Ana Sayfa Blog Sayfa 402

Jüri üyeleri ne diyor? Gülizar Boyacı

0

Gülizar Boyacı Hairist Ayın Kuaförü Yarışması için neler söylüyor? Kulak verin! 

Günümüzde hayatımızın her anında teknolojiyi kullanıyoruz. Yarışma çağa çok uyuyor, bu yüzden katılımın ilerleyen aylarda daha da artacağını düşünüyorum. Salonlarda yapılan saçların paylaşıyor ve sektörden insanların bu çalışmaları görüyor olması salonlarda verimliliği artıracaktır. Yarışma için paylaşılan fotoğraflar çok güzeldi. Fakat fotoğraf çekimlerine biraz daha dikkat edilmesi gerekiyor. Değerlendirme yaparken bazı fotoğraflar tek açıdan çok net anlaşılmadığı için seçmekte biraz zorlandık. Bir çok açıdan görmek isterdik. Kesim kategorisinde yarışacakların çalışmalarını farklı şekillendirmeler ile kolaj yaparak sunmasının daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü bir kesim tek bir şekil ile kullanılmıyor. Katılımcıların her şeyi organize edip, çok iyi planlanması gerekiyor. Şekillendirme kategorisinde çok standart ve klasik modeller vardı.  Salonlarda çok farklı stiller tasarlanıyor. Biraz yaratıcılığı harekete geçirip, standardın dışına çıkılabilir. Yarışmacılar, günümüz trendlerini, yenilikleri, dünyada tasarlanan saçları takip ederek, gözlemleri doğrultusunda kendilerinden bir şeyler katarak tasarladıkları saçlarla yarışmaya katılmalılar.

Toplam görünüme bakılarak yola çıkmak gerekiyor. Saçlar kıyafet ve takı ile bütünlük sağlamalı, küçücük dokunuşlar ile birçok şey değişebilir. Saç modelin yüzüne uyuyor mu? Saç omuza mı düşüyor? Kıyafetin üzerine de düşüyor? Kıyafetin dokusu, kumaşı ve deseni saçı kapatıyor mu yoksa güzelliğini açığa mı çıkarıyor? Bütün bunlar çok önemli.

Yarışmaya katılmak için harcanan emek mesleğe duyulan aşkı temsil ediyor ve tüm katılımcıların ruhu zenginleşiyor. Burada jüri üyesi olarak bulunmak çok heyecan vericiydi. Yarışmacılar da katılırken bu heyecanı duyuyorlar. Salonlarda çalışırken kendilerine yeni bir amaç katıyorlar. Yarışma hem ticari anlamda hem salonda zamanı iyi değerlendirmek anlamında kuaförlere fayda sağlıyor. Kuaförler yarışmaya katılmak için nasıl saç keseceklerinin, o saçı kime keseceklerinin heyecanını yaşıyorlar.  Birinci olduğu takdirde bunu müşterisi ile paylaşıyorlar. Daha iyisini yapmak istiyorlar, sınırlarını zorluyorlar. Bizlere bu katkıyı sağladığı için, bizi yerimizde durdurmadığı için yarışmayı düzenleyen hairist online ekibine çok teşekkür ederiz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Salih Pehlivan

0

Salih Pehlivan Hairist Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Her kuaförün mutlaka yarışma heyecanını yaşaması gerektiğini düşünüyorum. Yarışmak yaratıcılığı besliyor. Katılımcılar her seferinde yaptığının daha iyisini yapmak için çaba harcıyorlar.

Hiç yılmadan kazanıncaya kadar devam etmeliler, her denemelerinde daha doğru ve daha iyisini yapmalılar. Yarışmanın koşullarına dikkat etmeliler. Günlük salonlarımızda müşterilerimize uygulayabildiğimiz renkler kesimler şekillendirmeler ve topuzlar ile katılmalarını öneririm. Tasarımların uluslararası kullanılabilir olması gerekiyor. Ülkemizde ünlülerinin kullandıkları saç modellerini, sosyal medyadan takip etmeleri ayrıca dünya modasını yakından takip ederek çalışmalarına yön vermeleri gerekiyor. Bu yarışma kuaförlerin ticari mesleki gelişimini destekleyen bir formatta düzenleniyor. Ben şahsım adına sektörüme katkı sağlayan ve meslektaşlarıma fırsat yaratan bu yarışmayı düzenleyen Hairist Online ve destek veren tüm firmalara teşekkür ederim.

