Ana Sayfa Blog Sayfa 398

Pivot Point Hakkında Her Şey

0

 

 

 

Saç ve güzellik alanında dünyanın 1 numarası olan Pivot Point, 52 yıllık bir kuruluştur. Amerika’da 40 eyalette ve dünyada 82 ülkede faaliyet göstermektedir.
Toplam 200 üye okulda yılda 50,000 mezun ve 1 milyon öğrenci eğitim almaktadır ve sadece Fransa‘da 120 okulun 90’ı Pivot Point sistemi ile eğitim vermektedir. 

 
Pivot Point'in hem kuaför okullarına hem de usta kuaförlere yönelik programları bulunmaktadır. Geometrik ve bilimsel yöntemlerle kesim,boya, şekillendirme ve topuz konusunda eğitimler gerçekleşmektedir.

Türkiye'de Pivot Point
 
Daha önceki yıllarda özel firmaların eğitmen desteğiyle Türk kuaförleriyle tanıştırdığı bu sistemin Türkiye’deki ilk akademisini 2012 yılının başında Pivot Point eğitmeni sayın Yusuf Koçyiğit açtı. Yusuf Koçyiğit önderliğinde Türkiye’deki çoğu kuaförü eğitimin temeliyle tanıştıran Pivot Point Türkiye ekibi, Chicago / Amerika’daki merkez akademiden aldığı destek ile bu sektörde Türkiye’de fark yaratmaktadır. Yakın zamanda bunun en güzel örnekleri Türkiye’de ; HAIRiST 2013 saç şovunda Yolly Ten Koopel ( Uluslararası Artistik Direktör) Joakim Ross ( Uluslararası Artistik Ekip Üyesi) ve Sinan Ergün ( Pivot Point Türkiye Saç Kesim Eğitmeni) geleceğin modellerini başarıyla sunmuş.  Ayrıca bu yıl ikincisi Hollanda’nın Amsterdam şehrinde düzenlenen dünyadan seçkin kuaförlerin katıldığı, Pivot Point / Creative Jam Session 2 etkinliğinde uluslar arası artistik ekip Yolly Ten Koopel önderliğinde yeni koleksiyon saç modellerini tanıtarak katılımcıların hayal gücünün sınırlarını zorlayabilecekleri tasarım örnekleri sunmuştur.
 

 

Türkiye’deki kuaförlük mesleğine bağlı okullardaki mesleki eğitimin yeterliliği dünyadaki örneklerinin çok uzağında olduğu bilinen bir gerçek. Pivot Point Türkiye şuanda üzerinde çalıştığı ve  gelecek projelerinin en üstünde bulunan A’dan Z’ye kuaförlük okulu projesini lise ve üniversite düzeyindeki meslek okullarıyla yaptığı çalışmalarla yakın gelecekte hayata geçirecektir.
 
Kuaförlükde çıraklıktan yetişme dönemi çok hızlı bir şekilde kapanıyor ve bu gelecekte istihdam açısından büyük problem yaratacak. Bu problemi ortadan kaldırmanın tek yolu nedeni ? nasılı ? niçini? soran ne yaptığını bilen eğitimli kuaförler yetiştirmek. Pivot Point Türkiye’nin en önemli amacı da budur.

Pivot Point eğitimlerinin içerikleri ; 

*Temel kesim ve İleri düzey kesim  olarak ikiye ayrılıyor.  
*Temel sac kesimi ( salon sclupture) Sure 2 gün / öğleden önce teorik , öğleden sonra pratik.   
*İleri düzey sac kesimi ( Meta ve Meta Men ) Sure 1 veya 2 gün.  
 *Topuz eğitimi : 1 gün temel / 2 gün ileri düzey. 

 

 

 

Farklılıklar

Bütün koleksiyonlar doğadan alınan ilhamla formu / dokusu / rengi, göz önüne alınarak gör – planla – yarat – kişiselleştir formülüne bağlı kalınarak oluşturulmaktadır. Bütün sistem kendi içinde senkronize olarak hayal gücüyle sınırlandırılamayacak kadar modeli öğrencilere sunulmaktadır.

