Ana Sayfa Blog Sayfa 399

Jüri üyeleri ne diyor? Mahmut Ebil

0

Mahmut Ebil Hairist Ayın Kuaförü Yarışması’nı nasıl değerlendiriyor?

Yarışma kuaförlerin vizyonlarını geliştirmelerine olanak sağlıyor. Tüm katılımcılar birbirlerinin yaptıkları işleri görüyor ve tartışabiliyor. Bu sefer olmalı bir daha deneyim, ben de kazanayım diyerek tekrar katılıyorlar, bu sayede kendilerini bir üst seviyeye taşıyorlar. 

Ocak ayı yarışmasında jüri üyesi olarak değerlendirme yapmaktan büyük onur duydum. Yarışmacıların araştırma yapıp, dünyada trendlerin nereye gittiğini ve neler yapıldığını takip etmelerini tavsiye ediyorum.

Şekillendirme kategorisinde birinci seçemedik.  Değişik hareketlerle saça farklı dokular ve nüanslar kazandırmak, detaylandırmak, bir bütün içerisinde hoşluk sunabilmek gerekiyor. Bunu çok basit hareketlerle saça fön yapmadan ya da bir fırça darbesi vurmadan da yakalayabilirler. Sektörde ürün gamları çok genişledi. Surf sprey ya da deniz suyundan çıkmış havası veren ürünler piyasaya çıkıyor. Çünkü müşteriler artık daha doğal stiller görmek istiyor. Başvurular arasında doğal olmayan, çok kalıp ve tekdüze saçlar vardı.

Yarışmanın kesim, renklendirme, topuz ve şekillendirme olarak dört farklı kategoriye ayrılması kuaförün kendini öne çıkarmak istediği alanı da göstermesine neden oluyor. Biz salonumuzda elemanların yetkin olduğu alana göre uzmanlıklarına yönlendirip, maksimum verimi almaya odaklanıyoruz. Benim salonumda sadece kesim ya da renklendirme yapan kuaförler var dediğinizde, müşterilerin salona bakış açısı değişiyor.

Eskiden kuaförlerin reklamlarını yapmaları çok zordu. Fakat sosyal medya ile yaptıkları işleri paylaşabilmeleri kuaförlere büyük bir avantaj sağlıyor. Yapılan işler beğeniliyorsa, birçok takipçiniz oluşup, isminizi duyurabiliyorsunuz. Hairist her ay gerçekleşen yarışma için tüm kuaförlerin tasarımlarını aynı platformda buluşturup, kendilerini öne çıkarabilmelerine fırsat sağlıyor. Akıllı olan değerlendirir. Bu meslek aşk gerektiriyor. Kuaförler mesleklerinden aşklarını esirgemesinler.

Kızıl saçlar hakkında bilmedikleriniz…

0

Aşkı temsil eden kızıl saçlar hakkında bunları biliyor muydunuz?

Sarışınlığı temsil eden Marilyn Monroe’nun doğal rengi kızıldır.

Doğuştan kızıl olan insanların pigment yapılarından dolayı saçları daha geç beyazlar.

Saçları doğuştan kızıl olan insanların daha tutkulu olduğu araştırmalar sonucunda kanıtlanmıştır.

Kızıl saçlar pek çok ünlü ressam için ilham kaynağı olmuştur.

Dünyada kızıl saçlı doğan insanlar tüm nüfüsun ortalama %1’ini oluşturur. 

İskoçya dünyada en çok kızıl saçlı insanların bulunduğu ülkedir.

Doğuştan kızıl saçlı insanlarda ortalama 86.000 saç teli vardır.

Antik Yunan mitolojisine göre kızıl saçlı insanlar öldükten sonra vampire dönüşürler.

Dünyada kızıl saçlı ve mavi gözlü insanlar çok ender görülebilir. 

Jüri üyeleri ne diyor? Habip Örs

0

Habip Örs’ün Ayın Kuaförü Yarışması hakkındaki görüşleri

HAIRiST Kuaförük ve Saç Tasarım Portalı, kuaförlerin vizyonlarını geliştirmelerine ve ilham almalarına yardımcı olması itibarıyla, sektörün gelişimi için çok büyük fayda sağlıyor.

