Ana Sayfa Blog Sayfa 93

Vibe: Jude McEwen Zamanın Ruhunu Yakalıyor

0
Vibe
Jude McEwen’ın saç koleksiyonu, adını bedende, zihinde ya da ortamda aniden duyumsanabilen his anlamına gelen Vibe'dan alıyor.

“Vibe”, bedende ve zihinde duyumsanan bir his anlamına geliyor. Hem kendi içinizde hem bulunduğunuz odada hissedebildiğiniz türden bir titreşim. İyi ya da kötü olabilir ama her iki durumda da anında hissedilir. Toni&Guy Avustralya Perth Central Salonu’nun sahibi Jude McEwen’ın koleksiyonu için bu hisse ilham vermek üzere pek çok unsur ve yaratıcı insan bir araya geldi. 

Vibe Jude McEwen
Vibe Jude McEwen

Koleksiyon büyük ölçüde Jude McEwen’ın TONI & GUY Australya için yarattığı Geleceğin Yeteneği Mentor Programı’nın geliştirilmesi ve tasarımı üzerine son on iki aydır yaptığı çalışmalardan esinlendi. Jude, kendisini bu öğrenmeye ve denemeye istekli yeni yaratıcı ve pozitif beyinlerin enerjisine dalmış halde buldu. Onun açısından bu, dijital çağda yeni vizyonlar ve yeni bakış açıları ile değişimi kabul etmeyi ve yeni bir nesil yaklaşımı benimsemek anlamına geliyordu. Bu rehberlik programı aracılığıyla göz alıcı bir saç koleksiyonu ortaya çıkardı. 

Vibe Jude McEwen

Doku Koleksiyonun Ayrılmaz Parçası

Saçlar açık, net, güçlü, belirgin ve zarif bir görünüşe sahip. Doku, bu koleksiyonun ayrılmaz bir parçası. Alexander McQueen’in kumaşlara dantel dikme tekniklerinden ilham alan Jude, saçı saça dokumak için tığ iğneleri kullandı. Saçın şekillerine ve doğal hareketine karşı kullandığı abartılı doku tekniği, her görünüme eğlenceli bir bireysellik duygusu katıyor.

Vibe Jude McEwen

Saçtaki açık ve net şekiller, giyimde deri ile aksesuarlandırıldı ve fakışkan dantel ile feminen görünüm vurgulandı. 

VIBE

Kuaför: Jude McEwen Makyaj Sanatçısı: Chereine Waddell Stilist: Belinda Morton Fotoğrafçı: David Mannah

Cilt Bakımı Nedir? – Cilt Bakımının 3 Temel Adımı

0

Cildin görünümünü iyileştirmek ve herhangi bir cilt rahatsızlığını gidermek için yaptığımız her şey cilt bakımı olarak kabul edilir. Cilt bakımı, cildimizin uzun süre güzel ve sağlıklı kalması için günlük olarak yaptığımız bir yatırımdır.

Vücudumuzdaki en büyük organ ve bağışıklık sistemimizdeki ilk savunma hattı olan cilt, bizi sadece çevresel toksinlerden ve zararlı ışınlardan değil, aynı zamanda bulaşıcı patojenlerden de korur. Düzenli detoks ve rutin temizlik cildimizi destekler. 

Parlayan cilt, cilt sağlığının önemli bir işaretidir. Sağlıklı bir cilt sadece iyi görünmenizi sağlamaz, aynı zamanda kişinin kendine olan güvenini de büyük ölçüde artırır.

cilt bakımı
Cilt bakımında, temizleme, tonik ve nemlendirme olmak üzere üç temel aşamanın yanı sıra dışarıya çıkmadan önce daima güneş kremi sürün ve cildinizi zararlı UV ışınlarından koruyun.

Cilt Bakımı için 3 Temel Aşama

Temizleme: Yüzünüzü cilt tipinize en uygun temizleyici ile temizleyerek başlayın. Yatağa gitmeden önce ciltteki makyaj kalıntılarını ve kirliliği temizlemek için daima yüzünüzü yıkamayı unutmayın.

Tonik: Tonik kullanmak ciltteki kir, yağ vb. kalıntıların temizlenmesine yardım ederken ççık gözeneklerin kapatılmasına da destek olur.

