Ana Sayfa Blog Sayfa 411

Matrix’in Stil Danışmanlığı Projesi

0

 

 “Hayalindeki Sen Ol!” sloganı ile 3 yıldır kadınların hayallerini gerçeğe dönüştüren Matrix, “Stil Danışmanlığı” projesi kapsamında Ivana Sert ile birlikte Anadolu’yu gezdi.

 

Kadınların kendilerini özel hissetmeleri ve “kişiye özel ilgi”nin onlar için son derece önemli olduğu gerçeğinden yola çıkan Matrix, kadınların kuaför salonlarından mutlu ayrılmaları için Ivana Sert ile birlikte “Stil Danışmanlığı Projesi” ile kadınların hayallerini gerçekleştirdi.

 

Matrix; İstanbul, Konya, Nevşehir, Mersin, Yozgat, Düzce olmak üzere 6 farklı şehir ve kuaför salonunda değişiklik isteyen kadınları uzman kuaförler ve Ivana Sert ile buluşturdu. Ivana Sert, kişiye özel danışmanlık ile kadınlara saç, makyaj ve stil ile ilgili önerilerde bulundu.

 

 

Kadınların hayallerini gerçeğe dönüştürmek için düzenlenen lansman gecesinde Ivana Sert davetliler ile saç, güzellik ve moda üzerine sohbet ederken, diğer yandan gerçekleştirilen pratik saç modelleri uygulamaları ile davetlilere hoş anlar yaşatıldı. Ivana Sert’e yapılan doğum günü sürprizi ile lansman keyifli bir partiye dönüştü.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Davines: Sadelik ve uyum

0

Davines, felsefesiyle, imajıyla ve marka ruhuyla kurulduğu günden bugüne 75’in üzerinde ülkedeki binlerce kuaför salonuna yayıldı. Peki Türkiye’de Davines ürünleri hakkında kuaförler ne düşünüyorlar?

 

 

Ali Keleş

Mali Kuaför / İstanbul

Dört yıldan bu yana tüm salonlarımızda kullanıyoruz. Çok da memnunuz.  Çok yumuşak bir boya. Çok iddia ettikleri bir konu vardır: Saçların bir tarafını Davines ile diğer tarafını farklı bir boya ile boyayalım ve sonucu görelim şeklinde olan bu iddiayı denedik ve kalitesini gördük. Kremsiz kullanıldığında ortaya çıkan sonuç çok etkileyici.

Müşteri açısından baktığımızda markanın müşteriler tarafından da tercih edildiğini söyleyebilirim. Kullanan vazgeçemiyor.

 

 

Gül Ulusoy -Ali Tacir

ART UP / İstanbul

 

Davines’i ilk sürüşümde diğer boyalarda olmayan bir şey keşfettim. Saçımı daha yumuşak, daha nemli ve daha parlak hissetmeye başladım. Bugüne kadar hiçbir şikayet almadım. Hem konseptime uyması hem de kendi kullandığım bir ürün olması önemli.

Davines ile müşterime ekstra bir bakım yapmama gerek kalmıyor ve saçlar mükemmel çıkıyor ki böylece müşterime zaman kazandırmış oluyorum.

Üstelik daha fazla ödemesine gerek kalmıyor. Tabii ki bu da beni vazgeçilmez kılıyor. Fark ettiğim bir başka konu ise ürünlerin saç çıkmasına yardımcı oluyor. Nitekim buradaki sır: nem ürünlerin saçı nemlendirmesi ve nemli tutması saçların çoğalmasına katkı sağladığını düşünüyorum.

Vazgeçemeyecigim ürünlerden biri Oi serisi ki tamamından memnunum. Diğeri ise Natural Tech serisinden yoğun nem bombası olarak adlandırılan Replumping Shampoo.

 

 

Gülay Tiran,

Gülay Tiran Hairstylist / İstanbul

 

Son üç yıldır Davines ile çalışıyorum. İlk önce boya ile başladım. Ardından Parma’da akademiye gidip markanın ve firmanın felsefesini gördükten sonra bütün ürünleriyle çalışmak istedim. Çünkü oradaki yaşam felsefeleri, varoluş sebepleri ve o varoluşu sürdürme şekilleri beni çok etkiledi.

