Ana Sayfa Blog Sayfa 402

Jüri üyeleri ne diyor? Nazlı Altıpat

0

Aveda Marka Müdürü Nazlı Altıpat
HAIRiST Online Ayın Kuaförü Yarışması için ne diyor?

HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışmasının dijital bir platform üzerinden düzenleniyor olmasının günümüze uyduğunu düşünüyorum. Özellikle yeni jenerasyonun yaşam tarzları ile örtüşen bir yarışma olduğu için katılım gelecek aylarda daha da artacaktır. Ayrıca sektörü dinamik tutması açısından çok güzel bir yarışma. Kuaförlerin çalışmalarının, sektörün takip ettiği dijital platform HAIRiST ONLINE’da yayınlanıyor ve beğeniliyor olması manevi tatmin yaratacaktır. İsteyen her kuaförün yarışmaya katılma şansı var. Bu yüzden çok demokratik bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Bu yarışmanın bağımsız bir şekilde düzenleniyor olması da çok değerli. Herkes aynı şartlarda yarışıyor.

Yarışma sonuçlarını çok adil bir şekilde içimize sinerek değerlendirip, fikir birliğine varmaya çalıştık. Sektörün önde gelen kuaförlerinin yer aldığı jürinin bir parçası olmak çok keyif vericiydi. Bir kadın, tüketici ve sektörden biri olarak kuaförlerin gözünden saç tasarımlarının nasıl değerlendirildiğini gördüm. Aynı zamanda kuaför salonlarında yapılan saçların da tarzını görme şansına sahip oldum. Bu anlamda benim için anlamlı bir deneyimdi. Ben bu tip yarışmaların kuaförlerin medeni cesaretlerini artırmaları anlamında çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Her ay gelen fotoğraflar ile büyük bir arşiv oluşuyor. Yarışmada dört farklı kategori olması da katılımcıların hangi alanda daha iddialıysa, o alana yönelme ve kendini gösterme şansı bulmalarına imkan sağlıyor.   

Jüri üyeleri ne diyor? Yıldırım Özdemir

0

Yıldırım Özdemir'in HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışması için görüşleri ve yeni nesile tavsiyelerine kulak verin!

Ayın Kuaförü yarışması kuaförlere profesyonel duruşlarını sergileme fırsatı sunuyor. Katılımcıları cesaretlerinden dolayı çok tebrik ediyorum. Yapılan bir işi eleştirmek çok kolay. Tasarım iyi ya da kötü olabilir, fakat katılmak çok önemli. Uzun saçlı müşteri kitlesi yoğunlukta olan bir ülke olduğumuz için olsa gerek daha çok topuz kategorisinde başvuru yapılmış. Hangi kategoride olursa olsun konsepti bütününde yakalamak güzel. Örneğin seçtiğimiz topuz gece de gündüz de kullanılabilir ya da gelin saçı da olabilir. Modelin kıyafetinden ojesine kadar her detayın birbirini tamamlaması gerekiyor.

Biz de değerlendirmeleri yaparken fotoğrafın bütününe baktık. Kuaför şahane bir saç tarayıp, saça uymayan bir kıyafet ile yarışmaya katılmayı kendisine yakıştırmamalı, ya da selfie yapar gibi fotoğraf çekmemeli. Saçı yaparken işine ne kadar saygı duyuyorsa, sunarken de aynı özeni göstermesi gerek.

Gençlerin önünde inanılmaz bir fırsat var. Benim dönemimde böyle bir yarışma olsaydı her ay mutlaka bir kategoride yarışmaya katılırdım. 

Jüri üyeleri ne diyor? Gülay Tiran

0

Jüri üyelerinin her biri Türkiye'de geleceğin kuaförlüğüne yön vermek için yorumlarını iletiyor. Bakalım Kasım ayı jüri üyesi Gülay Tiran HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne diyor?

HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışmasına katılım beni çok şaşırttı, aynı zamanda da sevindirdi. Çünkü mesleğe verilen değer adına çok önemli bir adım atılmış. Ancak bir takım yönlendirmeler şart. Çok güzel saçlar ve güzel kesimler vardı. Beni etkiledi. Yarışmaya katılan kuaförler tasarladıkları çok güzel saçlar ile başvuru yapmışlar. Fakat fotoğrafın ışığı, açısı,  genel konsepti, arka fonun sade olması; modelin kıyafeti, makyajı ile bir bütün olarak bakmayı öğrenmek önemli. Fotoğrafların özensiz çekilmesi bizim karar vermemizi etkiledi. Yarışmacıların saçın bütününü göreceğimiz saçlar ile başvuru yapmaları çok güzel olurdu. Buna vakit ayırmak kuaförün işine olan saygısını da gösterir. 

