Salonlarda Karekod

Son yıllarda, akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte karekod popüler pazarlama araçlarından biri haline geldi. Offline mecradan online mecraya taşınan karekodların etkili kullanımı ile potansiyel müşterileri harekete geçiriyor.

Japonya menşeili Denso firması yaklaşık 20 yıl önce, otomotiv yedek parçalarının takibi için karekod teknolojisini üretti. Fakat bu teknoloji son yıllarda, özellikle sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte, gündelik hayat terminolojimize hızla adapte oldu. İşte salonlarda uygulanabilecek yaratıcı yöntemler içeren fark yaratacak öneriler!

Müşterilerilere verilen iş kartların içine iki kodlu barkod yüklenebiliyor. Böylece potansiyel müşteriler, karekod eklenen şirketin promosyon bilgilerininin görebiliyor. İş kartları, salon hakkında bilgilerin bulunduğu ve kişisel bilgilerin, paylaşıldığı basit bir kart olmaktan çıkıyor. Müşteriler karekodu okutarak, tasarladığınız saç modellerinin görsellerini, sizin hakkınızda daha çok bilgiye kolayca ulaşabiliyorlar. Çağa ayak uydurabilmek, salonun pazarlama iletişimini yenilikçi yöntemler ile şekillendirerek fark yaratmak sizin elinizde. Karekodların en çok kullanıldığı alanlardan biri de sosyal medyadır. Karekod teknolojisi ile müşteriler LinkedIn, Twitter veya Facebook aracılığı ile salon hakkında detaylı bilgilere kolayca erişebilir. Servislere kod eklemek, müşteri destek numarası ile görünen içerikleri müşterinin ihtiyacına göre belirliyor.

Broşürler ve diğer reklam ilanları yüksek maliyet gerektiriyor. Oysaki salonların yapacakları promosyonları duyurmak için karekod kullanarak, potansiyel müşterilerine akıllı telefonlar ve web tarayıcıları üzerinden ulaştırmak mümkün. Karekod teknolojisi bu anlamda daha düşük bütçeli olması nedeniyle de daha doğru bir mecra konumunda.