Ana Sayfa Blog Sayfa 398

Karşınızda MALİ Kuaför ve büyümeye dair…

0
Karşınızda MALİ Kuaför

İçinde strateji var: MALİ Kuaför

Marka kimliği oluşturmak bir salonun altyapısını güçlendirmesi için en önemli faktördür. Bu bilinç ile büyüme stratejisi geliştiren MALİ Kuaför ile konuştuk.

Karşınızda MALİ Kuaför
Ali Keleş

Kuaförlük mesleğine nasıl başladınız?

Benim kuaförlüğe başlamam kendi isteğim ile yön bulmadı. Bazen hayat, sizi aklınızda olmayan yerlere sürüklüyor. Çok küçük yaşlardan beri bağlama, gitar gibi telli çalgılar çaldığım için, benim en büyük hayalim konservatuar bölümünde okumaktı. Ortaokuldayken bir yaz ayında dayım, Harbiye’de bulunan Remzi Ali Kuaför’de kendisinin yanında çalışmamı teklif etti. İşe başladım ve çok sevdim. Akşamları her gün eve giderken bigudi götürüp, annemin saçlarını sarardım. Pazar günleri tanıdıklarımın saçlarını keserdim. Salonda çalışmaya başladıktan, 3-4 ay sonra çıraklıktan ustalığa geçmiştim. Üniversite’de konservatuar bölümünü kazandım. Remzi Çetin ve dayım konservatuara gitmemem için beni ikna etmek istediler. Kuaförlük işinde çok yetenekli olduğumu ve eğer salonda kalırsam, çok başarılı olacağımı söylediler. Fakat müzik benim hayatımın merkezindeydi ve vazgeçmek istemiyordum. O dönemde salona gelen ses sanatçısı Süheyha Kutbay ile konuştum. Kendisi bana geleceğim için kuaförlük mesleğinde ilerlememin daha iyi olacağını, konservatuarda okursam yeterli kazanç elde edemeyeceğimi söyledi. Bunu söyleyen kişi bir devlet sanatçısıydı, bu konuşmadan çok etkilendim, kariyerimi yönlendirmek konusunda bir kez daha düşündüm ve salonda devam etmeye karar verdim. 20 sene kadar Remzi Ali Kuaför’de çalıştım, dayımla ortak oldum ve mesleki açıdan kendimi gerçekleştirmek istediğim için ayrılıp, 2011 yılında ilk solonumu Yeşilköy’de açtım ve bu bölgede büyüdük. 2009 yılında Florya’da, 2014 yılında Pelican Mall AVM’de ve Beylikdüzü’nde INNOVIA salonlarını açtım.

Sizin ilk ustanız dayınız mıydı?

Remzi Bey ve dayım ilk ustalarımdı. Remzi Bey vefat etti, dayım hala ilk çalıştığım salonda devam ediyor. 1968 yılında açılıp, hala aktif olarak çalışan ender salonlardan Remzi Ali Kuaför, birçok kuaför için mesleği öğrendikleri bir okul niteliği taşıyor. O salonu da MALİ Kuaför’e dönüştürmek gibi bir planımız var.

Salonlarınızın büyüme stratejisi hakkında bilgi alabilir miyiz?

Salon işletmesine çok önem veriyorum. İşin büyümesi ve gelişmesi için işletme zihniyeti olması gerekiyor. Bir salon açarken orada hangi ustanın, çırağın, maniküristin yer alacağını düşünmeden önce hangi yöneticiyi işe alırım diye düşünüyorum. İşletme tarafında kızım Seval Keleş Durmaz ve kız arkadaşım Senem çok önemli bir yük alıyorlar. Seval, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun, Florya’daki şubeyi o yönetiyor. Salon Yönetimi konusunda eğitim alarak bu alanda uzmanlaştı. Salonda “Gelin Koçluğu” servisi veriyor. Gelin adayları kendisinden danışmanlık alıyorlar. Senem, Pelikan şubemizi yönetiyor. İşletme ayağında GAP Danışmanlık Şirketi ile çalışıyoruz. Danışmanlar yöneticileri yönetiyor. MALİ grubuna çok inanıyorlar. Şu an öncelikli ve tek işleri haline geldi. 1 yıl içerisinde onları da salonun ortağı yapmayı düşünüyoruz.

Müşteri memnuniyeti maksimizasyonu için raporlar çıkıyor. PR ve reklam bölümümüz var. Ekibin motivasyonları için muhteşem bir ekip çalışıyor. Ekipi yönetmek için sistem geliştiriliyor.  Ay sonunda ve yıllık toplantılar gerçekleştiriyoruz; salon ne kadar büyümüş, ne kadar müşteri kazanılmış, ne kadar müşteri kaybetmişiz. Neden müşteri kaybetmişiz, tüm detaylarıyla ekibe mercek tutuyoruz. Salonun altyapısı doğruysa, ekibi iyi yönetirseniz, başarı da geliyor. Dünyanın en yetenekli kuaförleri ile çalışsanız da salonu yönetemezseniz, hiçbir anlamı olmuyor.