Nemlendirme: Yukarıdaki adımlardan sonra hafif bir nemlendirici uygulayın. Bu, cildinizin nemli ve esnek kalmasını sağlar.

Cilt bakımında, bu üç temel adımın yanı sıra dışarıya çıkmadan önce daima güneş kremi sürün ve cildinizi zararlı UV ışınlarından koruyun.

Yaşam Tarzı

İyi bir cilt bakımı, sağlıklı alışkanlıkları geliştirmekle başlar.

Yaşam şekliniz cildinizin durumu ve sağlığı ile doğrudan ilgilidir. Yaşamınızdan toksinleri (sigara, alkol, hava kirliliği) mümkün olduğunca arındırdığınız, bol su içtiğiniz, düzenli egzersiz yaptığınız ve dengeli, sağlıklı bir beslenme rutini izlediğiniz sürece cildinizin sağlıklı ve parlak görünmesini garantilersiniz. 

Sağlıklı ve bakımlı cilt, cdış etkenlere karşı daha az duyarlıdır. Cilt iyileşebilir; içten dışa sağlıklı olduğu sürece yara izi, kuruluk, kırışıklık ve güneşin zararlı ektilerine karşı çok dirençli olabilir, 

Sağlıklı bir yaşam rutini ve düzenli cilt bakımı, ilerleyen dönemlerde daha pahalı tedavilere ya da kırışıklıkları veya sarkmaları gidermek üzere başvurulan cerrahi prosedürlere ihtiyaç duyacağınız yaşı oldukça geciktirir. 

e-ticaret ve e-ticarette kuaförlük

0
e-ticaret ve e-ticarette kuaförlük

Yıllardır e-ticaret nedeniyle kayba uğramaktan şikayet eden ve mağdur olan kuaförlük sektörü artık e-ticarette!

Profesyonel saç kozmetik ürünleri, başlangıç noktası olan kuaför salonlarının dışına uzun zamandan bu yana çıkmış durumda. 

Kuaförler tarafından kullanılan, salon müşterilerine önerilen ve en önemlisi birebir ürün deneyimi yaşatılan markalar sadece salonlardan değil; e-ticaretin gelişmesiyle beraber e-ticaret siteleri aracılığıyla tüketicilere uzun zamandan bu yana ulaşmaya başlamıştı.

E-ticaret aracılığıyla tüketicilere ulaşan ürünler için satıcıların sağladığı fiyat avantajı da bu ürünlerin e-ticaret üzerinden satın alınmasının cazibesini arttırırken; bu durum kuaför salonlarında ciro kaybına neden olurken zaman zaman salon müşterileri ile salon sahipleri arasında da fiyat farkları nedeniyle ihtilafa sebep olmuş, kuaför salonlarından ürün satışları geçmişe kıyasla yarıdan daha fazla azalmış durumda.

Bir taraftan paralel ithalat ile pazara giren ve e-ticaretle satılan ürünler, diğer taraftan kuaför salonlarından e-ticaret sitelerine satış için verilen ürünler zaman içerisinde ürünlerini her ne kadar ‘biz e-ticaret sitelerine satış yapmıyoruz, ürünlerimiz sadece kuaför salonlarında satılıyor’ söyleminin arkasına zaman zaman sığınılmış olsa da  markaların e-ticaret sitelerine direkt olarak vermesiyle farklı bir şekil almaya başladı ve bugün profesyonel saç kozmetik ürünlerinin e-ticaret üzerinden satışı artık eskisi gibi yadırganmıyor ve zamanla da normal hale gelmeye başlamış durumda.

Özellikle pandemi döneminde e-ticaretin yükselişi, profesyonel saç kozmetik ürünlerinin satış hacminin büyümesine ve kuaförlerin de e-ticarete ilgisine neden oldu.

Geldiğimiz durum

Bugün baktığımızda e-ticarette ve e-ticaret pazar yerlerinde sadece geleneksel ve bir zaman önce şikayet edilen satıcılar değil; artık kuaförler de yeterince yer alıyor ve yer alanların sayısı da her geçen gün artıyor. Rekabet ise artık e-ticarette yer alan kuaförler arasında sürüyor.

e-ticaret kuaförler için kolay mı?

Evet. 