Jüri üyeleri ne diyor? Ediz Doğan

0

Ediz Doğan tutkuyu harekete geçirerek, sektöre yeni bir soluk kazandıran
Hairist Ayın Kuaförü Yarışması için ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması kuaförlere farklı bakış açıları kazandırarak tatlı bir rekabet ile mesleki anlamda gelişmelerini sağlıyor. Çalışmaları değerlendirirken, fotoğrafın ışığı, görüntü kalitesi ve tek açıdan çekilmesinden kaynaklanan kararsızlıklar yaşadık. Bu yüzden yarışmacıların tasarladıkları saçları dört açıdan çekerek kolaj haline getirmelerinin ve bu şekilde paylaşmalarının daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Her ay katılımcı sayısının arttığını görüyorum. Katılımcıların çalışmalarının sosyal medya kanallarında paylaşılması ile salonda nasıl saçların tasarlandığını da gösteriyor. Yarışmaya katılmak isteyen kuaförlere günlük kullanılabilecek saçlar ile yarışmalarını, bir önceki ay seçilen modelin benzerlerini tasarlayarak yarışmaya katılmak yerine daha yaratıcı olmalarını ve kendi tarzlarını ifade eden değişik modeller ile başvuru yapmalarını tavsiye ediyorum. Renklendirme kategorisinde katılacakların kesinlikle üç dört renk kullanmaları gerekiyor. Yarışmacılar tasarladıkları saçların beğenildiğini gördükleri ve birinciler ödüllendirildiğini için mesleki açıdan büyük bir tatmin yaşarken, yaratıcılıklarını da geliştireceklerdir. 

Kuaför mü olmak istiyorsunuz?

0

KUAFÖR MÜ OLMAK İSTİYORSUNUZ? 

ÖNCE MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLERE BAKALIM

Kuaför olmak isteyenlerin; ellerini ustalıkla kullanabilen, estetik görüşe sahip, renkleri ayırt edebilen, kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan, güler yüzlü, sabırlı, müşterilerinin duygularına ve ihtiyaçlarına karşı anlayışlı, insanlarla iyi iletişim kurabilen kişiler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Kuaför ve güzellik salonları gibi kapalı ortamlarda, sürekli olarak ayakta, yoğun bir şekilde çalışır. Çalışma ortamı kullanılan çeşitli cihazlar ve kalabalık nedeniyle gürültülüdür. Her gün yapılan iş birbirine benzerse de, değişik insanların gelip gittiği kuaför salonları, değişiklikten hoşlananlar için çekici bir ortam olabilir. 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Kuaförlük mesleğinde yetişmiş elemanların, genelde kendi işyerlerini açma imkanları nedeniyle işsiz kalma olasılığı çok azdır. Bazı büyük otellerde, film setlerinde, zincir kuaför salonlarında ve kendilerine uyan diğer kuaför salonlarında, sektörde hizmet veren markaların teknik ekiplerinde çalışma imkânları vardır. Kuaförlük mesleğini seçen kişiler iyi bir gelir elde etmek için bu sektördeki değişiklikleri izleyerek kendilerini yenilemeleri gerekiyor. Çünkü oda sürekli değişiyor. Modayla iç içiçe olan kuaförlük için güncel kalmak önem taşıyor.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Kuaförlük, meslek liseli, yüksekokullar ve özel kurslarda öğrenilebilmektedir. Ustalık belgesi gerektiren kuaförlükte çıraklık eğitimine başlayabilmek için; en az ilköğretim okulu mezunu olmak, 14 yaşını doldurmuş ve 19 yaşından gün almamış olmak, ancak; 19 yaşından gün almış olanlardan daha önce mesleki eğitimden geçmemiş olanlar, yaşlarına ve eğitim seviyelerine uygun olarak düzenlenecek mesleki eğitim programlarına göre çıraklık eğitimine alınabilir. 