Karşınızda MALİ Kuaför

Müşteri memnuniyetini nasıl ölçüyorsunuz?

Sektörde sıkça kullanılan programlardan kullanıyoruz. Program bize istediğimiz raporları veriyor. 3 aydır, 6 aydır salona gelmeyen müşterilerimizi görebiliyoruz. 6-8 ay salonu ziyaret etmeyen müşterilerin kaybedildiği düşünülür. Tekrar kazanmak için strateji geliştiriyoruz. Müşterileri arıyoruz ve neden gelmediklerini öğreniyoruz. Salona ilk defa gelen bir müşteriyi, 1 hafta sonra mutlaka arıyoruz, almış olduğu hizmeti ya da servisi nasıl değerlendirdiğini sorarak, servis sonrasında memnuniyeti ölçüyoruz. Saçı kesildiyse rahat kullanıyor mu, renklendirme işlemi uygulandıysa beğenildi mi diye soruyoruz.

Personelin motivasyonunu artırmak için neler yapıyorsunuz?

Yaptıkları işlerin ciroları ile ilgili ödüllerin arasında mutlaka primler, tatiller; takım çalışmasını güçlendirmeye yönelik üzerinde düşünülmüş, planlanmış aktivitelerimiz var. Ekip çalışmasına uyum sağlamak, müşteriyi başka bir arkadaşına devretmek de personele puan kazandırıyor. Müşteriye kendi müşterileri gibi değil, salonun müşterisi gibi yaklaşırlarsa daha başarılı olacaklarının, daha çok saygınlık kazanacaklarının farkına varıyorlar. Gün sonunda kaybedilen müşteri sayısı daha az oluyor. Salon çalışanlarıyla ortaklık projelerimiz var. Bununla ilgili de bir model oluşturmak için çalışıyoruz.  Salonlar arasında ustaların ustası, kalfaların kalfası yarışmaları düzenliyoruz. Ekip de bu çalışmalardan çok eğleniyor.

Kaç çalışanınız var?  Personel bulmakta zorluk çekiyor musunuz? İnsan kaynağınızı nereden sağlıyorsunuz?

Tüm salonlarda yaklaşık 60 personelimiz var. Mümkün olduğu kadar içeriden yetiştirmeye çalışıyoruz. Yeni başlayan bir elemanın adapte olması bir süreç alıyor. Herkesin bir tarzı oluyor. Kuaförler yanlış bildiklerini dahi değiştirmek istemiyor. Dışarıdan personel temininde içlerinden bize en çok uyum sağlayabilecek personeli alıyoruz. İhtiyaçları doğrultusunda eğitimlere göndererek onlara yatırım yapıyoruz.

Salondan ayrılmak istediklerinde nasıl tepki veriyorsunuz?

Çok üzülüyorum. Şu an İstanbul’da tabelasında MALİ yazmayan bir çok MALİ salonu var. Çıraklığından beri yetiştirdiğim, bir işletmenin başına koyup, daha sonra ekibi ve müşterileri götürüp, salon açan arkadaşlarımız var. Yıllar boyunca aynı şeyleri yaşıyoruz ama yorulmuyoruz. Bunlar sektörün gelişmesi açısından da büyük bir kayıp. Sektörde çalışan insanların eğitim, kültür ve algı seviyesi yeteri kadar iyi olmadığı için bu sektörde nankörlük de her zaman çok fazla oluyor. Bir yönetici personelin geleceğini samimiyetle kendi geleceği gibi düşünse de onları inandırmakta zorlanıyor; çalışanlarını inandırmayı, yanlarında kalmayı sağlamayı, geliştirdiği stratejilerle başarmanın yollarını aramalıdır. Bütün zorluklara rağmen, hayatınızda sizi hançerleyen birçok insana, size takılmış yüzlerce çelmeye rağmen, çözüm üretme yetisine sahip olursanız başarılı olabiliyorsunuz.

Y kuşağı her şeye çabuk ulaşabilmek istiyor. Sabırsız oluyorlar. Beklentilerini nasıl karşılıyorsunuz? Nasıl iletişim kuruyorsunuz?

