Ana Sayfa Blog Sayfa 398

Jüri üyeleri ne diyor? Mustafa Demirbağ

0

Jüri Üyesi Mustafa Demirbağ

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması salonlarda motivasyonu artırması itibarıyla çok değerli bir proje ve bugün daha iyi anladım ki sektör açısından çok büyük bir fayda sağlıyor. Jüri toplantısında tüm başvuruları büyük bir özenle inceledik. Yarışma için çok fazla emek harcanmış. Fakat günümüz trendlerine uymadığı için oyumuzu saatlerce üzerine uğraşılmış saçlardan yana kullanmadık. Bizim gözlemlerimizin salonlarda tasarlanan saçlara yön vereceğini düşünüyorum. Günümüz trendi pratik, sade saçlar yönünde. Basit olanı tasarlamak bazen daha zor olabiliyor.

Şekillendirme kategorisinde birinci seçemedik. Ben bu kategoride kesim sonrasında form veren ürünler kullanarak şekiller ya da maşa ile hareketlendirilmiş saçlar görmek isterdim. Doğru dokuları yaratmak için modelin saç tipine uygun, doğru ürünleri teşhis ederek tasarlanan saçlar kuaförün artistik becerisini ortaya koyacaktır. İlerleyen aylarda başvuruların yorumlarımız doğrultusunda yön bulacağına inanıyorum.  

Pivot Point Wella işbirliği

0

Eğitimde özel işbirliği

2015 yılı itibarıyla, kuaförlük eğitiminde lider marka olarak, yüksek nitelikli güzellik profesyonelleri eğiten Pivot Point ve eğitimi merkezine koyan Wella Professionals işbirliğine girdiler.  

 

 

Wella üye salonları, Pivot Point Salon Sculpture- Temel Kesim Eğitimi, Meta 51 İleri Düzey Temel Kesim Eğitimi, Eğitimcinin Eğitimi Eğitimi, Meta Men Erkek Kesim Eğitimi, ve senede iki kez hazırlanan Pivot Point İlkbahar/Yaz, Sonbahar/Kış Koleksiyon Eğitimi hakkında detaylı bilgiyi, 2015 Wella eğitim kitabında bulabilir, satış danışmanları aracılığıyla eğitimlere katılım sağlayabilirler.  

 

Pivot Point Eğitmenleri

Halil Yılmaz   

Yaklaşık 25 yıldır kuaförlük mesleği yapmaktadır. 2006 yılında eğitmenliğe Pivot Point ile başlamış. Wella Pivot Point eğitimlerini vermektedir.

Orhan Çimenoğlu

1971 den beri İsviçre’nin başkenti Bern’de yaşamaktadır. 1986-1989 Kuaförlük Kalfa Okulu bitirdikten sonra, 1995-1997’de kuaförlük ustalık okulu okudu. İsviçre Konfedersayonu’ndan kuaför usta diplomasını aldı ve 1996 yılında Pivot Point eğitmenlik okuluna başladı. Eğitmen olarak, Pivot Point, Wella firması için İsviçre, Avusturya, Almanya ve Türkiye’de faaliyet göstermektedir.

Orhan Çimenoğlu ile röportajımıza göz atabilirsiniz.

http://www.hairist.com.tr/egitim_askinin_yansimasi_orhan_cimenoglu-1065–.html

Sinan Ergün  

1999 yılından bugüne erkek kuaförlüğü yapmaktadır.

Daha önce Toni&Guy, Vidal Sassoon ve Pivot Point firmalarından eğitimler almıştır. 2011 yılından beri LONDON kuaför bünyesinde hizmet vermektedir.

2012 Yılında Türkiye’de Renk-Kesim Kategorisi'nde HAIRiST Yılın Kuaförü Ödülü'nü almıştır. Pivot  Point eğitmenlik eğitimlerini tamamlamıştır. 2013 yılının mayıs ayından itibaren Pivot Point Türkiye bünyesinde eğitmen olarak hizmet vermektedir. 

Jüri üyeleri ne diyor? Damla Arı

0

"Standartlarda kalırsak gelişemeyiz."

