Ana Sayfa Blog Sayfa 409

Salonlarda Karekod

0

Son yıllarda, akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte karekod popüler pazarlama araçlarından biri haline geldi. Offline mecradan online mecraya taşınan karekodların etkili kullanımı ile potansiyel müşterileri harekete geçiriyor.

Japonya menşeili Denso firması yaklaşık 20 yıl önce, otomotiv yedek parçalarının takibi için karekod teknolojisini üretti. Fakat bu teknoloji son yıllarda, özellikle sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte, gündelik hayat terminolojimize hızla adapte oldu. İşte salonlarda uygulanabilecek yaratıcı yöntemler içeren fark yaratacak öneriler!

Müşterilerilere verilen iş kartların içine iki kodlu barkod yüklenebiliyor. Böylece potansiyel müşteriler, karekod eklenen şirketin promosyon bilgilerininin görebiliyor. İş kartları, salon hakkında bilgilerin bulunduğu ve kişisel bilgilerin, paylaşıldığı basit bir kart olmaktan çıkıyor. Müşteriler karekodu okutarak, tasarladığınız saç modellerinin görsellerini, sizin hakkınızda daha çok bilgiye kolayca ulaşabiliyorlar. Çağa ayak uydurabilmek, salonun pazarlama iletişimini yenilikçi yöntemler ile şekillendirerek fark yaratmak sizin elinizde. Karekodların en çok kullanıldığı alanlardan biri de sosyal medyadır. Karekod teknolojisi ile müşteriler LinkedIn, Twitter veya Facebook aracılığı ile salon hakkında detaylı bilgilere kolayca erişebilir. Servislere kod eklemek, müşteri destek numarası ile görünen içerikleri müşterinin ihtiyacına göre belirliyor.

Broşürler ve diğer reklam ilanları yüksek maliyet gerektiriyor. Oysaki salonların yapacakları promosyonları duyurmak için karekod kullanarak, potansiyel müşterilerine akıllı telefonlar ve web tarayıcıları üzerinden ulaştırmak mümkün. Karekod teknolojisi bu anlamda daha düşük bütçeli olması nedeniyle de daha doğru bir mecra konumunda.

Wella işbirliği ile dünyaya açılan Vassago Semineri

0

Vassago Semineri

Kültürler arası etkileşimi destekleyen Wella Professionals, kapılarını dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen kuaförlere açtı. Geçtiğimiz sene Moskova’da buluşan kuaförler bu sene Türk kuaförlüğündeki nüansları keşfettiler.

Wella Stüdyo’da İsviçre, İtalya ve Fransa’dan gelen 75 kuaföre görsel bir şov düzenleyen Vassago ekibinden Alp Tuşe, Metin Kaya, Murat Kayabaşı ve Recai Yalçın’ın doğal amonyaksız renklendirme tekniklerine, pratik, kolay uygulanabilir taramalarına, kesim tekniklerine, gelin saçlarına, romantik topuzlara olan yoğun ilgi ve hayranlık, Türk kuaförlüğünün geldiği noktaya ve geleceğine ışık tuttu.         

  

Seminer hakkında detaylı bilgi, Vassago Ekibi'nin farklı ülkelerden kuaförlere verdiği ipuçları, katılımcıların görüşleri, Wella Professionals İsviçre Eğitim Müdürü Thedor Lejs, Wella Professionals Türkiye Eğitim Müdürü Sermil Yılmaz ve Vassago Ekibi ile gerçekleştirdiğimiz röportajlar için Estetica Dergisi Ağustos Eylül sayısını bekleyin!

Daha fazla fotoğraf için: https://www.facebook.com/WellaProfessionalsTurkiye

Hollanda’da bir kuaförlük markası: Müfide Halaceli

0

Hollanda’da yaşayan Antakyalı saç tasarımcısı Müfide Halaceli, 2012 yılında HAIRiST etkinliğinde sahne almıştı. Muhteşem gösterisiyle akıllarda yer alan Müfide Halaceli ile başarı öyküsünü, mesleğe bakışını, görüşlerini, yeni nesile tavsiyelerini konuştuk.      

hairist:online: Kuaförlüğe kendi istediğinizle mi başladınız?

