Ana Sayfa Blog Sayfa 397

İşte Büyük JÜRİ!

0

2015 Jüri Semineri Gerçekleşti

Bu sene beşincisi düzenlenen sektörün en prestijli etkinliği HAIRiST 2015 bünyesindeki  “Yılın Kuaförü Yarışması” için jüri semineri, Artistik Kuaförler Derneği’nde gerçekleşti.

Bu sene ilk defa online olarak gerçekleşecek yarışmada, jüri üyelerine yeni yarışma formatı ve kurallar anlatıldı. Karşılıklı fikir alışverişi ile yarışma; katılımcılar için en mükemmel hale getirildi.

Jüride sektörün  başarılı isimlerinden AKD üyesi;

Adnan Serter

Ali Keleş

Atanur Arıkfidan

Bora Özdoğan

Damla Arı

Ediz Doğan

Gülay Tiran

Habip Örs

Hakan Akbalık

Hakan Köse

Muharrem Gür

Mustafa Demirbağ

Nurdoğan Kopal

Sabit Akkaya

Yıldırım Özdemir yer alıyor.

Jüri başkanlığını ise Mahmut Ebil yapıyor.

Kuaför olmayan jüri üyeleri arasında ise Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ile Estetica Dergisi Yunanistan Genel Yayın Yönetmeni Frini Latou yer alıyor.

Yarışmaya katılım geçmiş yıllardan farklı olarak internet üzerinden yapılacak ancak değerlendirme yine noter gözetiminde ve kapalı kartlarla gerçekleşecek ve video ile kayıt altına alınacak.

Sektörün en önemli etkinliği HAIRiST bünyesinde gerçekleşen “Yılın Kuaförü Yarışması” için detaylı bilgi: http://www.hairist.com.tr/2015 adresinde bulabilirsiniz.

 

 

Jüri üyeleri ne diyor? Yusuf Koçyiğit

0

Pivot Point Türkiye Genel Müdürü Yusuf Koçyiğit

Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Ayın Kuaförü Yarışması için katılımcılar birbirinden güzel saç tasarımları ile başvuru yapmışlar. Bu kadar çok katılım olması beni çok mutlu etti. Bundan sonrası için de yarışmanın daha da büyüyerek devam etmesini diliyorum. Sektör kabuk değiştiriyor. Üzerine kafa yorarak, emek vererek, hayallerimizi süsleyerek, kendi tasarımlarımızı üretmemiz gerekiyor. Tük kuaförlüğü günümüzde kendi ayakları üzerinde duruyor. Kuaförlerin kendi çizgileri ile yaratıcılıklarını açığa çıkaran bir profil sergilediklerini düşünüyorum. Katılımcıların yapmış olduğu modellerdeki konsepti çok iyi anlayıp, göndermeleri gerekiyor. Bugün biz topuz kategorisinde gördüğümüz bir çalışmayı çok beğendiğimiz için şekillendirme kategorisinde değerlendirmek istedik.

Uzun saçlarda trend kesimleri vurgulama şansınız yok, ama yarışmacılar, daha özgür, cesur, ticari ve kullanılabilen kesimler ile katılabilirler. Kesim kategorisinde birinci seçilen yarışmacının tasarımının öncesi ve sonrasını göndermesi değerlendirmemizi çok etkiledi. Bir kadının görünümünü bambaşka bir yere taşıyorsunuz. Bizim işimiz müşterilere mutluluk ve özgüven satmak. Bu işin kurgusunun çok zor olduğunu biliyorum. Hiçbir amaç gütmeksizin sektöre büyük çabalarla çok büyük fayda sağlamanız beni çok mutlu ediyor. 

MOR günler başlıyor!

0

Günlerden MOR;

8 Mart Dünya Kadınlar Günü

Pazar günü: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü.

Kadınlar: kuaförlük sanatına ilham verenlerdir. 8 Mart’ta; güzel saçlara sahip olmayı her şeyden çok hak ediyorlar. En güzel saç tasarımlarınızı bugün onlar için yapın.