Damla Arı

Yarışmayı her ay çok severek takip ediyorum ve çok başarılı buluyorum. Salonumda çalışanları da katılmaları için teşvik ediyorum. Katılımcıların çalışmalarının sunumunu yaparken biraz daha emek göstermesi, toplam bütünlüğe dikkat etmeleri, kişiselleştirilmiş ve özgün saçlar tasarlamaları gerekiyor.  Her ay çıtanın biraz daha artacağına inanıyorum. Standartlarda kalırsak gelişemeyiz.  Şekillendirme kategorisinde maşalı, kalıplandırılmış, avangard saçlara gidilmiş, fakat kısa saçların ürünlerle yapılmış hareketlerini gösteren şekiller görmek isterdim. Beğenip seçemediğimiz için çok üzgünüz.

Topuz kategorisinde birbirine benzeyen saçlar vardı. Bizim çok etnik bir kültürümüz var. Fakat yarışmacıların tüm dünyada son trendleri takip ederek saç tasarlamalarını tavsiye ediyorum. Kuaförün imajını, örgüyü ya da düğümü ters atması gibi küçük dokunuşlarla göstermesi farkındalığını yaratacaktır.

Jüri toplantısı benim için de çok verimli geçti. Çok değerli büyüklerimle güzel sohbetler ettik. Yüksek sesle konuşmalar oldu. Bunun mesleğimiz için çok iyi bir başlangıç olduğuna inanıyorum. 

Jüri üyeleri ne diyor? Doğan Çelik

0

Jüri Üyesi Doğan Çelik Yorumları

HAIRIST Ayın Kuaförü Yarışması'nın her ay gerçekleşirilmesi gurur verici ve sektörün dinamizmi açısından mükemmel. Yarışmaya katılanların salon içi fotoğraf çekimi yapmaları, yarışmayı oldukça güvenilir kılıyor. Yarışmacılara tavsiyem katılım koşullarını tekrar tekrar okumaları. Katılım koşullarına uymayınca emekleri ziyan oluyor. Bizlerin sermayesi emeğimiz.

İşletme sahipleri olarak, çalışanlarımızı bu yarışmaya katılmaları için motive etmeliyiz. Taklit etmekten yaratıcılığımızı kullanmaya ancak böyle geçebiliriz.

Moda akımları ilham vermeli, kişiye özel tasarımlar yapılmalı.  Başvurular arasında çok fazla Ombre çalışması yer alıyordu. Yarışmada öne çıkmak için kuaför farkını ortaya koymalı. Kontrastın ya da uyumun yaşatıldığı estetik tonlamalar görmek isterdim.

Şekillendirmede birinci çıkaramadık. Bir çok kesim adayı da taramadan dolayı dereceye giremedi. Kırık fön, bazı dalgalar kesimi yansıtmıyordu.

Unutmayın, jüri de salonlardaki tüketiciler de sonucu satın alıyor.

Teşekkürler HAIRIST, Teşekkürler jüri üyeleri değerli meslektaşlarım, Teşekkürler sevgili katılımcılar…

 

Fark Yaratan Meslek Odası

0

Bursa Kuaförler Odası Destekliyor

"Bursa Kuaförler Odası, beşincisi düzenlenecek olan sektörümüzün en istikrarlı ve en prestijli etkinliği olan HAIRiST Saç Tasarım Etkinliği’ni düzenlemeye başladığımız günden beri destekliyor ve içinde yer alıyor ve 2015 yılından itibaren HAIRiST Etkinliği (www.hairist.com.tr/2015) kapsamında düzenlenen YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI ile bu organizasyona bağlı olarak internet üzerinden her ay düzenlenen AYIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI’na destek sağlayarak mevcut işbirliğini büyütüyor ve güçlendiriyor.

AYIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI’na (www.ayinkuaforu.com) üye kuaför salonları içinden katılan üyelerden veya onların çalışanlarından yarışmanın dört farklı kategorisinden birinde birinci gelenlere yarışmanın devam ettiği her ay olmak üzere YARIM Cumhuriyet Altını;

YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI’na (www.yilinkuaforu.com) dahil olarak yarışmaya üye kuaför salonları içinden katılıp ilk üçe giren oda üyelerini veya oda üyesi salon çalışanını TAM Cumhuriyet Altını ile Bursa Kuaförler Odası olarak ayrıca ödüllendirerek oda olarak katkı sağlıyor.

4-5 Nisan 2015 Pazar günü düzenlenecek olan HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması’na katılmak isteyen oda üyesi meslektaşların gidiş-geliş ulaşım ücreti ile konaklama masrafı Bursa Kuaförler Odası tarafından karşılanacaktır.

İlgilenen üyelerin Bursa Kuaförler Odası genel sekreterliği ile görüşmesi ve kaydını yaptırması gerekmektedir."

Bursa Kuaförler Odası Başkanı Hüseyin İlker Tan’a salonlarda motivasyonu artıran yarışmalarımıza destek verdiği için teşekkür ederiz.

 

 

Kadın kuaför sayısı artıyor!

0

Kadın kuaför sayısı artıyor!

Günümüzde kadın kuaför sayısı artıyor. Geçmiş yıllara göre yükseliş gösteren kadın kuaförler sektörün dinamiklerini de değiştiriyor. Mesleğin ağır çalışma koşullarını kadınların kaldıramayacağı algısı değişmeye başladı. Çokyönlü olma özellikleri ile kadınlar salonda sadece kaş almak, ağda yapmak gibi işlemlerin dışında kesim, renklendirme, topuz işlemlerinde de aktif olarak yer almaya başladılar.

Türkiye İstatislik Kurumu’nun verilerine göre kadın esnaf ve sanatkârların en çok yer aldığı meslekler arasında Kadın ve Erkek Kuaförlüğü 2. sırada yer alıyor. Ülkemiz genelinde 18.699 kadın sektörde çalışıyor…

Ayın Kuaförü Yarışması Ocak 2015 Birincileri

0

İşte Ocak Ayı Birincileri

Sektöre heyecan katan Hairist Ayın Kuaförü Yarışması, Ekim ayında 226, Kasım ayında 338, Aralık ayında 394  başvuru ile büyük bir ilgi görmüştü.

Damla Arı, Doğan Çelik, Habib Örs, Mahmut Ebil, Mustafa Demirbağ, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet, Eczacıbaşı Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro ve Estetica Dergisi’nden Zeynep Taner Abacı HAIRiST ONLINE'ın Sizden Gelenler bölümüne Ocak yarışması için eklenen 302 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.         

2015 Ocak ayında değerlendirmeler sonucunda şekillendirme kategorisi için başvuruların geçtiğimiz aylarda eklenen çalışmalar ile birbirini tekrar etmesi ve özgün olmaması nedeniyle birinci seçilemedi. İlerleyen günlerde portalda yayımlayacağımız jüri üyelerinin yorumları doğrultusunda, şekillendirme kategorisi için beklentilerin ne olduğu hakkında fikir alabilirsiniz. 

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Ocak 2015 Kesim Modelleri Kategorisi Birincisi

Serap Aykut

Kuaför Gülay Tiran- İstanbul

Ocak 2015 Renklendirme Kategorisi Birincisi

Sedat Mamur

Sedat Mamur Kuaför

Mersin

Ocak 2015 Topuz Modelleri Kategorisi Birincisi

Can Özcan

Paris Kuaför Can

Ankara

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

http://www.hairist.com.tr/turkiye%E2%80%99nin_ilk_dijital_kuaforluk_yarismasi__hairist_online_%E2%80%98da-1402–.html

Neler kazandılar:

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Matsuzaki Makas

Salon Sahipleri

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

Kuaförüme Mektup

0

"Ya sen değişmelisin ya da ben seni değiştirmek zorundayım."

Güzellik benim için sadece görselllik açısından önemli değil. Güzellik benim için kendime bakmak, çevreme, yakınlarıma, dostlarıma ışıltı saçmak ve kendimi iyi hissetmek anlamına geliyor. Saçlarım güzelliğimi tamamlayan ve doğanın bana sunduğu en önemli özelliğim. Saçlarım ise kuaförüme emanet.

Saçlarımın bakımı, ışıltısı ve görüntüsü kuaförümün ellerinde hayat buluyor. Bu nedenle kuaförüme çok güveniyorum ve saçlarımı ona emanet ediyorum.

Yaşam çok hızlı akıp gidiyor.Pek çok yenilik her an karşımıza çıkıyor. Arkadaşlarımdan kuaförleri hakkında yorumlar duyuyorum. Gittikleri kuaför salonlarını ve kuaförlerini anlatıyorlar. Her ne kadar yıllardır gittiğim kuaförümü ve çalışanlarını çok sevsem de onların anlattıklarından sonra kuaförü mü artık değiştirsem mi diye kendi kendime soruyorum. Kalbim buna izin vermiyor ve üzüleceğimi düşünüyorum. Ancak aklımda pek çok soru var ve mantığım kuaförümü değiştirmem gerektiğini söylüyor. Neden mi?

Arkadaşlarım gittikleri kuaför salonunun son derece modern ve temiz olduğunu anlatıyorlar. Tüm havluların tek kullanımlık havlu türünden olduğunu ya da temizlenmiş ve poşetten çıkan havluların ve saç fırçalarının kullandığını anlatıyorlar.

İçerideki müziğin rahatlatıcı ve dinlendirici bir müzik olduğundan bahsediyorlar. Halbuki benim kuaförümde aslında hiç hoşuma gitmeyen bir müzik dinlemek zorunda kalıyorum.

Beni en çok etkileyen ise kuaförlerinin sık sık eğitimlere gitmesi oldu. Ben de kuaförümün kendisini yenilemesini, yeni saç tekniklerini öğrenmesini ve bana bunları önermesini isterim. Yenilikleri kim sevmez ki? Sen uzman olduğun için saçlarımı sana emanet ettiğimi fark etmemiş olabilirsin….

Sevgili Kuaförüm, her geldiğimde benimle ilgilenmen tabii ki hoşuma gidiyor. Ama hoşuma gidecek başka şeylerin farkında olmadığını düşünüyorum ve özel hayatımla ilgili sorular sorman hiç de hoşuma gitmiyor. Moda hakkında konuşmanı, son moda saç modellerinden bahsetmeni ve bu yeni saç modellerini göstermeni o kadar çok isterim ki…

Haa bu arada hoşuma gitmeyen bir şey daha var. Onu da söylemeden edemeyeceğim: Yanında çalışanlara bağırman ve küçümsemen hiç ama hiç hoşuma gitmiyor. Onlar da senin gibi küçük yaşlarda çalışmaya başladılar.

Eminim ki, sen küçükken senin de hoşuna gitmiyordu ustanın sana hor davranması.

Senin salonuna o zaman neden geldiğimi mi soruyorsun? Evet, haklısın bu soruyu sormakta. Sana güveniyorum, oturduğum yere çok yakın bir salonun var ve alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor. Ama bu senin salonuna gelmeye devam edeceğim anlamına gelmiyor. Bak biraz ilerde yeni bir salon daha açıldı. Son derece temiz, fiyat listesi asılı ve kendimi iyi hissedeceğimi düşündüğüm başka bir yeni salon. Üstelik fiyatlarının da bütçeme uygun olduğunu duydum. Bana indirimli fiyat uyguladığın için senden vazgeçmeyeceğimi sanıyorsan yanılıyorsun. Bana daha iyi hizmet verecek bir kuaföre üstelik biraz daha fazlasını ödemeye dünden razıyım. Sanırım bunu hiç farketmedin.

Bunları neden mi yazdım?

Çünkü ya sen değişmelisin ya da ben daha iyi hissetmek için kuaförümü değiştirmek zorundayım.

Instagram için 10 öneri

0

Salonunuzu Instagram'da öne çıkarmak için 10 öneri

Herkes sosyal medya muhteşem saçlar paylaşmayı seviyor. Paylaşıp başarıya ulaşan ve yüzbinlere varan hayran kitelelerine ulaşan kuaförlük markalarını da duyuyoruz. Paylaştığınız saç modellerinizin dijital boşlukta kaybolup gitmesi yerine paylaştıklarınızın imaja ve satışa dönmesini istemez misiniz? 

İşte size birkaç öneri:

1-Öncelikle paylaşmış olmak için saç modellerinizin fotoğrafını paylaşmayın. Paylaştığınız fotoğrafın sizin işinizi yansıtan en iyi fotoğraflar olduğundan emin olun.

2-Tabii ki profesyonel fotoğrafçı değilsiniz ve olmanız da gerekmiyor. Ancak göstermek istediğiniz kısma odaklanmak ve saçları gösteren temiz bir çekim önemlidir.

3-Fotoğraf çekerken arkada ve tezgahta neler göründüğüne dikkat edin. Temiz bir fon olması tercih sebebidir. Bazı profesyonel kuaför salon işletmecileri çoktandır logolarının bulunduğu fotoğraf çekim alanları yarattılar bile. 

4-Hashtag kullanma konusunda briaz çalışın.Günün öne çıkan hashtaglerini takip ederek fotoğraflarınızda kullanın.

5-Bulunduğunuz bölgeyi veya şehri hashtag olarak kullanmayı unutmayın. Yeni müşteriler için faydalı olacaktır.

6-Hayranlarınız, takipçilerinizle bir dünya yaratın. Gelen yorumlara ve etiketlemelere mutlaka cevap verin.

7-Instagram hesabı bulunan müşterilerinizin fotoğraflarını çektiğinizde onları etiketlemeyi unutmayın. Onlar da bu fotoğrafı tekrar paylaşacakladır.

8-Paylaş-kazan gibi özel kampanyalar düzenleyerek hesabınızı çekici kılın.

9-Bütün sosyal medya hesaplarınızı birbirleriyle konuşturun. Yani instagram'da paylaştığınız facebook'ta da yayınlansın.

10-Tabii ki sosyal medyada olduğunuzu duyurun. Aynaların etrafında, faturalarda ve görünen tüm tanıtım malzemelerinizde muhakkak sosyal medya adresleriniz yer alsın.

Çalışanlar nereye bağlı?

0

Kuaförler paramparça

Uzun süredir gündeme getirip sektörün konuşmasını istediğimiz bir konu. Ülkemizde 3 tip kuaför bulunuyor: Birincisi esnaf olarak ticari faaliyetini sürdüren ve esnaf odalarına kaydı bulunan kuaför salonu sahibi kuaförler. İkincisi ticaret odalarına kaydını yaptırarak faaliyetlerine limited şirket veya anonim şirket statüsüyle devam eden kuaförler. Üçüncüsü ise çalışan kuaförler ki herhangi bir meslek veya ticaret odasından kayıtları bulunmayanlardan oluşuyor.

Ülkemizdeki kuaför salonu ve kuaför sayısı bir muamma olmayı sürdürürken bu konu bu muammayı daha da büyütüyor. Her ne kadar çalışan (kayıtlı-kayıtsız) kuaförlerin herhangi bir yere kaydı sektörde en önemsenmeyen konulardan biri olarak görünse de kuaför salonları için bugün ekipler/çalışanlar en önemli unsur.

Ticaret odaları ve Meslek Odaları çalışmalı

Usta veya kalfa olarak farklı derecelerde de olsalar çalışan kuaförlerin mesleki bir yapılanma içerisinde kaydı sektörün geleceği ve nitelikli işgücünü sahiplenmesi açısından önemli. Yasalar ve mevzuat buna izin vermese de kısa vadede çalışan kuaförlerin (usta-kalfa) bir dernek bünyesinde bir araya gelmeleri, ticaret odaları ve meslek odaları temsilcilerinin de bu konuda neler yapılabileceğini araştırması ve çaba göstermesi sektör açısından önem taşıyor. 

Kuaförlük belgesine sahip olan meslektaşlarına sahip çıkmak, mesleki olarak aynı veya benzer çatı altında olmak olmamaktan daha fazla şey ifade etmiyor mu?