İnsana ve doğaya inanılmaz saygılılar ki benim de yaşam felsefem bu. Ben meslek hayatımda hep kullandığım ürünü sattım, sattığım ürünü kullandım. Çalışanların hava kirliliğine sebep olmamak için ise bisikletle gidip gelmeleri çok etkileyiciydi.

Müşterilerim özellikle ürünlerin ambalajlarını çok beğeniyorlar. Ürünlerin sonuçları onlar açısından önemli. En tercih ettiğim ürün Finest Pigment. Bu ürünü ister boya, ister bakım, ister parlatıcı olarak kullanabilirsiniz. İkinci ürün ise More Inside grubundan This is A Strong Dry Wax. En çok bunu kullanıyorum. Saçı şekillendirirken son noktada çok güzel dokunuş yapmamı sağlarken saçı sertleştirmiyor ve yağlandırmıyor.

 

 

Levent Berk

San Art Kuaför, İstanbul

 

Öncelikle boyasının vermiş olduğu yumuşaklıktan ötürü Davines. İkincisi Angelo Seminara olduğu için Davines. Çok beğendiğim bir saç tasarımcısının temsil ettiği bir aile.

Müşterilerimiz de yumuşaklığın ve parlaklığın farkında. Müşterimizin “geçen sefer hangi boyayla boyadıysan sonuç süper, inanılmaz yumuşak ve inanılmaz parlak” sözlerini duymak çok önemli.

Benim de müşterimin memnun olduğu bir marka daha ne olabilir. Tercih ettiğim en önemli ürün grubu Natural Tech serisi. Yine bu seride Nourishing Hair Building Pak ürünü benim için vazgeçilmez. Kuru, kalın telli ve hasar görmüş saçlar için ideal. Türk kadını için mükemmel bir ürün. Kusursuz bir bakım etkisine sahip. Ayrıca Davines markasının temsilcilerini de kutlamak isterim. Ortağımız gibi hareket eden, bizim yanımızda yer alan bir ekip. Teşekkür ediyorum.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Wella Professionals’ta Yenilikler

0

 

Wella Professional’ın Yöntem Kozmetik bünyesine geçmesinden bu yana tam iki yıl geçti. Yöntem Kozmetik Genel Müdürü Müslime Duğraç ile Wella Professional'ı ve profesyonel markaları konuştuk.

 

Estetica: 2011 yılında sektörün renklendirmede öncü markası Wella Professionals’ın Türkiye distribütörlüğü görevini Yöntem Profesyonel olarak üstlendiğiniz dönemi nasıl değerlendiriyorsunuz bu dönemi? Wella ve diğer profesyonel markalar açısından nasıl geçti?

Müslime Duğraç: Wella markasının başarısının kaynağında her şeyden önce saç tasarımcılarının ihtiyaçlarına uygun, kaliteli, yenilikçi, ilham veren ürünler geliştirmek yatıyor. Color ID buna en güzel örnek.

Wella Professionals Color ID ile bir devrim yarattı. Color ID birden fazla rengin, birbirine karışmadan ve folyo ile ayrım yapmaya gerek kalmadan uygulanması imkanını sunuyor. Folyo kullanımı renklendirmede paket içindeki tutamları tek renk uygulaması ile sınırlarken, Color ID her tutamda birçok renk kullanımı imkanını sunuyor.

Color ID yalnızca Koleston Perfect, Illumina Color ve Welloxon Perfect ile çalısıyor. Wella Professionals kullanan salonlar artık rakiplerine göre bir adım önde olacaklar.

Geçen yılın yenilikçi ürünü Illumina ürün gamına yeni katılan 11 rengi ile 1. yasını kutluyor ve ışıldamaya devam ediyor.

2013 yılı son çeyreğinde lansmanını yaptığımız  Luxe Oil serisine de bu ay yepyeni 4 ürün daha eklendi. Yani yeniliklerle dopdolu bir yıl geçiriyoruz.

Estetica: Eğitim ve etkinliklerde bir akşama oldu mu? Salonlara yatırım anlamında neler yaptınız? Diğer taraftan Hakan Köse ile ‘Kreatif Danışmanlık’ çalışması var. Neler söyleyeceksiniz?

