Ana Sayfa Blog Sayfa 400

En fazla büyüyen Davines ülkesi: Türkiye

0

Davines Türkiye, bu yıl Londra'da düzenlenen WWHT'da en fazla büyüyen Davines ülkesi olarak ödül aldı. 2015 yılını Davines yılı olarak ilan eden Abko Genel Müdürü Murat Abacılar ile aldıkları ödülü, etkinliği ve Davines Türkiye'yi konuştuk.

Estetica: Öncelikle Davines WWHT'dan bahseder misiniz? Oldukça profesyonel bir organizasyondu.

Murat Abacılar: Öncelikle Londra’da gerçekleşmiş olması çok keyifliydi. Organizasyon çok mistik bir yerde yapıldı. Davines bu konuya özen gösteren bir marka. Bu tür organizasyonlarda aradığı en önemli şey mekanın farklı olması ki burada da özel bir mason kulübünde yapıldı. Hem sanatsal, hem eğitsel hem de Londra ile dolu, keyifli bir seyahat için yeterliydi.

Estetica: Davines Türkiye olarak bir ödül aldınız? Bu ödülün önemi nedir?

Murat Abacılar: 2014 yılında 82 ülke içinde en hızlı büyüyen ülke olarak ödül aldık. Aslında bu ikinci ödülümüz. Çünkü bu ödülü ilk kez 2011 yılında almıştık. İkinci kez bu ödüle sahip olmak çok önemli. Bu aslında bizim bakış açımızı yansıtması açısından önem taşıyor. Distribütör bir şirketten ziyade ailenin bir parçası olan bir yapımız var. 8 yıldan bu yana Davines için Türkiye’de yatırım yapıyoruz. Marka tanınırlığı ciddi olarak büyüyor. Bu da doğal olarak satışa yansıyor.

Estetica: 2015 Davines yılı olacak dediniz. Planda neler var? Yeni ürünler? Yapılanma ve eğitim anlamında neler olacak?

Murat Abacılar: İstediğiniz kadar çalışın, ürünleriniz iyi olmadıktan sonra boşuna. Son ürün lansmanında ürünlerin doğallığına vurgu yapan ürün hammaddelerini üreten çiftçilerin isimlerinin yer aldığı sürüdürülebilen güzelliği destekleyen ürünlerimiz mevcut.

Gelişen ve büyüyen sektör doğal olarak bizi de planlamaya sevk ediyor. Bir sonraki yılın planını yapmış bulunmaktayız. Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşecek olan aktivitelerimiz mevcut.

Yılın en önemli etkinliği 20 Nisan’da Türkiye’de olacak. İskandinav ülkelerinden gelecek olan kuaförlerin yer alacağı etkinliğe Türkiye olarak 200 kuaförle katılacağız.

Angelo Seminara başta olmak üzere birçok tanınmış saç tasarımcısının deneyimlerini paylaşacağı etkinlikte Türkiye’den de süpriz iki isim sahne alacak.

İtalya Parma’daki akademimiz yıl boyunca kullanımımıza açık. Şu anda 2 eğitimimiz söz konusu. Mart ayında Bologna’da Cosmoprof’ta olacağız. Ayrıca Davines Hollanda Mayıs ayında bizi ağırlayacak. İbiza ve Küba seyahatleri de planlarımız içinde. Her yıl tekrarladığımız Kıbrıs eğitimleri de yine Kasım ayında tekrar edecek.

World Wide Hair Tour bilgisini paylaşmak isterim Bir sonraki WWHT Los Angeles’ta Ocak 2016’da gerçekleşecek ki biz bunu Las Vegas ile birleştirmeyi planladık.

Estetica: Son olarak 2015 için mesajınızı öğrenebilir miyiz?

Murat Abacılar: Davines ailesine yeni katılımların olacağını ön görüyoruz. Ailemiz büyüyor. 2015’te daha da büyüyen ve mutlu müşterilerin çoğaldığı bir yıl hedefliyoruz. Kalite, kalıcılık, kâr ve keyfi barındıran 4K felsefemiz çerçevesinde 2015’e hazırız.

Estetica: Teşekkür eder, başarılar dileriz. 

“Saçlara şeklini yazar, rengini çizeriz.” Serge Moreou

0

“Saçlara şeklini yazar, rengini çizeriz.” 
Serge Moreou

Serge Moreou ile S Club Satış eğitiminde Serge Moreou günümüzün tüketicilerini ve kuaförlerin onları nasıl analiz etmesi gerektiğini katılımcılarla paylaştı. Serié Expert eğitim ve etkinlikleri hakkında ise L’Oréal Professionnel Pazarlama Müdürü Hande Aydın bilgi verdi.