Her eğitimde mutlaka eğitim kitabi ve DVD katılımcıya veriliyor. Yapılan eğitimler bu kitap ve DVD'lerle aynı içeriktedir.  Çünkü eğitimi alan kişi gerektiği zamanlarda bütün almış olduğu bilgileri bu kaynaklarla güncelleyerek taze tutabilir.   

-Mesleki gelişim fırsatı modayı takip etme ve uygulama imkanı 
-Salon içerisinde ayni dilin konuşulması 
-Tekrar edebilme imkanı
-Sistemli çalışma ile hata riskinin ortadan kaldırma 
-Ekibin gelişiminde katkıda bulunma
-Farklılaşma imkanı 
– İş büyütme olanakları
 

 

Peruka’nın İncelikleri

0

 

– Peruk yapılacak saç, rengi açılacak veya başka bir renge boyanacak ise; bu işlemlerin. Saç tres tezgahında işlenmeden önce demet halindeyken yapılması uygundur.

– Peruğa meş veya röfle yapılması isteniyorsa , bu işlemlerin de saç demet halindeyken yapılması gerekir. Meş ya da röfle için rengi açılıp hazırlanmış saçlar, tres tezgahında örülürken natürel renk arasına katılarak işlenir.

– Peruk ve takma saçalara permanat yapılması gerektiğinde, kesik ham saça permanat yapılamayacağı için, peruk veya takma saç işlenip dikildikten sonra yapılmalıdır.

 

 

– Peruk veya herhangi bir takma saça şekil verirken sarıp kurutularak tarayıp biçimlendirmek, mizampli yapmak daha sağlıklıdır. Fön ve sert fırçalarla bu saçlar üzerinde şekil vermeye çalışmak saçların dolaşıp kırılmasına sebep olur.

– Peruk ve takma saçların yıkanmasında iyi cins şampuan krem kullanılmalı, soğuk su saçı sertleştireceği için daima çok sıcak olmayan su ile yıkanıp durulanmalı. Bu saçlar yıkanırken çitilenmez, sadece el hareketleriyle okşar gibi ve suya batırılıp çıkartılarak yıkanmalıdır.

– Peruk ve takma saçlar kullanılmadığı zamanlar bir kutu içerisinde muhafaza edilmelidir. Açıkta kaldığı zaman tozlanıp kirlenir. Çok kirlenen ve sık sık yıkanan bu saçlar yıpranır, bozulur ve saçın dikili olduğu düzen deforme olur.

 

Kaynak: Ahmet Erkan & İbrahim Güngör –  Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim 

 

 

Saç İnceltme Teknikleri

0

Saç İnceltme

İnceltme sonrasında saç, daha fazla hacim, destek, hareket, belirgin doku veya daha az ağırlık kazanır. Genellikle saç tutamının üç alanında doku kazandırma tekniği uygulanır.

İnceltme işleminde farklı sonuçlar elde etmek için farklı kesici araçlar kullanılır. Bu kesici araçlar düz makas, ustura ve ara makası olabilir.

1-Tutamın dibinden inceltme:(Dipten inceltme):

Kalın ve gür saçlar başın etrafında yoğunluk yapıp kabaracağında dipten inceltme işlemi yapılır. Ara makası, düz makas ya da ustura kullanılabilir.

-Dipten inceltmelerde ara makasın kullanılışı: Kuru yada ıslak saç kalın ve geniş olmayacak şekilde ayrılıp, parmaklar arasında tutularak kaldırılır ve derinin 2-3 cm gerisinden dipten inceltme işlemine başlanır. (Uzun saçlarda) Aynı yere 2 kez ara makası vurulmamalıdır. Saç gergin tutulmalı ve makas çapraz vurulmalıdır. Tek makas hareketiyle saç kesilmelidir. Eğer dipten uca kadar inceltilmesi gereken bir saçsa (çok gürse ve kabarıyorsa) incelttiğimiz yerin 2 cm yukarısından makas çapraz vurulmalı ve saç ucuna kadar işlem tekrarlanmalıdır. Aynı işlem düz makasla da yapılabilir. Bir tutam saç alınarak makasın ağzına yerleştirilir ve makas kapatılmadan aşağıya ve yukarıya doğru ritmik hareketlerle kaydırarak ara makasıyla yapılan inceltme işlemi düz makasla yapılabilir.