Evet Y kuşağının beklentileri çok yüksek oluyor. Eskiden çalışanları tek tek ikna etmeye çalışıyordum. Bir çalışana haftalarca zaman ayırdığım olmuştur. Fakat bunların hiçbirisi doğru değilmiş. Siz hiçbir şekilde taviz vermeden markanıza yatırım yapmalısınız. Marka bilinirliğinizi büyütmelisiniz. Herkes iyi bir markanın altında yer alabilmek için çalışıyor. Markanızı güçlendirirseniz, onlar sizi kaybetmek istemiyor. Biz işletmenin kimliğini oturtmaya odaklandık. Kim gelirse gelsin bu marka ödün vermeyecek.

Karşınızda MALİ Kuaför

Kuaförlüğün dünü, bugünü ve geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Eskiden sektörde markaların ürün gamları bu kadar geniş değildi, çok az imkan vardı. Benim alt kuşağım, mavi siyah boyalardan kızıl boya elde ederlermiş. Yokluğun olduğu dönemlerde müşteri beklentilerine çok ilkel koşullarda kendileri çözüm yaratarak cevap verirlermiş. Tüp üzerinde ısıtılan maşaları düşünün; ısıyı nasıl ölçebilirsiniz ki? Yanan, kopan saçları düşünün…

İşletme algısı konusunda da meslek çok yol katetti. Ekonomik koşullar her geçen sene zorlaşıyor. Eskiden cironun çok daha büyük bir bölümü kârdı. Kuaförük sektöründe yurtdışında bunun %8’lere kadar indiği söyleniyor.

Eğer Türkiye’de %8’lere inersek, kuaförlerin %80’i iflas eder. Şu anda %25, %30 civarları arasında. Gelecekte biz de %8’lere kadar düşebiliriz.

Şu an işgüvenliği var, herkes sigortalı, merdiven altı hiçbir şey yok. Her şey yasal. %100 vergimizi ödüyoruz. Eğitime, motivasyona, işletmeye para harcıyoruz ve dolayısıyla salonun kâr marjı çok düşük. Yakın gelecekte bu kârlılıklar daha da düşecek. Doğru işletme mantığı ile işletilen salonlar olacak. İşletme mantığından uzak çalışanlar, müşteri memnuniyetini esas almayan salonlar yok olacaklar. Çok daha fazla çalışılıp, çok daha az paralar kazanılacak. Hiçbir şey kolay olmayacak.

Rekabet ile başa çıkmak için neler yapılmalı?

Kaliteli ürün kullanacaksınız. Kârlılıklar düştükçe kuaförler kalitesiz boyalar, şampuanlar kullanmaya başladılar. Bu da müşteri kaybına neden oluyor. İşinizi baltalamayacaksızın, işinize saygı duyacaksınız. Fiyatları aşağı çekerek rekabet ortamı yaratmayacaksınız. Kalitenizi artırarak rekabet edeceksiniz ki piyasada kuaförlüğe bakış açısı da iyi olsun. Kuaförlerin müşteriye hakettiği servisi vererek, hakettiği parayı almaları gerekiyor. Günümüzde müşteri de çok bilinçli, medya okuryazarlığı arttıkça tüketici sesini duyurabilmeye başladı. İnternette salon hakkında ilgili websitelerinde ya da sosyal medyada şikayetlerini yazabiliyorlar. Eskiden müşteriler salondan memnun kalmazsa birkaç arkadaşına söylerdi ve çok kayıp olmazdı. Şimdi bir müşteri milyonlarca insana görüşünü aktarabiliyor.  Yaptığınız kötü saçın fotoğrafını da çekip internete koyabiliyor. Bütün salonlar müşterilerin sosyal medyada olumsuz geri bildirim yapmasından çok korkuyor.

Hairist.com.tr’de  gerçekleştirdiğimiz Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Günümüze uyan çok doğru bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Artık herkes sosyal medya kullanıyor. Müşteriyi kaçırmak artık çok kolay. Çünkü herkes yaptığı işleri sosyal mecralar üzerinden paylaşıyor. Müşteri bir başka salona gitmeden, salonda yapılan saçları görebiliyor. Sosyal medya kuaförler için portfolyolarını sergileyecekleri bir alana dönüştü. Eskiden salonda dergiler okunuyorken artık internet üzerinden araştırma yapılıyor. Çünkü artık saç modellerine cep telefonundan pratik bir şekilde bakabiliyor.

Karşınızda MALİ Kuaför

Bir kez daha dünyaya gelseniz yine kuaför olur musunuz? Gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?