Müslime Duğraç: Wella Stüdyomuzda salonlara verdiğimiz seminerler ve eğitimler mesleki gelişme yatırım yapmak adına son hızıyla devam ediyor. Ocak ayında Sebastian Artistik ekibinden Anthoney Cole’u, Mayıs ayında Patrick Cameron’u misafir edeceğiz.

Gene Mayıs ayında Frankfurt Hair World fuarında Wella Trend Vision Dünya Finali’ni 50 ayrıcalıklı Türk kuaförü ile birlikte izlemeye gidiyoruz.

Profesyonel etkinliklerimizin yanı sıra Hakan Köse’nin uzun yıllara dayanan kişisel deneyimini Wella Professionals Kreatif Direktörü olarak kuaförlerle paylaşmak, onların müşterilerinin iç dünyalarına inerek mesleklerinde çok yönlü , daha kaliteli bir hizmete yönelmelerini hedefliyoruz.

 

 

Estetica: Önümüzdeki dönemde neler göreceğiz? Sürprizler var mı?

Müslime Duğraç: Evet yakın dönemde salonların hem cirosunu hem de karlılığını arttırmaya yönelik, yeni tüketici ihtiyaçları doğrultusunda

geliştirilmiş ürün lansmanlarımız olacak. Salonları yeni markalar ve ürünlerimizle buluşturmak adına büyük heyecan duyuyoruz.

Estetica: Teşekkür eder, başarılar dileriz.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

 

L’Oréal’de bayrak değişimi

0

 

Sekiz yılı aşkın bir süreden bu yana L’Oréal Türkiye Profesyonel Ürünler Bölüm Direktörü olarak görev yapan Sertaç Önen bayrağı Emine Akad’a teslim etti. Bu dönem içerisinde başarılı çalışmalara imza atan ve yine L’Oréal bünyesinde görev alarak Dubai’de L’Oréal İran Ülke Müdürü olarak görev yapacak olan Sertaç Önen ve L’Oréal Paris merkezden Türkiye’ye atanarak bayrağı devralan Emine Akad ile konuştuk.

 

Estetica: Neler hissediyorsunuz? Sekiz seneden bu yana sektörde üst düzey profesyonel yöneticilik yapan bir isim olarak aramızdan ayrılıyorsunuz.

 

Sertaç Önen: Sektörün dinamizmi, gündelik işlerin yoğunluğu ve binlerce kuaförle süre gelen işler olarak baktığımızda sekiz yıl hızlı geçti görünüyor. Tabii ki tatlı bir hüzün var.

 

Estetica: Kuaför dostlarınıza gelecek ile ilgili öneriniz?

 

Sertaç Önen: Elimde sihirli bir değnek olsa Türkiye’de 10 – 15 tane gerçekten sağlam 35 – 50 şubesi olan kuaför zincirleri yaratabilmek isterdim. Çünkü bu sektörde maalesef işler belli bir noktaya geldiğinde, salon sayıları belli noktalara ulaştığında bunun sürdürülebilir olmadığını görüyoruz. Bu durumun sektörümüzü geriye çeken unsurlardan biri olduğunu düşünüyorum. Ortaklıklar bozuluyor, yapılanlar çöpe gidiyor ve yaratılmış değerler kayboluyor. Benim sektörle ilgili en çok hayıflandığım şeylerden bir tanesi budur.

 

Estetica: 10. yılını kutladığımız dergimiz ve HAIRiST etkinliği hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyoruz?

Sertaç Önen: Estetica bu dönemde gerek ulaştığı salonlar olsun gerekse de okuyucu profili olsun ulaştığı noktada sadece ilham veren değil, danışmanlık veren ve aynı zamanda ufuk açan bir yayın haline geldi. Estetica ile hep çok yakın çalıştık ve ortak projelere imza attık. Çok ciddi bir misyonu üstlenen bir yayın olarak sürdürülebilirliğin çok zor olduğu bir ülkede onuncu yılına ulaşma başarısını gösterdi ki Türkiye’de dergiler kısa ömürlü olurlar.