-Dipten inceltmede dikkat edilecek noktalar: Saç sınır çizgisine yakın bölgelerde dipten inceltme işlemi yapılmamalıdır. Ayırma çizgisine yakın olan yerlerde dipten inceltme işlemi yapılmamalıdır. Tepe bölgesinde dipten inceltme işlemi yapılmamalıdır.

2-Tutamın ortasından inceltme:

Tutamın ortasından yapılan inceltme, saç modeline dışa doğru genişlik ve hacim kazandırır. Tutamlardaki yükü hafifletir ve saçın baştan uzaklaşarak hacim kazanmasını sağlar. Kısa saçlar uzun saçlara destek olur.

3-Tutamın ucundan inceltme ( Form çizgisinin inceltilmesi, uçtan inceltme):

Form çizgisindeki saç uçları inceltildiğinde saçın ağırlığı hafifler, saç uçları serbestleşir. Saça daha fazla hareket kazandırılmış olur. Form çizgisi yumuşar ve ağırlık olan bölümlerle daha uyumlu bir geçiş sağlanır. Bu tekniğe uçtan inceltme denir. Çeşitli teknikler kullanılır. Bunlar:

 a-Dıştan inceltme:

Bu teknikte saç uçlarının hafifçe yukarıya doğru kıvrılmasını sağlamak için,saçın yüzeyi tıraşlanır. Yapılan hareketin uzunluğu ve uygulanan basıncın gücü, elde edilecek sonucu etkiler.

b-İçten inceltme:

Saçın içe doğru kıvrılmasını artırmak için ustura, tutamın arkasında tutulup, kavisli bir hareketle uygulanır. Yine uygulanan basıncın gücü ve hareketin uzunluğu, saç uçlarının ne kadar inceleceğini belirler.

c-Çentik tekniği:

Bu teknik düzensiz uzunluklar oluşturur.Genellikle saç uçlarında daha kaba bir doku elde etmek için kullanılır. Kuaförlerin en çok kullandıkları inceltme tekniklerinden biridir. Hem form ve tasarım çizgisi kesmek, hem de hareketli doku kazandırmak için uygundur. Saçın ağırlığını alıp hafiflettiği ve ilgi çekici bir doku kazandırdığı için, dalgalı veya kıvırcık saçlarda bu teknik tavsiye edilir.

d-Point tekniği:

Bu teknikte, makasın ve usturanın ucunu kullanarak genellikle saç uçlarında hafif uzunluk farklılıkları elde edilir. Uçlardaki inceltmenin gücü, elin tutuşuna ve kesim sayısına göre farklılaşacaktır.

e-İnceltme makası ile inceltme:

Uzun ve kısa saçların düzenli aralıklarla oluşması için sık dişli inceltme makası kullanılır.Sık dişli makaslar daha çok saç keserken,geniş aralıklı seyrek dişli makaslar daha az saç keser.

f-Kaydırma tekniği:

Bu teknikte makas, ağzı açık olarak saç yüzeyinde kaydırılır. Makasın açıklık derecesi, dokuya kazandırılacak hareketin gücünü belirler. Saça genişlik ve hacim sağlar.

Saç İnceltme Teknikleri

Pixie Kesim

0

 

Kullanımı son derece rahat, güzelliğine güvenen kadınların tercihi
Pixie Kesim

 

Pixie kesim, usturayla kısa kesilmiş olmasına rağmen yumuşak katlı saç kesimidir. Oldukça feminen bir görüntüsü olan kesimde, arkalar kısa, yanlar ise üst kısımdan daha uzundur. Hafif doğal dalgalar tüm dikkatleri yüze çeken pixie saç kesimini daha da çekici gösteriyor.

