Hakan Kutlugün

55 yıllık bir miras

Türkiye’nin 55 senelik kuaförlük markası Paris Kuaför, Ankara’da Adnan Menderes, Nazmiye Demirel, Zeki Müren, Fatma Girik, Müzeyen Senar, Muazez Abacı, Tansu Çiller, Berna Yılmaz, Semra ve Turgut Özal çifti gibi önemli kişilerin, sanatçıların, bürokratların vazgeçmediği bir mekan olarak iz bırakmıştır.

Babadan oğula büyüyen Paris Kuaför, Hakkı Kutlugün’ün derin izleriyle oğlu Hakan Kutlugün ve ortaklarının yenilikçi vizyonuyla ilk günkü enerjiyi barındırıyor.

Hakan Kutlugün ile sektör hakkında keyifli bir sohbet ettik.

HAIRiST Online: Sizi tanıyabilir miyiz? Kuaförlüğe ne zaman başladınız?

Hakan Kutlugün: 1970 Ankara doğumluyum. Babam Hakkı Kutlugün ben henüz okula başlamadığım dönemlerden beri yanından ayırmadığı ve tecrübelerini paylaştığı için mesleğe başlamam çocukluk dönemlerime dayanıyor. Fakat profesyonel olarak 18 yaşımda diyebiliriz.

HAIRiST Online:  Zor çalışma şartları nedeniyle genelde kuaförlerin çocukları bu mesleğe yönelmiyorlar. Siz nasıl kuaför olmaya karar verdiniz? Kendi istediğinizle mi mesleği seçtiniz?

Hakan Kutlugün:  Doğru. Bu mesleğin çalışma şartları çok ağırdır. Ancak bu zorluklar benim için pek geçerli olmadı. Çünkü yeteneğim ve babama olan hayranlığımdan doğan mesleki isteğim birleşince sevdiğim işi yapmanın her an keyfini çıkardım ve çıkarmaya devam ediyorum. Bu ender rastlanan bir durumdur. Bu yüzden de çok şanslı olduğumu düşünürüm.

HAIRiST Online:  Babanızın mesleki vizyonundan etkilendiniz mi? Sizde iz bırakan bir özelliğini bizimle paylaşır mısınız?

Hakan Kutlugün: Babamı kelimelerle anlatmak çok zor. O hem işinde hem de özel hayatında bir duayendi. Her an şık, dinamik ve neşeliydi… Sanki bu dünya bir sahne o da başrol oyuncusuydu. Uyandığı an itibarıyla perde açılır ve rolünü başarıyla yapardı, alkışlarını alır selamlar ve bitirirdi.

   HAIRiST Online:  Toplam kaç salonunuz bulunuyor? Franchise veriyor musunuz?

Hakan Kutlugün: Ankara’da toplam 7 salonumuz bulunmakta. Biz prensip olarak franchise vermiyoruz. Sadece yanımızda yetiştirdiğimiz kişilerle ortak şubeler açtık. Paris markasının ruhunu  ancak bizlerle birlikte yetişen kişilere verebildiğimize inandığımız için bu yolu izledik. Tabii bu hiçbir zaman franchise vermeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Hedeflerimizin içinde franchise salonları açmak da olacaktır.

HAIRiST Online:  Salonlarınızda farklılaşmak için neler yapıyorsunuz? Projeleriniz var mı?

Hakan Kutlugün:  Öncelikle 7 salonumuz olmasına rağmen butik hizmet vermeyi hedefledik. Her şubemizin başında her zaman biz bulunuyoruz. Trendleri takip ediyor, hatta trendleri belirliyoruz. Periyodik olarak eğitimlerimiz oluyor. Kısa bir süre sonra Türkiye’nin en iyi ambiyans DJ’iyle tüm şubelerimizin müziklerini yapacağız. Paris markasına özel tüm şubelerimizde kullanılacak bir koku yaptırıyoruz.  Bu servis Ankara için bir ilk olacak. Sosyal sorumluluk projelerine de destek veriyoruz. İlk departmanı kurduk, toplam kalite ile ilgili bir gelişim dönemindeyiz.

HAIRiST Online:  Sizce salon yönetimi ve kuaförlüğü farklı kişiler mi yapmalı? Sizin salonlarınızdaki yapıyı anlatır mısınız?

Hakan Kutlugün: Bizim salonlarımız da ben ve ortaklarım salon yönetimi yapıyoruz, diğer çalışma arkadaşlarımız da kuaförlüğü yürütüyor. Bu soru benim için esin kaynağı oldu. Gelecekte belki bizlerle bu işleri farklı kılacak kişilerin yapmasını sağlayacağız.

HAIRiST Online:  Dünden bugüne kuaförlük sektöründe neler değişti?

Hakan Kutlugün: Uluslararası markalar Türkiye’ye geldi. Daha çok kurumsal salonlarımız oldu. Kuaförlük sektöründe marka danışmanları oluştu. Müşteri sayımızı son on yılda tam iki kat arttırdık. Kalite standartlarını yükseltmek adına yatırımlar yapıyoruz, saç kozmetiği ürünlerinde daha doğal ve daha az kimyasal ürünleri tercih ediyoruz. Teknolojinin gelişimi ile sosyal medyada sanatsal paylaşımlarımız da güçlendi. Sigortasız çalışanımız yok.

HAIRiST Online:  HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hakan Kutlugün:  Hem sektör, hem de kişisel gelişim, yeni trendler ile karşılaşmak adına çok doğru ve değerli bir etkinlik olduğunu düşünüyorum.Bu yüzden de sizleri tebrik ediyorum. HAIRiST etkinliği gelenekselleşti buna meslektaşlarım, saç kozmetiği sektörü ve özellikle İstanbul’daki meslektaşlarımın hayatındaki tüm yorgunluğa rağmen katılımı ile çok da anlamlı  bir etkinlik olmasında büyük rolleri vardır. Ayrıca temennim gençler için, yakın bir zamanda uluslararası bir etkinlik olarak dünya kuaförlük ve güzellik etkinlikleri takviminde yer alması ve daha çok katılım olmasıdır.

HAIRiST Online:  Estetica Dergisi hakkında ne söyleyeceksiniz?

Hakan Kutlugün: Sektörle ilgili gelişmeleri aldığımız, bizleri hem tanıtan, geliştiren sektörde öncü, rakipsiz, kurumsal tasarımları, mizanpajı içeriği ile salonlarımızda yerini her zaman koruyan bir dergi.

HAIRiST Online:  Sektöre ilişkin neler söyleyeceksiniz?

Hakan Kutlugün: Bu sektöre daha çok genç kızların gelmesini isterim. Önce müşteriyi tanımak, dinlemek sonra saçını yapmaya başlamak  geriyor. Her şey gibi mesleğimizin temeli sevgiden geçiyor, çalışırken bu sevgi içimizden gelmeli, büyük bir aşkla hizmet vermek gerekir, işte bu para ile satın alınamaz. Bir karşılık beklemeden, paylaşmak da çok önemlidir.

HAIRiST Online:  Son olarak kuaförlüğü bir cümlede anlatabilir misiniz?

Hakan Kutlugün: Zihnin kalp ve ellerle birleşerek yarattığı sanat…

Hakan Kutlugün’e samimi paylaşımı için teşekkür ediyoruz.

Hakan Kutlugün’e ulaşmak için tıklayın.

______________________