Estetica bu anlamda kalıcı olduğunu ve olacağını gösterdi. Bugün Türkiye’de nereye gidersek gidelim Estetica’yı görüyoruz. Sadece kuaförlerin değil, tüketicilerin de faydalandığı bir yayın olarak önem taşıyor. Dijital tarafta da çalışmalar yapacağınıza inanıyorum. Etkinlik boyutunda ise üçüncüsünü tamamlayan benim bile ilk başlarda şüpheyle yaklaştığım ancak sonrasında layıkıyla yapıldığına şahit olduğum bir organizasyon söz konusu. Sahnesi ve fuayedeki marka zenginliği ile HAIRiST’in önümüzdeki senelerde uluslararası boyuta geçebileceğini görüyorum.

 

Estetica: Emine Hanım öncelikle hoş geldiniz. Ancak zaten yabancı bir yere gelmediniz. Kısaca profesyonel yaşantınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

 

Emine Akad: Ben de Sertaç Bey gibi L’Oréal kökenliyim. 16 senedir L'Oréal bünyesindeyim. Türkiye’de satış temsilcisi olarak kariyerime başlayıp, daha sonra pazarlama ekibi bünyesinde, o zamanlar Türkiye’de bulunmayan Maybelline New York markamızın lansmanı ve yönetiminin sorumluluğunu aldım.

Daha sonra uluslararası bir kariyer yapmam için, Paris’te yeni açılan bir pozisyonu önerdiler. Ben de Türkiye’den katılan kişi olarak ürün geliştirme üzerine 3 senelik bir pozisyona geçtim. Ardından büyük Avrupa ülkeleri makyaj markalarından, makyaj kategorisinden sorumlu Marketing Direktörü oldum. Daha sonra Türkiye’de lüks ürünlerde bir fırsat çıktı. Çok değerli bir pozisyon ki lüks ürünlerin tüm marka portföyünün pazarlama direktörlüğü önerildi. Tabii benim için tüketici ürünlerinden lüks ürünlere geçmek büyük bir değişimdi ve bildiğim bir ülkeye, kendi ülkeme pazarlama direktörü olarak bir geri dönüş yaptım.  

Pazarlama direktörlüğünden sonra lüks ürünlerde marka yönetimi yapısına geçtim ve satış-pazarlama müdürü olarak lüks ürünlerin çok değerli bir markası olan Lancome’un satış sorumluluğunu üstlendim. İş geliştirme, ekip geliştirme gibi… Pazarlamanın üzerine bunları ekleme şansım oldu.

Bir süre sonra yine uluslararası kariyer teklifi ile Paris’te Lancome markasının 5 büyük Avrupa ülkesinin marka direktörlüğünü üstlendim. Şimdi de yine yeni bir fırsat ve profesyonel ürünler bölümünde yepyeni bir sayfa açılarak tekrar Paris’ten Türkiye’ye geri dönüş yaptım.

 

Estetica: Profesyonel bölümde ilk defa yer alacaksınız. Neler hissediyorsunuz?

 

Emine Akad: İlk izlenimler oldukça olumlu ve beklentimin çok daha üzerinde.İşin profesyonel kısmında bir cevher gizli diyebilirim. 

 

Estetica: Nasıl hissediyorsunuz? Ekipleri tanıdınız ve pazarı biliyorsunuz. Neler paylaşacaksınız bizimle?

 

Emine Akad: Sertaç Bey senelerce işgeliştirme, ekip geliştirme konusunda çok değerli işlere imza atmış. Benim de amacım bu işlerin sürekliliğini sağlamak, devamını getirmek, mesleği daha iyiye nasıl taşıyabileceğimize bakmak olacak.

 

Estetica: Sizin ilave etmek istediğiniz bir şey var mı?

 

Emine Akad: Böyle başarılı bir yapıyı devralmaktan dolayı çok mutluyum ve heyecanlıyım. Müşterilerimizle olan ilk temaslar son derece olumluydu. Eminim ki beraber çok farklı işlere imza atacağız. Son derece profesyonel ve en iyisini yapmaya gönül vermiş, işlerine sadık ekiplerle çalışma şansım olduğunu biliyorum.

 

Estetica: Biz de yıllardır birlikte işbirliği yaptığımız sevgili Sertaç Önen’in tatlı hüznünü paylaşırken Emine Akad’a hoş geldin diyor ve başarılar temenni ederek sektöre getireceği yeni soluk ve enerji ile sağlayacağı katkılar için şimdiden teşekkür ediyoruz.

 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Birinciler anlatıyor: Onur Varlı

0

HAIRiST 2013 Yılın Kuaförü yarışması sadece Topuz Kategorisi'nde düzenlendi ve birinciliği Kuaför Nurettin Esengül salonundan Onur Varlı aldı.

 

Yeni yarışmacılara ilham vermesi dileğiyle.

 

"HAIRiST çok güzel bir organizasyon. İyi ki katılmışım. Benim hayatıma mesleki açıdan renk kattı. Benim kendimi kanıtlamam için bir fırsat oldu. HAIRiST yarışmasına katılmadan önce internette yapılan saçları gördüm ve kendi kendime benim de orada olmam gerekiyor dedim. Benim hayalimde her zaman kendimi böyle bir yarışmada görmek vardı. Benim için çok iyi oldu.

 

Yarışmaya hazırlanma sürecinde ilk önce modelime karar verdim.  Bu modelin üzerine her gün yeni bir şey denedim. Her geçen gün daha iyiye taşıdım. İlk belirlediğim model ile son model arasında çok büyük farklılıklar var.  Çok sıkı bir şekilde çalıştım. Yarışmanın teması aşktı. “Aşk”tan yola çıktık. Kostümü kırmızı seçtik. Yarışmada çok heyecanlandım, hayatımda hiç unutamayacağım anlardan biriydi.

 

HAIRiST yarışmasında 1. olduktan sonra, müşteriler salona gelip benimle tanışmak, saçlarını yaptırmak istediler. 

 

HAIRiST yarışmasına katılacakların çok iyi çalışması gerekiyor. Modele iyi karar vermeleri konsepte uygun olması, her şeyin bir bütün halinde uyumlu ve güzel olması gerekiyor."  

 

 

HAIRiST  2013 Yılın Kuaförü Yarışması birincisi Kuaför Nurettin Esengül salonundan Onur Varlı ödülünü Erdem Kıramer'den aldı.

 

Katılmak, kuralları okumak ve başvuru yapmak için burayı tıklayın.

2014.hairist.com.tr

Birinciler anlatıyor: Bülent Demir

0

HAIRiST 2012 Yılın Kuaförü Yarışması Topuz Kategorisi birincisi Aydın&Taner Salonu'ndan Bülent Demir olmuştu. Bülent Demir'in HAIRiST deneyimlerine kulak verelim. 

 

Yeni yarışmacılara ilham vermesi dileğiyle.


 

HAIRiST etkinliği dolu dolu geçiyor. Her sene biraz daha üzerine yenilikler koyularak büyüyor. Görsel şovlar gittikçe daha da güzelleşiyor, insanların da yarışmaya ilgisi arttı.

 

Ben yarışmaya Türkiye genelinde gerçekleştiği ve sektörde ilk kez düzenlendiği için katılmak istedim.  Sektörün önde gelen isimlerinin etkinlikte yer alması benim için önemliydi. Küçük çaplı bir yarışma olmayacağı belliydi. Yarışmaya katılım için diploma gerekiyordu. Bu yüzden diploma aldım. HAIRiST’in bana getirdiği bir fayda da bu oldu.

 

Yarışmaya hazırlanırken organizasyondan gönderdikleri kitapçık doğrultusunda hareket ettim. Yarattığım konsept için saç, makyaj ve kostümü değerlendirdim. Her şeyi olması gerektiği çerçevede düşündüm.

 

HAIRiST yarışmasında 1. olduktan sonra öncelikle sektörde bilinirliğim arttı.  Bir sonraki sene etkinliğe geldiğimde birçok kişi beni tanıyordu. Bu beni çok mutlu etti. Yarışmaya katılmadan önce müşteri portföyümde 150 kişi vardı, şu an 5000’i aşkın kişi var. Mesleki hayatımda vizyonum genişledi. Eğitimlere gittim. HAIRiST yarışmasında kazandığım birinciliğin benim hayatıma çok büyük etkisi oldu.

 

Geçen senenin birincisi Onur Varlı’da yarışmaya Pendik’ten katıldı. Ona deneyimlerim doğrultusunda saçı çok temiz taraması gerektiğini, ekstra bir saç kullanmamasını ve kimseyi taklit etmemesini tavsiye ettim. O da geçen senenin birincisi oldu ve böylece şimdiye kadar Pendik’ten iki HAIRiST birincisi çıkmış oldu.

