Ana Sayfa Blog Sayfa 409

Okul- Sektör Projesi

0

AKD ve İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü protokol imzaladı.

Sektörümüzde bir ilkin gerçekleştiği protokolün imza törenine Artistik Kuaförler Derneği Başkanı Hakan Köse, Başkan Yardımcısı Yıldırım Özdemir, Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Ebil ve AKD Eğitim Komisyonu Başkanı Habip Örs katıldı.

İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız protokolün imza töreninde şöyle konuştu: “Temel amaçlarımızdan birisi çocuklarımızı doğru yönlendirerek meslek grubunuza katılmalarını sağlamak. Okul bunu akademik olarak yapmaya çalışıyor ancak sektör işbirliği ile hem arz ve talebi karşılamış olacağız hem de mesleki deneyimler paylaşılmış olacak. İhtiyaç duyulan nitelikli insan gücünün yetişmesi ve istihdam edilmesinin yanı sıra iş tatminini de sağlamalıyız.”

İlgili protokolün hazırlamasını sağlayan AKD Eğitim Komisyonu Başkanı Habip Örs ise : “Kuaförlüğe bakış açısını değiştirmek için mesleğimizi anlatmak gerekiyor. Amacımız okullarda öğrenim gören öğrencileri doğru yönlendirmek ve sektöre kazandırmak. Hedefimiz öğrencilerimizi bir basamak yukarı taşımak ki bu konuda sektörün uluslararası markaları da desteklerini esirgemiyorlar.” sözleriyle yapılan çalışmayı özetledi.

Protokolün detayları hakkında bilgiyi Estetica Dergisi  Şubat – Mart sayısında bulabilirsiniz.

 

Salon Diva Uğur Perla Vista AVM

0

 

Işıkla Formun Dansı

 

Daha önce yine İdea Mimarlık tarafından tasarlanan Salon Diva Uğur Perla Vista şubesine, 70 m2'lik bir alanın ilave edilmesiyle salonun yeniden planlanması gündeme gelmiş ve daha önceki alan yerleşimlerinin ve teknik altyapının da değerlendirilmesi hedefiyle yola çıkılarak farklı bir konseptle mekan ambiyansı tekrar oluşturulmuş.

 

Perla Vista AVM'nin girişinde yer alan ve AVM içi salonlardan farklı olarak yaklaşık 7 metrelik bir dış cepheye ve dışarıya açılan 2. bir kapıya sahip olan mekan güneş ışığından da faydalanıyor.

 

Salon kadın ve erkek saç kesim alanları, makyaj bölümü, kadın ve erkek özel kesim alanları, bakım odası ve diğer yardımcı mekanlardan oluşmaktadır. Bayan kesim alanı gün ışığından faydalanabilen kare bir alana rahat bir şekilde yerleştirilmiştir. Giriş alanında dairesel formlar ile oluşturulan odak, bayan kesim alanındaki orta kesim alanı odağıyla güçlendirilmiştir.

 

 

Giriş bölümünde yer alan eğrisel karşılama bankosu, dairesel formlu desenli ferforje tavan çalışması ve tavan hareketinin tekrarı ile oluşturulan banko arkası teşhir ünitesi ile birlikte etkileyici bir karşılama alanı oluşturulmuştur. Kullanılan aydınlatma elemanları ve gizli aydınlatma efektleri ile mekan algısı güçlendirilmiştir.

 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Şubat – Mart sayısında bulabilirsiniz. 

 

Eyüp’te bir marka: Buket Erışık

0
Kuaför Buket Erışık

Sosyal zekası ve meslek aşkıyla Eyüp’ün en köklü kuaförü Buket Erışık’ın farklı vizyonuna salon yönetimi bölümümüzde yer vermiştik.  Salonda Buket Erışık’ın müşteri ile olan duygusal bağının, müşteri memnuniyetinin nasıl sağlanacağının anlatıldığı anahtar sözcüklerin asılı olduğu bir tablo vardı. http://goo.gl/riFdsU

O pencereye daha yakından bakmak istedik; Buket Erışık’ın dünyasına biraz yaklaştık ve HAIRiST Online’a konuk ettik.

Sizi biraz tanıyabilir miyiz?

52 yaşındayım. Küçük semtlerde sanatınla hak ederek yaşam şeklinle, duruşunla bir yere gelmek daha zor. Bunu başarmak için çok geniş açılardan bakmak gerekiyor. Ben çok küçük yaşta bu mesleğe başladım ve kısa bir zamanda bunu başardığımı düşünüyorum. İlkokulu bitirdikten sonra öğretmen okulunu kazandım. Babam okumamı istemedi. Bir arkadaşımla birlikte kuaföre gittiğimde, bu işi yapabilirim diye düşündüm. Salon işletmecisine  çırak olmak istediğimi söyleyince, bu işi öğrenmek istiyorsan sen bize ödeme yapman gerekiyor dedi.  Ama babam buna izin vermedi. İstenen parayı bulmak için ayakkabı boyacılığı yaptım. Haftada bir gün ayakkabı boyadım ve o parayı çalıştığım salona verdim. O zamanlarda çıraklık dönemi çok başkaydı. 4 aylık çıkarlık dönemimde patronum bana bir taraftan yoğurt sattırıyordu. Oradan çıktım, 4 ay sonra evde komşunun, arkadaşımın saçlarını yaptım, evde çalışmaya başladım. Kapıcımız beni bir salona yönlendirdi.  Fakat orada da usta yoktu.

Boya konusunda bilgiye sahip değildim. Fakat röfle öğrenmek için bir arkadaşıma gittim, gram ve ölçü bilmiyordum. Göz kararı yapmaya başladım. İkna kabiliyetim de güçlüydü. Salonda çalışmaya başladıktan dört sene sonra salon sahibi beni ortak etti. 5 yıl sonra da ortaklıktan ayrıldı ve Eyüp’te Seyran Salon’un sahibi oldum. Daha sonra kendim çok güzel bir salon açtım.

Mesleğinizde nelere önem verirsiniz?

İş ahlakı mutlaka olmalı. Ben hala salona geç kalınca elemanlar gitti ben gitmedim diye vicdanımla savaşıyorum. İhtiyacım olduğundan mı? Tabii ki değil ama böyle yetiştik.

Samimiyet çok önemli, ben hiçbir zaman müşterimin parasını almak için entrika yapmadım, yalan söylemedim. Bu yüzden çok güvenilir ve çok sağlam bir müşteri pörtföyüne sahibim. Anneleri gelin ettim, kızlarını gelin ettim, torunlarına başladım. Bu müthiş bir şey. 

Kuaförlük sektöründe neler değişti?

Geçmişte ustalara daha fazla saygı vardı. Ustalardan çıraklara karşı sevgi yoktu. Çok fazla rencide ediyorlardı. Ben hiçbir zaman bunu yaşamadım. Çünkü ustam olmadı. Benim ustam da patronum da müşterimdi. Şimdi yeni nesile ben çektim sen de çekeceksin düşüncesiyle yaklaşılıyor. Bu çok yanlış. Önce elemana öğreticeksin, sonra isteyeceksiniz. Öncelikle onlara karşı anaç olmalısınız. Şu an ustaya karşı da saygı yok. Saygının olmadığı bir yerde sevgi de yoktur. Müşterinin gözünde eskiden kuaför sanatkardı, şimdi bu da kalmadı.

Müşteri neresi ucuz yaparsa oraya gitmek istiyor. Ancak eğer bir salon maddi manevi yönden müşteriyi mutlu ettiği taktirde müşteri hiçbir yere gidemez. 

Eleman sıkıntısı yaşıyor musunuz?

Ben elemanlarımla çok uzun soluklu çalışıyorum. Çünkü elemanıma maddi manevi  her konuda destek oluyorum.

Sizden ayrılıp, salon açan oldu mu?

Tabiki Eyüp’te salonun yakınlarında salon açan çok elemanım oldu. Ama hiçbiri de bana danışmadan salon açmadı. Bana yeterli olup, olmadıklarını soruyorlar. Evet yeterlisin dediğim zaman salon açıyorlar. Sadece bir kaç kişi ile kırgın ayrıldım. Hem çok anaç, hem de çok otoriteyimdir. İkisini bir denge içerisinde yapabilmek çok zor. Hem beni çok severler, sayarlar, hem de çok korkarlar. Bu çok kötü bir özellik ama müşteri varken kızdığım an çalışanlar rencide olabiliyor. Bunun için çalışanlar da hata yapmamaya özen görterirler.

Çalışanları motive etmek için neler yapıyorsunuz?

Otobüs tutup pikniğe gideriz, özel geceler düzenleriz. Yılbaşı gibi özel günlerde her birine hediye alırım.Ramazanda iftar yemeklerini, üç aylık erzaklarını veririm. Ben hangi yemeği yiyorsam onlar da aynı yemeği yemeli. Hepsini ev sahibi yapmışımdır. Çünkü onlarla aile gibiyim.

Kaç kişi ile çalışıyorsunuz?

Salonda 10 kişiyiz. 5 kişiye daha ihtiyaç var.

İşe alacağınız elemanların Meslek Liselerinden ya da Yüksek Okullardan mı yoksa alaylı mı olmasını tercih edersiniz?

Ben kesinlikle eğitimli olmasından yanayım. Fakat sektörü de tanıyor olması çok önemli. Bu anlamda öğrencilerin mutlaka staj yapmaları ve çok sıkı bir şekilde çalışmaları gerekiyor.

Usta çırak ilişkisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Herkes haddini bilmeli diyorum. Usta, çırağı yönlendirmeli. Ben insanlara emek harcamayı seviyorum. İnsanlara duygusal yaklaşırken, otorite kurmanız gerekiyor. Ancak bu sayede çalışanınızla sağlıklı ve dengeli bir ilişki kurabilirsiniz.  

Salonunuzdan içeri girince müşteriyi bir yazı karşılıyor. O yazıyı oraya asmak nasıl aklınıza geldi?

Ben işimi, insanları çok seven çok hırslı biriyim. Bu hırs sadece parayı kendim için kazanmak için değil, kazandıklarımı insanlarla paylaşmak için. Ben daha çok duygularımla hareket eden bir insanım. O da daha çok duygusal bir yazı. İnsanlara nasıl yaklaştığınız çok önem taşıyor. Oradaki herkes salonun müşterisi. Müşteriye her türlü hizmeti verirseniz sadakat yaratmış olursunuz. O yazı da bunu anlatıyor. Bir yazı daha var salonda. Her birimiz sizlere hizmet vermek için görevliyiz önemli olan sizin buradan mutlu çıkmanız mesajı veriyor. Müşteri bazen manikürünü bir başkasına yaptırmak istiyor, fakat ayıp olur diye söyleyemiyor. O yazıyı okuduktan sonra daha rahat davranabiliyor.

Kuaförlüğün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Gelecek için hem ümitliyim, hem de değilim. Biz çok şanslıyız, çok güzel günler yaşadık ama bizden sonrakilerin öyle olacağını sanmıyorum. Müşteriden dolayı bu mesleğe iyi bakamıyorum. Çünkü müşterilere ne kadar hizmet sunarsanız sunun, hep daha fazlasını istiyorlar. Teşekkür eden bir müşteri profili yok artık. Kuaför de müşteriye çok özverili ve saygılı davranmıyor. Eskisi kadar güven yok.

buket erışıkMüşteriye nasıl yaklaşmak gerekiyor?

Müşteriyi çok iyi analiz etmek gerekiyor. Duruşundan, oturma şekline kadar o kişi zaten kendisini ortaya koyar. Onu çözüp, ne istediğini anlamanız gerekir.

Çok önemli bir nokta daha var. Bütün kuaför camiası salonda çalışırken bir aktördür. Acınızı, sevincinizi, evliğilinizi, yaşayamazsınız. Ailenizle vakit geçiremezsiniz. Çünkü size gelen kişiye siz psikolog olmak zorundasınız. Onu ne derdiniz olursa olsun tedavi etmelisiniz. Müşteriyi asık suratla karşılayamazsınız, yanlış bir işlem yapamazsınız. Mutlaka seviyeli bir şekilde sohbet olmalıdır.

Yapmayı en çok sevdiğiniz işlem nedir?

Boya karıştırmak, kesim, röfle. Kısaca mesleğim ile ilgili her şeyi seviyorum.

HAIRiST etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Süper. Gençlere heyecan ve güç verecek bir organizasyon. En ince noktasına varana kadar konuşuluyor ve güzel düşüncelerle yapılan bir iş. Gençlerin ayaklarını çok sağlam yere basmasını sağlıyor, kendine özgüvenini artırıyor.

Estetica Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Her zaman salona geliyor ve çok beğeniyorum.

Kuaförlüğü bir cümleyle tanımlar mısınız?

Kuaförlük benim için hayat demek. 

Bir Eğitim Gönüllüsü:Habib Örs

0

Bir Eğitim Gönüllüsü:Habib Örs

Türkiye’de kuaförlük mesleğine saygınlık kazandırmak ve mesleğin geleceğini daha iyi bir konuma getirebilmek için çalışmalarını sürdüren Habib Örs ile  konuştuk.

HABİP ÖRS

 

Kimileri görevini bitirdiği anda sorumluluklarını yerine getirdiğini düşünür kimileri ise kendi üzerine düşeni yapmakla kalmayıp, genel bir çerçevede hangi açıdan bakılması gerektiğini meslektaşlarıyla paylaşırlar. İşte Habib Örs sektöre kattığı fayda ile ikinci tanımladığımız karakteri yansıtıyor.

Sizi biraz tanıyabilir miyiz?

30 senedir kuaförlüm. 16 senedir kendi salonum olan Nis Kuaförü işletiyorum. 1984 yılında Etiler’de Ali Mevlüt Abdullah Salon’da çalışmaya başladım. Ali Hakan, Mevlüt Yıldız ve Abdullah Yıldız bana mesleki hayatımda çok önemli katkı sağlamıştır.

Dört yıl İstanbul Kuaförlük Odası’nda Denetim Yönetim Kurulu başkanlığı yaptım. Gaziosmanpaşa Meslek Eğitim Merkezi’nde Kuaförlük eğitmenliği yaptım. Gönüllü olarak Meslek Liseleri’nde görev aldım.

Mesleğe başladığınız zamandan günümüze kuaförlükte neler değişti?

Eskiden sektörde alaylılar vardı. Şimdi kuaförlük sektöründe daha donanımlı bir çalışan profili oluşuyor. Sektör, salonda çalışmaya başladıklarında müşterilere nasıl davranılması gerektiğinden, boya karıştırmaya, saç yıkamaya kadar bilen elemanlar kazanıyor. Salondaki çalışma hayatı da onların bilgilerini hayata geçirip, deneyim kazanacakları bir yapıda ilerliyor. Meslek Liseleri’nden mezun olacak öğrencilerin sektörü daha ileriye götüreceğine inanıyorum.

Şu an kuaförlük sektöründe nasıl sorunlar yaşanıyor?

Türkiye’de kuaförlük sektörünün en büyük sorunu yeterliliği olmayan kişilerin salon açıyor olması. Bunun dışında çalışanların davranış modellerinde ve nitelikli elemanların bulunabilirliğinde değişiklikler var.

Salonlara ara eleman dediğimiz kitle daha az geliyor. Bunun nedeni de okulların 4+4+4 sistemine geçmesi. Sektörümüzde daha eğitimli insanlarla beraber çalışmak istiyoruz ama bir taraftan da çırak ihtiyacı var. 15- 16 yaşlarında çırak bulup yetiştiremiyoruz.

İş görüşmesine bir eleman geliyor ve hiçbir şey konuşulmadan işe başlıyor. Vizyonu nedir? Ne yapmak istiyor? Bütün bunlar hiç sorulmuyor. Daha sonra sorunlar yaşanıyor. Çarpık sistemi düzeltmek gerekiyor.

Sektörde en çok yaşanan sorun ise salonda mesleğe yeni başlamış elemanlara daha iyi davranılması gerekiyor, fakat yaklaşımlar olması gerektiği gibi değil. Yeni nesil çok çabuk vazgeçiyor. Onları motive etmemiz, emek harcamamız lazım.

Sektörde çalışma saatleri de çok fazla. Kuaför sadece salonda kalmamalı. Sosyal etkinliklerde bulunmak, resim yapmak, müzik enstrümanı çalmak gibi hayattan ilham alarak tasarlamalı.

Bir diğer sorun da elemanların bir önceki çalıştıkları salonun karşısına salon açarak gücü parçalıyor olmaları. Oysa işbirliğine gidilip, çalışanlara hissedarlık verilmesi daha güçlü sonuçlara yol açıyor. Bu noktada bir standart ve denetleme yok. Avrupa’da elemanın ayrıldığı salona belli bir uzaklıkta yeni salon açmasına izin veriliyor.

Meslek Odalarının bunun hakkında bir dosya hazırlayıp, sunması gerekiyor.  Firmaların Türkiye’de kuaförlüğe çok önemli katkıları oldu. Her kuaförün eğitimi önemsemesini tavsiye ediyorum. Bunun salon cirosuna da ciddi anlamda geri dönüşümü oluyor.

Sektörde Meslek Liseleri mezunu ve usta çırak ilişkisiyle yetişmiş elemanlar arasında sorunlar oluyor mü      

Eskiden ilkokulu bitirenler bu mesleğe başlıyordu ve söylenilen her şeyi yerine getiriyorlardı. Şimdi meslek liselerinden mezun insanlar öyle değil. Kendilerine yapılan herhangi bir harekete hemen tepki verebiliyorlar. Meslek Liselerinde Saç Tasarımı ve Kuaförlük bölümü öğrencilerinin yüzde 50’si bu işi yapmak istemiyorlar. Çünkü sektör hem onların beklentilerini karşılamıyor hem de mesleğin saygınlığının algısında bir sorun var. Salonlardaki davranışlardan çok şikayet ediyorlar.

Bu konuda hepimiz sorumluluk taşıyoruz. Okuldaki derse sektörden bir kuaför gelip, mesleğe nasıl başladığını ve nasıl bulunduğu noktaya geldiğini anlatarak öğrencilere bir eğitim verdi.  Eğitimden önce kaç kişi kuaför olmak istiyor dediğimizde 30 kişiden sadece 5 kişi elini kaldırmıştı. Eğitimin sonunda şimdi kaç kişi kuaför olmak istiyor dediğimizde 25 kişi el kaldırdı. 1 saat içerisinde o insanların fikirleri değişti. Bunun gibi projelerin çok işe yarayacağını düşünüyorum.

Meslek Liselerinden mezunlar en çok hangi alanda çalışmayı tercih ediyorlar?

Kız Meslek Lisesi mezunları Güzellik ve Cilt Bakımı alanında çalışmayı tercih ediyorlar. Neden bu alanı seçtiklerini sorduğumuzda çalışma şartlarının daha iyi olduğu ve kuaförlük sektörü ile karşılaştırıldığında daha saygın bir alan olduğunu söylüyorlar.

Meslek Liselerinde eğitim gören öğrenciler staj yapıyorlar mı?

Sistem içerisinde 10. ve 11. sınıflar bölüm dersleri görmeye başlıyorlar. 11. sınıfta staj görüyorlar. Haftanın iki günü okula gidiyorlar, 3-4 günü de sektörde staj görüyorlar. Staj döneminde öğrenciler mesleği severse sektörde kalıyorlar, sevmezlerse başka bir sektöre yöneliyorlar.

Türkiye’de mesleğin sevdirilmesi için neler yapılması gerekiyor?

Bu saygınlığın getirilmesi için sektörün önde gelen insanlarının bir şeyler yapması gerekiyor. Biz AKD olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak bir proje geliştirdik. Bunu çok önemsiyorum. Buna benzer projelerde herkesin üzerine düşeni yapmasıyla güzel şeyler ortaya çıkacak ve meslek sevdirilecek.

Okul sektör buluşması projesinden biraz bahseder misiniz? 

Buradaki amaç sektörel işbirliği. Milli Eğitim Bakanlığının da desteğiyle ileride bizimle birlikte çalışacak insanları daha donanımlı yetiştirip sahada görmek istiyoruz. Bunun için Milli Eğitim Bakanlığı, AKD ve meslek liseleriyle ortak bir işbirliğine gittik. 11. Sınıf öğrencileri sektördeki firmaların akademilerinde kesim, renklendirme ve topuz alanlarında bir paket programı içerisinde eğitim alacaklar. Bu eğitimler sertifikalanacak. İşbirliği yaptığımız AKD salonları, firmalar ve stajyerler olmak üzere yerleştirmeler yapılacak. Bu proje ile birlikte kalifiye eleman bulma sorunu ortadan kalkmış olacak. Okullardaki mesleki eğitim kalitesini artırmış olacağız.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın sitesinde birçok meslek grubunun projeleri varken, kuaförlük sektörünün bu tür bir projesi yoktu. Projeye Estetica Dergisi ve firmalar da çok destek oldu. Çok heyecan verici bir proje oldu.

Bir cümle ile kuaförlüğü tanımlar mısınız?

Tutku, keyif ve memnuniyetin getirmiş olduğu çok güzel bir haz. Müşteri mutluluğunu görmek müthiş bir duygu. Biz salonda bir sanat icra ediyoruz. İnsanın en güzel aksesuarının saç olduğunu düşünüyorum. Kadınlar saçları güzel olduğunda kendilerini iyi hissediyorlar. Kadınlar toplum psikolojisinde çok önemli. Ailenin de toplumun da direği kadınlar. Mutlu olduklarında ailesi de toplum da mutlu oluyor. Bu yüzden kuaförlük mesleğini çok önemsiyorum. İşini iyi yapan bir kuaföre gelen bütün kadınlar salondan mutlu çıkıyor ve bunu çevresine yansıtıyor. Sadece bunun için kuaföre saygı duyulması lazım.

Kadınlar bazen  kuaföre geldiklerinde sinirli oluyorlar ve saçlarını kısa kestirip, hiç boyatmadıkları bir renge boyatmak istiyorlar. Sonra da pişman oluyorlar.

Bu noktada kuaförün müşteriye bir psikolog gibi yaklaşması gerekir. Kuaför sadece saç kesen ve saç boyayan insan değildir. Artık kuaförler genel görünüm üzerine dersler alıyorlar. Her kuaförün bunu önemsemesini tavsiye ediyorum. Müşteriye fikir veren ve doğru açılımlar yapan tasarımcı gözüyle yaklaşıldığı zaman müşteri memnuniyeti yakalanmış oluyor. Bu saç ile şöyle bir küpe, böyle bir makyaj, yüksek topuklu bir ayakkabı yakışır gibi fikir vermek müşterinin gözünde çok saygın bir hale getiriyor ve daha sadık bir müşteri haline geliyor.

Kuaförlüğün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Özellikle son dönemde sektörün iyileştirmeye yönelik çalışan, bu işe gönül vermiş insanlar çoğaldı. Ben sektörün geleceği için ümitliyim. Dünya üzerinde hak ettiği yeri bulacak. Yeni neslin çok daha güzel şeyler başaracağına inanıyorum.

Eğitim konusunda gönüllü olarak gerçekleştirdiği projeler ve başarılarından dolayı Habib Örs’ü kutluyor, başarılar diliyoruz.

 

Kazan Tara Teknik Kız Meslek Lisesi’nin açılışı yapıldı!

0

Kuaför İbrahim Tara ve Gülnaz Güngör tarafından Ankara Kazan'da yaptırılan Tara Teknik Kız Meslek Lisesi'nin açılışı Halk Eğitim Merkezi'nde gerçekleşti. 

Türkiye'de Kız Meslek Liseleri hayata her sene farklı vizyon kazanmış genç kızlar kazandırıyor. Tara Teknik Kız Meslek Lisesi'nin de yeni umutlarla yarınlara daha güzel bakmamızı sağlayacak kapılar aralamasını diliyoruz.

  

 

Kuaför salonunda çalışan hamile kadınlar nelere dikkat etmeli?

0

 



Kuaför salonlarında kadınlar hamilelik dönemlerinde zor çalışma şartları altında çalışarak, sağlıklarını tehlikeye atıyorlar.  Günlük çalışma saatleri ve kimyasallara maruz kalmak kadınları zor durumda bırakabiliyor.  

 

Mekanın havalandırmasının iyi olmasına dikkat ederek, koruyucu kıyafet ve eldiven giyerek, çalışılan yerde bir şey yiyip, içmeyerek kimyasallara daha az maruz kalmak mümkün olabilir. 

 

 

HAIRiST 2014 Jüri Semineri

0

 

AKD’de gerçekleşen HAIRiST 2014 Jüri Semineri’nde yarışmada doğru değerlendirmenin yapılması için Antalya, İzmit, Edirne gibi Türkiye’nin pek çok ilinden jüriler bir araya geldiler. 

 

Seminerde yarışmanın çıtasını biraz daha artırmak ve geçtiğimiz senelerdeki deneyimleri göz önünde bulundurarak, hangi çerçeveden bakılırsa, daha iyi sonuçlar elde edilebileceği tartışıldı.

 

Jüri üyeleri dördüncüsü düzenlenecek HAIRiST’te yarışmacılara modellerine karar verme aşamasında 2014 İlkbahar Yaz Koleksiyonlarını, trendleri takip etmelerini tavsiye ettiler.

 

Tüm jürilerin aynı bakış açısıyla bakması için yapılan beyin fırtınasında saçların tekrarlanır hale gelmesi gerektiği, yarışmacıların geçmişteki yarışmaları baz almayarak, tüm saçların ticari, salonda kullanabilir şık saçlar olmasının önemi vurgulandı ve hiçbir şekilde fantezi ve avangard saçların değerlendirmeye alınmayacağı kararına varıldı.

 

Ayrıca, model, kıyafet, saç ve makyaj bir bütün halinde olduğu zaman daha etkileyici sonuçların ortaya çıktığı, satışın önemi, dünyanın her yerinde total görünüme bakılarak değerlendirme yapıldığı konuşuldu. 

Jüri üyeleri AKD (Artistik Kuaförler Derneği) Yönetim Kurulu kararıyla davet usuluyle AKD üyeleri arasından seçilirken bu yıl ilk kez  fakrlı üniversitlerin bünyesindeki kuaförlük bölümlerinin öğretim üyeleri de jüri üyesi olarak görev alacak.
 

2014 HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması'nın kuralları, saçların nasıl olacağı, jürinin nasıl değerlendireceği hakkında detaylı bilgiyi http://2014.hairist.com.tr/index.php?sayfa=yarismalar linkini tıklayarak alabilirsiniz. 

 

Müşteri Memnuniyeti Sağlayacak Sıcak Bir Karşılama

0

 

Eyüp'te bulunan Buket Kuaför ve Güzellik Salonu'ndan içeri girdiğinizde müşterileri sıcacık, samimi bir yazı karşılıyor. Müşterinin çerçevenin içerisinde yazan yazıyı son kelimesine kadar okumaması kaçınılmaz!  

 

Saygıdeğer konuklarımız;

 

Salonumuza girdiğiniz anda, uzun ve sağlam olmasını dilediğimiz dostluğumuzun ilk adımını atmış oldunuz. Sadece bakımınızı yapmakla kalmayıp, sizinle birlikte bu dostluğu, heyecanı ve mutluluğu paylaşmak hepimizi çok keyiflendirdi ve gururlandırdı. 

 

Sizinle birlikte ailemize katılan her yeni müşteri salonumuzun dostu olarak bu gururumuzu perçinlemeye devam ediyor. Modern, hijyen, güven ve kaliteyi bir arada sunan salonumuzu tercih ettiğiniz için tüm ekinim adına teşekkür ediyorum. 

 

Ailemize hoş geldiniz. Birlikteliğimizi zamanın ötesine taşımak dileğiyle….

 

Saygılarımla

 

Buket Erışık

 

Sıcak bir karşılama, bir gülüş müşteri memnuniyetinde en önde geliyor. Her şeyden önce güven ve sıcak bir ortamda hissetmek müşteriye çok iyi geliyor.

 

Müşterinin salon ile arasında sadakat ve bağlılık işte böyle  kuruluyor. Her kuaför saç kesiyor, renklendirme yapıyor, fakat salonların arasından sıyrılmak için detaylara önem vermek gerekiyor. 

 

Trikolojinin Kuaförlük İçin Önemi

0

 

Trikoloji: Saç, baş derisi ve saç köklerini araştıran bilim dalı

 

1995 yılında Londra'da Herb'de Trikoloji eğitimi aldıktan sonra 2003 yılında Almanya Darmstadt- Goldwell Akademi'de Trikoloji ve Ürün Portföyü eğitimi gören Zafer Bayram ile trikolojinin kuaförlük ile ilişkisini konuştuk.

 

Trikoloji nedir?

 

Trikoji saç ve saç derisiyle ilgili oluşan sorunları ortadan kaldırmak için oluşan kuaförlerin de büyük ölçüde destek alması gereken çok önemli bir birimdir. Trikoloji ve dermatoloji birbirinden destek alır.

 

Kuaförün trikoloji ile içiçe olması gerekir. Saçın oluşumunu sağlayan biyolojik değerleri, kullanılan kimyasal malzemeyi, verdikleri servislerin olumlu geri dönüşümünü sağlamak için kuaförler trikolojiyi bilmek zorundadır. 

 

Ben kuaförlükten geliyorum. İngiltere’de ve Almanya’da kimya ve biyoloji konusunda eğitim aldım. Bu dalda ilerlemek isteniyorsa, çok büyük kaynaklar var.

 

Kuaförler saçın pH değerleri ile ilgili çok fazla sorun yaşıyor. Trikolojiyi bilmek, kuaförlere daha bilinçli ve iyi bir servis sunabilme şansı sunuyor. Hangi servisi verirseniz verin, eğer saç sağlıklı değilse hiçbir zaman iyi bir sonuç alamazsınız.

 

1860 yıllarında İngiltere’de oluşan trikolojinin temelinde daha çok deri altındaki sorunlar vardır. Saç dökülmesi, deri altında oluşan hastalıkları anlatan bir bilim dalıdır.

 

Kuaför, derinin altıyla ilgilenmesine gerek yok, ama deri ile de çalışıyor. Kuaförler hem trikoloji, hem de dermatoloji ile beraber çalışmak zorundadır. 

 

Kuaförler kullandıkları boyayı deriye de bulaştırıyorlarsa, trikoloji konusuyla ilgilenmeleri gerekiyor. Aksi taktirde yaptığı işlerde itibar göremez.

 

Ben her zaman eğitimlerde  verdiğim üründen önce saçı anlatmayı ilke edindim. Ürün anlatmanız bir şey ifade etmiyor. Çünkü kuaför ürünü kullanacağı zemini tanımıyor.

 

Salonlarda müşterilere kimyasal işlem yapan tüm kuaförlerin trikoloji bilgisi olması gerekiyor. Fakat, sektörde usta çırak sistemiyle öğrenilen bir düzen var. Ama artık yeni iş yasasında şartnameler geliyor. Kuaför salonunda çalışanların sertifika ve ya diplomaya sahip olmaları gerekiyor.

 

 

Tercih edilmek istiyorsanız bütünüyle işinizi çok iyi yapıyor olmanız lazım. Kuaför müşterinin beklentileri doğrultusunda bir sonuca gitmek istiyor. Bir an önce sonuca gidip, alkış almak istiyor. Deride oluşmuş bir yara ve ya bunu engelleyecek alerjik bir reaksiyonlar oluşuyor. Çok bilgiye sahip olmadığı için bunu analiz edemeyen kuaförler var. Müşteri canı yandığı için bir daha o kuaförü tercih etmiyor. Bu yüzden güvenlik çok önemli.

 

Avrupa’da böyle bir hata yatığınız taktirde lisansınız iptale kadar gidiyor. Türkiye’de bunu sorgulayan yasa yeni oluşuyor. Müşterinin salondan mutlu çıkmasını sağlayacak esas kural sağlık, güzellik ve fiziksel anlamda güvenliktir.  

 

Saç kaybı ne zaman başlar?

 

Saç her zaman dökülür. Trikoloji eğitimlerinde birçok döngü gördük. Dermatoloji bu konuda yönlendiriyor. Dönemsel olarak dökülmelerin hızlandığı ya da yavaşladığı görülüyor. Gençlik evrelerinde günde 60-100 tel döküldüğü devrelerdir. Bu yaşlarda vücut gelişim evrelerini devam ettirdiği için kellik göremezsiniz. Erkeklerin oluşturduğu testosteron hormonu kıl kökünde farklı konumlarla karşımıza çıkıyor. Vücutta diğer bölgelerde tüylenme artarken, saçta azalır. Hamilelik sürecinde de kadınlık hormunu azalır ve saç dökülmeleri başlar.

 

Bir hücre kıl yapısı 25 kere kendini yenileme özelliğine sahiptir ve bunu 3-8 yıl arasında tekrarlar. Bu evreler belli bir süre içerisinde 25 kere kendini tamamladıktan sonra o hücre artık kıl dokusunu çıkarmaz ve kellik karşımıza çıkar. Genelde 20’li yaşlardan sonra erkeklerde çok yoğundur. Kadınlarda hamilelik, menopoz, kanser gibi hastalıklar saç dökülmesini tetikler.

 

Dökülmeler sadece bir nedene bağlı değildir. Sekiz çeşit dökülme şekli vardır. Bu dökülmelerin mevsimsel dönemleri içerisinde insanın kendini gelecek mevsime hazırladığı dönem vardır. Bunlar da etkilidir. Hastalık, menopoz, testosteron hormonunun artması, diyetsel değerlerin değişmesi, mevsim geçişleri, psikolojik hastalıklar, endorfin, salgılamış olduğunuz hormon değişiklikleri nedeniyle korku saç dökülmesini çok büyük etkiler.

 

 

Saç ekimi hangi aşamada yapılmalı?

 

Saçlar tamamen dökülmeden önce saç ekimi yapılmalıdır. Çünkü bu sayede saç ekimi doğal bir şekilde mümkün olur.  

 

Saçlarda aşırı yağlanma, pullanma ve kaşınmanın nedenleri nedir?

 

Vücudumuz asidik ama sıvılarımız alkalindir. İnsan dünyaya geldiği zaman pH değeri nötrdür, yaşam döngüsü içerisinde ilerledikçe vücut dokusu sıkılaşır. Havadaki birçok partikül deride kaşıntıya neden olur. Bu yüzden alerjik reaksiyonların büyük bir kısmı pH değerine bağlıdır. Kuaförlerin kullandıkları malzemeler alkalindir, deri ise asidik olduğu için kaşıntı, pullanma gibi birçok tepki ile karşılaşılabilir. Bu yüzden çok dikkatli olmak ve ürünler hakkında detaylı bilgiye sahip olmak gerekiyor.

 

Biyoloji ve kimya bilgisinin çok iyi olması, hangi ürünün nasıl reaksiyon vereceğini öngörmek gerekiyor. Saçın doktoru biziz. Fakat bu konuda sektör olarak çok eğitimli değiliz.

 

Saçta cansız ve donuk görünüm neden kaynaklanır? Parlak ve sağlıklı saçlar için neler yapmak gerekir?

 

Bir saç kendi çapı içerisinde şişer ve sıkışır. Bunun sebebi pH’dır. Eğer saçı kullandığınız ürünlerle çok fazla şişirirseniz, saçın üzerindeki pul tabakası açılır ve gelen ışığı yansıtacak yüzeyde bir pürüz oluştuğundan yansıma göremezsiniz. Saçın şişmesi genelde kimyasal ürün değerleri ve sıcak soğuk değerlerine bağlıdır. Sıcak saçı şişirir, soğuk ise saçı sıkıştırır.

 

Kimyasal ürünlerin içerisinde asitli bir doku varsa ve pH değeri 3-7 arasında artı elektrik yüklü bir ürünse pul tabakası sıkışır ve yansır. Ama pH yüksekse saç şişer ve yansıma olmaz. Bir saçın pH değeri 5.5 ise siz saça açıcı gibi 10.5 pH değerinde bir yüksek alkalinli bir ürün verdiğinizde saç şişer.

 

Kuaförlükte saçın dip kısımları kuaför ve müşteriyi ilgilendirir, saçın diplerinin kapanmaması müşteri ve kuaför arasındaki diyalogdur.   Ama saçın boyları kuaförün vitrinidir. Bu yüzden her zaman müşterinin sağlığı ön planda tutulmalıdır, böylece müşteriyi de kazanır.

 

Sağlıklı olmayacağını düşündüğünüz bir işlemi yapmak yerine her zaman müşteriyi düşünmelisiniz. Müşterinin saçlarının bakımı için en uygun ürünleri kullanmak, trikolojiyi çok iyi bilmek gerekir.  

 

Saç yapısını güçlendirmek için neler yapmak gerekir?

 

Derinin üst ve alt kısmını güçlendirmek gerekiyor. Müşteri beslenme türevlerine, yaşam döngülerine çok dikkat edecek. Spor yapmak, sigaradan uzak durmak.  Çok yüksek yağ oranları tüketmek kan devir daimini azaltır ve saçın uzayan kısmında kırılmalar yaratır.

 

Saça yapılan uygulamada kullanılacak ürünün pH değerinin, içerisinde kullanılan kimyasal bileşenlerin ve uygulama tekniklerini çok iyi bilmesi gerekiyor.

 

Tüketicilerin dikkat etmesi gereken, klorlu suyun pH değeri 9.5’dir, saçı yıkadıktan sonra bir bardak su ile durulamak çok faydalıdır.  Kullanacakları şampuan ve kreme, yıkama tekniğine, uygulamaya çok dikkat etmek zorundalar. Kuaförden çıktıktan sonra saçın sağlığını korumak gerekiyor.

 

Kuaförleri trikoloji eğitimlerine katılmaları konusunda nasıl yönlendirirsiniz?

 

Ben 1999 yılından beri DOĞATEK’in teknik bölümündeyim. Şu an  ürünlerin eğitimlerini veriyoruz. İlk önce biz firma olarak bağlı olduğumuz kurumların verdiği trikoloji eğitimlerinden başlıyoruz. Bir kuaför belli bir firmadan ürün aldığı zaman belli eğitimleri almaya hak kazanır. Organic Color ve Goldwell markaları olarak her salonda öncelikle trikoloji eğitimi veririz.

 

Kuaförlük ve tıp değerleri içinde iki farklı trikoloji eğitimi vardır. Kuaförlerin alacağı eğitim saçın dokusu yapısı öğretiliyor. 

Birçok firma trikoloji hakkında kuaförleri bilgilendiriyor. Nişantaşı’nda Hair Academy var. İngiltere’de akademik anlamda College of Pure Trichological’de trikoloji eğitimi alıp, sertifika almak mümkün. Türkiye’de kuaförlerin trikolojist olmasını çok isterim. Salonda bir kuaförün trikoloji belgesinin olması da ona değer kazandırır. 

 

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ediyoruz.

 

 

 

Aveda’nın kurucusuna veda…

0

Aveda şirketinin efsanevi kurucusu ve organik Intelligent Nutrients ürünlerinin sahibi Horst Rechelbacher bugün aramızdan ayrıldı.

Gerçek bir dahi ve kuaförlük efsanesi olan Horst'un hikayesi tam anlamıyla bir sefaletten-zenginliğe hikayesi oldu.

Avusturya'nın Klagenfurt şehrinde 1941 yılında doğan Horst annesi sayesinde bitkiler hakkında bilgiliydi. Horst&Firends adıyla raslantı sonucu kalmak zorunda kaldığı ve seminerler vermek için gittiği Amerika'nın Minneapolis şehrinde ilk salonunu 1965 yılında açtı. 1978 yılında ise 2 kişilik bir ekiple bugün çevre dostu olarak bilinen ve kır kokulu ürünlere sahip Aveda şirketini kurdu.


1997'de Aveda'yı güzellik endüstrisinin devlerinden Estee Lauder'a bildirildiğine göre 300 milyon dolara sattı ve 1995 yılında organik, toksik olmayan güzellik ürünleri üreten Intelligent Nutrients şirketini kurdu.

Geçen Ekim ayında Minneapolis şehrinde Horst Galeri isimli bir sanat galerisi açarak dikkatleri çekti. Resimlerden, antikalara, mücevherden modern mobilya tasarımlarına uzanan bu galeriyle son imzasını attı.

 

Horst Rechelbacher. Rahat uyu. Dünyaya ve sektörümüze kattığın değerler ve verdiğin ilham için teşekkürler. Hep hatırlanacaksın.