8 Mart’ın rengi “mor”dur. Kadınlar gününde; müşterilerinizin saçlarını ve salonlarınızı mor kurdelelerle süsleyin. Onları, kendi günlerinde mor taçlı kraliçelere dönüştürün.

Çektiğiniz fotoğrafları 

http://www.hairist.com.tr/index.php?page=sizdenGelenler  

adresinde bekliyoruz.

Dünya Kadınlar Günü'nün tarihçesini anlatan yazımız için tıklayın:

8 Mart tarihçesi…

Jüri üyeleri ne diyor? Sibel Bircan

0

Sibel Bircan Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne diyor?

Yarışma için değerlendirme yapmak bizi çok zorladı. Çok fazla başvuru vardı. Elemek kolay olmadı. Katılımın her geçen ay daha da çoğalmasını istiyorum. Jüri toplantısından sonra daha çok heyecanlandım. Çevremdeki herkesin, tasarladıkları modelleri sergileyebilmelerine imkan sağlayan yarışmaya katılmalarını istiyorum. Yarışmalara katılarak reklamınızı da yapmış oluyorsunuz. Müşterilerin de bu tür şeyler çok hoşuna gidiyor. Yarışmaya katıldıkları fotoğrafları çekerken biraz daha özen göstermeliler. Arka fon çok karışık olduğunda tasarlanan saçlar da kayboluyor. Bazı fotoğraflar net değildi. Onları elemek zorunda kaldık.

Topuz benim için özel bir branş, sadece saçı topladığımız değil, yaratıcılığımızı kullanabildiğimiz bir alan olduğunu düşünüyorum. İşçilik ve temiz saç taramak çok önemli. Dağınık bir topuz bile tarasak, onun kendi içinde bir tarzı olması gerekiyor. Çok karışık topuzlar olmamalı, krepeler görünmemeli. Topuz kategorisinde çok zor karar verdik. İki topuz arasında kararsız kaldık. Ben burada çok daha fazla fotoğraf görmek istiyorum. Salonda tasarlanmış inanılmaz güzel çalışmalar var. Artık bu yarışmaya katılmak çok kolay. Fotoğrafları sadece göndermek yeterli. Bu yüzden kuaförlerin cesaret gösterip, mesleki çizgilerini gösteren fotoğraflarla yarışmaya katılmalarını diliyorum. 

8 Mart’ın tarihçesi…

0

8 Mart'ın kısa tarihçesi

1921’den beri dünyada ve Türkiye’de kutlanan Dünya Kadınlar Günü’nün ve kadınların verdiği mücadelenin önemini anlayabilmek için kısa bir tarihçe:

DÜNYADA 8 MART

8 Mart 1857 yılında Amerika’nın New York kentinde, tekstil sektöründe çalışan yüzlerce kadın; düşük ücretlerini, uzun çalışma saatlerini ve insanlık dışı çalışma koşullarını protesto etmek için grev başlattı. Kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olmak yolunda verdiği bu mücadelede, polisin grevdeki işçilere saldırması ve fabrikaya kilitlemesiyle çıkan yangın sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. İşçilerin cenaze törenine on bini aşkın kişi katıldı. 26-27 Ağustos tarihinde Kopenhag’da Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin tarafından, 8 Mart 1857’deki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart’ın “Internationaler Frauentag” (International Women’s Day – Dünya Kadınlar Günü) olarak anılması önerisi getirildi. Zetkin’nin önerisi oybirliğiyle kabul edildi. İlk yıllarda belli bir tarih netleştirilmemişti fakat hep ilkbahar olarak anılıyordu bu tarih. Tarihin 8 Mart olarak saptanışı 1921’de Rusya’nın Başkenti Moskova’da 3. Uluslararası Kadınlar Konferansı’nda gerçekleşti. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü birinci ve ikinci dünya savaşı yılları arasında bazı ülkelerde yasaklandı. 1960’lı yılların sonunda ABD’de binlerce kadının katılımı ile yapılan 8 Mart anmaları daha güçlü bir şekilde gündeme geldi. Ve ardından Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu, 16 Aralık 1977 yılında 8 Mart’ı “Dünya Kadınlar Günü” olarak kabul etti.