Ayın Kuaförü Yarışması Aralık Ayı Birincileri

0

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması

Aralık Ayı Birincileri

Kuaförlük sektöründe tutku ve heyecanı canlı tutan ve harekete geçiren Hairist Ayın Kuaförü Yarışması Ekim ayında 226, Kasım ayında 338 başvuru ile büyük bir ilgi görmüştü.

Ediz Doğan, Gülizar Boyacı, Hakan Köse, Davines markası için Abko Genel Müdürü Murat Abacılar, Salih Pehlivan, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ve Estetica Dergisi editörü Zeynep Taner Abacı, 01.11- 30.11 2014 tarihleri arasında hairist.com.tr’nin Sizden Gelenler bölümüne Aralık yarışması için eklenen 394 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.      

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Aralık 2014 Kesim Kategorisi Birincisi

Kuaför ORHAN ÇİNÜÇEN

Aralık 2014 Renklendirme Kategorisi Birincisi

Kuaför ERDAL ÇARDAK

Aralık 2014 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

Kuaför EREN CEREN

ARALIK 2014 Topuz Kategorisi Birincisi

Kuaför MUHAMMET USTA

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

Neler kazandılar?

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri (Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Goldwell, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Pivot Point Türkiye, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional)

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Kasho Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri(Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Goldwell, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional)

Kimler Destekliyor?

Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kasho Makas, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki Makas, Pivot Point Türkiye, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional

Wella Professionals 135. senesini kutluyor

0

Kuaförlüğün kalbine dokunan yaratıcı enerji 

Wella Professionals 135 yaşında!

2015 senesi Wella Professionals için kuruluşunun 135. yıldönümü olması nedeniyle büyük bir kilometretaşı niteliği taşıyor. 1880 itibarıyla salonlar ve kuaförlerle olan işortaklığını sürdüren Wella Professionals eğitime verdiği önem ve sektöre kazandırdığı yenilikçi ürünleri ile kuaförlük sektörüne değer katmaya ve saç modasına yön vermeye devam ediyor. 

İşte inovasyon ile geçen 135 sene…

Kuaförüme Mektup

0

Ya sen değişmelisin, ya da ben kuaförümü değiştirmeliyim

Güzellik benim için sadece görselllik açısından önemli değil. Güzellik benim için kendime bakmak, çevreme, yakınlarıma, dostlarıma ışıltı saçmak ve kendimi iyi hissetmek anlamına geliyor. Saçlarım güzelliğimi tamamlayan ve doğanın bana sunduğu en önemli özelliğim. Saçlarım ise kuaförüme emanet.

Saçlarımın bakımı, ışıltısı ve görüntüsü kuaförümün ellerinde hayat buluyor. Bu nedenle kuaförüme çok güveniyorum ve saçlarımı ona emanet ediyorum.

Yaşam çok hızlı akıp gidiyor.Pek çok yenilik her an karşımıza çıkıyor. Arkadaşlarımdan kuaförleri hakkında yorumlar duyuyorum. Gittikleri kuaför salonlarını ve kuaförlerini anlatıyorlar. Her ne kadar yıllardır gittiğim

kuaförümü ve çalışanlarını çok sevsem de onların anlattıklarından sonra kuaförü mü artık değiştirsem mi diye kendi kendime soruyorum. Kalbim buna izin vermiyor ve üzüleceğimi düşünüyorum. Ancak aklımda pek çok soru var ve mantığım kuaförümü değiştirmem gerektiğini söylüyor. Neden mi?

Arkadaşlarım gittikleri kuaför salonunun son derece modern ve temiz olduğunu anlatıyorlar. Tüm havluların tek kullanımlık havlu türünden olduğunu ya da temizlenmiş ve poşetten çıkan havluların ve saç fırçalarının kullandığını anlatıyorlar.

İçerideki müziğin rahatlatıcı ve dinlendirici bir müzik olduğundan bahsediyorlar. Halbuki benim kuaförümde aslında hiç hoşuma gitmeyen bir müzik dinlemek zorunda kalıyorum.