Estetica: Kıbrıs ve Sapanca'da gerçekleşen Serié Expert eğitim-etkinlikleri hakkında bilgi verir misiniz?

Hande Aydın: Kıbrıs’ta gerçekleştirdiğimiz Serié Expert Ürün ve Satış Eğitim Kampı, Serge Moreau ile birlikte salon müşterilerine ürün önerme ve satışı konusunda daha ayrıntılı bilgi sahibi olmayı amaçlayan, yalnızca Serié Expert’S Club üyelerine özel bir program. Bir tam gün boyunca süren eğitimde Serge Moreau, imaj danışmanlığı konusundaki tecrübesi ile iş ortaklarımıza “müşteri iletişimi”, “doğru teşhis” ve “ürün önerme” konularında da deneyim kazandırarak farklı bir bakış açısı yakalamalarını sağlıyor.

Serié Expert’S Club Kongresi’ni ise 200 katılımcı ile Sapanca Güral Otel’de gerçekleştirdik. Bu eğitim L’Oréal Professionnel’in deneyimli ekibi ile birlikte Serié Expert ürün içeriklerine hakim olmak ve ürünlerin salon için tanzim teşhiri ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olmayı amaçlıyor.

Estetica: Önümüzdeki dönemde Serié Expert için neler göreceğiz?

Hande Aydın: 2015’de Serié Expert, salonların satış performanslarını arttırabilmelerini hedef alan yepyeni bir sistem ile karşımıza çıkıyor olacak. Bunu elbette her müşterinin ihtiyacına cevap verebilecek teknolojik yenilikler, lansmanlar, satış ürünlerinde uzmanlık eğitimleri, salonların görsel kalitesini arttırmayı ilke edinen tanzim teşhir ürünleri, medya yatırımları ile desteklemeye devam edeceğiz.

Estetica: Serié Expert'in salonlar açısından önemine değinir misiniz?

Hande Aydın: Serié Expert, salon kullanımına yönelik teknik boy ürünleri, her saçın ihtiyacına cevap verebilen geniş ürün ailesi, öncü ve yenilikçi formülleri ile son teknolojiyi sunuyor olmasına ek olarak arkasında L’Oréal Professionnel gücünü barındıran tüketici nezdinde bilinirliği yüksek bir markadır.

Salon içi kullanımlarda teknik boy ürünler yıkama setinde yüksek kalite standartları sunarken, kadınların ihtiyacına yönelik şok bakımları ile salonlara ekstra ciro getiren bir servis oluşturmaktadır.

Yıl boyunca S Club salonlarına özel deneme ve seyahat boyu ürünler yüksek müşteri memnuniyeti sayesinde salon satışlarını arttırarak salon cirolarına katkıda bulunmaktadır. Her ay salonlarımıza alımları karşılığı gönderilen birbirinden farklı tüketici hediyeleri ise salondan ürün alımı yapan müşterilere armağan edilerek müşteri sadakatine önem veren salonlarımıza destek olmaktadır.

Katılımcıların yorumları

Mustafa Ege, GK Kuaför-Eskişehir

Serge Moreou eğitimi pratik ve anlaşılabilirdi. Müşteriye yaklaşım, iletişim becerileri ve personel eğitimi konusunda salona taşıyacağımız önemli tüyolar aldık. Serié Expert Club’ın etkinliğini kesinlikle meslektaşlarıma öneririm.

Murat Orhan, Murat Orhan Güzellik Salonu-Balıkesir

L'Oréal Professionnel’ın eğitimleri farklı bir bakış açısıyla düşünmeme ve ayrı bir vizyon kazanmama olanak sağlıyor. Salon içi eğitimine katıldığım, tarzıyla, yapısıyla, duruşuyla kendisinde ustamı gördüğüm Serge Moreou, mesleğin duayenlerinden.

Necati Çevik, Ayhan Çevik Kuaför-Bursa

L’Oréal Professionnel’e Serié Expert Club eğitimini bize sağladığı için çok teşekkür ediyorum. Geleceğe yönelik bir şeyler katan yenilikçi anlayışlara dönük çok iyi bir eğitim oldu.

Volkan Erdemir, Grand Hyatt Otel-İstanbul

Serge Moreou eğitiminde ürünü tüketiciye nasıl sunacağımız konusunda bilgi aldık. Salonda eğitimde öğrendiklerimizi ekibe aktarmak üzere bir toplantı gerçekleştireceğiz. Bize çok fayda sağlayan bir eğitimdi. Ayrıca organizasyon çok güzeldi. Bir daha düzenlense yine katılmayı düşünürüm.

60’ların ruhuyla yepyeni salon: Gülay Tiran Hairstylist

0

60'ların ruhuyla yepyeni salon: Gülay Tiran Hairstylist

Her taşınma yenilik getirir. Her yenilik mutluluk. İşte mutluluk ve tasarım saçan bir salon örneği. Kuaförlüğe odaklı farklı objeleri, doğallığı yansıtan atmosferi ile sıcacık ve kucaklayan…

Projenin mimarı Elif Bilgin Altınbaşak ve salon sahibi Gülay Tiran’dan bilgi aldık:

Estetica: Teknik olarak proje hakkında bilgi verir misiniz?

Elif Bilgin Altınbaşak: Projede en büyük şansımız binanın zamanına ait güzel bir örnek olmasıydı. Yapıldığı dönemin havasını ve mimarisini iyi bir enerji ile yansıtıyordu. Bu nedenle yığma bir bina olması koşulunu unutmadan tefriş ettik.

Duvarları kaldıramadık ancak baca yerlerini kullanarak gerekli mekânları küçük odalar halinde tasarladık. Öndeki geniş balkonun keyfi ve nefesi, girişteki cam rüzgârlığı aynen yenilememiz ve en güzel aksesuarımız olan demir iç kapı sanki pano olarak binadan dekorasyona hediye oldu. Alçıpan ayrımlar ve tavan yüksekliğini kesinlikle düşürmemek prensibi ile ilerledik.

Estetica: Müşteriniz nasıl bir çalışmayı arzuladı?

Elif Bilgin Altınbaşak: Her mekân sahibini yansıtmalıdır.

Mimari anlamda Gülay Tiran bunu çok güzel yapma şansı bulacağınız bir müşteri. Sıcak karakteri, net istekleri ve size tasarımda özgür bırakması da mekâna tüm enerjisi ile yansıyor.

Estetica: Tasarım dili hakkında bilgi alabilir miyiz?

Elif Bilgin Altınbaşak: Tasarım dili bu salonda doğaldan yana, mevcuda saygılı ve fonksiyondan ödün vermeyen bir dildi.

Binanın karakterine uyumlu ama modern olmayı tercih eden bir şekilde ilerledik. Tasarımı göz dolduran aksesuarlar seçtik. Hafif aykırı. Amaç salonu uzun süre zamansız ve kalıcı tasarlamaktı. O nedenle tercihlerimizi hep doğal malzeme yönünde kullandık. Yer ve depolama gibi ihtiyaçları ise mobilya ile çözdük. Tarzda tutarlı olmak ise ilk hedefimdi.

Estetica: Yeni salonunuzda farklı olarak ne istediniz?

Gülay Tiran: Eski salonumda önceliğim müşterilerimizin kendilerini evinde hissetmesiydi. Yine aynı duyguyla hareket ettim. Yeni salonumuzun bulunduğu bina 60'lı yılların izlerini taşıyor. Özellikle bunu korumak istedim. Genel dokusuna müdahale etmeden, çalışma ortamımızı bu güzelliğin içine dâhil ettik.

Estetica: Mimar seçiminde kriteriniz ne oldu?

Gülay Tiran: Aynı zamanda yakın arkadaşım olan mimarımız Elif Bilgin Altınbaşak'la aynı dili konuşuyor olmamız sonucu güzelleştiren en önemli etken. Aksi çok zor olurdu. İlk salonumuza çalışırken beni uzun uzun dinledi, kendi doğrularını empoze etmeden çalışma rahatlığımız ve beğenilerim üzerinden gittik.

Estetica: Farklı objeler göze çarpıyor. Kitap, resimler, fotoğraflar. İlgi çekici olan hangileri?

Gülay Tiran: Özellikle farklı olması için çaba harcamadım. Zaten beğenilerim bu yönde. Gelen müşterilerinizle zaman içinde ortak noktalarınızı keşfetmiş oluyorsunuz. Sık seyahat ettiğim için ilgi alanlarıma yönelik alternative kitaplar bulma şansım oluyor. Zaten kitaplar yaşam alanlarımın vazgeçilmezi. Doğal olarak bu durum iş yerime de yansıyor. Sanatın her yönü beni ilgilendiriyor. Resim, heykel, vs… Yeni salonumuzda Yiğit Yazıcı'nın akrilik çalışmalarını kullandık. Oldukça beğenildiğini söyleyebilirim.

Estetica: İdeal salon tasarımı nasıl olmalı?

Gülay Tiran: Elbette renkler ve zevkler herkese göre değişiklik gösterir. Benim için öncelik, huzurlu ve aidiyet duygusunu verebilen seçimler yapmaktı. Zira bizim işimiz gereği mekânlarımızda sesler yüksek olabiliyor. Bir yandan müzik, fön makinesi derken müşterilerimize bunu minimumda hissettirecek ortamı yaratmamız esas. Ben bu salonumda dış görselimizde yer alan yeşil alanı içeriden yaşanılır kılmaya özen gösterdim. Yaşayan bir balkon önemliydi. Renkler, kullanılan mermerler, aynalar ve kullandığımız aksesuarlar tek tek düşünülerek seçildi. O yüzden benim için ideal salon şu an içinde bulunduğum salon…

Jüri üyeleri ne diyor? Murat Abacılar

0

Davines Marka Temcilsici Murat Abacılar
Hairist Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü yarışması mesleki anlamda kuaförleri hem heyecanlandırıyor, hem de salonlarda motive olmalarını sağlıyor. Kuaför olmak, özel bir yetenek gerektiriyor. Meslek hayatlarında kendi yerinde sayan insanlar vardır, bir de kendi becerilerini gösterebilmek, kendini bir adım daha ileriye taşımak için yollar arayanlar vardır.

Yarışma sayesinde sektörün önde gelen isimleri salonlarda tasarlanan saçları görme olanağı buluyorlar. Dolayısıyla katılımcılar farkındalık yaratıyorlar. Aynı zamanda saç tasarımları ödüllendiriliyor. Her ay farklı şehirlerden birinciler seçiliyor. Kazananlar çok iyi fırsatlar ile kendilerini daha iyi bir pozisyona taşıyabilme ve yarışma sayesinde hayallerine kavuşma olanağı buluyorlar. Biz de yarışmaya sponsor olarak kendimizi tanıtıyoruz, jüri toplantılarında kuaförler ile biraraya geliyoruz, sektör hakkında konuşuyoruz. Yarışma için daha fazla başvuru olması gerekiyor. Gelecek aylarda daha yaratıcı ve yenilikçi modeller ile katılım olmasını dilerim. 

Kıbrıs’ta Bertram K.

0

Kıbrıs'ta Bertram K.

Türk kuaförlerin kendilerine yakın hissettiği, makasın önemli ismi Bertram K., modern kesim tekniklerini paylaştığı eğitiminde, 300’e yakın seçkin kuaföre seslendi. L'Oréal Professionnel’in Kıbrıs’ta düzenlediği eğitimde Bertram K., bir ayrım ile birbirinden farklı dört kesim tekniğini teorik ve uygulamalı olarak izleyicilere sundu. Eğitimde Bertram K., cansız kafalar üzerine uzun, orta uzun, bob ve kısa kesim olmak üzere dört aşamada gösterdiği modeller ile geniş bir yelpazede müşteri portföyüne seslenerek, çok kısa zamanda uygulanabilecek pratik stiller gösterdi.

Katılımcılar, cansız modellerin yüz şekillerine göre üçgen ayrım yaparak eğitimde gördükleri teknikleri uygulama fırsatı buldular. Bertram K. eğitimin ilk kısmında iki model, ikinci kısmında ise diğer iki modeli ve son koleksiyonunu geniş katılımcı kitlesi ile paylaştı.

Bu eğitime ilişkin olarak L’Oréal Professionnel Teknik-Artistik Gelişim Müdürü Zeynep Atasoy’la konuştuk: “Gelenekselleşen Bertram K. kesim eğitimi Kıbrıs’ta 300’e yakın katılımcı ile gerçekleşti. Bu kadar büyük çapta bir eğitimi ikinci kez düzenliyoruz. Kesim, sektörümüz için çok önemli bir servis. Eğitmenimiz Bertram K., katılımcılara iki grup halinde kesim eğitimi verdi.

Bertram K.’nın felsefesine göre ne kadar az ayrım yaparsanız, o kadar az hata yaparsınız. Günümüz modern kadını için zaman çok önemli. Bertram K.’nın kesim tekniklerinin Türk kuaförleri tarafından sevilmesinin en büyük nedeni anlaşılabilir, basit ve ticari teknikler gösteriyor olması. Bu yüzden her sene katlanarak büyüyen bir kitleye sesleniyor. Bertram K.’nın aktardığı tüm teknikler sadece makas ve tüketici ilişkisini değil, aynı zamanda kuaför, ürün ve tüketici ilişkisini kapsıyor. Bu nedenle de sektörümüz için önemli olduğunu düşünüyoruz. Günümüzde kuaförlerin teknik bilgileri ve müşteri ilişkileri ile değil, sundukları servislerle de öne çıkmasını istiyoruz. 2015 senesinde iş ortaklarımıza çeşitli sürprizlerimiz olacak.”

Eğitimden yansımalar

Adem Bor, Kuaför Adem-Samsun

Bertram K. eğitimine 5. kez katılıyorum. Eğitimde gördüğümüz yenilikçi modeller ufkumuzu açıyor. Öğrendiğimiz stilleri elemanlarımıza aktarıyoruz. Her izleyişimde yeni stiller öğreniyorum. Organizasyondan çok memnun kaldım.

Ahmet Afacan, Levent Kuaför-İstanbul

Bertram K. eğitimini sekiz sene önce izlemiştim. Bu eğitimde bilgilerim daha iyi pekişti. Temel kesim tekniklerini çok iyi uygulayan Bertram K. aynı zamanda çok da iyi bir eğitmen. Bu eğitimden sonra, Bertram K.’yı sosyal medya kanallarından da takip edeceğim. Meslektaşlarıma şiddetle tavsiye ediyorum. L'Oréal Professionnel’e çok teşekkür ediyorum.

Bayram Düz, Kuaför Seibella-İstanbul

Çok verimli bir eğitimdi. Kendine özgü çalışma teknikleri olan Bertram K.’yı üçüncü kez seyrediyorum. Bertram K. bu teknikler üzerine çalışıldığı zaman daha güzel şeyler ortaya çıkacağını söylüyor. Ben de salonda kendime göre yorumlayarak farklı teknikler geliştireceğim. L'Oréal Professionnel bizi eğitime yönlendirerek gelişimizi sağlıyor. Desteğinden dolayı teşekkür ederiz.

Doğan Çelik, Mos Büyük Kulüp-İstanbul

Bertram K.’nın çizgisini ve tekniklerini çok beğeniyorum. Akılda kalıcı ve çok net bilgiler veriyor.Bütün eğitimlerde değişmeyen bir altyapı üzerinde, makas vuruşları ile fark yaratan teknikler gösteriyor. MOS Salonları olarak altyapımız Bertram K. teknikleri ile örtüşüyor. Bertram K. eğitimine 10. kez katılıyorum. 10 kere daha gelse yine eğitimlerine katılmak isterim. Çünkü her eğitimde farklı bir nüans yakalıyorum. Nasıl ki bir kitabı tekrar okuduğunuzda farklı yorumluyorsunuz, Bertram K. eğitimlerine her katılışınızda farklı bir şeyler alabiliyorsunuz. Ayrıca L'Oréal Professionnel çok güzel bir organizasyon düzenlemiş. Kıbrıs, kaldığımız otel, gala gecesi, hepsi çok güzeldi.

Elif Çetin, Lale Kuaför-Kocaeli

Bertram K.’nın eğitimde gösterdiği uygulanabilir teknikleri salona taşıyacağım. Tekniklerin çok hızlı ve güncel olması güzeldi. Organizasyona daha önce de katılmıştım. Kıbrıs’ta gerçekleşiyor olması çok keyifliydi. Sadece eğitimin çok kalabalık olması verimliliği azalttı, tekrar katılmayı düşünüyorum. L'Oréal Professionnel ailesine çok teşekkür ediyorum.

Fikret Akpınar, Fa Sanat-Ankara

Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Teknik bilgileri aktarması, bir saç ayrımından dört ayrı saç modeli çıkarmasından çok etkilendim. Personellerin aynı teknikler ile çalışıyor olması, müşterileri de tatmin edecek. Salonumuzda eğitimde gördüğümüz teknikleri personelimize çok kolay bir şekilde aktaracağız.Dolayısıyla salon verimliliğimiz ve hızımız artacak. Böylece müşteriler de çok daha az sıra bekleyecekler.

Fikri Çoldur, Villa Kuaför-İstanbul

Bertram K. eğitimini ilk defa izliyorum. Daha önce eğitime katılanlar ne kadar çok verim aldıklarını söylüyorlardı. Son zamanlarda salon yönetimi üzerine yoğunlaştığım için teknik eğitimlere katılmıyordum. Eğitimde gösterilen ustura ile kesim teknikleri ve kâküller beni çok etkiledi. Meslek sürekli yeniliklerle besleniyor. Eğitimde, 30 senedir meslek hayatımda görmediğim çok kısa sürede uygulanan kesim teknikleri gördüm.