TÜRKİYE’DE  8 MART

Türkiye’de 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ilk kez 1921 yılında “Emekçi Kadınlar Günü” olarak kutlanmaya başlandı. 1975 yılında ve onu izleyen yıllarda daha yaygın ve kitlesel olarak kutlandı, kapalı mekanlardan sokaklara taşındı. 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi’nden sonra 4 yıl boyunca 8 Mart hiç kutlanmadı. 1984’ten itibaren her yıl kadın örgütleri tarafından direniş ve mücadele günü olarak “Dünya Kadınlar Günü” kutlanmaya devam ediliyor.

Algınızı değiştirin

0

Marka kimliğinizi oluşturun

Günümüzde sektör çok farklı bir yöne doğru gidiyor. 70’li, 80’li yıllarda çoğu kuaför eğitimlere katılıp, ufkunu geliştirmek, öğrendikleri farklı teknikleri salonlarda kendi kimlikleri ile müşterilelere uygulamak yerine yerinde sayıyorlardı. Salon yöneticilerinin algısının değişmesi ile birlikte sektör bambaşka bir ruh kazandı… Dinamik ve vizyoner bir duruş, yenilikçi ve geleceğe yatırım yapan bir bilinçten bahsediyoruz… Firmalar yeni trendleri her sezon kuaförlere tanıttılar, saç koleksiyonu yaratmanın kuaföre sağladığı faydanın farkındalığı oluştu…

Aslında üzerinde durmak istediğimiz konu bir kuaförün ne kadar iyi saç kestiği, ne kadar iyi renklendirme uyguladığı ya da topuz taradığı değil! Salona değer katmak potansiyel müşterilere ulaşmak ve varolan müşterinin devamlılığını sağlamak için stratejiler geliştirmek salonları ayakta tutmaya başladı.

Neler yapmalısınız?

  • Değerinizin farkına varın.  Fiyatlarınızı aşağıya çekerek, haksız rakabet oluşturmak yerine kendinizi geliştirmeye odaklanın. Sizin marka olan başka bir kuaförden çok farkınız yok. Belki de tek farkınız, kendinizin farkında olmamanızdır.   

 

  • Kariyeriniz için kendinize bir idol belirleyin. Onun gibi olmaya çalışın demiyoruz ama, aynı çizgide olduğunuzu düşündüğünüz bir kuaförü takip edip, beğendiğiniz tasarımlarını kendinize göre yorumlayarak salonunuzda uygulayın, mesleki tutkunuzu körükleyin.

 

  • Kendinize hedef koyun. Amaçlar olmadan bir yolunuz da olmaz. Bir yolunuz olmazsa kaybolup, gidersiniz. Büyük düşünün, yapabileceklerinizi hayal edin ve harekete geçin. Hayal gücü geleceğinizi belirler.

 

  • Müşterileriniz ile birebir iletişim kurun, iletişiminizi sürdürün, onlara dair her şeyi en ince ayrıntısına kadar aklınızda tutun. Kahvesini nasıl içiyor, ne kadar zamanda bir salona uğruyor? Beklentileri nedir? Protokolde nereye gideceğini, topuk boyunu, kıyafetini öğrenin. Fikirlerinizi söyleyin ve her ne kadar yaratıcı bir iş yapıyor olursanız olun, hiçbir zaman müşterinin istekleri doğrultusunda hareket etmeyi unutmayın. 