Yarışmanın salon verimliliğine büyük bir katkısı olduğunu ve dijital ortamda düzenlenen çok pratik bir yarışma olmasından dolayı katılımın daha da artacağını düşünüyorum. Ekim ayında düzenlenen yarışmada, salonumuzdan birinci seçilen iki arkadaşımız, ödül aldıktan sonra, salona daha güzel bir enerji ile gelmeye başladılar ve bu bütün çalışanları etkiledi. Salonda genel anlamda bir motivasyon artışı oldu.

Daha iyisini yapmak için sınırlarını zorlayıp, kendilerini daha çok geliştirmeye yöneldiler.

Çağımız dijital iletişim çağı, müşteriler internetten gördüm, sizin salonunuzda çalışan bir kuaför yarışmada ödül kazanmış ben saçımı ona yaptırmak istiyorum diyerek, salona geliyorlar. Kazananların plaketlerini salonumuzun en güzel yerinde duruyor ve müşteriler plaketleri gördüklerinde kazananların kim olduğunu sorup, saçlarını onlara yaptırmak istiyorlar. Kazanılan ödüllerin yanında kuaförün yarışmada birinci seçilmesinin kendini geliştirmesi açısından da çok büyük faydası var.

Ocak ayı yarışması için başvurular güzeldi ama daha önceki yarışmalar ile birbirine çok benzeyen çalışmalar vardı. Oysa ben Türkiye’de çok yetenekli kuaförler olduğuna inanıyorum ve onlara yarışmaya katılmalarını tavsiye ediyorum. Cesaretli olsunlar ve yarışmaya fark yaratan stiller ile katılsınlar. Şekillendirme kategorisinde daha güncel, ticari, sokak modasını yansıtan stiller görmek istedik. İlerleyen aylarda bu kategoride beklentileri karşılayan modeller göreceğimize inanıyorum.

Katılımcıların çalışmaları Facebook ve Instagram kanallarında paylaşılıyor ve dünyanın bir diğer ucundan beğeni alabiliyor. Bu çok güzel bir fırsat. Her kuaförün yarışmaya katılmasını öneririm.

Kuaförlüğün toplum psikolojisine etkisi

0

Kuaförlüğün toplum psikolojisine etkisi

Saça dokunmayla birlikte adeta kelebek etkisi gibi her şey bir anda değişir. Salonlarda sadece servis vermekten öte müşterilerin iyi hissetmelerini de sağlayan kuaförler, dolaylı yoldan toplum psikolojisini değiştirme gücüne sahipler… 

Nioxin’in gerçekleştirdiği bir araştırmanın bulgularına göre kadınların %70’i saçlarını beğendiklerinde kendilerini güvende hissediyorlar.

Araştırmaya katılan kadınların %76’sı saçlarını güzel bulduklarında iş hayatında performanslarının yükseldiğini, %84’ü ise iş hayatları dışında da katıldıkları sosyal etkinliklerde özgüvenlerinin yükseldiğini belirtiyor. 

Ankete katılanların %70’i sağlıklı görünen hacimli saçlar ile mutlu hissettiklerini söylüyor.   

25-34 yaş arası kadınların %50’si saçları ile barışık olduklarında pozitif hissettiklerini, dolayısıyla yaşam standartlarının yükseldiğini hayatlarının her noktasında performanslarının arttığı belirtiyor.

İşte kuaförlüğün sırrı… 

Saçlarda gerçekleştirdiğiniz değişim, hayatın her noktasına dokunuyor. Kuaförlük çok özel bir meslek… Hepinize teşekkür ediyoruz.

Jüri üyeleri ne diyor? Viki Motro

0

Eczacıbaşı-Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması’nı nasıl değerlendiriyor? 

Sektörün gelişimi açısından bu tarz yarışmaların çok önemli olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de Hairist bu konuda öncülük etti. Kuaförlerin salonlarda motivasyonlarının artması ve kendilerini geliştirmeleri açısından yarışma çok değerli. Schwarzkopf Professional olarak, İngiliz Kuaförleri Ödülleri gibi yarışmaları da destekliyoruz. Yurtdışında fotoğraf başvurusu ile gerçekleşen yarışmalarda zaman içerisinde kalite de yükselmiş. Ayın Kuaförü Yarışması’nda da her geçen ay gösterilen özeninin ve fotoğrafların kalitesinin artacağını düşünüyorum.