Yarışmacıların paylaştığı fotoğrafları müşteriler de görüyor ve kuaför kendi çizgisini yansıtmış oluyor. Sosyal medya ulaşılabilirlik açısından çok büyük önem taşıyor. HAIRiST ONLINE kuaförlerin kişisel gelişimlerine fayda sağlıyor. HAIRiST ve Estetica sosyal medyada çok fazla takip edilen mecralar arasında geliyor. Yarışmacıların tasarımlarını profesyoneller de görüyor. Bu nedenle yarışma kuaförlere çok büyük bir fayda sağlayacak.   

Jüri üyeleri ne diyor? Necdet Yazıcı

0

Necdet Yazıcı HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışmasını ve Sizden Gelenler bölümüne gelen tasarımları nasıl değerlendiriyor?

Salonlarda kuaförler gün içerisinde cep telefonları ile oynuyorlar. Bu zaman diliminde, tasarladıkları güzel bir modeli cep telefonları ile pratik bir şekilde çekip, HAIRiST ONLINE’ın Sizden Gelenler bölümünde paylaşabilmeleri ve yarışmaya katılabilmeleri çok güzel. Gençlerin bu fırsatı iyi değerlendirdiği taktirde çok başarılı olacaklarını düşünüyorum. Yarışmaya özellikle topuz kategorisinde başvuru sayısı çok yüksekti.

Kesim ve renklendirme kategorisine daha çok talep beklerdim. Katılımcıların daha çok fantezi saçlar üzerine yoğunlaştığını gördüm. Gelecek aylarda katılmak isteyen meslektaşlarıma, moda ve trendleri takip ederek, güncel olarak salonlarda satılabilecek stiller ile yarışmalarını tavsiye ederim. Ayrıca fotoğrafların daha özenli çekilmesi gerekiyor.

Mehmet Tatlı salonlarında kuaförler arasında haberleştiğimiz bir  platform aracılığı ile gençleri yarışmaya katılmaları için teşvik ettim. Çünkü yarışma kuaförlere kendilerini gösterebilmeleri açasından bulunmaz bir fırsat sağlıyor.  

Yepyeni bir ödül daha…

0

HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü Yarışması birincilerinin salonlarına bir ödül daha!

Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kariyer Eğitim Kurumları, Kasho, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki, Pivot Point, Revlon Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri ve Wella Professionals’ın desteklediği HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışması birincilerin salonlarına yepyeni bir ödül daha ekledik!

Sektörün dinamizmini artıran yarışmada, birbirinden güzel tasarımları ile AYIN KUAFÖRÜ seçilen birinciler, AHENK temalı HAIRiST Trend ve Moda Günleri 2015 etkinliği için bilet, salonları Ventoso Profesyonel Fön Makinesi; birinciler ve salonları destekleyen markaların ürünlerini kazanıyor. Yarışma için ödül yağmuru bitmiyor.

İşte yepyeni ödül

Birincilerin salonları, HAIRiST ONLINE Kuaförlük ve Saç Tasarım Portalı'nın Salon Bul bölümünde 1 ay sponsorlu salon olarak, ilk sıralarda yer alma fırsatı bulacak.

Salon bul bölümünde yer almak size ne fayda sağlar?

Salonunun ulaşılabilirliğini ve bilinirliğini artırmak isteyen kuaförlere salonlarını tanıtabilme fırsatı sağlayan Salon Bul bölümümüze salonunuzun en güzel fotoğraflarını ekleyebilirsiniz. Sunumun önemini ve değerini bilen kuaförler salon fotoğraflarını eklerken profesyonel yardım alabilirler.  

Google Maps’te oluşturduğunuz linki işletmenizin harita linki bölümüne ekleyebilirsiniz. Konumunuzu paylaşarak, müşterilerin salonunuzu rahat bulabilmesini sağlayabilirsiniz. Google Maps'de konumunuzu eklemek için bilgi almak istiyorsanız lütfen tıklayın: http://www.hairist.com.tr/google_mapse_konumunuzu_eklediniz_mi-1592–.html 

Salonunuzun felfesesini, nasıl işler yaptığınızı anlatan bir websiteniz varsa, ekleyebilirsiniz.

Müşteriler sizin hangi markalarla çalıştığınızı görebilirler.  