Filiz Demet Akbaba, Doğa Beauty Club-Ankara

Bertram K. gösterdiği pratik modellerle keyifli bir eğitim gerçekleştirdi. Müşteriye kestiğimiz saçı neden o şekilde kestiğimizi anlatırsak daha olumlu sonuçlar alabiliyoruz. Aynı zamanda güleryüz de çok önemli. Organizasyon ile ilgili çok mutluyum. Satış uzmanımız Atilla Bey’e ve L'Oréal Professionnel ailesine çok teşekkür ederim.

Habip Akpolat, Onlar Kuaför-İstanbul

Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Salona taşıyacağım modeller gördüm. Bu eğitimden sonra açılarla daha rahat çalışabileceğim. Kesinlikle meslektaşlarıma önereceğim. Sunum olarak çok güzeldi. Şimdiye kadar katıldığım en güzel eğitimdi. Tekrar düzenlenirse, Bertram K.’nın eğitimine yine katılırım.

Mert İnan, Kuaför Burhan-Tekirdağ

Geçen sene Bertram K. eğitimine katılmıştım. Eğitimden aldığım yenilikçi teknikleri salonda uyguladım ve kesinlikle fark yarattı. Organizasyon çok güzeldi. Eğitim bir daha düzenlenirse yine katılmak isterim.

Mevlüt Bayındır, Back 2 Hair Kuaför-Muğla

Çok başarılı, yetenekli, özverili olduğunu düşündüğüm ve daha önce altı kez katıldığım Bertram K. eğitimini ilk kez İstanbul Hyatt Regency’de izlemiştim. Bertram K. eğitimde gösterdiği ters burgu ve kâkül kesme teknikleri ile bizi inanılmaz büyüledi. Kesimi sadeleştiren bir eğitimci ve kuaför olan Bertram K. bize gerektiği kadar ara makas kullanmamız gerektiğini öğretti. Eğitimde doğal saçlar üzerine yoğunlaştık. Burada bulunmaktan çok mutluyum. Eğitimde gördüğüm teknikleri salonda da uygulamaya başlayacağım.

Mustafa Tartıcı, Mustafa&Semih Kuaför -İstanbul

Bertram K. eğitimine ilk defa geliyorum. Kesim tekniklerini ve gösterdiği kolay, uygulanabilir stilleri beğendim. Müşteriler saçlarının çok kısalmasını istemiyorlar, saçlarının uçlarına hafif bir kat verelim istiyorlar. Eğitimde salona taşıyacağım stiller gördüm. Organizasyon çok güzeldi. Kalite olarak L'Oréal Professionnel her zaman çok başarılı.

Önder Toprak, Önder Toprak Bayan Kuaförü-İstanbul

Bertram K. eğitimine 4-5 kere katıldım. Her geldiğimde kesimde farklı nüanslar görebiliyorum. Eğitimde gördüğüm makas hareketlerini salonda uygulayabilirim. Gördüğümüz kesim teknikleri çok basit görünmesine rağmen uygulaması biraz zor. Çünkü Bertram K. sadece dört makas ile bir kesimi bitirebiliyor. Fark yarattığı için çalıştığımız L'Oréal Professionnel’ın organizasyonlarına her zaman katılıyorum ve çok beğeniyorum.

Sezer Çağatay, Kırıktarak Bayan Kuaförü-Bartın

Salonumuza yenilikler götüreceğimiz Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Daha modern kesimler çıkarmamıza olanak sağlayan eğitimde, kısa sürede hizmet vermemizi sağlayan, müşteri ve bize zaman kazandıran teknikler gördük. Organizasyon çok güzeldi. Salonumu açtığım ilk günden beri çalıştığım firma olan L'Oréal Professionnel ile senelerce çalışmayı isterim.

Tahir Soysan, Vassago Kuaför Hillside-İstanbul

Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Bence mükemmeldi. Saç kesim tekniklerini birebir iletişim kurarak anlattı. L'Oréal Professionnel’e bu organizasyonu düzenlediği için çok teşekkür ederim. Eğitimin içeriği, kalitesi ve kaldığımız otel çok güzeldi. Tekrar eğitim düzenlenirse yine katılmak isterim. Arkadaşlarıma da öneririm.

Jüri üyeleri ne diyor? Gülizar Boyacı

0

Gülizar Boyacı Hairist Ayın Kuaförü Yarışması için neler söylüyor? Kulak verin! 

Günümüzde hayatımızın her anında teknolojiyi kullanıyoruz. Yarışma çağa çok uyuyor, bu yüzden katılımın ilerleyen aylarda daha da artacağını düşünüyorum. Salonlarda yapılan saçların paylaşıyor ve sektörden insanların bu çalışmaları görüyor olması salonlarda verimliliği artıracaktır. Yarışma için paylaşılan fotoğraflar çok güzeldi. Fakat fotoğraf çekimlerine biraz daha dikkat edilmesi gerekiyor. Değerlendirme yaparken bazı fotoğraflar tek açıdan çok net anlaşılmadığı için seçmekte biraz zorlandık. Bir çok açıdan görmek isterdik. Kesim kategorisinde yarışacakların çalışmalarını farklı şekillendirmeler ile kolaj yaparak sunmasının daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü bir kesim tek bir şekil ile kullanılmıyor. Katılımcıların her şeyi organize edip, çok iyi planlanması gerekiyor. Şekillendirme kategorisinde çok standart ve klasik modeller vardı.  Salonlarda çok farklı stiller tasarlanıyor. Biraz yaratıcılığı harekete geçirip, standardın dışına çıkılabilir. Yarışmacılar, günümüz trendlerini, yenilikleri, dünyada tasarlanan saçları takip ederek, gözlemleri doğrultusunda kendilerinden bir şeyler katarak tasarladıkları saçlarla yarışmaya katılmalılar.

Toplam görünüme bakılarak yola çıkmak gerekiyor. Saçlar kıyafet ve takı ile bütünlük sağlamalı, küçücük dokunuşlar ile birçok şey değişebilir. Saç modelin yüzüne uyuyor mu? Saç omuza mı düşüyor? Kıyafetin üzerine de düşüyor? Kıyafetin dokusu, kumaşı ve deseni saçı kapatıyor mu yoksa güzelliğini açığa mı çıkarıyor? Bütün bunlar çok önemli.

Yarışmaya katılmak için harcanan emek mesleğe duyulan aşkı temsil ediyor ve tüm katılımcıların ruhu zenginleşiyor. Burada jüri üyesi olarak bulunmak çok heyecan vericiydi. Yarışmacılar da katılırken bu heyecanı duyuyorlar. Salonlarda çalışırken kendilerine yeni bir amaç katıyorlar. Yarışma hem ticari anlamda hem salonda zamanı iyi değerlendirmek anlamında kuaförlere fayda sağlıyor. Kuaförler yarışmaya katılmak için nasıl saç keseceklerinin, o saçı kime keseceklerinin heyecanını yaşıyorlar.  Birinci olduğu takdirde bunu müşterisi ile paylaşıyorlar. Daha iyisini yapmak istiyorlar, sınırlarını zorluyorlar. Bizlere bu katkıyı sağladığı için, bizi yerimizde durdurmadığı için yarışmayı düzenleyen hairist online ekibine çok teşekkür ederiz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Salih Pehlivan

0

Salih Pehlivan Hairist Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Her kuaförün mutlaka yarışma heyecanını yaşaması gerektiğini düşünüyorum. Yarışmak yaratıcılığı besliyor. Katılımcılar her seferinde yaptığının daha iyisini yapmak için çaba harcıyorlar.

Hiç yılmadan kazanıncaya kadar devam etmeliler, her denemelerinde daha doğru ve daha iyisini yapmalılar. Yarışmanın koşullarına dikkat etmeliler. Günlük salonlarımızda müşterilerimize uygulayabildiğimiz renkler kesimler şekillendirmeler ve topuzlar ile katılmalarını öneririm. Tasarımların uluslararası kullanılabilir olması gerekiyor. Ülkemizde ünlülerinin kullandıkları saç modellerini, sosyal medyadan takip etmeleri ayrıca dünya modasını yakından takip ederek çalışmalarına yön vermeleri gerekiyor. Bu yarışma kuaförlerin ticari mesleki gelişimini destekleyen bir formatta düzenleniyor. Ben şahsım adına sektörüme katkı sağlayan ve meslektaşlarıma fırsat yaratan bu yarışmayı düzenleyen Hairist Online ve destek veren tüm firmalara teşekkür ederim.

Jüri üyeleri ne diyor? Ediz Doğan

0

Ediz Doğan tutkuyu harekete geçirerek, sektöre yeni bir soluk kazandıran
Hairist Ayın Kuaförü Yarışması için ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması kuaförlere farklı bakış açıları kazandırarak tatlı bir rekabet ile mesleki anlamda gelişmelerini sağlıyor. Çalışmaları değerlendirirken, fotoğrafın ışığı, görüntü kalitesi ve tek açıdan çekilmesinden kaynaklanan kararsızlıklar yaşadık. Bu yüzden yarışmacıların tasarladıkları saçları dört açıdan çekerek kolaj haline getirmelerinin ve bu şekilde paylaşmalarının daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Her ay katılımcı sayısının arttığını görüyorum. Katılımcıların çalışmalarının sosyal medya kanallarında paylaşılması ile salonda nasıl saçların tasarlandığını da gösteriyor. Yarışmaya katılmak isteyen kuaförlere günlük kullanılabilecek saçlar ile yarışmalarını, bir önceki ay seçilen modelin benzerlerini tasarlayarak yarışmaya katılmak yerine daha yaratıcı olmalarını ve kendi tarzlarını ifade eden değişik modeller ile başvuru yapmalarını tavsiye ediyorum. Renklendirme kategorisinde katılacakların kesinlikle üç dört renk kullanmaları gerekiyor. Yarışmacılar tasarladıkları saçların beğenildiğini gördükleri ve birinciler ödüllendirildiğini için mesleki açıdan büyük bir tatmin yaşarken, yaratıcılıklarını da geliştireceklerdir. 

Kuaför mü olmak istiyorsunuz?

0

KUAFÖR MÜ OLMAK İSTİYORSUNUZ? 

ÖNCE MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLERE BAKALIM

Kuaför olmak isteyenlerin; ellerini ustalıkla kullanabilen, estetik görüşe sahip, renkleri ayırt edebilen, kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan, güler yüzlü, sabırlı, müşterilerinin duygularına ve ihtiyaçlarına karşı anlayışlı, insanlarla iyi iletişim kurabilen kişiler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Kuaför ve güzellik salonları gibi kapalı ortamlarda, sürekli olarak ayakta, yoğun bir şekilde çalışır. Çalışma ortamı kullanılan çeşitli cihazlar ve kalabalık nedeniyle gürültülüdür. Her gün yapılan iş birbirine benzerse de, değişik insanların gelip gittiği kuaför salonları, değişiklikten hoşlananlar için çekici bir ortam olabilir. 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Kuaförlük mesleğinde yetişmiş elemanların, genelde kendi işyerlerini açma imkanları nedeniyle işsiz kalma olasılığı çok azdır. Bazı büyük otellerde, film setlerinde, zincir kuaför salonlarında ve kendilerine uyan diğer kuaför salonlarında, sektörde hizmet veren markaların teknik ekiplerinde çalışma imkânları vardır. Kuaförlük mesleğini seçen kişiler iyi bir gelir elde etmek için bu sektördeki değişiklikleri izleyerek kendilerini yenilemeleri gerekiyor. Çünkü oda sürekli değişiyor. Modayla iç içiçe olan kuaförlük için güncel kalmak önem taşıyor.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Kuaförlük, meslek liseli, yüksekokullar ve özel kurslarda öğrenilebilmektedir. Ustalık belgesi gerektiren kuaförlükte çıraklık eğitimine başlayabilmek için; en az ilköğretim okulu mezunu olmak, 14 yaşını doldurmuş ve 19 yaşından gün almamış olmak, ancak; 19 yaşından gün almış olanlardan daha önce mesleki eğitimden geçmemiş olanlar, yaşlarına ve eğitim seviyelerine uygun olarak düzenlenecek mesleki eğitim programlarına göre çıraklık eğitimine alınabilir. 

Ayın Kuaförü Yarışması Aralık Ayı Birincileri

0

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması

Aralık Ayı Birincileri

Kuaförlük sektöründe tutku ve heyecanı canlı tutan ve harekete geçiren Hairist Ayın Kuaförü Yarışması Ekim ayında 226, Kasım ayında 338 başvuru ile büyük bir ilgi görmüştü.

Ediz Doğan, Gülizar Boyacı, Hakan Köse, Davines markası için Abko Genel Müdürü Murat Abacılar, Salih Pehlivan, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ve Estetica Dergisi editörü Zeynep Taner Abacı, 01.11- 30.11 2014 tarihleri arasında hairist.com.tr’nin Sizden Gelenler bölümüne Aralık yarışması için eklenen 394 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.      

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Aralık 2014 Kesim Kategorisi Birincisi

Kuaför ORHAN ÇİNÜÇEN

Aralık 2014 Renklendirme Kategorisi Birincisi

Kuaför ERDAL ÇARDAK

Aralık 2014 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

Kuaför EREN CEREN

ARALIK 2014 Topuz Kategorisi Birincisi

Kuaför MUHAMMET USTA

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

Neler kazandılar?

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri (Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Goldwell, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Pivot Point Türkiye, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional)

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Kasho Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri(Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Goldwell, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional)

Kimler Destekliyor?

Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kasho Makas, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki Makas, Pivot Point Türkiye, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional