Ana Sayfa Blog Sayfa 410

Style Master 2014 Türkiye Kazananları

0

Dünyanın her yerinden 3.500 kuaförün izlediği Revlon Professional Style Master Show’un altıncısı Lizbon,  Portekiz MEO Arena’da gerçekleşti.

Style Master Yarışması'nın jürisi 30 ülkeden, 1000’den fazla koleksiyonu değerlendirdi. Türkiye’den artistik çalışmaları ile yarışmaya katılan adaylar arasından kazananlar ödüllerini aldılar.

Ankara'nın özel mekanlarından Lugal Hotel'de düzenlenen törende Style Master birincisi Ömer  Sarıoğlu ödülünü Ankara Kuaförler Odası Başkanı Bülent Erdoğan'dan; ikinci Şevket Kizir Ankara Profesyonel Kuaförler Derneği Başkanı Ünal Akyürek'ten; üçüncü Okan Yavuz ise Kopaş Kozmetik Pazarlama Direktörü Akşın Baklacıoğlu'ndan aldı.

STYLE MASTER YARIŞMASI

Revlon Professional tarafından düzenlenen Style Master Yarışması, kuaförlere kendilerini ifade etme olanağı veren, artistik ve yaratıcı yeteneklerini sergilemelerine imkan tanıyan sektörün dünyadaki önemli platformlarından biridir. Style Masters Yarışması’nın felsefesi; 1 kesim temelinde 3 şekillendirme üzerine kuruludur.

 

Özcan Tekcan Koleksiyonu

0

"Cesaret"

Saç tasarımları Özcan Tekcan tarafından hazırlanan bir ilk koleksiyon.

Genel görünümlerine her geçen gün daha fazla özen gösteren erkeklerde sakal patlaması yaşanıyor. Bohem tarzında ya da salaş bir şıklıkla erkekler modanın tam orta yerinde yer alıyor.Salonlarda kendisine özen gösteren erkeklerin sayısı her geçen gün artıyor.

Ciddiyet, özen ve güncellik, hijyen, bakım ve trendle buluşuyor. Bugünün erkeği daha farklı ve daha özel. Bakış açısı da değişti. Dün dünde kaldı. Bugün yenilik zamanı.

Saçlar: Özcan Tekcan

Fotoğraflar: Eren Yiğit

Ürünler: SP Men, Sebastian Professionals

 

Viki Motro bizimle

0

Kuaförün başarısına odaklanarak salonların gelişmesi ve kendilerini yenilemeleri için ekibiyle birlikte tüm heyecanı ve tutkusuyla çalışan Eczacıbaşı Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro ile konuştuk.

Estetica: 7 seneden bu yana Schwarzkopf Professional’da görevinizi sürdürüyorsunuz? Bu süreci değerlendirebilir misiniz? Nasıl geçti?

Viki Motro: Schwarzkopf Professional Türkiye olarak kurumsal yapımızda değişiklikler oldu. Son 7 yıl içerisinde marka imajını güçlendirmek için farklı perspektifler geliştirdik.

Sektörde yenilikçi kimliğimizle öncü ve sürekli sektörü geliştiren bir marka olarak, salonlarda Schwarzkopf Professional bulundurmanın değer katacağı noktaya gelmek istedik ve bütün stratejilerimizi de bunun üzerine konumladık.

“Salonlara en fazla heyecan veren marka!” olmak vizyonunu belirledik. Bunun üzerine tutkulu ekibimizle birlikte gitmeye çalışıyoruz.

Çok güçlü bir ARGE desteğimiz var. İnovasyonla, patentli ve öncü ürünler geliştiriyoruz.

Estetica: 7 yıllık sürece baktığımız zaman bir büyümeden söz edebilir miyiz?

Viki Motro: Ortalama yıllık %15 cirosal anlamda bir büyüme var. Arada iki kriz yılımız oldu. Onlar olmasa 20’lerin üzerine çıkabilirdi.

Estetica: Kuaförlük sektörünün dünden bugüne daha iyi bir konumda olması için neler yapılması gerekiyor?

Viki Motro: Ben 7 yılda çok şeyin değiştiğini gördüm. Bana kuaförlerin eğitim için ücret ödemelerinin imkânsız olduğunu söylüyorlardı. Fakat artık bedelini ödeyerek eğitime gelen bir kitle var. Her yıl eğitimlere katılımlar gittikçe artıyor. Bu açıdan çok mutluyum çünkü olmaz denilen birçok şey oluyor. Sektör artık ilgi gösteriyor. Genç kesimin de eğitime önem verdiğini görüyorum.

Estetica: Ürün gruplarındaki yenilikler neler?

Viki Motro: Boyada lokomotif ürün olan geçen sene yenilediğimiz Igora Royal için yüksek çözünürlüklü teknolojisi ile en yetkin, en başarılı markamız diyebiliriz.

Bu sene bakım markamız BC Bonacure ile çok ciddi bir lansmanımız olacak. Yine çok özel bir teknolojiyle şu an piyasadaki patentli en gelişmiş teknoloji ile pazara gireceğiz. Şu anda bakım ürünleri kuaförler için ek bir kazanç, ek bir ciro yolu, bu tarafın gelişmesi çok önemli, bu yüzden çok büyük bir atağımız olacak bu sene.

Essensity markasını da yeniliyoruz. Amonyaksız ve daha doğal içerikli trend her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de var. Bu kaybolmayacak ve bundan sonraki yıllarda da gündemde kalacak bir trend. İçerisinde sürdürülebilirlik mantığını da barındırıyor. Dolayısıyla bir yenileme girişimimiz olacak.

Indola bizim çok kaliteli bir markamız, fakat verdiğimiz servislerle ikinci planda tuttuğumuz bir marka. Igora Royal ve Indola ikisi de çok kaliteli boyalarımız ama Igora Royal’de çok ciddi hizmetler veriyoruz. Indola’da ise o hizmetleri vermenin bir bedeli var. O bedeli işin içine katmadan daha kaliteli bir iş yapmak isteyen, daha ulaşılabilir bir fiyatla, kaliteli iş yapmak isteyen müşterilerimize yönelik geliştirdiğimiz ürünlerden oluşuyor.

Estetica: Estetica ve HAIRiST için ne söyleyeceksiniz?

Viki Motro: Estetica bu sektörde tek, başka bir medya kanalımız yok. Dolayısıyla bu anlamda çok önemsiyorum Estetica Dergisi’ni. Kuaföre ulaşacak, kuaförü haberdar edecek dijital mecralar var ama insanlar bir dergiden basılı materyalden bunları okumak istiyor. Bu anlamda sektörde yeri çok önemli ve devam etmesi gerekiyor.

HAIRiST’in de özellikle yarışma bölümü ile sektöre çok değer kattığını düşünüyorum. HAIRiST‘de bir kutlamadır.

Yapılan işlerin sonucunu şovlarda görüyoruz. İkincisi o gençlerin sektöre kazandırılması ve ödüllendirilmesinin çok değerli bir iş olduğunu düşünüyorum.

Estetica: Eczacıbaşı Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro’ya paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ederiz.

Başarı=Akın Konizi

0

HOB Salonlarının Uluslararası Kreatif Direktörü  Akin Konizi Londra’da dünyaya geldi. Annesi Lefkoşeli, babası ise Girneli olduğu için Türkçesi oldukça iyi ve çok sayıda Türk arkadaşı var. Bu yüzden Türkiye’yi sıklıkla ziyaret ediyor.    

İngiltere Kuaför Ödülleri’nde tam dört kez Yılın Kuaförü seçilen Akin Konizi, HAIRiST ONLINE’a istikrarını, mesleki başarısını, çalışma politikasını, sektöre bakışını, ilham kaynaklarını ve yeni nesil kuaförlere tavsiyelerini  anlattı.

 

 

 

HAIRiSTONLINE: Kuaförlüğe ne zaman, nasıl başladınız? Sizin tercihiniz miydi?

Akin Konizi: Ben Londra’da moda okuluna kayıt olmuştum. Kuaförlük mesleği hiç aklımda yoktu, kariyerim için yaptığım  tercihte kuzenlerimin çok büyük payı olduğunu söyleyebilirim. Benim kuaförlüğe yönlenmeme onlar neden oldu ve beni yönlendirdikleri için çok mutluyum. İyi ki kuaför olmuşum.

HAIRiST ONLINE:  Ödüllü, istikrarlı, fark yaratan bir kuaförsünüz. Başarınızın sırrı nedir?

Akin Konizi: Başarımın arkasında birçok sır var ama en önemlisi deneyimlerimden öğrendiklerimi referans alarak bir sonraki karşıma çıkan durumda daha özenli davranıyor olmam.
Aynı zamanda yaptığım işten keyif alıyorum ve başarıya ulaşmak için yapmam gerekenleri gerçekleştirdiğimden emin oluyorum.

 

HAIRiST ONLINE: Kuaförlük sizin için neyi ifade ediyor?

Akin Konizi: Bana göre kuaförlük mesleği terziliğe çok benziyor. Terziler vücut ölçülerine göre modeli belirliyorken, kuaförler yüz şekline bakarak nasıl bir model tasarlayacaklarına karar veriyorlar.

Bence insanların fiziksel özelliklerini değerlendirerek, tasarladığınız saçlarla farklı bir kimlik kazandırmak, onlara etkileyici bir hava katıyor.
Kadınları da erkekleri de çekici gösteren en önemli şeyin saç stilleri olduğunu düşünüyorum.

HAIRiST ONLINE: Saç tasarlarken nelerden ilham alırsınız?
Akin Konizi: Saç tasarlarken en çok kreatif takımımdan ve çevremdeki moda, günlük yaşam, sokak stili gibi genel şeylerden ilham alırım. 
En önemlisi de ekip çalışması sırasında yaptığımız beyin fırtınaları sırasında inanılmaz fikirler ortaya çıkar ve sihir gerçekleşir.

HAIRiST ONLINE:  Hangi ülkelerde çalıştınız? Nerelerde çalışmak isterdiniz?

Akin Konizi: Özellikle Avrupa olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde çalıştım. Japonya ve Avustralya gibi ülkelerde çalışmayı çok isterdim. 

 

HAIRiST ONLINE: İngiliz Kuaförlük Ödülleri, sektörde dünyanın önde gelen ödül törenleri arasında geliyor ve siz dördüncü kez Yılın Kuaförü seçildiniz. Duygu ve düşüncelerinizi alabilir miyiz?

Akın Konizi: Dördüncü kez seçilmem bende her zamankinden farklı bir his uyandırdı. Çünkü bu ödül bana sürekli çok çalışmayı sürdürdüğüm ve kendimi geliştirdiğim sürece yeni ödüller kazanmaya devam edebileceğimi gösterdi.Şu ana kadar sadece Trever Sorbie ve ben İngiliz Kuaförleri Ödülleri’nde dört kez  Yılın Kuaförü seçildik.  Bunun sonuncu olmayacağını umuyorum.

 

HAIRiST ONLINE: Türk kuaförleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Akin Konizi: 
 Türk kuaförlerinin çalışırken çok dikkatli olduklarını ve tasarladıkları saçlara odaklanıp, en iyi standart işi ortaya çıkardıklarını  düşünüyorum.

 

HAIRiST ONLINE: Sizce bir kuaför salonu nasıl olmalıdır? Fikrinizi alabilir miyiz?

Akin Konizi: Bir kuaför salonu hem son trendleri yakalamalı hem de ticari saçlar tasarlayıp, günün sonunda hedeflediği başarıyı yakalamalıdır. Ticari işlerle son modayı birleştirerek tüm müşteri kitlelerini çekebilirsiniz. Sadece ticari işler yapmak salonda çalışmayı monoton hale getirir. Bu yüzden yenilikleri araştırıp, tasarımlara uyarlamak gerekir.

İyi bir salonda genç ve yaşlı insanlar bir arada olmalıdır; müzik, enerji, merak, çalışanların kendi aralarında bilgi alışverişi yapmaları ve karşılıklı saygı çok önem taşır.

HAIRiST ONLINE: Yeni nesil kuaförlere tavsiyeleriniz nedir?
Akin Konizi:

1.    Sürekli “NEDEN” sorusunu sorun. Her şeyi    sorgulayın.
2.   Durmadan çalışın!
3.   Her şeyi merak edin.
4.   Sıkı çalışın
5.   En iyi olduğunuza ya da olacağınıza inanın. 

 

 

 

 

Renkleri, objeleri ve ruhuyla örnek bir salon: Kemal Baykar

0

Kemal Baykar Salon İdil Özbek ve Muhammet Taşlı mimarlık ofisinin imzasını taşıyor. Bu özel salona ilişkin bilgileri Mimar İdil Özbek’ten aldık.

“Günümüzün hızlı hayatına karşılık, kuaförlerin el emeğine dayalı olan işleri uzun bir zaman ister. Kullanıcıların kuaförde geçirdikleri süre içinde kendilerini 2010 yılında giriş katıyla alt kısmını yapmıştık. 4 yıl sonra Kemal Baykar mevcut yerini büyütme ihtiyacı ile bir kat daha ilave etti ve bizden mekânın yeni devamını da yapmamızı istedi.

Birinci kat planında da giriş katında yaptığımız gibi birbirinden farklı fonksiyonları ayırmak için iki tarafı açık kütüphane kullandık. Makyaj bölümü metal çerçeveli cam bölücülerle yarı şeffaf olarak ayrıldı. Tuvaletlerin olduğu bölüme geçişte kapı yok, bu bölümünün duvarlarının tamamı masif ahşap kaplı ve kendinizi klasik bir kütüphane odasında hissedebilirsiniz.

Erkek ve kadın saç kesim, yıkama ve manikür gibi fonksiyonlar aynı mekânda birbirlerinden malzemelerle ve mobilyalarla ayrıldı. Kesim ve yıkama için kullanılan koltuklar dışında her şey burası için özel tasarlandı ve imal edildi. Daha önceden yaptığımız giriş katından yukarıya, yeni alana ulaşabilmek için gerekli merdivenin rahat ve aydınlık olmasına dikkat ettik. Girişteki duvar boyunca yer alan pirinç raflı teşhir ünitesinde saç bakım ürünleri sergileniyor.

Kullandığımız malzemeleri seçerken doğal olmaları bizim için önemliydi. Kuaförler saç boyası ve renk açıcı gibi malzemeler kullandıklarından mobilyaları çabuk eskir ve yıpranır. Biz burada masif ahşap, beton, mermer ve pirinç kullandık. Bu malzemeler kullandığı süre içerisinde aldığı darbelerle değişen ancak masif oldukları için eski yüzlü olmayan malzemelerdir.

Bize göre her proje sahibiyle aynı dili konuşabilirse tamamlanabilir. Salon, Kemal Baykar’ın işine bakışı, heyecanı ve hayatta ki durusu ile uyumlu bir yer oldu.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Nisan – Mayıs sayısında bulabilirsiniz. 

 

Hakan Kutlugün

0

55 yıllık bir miras

Türkiye’nin 55 senelik kuaförlük markası Paris Kuaför, Ankara’da Adnan Menderes, Nazmiye Demirel, Zeki Müren, Fatma Girik, Müzeyen Senar, Muazez Abacı, Tansu Çiller, Berna Yılmaz, Semra ve Turgut Özal çifti gibi önemli kişilerin, sanatçıların, bürokratların vazgeçmediği bir mekan olarak iz bırakmıştır.

Babadan oğula büyüyen Paris Kuaför, Hakkı Kutlugün’ün derin izleriyle oğlu Hakan Kutlugün ve ortaklarının yenilikçi vizyonuyla ilk günkü enerjiyi barındırıyor.

Hakan Kutlugün ile sektör hakkında keyifli bir sohbet ettik.

HAIRiST Online: Sizi tanıyabilir miyiz? Kuaförlüğe ne zaman başladınız?

Hakan Kutlugün: 1970 Ankara doğumluyum. Babam Hakkı Kutlugün ben henüz okula başlamadığım dönemlerden beri yanından ayırmadığı ve tecrübelerini paylaştığı için mesleğe başlamam çocukluk dönemlerime dayanıyor. Fakat profesyonel olarak 18 yaşımda diyebiliriz.

HAIRiST Online:  Zor çalışma şartları nedeniyle genelde kuaförlerin çocukları bu mesleğe yönelmiyorlar. Siz nasıl kuaför olmaya karar verdiniz? Kendi istediğinizle mi mesleği seçtiniz?

Hakan Kutlugün:  Doğru. Bu mesleğin çalışma şartları çok ağırdır. Ancak bu zorluklar benim için pek geçerli olmadı. Çünkü yeteneğim ve babama olan hayranlığımdan doğan mesleki isteğim birleşince sevdiğim işi yapmanın her an keyfini çıkardım ve çıkarmaya devam ediyorum. Bu ender rastlanan bir durumdur. Bu yüzden de çok şanslı olduğumu düşünürüm.

HAIRiST Online:  Babanızın mesleki vizyonundan etkilendiniz mi? Sizde iz bırakan bir özelliğini bizimle paylaşır mısınız?

Hakan Kutlugün: Babamı kelimelerle anlatmak çok zor. O hem işinde hem de özel hayatında bir duayendi. Her an şık, dinamik ve neşeliydi… Sanki bu dünya bir sahne o da başrol oyuncusuydu. Uyandığı an itibarıyla perde açılır ve rolünü başarıyla yapardı, alkışlarını alır selamlar ve bitirirdi.

   HAIRiST Online:  Toplam kaç salonunuz bulunuyor? Franchise veriyor musunuz?

Hakan Kutlugün: Ankara’da toplam 7 salonumuz bulunmakta. Biz prensip olarak franchise vermiyoruz. Sadece yanımızda yetiştirdiğimiz kişilerle ortak şubeler açtık. Paris markasının ruhunu  ancak bizlerle birlikte yetişen kişilere verebildiğimize inandığımız için bu yolu izledik. Tabii bu hiçbir zaman franchise vermeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Hedeflerimizin içinde franchise salonları açmak da olacaktır.

HAIRiST Online:  Salonlarınızda farklılaşmak için neler yapıyorsunuz? Projeleriniz var mı?

Hakan Kutlugün:  Öncelikle 7 salonumuz olmasına rağmen butik hizmet vermeyi hedefledik. Her şubemizin başında her zaman biz bulunuyoruz. Trendleri takip ediyor, hatta trendleri belirliyoruz. Periyodik olarak eğitimlerimiz oluyor. Kısa bir süre sonra Türkiye’nin en iyi ambiyans DJ’iyle tüm şubelerimizin müziklerini yapacağız. Paris markasına özel tüm şubelerimizde kullanılacak bir koku yaptırıyoruz.  Bu servis Ankara için bir ilk olacak. Sosyal sorumluluk projelerine de destek veriyoruz. İlk departmanı kurduk, toplam kalite ile ilgili bir gelişim dönemindeyiz.