Beni en çok etkileyen ise kuaförlerinin sık sık eğitimlere gitmesi oldu. Ben de kuaförümün kendisini yenilemesini, yeni saç tekniklerini öğrenmesini ve bana bunları önermesini isterim. Yenilikleri kim sevmez ki? Uzman bir kuaför olduğun için saçlarımı sana emanet ettiğimi fark etmemiş olabilirsin….

Sevgili Kuaförüm, her geldiğimde benimle ilgilenmen tabii ki hoşuma gidiyor. Ama hoşuma gidecek başka şeylerin farkında olmadığını düşünüyorum ve özel hayatımla ilgili sorular sorman hiç de hoşuma gitmiyor. Moda hakkında konuşmanı, son moda saç modellerinden bahsetmeni ve bu yeni saç modellerini göstermeni o kadar çok isterim ki…

Haa bu arada hoşuma gitmeyen bir şey daha var. Onu da söylemeden edemeyeceğim: Yanında çalışanlara bağırman ve küçümsemen hiç ama hiç hoşuma gitmiyor. Onlar da senin gibi küçük yaşlarda çalışmaya başladılar.

Eminim ki, sen küçükken senin de hoşuna gitmiyordu ustanın sana hor davranması.

Senin salonuna o zaman neden geldiğimi mi soruyorsun? Evet, haklısın bu soruyu sormakta. Sana güveniyorum, oturduğum yere çok yakın bir salonun var ve alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor. Ama bu senin salonuna gelmeye devam edeceğim anlamına gelmiyor. Bak biraz ilerde yeni bir salon daha açıldı. Son derece temiz, fiyat listesi asılı ve kendimi iyi hissedeceğimi düşündüğüm başka bir yeni salon. Üstelik fiyatlarının da bütçeme uygun olduğunu duydum. Bana indirimli fiyat uyguladığın için senden vazgeçmeyeceğimi sanıyorsan yanılıyorsun. Bana daha iyi hizmet verecek bir kuaföre üstelik biraz daha fazlasını ödemeye dünden razıyım. Sanırım bunu hiç farketmedin.

Bunları neden mi yazdım?

Çünkü ya sen değişmelisin ya da ben daha iyi hissetmek için kuaförümü değiştirmek zorundayım.

Salonumda hangi renkleri kullanmalıyım?

0

Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkisinden yola çıkarak salonunuzun dekorasyonunda hangi renkleri kullanabileceğinizi araştırdık.

Marsala

Dünyaca ünlü renk uzmanı Pantone tarafından 2015’de yılın rengi seçilen marsala, popülerliğini dekorasyonda da hissettiriyor. Pembe, fuşya ve morun karışımı olan renk, hayal gücünün ve yaratıcılığın gelişmesine katkıda bulunuyor. Salonunuzda tasarladığınız saçların bir yansıması olarak bu sene duvarlarınızı marsala rengine boyatabilirsiniz.

Mavi

Mavi rengin rahatlatıcı bir etkisi vardır ve çalışma odaları için oldukça uygun bir renktir. Saolnunuzda dingin bir atmosfer yaratmak istiyorsanız mavi rengi tercih edebilirsiniz.

Yeşil

Yeşil renk; yenilenmeyi, başarıyı, canlanmayı, bolluk ve bereketi temsil eder. Pozitif özelliği ile öne çıkan yeşil rengini salonunuzda kullanabilirsiniz. Salonunuzun duvarlarında yeşil rengini kullanmak istemezseniz, büyük bitkileri dekorasyonunuzun bir parçası haline getirebilirsiniz.

Siyah

Koyu ve gizemli bir renk olan siyah, gücü sembolize eder. Siyah renk,  dekorasyonunda genellikle depresif bir hal yarattığı için kullanılmaz. Ancak kullanacağınız küçük siyah objeler, mekanınıza sofistike bir hava katar.