 

Pixie kesim, 1950’lerde Audrey Hepburn ile moda oldu. 1960’larda Mia Farrow ve İngiliz süpermodel Twiggy'nin de kullandığı Pixie kesimin modası hiç geçmiyor.

 

 

Alyssa Milano, Anne Hathaway, Ashlee Simpson, Ashley Greene, Beyonce, Carey Mulligan, Charlize Theron, Dannii Minogue, Elisha Cuthbert, Emily Browning, Emma Watson, Evan Rachel Wood, Frankie Sandford, Ginnifer Goodwin, Halle Berry, Jamie Lee Curtis, Jessie J, Judi Dench, Katie Holmes, Keira Knightley, Lauren Holly, Lea Seydoux, Mandy Moore, Mariska Hargitay, Mia Wasikowska, Michelle Williams, Miley Cyrus, Natalie Portman, Nena, Olivia Thirlby, Rihanna, Sandy Duncan, Victoria Beckham ve Winona Ryder gibi sanatçılar pixie kesimi kullananlar arasında geliyor.  

 

TONI&GUY: Başarı Öyküsü

0

 

TONI&GUY CEO'su Toni Mascolo

 

İlk TONI&GUY salonu iki kardeş Toni Mascolo ve Guy tarafından 1963 yılında Clapham Londra’da kuruldu. Daha sonra diğer kardeşleri Bruno ve Anthony de salona ortak oldular.    

 

 1988 yılında TONI&GUY salon zincirlerinin ilki kuruldu. 1990’ların sonlarına doğru 20 ülkede 100’ün üzerinde salon açıldı. TONI&GUY salonlarında  global çapta tüm standartlar profesyonel bir şekilde uygulanıyor. 

 

Her sene TONI&GUY’ın Global Kreatif Direktörü Sacha Mascolo-Tarbuck ve Uluslararası Artistik Takımı, Global Trend Koleksiyonu hazırlıyorlar. Koleksiyonlarda daha çok moda ve popüler kültürün yansımaları ağırlıklı olarak görülüyor.  

 

 

TONI&GUY Global Kreatif Direktörü Sacha Mascolo-Tarbuck 

 

2004 yılında moda ve kuaförlük arasında köprü oluşturan TONI&GUY, Londra Moda Haftası (London Fashion Week)  ve Londra Moda Hafta sonu (London Fashion Weekend)’in sponsoru oldu.  

 

Londra Moda Haftası’nın (London Fashion Week)’in resmi sponsoru olarak TONI&GUY, Giles Deacon, Todd Lynn, Jean-Pierre Braganza, Pam Hogg ve Tata Naka gibi tasarımcılarla çalıştı ve 80 şov yarattı.

 

2008 yılında Toni Mascolo İngiliz Kuaförlük Ödülleri'nde OBE Onur Ödülü gibi onlarca ödül kazandı. 2013 yılında altı kere “Süpermarka” ödülü kazanan TONI&GUY, iki kere “CoolMarka” ödülü aldı. TONI&GUY bu iki kategoride ödül alan ilk kuaförlük markası!

 

 

İngiltere’de 5 bin, diğer ülkelerde 2 bin üzerinde çalışanı olan TONI&GUY’ın 42 ülkede tam 420 salonu ve tüm dünyada 23 akademisi bulunuyor. Akademilerinde ödüllü eğitmenler ile  yüksek stardartta kaliteli bir eğitim veriliyor.

 

 

Dünyada en büyük salon zinciri olan TONI&GUY, yenilikçi kesimler, renklendirmeler, sıradışı stiller ve geniş ürün yelpazesiyle saç bakım ve şekillendirici ürünleri sunarak 4/4'lük bir marka haline geldi! 

 

İz Bırakanlar: Demi Moore

0

 

Demi Moore onu en iyi tanıdığımız  kült film “Hayalet”den günümüze çeşitli saç stilleri kullandı. 1990’ların başında pixie kısa saç kesimi ile yüzünün sağ tarafına gelen sert kahkülü, ilk bakışta Demi Moore’un gözlerine odaklanmayı sağlıyordu.