 

  • Günümüzde sektörde sirkülasyon yaşanıyor. Fakat ekip ruhu kolay oluşmuyor. Müşteriler de salonda sürekli değişen çalışanlar görmek istemiyor. Azimli ve sabırlı olun, vazgeçmeyin. İnanıyorsanız, tutunun. Hayatta istediğiniz her şey yolunda gitmeyebilir. Eğer salonunuz ile bir duygusal bağ kurduysanız, size gösterilen bir emek varsa, değerli olduğunuz hissettiriliyorsa, bunlar her şeyden önemlidir. Biraz kendinizi değerlendirmeye çalışın. Belki bir yerlerde hata yapmış olabilirsiniz. Çalıştığınız salon, maddi beklentileriniz karşılamıyorsa sorun etmeyin. Mutlaka yaptığınız her şeyin karşılığı bir gün anlaşılacaktır.

Jüri üyeleri ne diyor? Kemal Gümüş

0

İzmir'in kuaförlük markası Kemal Gümüş

Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Yarışma mesleğin gelişimi açısından çok büyük önem taşıyor. Meslektaşlarımın dağarcığını açmak, gençlere örnek olmayı amaçlayan yarışmanın sürekliliğinin olmasını diliyorum. Her geçen ay yarışmanın çıtası yükseliyor. Bu da yarışmanın ne kadar başarılı ve değerli olduğunu gösteriyor.  Genç nesilin, eski kuşağın değerlendirmeleriyle çalışmalarına yön vermesi kuaförlüğün geleceğine ışık tutacaktır. Geçmişte çıraklar ustalardan bir şeyler öğrenebilmek için çaba harcıyorlardı. Fakat günümüzde bir paylaşım var. Bu da mesleği geliştirecektir. Kuaförlerin gelişimine katkı sağlayan ve bilgi kaynağı sunan Hairist Online –www.hairist.com.tr üzerinden gerçekleşen yarışmaya katılan gençlerin kendine güvenleri artıyor. Beğenilmek ve konuşulmak, Kuförün bilinirliğini artırmak açısından herkesin yarışmaya katılmasını diliyorum.  

Ayın Kuaförü Yarışması Şubat 2015 Birincileri

0

Ayın Kuaförü Yarışması Şubat Ayı Birincileri

Her geçen ay başvuru sayısı artan Hairist Ayın Kuaförü Yarışması, salonlarda müthiş bir sinerji yaratmaya devam ediyor. Kuaförler salonda çektikleri fotoğraflar ile birincilik için yarışırken, kendilerini göstermek ve daha iyisini yapmak için motivasyon kazananıyor. Yarışma kuralları gereğince, üzerinde yazı olan, salon dışında çekilmiş, kuaförün fotoğrafta göründüğü ve pupet üzerinde uygulanmış saçlar ne yazık ki diskalifiye edildi.    

Hüseyin Özcan-İstanbul, Kemal Baykar-İstanbul, Kemal Gümüş-İzmir, Sibel Bircan-Lüleburgaz, Pivot Point Türkiye Genel Müdürü Yusuf Koçyiğit ile Wella Professionals Genel Müdürü Müslime Duğraç, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ve Estetica Dergisi’nden Zeynep Taner Abacı, 01.02.2015- 28.02.2015 tarihleri arasında hairist.com.tr Sizden Gelenler bölümüne Şubat ayı yarışması için eklenen 494 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Şubat 2015 Kesim Kategorisi Birincisi

ÖZGÜR ÇAKMAKÇI – Sacha Designer Tekfen Tower Plaza İstanbul

Şubat 2015 Renklendirme Kategorisi Birincisi

MESUT AVŞAR – Paris Kuaför, Çayyolu-Ankara

Şubat 2015 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

ÖMER ABUŞKA – Instyle Kuaför, Ankara

Şubat 2015 Topuz Kategorisi Birincisi

FAHRİ TEPE – Different Hair, İstanbul

 

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Yılın Kuaförü Yarışması için hazır mısınız?

http://www.hairist.com.tr/buyuk_yarismada_buyuk_degisiklik-1918–.html

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

http://www.hairist.com.tr/turkiye%E2%80%99nin_ilk_dijital_kuaforluk_yarismasi__hairist_online_%E2%80%98da-1402–.html

Neler kazandılar:

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Matsuzaki Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

Erkekler için son trendler

0

Erkekler için son trendler

Dünyada kuaför markalarının lanse ettikleri 2015 İlkbahar Yaz koleksiyonları, erkekler için yenilikçi ve karizmatik imajlar yaratmaya yön veriyor. Sezon dramatik ve global değişiklikler ile karşılanıyor. Erkekler için son trendler elegan, modern, spor kısa ve orta boy, arkaya taranmış ya da dağınık saçlar… Doğal dokular, afro saç stilleri sezonda öne çıkıyor.  

Karşınızda MALİ Kuaför ve büyümeye dair…

0
Karşınızda MALİ Kuaför

İçinde strateji var: MALİ Kuaför

Marka kimliği oluşturmak bir salonun altyapısını güçlendirmesi için en önemli faktördür. Bu bilinç ile büyüme stratejisi geliştiren MALİ Kuaför ile konuştuk.

Karşınızda MALİ Kuaför
Ali Keleş

Kuaförlük mesleğine nasıl başladınız?

Benim kuaförlüğe başlamam kendi isteğim ile yön bulmadı. Bazen hayat, sizi aklınızda olmayan yerlere sürüklüyor. Çok küçük yaşlardan beri bağlama, gitar gibi telli çalgılar çaldığım için, benim en büyük hayalim konservatuar bölümünde okumaktı. Ortaokuldayken bir yaz ayında dayım, Harbiye’de bulunan Remzi Ali Kuaför’de kendisinin yanında çalışmamı teklif etti. İşe başladım ve çok sevdim. Akşamları her gün eve giderken bigudi götürüp, annemin saçlarını sarardım. Pazar günleri tanıdıklarımın saçlarını keserdim. Salonda çalışmaya başladıktan, 3-4 ay sonra çıraklıktan ustalığa geçmiştim. Üniversite’de konservatuar bölümünü kazandım. Remzi Çetin ve dayım konservatuara gitmemem için beni ikna etmek istediler. Kuaförlük işinde çok yetenekli olduğumu ve eğer salonda kalırsam, çok başarılı olacağımı söylediler. Fakat müzik benim hayatımın merkezindeydi ve vazgeçmek istemiyordum. O dönemde salona gelen ses sanatçısı Süheyha Kutbay ile konuştum. Kendisi bana geleceğim için kuaförlük mesleğinde ilerlememin daha iyi olacağını, konservatuarda okursam yeterli kazanç elde edemeyeceğimi söyledi. Bunu söyleyen kişi bir devlet sanatçısıydı, bu konuşmadan çok etkilendim, kariyerimi yönlendirmek konusunda bir kez daha düşündüm ve salonda devam etmeye karar verdim. 20 sene kadar Remzi Ali Kuaför’de çalıştım, dayımla ortak oldum ve mesleki açıdan kendimi gerçekleştirmek istediğim için ayrılıp, 2011 yılında ilk solonumu Yeşilköy’de açtım ve bu bölgede büyüdük. 2009 yılında Florya’da, 2014 yılında Pelican Mall AVM’de ve Beylikdüzü’nde INNOVIA salonlarını açtım.

Sizin ilk ustanız dayınız mıydı?

Remzi Bey ve dayım ilk ustalarımdı. Remzi Bey vefat etti, dayım hala ilk çalıştığım salonda devam ediyor. 1968 yılında açılıp, hala aktif olarak çalışan ender salonlardan Remzi Ali Kuaför, birçok kuaför için mesleği öğrendikleri bir okul niteliği taşıyor. O salonu da MALİ Kuaför’e dönüştürmek gibi bir planımız var.

Salonlarınızın büyüme stratejisi hakkında bilgi alabilir miyiz?

Salon işletmesine çok önem veriyorum. İşin büyümesi ve gelişmesi için işletme zihniyeti olması gerekiyor. Bir salon açarken orada hangi ustanın, çırağın, maniküristin yer alacağını düşünmeden önce hangi yöneticiyi işe alırım diye düşünüyorum. İşletme tarafında kızım Seval Keleş Durmaz ve kız arkadaşım Senem çok önemli bir yük alıyorlar. Seval, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun, Florya’daki şubeyi o yönetiyor. Salon Yönetimi konusunda eğitim alarak bu alanda uzmanlaştı. Salonda “Gelin Koçluğu” servisi veriyor. Gelin adayları kendisinden danışmanlık alıyorlar. Senem, Pelikan şubemizi yönetiyor. İşletme ayağında GAP Danışmanlık Şirketi ile çalışıyoruz. Danışmanlar yöneticileri yönetiyor. MALİ grubuna çok inanıyorlar. Şu an öncelikli ve tek işleri haline geldi. 1 yıl içerisinde onları da salonun ortağı yapmayı düşünüyoruz.

Müşteri memnuniyeti maksimizasyonu için raporlar çıkıyor. PR ve reklam bölümümüz var. Ekibin motivasyonları için muhteşem bir ekip çalışıyor. Ekipi yönetmek için sistem geliştiriliyor.  Ay sonunda ve yıllık toplantılar gerçekleştiriyoruz; salon ne kadar büyümüş, ne kadar müşteri kazanılmış, ne kadar müşteri kaybetmişiz. Neden müşteri kaybetmişiz, tüm detaylarıyla ekibe mercek tutuyoruz. Salonun altyapısı doğruysa, ekibi iyi yönetirseniz, başarı da geliyor. Dünyanın en yetenekli kuaförleri ile çalışsanız da salonu yönetemezseniz, hiçbir anlamı olmuyor.

Karşınızda MALİ Kuaför

Müşteri memnuniyetini nasıl ölçüyorsunuz?

Sektörde sıkça kullanılan programlardan kullanıyoruz. Program bize istediğimiz raporları veriyor. 3 aydır, 6 aydır salona gelmeyen müşterilerimizi görebiliyoruz. 6-8 ay salonu ziyaret etmeyen müşterilerin kaybedildiği düşünülür. Tekrar kazanmak için strateji geliştiriyoruz. Müşterileri arıyoruz ve neden gelmediklerini öğreniyoruz. Salona ilk defa gelen bir müşteriyi, 1 hafta sonra mutlaka arıyoruz, almış olduğu hizmeti ya da servisi nasıl değerlendirdiğini sorarak, servis sonrasında memnuniyeti ölçüyoruz. Saçı kesildiyse rahat kullanıyor mu, renklendirme işlemi uygulandıysa beğenildi mi diye soruyoruz.

Personelin motivasyonunu artırmak için neler yapıyorsunuz?

Yaptıkları işlerin ciroları ile ilgili ödüllerin arasında mutlaka primler, tatiller; takım çalışmasını güçlendirmeye yönelik üzerinde düşünülmüş, planlanmış aktivitelerimiz var. Ekip çalışmasına uyum sağlamak, müşteriyi başka bir arkadaşına devretmek de personele puan kazandırıyor. Müşteriye kendi müşterileri gibi değil, salonun müşterisi gibi yaklaşırlarsa daha başarılı olacaklarının, daha çok saygınlık kazanacaklarının farkına varıyorlar. Gün sonunda kaybedilen müşteri sayısı daha az oluyor. Salon çalışanlarıyla ortaklık projelerimiz var. Bununla ilgili de bir model oluşturmak için çalışıyoruz.  Salonlar arasında ustaların ustası, kalfaların kalfası yarışmaları düzenliyoruz. Ekip de bu çalışmalardan çok eğleniyor.

Kaç çalışanınız var?  Personel bulmakta zorluk çekiyor musunuz? İnsan kaynağınızı nereden sağlıyorsunuz?

Tüm salonlarda yaklaşık 60 personelimiz var. Mümkün olduğu kadar içeriden yetiştirmeye çalışıyoruz. Yeni başlayan bir elemanın adapte olması bir süreç alıyor. Herkesin bir tarzı oluyor. Kuaförler yanlış bildiklerini dahi değiştirmek istemiyor. Dışarıdan personel temininde içlerinden bize en çok uyum sağlayabilecek personeli alıyoruz. İhtiyaçları doğrultusunda eğitimlere göndererek onlara yatırım yapıyoruz.

Salondan ayrılmak istediklerinde nasıl tepki veriyorsunuz?

Çok üzülüyorum. Şu an İstanbul’da tabelasında MALİ yazmayan bir çok MALİ salonu var. Çıraklığından beri yetiştirdiğim, bir işletmenin başına koyup, daha sonra ekibi ve müşterileri götürüp, salon açan arkadaşlarımız var. Yıllar boyunca aynı şeyleri yaşıyoruz ama yorulmuyoruz. Bunlar sektörün gelişmesi açısından da büyük bir kayıp. Sektörde çalışan insanların eğitim, kültür ve algı seviyesi yeteri kadar iyi olmadığı için bu sektörde nankörlük de her zaman çok fazla oluyor. Bir yönetici personelin geleceğini samimiyetle kendi geleceği gibi düşünse de onları inandırmakta zorlanıyor; çalışanlarını inandırmayı, yanlarında kalmayı sağlamayı, geliştirdiği stratejilerle başarmanın yollarını aramalıdır. Bütün zorluklara rağmen, hayatınızda sizi hançerleyen birçok insana, size takılmış yüzlerce çelmeye rağmen, çözüm üretme yetisine sahip olursanız başarılı olabiliyorsunuz.

Y kuşağı her şeye çabuk ulaşabilmek istiyor. Sabırsız oluyorlar. Beklentilerini nasıl karşılıyorsunuz? Nasıl iletişim kuruyorsunuz?

Evet Y kuşağının beklentileri çok yüksek oluyor. Eskiden çalışanları tek tek ikna etmeye çalışıyordum. Bir çalışana haftalarca zaman ayırdığım olmuştur. Fakat bunların hiçbirisi doğru değilmiş. Siz hiçbir şekilde taviz vermeden markanıza yatırım yapmalısınız. Marka bilinirliğinizi büyütmelisiniz. Herkes iyi bir markanın altında yer alabilmek için çalışıyor. Markanızı güçlendirirseniz, onlar sizi kaybetmek istemiyor. Biz işletmenin kimliğini oturtmaya odaklandık. Kim gelirse gelsin bu marka ödün vermeyecek.

Karşınızda MALİ Kuaför

Kuaförlüğün dünü, bugünü ve geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Eskiden sektörde markaların ürün gamları bu kadar geniş değildi, çok az imkan vardı. Benim alt kuşağım, mavi siyah boyalardan kızıl boya elde ederlermiş. Yokluğun olduğu dönemlerde müşteri beklentilerine çok ilkel koşullarda kendileri çözüm yaratarak cevap verirlermiş. Tüp üzerinde ısıtılan maşaları düşünün; ısıyı nasıl ölçebilirsiniz ki? Yanan, kopan saçları düşünün…

İşletme algısı konusunda da meslek çok yol katetti. Ekonomik koşullar her geçen sene zorlaşıyor. Eskiden cironun çok daha büyük bir bölümü kârdı. Kuaförük sektöründe yurtdışında bunun %8’lere kadar indiği söyleniyor.

Eğer Türkiye’de %8’lere inersek, kuaförlerin %80’i iflas eder. Şu anda %25, %30 civarları arasında. Gelecekte biz de %8’lere kadar düşebiliriz.

Şu an işgüvenliği var, herkes sigortalı, merdiven altı hiçbir şey yok. Her şey yasal. %100 vergimizi ödüyoruz. Eğitime, motivasyona, işletmeye para harcıyoruz ve dolayısıyla salonun kâr marjı çok düşük. Yakın gelecekte bu kârlılıklar daha da düşecek. Doğru işletme mantığı ile işletilen salonlar olacak. İşletme mantığından uzak çalışanlar, müşteri memnuniyetini esas almayan salonlar yok olacaklar. Çok daha fazla çalışılıp, çok daha az paralar kazanılacak. Hiçbir şey kolay olmayacak.

Rekabet ile başa çıkmak için neler yapılmalı?

Kaliteli ürün kullanacaksınız. Kârlılıklar düştükçe kuaförler kalitesiz boyalar, şampuanlar kullanmaya başladılar. Bu da müşteri kaybına neden oluyor. İşinizi baltalamayacaksızın, işinize saygı duyacaksınız. Fiyatları aşağı çekerek rekabet ortamı yaratmayacaksınız. Kalitenizi artırarak rekabet edeceksiniz ki piyasada kuaförlüğe bakış açısı da iyi olsun. Kuaförlerin müşteriye hakettiği servisi vererek, hakettiği parayı almaları gerekiyor. Günümüzde müşteri de çok bilinçli, medya okuryazarlığı arttıkça tüketici sesini duyurabilmeye başladı. İnternette salon hakkında ilgili websitelerinde ya da sosyal medyada şikayetlerini yazabiliyorlar. Eskiden müşteriler salondan memnun kalmazsa birkaç arkadaşına söylerdi ve çok kayıp olmazdı. Şimdi bir müşteri milyonlarca insana görüşünü aktarabiliyor.  Yaptığınız kötü saçın fotoğrafını da çekip internete koyabiliyor. Bütün salonlar müşterilerin sosyal medyada olumsuz geri bildirim yapmasından çok korkuyor.

Hairist.com.tr’de  gerçekleştirdiğimiz Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Günümüze uyan çok doğru bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Artık herkes sosyal medya kullanıyor. Müşteriyi kaçırmak artık çok kolay. Çünkü herkes yaptığı işleri sosyal mecralar üzerinden paylaşıyor. Müşteri bir başka salona gitmeden, salonda yapılan saçları görebiliyor. Sosyal medya kuaförler için portfolyolarını sergileyecekleri bir alana dönüştü. Eskiden salonda dergiler okunuyorken artık internet üzerinden araştırma yapılıyor. Çünkü artık saç modellerine cep telefonundan pratik bir şekilde bakabiliyor.

Karşınızda MALİ Kuaför

Bir kez daha dünyaya gelseniz yine kuaför olur musunuz? Gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?

İyiki de kuaför olmuşum. Bu meslek bana çok şey öğretti. Bu meslek sayesinde dünyayı gezdim. Bütün kültürleri gördüm. Hayatımda tanıyamayacağım kadar insan tanıdım. Herkesten bir şeyler öğrendim.  Gençlerin bu mesleği haketmesini tavsiye ediyorum, çünkü işimiz çok değerli.  Çok azimli olsunlar. Amip gibi çoğalıp büyümeyi düşünmesinler. Birleşerek güç oluşturmaya odaklansınlar. Ustalarından öğrendiklerinin, manevi karşılığı olarak salona bağlı olsunlar. Kendilerini yeterli hissettiklerinde salona neler katabilirim, ustamdan bu mirası nasıl alabilirim diye düşünsünler? Bu işletmeyi ustam bu noktaya getirmiş, ben de bir adım ileriye nasıl götürebilir miyim diye hayal ederlerse o zaman marka yaratmak daha kolay olur. Kuaförlerin salondan elde edecekleri maddi kazançtan önce vizyonlarına ne kazandıracaklarına bakmaları gerekiyor. Hayatta en değerli şey vizyon sahibi bir işletme çalışmak.

Teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz…

Mali Kuaför Florya