Şekillendirme kategorisinde kısa saçlarda saçın yapısı ve dokusuna göre, doğru ürün kullanımı ile çok enteresan şekiller yapılabilir. Saçın kesimi ve rengi güzel bir şekillendirme ile vurgulanırsa, çok anlamlı hale geliyor. Bu kategoride birinci seçemedik, daha önceki yarışmalarda yapılan saçları taklit eden tasarımlar vardı. Jüri üyeleri olarak bizim amacımız, yarışmaya katılan kuaförleri,  araştırma yaptıktan sonra yaratıcılıklarının sınırlarını zorlayıp fikir üreterek kendi yorumları ile farklı saçlar tasarlamaları konusunda teşvik etmek. Kuaförlerin eğitimlere katılmaları çok büyük önem taşıyor. Günümüzde internet aracılığıyla bilgiye ulaşmak çok kolay. Değişik yaklaşımlarla, dünyada son trendlerden, ilham alarak saç tasarlamalarını bekliyoruz.

Yarışma, dört farklı kategoride gerçekleşmesi itibarıyla kuaförün uzmanlık alanını ortaya koyması açısından da fayda sağlıyor. Dünyada her alanda artık özelleşme var. Kuaförler, kesim, renklendirme, topuz kategorisine ağırlık verip, uzmanlaştıkları gibi şekillendirme konusunda da uzman olabilirler.     

Yarışmada kazananlar ödüllerin yanında, kendilerini öne çıkarma fırsatı buluyor ve bilinirlik kazanıyorlar.  Katılımcılar ben bu işi çok iyi biliyorum düşüncesiyle gidiyorlarsa çok bir şey elde edemezler. Mesleki gelişimlerine odaklanarak, tasarladıkları saçları başkalarının çalışmaları ile karşılaştırarak, daha iyisini nasıl yaparım diye hırslanıyorlarsa, kendilerine bir şeyler kazandırabilirler. İlerleyen aylarda katılımın daha da artmasını diliyorum.  

Konuğumuz Orhan Bademli

0

İşte Orhan Bademli 

Ajda Pekkan, Sezen Aksu, Muazzez Ersoy, Emel Sayın, Candan Erçetin, Hülya Avşar, Fatma Girik, Yıldız Kenter, Cindy Crawford, Eva Herzigova, Linda Evangelista, Elle Macpherson, Yasmin Le Bon gibi isimlerin saçlarını tarayan Orhan Bademli ile kuaförlüğe bakış açısını, eğitmen kimliğini, gözlemlerini, deneyimlerini ve gençlere tavsiyelerini konuştuk.

Renkli kişiliğiyle karşınızda Orhan Bademli ve yılların deneyimi…

Mesleğe nasıl başladınız? Hikayenizi sizden dinleyelim…

1964 yılında kuaförlüğe başladım. İzmir’de Bayram Demir benim ilk ustamdı. Onunla ilişkim çok güzeldi. Beni çok destekliyordu. Çok keyifli bir salon hayatımız vardı. Askere gidip, geldikten sonra Efes Oteli’nde 8 ay kadar çalıştım ve İstanbul’a gelmeye karar verdim. Necdet Rafet Kardeşler’de ve Rumeli Caddesi’nde Şükrü Kaya’nın salonunda deneyim kazandım. 1977 yılında Kuaför Orhan ismiyle kendi salonumu açtım. İşletme becerilerimi geliştirip, müşteri portföyümü oluşturdum. 1985 yılında Sedat Kamaz ile ortaklık kurduk ve salonun ismi ORSE Kuaför olarak değişti. Bu süreçte birçok müşteri grubuna hizmet ve farklı servis vererek, geniş bir kitleye hitap ettik. 1990 yılında Muammer Yaprakgül ile ortaklığımız başladı ve MOS Kuaför kuruldu. Maçka’da ve Akmerkez’de salon satın aldık. 10 sene birlikte çalıştıktan sonra, ortak olmaktan öte abi kardeş gibi çok özel bir bağımız olan Sedat Kamaz vefat etti. Biz Muammer Yaprakgül ile ortaklığımıza devam ettik. Salonun temsil ve imza yetkisinin Muammer Bey üzerine olması nedeniyle ortaklığımızda sorun yaşadık ve ayrıldık. Akmerkez’de bulunan salon o zamanlar 218 milyar ciro ile kapandıktan sonra, üç sene City’s’de OB Hair Stye & Academy’de çalıştım. Şu an Ortaköy ve Avcılar’da Republika Academic Apartments'ta OB Hair Style & Academy olarak iki şube ile devam ediyoruz.