 

Güzelliğine son derece güvenen Moore, 1996 yılında saçlarını kazıttı ve 90’ların sonunda kısa saç modellerine veda edip, uzun saç stillerini tercih etmeye başladı. Ama ona çok yakışan çekici ve doğal  kısa saçları tüm hayranlarında derin bir iz bıraktı. 

 

Türk Kuaförlüğünün Lokomotifi: Nebioğlu

0

 

50 yıldır, tüm Türkiye’deki kuaför ve berberlere malzeme tedarik eden Nebioğlu’nun başarısının ardındaki Sezai Nebioğlu ve oğlu Yusuf Nebioğlu’yla, sektörü, Nebioğlu’nun 50 yılını konuştuk.

 

Estetica: Bütün kuaförler Nebioğlu’nu tanıyor, biliyor ve sektörde yıllardır süren ciddi bir ticari itibarınız var. Bunu neye borçlusunuz?

Sezai Nebioğlu: Biz bu işin en eskilerindeniz. Ticari prensibimiz daima dürüstlük üzerine. Müşteri kandırmaca, yalan dolan yok. “Bugün müşterimize malı satalım da, yarın ne olursa olsun!” diye bir düşüncemiz yok. Sattığımız malın devamlı arkasındayız.

 

Estetica: Nasıl başladınız, paylaşır mısınız?

Sezai Nebioğlu: Giresun, Görele doğumluyum. Zaza Han’daki yerimize 1963 senesinde geldim, bu yıl 50’inci yılımız. Görele’de zaten toptan ve perakende hırdavat ve kırtasiye işimiz vardı. O zaman haberleşme ve ulaşım bugünkü gibi değildi. Yöredeki dükkânımızda bulunan çeşitleri günü gününe temin edebilmek için İstanbul’a geldik. Hem o işi takip ettik, hem de Zaza Han’da hırdavat ve kırtasiye işine devam ettik. Zaza Han’da aşağıda saç kesme makinesi, jiletler vs. vardı ve müşteri de geldiği zaman, “Makas var mı ya da makine var mı?” diye soruyordu. Müşteri yönlendirdi aslında bizi.

 

Estetica: Bu işin öncülerinden birisiniz. Kozmetik pazarı o günden bugüne nasıl bir değişim gösterdi?

Sezai Nebioğlu: O zamanlar kuaför malzemeleri bugünkü kadar çeşitli değildi ve bugünkünün %10’u oranında bile ürün yoktu o zaman. Hatta bugün fazlalığın da enflasyonu var. Aynı ürünü üreten firmalar da çoğaldı. Boyasından jölesine inanılmaz ürün çeşitliliği var şimdi. Şampuanda, köpükte, spreyde, hiç aklımıza gelmeyecek malzemelerde muazzam bir gelişim oldu.

 

Estetica: Firmalarla ilişkiyi nasıl tahsis ettiniz?

Sezai Nebioğlu: Sözleşmemiz nasılsa, anlaşmamız ne ise muhakkak o sözleşmeye uyarız. Taahhüdümüzü mutlaka yerine getiririz. Müşteriye söz verdiysek gece 12 bile olsa ürünü onu teslim ederiz. Ödememizi de söylenen vakit, söz verilen tarih neyse, o gün yaparız.

 

Estetica: Her markayla çalışıyor musunuz?

Sezai Nebioğlu: Zaza Han, Ümraniye ve İSTOÇ’taki mağazalarımızda her markayla çalışıyoruz ama her gelenden de mal almıyoruz. 15 çeşit boyamız var. Piyasada ise 100 çeşit boya var, biz müşterilerin en çok rağbet ettiklerini satmaya çalışıyoruz.

 

Estetica: Kuaförlere yönelmenizin sebebi neydi?