İyiki de kuaför olmuşum. Bu meslek bana çok şey öğretti. Bu meslek sayesinde dünyayı gezdim. Bütün kültürleri gördüm. Hayatımda tanıyamayacağım kadar insan tanıdım. Herkesten bir şeyler öğrendim.  Gençlerin bu mesleği haketmesini tavsiye ediyorum, çünkü işimiz çok değerli.  Çok azimli olsunlar. Amip gibi çoğalıp büyümeyi düşünmesinler. Birleşerek güç oluşturmaya odaklansınlar. Ustalarından öğrendiklerinin, manevi karşılığı olarak salona bağlı olsunlar. Kendilerini yeterli hissettiklerinde salona neler katabilirim, ustamdan bu mirası nasıl alabilirim diye düşünsünler? Bu işletmeyi ustam bu noktaya getirmiş, ben de bir adım ileriye nasıl götürebilir miyim diye hayal ederlerse o zaman marka yaratmak daha kolay olur. Kuaförlerin salondan elde edecekleri maddi kazançtan önce vizyonlarına ne kazandıracaklarına bakmaları gerekiyor. Hayatta en değerli şey vizyon sahibi bir işletme çalışmak.

Teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz…

Mali Kuaför Florya

Hamilelik sürecinde saçlar

0

Hamilelik sürecinde saçlar…

Müşterilerinizin hamilelik sürecinde bir uzman olarak önerilerde bulunmanız, bu zor süreçte onların saçlarını daha iyi tanımanız için aklınızda bulunması gerekenler hakkında bir araştırma yaptık…  

Bir kuaför olarak bebek bekleyen müşterilerinize servis verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Hamilelik sürecinde saçlar daha hızlı uzadığı için ilk üç aylık dönemi geçirdikten sonra saç kesimi için salonu daha sık ziyaret edebilirler. Bebek bekleyen müşterilerinizin saçları daha esnek ve yumuşak bir doku kazanacaktır. Aynı zamanda saç tellerinde incelme görülür. Servis vermeden önce bir kuaförün bu önemli noktaların farkında olması gerekiyor.

Müşterinizin ilk üç ay hassas döneminde kimyasal işlem uygulamanın doğru olmadığını hatırlatmamıza gerek olmadığını düşünüyoruz. Ama çok önemli bir nokta olduğu için de belirtmeden geçemedik. Baş dönmesi gibi şikayetler ile sıkça karşılaşan hamile müşterilerinize çok daha hassas yaklaşmanız gerekiyor. Saç yıkama işleminde denge ve koordinasyonu iyi ayarlamanız, almanız gereken tedbirler arasında geliyor. Vücut ısıları çok yüksek olan hamile müşterilerinize yüksek ısıda fön işlemi yapmanız çok sakıncalı olabilir. Gitgide yüz hatları daha yuvarlak hale gelen yüzünün ince görünmesini isteyen hamile müşterileriniz için kısa kahküller, omuz hizasında küt saç kesimleri, uzun katlar önerebilirsiniz.

Yeni yazılarla…

0

Gülgün Biçerel Uysal yazılarıyla aramızda.

Gülgün Biçerel Uysal, kuaförlük sektörüne yönelik kaleme aldığı özgün yazıları ile artık www. hairist.com.tr adresinde.

Kimdir?

1971 doğumlu Gülgün Biçerel Uysal, 26 yıldır mesleğini ara vermeden sürdürmekte ve 1997 yılından beri Hollanda’da kendi salonunu işletmektedir. 

 

 

Mesleki eğitimini; 1989/1990 eğitim yıllarında, Hollanda Breda’daki Vitalis Koleji’nde tamamlayan Uysal, Erik&Niels Bakx isimli salonda stajını tamamlamıştır. İkinci eğitim yılında başka bir işverenden aldığı teklif üzerine staj yerini değiştirmiştir. Burada 8 yıl çalıştıktan sonra, 1997 yılında bu işyerini ortağı ile devralmıştır.

Nouveau Conture, Eccuri Cosmetics ve Great-Lenghts diploma ve sertifika programlarına, L’Oréal Professionnel  ile Joico tarafından düzenlenen mesleki kurs ve seminerlere katılmıştır.

Gülgün Biçerel Uysal iki çocuk annesidir.

Gülgün Biçeren Uysal'ın en yeni yazısı için aşağıdaki linke tıklayın.

Değişim…

 

Değişim…

0

Sezona hazır mısınız?

Kışın bitmesi ile baharı karşılamaya hazırlanır, yazın gelmesini içimiz kıpır kıpır bekleriz. Hem hazırızdır bir şeylere hem de bir şeyler daha tam kıvamında değildir. Her ne kadar yaz ürünleri raflarımızın en çarpıcı köşelerini süslüyor ve yeni fikirler üretmeye çalışıyorsak da bazen bunlar yetmez. En sakin dönemin bitişine yaklaşırken hiç düşündünüz mü güzel bir değişim yapmayı? Mesela evimizde bahar temizliği yaparız, boya badana yaparız.