Republika OB Hair Style & Academy nasıl işliyor?

Personelimiz dönüşümlü olarak çekimlerde çalışıyor. Orada daha çok adrenalin var ve daha özgür oluyorlar. Sadece salonda uygulanabilir saçlar değil, daha avangart saçlar tasarlıyorlar. Çalışanlar çekimlere gittikleri zaman vizyonları değişiyor.    

Çalışanlarınızın eğitimi konusunda onları nasıl yönlendiriyorsunuz?

Onları kendim eğitiyorum. Çünkü benim eğitmen olmak gibi bir avantajım var. Farklı stilleri onlara göstermekten öte yaptıkları işin kalitesini artırmaya çalışıyorum. Kuaförler bildiklerinin dışına çıkmak istemiyor. Eski kuşak meslektaşlarım egoları için gençlerin yaptıkları iş doğru da olsa, yanlış da olsa yanlış diyorlar. Herkesin egosunu bir kenara bırakıp, gelişmeye odaklanması gerekiyor. 

Meslek Liseleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türkiye’de Meslek Liseleri’nin kesinlikle iyileştirilmesi, öğrencilerin sanatsal yönlerini geliştirmelerine yönelik çalışmalar gerçekleştirmeleri gerekiyor. Saça, yüze dokunmadan kuaför olunamaz.

Meslek Liseleri ve Meslek Yüksekokul mezunları daha çok estetisyenlik bölümünü tercih ediyorlar. Kuaförlük beceri istiyor. Okulların daha iyi eğitim verebilmelerine yönelik ihtiyaçlarının giderilmesi için formüller üretilmesi lazım. Önemli olan mezun olduklarında yeterli olmaları. 

Peki dünden bugüne kuaförlük sektöründe ne değişti? İleride ne olacak?

Teknoloji ve yaşam stilleri ile beraber sektörün dinamikleri ve kuaförlerin bakış açıları da değişiyor. Ürün gamları geliştikçe, kuaförlerin artistik becerilerini ortaya koyacakları alanlar genişliyor. Eskiden içeriğinde saçların tutucu olmasını sağlayan bir madde barındırdığı için bira ile saç tarardık. Makinede yarım saat kaldıktan sonra biranın kokusu kaybolurdu. Saça parlaklık ve kayganlık sağlayan Necip Bey briyantini salonların vazgeçilmez ürünüydü. O zamanlar saçlar fırçalanıyordu ve maşa ile düzeltiliyordu. İlerleyen yıllarda salon araçlarında da çeşitlilik arttı, düzelticiler gibi kolaylaştırıcı birçok ürün piyasaya sürüldü.

Günümüz teknolojisinde kuaförler bilgiye daha hızlı erişebiliyor, dolayısıyla yurtdışında yapılan saçları, adım adım eğitim videolarını araştırıp, kendi yorumları ile salonlara yenilikçi servisler kazandırabiliyorlar. Fakat eğitimlere katılmayan kuaförler altyapı eksikliğinden dolayı gördükleri modelleri uygularken teknik olarak yetersiz kalabiliyorlar.

Kuaförlük sektörü ülkenin demografik ve kültürel yapısı ile birlikte de değişim gösteriyor. Tüketici beklentilerinin yükselmesi kuaförlerin de gelişmesini sağlıyor.

Salonda farklılaşmak için ne yapmak gerekir?

Müşteri artık kuaförüne çok güzel oldu değil, harika yaptın demek istiyor. Bunu yapabilmek için kendimizi geliştirmek ve müşteri beklentilerinden daha fazlasını onlara vermek zorundayız.

Teknolojinin gelişmesi ile bilinçli tüketici kitlesi arttı ve kuaförün yaptıklarını kendileri yapabilir hale geldiler. Salonda onlara mutlu olabileceği şeyleri söylemek ve yapmak zorundasınız. Müşterinizi analiz ederek, mevsim renkleri hakkında bir şeyler söyleyebilirsiniz. Kişiye göre servis vermeniz gerekiyor. Eğer ismini söylediğinizde hemen kafasını çeviriyorsa, aceleci bir müşteri olduğunu anlıyorsunuz, ona göre servis veriyorsunuz. Seslendiğinizde vücuduyla yavaşça dönüyorsa, çay, kahve ister misiniz diyorsunuz, saçı ile ilgili karar verme aşamasında uzun uzun konuşuyorsunuz. Kontrolü seven bir müşterinize yumuşak saçlar tararsanız rahatsız oluyor, çünkü daha güçlü bir ifade istiyor. Kuaförün duyguları önemli değil, müşterilerin duyguları önemlidir. Artık müşterinin duygularını anlayarak yaklaşabilen kuaförler başarılı olabiliyor. Salonlar için özel konseptler geliştirmek de önem taşıyor. Örneğin cumartesi günleri bizim şarap günümüz diyerek, müşterilere şarap verebilir ve o gün salonda çalan müziği değiştirebilirsiniz. Benim salondaki kadın çalışanların hepsine peruk taktırdığım da oldu, çalışanlara büyük gözlükler takıp uzman imajı verdiğim de oldu. Rock konseptinde tasarladığımız bir koleksiyonumuzun lansmanı sırasında, salon çalışanları ellerinde kartondan gitarlar ile müşterileri karşıladılar. Onlar için çeşitli aksesuarlar aldım. Müşteriler salonda sıkıntılarını bir kenara bırakıyorlardı ve eğleniyorlardı. Onların duygularını başka yönlere çekiyorduk. Çünkü kadınlar kuaför salonlarında nefes almak istiyorlar. Kuaförler artık müşteriye istediği servisi verdikten sonra, işte bu da fişiniz dememeli. Bir otelin deniz kenarında otururken servis elemanının size buzlu havlu vermesi gibi salonlarında müşteriye bu duyguyu yaşatması gerekiyor.

Bir kuaför salonu neden koleksiyon çalışması yapmalıdır?

Her salonun, müşterilerine kendi tasarladığı koleksiyon çalışmalarını sunmaları gerekiyor. Salonunuzda bir başkasının tasarladığı bir saçın posterini asarsanız kimliğinizi yansıtmış olmuyorsunuz. Kendi koleksiyonunuzu tasarlamadığınız taktirde, sadece kendi işinizi yapan ve ne kadar kazanacağınızı düşünen bir esnaf oluyorsunuz.

Gençlere neler tavsiye ediyorsunuz?

Aklını, yüreğini ve ellerini iyi kullanmalarını tavsiye ediyorum. Dürüst olmalılar. Müşterinin her bir saç teli sizin gelir kaynağınız ise ona saygısızlık ve nankörlük yapmamalısınız. Saça röfle yapılmaması gerekiyorken, yapıyorsanız ve saçı yakıyorsanız bu suç işlemek oluyor. Daha fazla ciro yapmak için müşterinin saç sağlığına zarar verecek bir işlem yapmamalarını öneriyorum. Müşteri sadakati açısından günü kurtarmayı düşünmemeliler.

Müşteri sadakati nasıl oluşur?

Müşterinin geçmişi ile ilgili bilgiye sahip olmak gerekiyor. Bir yılda ne kadar boya yaptığını, kaç kere saç kesimi için salonu ziyaret ettiğini, kaç kere model değiştirdiğini, bir yılda ne kadar seyahate gidip, kaç kere düğüne ya da bir davete katıldığını bilmek gerekir. Müşteri davranış biçimlerini biliyorsak, önereceğimiz saç stilleri de ona göre oluyor. Bunları yaptıkları sürece kuaförler mesleklerinden zevk alırlar ve müşteri kazanırlar.  

Projeleriniz ve ödülleriniz de var. Bunlar neler?