Bu cevap ‘arada ne sipariş gelirse razıyım, salonda işlerim nasıl olsa yoğun değil’ diyenler için doğru bir cevap. Rekabetin inanılmaz boyutlarda olduğu, kar marjlarının geleneksel kar marjlarıyla karşılaştırıldığında yerlerde süründüğü bu satış kanalındaki karlılıktan memnun kalacaklar için evet. Ürünlerin sevk edilmesi sırasında ambalajına dikkat ederek müşteri memnuniyeti sağlayabileceğine inanlar için, stoklarını yönetebilecekler için yine evet. 

Hayır. 

Pazarda ben de rekabetçi bir şekilde yer almak, fark yaratmak, büyük oyuncu olmak istiyorum diyenler için durum biraz daha farklı. Doğru altyapı, finansman gücü, ürün çeşitliliği ve bu konuya odaklanmış ekibe sahip olmayanlar için cevap hayır.

Öncelikle e-ticaretin gerekliliklerini yerine getiren güvenli bir web altyapısı, bu alt yapıyı pazar yerleri ile bağlayacak entegrasyon, bu entegrasyonu yöneteceğiniz ERP sistemi ve tabii ki bu sistemlerden anlayan ve yöneten bir yönetici ilk zorunluluklardan bir tanesi. 

Bunu depo yönetim sistemi takip ediyor. Stokların kontrolü, yanlış ya da eksik/fazla ürün sevkiyatının önüne geçilmesini  sağlayacak depo yönetim sistemi, depo ve sevkiyat elemanı diğer önemli konu. 

Doğru satın alma yönetimi, fark yaratacak pazarlama aktiviteleri ve tanıtım yatırımları işin diğer önemli bacakları. Ürünleri siteme ve pazar yerlerine koydum, haydi satış gelsin diye bekleyenler çok bekleyeceklerdir. 

Böyle bir yapı için gereken yatırım maliyeti ile sabit giderleri  karşılamak için ihtiyacınız yüksek cirolara ulaşmak. Nitekim e-ticaretin karlılık oranlarıyla maliyetlerinizi ve sabit giderlerinizi karşılamak ve üstüne kar edebilmek için yüksek cirolara ihtiyacınız olacaktır. Yüksek ciroları elde edebilmek için ise fark yaratan bir fikre ve yapıya ilave olarak doğru reklam yatırımları gerekecektir.

Web sitemi açtım, markalarla anlaştım, ürünleri pazar yerlerinde listeledim artık satış gelsin diye beklemek adeta hiçbir müşteri portföyü olmayan, sosyal medyada hesabı dahi bulunmayan  bir kişinin kuaför salonu açıp haydi röfle için müşteri gelsin diye beklemesine benzemekte.

E-ticarette satışa yönelik yasal olmayan kısıtlamalar

Kimi markaların, ürünlerinin e-ticarette satışını engelleme yolunda çalışmalar yaptığını ve ürünlerini korumaya çalıştıklarını biliyoruz. Bu koruma çalışması kısmen haklı bir yaklaşım olarak görünse de rekabet kanunlarına aykırılığı nedeniyle markaların buna engel olmak için yapabilecekleri de son derece kısıtlı. 

Bayilik iptali tehditleri veya korkutma amaçlı ihtarnameler ise bazı markaların e-ticaretten ürün satışına engel olma yolunda aldıkları nafile çabaları oluşturuyor. Nitekim Rekabet Kanunları’nın buna izin vermediğini ve şikayet söz konusu olduğu taktirde karşılaşacakları cezaların da farkındalar. 

Diğer taraftan yurtdışında e-ticaret siteleri üzerinden satışı gerçekleşen ürünlerin satışına Türkiye özelinde kısıtlama getirme çabaları da bir diğer ikilemi ve yasal açığı oluşturuyor.

Gelecek?

Kuaför salonlarında doğan ve salon müşterileriyle gelişen markalar, yasaların izin verdiği ölçüde ürün ayrımına giderek kuaför salonlarında satılan ürünlerinin e-ticarette de aynı paralelde satışı için stratejiler üzerinde çalışıyorlar. 

Mevcut sistemde ve yeni stratejilerle profesyonel saç kozmetik ürünleri  e-ticaret’te fark yaratan ve güven veren alt yapılarla yer almaya devam edecek; fark yaratan ve güven veren alt yapılar e-ticaretten pay almayı başarabilecekler.

Nitekim sürekli büyüyen ve iştah kabartan bir ticaretten bahsediyoruz.

“Bardot Shag” Kesim Tekniği (Sam Villa)

0
badotshag

Otantik seksapeli ve cesaretiyle 60’ları kasıp kavuran Bridgette Bardot’dan ilham alan “Bardot Shag” kesimi, uzun saçtan ödün vermek istemeyen ve yüz hatlarını konturlama ve hacimle vurgulamak isteyen kadınlar için kusursuz bir seçenek.

Redken’in Global Sanat Elçisi ve eğitim şirketi Sam Villa’nın kurucu ortağı Sam Villa, çok talep gören “Bardot Shag”inin nasıl yaratılacağını paylaştı.

ÖN ÇALIŞMA

Bardot Shag için saçı önce 5 farklı kesite ayırın. Profil görünümünü not edin – yan, üstteki at nalı şeklindeki kesit, orta arka ve ense. Arkadan görünümdeki eğimli ense bölümüne dikkat edin.

Bardot Shag

1. ADIM

Doğru yüksekliği sağlamak için eğimli ense bölümünü tümüyle 90° dikey olarak elinizle başa doğru kaldırın. Kuru Saç Kesme Makası ile saçın doğal yönünde yatay olarak 90 derecelik açıyla kesin.

Bardot Shag

2. ADIM

Doğru bir kılavuz oluşturmak için orta arka bölümü bölün. Tüm sol arka bölümü çapraz olarak 45 derece yükseltin ve 45 derecelik çapraz parmak açısıyla kesin. Saç çizgisi çevresini koruyun. Arka orta bölümde saçın doğal yönünün aksine çalışın.

Bardot Shag

3. ADIM

Sağ orta arka bölümü saçın doğal yönünün aksi yönünde ayarlamak için sağ ön yan alanı dikey olarak tarayın. Şimdi bunu sağ arka alana bağlayın. 45 derece diyagonal olarak (çapraz) yükseltin ve çapraz 45 derece parmak açısıyla kesin.

Sol ön tarafta saçın aksi yönünü ayarlamak için dikey tarayarak aynı işlemi tekrarlayın.

Bardot Shag

4. ADIM

Üstteki at nalı şeklindeki bölümü kesmeden önce wrap-dry kurutma yapın. (Wrap-dry kurutmanın nasıl yapılacağını aşağıdaki videoda görebilirsiniz.) Bardot Shag kesiminin önemli bir püf noktası da bu.

Üstteki at nalı şeklindeki bölümü kesmeden önce wrap-dry kurutma yapın. Bardot Shag kesiminin önemli bir püf noktası da bu.

Profilin görünümüne dikkat edin. Üstteki at nalı bölgesi, altındaki arka orta kısımdan en az 5 cm daha uzun kesilecektir. İki bölüm arasında bağlantı yapmayın. Yumuşak dağınık bir yatay hat oluşturmak için en üstteki at nalı kesiti boyunca yatay bölümlerle, 90 ° dikey yükseklik ve derin nokta kesimi ile çalışın.

Bardot Shag

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri

0
Dünyanın En Nüfuzlu Kadın Kuaförleri

Dünyanın en ünlü kadın yıldızlarına, başarılı modellere ve nüfuzlu kadınlara hizmet etmesine rağmen, Hollywood saç sektörü de uzun süredir erkeklerin hakimiyetinde. Forbes’un 2019’da yayınladığı bir habere göre, büyük ajansların dergi kapakları ve reklam kampanyaları için çalıştığı kuaförlerin yalnızca yüzde 26’sını kadınlar oluşturuyor. Ancak bu durum gün geçtikçe kadın kuaförler lehine değişiyor. Özellikle Hollywood’da saçlarını kadın saç tasarımcılarına emanet eden ünlülerin sayısında ciddi bir artış söz konusu.

Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla, Hollywood’un en nüfuzlu, en ünlü ve başarılı kadın kuaförlerini bir araya getirdik. İşte o isimler:

Jen Atkin

Hollywood’daki en ünlü kadın kuaförler listesinde başı çekiyor. New York Times, 2020’de Jen Atkin’i, “Dünyadaki en nüfuzlu kuaför” olarak nitelendirdi. Kariyerine salon resepsiyonisti olarak başlayan Atkin, artık Hollywood’un en yüksek profilli müşteri listelerinden birine, kendi saç bakım markasına ve 3,7 milyon Instagram takipçisine sahip.