Kırmızı

Kırmızı renk bulunduğu ortama anında enerji katar ve kişilere güven duygusu verir. Salonlarınızda güven ortamı yaratmanın çok büyük önem taşıdığını göz önünde bulundurursak, kırmızı objeler kullanmanızı tavsiye edebiliriz.  

Pembe

Feminen ve romantik bir renk olan pembe, masumluğu ve pozitif enerjiyi sembolize eder. Pembeyi salonlarınızda açık kahve tonlarıyla kullanabilirsiniz.

Sarı

Güneş ışığını hatırlatan sarı renk, enerji verir ve modumuzu yükseltir. Sinirli ve gergin biriyseniz, bulunduğunuz ortamlarda sarıyı kullanabilirsiniz.

Turuncu

Turuncu da kırmızı ve sarı gibi enerjik bir renktir. Pozitifliği, neşeli olma halini ve sosyalliği artırır. Müşterilerinizin ve ekip arkadaşlarınızın enerjisini yükseltmek için turuncu renginde objeler ya da tabloları salonlarınızda kullanabilirsiniz. 

Sorumluluk özel bir duygudur

0

Hepimiz sorumluyuz. Yaşadığımız topluma karşı sorumlulıklarımız bulunuyor.

İşte Lösam (Samsun Lösemili ve Kan Hastalıklı Çocuklar Derneği) için kuaför salonundan çıkan bir sosyal sorumluluk örneği olarak Samsun'dan Kuaför Meral.

Salonun girişinde özel bir alanda el işi çalışmaların sergilendiği masayı görünce merak edip soruyoruz.Meral hanım anlatıyor: " Türkiye'de çocuk kan hastalıklarına yönelik olarak hizmet veren üç hastaneden bir tanesi Samsun'da bulunuyor. Lösam aracılığı ile ihtiyaç sahibi çocukların ailelerine yardımcı olmaya çalışan bir derneğimiz bulunuyor. Ev kirası, yakıt-yiyecek desteği gibi yardımları bulunuyor. Bu amaçla dernek bünyesinde görevliyim ve üyeyim. Salonumu da bu amaçla gelir sağlamak amacıyla araç olarak kullanıyorum. Müşterilerim de bunu çok olumlu karşlıyor.

Yardım etmek doğamda var. Aynı zamanda kızım diyabet hastası ve bu hastaneyle bu nedenle bir  ilişkimiz de bulunuyor. Bu şekilde tanıma fırsatı buldum. Yeni yıl için yaptığımız bu el işi çalışmalardan elde edilen geliri derneğe bağışlıyoruz. Bu ürünler bir alışveriş merkezinde satışa sunularak satışı yapılacak. Ancak gelen müşterilerim ve ziyaretçiler şimdiden satın alıp katkı sağlıyor.

Yardım etmemin nedeni yok. Mutlu oluyorum. Yardım etmek güzel bir duygu. Hepimizin üzerine sorumluluklar düşüyor. Benim de sorumluluğum bu…"

Meral Kuaför'i duyarlılığı için tebrik ediyoruz. Darısı nice sosyal sorumluluk haberlerine…

(Sizin de sosyal sorumluk projelerinize yer vermekten mutluluk duyacağız. Lütfen bizimle paylaşın.

Haluk Feyzioğlu: Kuaförler psikolog değil ki…

0

Haluk Feyzioğlu

Sektörün önde gelen kuaförlerinin deneyimlerini genç nesil ile paylaşmalarına olanak sağlayan konuk bölümümüzde Hande Haluk Kuaför’den Haluk Feyzioğlu ile sohbet ettik.

Hairist Online: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Haluk Feyzioğlu: 1976 yılında Divan Otel’de mesleğe başladım. Muammer Yaprakgül ve Demir Çalışkan’ın yanında üç sene çalıştıktan sonra MM Bahçecik’te çırak olarak çalışmaya başladım. Metin Bahçecik kalfamdı. 1979’dan 1989’a kadar Metin Bey ile beraber çalıştık. Bugün salonlarımın her noktasında onların izlerini görebiliyorum ve iyi ki hayatıma girmişler diyorum.

Hairist Online: O zamanlar usta çırak ilişkisi nasıldı?