 

 

Peki işyerinize küçükte olsa bir değişim yapmayı düşünür müsünüz? Baharı beklemeyin derim o zaman. Kalabalık tekrar bastırmadan, bütçenize en uygun yolla bu değişimi şimdiden yapın. Bahara kapılarınızı öyle bir açın ki, müşterileriniz tekrar geldiklerinde hem kendilerini bambaşka bir salonda hissetmesinler hem de değişimi çok rahat fark edebilsinler. Bu değişim sadece duvarlarınıza yansıyabilir ya da yeni bir taban olabilir. Belki yeni bir oturma gurubu, aydınlatma ya da işyerinize alacağınız yeni bir eşya… Önemli olan radikal değişimler yapmış olmak değildir. Göze çarpan en ufak bir değişim bile çok anlam kazandırabilir kuaför salonunuza. Son model birkaç klimazon aldığınızda, müşteriniz artık kafasını tamamen çevreleyen bunaltıcı kurutma aletinden kurtulduğunu düşünün. Bu sizce de müşterinize sunabileceğiniz en iyi ödül olmayacak mı?

 

 

O zaman değişimin tam zamanı; sıvayın kollarınızı, evet siz kendiniz!! Korkmadan alın elinize fırçayı, boyayı. Eliniz değsin mutlaka bir şeylere. Profesyonel yardımın yanı sıra içinizdeki değişimi salonunuza direkt olarak yansıtacak olan tek kişi sizsiniz. Sanatınıza nasıl kendi imzanızı atıyorsanız, işletmenizin dekor ve tasarımına da kendi imzanızı atın. İnanın çok büyük bir zevk alacaksınız bundan. En azından müşterilerinize anlatacak bir dolu deneyiminiz olacak ve bunları müşterilerinizle paylaşırken, bir şeyler yapmış olmanın haklı gururunu yaşayacaksınız.

Yazan: Gülgün Biçerel Uysal 

Sombre trendi

0

Sombre trendi

Elizabeth Olsen

Doğallığın tercih edildiği günümüz saç modasında ombre’nin yerini gizli gölgelerin saça ışık verdiği sombre trendi almaya başladı. Dalgalı saçlara sahip müşterilerinizde fark yaratacak sombre tekniği, saçın iki ya da üç ton açık rengi ile denge içerisinde yumuşak geçişlerle hareket ve canlılık kazandırıyor. Dünyada kuaförler küçük dokunuşlarla saçlara dipten uca uygulanan ince balyaj tekniği ile büyük değişiklikler yapılabildiğini söylüyor. Jessica Alba, sombre trendini taşıyan ve öncülük eden ünlüler arasında geliyor.

Jessica Alba

Gina Conway

Gina Conway Aveda Lifestyle Salon & Spa

“Sombre son zamanlarda salonumuzda daha çok tercih edilmeye başladı. Ombre tekniğinde uygulanan dipten uca açılan açılmalar yerine müşteriler günümüzde belli belirsiz ışıklar ile daha doğal görünümleri tercih ediyorlar. Ombre’ye cesaret edemeyen müşteri kitlesi de sombre’ye yöneliyor. Yumuşak bal rengi ya da altın gölgeler kahve tonlu saçlara sahip kadınlara farklı bir hava kazandırıyor.”

Bir Davines Salonu

0

Bir Davines Salonu

Me and The Davines Space 

İtalyan tasarımcı ve Davines Sanat Takımı’ndan Lorenzo Brambilla, Me and The Davines Space Salon’da sürdürülebilir güzellik mottosuyla Davines markasının doğal ve çevreci kimliğini yansıtıyor. Salonun girişinde bulunan birbirinden güzel çiçek kokuları müşterileri karşılıyor. Ferah ve konforlu salon içerisindeki botanik bitkiler, modern ve kullanışlı salon eşyaları, mat açık kahve tonlarındaki duvarların üzerindeki beyaz yazılar, ürün reyonları ile bir bütün olarak elegan bir atmosfer yaratıyor.    

Salonun diğer fotoğraflarını görmek için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz. 

Salonlarda motivasyon

0

Salonda motivasyon

Kuaförlük mesleğinin temelinde yaratmak,  müşteriyi dinlemek, mutlu etmek ve dolayısıyla bu mutluluktan mutlu olmak yatıyor. Diğer meslek gruplarında şirket içi motivasyonu sağlamak için çeşitli yöntemler kullanılıyor. Fakat salonlarda bambaşka bir dinamizm var. Aynı pencereden bakmak, aynı amaç uğruna tüm kalplerin aynı frekansta çarpması, bütün bunların sağladığı duygusal fayda, ayakta, fön makinesi tutarak geçirilen zor şartlarda uzun çalışma saatlerinin önüne geçebiliyor. Personel, yönetim ile ilgili rahatsız olduğu durumlarda dahi mesleğine duyduğu aşk ile kendi motivasyonunu kendisi de artırabiliyor.   

Bir taşla iki kuş

Mesleğin getirdiği heyecana rağmen eğer bir azalma söz konusuysa, salon yöneticisi olarak salonun motivasyonunu artırmak için personelden aylık salona kazandıracakları kâr hedefini belirlemelerini isteyebilirsiniz. Salon belirlenen hedefin üzerinde kâr ettiği taktirde kazancı eşit olarak personelinize dağıtabilirsiniz. Böylece tüm çalışanların birbirlerinin motivasyonunu artırmasına yardımcı olurken, ekip ruhunu da güçlendirmiş olursunuz.

Herkes çalıştığı şirkete kendini ait hissetmek ister

Salonda personelden yönetim konusunda vereceği kararlar konusunda öneriler getirmesini istemek de aidiyet duygusunu artıracaktır. Salon dekarasyonunu değiştireceğinizde çalışanınızdan fikir alabilirsiniz, ya da salonda uygulanacak sistem hakkında önerilerini değerlendirebilirsiniz.

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması

Aynı zamanda Hairist Ayın Kuaförü Yarışması da personelin salonda verimliliğini artırıyor. Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kariyer Eğitim Kurumları, Kasho Makas, L’Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki Makas, Pivot Point, Revlon Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri ve Wella Professionals’ın desteklediği,  sınır tanımayan yaratıcı fikirlerin ve fark yaratan tekniklerin yarıştığı Hairist Ayın Kuaförü Yarışması birincileri her ay olmak üzere, HAIRiST 2015 Etkinlik bileti, salonları ise Ventoso Profesyonel Fön Makinesi kazanıyor. Birincilerin salonları hairist.com.tr’nin Salon Bul bölümünde ücretsiz olarak 1 ay sponsorlu salon olarak yer alıyor. Birincilere ve salonlarına destek veren her markanın farklı sayılarda ve çeşitte ürünlerinden oluşan ürün hediye paketi ve Pivot Point Sculpure Eğitim Kitabı hediye ediliyor. Ama asıl kazanç katılımcıların kendilerine olan inancını büyük bir cesaret gösterip sergileyebilmeleri oluyor. Türkiye’nin çok farklı illerinde kuaförler, salonlarında tasarladıkları saçları Sizden Gelenler bölümünde paylaşıyorlar ve bir anda tüm beğenileri üzerinde toplayabiliyorlar. Sektörün ileri gelen kuaförleri onların işlerini konuşuyor, değerlendiriyor. Farkındalık yaratmak yarışmanın kazandırdığı en büyük ödül. Yarışmanın salonlarda kuaförlerin motivasyonunu artırdığını duydukça biz de çok mutlu oluyoruz. Salonlarda verimliliği artırmak için size getirdiğimiz çözüm önerileri mutlaka işleyecektir.

Bol kazançlı günler dileriz.   

Büyük Yarışmada Büyük Değişiklik!

0

Ayın Kuaförü’nden YILIN KUAFÖRÜ’ne…

HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması teknoloji ile birlikte yön değiştiriyor, büyüyor, sektöre heyecan katarak başarıyı, güzelliği, inancı ve  tutkuyu ödüllendiriyor.

Neler oluyor?

3 yıl ard arda düzenlenen en istikrarlı kuaförlük yarışması olarak tercih edilen, beğenilen, yarışma koşulları örnek alınarak kopyalanan ve kullanılan HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması şimdi boyut değiştiriyor.

Ayın Kuaförlerinden Yılın Kuaförüne…

Çağın gereklerine uygun olarak geliştirilen Ayın Kuaförü Yarışması sektörde ciddi bir boşluğu doldurdu ve her ay artan bir katılımla benzersiz bir formata dönüştü.

Neler olacak?

Mayıs 2015’ten itibaren Ayın Kuaförü Yarışması 2 kategori altında devam edecek: Renk-Kesim ve Şekillendirme.

Her kategori için ayın finalistleri yine AKD(Artistik Kuaförler Derneği)  Jüri seminerine katılmış üyeler ve davetlileri tarafından seçilecek. Böylece her ay iki farklı kategoride toplam 6 ayın finalisti seçilmiş olacak. Her ay seçilen finalistler HAIRiST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI AYIN FİNALİSTİ olarak ödüllerini almaya devam edecek.

Yarışmaya katılım için hiçbir bedel ödenmeyecektir. Katılım tamamen ÜCRETSİZDİR.

Yılın Kuaförü Kim Olacak?

Her ay seçilen ‘ayın finalistleri’ arasından Yılın Kuaförü seçilecek. Mayıs 2015 'te başlayıp Mart 2016'ya kadar toplam 11 ay devam edecek. 2016 Nisan ayında her kategorinin toplam 33 finalisti arasından 1. , 2., 3. seçilecek ve o kategorinin finalisti olarak Yılın Kuaförü olmaya hak kazanacak,  büyük HAIRiST Etkinlik Sahnesinde alkışlar eşliğinde ödülünü alacak.

Renk-Kesim Kategorisi YILIN KUAFÖRÜ ve Şekillendirme-Topuz Kategorisi YILIN KUAFÖRÜ olmak üzere büyük ödül kendilerine sunulacak.

2015’te ne olacak?

Evet, Mart 2015’te Ayın Kuaförü için hairist.com.tr sitesi üzerinden yapılan tüm başvurular Yılın Kuaförü Yarışması 2015 için değerlendirilecek. Başvurular sadece Renk-Kesim ile Şekillendirme-Topuz olmak üzere 2 kategoride yapılarak 2015 yılı için Yılın Kuaförü seçilecek.

5 Nisan 2015 tarihinde jüri toplanarak gelen tüm fotoğraflar üzerinden tercihini yaparak sonucu açıklayacak 5 Nisan günü saat 14:00'te  ve 6 Nisan 2015 tarihinde kazanan kişiler ödüllleri sahnede alkışlar eşliğinde alacak.

HAIRiST 2015 Yılın Kuaförü olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Salonda yaptığınız saç modelini hairist.com.tr adresine ücretsiz üye olarak yarışma koşullarını kabul ederek yüklemeniz yeterli olacaktır.

1 Mart 2015 – 31 Mart 2015 tarihleri arasında yüklenen tüm fotoğraflar YILIN KUAFÖRÜ 2015 için değerlendirilecek ve büyük jüri tarafından iki kategoride Yılın Kuaförü seçilecektir.

Adım Adım Yılın Kuaförü Yarışması

1-Öncelikle katılmak istediğiniz kategoriye karar verin. İsteyen her iki kategoride de katılabilir.

2-İstediğiniz sayıda fotoğrafla katılabilirsiniz. Önemli olan en iyi fotoğrafla katılmak ve kazanmak.

3-Fotoğrafların kuaför salonunda özenle çekilmiş olması önemlidir Stüdyoda veya kuaför salonu dışında, açık havada çekilmiş fotoğraflar diskalifiye edilecektir.

4-En tercih edilen fotoğraflar öncesi sonrası da olan kolaj ve net fotoğraflardır.

5-Fotoğrafı çekilen kişiden (müşterinizden) izin alıp bu fotoğrafla yarışmaya katılacağınızı önceden belirtmiş olması önemlidir.

6-Fotoğrafların size ait olması gereklidir. Profesyonel fotoğraf çekimleri kabul edilmemektedir.

7-Fotoğraflarda kişilerin, markaların olmaması gerekmektedir. En doğru fotoğraf, saçları net bir şekilde gösteren kaliteli fotoğraflardır.

8-Renk-Kesim Kategorisinde renklendirme tekniğinde kullanılan renk numaralarının açıklanması zorunludur.

Yarışmaya ilişkin detaylar hairist.com.tr/2015 adresinde güncellenecek ve sosyal medya sayfaalrımız üzerinden duyurulacaktır.

YILIN KUAFÖRÜ olmaya hazır mısınız?

Fön makinesinin tarihi

0

Fön makinesinin tarihi

Gaz sobasından, boneye…

Alexander F Godefrey

1890

Fransız kuaför Alexander F Godefrey ilk fön makinesini icat etti. Gaz sobasına bir boru ile bağlı makine oldukça büyüktü ve uzun süre saçta kalıyordu.

İlk fön makinesi reklamı

17 Mart 1920

İlk fön makinesi pazarda yerini aldı ve radyo spotu ve basın ilanı 17 Mart 1920 yılında yayınlandı.

İlk portatif fön makinesi

5 Mart 1920

Hamilton şirketi 5 Mart 1920’de ilk taşınabilir fön makinesini icat etti. Çelik ve çinko kullanılarak geliştirilip, piyasaya sürülen ürün 100 watt enerji ile çalıştığı için beklenen performansı sağlayamıyordu.

Boneli fön makinesi

1950

Sene 1950…. Şeffaf bone ıslak saçın üzerine geçirilerek fön makinesi çalıştırılır ve saçlar kurumaya bırakılır.

Haydi Yarışmaya!

0

Yarışmak neden güzeldir…

Kuaförlük sektöründe yarışmalar mesleki gelişim açısından önemli araçlardan biridir. Hep daha iyiye ulaşmak için mesleki bir araç…

Ülkemizde geçmiş yıllarda farklı şekillerde, farklı formlarda yarışmalar yapılmış, hiçbir yarışma ne yazık ki bugüne kadar gelememiş, istikrarlı ve sürdürülebilir bir yarışma düzenlenememiştir…

Meslek odaları bu konuda çaba göstermiş, kimisi kaynak kimisi vizyon kimisi her ikisi yüzünden başarılı olamamış ve mesleki anlamda çok değerli olan, katkı sağlayan bir çalışma ne yazık ki yerine getirilememiştir.

Mesleki rekabeti körüklemesi, gelişimi sağlaması ve daha iyiye ulaşmaya yol gösterici olması gereken yarışmalar zaman zaman ahbap-çavuş ilişkileriyle kurulan, deneyimsiz jüri üyelerinin boy gösterdiği alanlara dönüşmüş ve genç kuaförlerin hayalleri ne yazık ki silinip gitmiştir. Hiçbir mesleki etkinlikte ya da eğitimde yer almayan, güncelden uzak, salonunda kapalı kalmış eski zihniyetler gençlere ve meslek aşkıyla yarışmalara katılan kişilere büyük bir egoyla jüri üyeliği yapmaya çalışmıştır.

Yarışmak bilgi, şeffaflık ve güven olduğunda güzeldir…

Hedefimiz hep daha iyisi…

Tüm kuaför dostlarımızı bu bakış açısıyla yarışmalarda yer almaya davet ediyor, bu düşünceler ışığında yarışmalarla ilgili olarak aşağıdaki konulara dikkatlerini çekmek istiyoruz.

1- Yarışmayı düzenleyen kurum, kuruluş veya organizasyon şirketini değerlendirin. Geçmişte böyle bir deneyimi var mı? Donanımlı mı?

2-Yarışma katılım kurallarını kontrol edin. Başka yerden alıntı mı? Kopyalama, yapıştırma olup olmadığına dikkat edin.

3-Yarışmanın hangi koşullarda geçersiz olacağı yazılı mı? Minimum yarışmacı sayısı belirtilmiş mi?

4-Jüri hakkında bilgi var mı? Jüri üyeleri yarışmayı değerlendirme konusunda donanımlı ve eğitimli mi? Soru işaretine açık bir bölüm var mı?

Hepsi evet mi?

O zaman biraz cesaret… Yolunuz açık olsun…

Haydi yarışmaya…

Bugün HAIRiST Etkinliği bünyesinde gerek Yılın Kuaförü Yarışması, gerekse de Ayın Kuaförü Yarışması tamamen kuaförlük mesleğinin gelişimine odaklı olarak kurgulanmış ve yarışmanın ilk başladığı yıldan itibaren içerisine meslek örgütü olarak AKD-Artistik Kuaförler Derneği ve uluslararası markalar dâhil edilerek sektörün sahipleneceği mesleki bir yarışma hedeflenmiştir. Zaman içerisinde bu sahiplenme büyümüş ve bugün ulaştığı noktada ülkemizin seçkin ve tercih edilen kuaförlük yarışmasına dönüşmüştür.

Bu başarıda, yarışmaya inanan tüm sektörün, jüri seminerlerine katılarak noter ve izleyicilerin huzurunda adil bir puanlama yapma konusunda kararlı olan tüm jüri üyelerinin, çok önceden hazırlanan ve yayınlanarak tüm sektörle paylaşılan ve  ilan edilen şeffaf yarışma kuralları ile jüri üyelerinin katılmak zorunda oldukları jüri seminerlerinin çok büyük payı vardır…

Bu başarıyla Ekim ayında başladığımız Ayın Kuaförü Yarışması’ da aynı ilgiyi gördü ve katılımlar her ay rekor üstüne rekor kırdı.

Çünkü içinde ortak inanç, şeffaflık ve tutku vardı…

 

Sırada Yılın Kuaförü Yarışması 2015 var…

Sürekli gelişen, yenilenen kuaförlük gibi kuaförlükle ilintili saygın markalar ve ürünleri, eğitim sistemleri ve etkinlikleri de değişiyor…

Yılın Kuaförü Yarışması da değişiyor…

28 Şubat 2015 tarihinde açıklanacak yepyeni kurallarıyla HAIRiST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI daha geniş katılımla tamamen ÜCRETSİZ olarak devam edecek…

Kuaförlük sektörüne heyecan, şeffaflık, güven ve ÖDÜL’ü sunan HAIRiST Etkinliği çerçevesinde Yılın Kuaförleri 6 Nisan 2015’te paha biçilmez ödüllerini yine Türkiye’nin en seçkin kuaförlük temsilcilerinin alkışları arasında büyük HAIRiST sahnesinde alacaklar…

Haydi yarışmaya…