Dünyanın En Nüfuzlu Kadın Kuaförleri
Instagram @jenatkinhair
Dünyanın En Ünlü Kuaförleri
Instagram @jenatkinhair
Instagram @jenatkinhair
Instagram @jenatkinhair

Jenny Cho      

Yıllardır Scarlett Johansson, Amanda Seyfried veya Kristen Bell gibi yıldızların saçlarını yaratan ve onları kırmızı halıya hazırlayan Jenny Cho listemizin ikinci sırasında.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @jennychohair
Instagram @jennychohair
Instagram @jennychohair
Instagram @jennychohair

Mara Roszak

Emma Stone, Natalie Portman ve Zoe Saldana, Mara Roszak’ın ikonik portföyündeki önemli isimler arasında. Bugünlerde, Billie Eilish ve Ana de Armas gibi genç ünlülerle de çalışıyor. Roszak, hiçbir zamana ait olmayan, kendine özgü stiliyle ortası ışıldayan saçları  ve düşük topuzu mükemmelleştirdi.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @mararoszak
Instagram @mararoszak

Riawna Capri

Riawna Capri, Los Angeles’ın paparazzilerce en çok takip edilen Nine Zero One salonunun ortağı olmasının yanı sıra, zamanını 901 Akademisi aracılığıyla genç kuaförleri eğitmek ve kâr amacı gütmeyen, kanserle mücadele eden kadınlara yardım etmeyi amaçlayan BeYOUtiful Vakfı’na harcıyor.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @riawna
Instagram @riawna
Instagram @riawna

Lacy Redway

Sektördeki en iyi örgü stilistlerinden biri olan Jamaika doğumlu Lacy Redway, daha 14 yaşındayken saç şekillendirmeye başladı. Bugün, Hollywood’un en çok aranan kuaförlerinden biri.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @lacyredway
Instagram @lacyredway
Instagram @lacyredway

Jennifer Yepez

Jennifer Yepez’in en ünlü müşterileri arasında Jessica Alba ve Salma Hayek yer alıyor. En çok hacimli tasarımları ve gösterişli dalgaları ile tanınıyor.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @jennifer_yepez
Dünyanın En Nüfuzlu Kadın Kuaförleri
Instagram @jennifer_yepez

Nikki Nelms

Şu anda saç endüstrisindeki en sıra dışı yaratıcılardan biri olan ünlü kuaför Nikki Nelms, vizyoner bir sanatçı. Zoe Kravitz’in saçlarını yaratan Nelms, en çok avangard çalışmalarıyla tanınıyor.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @nikkinelms
Instagram @nikkinelms
Instagram @nikkinelms
Instagram @nikkinelms

Priscilla Valles

Eklentilerin kraliçesi olarak tanınan Valles, yakın zamanda Las Vegas’ta kendi salonunu açtı.

Dünyanın En Ünlü Kadın Kuaförleri
Instagram @priscillavalles
Instagram @priscillavalles

Bridget Brager

Kendisi de muhteşem saçlara sahip olan Bridget, Millie Bobby Brown’dan Zoey Deutch’a kadar zarif  genç yıldızların saçlarını şekillendiriyor.

Instagram @bridgetbragerhair
Instagram @bridgetbragerhair
Instagram @bridgetbragerhair
Instagram @bridgetbragerhair
Instagram @bridgetbragerhair

Brezilya Popo Estetiği Nedir? Kalça Büyütme Operasyonu

0

Popüler estetik işlemlerinden biri olan Brezilya popo estetiği, daha belirgin ve dolgun bir kalçaya sahip olmak isteyenlerin en uğrak noktası haline geldi. Dik bir popoya sahip olmak isteyen herkes, ‘Brezilya poposu’na sahip olmak için plastik cerrahlarla görüşmelere başlıyor. Peki bu bahsettiğimiz Brezilya kalçası nedir? Kıvrımlı bir bel ve daha iyi bir şekle sahip popoya sahip olmak için bu estetiği mi yaptırmalıyız? Kalça büyütme operasyonu olarak da adlandırılan Brezilya kalça estetiği nasıl yapılıyor? Gelin birlikte bakalım.