 

 

HAIRiST 2012 Yılın Kuaförü yarışması Topuz Kategorisi birincisi Aydın&Taner Salonu'ndan Bülent Demir ödülünü Metin Bahçecik'ten aldı.

Katılmak, kuralları okumak ve başvuru yapmak için burayı tıklayın.

2014.hairist.com.tr

 

Birinciler anlatıyor: Sinan Ergün

0

İlki 2012 yılında düzenlenen HAIRiST 2012 Yılın Kuaförü Yarışmasında Renk-Kesim kategorisinde birinci olan London Kuaförlük'ten Sinan Ergün yarışmayı anlatıyor.

 

Yeni yarışmacılara ilham vermesi dileğiyle.

 

 

"HAIRiST’in kuaförlük sektöründe gerçekleşen üst düzeyde ve kuaförlerin ilham aldıkları çok başarılı bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Kuaförlerin önlerini açan HAIRiST, onların kendilerini gösterip, geliştirmeleri ve ileriye daha net bakabilmeleri açısından bulunmaz bir fırsat.

 

Ben HAIRiST yarışmasına katılmadan önce sadece erkek kuaförlüğü yapıyordum. Erkek kuaförleri için yapılan profesyonel bir yarışma olmadığı için HAIRiST’e katıldım. Aldığım eğitimler ve çalıştığım firmalar bayan saçı kesmeyi de destekliyordu. Ben de yarışmaya katılmaya karar verdim. Yarışmaya biraz sektörde kendimi gösterebilmek, biraz da içimdeki duyguları dışarı vurabilmek için katıldım.

 

Yarışmaya hazırlanırken öncelikle İngiliz Kuaförleri Ödülleri gibi uluslararası yarışmalarda kazanan saç koleksiyonlarını inceledim. Koleksiyonları oluşturma evresindeki süreci gözlemledim. Moda haftalarında yapılan saçlara bakarak çalıştım. Daha sonra kafamda yapacağım modeli belirledim. Belki de o modeli 10 kez değiştirip kesmişimdir. Rengine karar verdim. Bu çok uzun bir hazırlanma süreciydi. Çok yoruldum ama kesinlikle o kadar harcanan emeğe değdiğini düşünüyorum.

 

HAIRiST yarışması bana çok şey kazandırdı. Ödül aldığım akşam Pivot Point’ten Yusuf Koçyiğit’ten bir teklif aldım. O zamandan bugüne eğitimleri tamamladım ve şimdi Pivot Point Türkiye’de kesim eğitmenliğini yapıyorum. Bu yarışma bana Pivot Point eğitmenliği de hediye etmiş oldu. Şu anda Türkiye genelinde hem bayan hem de erkek kuaförlerine saç kesim eğitimleri veriyoruz. Bununla beraber hedeflerimi ve mesleğime karşı bakış açımı değiştirdi.

 

HAIRiST benim için merdivenin ilk adımıydı. Yarışmaya katılmak isteyen adaylara bulundukları konumu düşünmemeleri, egolarını bir tarafa bırakarak yarışmaya katılmalarını tavsiye ediyorum. Yarışmada standartları kendilerine örnek olarak aldıkları sürece üst sıralara doğru çıkacaklardır. Katılmayı düşünenler hiç düşünmesinler çünkü HAIRiST’in getirdikleri çok fazla. Sadece tatlı bir yorgunluk oluyor. İnsanlar hangi yaşta olurlarsa olsun, kaç tane salonları olursa olsun bu yarışmaya katılmalı diye düşünüyorum.  "

 

 

HAIRiST 2012 Yılın Kuaförü Yarışması Renk-Kesim Kategorisi Birincisi London Kuaförlük'ten Sinan Ergün ödülünü Ali Gür'den aldı.

 

Katılmak, kuralları okumak ve başvuru yapmak için burayı tıklayın.
2014.hairist.com.tr

 

 

Kalfalık Belgesi Nasıl Alınır?