‘Haute Coiffure Française'' ‘de benim başkanlığımda Murat Kayabaşı, Ercan Yılmaz, Filiz Afirasyap, Cem Arpaç, Ayhan Kalkan, Mehmet Çalıkoğlu, Gürkan Savat, Selçuk Ordal ve Adnan Serter'den oluşan ekip ile Mevlana felsefesini saç modellerine yansıttık.

HCF’nin dünyada verdiği dört ödülden birini aldım. Türkiye de ilk  kez gerçekleşen Eurovision yarışmasının saç tasarımlarında profesyonel bir organizasyon ile 42 MOS personeli ile çalıştık.

Fashion TV Moda Ödül Töreni’nde en iyi saç tasarımcı ödülü kazandım. Türkiye’nin birçok ilinde saç sovları ve defileler gerçekleştirdim.

Şu anda Yıldırım Mayruk, Cengiz Abazoğlu, Vural Gökçaylı Arzu Kaprol Hakan Yıldırım, Cemil İpekçi, Kareoraf Uğurkan Erez ile ortak projelerde ve moda sektörüne yön veren profesyonellerle iş birliği içerisinde çalışmalarımı sürdürüyorum.

Bu güzel sohbet teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz.

Jüri üyeleri ne diyor? Mustafa Demirbağ

0

Jüri Üyesi Mustafa Demirbağ

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması salonlarda motivasyonu artırması itibarıyla çok değerli bir proje ve bugün daha iyi anladım ki sektör açısından çok büyük bir fayda sağlıyor. Jüri toplantısında tüm başvuruları büyük bir özenle inceledik. Yarışma için çok fazla emek harcanmış. Fakat günümüz trendlerine uymadığı için oyumuzu saatlerce üzerine uğraşılmış saçlardan yana kullanmadık. Bizim gözlemlerimizin salonlarda tasarlanan saçlara yön vereceğini düşünüyorum. Günümüz trendi pratik, sade saçlar yönünde. Basit olanı tasarlamak bazen daha zor olabiliyor.

Şekillendirme kategorisinde birinci seçemedik. Ben bu kategoride kesim sonrasında form veren ürünler kullanarak şekiller ya da maşa ile hareketlendirilmiş saçlar görmek isterdim. Doğru dokuları yaratmak için modelin saç tipine uygun, doğru ürünleri teşhis ederek tasarlanan saçlar kuaförün artistik becerisini ortaya koyacaktır. İlerleyen aylarda başvuruların yorumlarımız doğrultusunda yön bulacağına inanıyorum.  

Pivot Point Wella işbirliği

0

Eğitimde özel işbirliği

2015 yılı itibarıyla, kuaförlük eğitiminde lider marka olarak, yüksek nitelikli güzellik profesyonelleri eğiten Pivot Point ve eğitimi merkezine koyan Wella Professionals işbirliğine girdiler.  

 

 

Wella üye salonları, Pivot Point Salon Sculpture- Temel Kesim Eğitimi, Meta 51 İleri Düzey Temel Kesim Eğitimi, Eğitimcinin Eğitimi Eğitimi, Meta Men Erkek Kesim Eğitimi, ve senede iki kez hazırlanan Pivot Point İlkbahar/Yaz, Sonbahar/Kış Koleksiyon Eğitimi hakkında detaylı bilgiyi, 2015 Wella eğitim kitabında bulabilir, satış danışmanları aracılığıyla eğitimlere katılım sağlayabilirler.  

 

Pivot Point Eğitmenleri

Halil Yılmaz   

Yaklaşık 25 yıldır kuaförlük mesleği yapmaktadır. 2006 yılında eğitmenliğe Pivot Point ile başlamış. Wella Pivot Point eğitimlerini vermektedir.

Orhan Çimenoğlu

1971 den beri İsviçre’nin başkenti Bern’de yaşamaktadır. 1986-1989 Kuaförlük Kalfa Okulu bitirdikten sonra, 1995-1997’de kuaförlük ustalık okulu okudu. İsviçre Konfedersayonu’ndan kuaför usta diplomasını aldı ve 1996 yılında Pivot Point eğitmenlik okuluna başladı. Eğitmen olarak, Pivot Point, Wella firması için İsviçre, Avusturya, Almanya ve Türkiye’de faaliyet göstermektedir.

Orhan Çimenoğlu ile röportajımıza göz atabilirsiniz.

http://www.hairist.com.tr/egitim_askinin_yansimasi_orhan_cimenoglu-1065–.html

Sinan Ergün  

1999 yılından bugüne erkek kuaförlüğü yapmaktadır.

Daha önce Toni&Guy, Vidal Sassoon ve Pivot Point firmalarından eğitimler almıştır. 2011 yılından beri LONDON kuaför bünyesinde hizmet vermektedir.

2012 Yılında Türkiye’de Renk-Kesim Kategorisi'nde HAIRiST Yılın Kuaförü Ödülü'nü almıştır. Pivot  Point eğitmenlik eğitimlerini tamamlamıştır. 2013 yılının mayıs ayından itibaren Pivot Point Türkiye bünyesinde eğitmen olarak hizmet vermektedir. 

Jüri üyeleri ne diyor? Damla Arı

0

"Standartlarda kalırsak gelişemeyiz."

Damla Arı

Yarışmayı her ay çok severek takip ediyorum ve çok başarılı buluyorum. Salonumda çalışanları da katılmaları için teşvik ediyorum. Katılımcıların çalışmalarının sunumunu yaparken biraz daha emek göstermesi, toplam bütünlüğe dikkat etmeleri, kişiselleştirilmiş ve özgün saçlar tasarlamaları gerekiyor.  Her ay çıtanın biraz daha artacağına inanıyorum. Standartlarda kalırsak gelişemeyiz.  Şekillendirme kategorisinde maşalı, kalıplandırılmış, avangard saçlara gidilmiş, fakat kısa saçların ürünlerle yapılmış hareketlerini gösteren şekiller görmek isterdim. Beğenip seçemediğimiz için çok üzgünüz.

Topuz kategorisinde birbirine benzeyen saçlar vardı. Bizim çok etnik bir kültürümüz var. Fakat yarışmacıların tüm dünyada son trendleri takip ederek saç tasarlamalarını tavsiye ediyorum. Kuaförün imajını, örgüyü ya da düğümü ters atması gibi küçük dokunuşlarla göstermesi farkındalığını yaratacaktır.

Jüri toplantısı benim için de çok verimli geçti. Çok değerli büyüklerimle güzel sohbetler ettik. Yüksek sesle konuşmalar oldu. Bunun mesleğimiz için çok iyi bir başlangıç olduğuna inanıyorum. 

Jüri üyeleri ne diyor? Doğan Çelik

0

Jüri Üyesi Doğan Çelik Yorumları

HAIRIST Ayın Kuaförü Yarışması'nın her ay gerçekleşirilmesi gurur verici ve sektörün dinamizmi açısından mükemmel. Yarışmaya katılanların salon içi fotoğraf çekimi yapmaları, yarışmayı oldukça güvenilir kılıyor. Yarışmacılara tavsiyem katılım koşullarını tekrar tekrar okumaları. Katılım koşullarına uymayınca emekleri ziyan oluyor. Bizlerin sermayesi emeğimiz.

İşletme sahipleri olarak, çalışanlarımızı bu yarışmaya katılmaları için motive etmeliyiz. Taklit etmekten yaratıcılığımızı kullanmaya ancak böyle geçebiliriz.

Moda akımları ilham vermeli, kişiye özel tasarımlar yapılmalı.  Başvurular arasında çok fazla Ombre çalışması yer alıyordu. Yarışmada öne çıkmak için kuaför farkını ortaya koymalı. Kontrastın ya da uyumun yaşatıldığı estetik tonlamalar görmek isterdim.

Şekillendirmede birinci çıkaramadık. Bir çok kesim adayı da taramadan dolayı dereceye giremedi. Kırık fön, bazı dalgalar kesimi yansıtmıyordu.

Unutmayın, jüri de salonlardaki tüketiciler de sonucu satın alıyor.

Teşekkürler HAIRIST, Teşekkürler jüri üyeleri değerli meslektaşlarım, Teşekkürler sevgili katılımcılar…