Brezilya Popo Estetiği Nasıl Yapılır?

Kalça estetiğinde genel amaç, vücuttaki yağı ele alarak kalçayı daha sıkı ve çıkık olması için şekillendirmektir. Operasyon genel anestezi altında yapılmakla birlikte süresi genellikle 4 ile 8 saat arasında değişmektedir. Bildiğimiz liposuction tekniğiyle yapılan bu estetik işlemi, aşamalandıracak olursak 3 aşamada yapılır.

Brezilya popo estetiği aşamalarını ele alacak olursak; ilk önce liposuction tekniği kullanılır, kişinin vücudundan yağ elde edilir ve bu yağ popoya enjekte edilir. Daha kalıcı bir estetik oluşması için de tüm bu aşamalar yavaş ele alınır.

Bu estetikte en avantajlı işlem, yağların kendi vücudunuzdan alınması ve alındığı bölgede incelme meydana getirmesidir. Bu yüzden hem vücudunuzda bir daralma söz konusu oluyor hem de istediğiniz kalça bölgesinde bir dolgunluk meydana geliyor.

brezilya popo estetiği

Yeterli Yağ Oranı Yoksa?

Bahsettiğimiz gibi Brezilya popo estetiğinde kişinin kendi vücudundan yağ alınarak işlem gerçekleştirilmektedir. Fakat karşımızda yeterli yağ oranı olmama gibi farklı problemler de ortaya çıkabiliyor. Brezilya popo estetiği yaptıracak kişide eğer kişide yağ dokusu oranı düşük ise, operasyonlarda silikon implantlar kullanılarak istenilen sonuç elde ediliyor.

Brezilya Kalça Estetiği İyileşme Süreci

Operasyon kalça bölgesinde yoğunlaştığı için hareketleriniz ve oturmalarınız bir süre kısıtlanacaktır. Bunun yanında aktif bir spor sürecinden de kaçınılmalıdır. Fakat genel olarak bakıldığında üç hafta ile bir ay arasında tam bir iyileşme gözlenebilir. Bu süreçte uzman hekiminizin verdiği ağrı kesiciler ile daha rahat zaman geçirebilirsiniz.

Brezilya Popo Estetiği Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Eğer popo estetiği yaptıracaksanız, operasyon sonrası iyi bir diyet listesine ihtiyacınız olacaktır. Çünkü kalçanıza bir yağ enjeksiyonu yapılmasından kaynaklı olarak, çok fazla kilo kaybı veya kilo alım sonucu enjekte edilen yağların yapısında bozulma meydana gelebilir. Bu gibi olumsuz sonuçlara mahal vermemek adına estetik sonrası beslenme alışkanlıklarınıza dikkat etmelisiniz.

Bağlanma Tarzınız İlişkilerinizi Nasıl Etkiliyor?

0
Bağlanma Tarzınız İlişkilerinizi Nasıl Etkiliyor?

Bağlanma tarzınız aşk hayatınızda ve ilişkilerinizde önemli bir role sahip. Siz dört temel bağlanma kalıbından hangisine sahipsiniz? Kendinizi bu profillerden birinde görüyor musunuz?

Bağlanma tarzınız yaşamın erken dönemlerinde oluşur ve yetişkin olduğunuzda ilişkilerinizi etkiler. Günümüzde psikologlarca kabul gören ve erken çocukluk dönemi ile başlayıp yetişkinliğe kadar devam eden dört ana bağlanma tarzı mevcut. 

Peki ya sizin tarzınız hangisi? 

1. Güvenli Bağlanma 

Bir kişi güvenli bir bağlanma tarzına sahip olduğunda, ilişkisine ve partnerine güvenir. Bağımsız davrandıklarında duydukları güven ve sevgi konusunda şüpheye düşmez, huzursuz hissetmezler. Aynı şekilde partnerlerinin bağımsızlıklarına izin verme konusunda da güvenli ve rahattırlar. İhtiyaç duyduklarında birbirlerinden destek alırlar.

Kavga etseler de birbirlerine olan temel güvenleri sarsılmaz. Açıkça şefkat gösterir, zor da olsa birbirlerine düşüncelerini ve duygularını anlatırlar. 