0

 

Kalfalık Belgesi alabilme şartları ilgili mesleğin kapsama alındığı tarihteki kalfa adayının yaşına göre değişmektedir…

1. 19 Yaşından gün almamış olan ve kanun kapsamında bir  meslek dalında çalışanlar Mesleki Eğitim Merkezlerinde meslek dallarının eğitim süresi boyunca haftada bir gün öğrenim gördükten sonra girecekleri kalfalık sınavlarında başarılı olmaları durumunda “Kalfalık Belgesi” alabilirler. 

2. 19 yaşından gün almış olanlar ise Mesleki Eğitim Merkezlerinde açılacak yoğunlaştırılmış eğitime tabi tutulduktan sonra girecekleri kalfalık sınavlarında başarılı olmaları halinde “Kalfalık Belgesi” alabilirler.

3. Mesleğin Kanun kapsamına alındığı tarihte 18 yaşını doldurmuş, 19 yaşından gün almış olanlar Bakanlıkça ilan edilecek tarihlerde Mesleki Eğitim Merkezlerine başvuruda bulunmaları halinde doğrudan kalfalık sınavlarına katılabilir ve bu sınavlarda başarılı olmaları durumunda “Kalfalık Belgesi” alabilirler. (Bu başvuru ancak af çıktığı zaman yapılır)


Başvuru Şartları:

1. Mesleğin kanun kapsamına alındığı tarihte 19 yaşından gün  almış olmak.

2. Mesleğin kanun kapsamına alındığı tarihten önce o işte çalıştığını  Ek II formu ile belgelendirmek. 

4. Mesleğin kanun kapsamına alındığı tarihte 16-18 yaşlarında olanlar kapsam ve süresi bakanlıkça belirlenecek eğitime tabi tutulduktan sonra kalfalık sınavlarına katılabilir ve bu sınavlarda başarılı olmaları durumunda “Kalfalık Belgesi” alabilirler. (Bu başvuru ancak af çıktığı zaman yapılır)
 

Başvuru Şartları:

1.    Mesleğin kanun kapsamına alındığı tarihte 16-18 yaşlarında olmak

2.  Mesleğin kanun kapsamında alındığı tarihte çalışıyor olmak.

5. (Denklik yoluyla) Yabancı ülkelerden alınmış kalfalık ustalık veya kurs belgeleri ile yurt içinde çıraklık okulları, Pratik sanat okulları, Mesleki ve Teknik Açık öğretim okulu, Halk Eğitim Merkezleri, Yetişkinler Teknik Eğitim Merkezleri vb. kurumlardan alınmış belgeler çıraklık, kalfalık ve ustalık eğitimine geçişte değerlendirilir.

 "Kalfalık  Belgesi" başvurusunda istenilen belgeler nelerdir?

1.    Tamamı doldurulmuş EK II formu

2.    Öğrenim belgesi aslı ve örneği

3.    Nüfus cüzdanı aslı ve örneği

4.    Dört adet vesikalık fotoğraf

5.    Sağlık ve fiziki durumunun mesleğinin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olduğunu gösterir doktor raporu

 

Ek II veya Denklik Formunu Sitemizde "Dokumanlar" bölümünden veya size en yakın Mesleki Eğitim Merkezlerinden temin edebilirsiniz.

ÖNEMLİ! Bir kişinin kapsamda bulunan 112 meslek dallarından birinde kendisine ait işyeri açabilmesi için ya kendisinin "Ustalık Belgesi" olmalı yada ustalık belgesi sahibi birini  işyerinde çalıştırıyor olmalıdır. Aksi takdirde kendisine ait işyeri açması mümkün değildir. Ayrıca işyerinde çırak çalıştırabilmesi içinde kanunen ya kendisinin "Usta Öğreticilik Belgesi" olmalı yada usta öğretici belgesi sahibi birini yanında çalıştırıyor olmalıdır. Ustalık Belgesi ve Usta Öğreticilik Belgesi olmayan işyeri sahipleri Bu belgeleri almak için kendilerine en yakın mesleki Eğitim Merkezlerine başvuruda bulunmalıdırlar.