Sezai Nebioğlu: Kuaförlere yönelme kararı aldık, çünkü değişimler bizi o tarafa doğru götürdü. Oğluma da dedim, paran batarsa kuaförde en fazla 500 liran batar, ama toptancı olduğunda bu rakam 20 -30 binleri buluyor. Ayrıca kuaförlerin %80’inden peşin para alıyoruz. En büyük firmalar bile şimdi perakende salonuna yöneldi. Doğuş Holding, Sabancı Holding, bunların hepsi perakende sektörüne ağırlık vermeye başladı, çünkü ticaretin yönü değişti.

 

Estetica: Sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sezai Nebioğlu: Hanımların %70’i kuaföre gitmiyor. Anadolu’da sadece çok özel günlerde, düğün, nişan vs. kuaföre gidiyor insanlar. Hayatında hiç kuaför salonuna gitmemiş olanlar var. Yeni yeni potansiyel artıyor. Bizdeki kuaföre gitme oranı, Avrupa’daki gibi değil. Türkiye’de kuaförlük hizmeti alan kadınların sayısı az. Gençlerle beraber bu da biraz değişiyor artık.

 

Estetica: Gelen müşteriler en çok neye önem veriyorlar?

Yusuf Nebioğlu: Açıkçası, ikili ilişkiye, sıcaklığa, kurulan diyaloğa önem veriyorlar daha çok. İş yaparken muhabbetini ediyor, sektör hakkında yeni bir duyum alıyor. Zaza Han’da özellikle böyle bir ortam var. Hızlı bir şekilde bütün malları tedarik edebilmemiz de önemli onlar için. Zaten bizim orası kozmetikçi dolu. İstediği mal ne olursa olsun, mutlaka hemen tedarik ediliyor ve müşteri mutlu oluyor.

 

Tarihi Zaza Han'ı hiçbir zaman unutmayacağız.

Haberin devamını  Estetica Türkiye dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz. 

 

Yarışmaya hazır mısınız?

0

HAIRiST 2014 Yılın Kuaförü Kim Olacak?

HAIRiST Yılın Kuaförü 2013,soldan sağa: 2.Ayhan Önlüel-1.Onur Varlı-3.Uğur Tarlak

 

Artık gelenekselleşen ve 3.sü düzenlenecek olan HAIRiST 2014 Yılın Kuaförü Yarışması yine aynı soruyu taşıyor:

 

"Yılın Kuaförü Kim Olacak?"

 

Cesur, heyecanlı, azimli ve mesleğine tutkuyla bağlı tüm kuaförlere açık olan yarışma büyük titizlikle hazırlanıyor.  İlk düzenlendiği 2012 yılından bu yana artan bir saygınlık kazanan yarışmanın en önemli kuralı kuaför olduğunuzu gösteren bir diploma veya resmi öğrenim belgenizin olması. Geriye yetenek, deneyim, vizyon, heyecan ve enerji kalıyor.

Seçkin bir jüri topluluğu önünde, şeffaflıkla duyurulan yarışma kriterlerine göre yapılan yarışmada jüri üyeleri için de önemli bir kural var: AKD (Artistik Kuaförler Derneği) üyesi olmaları ve "Jüri Semineri"ne katılmış olmaları.

2012 yılında Topuz Kategorisinde Bülent Demir ve Renk Kesim Kategorisinde Sinan Ergün, 2013 Yılında ise Topuz Kategorisinde Onur Varlı büyük ödüle layık görülerek alkışları hak ettiler. 2013 yılında renk-kesim kategorisi iptal edilmişti.

 

Yarışma ne zaman?

HAIRiST 2014 Yılın Kuaförü Yarışması 6 Nisan 2014 tarihinde gerçekleşecek . Ödül töreni ise 7 Nisan 2014 tarihinde düzenlenen Yılın Saç Tasarım Etkinliği bünyesinde verilecek.  

 

HAIRiST Yılın Kuaförü 2012, Bülent Demir, Topuz Kategorisi

 

Ne zaman başvurabileceksiniz?

Yarışmaya başvurular her yıl olduğu gibi Aralık ayında başlıyor.

 

Yarışma kuralları ne zaman açıklanacak?

Kasım 2014'ten itibaren hairist.com.tr adresinden yarışma kurallarını öğrenebileceksiniz. Yarışma kitapcığı Estetica Dergisi Aralık 2014 sayısı ile dağıtılıyor olacak.   

 

Yarışmaya katılım ücretli mi?

Evet ücretli. 2014 için katılım ücreti Aralık ayında açıklanacaktır.

 

Herkes katılabilir mi?

Hayır. Kuaför olduğunu belgeleyen (Türkiye Cumhuriyeti yetkili makamlarınca imzalı diploma veya öğrenim belgesi ile) her T.C. vatandaşı katılabilir. Bu konuda istisna olmamakta, sahte belge sunmanın yasal takibi olmaktadır.

 

Farklı ne var?

Bu yılki yarışmada sadece yarışanlar değil, yarışmacının katıldığı salon da ödüllendiriliyor. Yarışmacının katıldığı salona özel bir plaket sunularak salon başarısı da göz önünde bulunduruluyor.

 

Katılmalı mıyım?

Mesleğine aşık, hedefleri olan, bu heyecanı yaşamak, deneyimlerini paylaşmak isteyen her kuaför katılmalı. 

 

Neden HAIRiST?

Ülkemizin tartışmasız en kaliteli, uluslararası standartlardaki özgün, ilham veren ve katkı sağlayan en önemli yarışması ve etkinliği 

 

HAIRiST Yılın Kuaförü 2013,1.Sinan Ergün, Renk-Kesim Kategorisi

Objektifte “Kadınlar ve Kuaförler”

0

 

Televizyoncu, oyuncu ve fotoğraf sanatçısı Okan Bayülgen, Schwarzkopf Professional sponsorluğunda kuaför salonlarında gerçekleştirdiği çekimlerden oluşan “Kadınlar ve Kuaförler” adlı bir fotoğraf sergisine imza attı. Bu çalışma, kadınları güzelleştiren ve kusursuz görünümün perde arkasında olan kuaförlük mesleğinin tarihe kaydedilmesi ve toplumda ön plana çıkarılması açısından önem taşıyor.

Bayülgen, serginin açılışında yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“Kadınların anlayamadığım ve anlayamayacağım kimyalarını anlatabilmek için kimyasal yöntemlerle (analog fotoğrafçılık) çalıştım. Kadınların ancak kuaförlerde alabildiği, evde kendi başına uygulayamadığı profesyonel hizmet ve ürünlerden duyduğu memnuniyeti fotoğraflamak mümkün olabilir mi diye bir deneme yaptık ve sanırım oldu. Görüntüler mizansen ve kurmaca değil, hepsi doğal. Olay gerçekte bize sinema filmlerinde gösterildiği gibi değil; kadınlar çok ciddi, neredeyse bir laboratuar ortamı var. Ayrıca erkek berberlerinde daha çok konuşuluyor, sanıldığı gibi kadınlar pek fazla da konuşmuyorlar kuaför salonlarında. Arzu ettikleri hizmeti alamazlarsa belki çıngar çıkaracaklarını bildikleri için kuaförler de çok dikkatli ve özenli davranıyorlar.

Okan Bayülgen Estetica okuyucuları için sorularımızı yanıtladı:

Estetica: Çekimlerde neler oldü Neler gözlemlediniz?

Okan Bayülgen: Kadın kuaförlerinin çok ciddi yerler olduğunu gözlemledim. Oraya bakım ya da farklı bir görünüm arayan, bu konuda neler yapalım diyen kadınların geldiğini gördüm. Özel hayatımda da kadın kuaförüne gidiyorum. Filmlerde bize kadın kuaförleri hep farklı ve profesyonellikten uzak gösterilmiştir. Oysa kadın kuaförleri adeta bir labaratuvar ciddiyetinde... Bunun altını özellikle çizmek istiyorum.

Estetica: Peki ya müşteriler?