Bu tür bağlanma tarzı, hayatının erken dönemlerinde bir çocuk ebeveynlerinin güvenli bir üs olduğunu hissettiğinde başlar, böylece anne veya babayla birlikte olmaktan mutlu olsalar bile, dünyayı kendi başlarına keşfedecek kadar kendilerine güvenirler. Çocuklar, ebeveynleri güvenli bağlanan insanlar olduklarında ve gerektiğinde otorite gösterdiklerinde bu şekilde büyürler.

2. Kayıtsız (Kaçınan) Bağlanma 

bağlanma

Bu tarza sahip insanlar, duygusal olarak başkalarına fazla yakınlaşmaktan ya da tamamen güvenmekten rahatsızlık duyarlar.

Duygusal açıdan aşırı bağımsız olma eğilimindedirler. Duygusal yakınlığa ihtiyaç duymadıkları için kendileriyle gurur duyar, reddedildiklerinde veya yaralandıklarında geri çekilirler.

Sık sık sevgili değiştirebilirler ve genelde tek gecelik ilişkiler yaşamaya meyillidirler.

Kayıtsız-kaçınan bağlanma stili, ebeveynlerin ihmalkarlığı ya da yokluğundan kaynaklanır. Temelde reddedilme deneyimiyle ilişkilidir. Kayıtsız, ilgisiz ya da çocuklukta ve ergenlikte çocuğun etrafında olmayan ebeveyn, onda reddedilme ve değersizlik hislerinin köklenmesine sebep olur. 

Ancak bu tür insanların bağlanmaya ihtiyaç duymuyormuş gibi davranmaları, gerçekten yakınlık istemedikleri anlamına gelmez. Araştırmalar da en ilgisiz ve kayıtsız insanların bile, kabul edildiklerini hissettiklerinde daha mutlu ve daha iyi bir partner olma eğilimi gösterdiklerini kanıtlıyor. 

3. Kaygılı Bağlanma 

bağlanma

Bu kişiler,  genelde “umutsuz bir romantik” olarak nitelendirilirler. Örneğin, bu bağlanma stiline sahip olan biri, hoşlandığı kişiye tanıştıktan sonraki birkaç gün içinde “Seni seviyorum” demekten kendini alamaz. Kendisini sürekli tehdit altında hisseder. Karşı taraf sağlıklı bir ilişki kurulabilecek biri olmadığında dahi kolayca aşık olur. 

Partnerleri henüz hazır olmadığında veya durum bunu gerektirmediğinde bile duygusal yakınlık arzusu duyarlar. Sürekli olarak partnerlerinin onayına ihtiyaç duyar, bir şekilde güvence ararlar. Bu onayı almak için çoğu zaman başkalarına bağımlı hisseder ve öz değerlerinden şüphe ederler.

Çocuklarının bağlantı kurma ve duygusal ihtiyaçlarını tamamen göz ardı eden, sevgiye ya da duygusal olarak rahatlatılmaya ihtiyaç duyduğunda kendilerini çocuktan uzaklaştıran, çocuklarının duygularını açıkça ifade etmesinden rahatsız olan, onları bu konuda suçlayan, hatta bazen utandıran ebeveynlerin çocukları genelde kaygılı bağlanma tarzını benimsemeye meyillidir.

Bu ebeveynler, çocukları korktuklarında, hastalandıklarında ya da incindiklerinde sert veya ihmalkar olabilirler.

4. Korkulu-Kaçınmacı Bağlanma 

Kendisine iyi gelmeyen birçok insanla beraber olurken, pek çok kişiyi de geri çevirirler. Ve genellikle reddettikleri ilişkiler daha sağlıklı bir ilişki kurabilme potansiyeline sahip olanlardır. Bazen kayıtsız bir eski erkek arkadaşının onayını almak için kusursuz bir aşık gibi davranabilir, bazen de bağlılığı temsil eden sözler ya da davranışlar yüzünden panik geçirip kaçabilirler. 

Bu bağlanma stiline sahip bir kişinin kafası karışıktır. Esasen hem kayıtsız hem de kaygılı bağlanma tarzlarının bir arada bulunduğu kişilerdir. Hem duygusal yakınlık ister hem de yakınlık gösterenlerden uzaklaşırlar. Başkalarına tamamen güvenmekten korkar ama yine de onaylanmaya ihtiyaç duyarlar. 

Genellikle duygularını reddederler veya bunları ifade etme konusunda isteksizdirler. Aynı zamanda, daha kolay kıskanırlar.

Kayıp veya travma yaşayan kişilerin korkulu-kaçınmacı bir bağlanma tarzına sahip olma olasılığı fazladır. Örneğin, alkolik ya da benzeri bağımlılıklara sahip ebeveynlerle büyüyen çocukların korkulu- kaçınmacı olma olasılığı daha yüksektir. Güvenliğin ve yakınlığın garanti edilmediği bir ortamda yaşadıkları için bazen kendilerine bakması gereken kişiden aktif zarar görebilirler. Bu karışık mesajlar, hem yaklaşma hem de uzaklaşma şeklinde korkulu-kaçınmacı bağlanma kalıplarına yol açar.

Estée Lauder Companies Deciem’i Satın Alacak

0
Deciem
Estée Lauder Deciem'i satın almaya hazırlanıyor.

Estée Lauder Companies (ELC), The Ordinary’nin üreticisi Deciem’i 2024 yılına kadar satın almaya hazırlanıyor.

New York merkezli güzellik şirketi, cilt bakımı şirketindeki ilk yatırımını yüzde 29’dan yüzde  76’ya çıkarmayı planladığını açıkladı. Şirket üç yıl içinde Deciem’in tamamına sahip olacak.

2013 yılında Brandon Truaxe tarafından kurulan Deciem, ilk olarak 2017’de ELC ile bir yatırım anlaşması yaptı. Hisseyi artırmak için 1 milyar dolar ödeyen ELC ile birlikte yeni koşullar altında şirketin değeri 2,2 milyar dolar oldu.

ELC Başkanı ve CEO’su Fabrizio Freda, “Son dört yılda i Deciem ekibiyle gerçekten özel, uzun vadeli bir ortaklık kurduk ve geleceğin getireceği şeyler için heyecanlıyız,” dedi.

Estée Lauder

Uygun fiyatlı kozmetik ürünleri ile tanınan Deciem ‘insatışları 460 milyon dolara yükseldi.

Ayrıca perakende ortaklıklarını da artıran şirket, kendi mağazasındaki perakende ekibini sanal danışmanlar olarak yeniden eğiten ilk markalardan biri oldu.

Freda; “Deciem dikey olarak entegre bir model kullanarak son derece etkili ürünlerle özgün markalar oluşturdu ve şeffaf, ilgi çekici ve benzersiz bir iletişim tarzı benimsedi,” dedi.

Empyreal Saç Koleksiyonu: Birey-Toplum Çatışması

0
Empyreal

Empyreal koleksiyonu, modern bir toplumda bireyin farklılıklarını vurgulamak için içinde yanan ateşi temsil ediyor. Bireyin arzuları ve tutkuları ile ana akım toplumun değer ve inançları arasındaki kavramsal ayrımı vurgulamak üzere bir dizi optik yoğunluk, ton ve güç içeriyor. Söz konusu zıtlığı yansıtmak için koleksiyon, cesur renkler ve zıt bileşimlerin bir kombinasyonu sergiliyor.


Saç: Anna Dahlin
Salon: Tsiknaris Hair, Brisbane @tsiknarishair
Makyaj: Sarah Smith
Kıyafet Stili: Jodie Whittaker
Fotoğraf: Bill Tsiknaris

Empyreal saç koleksiyonu
Empyreal saç koleksiyonu bireysel arzular ile toplumsal değerler arısındaki çatışmayı renklerle ifade ediyor.
Empyreal saç koleksiyonu
Empyreal saç koleksiyonu bireysel arzular ile toplumsal değerler arasındaki çatışmayı zıt renklerle ifade ediyor.

Şubat 2021 finalistlerinde sizin seçiminiz hangisi?

0
Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021

Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Şubat finalistleri açıklandı!

Siz de her 3 kategoride beğeninizi paylaşmaya hazır mısınız?

Kendi kullanıcı geri bildirimi anketinizi oluşturun

Yılın Kuaförü Yarışması 2021 hakkında detaylı bilgi için tıklayın!

_