Kaynak: http://berberlerkuaforler.com/tr
 
 

 

Doğal ve iddalı: Zorlu Center Alışveriş Merkezi HH Kuaför

0

Her köşesi iddalı, doğal çizgisiyle farklı bir salon

Zorlu Center Alışveriş Merkezi HH Kuaför

Zorlu Center Alışveriş Merkezi’nde ikinci katta yer alan, HH Kuaför açıldı. Projenin ve Aveda markasının prestijini yansıtan konseptini ve salona ilişkin detayları Proje Mimarı Yasin Altıpat ve Haluk Feyzioğlu bizimle paylaştı:

Yasin Altıpat:

Giriş cephesinde içeriyi daha fazla göstermek adına alçak teşhir üniteleri kullanmayı tercih ettik. Giriş kısmında sağda ve solda iki alçak ünite ve ofis alanının cepheye yansıyan kısmında bitki duvarı kullanmayı tercih ettik. İç bahçeye bakan cephede ise üç farklı bölümleme yaparak iç mekanda üç farklı kesiti cepheye aktardık. Cephe boyunca tavanda gizli ışık uygulaması ile dışarıdan cephenin daha fark edilir olmasını sağladık. Dolayısıyla birinci kısımda ürün teşhir raflarından oluşan bölüm bulunurken, ikinci kısımda ise marka konseptine uygun biçimde el masajı olarak belirlediğimiz iki adet masadan oluşan bu mekanı göstermeyi tercih ettik. Ayrıca burada iç mekanı da derinlemesine cepheye yansıtmış olduk.

                                               

Son kısımda ise üzerinde markanın ve salonun logoları bulunan bir kadife perde uygulamamız oldu. Ek olarak bu üç kesiti birbirinden ayıran cüsseli kolonlar üzerinde hem fark edilmeye katkıda bulunmak hem de bu kolonların mekana vermiş olduğu hacimsel etkiyi azaltmak adına gizli ışık uygulamalı perde üzeri ferforje giydirme uygulaması yaptık.

HH Kuaför ve Aveda müşterilerini en ince ayrıntısına kadar irdeleyerek yaratmış olduğumuz bu mekanda etkileyici izlenimler bırakmayı diliyoruz.”

Yeni salonun heyecanı gözlerinden okunan Haluk Feyzioğlu ise şöyle konuştu:

Salonda fark yaratacak arayışlara girdik. Türkiye’deki salonlarda hiçbir yerde olmayan bir strateji ile yola çıktık. Birçok konuda fark yarattığımızı düşüyorum. Örneğin boya bölümünde ayna bulunmuyor. Müşteri boya işlemi yapılırken, dergisini okuyor, kendisini güvendiği kuaförüne bırakıyor ve boya işlemi yapılırken kendisini görmüyor.

Aveda kimliğini çıkış noktası olarak ele alarak salonda doğal bir atmosfer yarattık. Giriş parke, diğer yerler ise mermer. Aveda’nın global prensiplerinde Aveda ürünleri ışıklandırmalı olmalı, tabelada yeşil olmalı gibi farklılıklar meydana geldi. Bunlar Türkiye’de ilk defa bizim salonumuzda kullanılıyor.”

Şıklığı ve lüksü yansıtan HH Salon hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

Ali Kırıktarak HAIRiST 2014 Finalinde

0

 

1956 yılından bugüne aşkla, tutkuyla, sevgiyle çıktığı yolculukta tasarladığı her saç, deneyimlediği tüm yenilikler ile Türkiye’nin önde gelen kuaförlerinden Ali Kırıktarak HAIRiST 2014’te büyüleyici bir kapanış yapacak.

 

Ali Kırıktarak HAIRiST hakkındaki görüşlerini ve duygularını paylaştı: "HAIRiST benim için çok önemli. Çünkü bütün meslektaşlarımı büyüledi.

Şovda herkesin kendi dağarcığına alabileceği bir şekil, bir hareket, bir fırça darbesi olacağına inanıyorum.

 

Bana HAIRiST 2014'te olmam için teklif geldiği zaman çok heyecanlandım. Çünkü heyecanımı ve yapacağım saçları meslektaşlarımla yaşamak istiyorum.

 

Herkesin bu heyecanı benimle yaşamasını istiyorum. HAIRiST kuaförlerin gelişimini sağlayan kapıları mutlaka açmıştır. Bu sahnede yer alacağım için çok mutluyum. " 

 

Biz de Ali Kırıktarak’a binlerce teşekkür ediyoruz. Sabırsızlıkta büyük ustanın büyük şovunu bekliyoruz.