Haluk Feyzioğlu: Usta ve çırak arasında çok özel bir bağ vardı. Sadece mesleği değil, eğriyi, doğruyu, oturmayı, kalkmayı, tavrı, tarzı ve her şeyi ustalarımdan öğrendim. Eskiden aileler çocuklarını, “Eti senin kemiği benim.” diyerek, salonlara emanet ediyorlardı. Günümüzde değişen neslin davranış biçimleri ile birlikte bu kültür ve anlayış da değişti. Gençlere bir şeyler anlatmak için çok daha farklı açılardan yaklaşmak gerekiyor. Bugün genç nesil daha ne istediğini bilen bir profil sergiliyor. Biz soru sormayı bilemezdik. Soru sormak ayıptı. Bilgiyi almak zordu ama iyi ki o günleri yaşamışız ve bugünleri görebiliyoruz. Bugün gençlerin daha da ileriye gidebileceklerini ve bakış açılarının çok geniş olduğunu görüyorum.

Hairist Online: Geçmişten günümüze müşteri beklentileri ne yönde değişti?

Haluk Feyzioğlu: Mesleğe ilk başladığım zamanlarda Divan Oteli’nde gece 23:00’e kadar salondan çıkmazdık. Bülent Ersoy, Muazzez Abacı gibi solistlerin saçları taranırdı. O zamanlar gazino kültürü vardı. Geçmişe göre müşteri beklentileri de çok değişti. Eskiden sofistike saçlar tercih ediliyorken şimdi sade minimal pratik saçlar tercih ediliyor. 70’lerde topuz taranırken sanat yapılırdı şimdi ise dağınık topuzlar trend oldu. Bugünün şartları bunu kaldırıyor. Ustalarımızın yaptığı saçları bugün salonlarda taradığınızda çok klasik kalıyorsunuz. Müşteri kendisini çok yaşlı hissediyor. Topuz bambaşka bir ağırlık, bambaşka bir güzelliktir. Eskiden kadın topuzu abiye kıyafet ile kullanırdı. Bugün kadınlar kot pantolon ile kendine şıklık kazandırabilecek topuzlar kullanmaya başladılar.

Hairist Online: Sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Salon sahibi kuaförlerin bir araya gelip, paylaşması gereken pek çok nokta var. Sektörde eleman bulma sıkıntısı yaşanıyor. 3-5 personel çarkı döndürüyor. Dijital çağ ile birlikte gençler bilgiye kolay erişebilme imkânına sahip. Yeni saç stillerini, güzellik sektöründeki ilerlemeleri daha kolay takip edebiliyorlar. İş o kadar basitleşti ki, bu kadar basit olunca da herkesin yapabileceği bir iş haline geldi. Günümüzde permanın nasıl yapıldığını bilen çok kuaför yok. Perma eskiden sadece dalgalandırmak için değil, saçın hacim alması istenen noktaya göre yapılırdı. Brezilya düzleştiriciler gibi saçın doğasını bozduğumuz birçok teknoloji gelişti.

Hairist Online: Salonunuzda Meslek Okulları’ndan ya da Saç Tasarımı ve Güzellik Hizmetleri bölümünden öğrenciler çalıştırmayı tercih ediyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Meslek Liseleri’nden mezun olanlarla çalışmak güzel. Onları yakalarsanız, kendinizi şanslı görüyorsunuz. Çünkü okulda aldıkları temel eğitimi salonda uyguluyorlar. Boyanın oksidan değerini veya saçın yapısını bilmeleri bize fayda sağlıyor.

Hairist Online: Salon içi eğitim konusunda ne düşünüyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Salon içi eğitime çok önem veriyorum. Bir personelin eksik bir noktasını görüyorsam, hemen karşıma alıp konuşuyorum ve çözüm üretmek için ihtiyacı olan eğitime yönlendiriyorum.

Hairist Online: Müşterilerle iletişim?