HAIRiST Online:  Sizce salon yönetimi ve kuaförlüğü farklı kişiler mi yapmalı? Sizin salonlarınızdaki yapıyı anlatır mısınız?

Hakan Kutlugün: Bizim salonlarımız da ben ve ortaklarım salon yönetimi yapıyoruz, diğer çalışma arkadaşlarımız da kuaförlüğü yürütüyor. Bu soru benim için esin kaynağı oldu. Gelecekte belki bizlerle bu işleri farklı kılacak kişilerin yapmasını sağlayacağız.

HAIRiST Online:  Dünden bugüne kuaförlük sektöründe neler değişti?

Hakan Kutlugün: Uluslararası markalar Türkiye’ye geldi. Daha çok kurumsal salonlarımız oldu. Kuaförlük sektöründe marka danışmanları oluştu. Müşteri sayımızı son on yılda tam iki kat arttırdık. Kalite standartlarını yükseltmek adına yatırımlar yapıyoruz, saç kozmetiği ürünlerinde daha doğal ve daha az kimyasal ürünleri tercih ediyoruz. Teknolojinin gelişimi ile sosyal medyada sanatsal paylaşımlarımız da güçlendi. Sigortasız çalışanımız yok.

HAIRiST Online:  HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hakan Kutlugün:  Hem sektör, hem de kişisel gelişim, yeni trendler ile karşılaşmak adına çok doğru ve değerli bir etkinlik olduğunu düşünüyorum.Bu yüzden de sizleri tebrik ediyorum. HAIRiST etkinliği gelenekselleşti buna meslektaşlarım, saç kozmetiği sektörü ve özellikle İstanbul’daki meslektaşlarımın hayatındaki tüm yorgunluğa rağmen katılımı ile çok da anlamlı  bir etkinlik olmasında büyük rolleri vardır. Ayrıca temennim gençler için, yakın bir zamanda uluslararası bir etkinlik olarak dünya kuaförlük ve güzellik etkinlikleri takviminde yer alması ve daha çok katılım olmasıdır.

HAIRiST Online:  Estetica Dergisi hakkında ne söyleyeceksiniz?

Hakan Kutlugün: Sektörle ilgili gelişmeleri aldığımız, bizleri hem tanıtan, geliştiren sektörde öncü, rakipsiz, kurumsal tasarımları, mizanpajı içeriği ile salonlarımızda yerini her zaman koruyan bir dergi.

HAIRiST Online:  Sektöre ilişkin neler söyleyeceksiniz?

Hakan Kutlugün: Bu sektöre daha çok genç kızların gelmesini isterim. Önce müşteriyi tanımak, dinlemek sonra saçını yapmaya başlamak  geriyor. Her şey gibi mesleğimizin temeli sevgiden geçiyor, çalışırken bu sevgi içimizden gelmeli, büyük bir aşkla hizmet vermek gerekir, işte bu para ile satın alınamaz. Bir karşılık beklemeden, paylaşmak da çok önemlidir.

HAIRiST Online:  Son olarak kuaförlüğü bir cümlede anlatabilir misiniz?

Hakan Kutlugün: Zihnin kalp ve ellerle birleşerek yarattığı sanat…

Hakan Kutlugün’e samimi paylaşımı için teşekkür ediyoruz.

Hakan Kutlugün’e ulaşmak için tıklayın.

______________________

Beyaz Saçlara Boya Uygulamak

0

 

Saç Renginin Saptanması

Beyazlaşma payı saçın çeşitli yerlerinde farklılık gösterebilir. Bu etken, boyamada dikkate alınmalıdır. Ağarmış saçın görünümü, ağarmamış saçtan daha açık ve biraz külsü görünür. Bu yüzden ana renk ve yansıma renk yalnızca ağarmamış saçlarda saptanabilir. Beyaz saçın değerlendirmeyi etkilememesine dikkat edilmelidir.

Beyaz saçlar ilk kez boyandığında, müşteri yeni rengi çok koyu bulabilir. Aynı zamanda çok koyu renkler sert etki yapar ve bu durum özellikle çok yaşlı bayanlarda göze çarpar. Bu nedenle beyaz saçları boyamada çok koyu renklerden kaçınılmalıdır.

 

 

Saçta Beyazlaşma Derecesi

Renk verme için bir tonlamanın yeterli ya da boyamanın gerekli olup olmadığı, saçtaki beyaz miktarına bağlıdır. Beyazlaşma derecesi, ağarmış ve ağarmamış saçların miktarını ifade eder. %40’lık bir ağarma derecesi saçın 40’ının ağarmış, 60’nın ağarmamış olduğunu gösterir. Beyazlaşma çok olduğunda bunu en iyi boyama kapatır.

Beyaz saçlar daha zor boyanır. Çünkü saçtaki doğal renk verici pigmentler fonksiyonlarını kaybetmişlerdir. Bu durum boyamayla sonradan saça verilen yapay renk vericilerin saçta tutunmasını zorlaştırır. I·malatçı firma boyanın bileşimi nedeniyle beyaz miktarını göz önüne almaya gerek olmadığını belirtmediği sürece aşağıdaki ana kurallardan yola çıkılarak boya karışımı hazırlanabilir.

Saçtaki Beyaz Miktarına Göre Ana Renk ve Moda Rengin Kullanılma Ölçüleri

Beyaz payı %100

Beyaz payı %50

Beyaz payı %20 yoktur.

=2 ölçü ana renk + 1 ölçü kül ya da moda renk

=1 ölçü ana renk+1 ölçü kül ya da moda renk

=istenilen renk moda renk ise ana ton kullanmaya gerek

Saçtaki beyazlaşma miktarı, renklerin birbiriyle karıştırılıp karıştırılmayacağını belirler. Beyazlaşma payı yüksek olduğunda doğal renkler mat görünürken moda renkler ve kırmızı yansımalı renkler daha canlı ve ışıklı bir etki yapar. Doğal kül renkler, beyaz miktarı fazla olduğunda, değişik renklerle karıştırılmadan kullanılabilir. Beyazlaşma ne kadar fazlaysa ana renk miktarı karışma o kadar fazla konur.

H2O2 Yoğunluğunu Beyaz Miktarına Göre Belirleme

Saç %100 beyazlaşmış ise saçı istenilen renge düşük H2O2 ile boyayabilirsiniz. Saç %50 beyazlaşmış ise saçı koyu renge düşük H2O2 ile boyayabilirsiniz. Açık renge boyarken koyu renkteki doğal saçların rengini açmak için yoğunluğu % 30 olan H2O2 kullanılmalıdır.

Kaynak: http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Saç%20Boyama%20Teknikleri.pdf

 

Sertifikalı eğitmen olmak ister misiniz?

0

 

Pivot Point, nasıl ve niçin sorularını soran eğitmenler yetiştiriyor.

 

Pivot Point sistemi ile topuz ve saç kesim eğitim programları bulunuyor. Saç kesim eğitmenliği  eğitimi 18 gün, topuz eğitimi ise 9 gün sürüyor. Eğitimler her ay belirli sayıda günlere bölerek uygulanıyor. Kesim eğitmenliği 4, topuz eğitmenliği ise 3 ay sürüyor.

 

Katılımcılar eğitimi tamamladıktan sonra kendi ekibini eğitebilir, ya da başarılı olurlarsa Pivot Point eğitmeni olabilirler.

 

 Kesim Eğitmenliği Eğitim İçeriği

  • 12 gün saç kesim eğitimleri  
  • 1 gün iletişim
  • 1 gün sunum becerileri
  • 3 gün eğitimlerde destek eğitmen
  • Pivot Point yönetimi gerekli görürse 3 eğitime daha katılma zorunluluğu getirilebilir.
  • Saç kesim eğitimi 4 ay içerisinde tamamlanmalıdır.

 

Topuz Eğitmenliği Eğitim İçeriği

  •  5 gün topuz çalışması
  •  2 gün iletişim
  •  2 gün sunum becerileri
  •  3 gün eğitimlerde destek eğitmenlik
  •  Pivot Point yönetimi gerekli görürse 3 eğitime daha katılma zorunluluğu getirilebilir.
  • Topuz eğitmenliği 3 ay içinde tamamlanmalıdır.

Detaylı bilgi ve katılım için: 0216 574 39 61

 

 

Kariyer Eğitim Kurumları

0

 Eğitimde Kalite

Stratejik iş planları ile hareket ederek, %100 öğrenme  ve %100 iş garantisi veren Kariyer Eğitim Kurumları sektöre nitelikli insan kaynağı sağlarken,  moda, kuaförlük ve makyaj bölümü öğrencileri ile birlikte Kariyer Fashion Show gibi önemli etkinliklere imza atıyor.

Sizin için Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ile konuştuk.

“Bizim hedefimiz Türkiye’de kuaförlük sektörünün hakkettiği seviyede olması” diyen Serkan Selamet, neredeyse çeyrek yüzyıldır öğrenci yetiştiren Kariyer Eğitim Kurumları hakkında bilmek isteyeceğiniz her şeyi HAIRiST ONLINE’a anlattı.    

Kariyer Eğitim Kurumları hakkında bilgi alabilir miyiz?

Kariyer Eğitim Kurumları olarak 24 senedir moda ve kozmetik sektörüne profesyoneller yetiştiriyoruz. Kadıköy, Şirinevler, Nişantaşı ve Bakırköy’de iki şube olmak üzere İstanbul genelinde toplam beş şubemiz bulunuyor. 

Moda eğitimlerimiz; moda tasarımı, stilistlik, modelistlik, bilgisayarlı stilistlik ve gerber sistem uzmanlığı; kozmetik eğitimleri ise güzellik uzmanlığı, kuaförlük, profesyonel makyaj ve manikür – pedikür olarak ayrılıyor. 

6 ay süreyle haftada 2 gün eğitim gördükten sonra öğrenciler sektörün tüm istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek duruma geliyorlar. Bu süreç içerisinde öğrenciler sürekli uygulama ile yetişiyor. Böylece kendilerini çalışma hayatına hazırlıyorlar. 

Eğitimlerimizde Schwarzkopf Professional ürünleri ile çalışıyoruz ve gerçek saç bulunan eğitim kafaları kullanıyoruz. 

Öğrenci profilimiz çok geniş. Üniversite sonrası kendini geliştirmek isteyen bir öğrenci kitlemiz var.  Sektörde 5 yıl 10 yıl çalışanlar da kendilerini teknik olarak geliştirmek için eğitimlerimizi almak istiyorlar. Yılda ortalama 3000 mezun veriyoruz.

Kuaförlük bölümü öğrencileri en çok hangi alanları tercih ediyorlar?

Kariyer Eğitim Kurumları mezunlarının %60’ı kuaför salonları, %20’si saç tasarımları, %10’u moda çekimleri, %10 film setleri ve televizyon sektöründe çalışıyorlar. Moda çekimi yapanların arasında aynı zamanda salonlarda çalışanlar da var. Moda ve kuaförlük eğitimlerini alarak, Londra’da, Amerika’da imaj yaratıcısı olarak çalışan öğrencilerimiz de var.

Kuaförlük eğitimleriniz neleri kapsıyor?

Eğitimde kuaförlüğün tanımı ve tarihsel gelişimi, saç tasarım ilkeleri, renk ve ışık bilgisi, saç ve deri yapısı ile analiz teknikleri, salon hazırlığı ve hijyenin önemi, müşteri ilişkileri ve etkili iletişim teknikleri, saç ve saçlı deriye masaj teknikleri, saç bakım ürünleri ve kullanım teknikleri, saç yıkama teknikleri ve uygulamaları, fön teknikleri ve uygulamaları, temel kesim teknikleri ve model uygulamaları, temel renklendirme teknikleri ve model uygulamaları, maşa – vak – rasta teknikleri ve model uygulamaları, papiyot – mizample teknikleri ve model uygulamaları, röfle ve meç teknikleri ve model uygulamaları, kaynak – postiş – çıt çıt teknikleri ve model uygulamaları, türban bağlama modelleri ve teknik uygulamaları, gelin başı modelleri ve teknik uygulamaları, örgü modelleri ve teknik uygulamaları, topuz modelleri ve teknik uygulamaları dersleri görülüyor.

Salonlarda çalışan kuaförler talep olmadığı zaman farklı teknikler geliştirmiyorlar. Kendilerini geliştirmek isteyen deneyimli kuaförler de eğitimlerimize katılıyorlar.

Kariyer Fashion Show’dan biraz bahseder misiniz?

Her yıl Kasım ayının son haftası Uğurkan Erez kadrosuyla Kariyer Fashion Show etkinliğini düzenliyoruz. Ivana Sert, Özge Ulusoy, Çağla Şikel, Tülin Şahin gibi Türkiye’nin önemli top modelleri ile çalışıyoruz. Öğrencilerimizin bu portfolyonun getirdiği özgüven ile buradan mezun olmalarını istiyoruz.

Dünyada son trendleri takip ediyoruz ve araştırmalar sonucunda öğrencilerin rahat çalışabilecekleri bir tema belirliyoruz. Tasarımların tarzı, ne tarz çizgiler olacağının açıklandığı ön sunumlar hazırlanıyoruz ve Uğurkan Erez’in de bulunduğu toplantılarımızda bu bilgileri öğrenciler ile paylaşıyoruz. Son sunumunuzda Erol Erbayrak tüm öğrencilerimizle birebir çalışarak moda koordinatörlüğümüzü yaptı.  

Etkinlikte saçlar tasarlanırken Mehmet Tatlı grubundan Alp Kavasoğlu, makyajda da ise Mac öğrencilerimize destek oldu.

Kariyer Fashion Show için kıyafetleri moda bölümü, saçları kuaförlük bölümü, makyajları da makyaj bölümü öğrencilerimiz yapıyor. Böylece öğrenciler ekip çalışmasının önemini de deneyimleyerek öğreniyorlar. 

Kariyer Fashion Show için nasıl çalışmalar yapılıyor?

2010 defilemiz doğa temalıydı. Çevreye dikkat çekmek istedik ve doğal kumaşlar kullandık. Tüm kumaşlar el ile boyandı. Maydanoz kaynatıldı yeşil elde edildi, havuç rendelendi turuncusu elde edildi. Her şey doğaldı, podyum kumaşımızı dahi ham kumaştan elde ettik ve sütlü kahve ile boyadık.

2011 defilemiz okyanus temalıydı. Deniz kirliliğine dikkat çekmek istedik. Okyanusun mercan renkleri, inci renkleri, okyanusun mavisi öne çıkıyordu.

2012 yılında kristal temasıyla çıktık. O sene Dior, Dolce Gabbana gibi markalar da defilelerinde bu temayı kullanmıştı. Biz de dünyanın trendine ayak uydurduk.

Bu sene temamız Avatardı. Öğrencilere bir brief verdik. Onlar araştırmalarını yaptılar ve bir koleksiyon oluşturdular.

Farklı etkinlikleriniz var mı?

Topuz şovları düzenliyoruz. Kazananlara makyaj eğitimi gibi hediyeler veriyoruz. Böylece öğrenciler kendilerini gerçekleştirmek için daha çok motivasyon kazanıyorlar. 

Kariyer planlama departmanınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

24 yıllık kariyer planlama departmanımızda sürekli firmalarla iletişim halinde olan sekiz kişilik bir ekip çalışıyor. Talepleri alıyorlar ve özel olarak geliştirilen yazılımımız ile uygun öğrenci ve firmayı eşleştiriyorlar.

Böylece sektör öğrenci arasındaki bağı kuruyoruz. Bir firma bizden eleman talep ettiği zaman iki gün içerisinde yönlendirme yapabiliyoruz. Kariyer planlama departmanımız, öğlencilerin yanı sıra firmalara da fayda sağlıyor. Çünkü firmaların istedikleri niteliklere sahip eleman bulmaları çok uzun zaman alıyor. Eleman buldukları zaman memnun kalmayabiliyorlar. Fakat biz öğrenci hakkında bilgi vererek en uygun yerleştirmeyi gerçekleştiriyoruz.  Bu bilgileri de sözleşmelerin kayıt dosyalarına yazılı olarak veriyoruz. Şu an öğrenci sayımızdan çok firma talebi var.

İleriye yönelik hedefleriniz nedir?

2014 projemiz 40 bin mezunun bir arada olacağı bir dernek kurup, 24 yıl önceki mezunumuzun da şu an neler yaptığını izlemek.

2015 yılında da Londra’da bir şube açarak, İstanbul’daki şubelerdeki öğrenciler ile değişim programları gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu bizim 2009 yılında aldığımız bir karardı. 2020 yılında öngördüğümüz hedef ise New York’ta bir  şube açmak.

Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet’e paylaşğı bilgiler ve sektörümüze katkıları için teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz. 

 

Sorumluluk ve Meslek Liseleri

0

Meslek Liseleri ve Yüksekokullarda kuaförlük eğitimi alarak kuaförlük yapmayı tercih eden ve kuaförlüğü meslek okulunda farklı disiplinlerle bir arada öğrenen yeni bir kuşak var karşımızda.

Farklı ihtiyaçları, farklı beklentileri çerçevesinde bu okullarda okuyan geleceğin kuaförleri okul-sektör işbirliği çerçevesinde sektörle bir araya geliyor.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Artistik Kuaförler Derneği arasında imzalanan protokol çerçevesinde belirlenen pilot okullarda kuaförlük bölümlerinde okuyan öğrencilerle mesleki paylaşımlarda bulunulacak ve öğrencilerin sektöre adaptasyonu ile sektörün tercih edilirliği arttırılacak.

Bu işbirliği çerçevesinde destek veren firmalardan olan Eczacıbaşı-Schwarzkopf, L’Oréal Professionnel ve Wella Professional bünyesinde eğitimler düzenlenmeye başladı. Ardından AKD üyeleri arasından gönüllü olarak proje içerisinde yer almak isteyen üyelerin katılımıyla öğrencilerle paylaşımlar başladı.

Bu paylaşımlardan ilki Fatih’te Selçuk Kız Meslek Lisesi’nde AKD Başkanı Hakan Köse’nin katılımıyla gerçekleşti. Kişisel Gelişim ve İşletmecilik konularında öğrencilerle paylaşımda bulunan Hakan Köse’ye AKD Eğitim Komisyonu Başkanı Habip Örs ile Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel de eşlik etti.

Projenin ilerleyen kısımlarında AKD bünyesinden farklı üyeler  ‘kişisel gelişim ve işletmecilik’, ‘topuz teknikleri’ ve ‘kesim teknikleri’ konularında pilot okullarda deneyimlerini paylaşacaklar.

Herhangi bir beklenti olmaksızın, gönüllülük esasıyla yerine getirilen proje gerek yapısı gerekse de katılım sayısı olarak sektörde ilk olma özelliği taşıyor.