Müfide Halaceli: Kuaförlüğe kendi isteğimle başladım ve hiç bitmesini istemeden devam ediyorum.

hairist:online: Salonunuzda farklılaşmak için neler yapıyorsunuz?

Müfide Halaceli: Salonumda farklılık yaratmak için kendi koleksiyonlarımı yaratarak, yeni stilleri müşterilerimle paylaşıyorum. Ayrıca senede 2 kez müşterilerimize VIP geceleri düzeniyoruz ve yeni trend makyaj ve saç tasarımlarını sunuyoruz.

hairist:online: Başarınızın arkasında ne var?

Müfide Halaceli: Salonlarımda yıllardır kişiselleştirilmiş stiller yaratıyoruz. Sadece saç kesmek veya renklendirmek değil, makyaj ve stil de çok önemlidir. Bir müşteriniz için en güzel saçı kesersiniz, boyarsınız ama o müşterinin stiline ve cildine uyum sağlamıyorsa, özellikle renk seçimi uyum içinde değilse bütün çalışmalarımız boşunadır.

Başarımın arkasında beni her zaman taşıyabilecek güçlü bir eşim ve beni her zaman sevgiyle destekleyen ailem var.

hairist:online:  Hollanda’da kuaförlük sektörü nasıl işliyor? Sektörün dinamiklerini, yapısını biraz anlatabilir misiniz?

Müfide Halaceli: Hollanda’da kuaforlük çok iyi bir yerde. PR (halkla ilişkiler) ve pazarlama, artistik becerilerden de önemlidir. Yenilik geliştirmek ve önde gelmek için her zaman PR gerekiyor. Bunun yanı sıra müşteriler artık sosyal medya yolu ile çok hızlı bir şekilde her şeyden haberdar olabiliyor. Bizim müşterimizden önce her seyi izlememiz ve haberdar olmamız gerek.

hairist:online:  HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müfide Halaceli: HAIRiST kuaförler için çok önemli bir etkinlik. Bütün kuaforleri en iyi şekilde bir araya getiren ve hatta Avrupa ve Asya’yı birleştiren bir network haline gelebilir!

hairist:online:  Yeni nesile tavsiyeleriniz neler? Sizce iyi bir kuaför nasıl olmalıdır?

Müfide Halaceli: Yeni nesile tavsiyem her zaman işlerini severek yapmaları ve eğitime çok önem vermeleridir. Gözlemlerime göre herkes cok iyi olduğunu düşünerek bir çok yanlış yapıyor. Öğrenmek hiçbir zaman bitmez.

hairist:online:  Kuaförlüğün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müfide Halaceli: Kuaförlük mesleği çok yüce bir meslektir! Daha profesyonel bir şekilde icra edilmeli: Sadece para kazanayım gerisi kolay diye düşünmek bence çok yanlış. Maalesef bu tabloları artık dünyanın her yerinde görüyoruz.

hairist:online:  Kuaförlüğü bir cümlede anlatabilir misiniz?

Müfide Halaceli: Kuaförlük pozitif yönleriyle uygulanması gereken yüce bir sanattır!

Hakan Köse ile İçsel Yolculuk

0

Hakan Köse’nin Wella Professionals ile gerçekleştirdiği iş birliği çerçevesinde “Marka olmanın yolu işinize kattığınız duygudan geçer!” semineri Antalya, Samsun ve Izmir ‘den sonra İstanbul’da kuaförlerin  algılarını değiştirdi.

Çoğu insan potansiyel gücünün farkında olamıyor, düşünceleri ile duygularına yön verme yetilerini keşfedemiyorlar. Bu yüzden tehditleri fırsatlara dönüştürmek zorlaşıyor. Kuaförlük mesleği birçok zorluğu beraberinde getiriyor. Yeri geldiğinde müşterilerinizin psikoloğu oluyorsunuz. “Peki sizin psikoloğunuz kim olacak” sorusuna cevap veren seminerde Hakan Köse katılımcılar ile interaktif bir ilişki kurdu.

Katılımcılar meditasyon yaparak iç dünyalarına yolculuk yaptılar ve kendilerini açarak tüm samimiyetleri ile korkularını, kaygılarını, içinden çıkamadıkları durumlar karşısında nasıl davranmaları gerektiklerini tartıştılar. 

Hakan Köse
“Müşteriler sadece servis almak değil sizin enerji alanınıza girip kendilerini iyi hissetmek istiyorlar. Çalışanlarla ve müşterilerle olan dengeleri ayarlamak, yaratıcılığınızı açığa çıkarmak ve bir bütün olarak kendinizi ve çevrenizdekileri sevmeniz sizi başarıya taşıyacaktır. Eğitimde hayatımda edindiğim deneyimleri meslektaşlarıma aktarabildiğim için çok mutluyum.”   

Robert Lobetta’dan Notlar

0

Kuaförlük sektöründe ikon haline gelmiş Robert Lobetta, namı diğer kuaförlüğün Salvador Dali'si, 70’li yılların başlarından bugüne yaratıcı çalışmaları ile öne çıkıyor. Robert Lobetta, Sebastian Artistik Direktörü olarak eğitimci kimliği ile kuaförlere yön gösteriyor. Los Angeles Wella Stüdyo’da kuaförlük hakkında bildiği ve herkesin bilmesi gerektiği 15 gerçekten söz etti.      

*Yaptığınız işe büyük bir tutku duymalısınız.

*Tekrar etmek, öğrenmenin en iyi yoludur.

*Limitlerinizi mümkün olduğunca zorlayın.

*Hislerinize güvenin. 

*Bütün başarılar fedakarlık ister.  

*Endişe hiçbir şeyi çözmez.

*Kendinizi kandıramıyorsanız, başkalarını da kandıramazsınız.

*Korku yaratıcılığı engeller.

*Bütün iyi fikirler şans eseri bulunur.

*Organizasyon eksikliğinden kaçının.

*Kızgınlık ya da nefret motivasyon gücünü arttırabilir.

*Zaman yönetiminin çok iyi yapılması gerekir.

*Mizah, kendinizi serbest bırakmanın en iyi yollarından biridir.

*Kendinizi konumunuz hakkında asla kandırmayın.

*Kafanızdaki seslerin sizi sürüklemesine izin vermeyin.

Salonumu nasıl büyük gösteririm?

0

Butik salonlarda dar alanlarda küçük detaylarla etkili salon tasarımları oluşturabilirsiniz. Eğer salonunuz geniş değilse, akıllı çözümler ve farklı salon tasarımı fikirleri ile tüm atmosferi bir anda değiştirebilirsiniz. Kompakt alanlar büyük fikirleri hayata geçirmek için engel değil. Salonunuzu küçük mucizelere dönüştürebilirsiniz.

Salonunuzda kontrast yaratarak, doğru tasarım ve renk seçimi ile alanınızı olduğundan daha büyük gösterebilirsiniz. Duvarda parlak ve koyu renklerden kaçının. Pastel renkler, beyaz, fildişi gibi renkler alanı olduğundan daha büyük gösterir. Aksesuarlarda da parlak ve canlı renkler, yer döşemelerinde ise nötr renkler tercih edebilirsiniz. Salonda hizmet ve servis çok iyi olabilir, fakat küçük alanlar potansiyel müşterileri kaçırabilir. Bu yüzden alanı olduğunda büyük gösterecek renkli ışık ve tabi kii çok sayıda ayna kullanmalısınız. Haber galerisinden küçük olduğu halde büyük etkiler yaratan salonları ilham almanız için sunuyoruz.

 

Salonlar için örnek sosyal sorumluluk

0

Sürdürülebilir bir dünya ve sokak hayvanlarının beslenmesine yönelik çift taraflı fayda sağlayan Şişli Belediyesi’nden örnek bir proje…Her gün salonlarda kullandığınız şampuan kutuları, temizlik maddeleri, güzellik malzemelerinin plastik kavanozları ve ya kutuları, naylon poşetler gibi atıkları sokak hayvanları yararına biriktirebilirsiniz. Geri dönüşümden elde edilecek gelirle sokak hayvanlarına mama alınacak. Proje ile ilgilenen duyarlı salonları geri dönüşüme davet ediyoruz. 

Alo Çevre Hattı 444 1 568

Pivot Point International’ın Kurucusu: Leo Passage

0

Leo Passage, 1958'de eşi Lenie'yle birlikte Hollanda'dan Amerika'ya göç etti ve bugün tüm dünyada verilen kuaförlük eğitim ağını yarattı. 1950 ve 1960'larda salonda çalışırken eğitim sistemini geliştirmeye başlamıştı. Mesleğin gelişmesini isteyen Passage kendi salonunda rakiplerine eğitim verdi.

Kariyeri boyunca Passage, 95'ten fazla yarışmayı kazanarak girişimci bir vizyoner olarak itibar kazandı. 1961 yılında "Dünya Şampiyonu" ve New York City'de gerçekleşen Uluslararası Güzellik Şovu'nda "Yılın Kuaförü" ünvanlarını elde etti.

 

Passage, Bauhaus sanat ve tasarım prensiplerine olan ilgisi sayesinde, bu akımın kuaförlük eğitimine nasıl uygulanabileceğini gördü. İlk Pivot Point Güzellik Okulunu 1962'de Şikago'nun kuzey yakasındaki Howard ve Clark caddelerinin köşesinde açtı. Burada, kozmetoloji eğitiminde altın standart haline gelen kuaförlük sistemini geliştirdi ve ilerletti.

 

Leo Passage endüstride adeta bir devdi. Sağlam bir eğitim, hedeflere dair geniş bir vizyon ve en iyisi olmak için duyduğu tutkuyla o bir takipçi değil, ancak lider olabilirdi. Bugün Passage'ın prensipleri dünyanın dört bir köşesinde tüm Pivot Point eğitmenleri ve mezunlarında, en iyi salonlarda, SPA'larda ve şirketlerde yaşamaya devam ediyor.

 

Yeni bir nefes: MOS BEBEK!

0

Yılların markası MOS’u markanın tutkunlarından Doğan Çelik’in devralmasıyla birlikte değişim rüzgarları başladı. Haziran ayında hizmete giren yeni şube dinamik ve enerjik yapısıyla güzellik tutkunları ile buluşuyor.    

MOS’un yenilenen yüzünün sembolü haline gelecek olan MOS Bebek’te son trendler MOS’un deneyimli ekibi tarafından uygulanıyor ve salon müşterilerin konforu esasına dayanarak hizmet veriyor. Modern tasarımıyla öne plana çıkan MOS Bebek’te, 15 kişilik tasarım ekibi ve 10 çalışma alanı bulunuyor. Bilgisayar ve internet alanının bulunduğu salon Altıpatlar Mimarlık imzası taşıyor.

Açık büfe ikramı ve otopark alanı ile  müşterilerinin konforu ve rahatlığını da hedefleyen salon sıcak, sade ve şık. Salon tasarımında ise kahve renklerle elegant yapı ortaya çıkıyor. Tablolar gibi küçük ayrıntılar salon atmosferine renk katarken koltuklar salon araçlarının modern tasarımları ile öne çıkan Takara Belmont’tan…

20 yıllık birikimiyle pek çok ünlünün saç stili danışmanlığını yapan Doğan Çelik salı ve cuma günleri, MOS’un yenilenen yüzü ve anlayışıyla açtığı ilk salon MOS Bebek’te bulunacak.

MOS markası gelecekte de aynı değerlere hizmet vermeyi, trendleri belirlemeyi, teknoloji ile güncellenerek farklı tatlar yaratmayı ve büyümeyi hedefliyor.

 Doğan Çelik (sol)  Ali Tacir Bebek Mos Salon Ortağı (sağ)

Eğitim aşkının yansıması: Orhan Çimenoğlu

0

Dünya çapında güçlü bir sistem ve altyapı ile kuaförlük mesleğini üst seviyeye taşıyan eğitim kurumu Pivot Point’in Türkiye eğitimlerinde başrolde yer alan Orhan Çimenoğlu ile konuştuk.

hairist/online: Sizi biraz tanıyalım.

Orhan Çimenoğlu: 1970 İstanbul doğumluyum. 1971’de İsviçre’ye gittim. 43 senedir İsviçre’de yaşıyorum. 1986 yılında kuaförlük mesleğine başladım. 1995 yılında İsviçre Konfederasyonu’ndan ustalık diploması aldım. Pivot Point Chicago merkezden Türkiye’de eğitim vermek üzere izin aldım. Öncelikle lisans vermediler. Fakat eğitimleri vermeye başladıktan sonra Pivot Point CEO’su Leo Passage bana çok iyi insanları karşına çıkardığımızı söyledi ve Pivot Point lisansörlüğünü verdi.

1996 yılında Pivot Point Uluslararası Eğitmeni oldum. 1990 yılında, Türk grubuna eğitim verdikten sonra, 1999 yılından itibaren Türkiye’de eğitimlere başladım. 2006 yılında İsviçre’de salonumu açtım. Bir iki sene eğitimlere ara verdim. 2014 yılından itibaren tekrar Türkiye’de Pivot Point eğitimlerine devam ediyorum.

hairist/online: Şimdi Pivot Point Türkiye bünyesindesiniz. Pivot Point eğitiminin farkını sizden dinleyebilir miyiz?

Orhan Çimenoğlu: Yusuf Koçyiğit benim ilk eğitmenlerimdendir. Pivot Point daha önce farkı bir lisansa sahipti. Üç yıl önce Pivot Point’i Yusuf Bey devraldı ve bana eğitmenlik teklif etti. Ben de kabul ettim. Çünkü Pivot Point %100 arkasında durduğum bir sistem. Eğitimlerde genel olarak bir saçın nasıl yapıldığını gösterirler. Pivot Point’in özelliği saçın sadece nasıl yapıldığını değil, neden gösterilen şekilde yapıldığının anlatılmasıdır. Nedenleri bildiğiniz zaman daha yaratıcı olabilirsiniz. Biz Pivot Point olarak, yaratıcılığın rastgele olmasını değil, tekrarlanabilmesini ve anlatılabilmesini istiyoruz.

Ben salonumda olmadığım zamanlar da elemanlarımı bu teknikle yetiştirdiğim için eğitimlere geldiğim zaman hiçbir sorun yaşamıyorum. Bütün salon aynı sistemle çalışıyor.

hairist/online:: Renk ve stil danışmanlığı eğitimleri dışında hangi eğitimleri veriyorsunuz?

Orhan Çimenoğlu:  Renk ve stil danışmanlığı yapmaya 2006 yılında başladım. Uluslararası eğitmenliğe başladığım zamanlarda kesim eğitmenliği yapıyordum.  Moda ve trend temel kesim, renklendirme, topuz ve şekillendirme eğitimleri verdim.

hairist/online:: Neden eğitmenlik yapmak istediniz?

Orhan Çimenoğlu:  Salonda her gün çalışmak, müşterilerle iletişime geçmek çok güzel. Ama meslektaşlarıma bildiklerimi gösterebilmek, onların bilincini açmak bana daha çok mutluluk veriyor. Meslektaşlarımız ne kadar donanımlı olursa, sektör o kadar hızlı gelişir. Müşteri ile olan teması özleyeceğim için salonda da çalışmaya devam ediyorum. Ama salondaki çalışma bana yeterli olmadı. Sadece eğitmen olmak da bana yetmedi.

Eskiden kuaför dediğimiz zaman sadece saç kesmek ve fön çekmek akla gelirdi, ama meslek düzgün yapıldığında, kuaförlük bambaşka bir meslek. Yeri geldiğinde müşterinizi dinlediğinizde onların gözünde bir psikolog oluyorsunuz.

Sadece eğitmen olduğunuz zaman günlük hayatın size getirdiklerini kaçırmış oluyorsunuz. Eğitimde katılımcılar salonda bunu uygulayabiliyor musunuz diye soruyorlar.

hairist/online: Kuaförler renk stil danışmanlığının öneminin farkındalar mı? Farkındalık yaratmak için ne yapmak gerek?

Orhan Çimenoğlu:  Eğitimini alanlar öneminin farkındalar. Kadınlar rengin, stilin ne olduğunu bazen kuaförlerden daha iyi biliyorlar ve bu servisin onlara sunulmasını bekliyorlar. Eskiden “Ben Paris’e gittim orada eğitim aldım” dediğiniz zaman müşteriler etkileniyorlardı. Şimdi ise “Tabii ki  gitmelisiniz, sizin kendinizi geliştirmeniz lazım” diyorlar.

Müşteriler talep ettikçe, kuaförler eksik taraflarını fark edecekler. Kuaförler müşterinin yüz şekline uygun stil hakkında konuştuğu zaman kendilerini mutlu hissedecek.

hairist/online: Geçmişten günümüze kuaförlük mesleğine yönelik eğitim sisteminde nasıl bir değişiklik oldu?

Orhan Çimenoğlu:  Çok büyük değişiklikler oldu. 1999 yılında ilk defa eğitimlere başladığımda Türk kuaförlerinin inanılmaz iyi kuaförler olduğunu biliyordum. Estetik, ahenk ve güzelliği çok iyi bir şekilde görebiliyorlar. Avrupa’daki kuaförler, o kadar yaratıcı değiller ama Türklere göre çok daha iyi temel bilgileri var. Türkiye’de bazen müşteriler kuaförden çıktıktan sonra saçları çok şık duruyor, fakat saçını yıkadıktan sonra eksiklikler ortaya çıkabiliyor.

Birkaç sene sağlık problemlerimden dolayı eğitmenliğe ara verdim. Bu yüzden Pivot Point’ten bir kaç sene ayrılmıştım. Daha önce yatay ayırım, düz küt kesim dediğimiz zaman insanlar anlamlarını yüzde yüz bilmiyordu. Fakat şimdi herkes çok yol katetti. İnsanlar eğitime daha çok önem vermeye ve kendilerine yeni bakış açıları kazandırmanın bilincine varmaya başladılar.

hairist/online: Sizce iyi bir eğitmen nasıl olmalıdır?

Orhan Çimenoğlu:  İyi bir eğitmen öncelikle mesleğine aşık olmalı ve bildiklerini severek karşı tarafa aktarmalıdır. Çünkü iyi kuaför olabilirsiniz ama bu yeterli olmaz. Bir kuaförde sunum becerisi ve sabır olması gerekir. Salon çalışması başka, eğitim verme çalışması başka, HAIRiST’teki gibi şov yapmak bambaşka şeylerdir. Daha önce turne olarak workshop şovlar gerçekleştirmiştik. Ama şovlarda katılımcılar gösterilenleri anlamayabiliyor. Birebir eğitimler daha anlaşılır oluyor. Şovlar ilham vermek, gözü canlandırmak, renk katmak için yapılıyor.

hairist/online: İyi bir kuaför nasıl olmalıdır?

Orhan Çimenoğlu: İyi bir kuaför fikirlerini hayata geçirmeli, yaratıcı olmalıdır. Kendini değil, müşteriyi ön planda tutmalıdır.

Müşterinin beklentilerine, yaşam stiline uygun saç modelleri ortaya çıkarmalıdır. Müşterinin yaşam stilini analiz etmek için doğru diyalog kurmalıdır. Müşteri ile konuşurken, kalp tarafında oturup, gözüne bakmak çok önemlidir.

hairist/online:HAIRiST etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Orhan Çimenoğlu:  4 sene önce HAIRiST’e katılma şansım olmuştu. İlk HAIRiST şov inanılmaz güzeldi. Dördüncüsüne yeniden katılma şansım oldu. Muhteşem bir şov olmuş. Ama çok fazla kesim göremedim. Bu yüzden biraz hayal kırıklığına uğradım. Burada eleştiri yapmak kolay, orada gidip şov yapmak zordur. Bunu kendim de sahneye çıktığım için birebir biliyorum. Bu eleştiriyi pozitif anlamda yapıyorum. Meslektaşlarıma saygım vardır. Yapılan saçlar çok güzeldi.

hairist/online: Yılın Kuaförü Yarışması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Orhan Çimenoğlu:  Yarışmacılar sahneye çıktığı zaman arkada saç tasarımları gösterilmeliydi.

hairist/online: Peki, Estetica Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Orhan Çimenoğlu:  Estetica’nın Türkiye’de çıkardığı ilk sayısında röportaj vermiştim. Estetica Dergisi’nin sektörde önemi çok büyük. Çok başarılı buluyorum, çok iyi mesajlar veriyor.

hairist/online: Kuaförlüğü bir cümle ile tanımlar mısınız?

Orhan Çimenoğlu:  Dünyanın en güzel mesleği. Çünkü insanları güzelleştiriyoruz. Bundan güzel ne olabilir ki…

Orhan Çimenoğlu’na paylaşımları için çok teşekkür ederiz.