Okan Bayülgen: Kadınların kuaförden çıkmaması diye bir şey söz konusu değil. Kadınların kuaföre gitmeleri kendilerini, eşlerini, çocuklarını, çalıştıkları kurumları en güzel şekilde temsil etmek isteğinden kaynaklanıyor. Erkekler bu konuda farklı olabilir ve önemsemeyebilir, bakımsız olabilirler ama kadınlar bu hizmeti almak zorundalar. Çünkü kimse kadınları bakımsız görmek istemez. Bu hizmeti de profesyonel ürünler kullanarak uzmanından yani kuaförden alıyorlar.

 

 

Eczacıbaşı – Schwarzkopf Profesyonel Kuaför Ürünleri Genel Müdürü Viki Motro da proje ile ilgili olarak, “Bayülgen’in objektifinden kuaför salonlarındaki tılsımı yansıtırken, kuaförlük mesleğine de dikkat çekmeyi istedik. Kuaförler, kadınların hayatında çok önemli bir yer tutuyor ama nedense bu meslek pek de ön plana çıkarılmıyor. Biz de Türkiye'de sektörün öncüsü olarak bu mesleği ön plana çıkaracak olan projelerde yer almaya özen gösteriyoruz. Değerli sanatçı Okan Bayülgen’le bu sergiyi geliştirirken kuaförlük mesleğini daha da değerli kılacak bir çalışmanın ortaya çıkacağına inandık. Bayülgen, kuaför salonlarında kadınların hissettiği o duyguyu en doğal halleriyle yakaladı.” dedi.

 

Sergide yer alan Ali Kırıktarak, Ali Gür, Binnaz Güler, Kenan Çopur, Mahmut Ebil, Semih Bizimtuna, Yusuf Koçyiğit’in deneyim ve düşüncelerini ve sergi hakkında daha fazla bilgiyi Estetica Türkiye dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz.

 

Kuaförlükte uygulanan KDV oranı

1

Kdv oranı sektörde uzun zamandır konuşuluyor.

Son olarak konusunda uzman Prof.Dr.Şükrü Kızılot ipuçları verdi: “KDV gideri düşük olan kuaförlük sektöründe gelirden elde edilen KDV oranı yüksektir.”

Özellikle kesim ve manikür-pedikür gibi işlemler direkt gideri olmayan hizmetler. Bu sebeble otomatik olarak aldığınız bedelden %18 Kdv ödemek zorundasınız. Düşürecek herhangi bir Kdv maliyetiniz bulunmamakta. Üstelik artık lüks değil, bir ihtiyaç olan bu hizmetleri farklı sektörlerle karşılaştırdığınızda bu talep haklı olarak yerini buluyor.

Prof.Dr.Şükrü Kızılot: “Pırlanta, elmas, yakut, inci, zümrüt gibi mücevheratların katma vergisi oranı dünyanın aksine ülkemizde %0.  Aynı şekilde dünyaca ünlü bazı çanta markalarının, lüks giyim markalarının ve pabuçların oranı %8.

Alım gücü yüksek olan bir kesime hitap eden ürünleri barındıran dünyaca ünlü ve büyük sermayeye sahip kurumların bu ürünleri %0 veya %8 gibi bir katma değer vergisi oranına sahipken emek yoğun olarak çalışan kuaförlerin elde ettikleri gelirlerin %18 KDV’ye tabi olması ciddi bir sorun ve önemli bir rahatsızlık. Katma Değer Vergisi’nin kuaförlük sektöründe de %8 olması gerekir. Özellikle kesim işleminde düşük olması gereklidir.”

Bu konuda meslek örgütlerine doğal olarak büyük iş düşmekte. Daha fazla çaba harcanması gerekmekte. Bu konuda önemli çalışmalardan bir tanesi de AKD(Artistik Kuaförler Derneği) tarafından sürdürülmektedir.

21 Tem 2013

Siz de sesinizi duyurun. Aşağıya yorumunuzu ve desteğinizi yazın.

Sesiniz duyulsun, Kdv %8 olsun…