Salonunuzda bulunan koltuk sayınızı paylaşabilirsiniz.

Salonunuzun açılış ve kapanış saatleri hakkında bilgi verebilirsiniz.

Tatil gününüzün hangi gün olduğunu belirtebilirsiniz.

Randevu sistemi ile çalışıyorsanız müşterilerinize Salon Bul aracılığı ile bildirebilirsiniz ki kapıdan dönmesinler.

Yeni ödül kuaförlük camiasına hayırlı olsun! 

Yarışma kurallarını hatırlayalım: http://www.hairist.com.tr/index.php?page=detay&haberID=1402

Oğlum olsa…

0

Başlangıcı ve sonu benzerliklerle dolu sektörde usta-çırak öyküsünün ana amacı yeni nesillere iyi örnekleri aktarabilmek, geçmişin yanlışlarını bugün görüp geleceği doğru inşa etmek. Herkesin benzerlikler gösteren acı-tatlı bir hikâyesi var. Bu hikâyelerin içerisinde örnek alabileceğimiz doğrular-yanlışlar varsa, “bugün olsaydı farklı yapardım” diyebilecek olgunlukta ustalar, baba-oğul duygusunu hala taşıyan geçmişin çırakları bugünün ustaları varsa o hikâye özeldir…

“14 yaşında Ankaralı Naim Yarıcı ustanın yanında çalışmaya başladım. Her zaman yarı baba olarak sayarım. Halen görüşürüz, hayatıma pek çok şey katmıştır. Her bayram ziyaretine giderim.” sözleriyle ustasına olan saygısını dile getiren Hüseyin Aykın’ın karşısında bir zamanlar birlikte farklı hayaller kurduğu; ortaklık hedefi bulunan Mustafa Demirbağ ile yeğeni Mehmet Kaya ve salona sonradan katılan Erhan Tunç var. Hikâye diğer hikâyelerle pek çok benzerlikler gösterir: Başarılı bir usta, yanında çalışkan bir genç, alternatif olarak her zaman sigorta görevi gören ve işten başka bir şey görmeyen bir yeğen ve onlarla bir arada olan bir başka çalışkan iş arkadaşı. Her şey güzel giderken gün gelir her şey alt üst olur… Geçirilen o güzel zamanlar, hedeflenen o güzel yıllar, büyüme hedefleri bir anda yok olur gider ve giderken de dostluğu, ilişkiyi ve zamanla bütün iletişimi de götürür. Götürür götürmesine ama geçirilen o güzel günler, saatler ve anlar asla unutulmaz… Hedefe ulaşılmasa da o hedefin hayalini kurmuş olmak bile bugün bir araya gelmek için yeterli bir sebep. Hele bir de yürekte sevgi ve saygı varsa…

“5 Mayıs 1974’te askerliğimi tamamladıktan sonra kendi salonumu açtım. Tam 40 yıl olmuş. Yapı itibariyle minyon, askerden yeni gelmiş biri girdi kapıdan içeri. İlk gördüğümde gözleri ışıl ışıl birini gördüm ve işte o zaman Mustafa Demirbağ’la başladık.” diye anlatıyor Hüseyin Aykın ilk karşılaşmaya ilişkin kalan izleri. “Hüseyin Aykın’ın yanında çalışmaya başlamak benim için çok özeldi. Çok mutlu oldum. Benim için şu anda da sürdürdüğüm farklı bir segmente geçiş oldu. Lüks bir salonda çalışmaya başlamış oldum. Çalışmak için Antalya’da tercih edilecek, arzulanacak çok önemli bir yerdi.” sözleriyle o günlere gidiyor Mustafa Demirbağ ve ekliyor; “Mehmet zaten salondaydı. Daha küçüktü o zaman.” Hüseyin Aykın’ın babasından rica etmesiyle salona katılmış. Erkek berberliği yaparken akrabası olan Hüseyin Aykın’ın isteğiyle salona katılıyor ve onun yanında bayan kuaförlüğüne başlıyor. Hikayenin devamını Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Ali Kırıktarak

0

Kasım ayı jüri üyelerinden Ali Kırıktarak, yarışma hakkında görüşlerini ve katılımcıların tasarımlarını eklerken nelere dikkat etmesi gerektiğini paylaştı. Kulak verin!  

Ali Kırıktarak

HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışmasına katılımın yüksek olması mesleğe verilen değeri gösteriyor. Bu da beni inanılmaz mutlu etti. Benim zamanımda dijital ortamın sunduğu fırsatlar olmadığı için kendi çabalarımla ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak mesleki açıdan kendimi geliştirdim. Gençlerin bu yarışmanın sağladığı faydayı çok iyi değerlendirmesi gerekiyor. Türkiye’de kuaförlüğün geleceği açısından bizim gençlere sahip çıkmamız gerekiyor. Ben gençlerden çok ümitliyim. Bu yarışma ile biz de sektörü ileri taşımak için tasarımları değerlendirerek, gençlere yön verme şansı bulduk. Yarışmada jüri üyesi olduğum için çok mutluyum ve bundan kıvanç duyuyorum. Değerlendirdiğimiz 388 fotoğrafın hepsi birbirinden güzeldi. Başvurular arasında gece ve gündüz kullanılabilecek saçlar yer alıyordu. Baloya ve ya düğüne giderken yapılacak saçlar da, sade tasarımlar da başvurular arasında yer alıyordu. Çok güzel saçlar tasarlanmıştı. Fakat bazı fotoğraflarda kıyafetler tasarlanan saçları geri planda bırakıyordu. Katılımcıların çektikleri fotoğraflara dikkat etmesi gerekiyor. Ben oyumu salonda uygulanabilir, sokak stilini yansıtan tasarımlardan yana kullandım. Gelecek aylarda yarışmacıların daha sade tasarımlar ile yarışmaya katılmalarını tavsiye ediyorum.

Eğitim dosyası: Metin Bahçecik

0

Metin Bahçecik kuaförlük sektöründe eğitim hakkında ne düşünüyor?  

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sektörde hepimize usta öğreticilik belgeleri dağıtıldı. Bu tabii ki herkesin eğitmen olduğu anlamına gelmez. Benim için iyi bir eğitmen olmak iyi bir eğitimden geçmek demektir. Benim de usta öğretici diplomam var ancak eğitmen olduğumu tabii ki söyleyemem.

Eğitmen dediğimiz zaman pedagojiden, psikolojiden ve davranış biçimlerinden söz etmemiz gerekir. Bizim yaptığımız 40 yıllık mesleki deneyimin paylaşımı ve pratiklerin paylaşımı oluyor. Olması gereken sadece salonda yapılan saçların paylaşılması değil, neden yaptığını anlatabilmektir. Bilgi birikimleri paylaşılabilir. Eğitimleri veren kişilerin “eğitimcinin eğitimi” programına katılmaları şart. L’Oréal Professionnel’in ekibimizdeki eğitmenlere vermiş olduğu bu eğitimin öneminin altını çizmek istiyorum. Eğitimle ilgili daha ciddi yollar var ve tabii ki daha metodik olmalı.

Kuaför meslektaşlarımız da katılacakları eğitim seçimlerini bu çerçevede yapmalılar. Çok iyi bir kuaför olmak demek iyi eğitmen olmak anlamına gelmiyor. Metin Bahçecik’in Türkiye’de eğitim yapısı hakkında düşüncelerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz.

Eğitim Dosyası: Damla Arı

0

Topuz uzmanı Damla Arı kuaförlük sektöründe eğitim hakkında ne düşünüyor?

İyi bir eğitimci olmanın kriterleri, güncel olabilmek ve pratik bilgilerle gençleri mesleğe kazandırabilmektir. Türkiye’de kuaförlük sektöründe eğitimci yetiştirmek konusunda ilerlemeler var. Kendini geliştirebilmiş, mesleğinde öne çıkabilen insanların bilgilerini aktarması mesleğin geleceğine yön verecek. Türkiye’de kuaförlük alanında eğitmenler yetiştiren kurumların gelişmesini isterim. Böylece biz de eğitimlere katılıp, mesleğimize daha çok fayda sağlayabiliriz. Damla Arı'nın Türkiye'de eğitim yapısı hakkındaki düşüncelerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

Eğitim Dosyası: Cem Ardıç

0

Topuz uzmanı Cem Ardıç eğitim furyası hakkında ne diyor? 

Eskiden sektörde eğitimler bugün olduğu kadar yaygın değildi. Türkiye’de eğitim veren büyük firmaların desteği ile kuaförler olarak teknik anlamda daha bilinçli hale geldik. Eğitim verebilmek için yeterli donanıma sahip olmak gerekiyor. Teknik bilgi büyük firmaların desteği ile oluşuyor. Sosyal medya ile beraber eğitim furyasında büyük bir artış söz konusu. Fakat zaman içerisinde iyi olanlar kalacaklar. Cem Ardıç'ın eğitim furyası hakkında düşüncelerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz.