Viki Motro bizimle

Kategori

Kuaförün başarısına odaklanarak salonların gelişmesi ve kendilerini yenilemeleri için ekibiyle birlikte tüm heyecanı ve tutkusuyla çalışan Eczacıbaşı Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro ile konuştuk.

Estetica: 7 seneden bu yana Schwarzkopf Professional’da görevinizi sürdürüyorsunuz? Bu süreci değerlendirebilir misiniz? Nasıl geçti?

Viki Motro: Schwarzkopf Professional Türkiye olarak kurumsal yapımızda değişiklikler oldu. Son 7 yıl içerisinde marka imajını güçlendirmek için farklı perspektifler geliştirdik.

Sektörde yenilikçi kimliğimizle öncü ve sürekli sektörü geliştiren bir marka olarak, salonlarda Schwarzkopf Professional bulundurmanın değer katacağı noktaya gelmek istedik ve bütün stratejilerimizi de bunun üzerine konumladık.

“Salonlara en fazla heyecan veren marka!” olmak vizyonunu belirledik. Bunun üzerine tutkulu ekibimizle birlikte gitmeye çalışıyoruz.

Çok güçlü bir ARGE desteğimiz var. İnovasyonla, patentli ve öncü ürünler geliştiriyoruz.

Estetica: 7 yıllık sürece baktığımız zaman bir büyümeden söz edebilir miyiz?

Viki Motro: Ortalama yıllık %15 cirosal anlamda bir büyüme var. Arada iki kriz yılımız oldu. Onlar olmasa 20’lerin üzerine çıkabilirdi.

Estetica: Kuaförlük sektörünün dünden bugüne daha iyi bir konumda olması için neler yapılması gerekiyor?

Viki Motro: Ben 7 yılda çok şeyin değiştiğini gördüm. Bana kuaförlerin eğitim için ücret ödemelerinin imkânsız olduğunu söylüyorlardı. Fakat artık bedelini ödeyerek eğitime gelen bir kitle var. Her yıl eğitimlere katılımlar gittikçe artıyor. Bu açıdan çok mutluyum çünkü olmaz denilen birçok şey oluyor. Sektör artık ilgi gösteriyor. Genç kesimin de eğitime önem verdiğini görüyorum.

Estetica: Ürün gruplarındaki yenilikler neler?

Viki Motro: Boyada lokomotif ürün olan geçen sene yenilediğimiz Igora Royal için yüksek çözünürlüklü teknolojisi ile en yetkin, en başarılı markamız diyebiliriz.

Bu sene bakım markamız BC Bonacure ile çok ciddi bir lansmanımız olacak. Yine çok özel bir teknolojiyle şu an piyasadaki patentli en gelişmiş teknoloji ile pazara gireceğiz. Şu anda bakım ürünleri kuaförler için ek bir kazanç, ek bir ciro yolu, bu tarafın gelişmesi çok önemli, bu yüzden çok büyük bir atağımız olacak bu sene.

Essensity markasını da yeniliyoruz. Amonyaksız ve daha doğal içerikli trend her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de var. Bu kaybolmayacak ve bundan sonraki yıllarda da gündemde kalacak bir trend. İçerisinde sürdürülebilirlik mantığını da barındırıyor. Dolayısıyla bir yenileme girişimimiz olacak.

Indola bizim çok kaliteli bir markamız, fakat verdiğimiz servislerle ikinci planda tuttuğumuz bir marka. Igora Royal ve Indola ikisi de çok kaliteli boyalarımız ama Igora Royal’de çok ciddi hizmetler veriyoruz. Indola’da ise o hizmetleri vermenin bir bedeli var. O bedeli işin içine katmadan daha kaliteli bir iş yapmak isteyen, daha ulaşılabilir bir fiyatla, kaliteli iş yapmak isteyen müşterilerimize yönelik geliştirdiğimiz ürünlerden oluşuyor.

Estetica: Estetica ve HAIRiST için ne söyleyeceksiniz?

Viki Motro: Estetica bu sektörde tek, başka bir medya kanalımız yok. Dolayısıyla bu anlamda çok önemsiyorum Estetica Dergisi’ni. Kuaföre ulaşacak, kuaförü haberdar edecek dijital mecralar var ama insanlar bir dergiden basılı materyalden bunları okumak istiyor. Bu anlamda sektörde yeri çok önemli ve devam etmesi gerekiyor.

HAIRiST’in de özellikle yarışma bölümü ile sektöre çok değer kattığını düşünüyorum. HAIRiST‘de bir kutlamadır.

Yapılan işlerin sonucunu şovlarda görüyoruz. İkincisi o gençlerin sektöre kazandırılması ve ödüllendirilmesinin çok değerli bir iş olduğunu düşünüyorum.

Estetica: Eczacıbaşı Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro’ya paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ederiz.

Önerilenler

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Benzer İçerikler