Haluk Feyzioğlu: Müşteriye karşı mesafeli durmak ve saygılı olmak gerekiyor. Kuaförler müşterilerine arkadaşları gibi davranmamalı. Ben 1976 yılından beri bu işi yapıyorum. Cep telefonumda ne bir müşterimin cep numarası kaydını ne de salonuma gelen bir müşterim ile yakın temasa geçtiğimi görebilirsiniz. Hiçbir kadın manava ya da kasaba gittiği zaman yakınlık kurmuyor. Meslekte bu mesafeyi ve saygınlığı yitirdiğimizi görüyorum.

Hairist Online: Müşteriler salonda size sorunlarını anlatmaya başladığı zaman nasıl davranıyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Biz genelde dinleyen taraf oluyoruz. Çünkü müşteri o an içini boşaltmak istiyor. Sizin söyleyeceğiniz bir şeyi farklı algılayıp yanlış yönlenebilir. Kuaförler psikolog değil ki… Bunlar bizim sorumluluğumuzu aşan şeyler. Müşteri bize özelini anlatıyorsa, dinleyip, konuyu orada kapatmamız gerekiyor.

Hairist Online: Dünyada takip ettiğiniz kuaförlük markaları arasında kim var?

Haluk Feyzioğlu: Dessange, Aldo Coppola, Toni&Guy, Vidal Sassoon… Türk kuaförleri bizim salonlarda kestiğimiz saçlardan çok daha farklı tarzları olan Toni&Guy gibi markaları daha çok takip ediyorlar. Ben İngiliz kadınının yüz hatlarının çok sert olduğunu düşünüyorum. Fransız kadınları daha çok Türk kadınına benziyor. Dessange Akademi’yi yakından takip ediyorum. Dünyayı takip eden Toni&Guy çizgisi Türk kadınına hitap etmeyebiliyor.

Hairist Online: Salon tasarımının müşterinin algısı konusunda nasıl bir etkisi var?

Haluk Feyzioğlu: Günümüzde müşterilerin beklentileri çok değişti. Müşteriler salonda kendilerini evindeymiş gibi hissetmek istiyor. Zorlu Center’da bulunan salonumuzda, bu beklentileri karşılayacak tasarımlara önem veriyoruz. Ulus’taki salonda alışılagelmiş bir kuaför salonu yapısı var ve salonun tasarımını, kuaförlerin rahat çalışabilmesini çok seviyorum. Zorlu Center’daki salonda daha farklı bir tasarım var, daha farklı bir sıcaklık var. Bir dahaki salonda iki konsepti birleştirerek bir salon tasarlayabiliriz.

Hairist Online: HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Haluk Feyzioğlu: Güzel, keyifli. Gelecekte çok daha ileriye taşınabileceğini düşünüyorum. Kuaförlerin ufkunun açıldığını ve daha yaratıcı olduklarını görüyorum. Çok mutlu oluyorum.

Hairist Online: Koleksiyon oluşturmak kuaförlere marka değeri kazandırırken, hedeflediği müşteri kitlesine seslenebilme olanağı tanıyor. Siz koleksiyon çalışması yapmayı düşünüyor musunuz?

Haluk Feyzioğlu: Hande Haluk Salon olarak her zaman kafamızda koleksiyon çalışması oluşturmak var. Fakat bunun için nasıl bir konsept ile ilerlemek gerektiğinin temelini iyi kurmak gerekiyor. Her iki salonda çok yoğun olduğu için bunu biraz bekletiyoruz.

Hairist Online: Marka olmak için bu meslekte ne yapmak gerekiyor?

Haluk Feyzioğlu: Yaptığı işle anılıyor olmak önemli.

Hairist Online: Mardin’de bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdiniz. Devamı olacak mı?

Haluk Feyzioğlu: Salondan çıkıp, ülkemdeki insanları görmek istiyorum. Oradaki insanların gözlerindeki ışıltıyı görmek çok güzeldi. Bu projelerin devamını düşünüyoruz. Kuaförlerin biraz salondan çıkıp gözlem yapması gerekiyor.

Hairist Online: Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederiz.

Hande&Haluk Kuaför ‘ün Mardin’de gerçekleştiği sosyal sorumluluk kampanyası hakkında röportajı bu linkten okuyabilirsiniz: