Ana Sayfa Blog Sayfa 397

Salonlarda motivasyon

0

Salonda motivasyon

Kuaförlük mesleğinin temelinde yaratmak,  müşteriyi dinlemek, mutlu etmek ve dolayısıyla bu mutluluktan mutlu olmak yatıyor. Diğer meslek gruplarında şirket içi motivasyonu sağlamak için çeşitli yöntemler kullanılıyor. Fakat salonlarda bambaşka bir dinamizm var. Aynı pencereden bakmak, aynı amaç uğruna tüm kalplerin aynı frekansta çarpması, bütün bunların sağladığı duygusal fayda, ayakta, fön makinesi tutarak geçirilen zor şartlarda uzun çalışma saatlerinin önüne geçebiliyor. Personel, yönetim ile ilgili rahatsız olduğu durumlarda dahi mesleğine duyduğu aşk ile kendi motivasyonunu kendisi de artırabiliyor.   

Bir taşla iki kuş

Mesleğin getirdiği heyecana rağmen eğer bir azalma söz konusuysa, salon yöneticisi olarak salonun motivasyonunu artırmak için personelden aylık salona kazandıracakları kâr hedefini belirlemelerini isteyebilirsiniz. Salon belirlenen hedefin üzerinde kâr ettiği taktirde kazancı eşit olarak personelinize dağıtabilirsiniz. Böylece tüm çalışanların birbirlerinin motivasyonunu artırmasına yardımcı olurken, ekip ruhunu da güçlendirmiş olursunuz.

Herkes çalıştığı şirkete kendini ait hissetmek ister

Salonda personelden yönetim konusunda vereceği kararlar konusunda öneriler getirmesini istemek de aidiyet duygusunu artıracaktır. Salon dekarasyonunu değiştireceğinizde çalışanınızdan fikir alabilirsiniz, ya da salonda uygulanacak sistem hakkında önerilerini değerlendirebilirsiniz.

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması

Aynı zamanda Hairist Ayın Kuaförü Yarışması da personelin salonda verimliliğini artırıyor. Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kariyer Eğitim Kurumları, Kasho Makas, L’Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki Makas, Pivot Point, Revlon Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri ve Wella Professionals’ın desteklediği,  sınır tanımayan yaratıcı fikirlerin ve fark yaratan tekniklerin yarıştığı Hairist Ayın Kuaförü Yarışması birincileri her ay olmak üzere, HAIRiST 2015 Etkinlik bileti, salonları ise Ventoso Profesyonel Fön Makinesi kazanıyor. Birincilerin salonları hairist.com.tr’nin Salon Bul bölümünde ücretsiz olarak 1 ay sponsorlu salon olarak yer alıyor. Birincilere ve salonlarına destek veren her markanın farklı sayılarda ve çeşitte ürünlerinden oluşan ürün hediye paketi ve Pivot Point Sculpure Eğitim Kitabı hediye ediliyor. Ama asıl kazanç katılımcıların kendilerine olan inancını büyük bir cesaret gösterip sergileyebilmeleri oluyor. Türkiye’nin çok farklı illerinde kuaförler, salonlarında tasarladıkları saçları Sizden Gelenler bölümünde paylaşıyorlar ve bir anda tüm beğenileri üzerinde toplayabiliyorlar. Sektörün ileri gelen kuaförleri onların işlerini konuşuyor, değerlendiriyor. Farkındalık yaratmak yarışmanın kazandırdığı en büyük ödül. Yarışmanın salonlarda kuaförlerin motivasyonunu artırdığını duydukça biz de çok mutlu oluyoruz. Salonlarda verimliliği artırmak için size getirdiğimiz çözüm önerileri mutlaka işleyecektir.

Bol kazançlı günler dileriz.   

Büyük Yarışmada Büyük Değişiklik!

0

Ayın Kuaförü’nden YILIN KUAFÖRÜ’ne…

HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması teknoloji ile birlikte yön değiştiriyor, büyüyor, sektöre heyecan katarak başarıyı, güzelliği, inancı ve  tutkuyu ödüllendiriyor.

Neler oluyor?

3 yıl ard arda düzenlenen en istikrarlı kuaförlük yarışması olarak tercih edilen, beğenilen, yarışma koşulları örnek alınarak kopyalanan ve kullanılan HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması şimdi boyut değiştiriyor.

Ayın Kuaförlerinden Yılın Kuaförüne…

Çağın gereklerine uygun olarak geliştirilen Ayın Kuaförü Yarışması sektörde ciddi bir boşluğu doldurdu ve her ay artan bir katılımla benzersiz bir formata dönüştü.

Neler olacak?

Mayıs 2015’ten itibaren Ayın Kuaförü Yarışması 2 kategori altında devam edecek: Renk-Kesim ve Şekillendirme.

Her kategori için ayın finalistleri yine AKD(Artistik Kuaförler Derneği)  Jüri seminerine katılmış üyeler ve davetlileri tarafından seçilecek. Böylece her ay iki farklı kategoride toplam 6 ayın finalisti seçilmiş olacak. Her ay seçilen finalistler HAIRiST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI AYIN FİNALİSTİ olarak ödüllerini almaya devam edecek.

Yarışmaya katılım için hiçbir bedel ödenmeyecektir. Katılım tamamen ÜCRETSİZDİR.

Yılın Kuaförü Kim Olacak?

Her ay seçilen ‘ayın finalistleri’ arasından Yılın Kuaförü seçilecek. Mayıs 2015 'te başlayıp Mart 2016'ya kadar toplam 11 ay devam edecek. 2016 Nisan ayında her kategorinin toplam 33 finalisti arasından 1. , 2., 3. seçilecek ve o kategorinin finalisti olarak Yılın Kuaförü olmaya hak kazanacak,  büyük HAIRiST Etkinlik Sahnesinde alkışlar eşliğinde ödülünü alacak.

Renk-Kesim Kategorisi YILIN KUAFÖRÜ ve Şekillendirme-Topuz Kategorisi YILIN KUAFÖRÜ olmak üzere büyük ödül kendilerine sunulacak.

2015’te ne olacak?

Evet, Mart 2015’te Ayın Kuaförü için hairist.com.tr sitesi üzerinden yapılan tüm başvurular Yılın Kuaförü Yarışması 2015 için değerlendirilecek. Başvurular sadece Renk-Kesim ile Şekillendirme-Topuz olmak üzere 2 kategoride yapılarak 2015 yılı için Yılın Kuaförü seçilecek.

5 Nisan 2015 tarihinde jüri toplanarak gelen tüm fotoğraflar üzerinden tercihini yaparak sonucu açıklayacak 5 Nisan günü saat 14:00'te  ve 6 Nisan 2015 tarihinde kazanan kişiler ödüllleri sahnede alkışlar eşliğinde alacak.

HAIRiST 2015 Yılın Kuaförü olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Salonda yaptığınız saç modelini hairist.com.tr adresine ücretsiz üye olarak yarışma koşullarını kabul ederek yüklemeniz yeterli olacaktır.

1 Mart 2015 – 31 Mart 2015 tarihleri arasında yüklenen tüm fotoğraflar YILIN KUAFÖRÜ 2015 için değerlendirilecek ve büyük jüri tarafından iki kategoride Yılın Kuaförü seçilecektir.

Adım Adım Yılın Kuaförü Yarışması

1-Öncelikle katılmak istediğiniz kategoriye karar verin. İsteyen her iki kategoride de katılabilir.

2-İstediğiniz sayıda fotoğrafla katılabilirsiniz. Önemli olan en iyi fotoğrafla katılmak ve kazanmak.

3-Fotoğrafların kuaför salonunda özenle çekilmiş olması önemlidir Stüdyoda veya kuaför salonu dışında, açık havada çekilmiş fotoğraflar diskalifiye edilecektir.

4-En tercih edilen fotoğraflar öncesi sonrası da olan kolaj ve net fotoğraflardır.

5-Fotoğrafı çekilen kişiden (müşterinizden) izin alıp bu fotoğrafla yarışmaya katılacağınızı önceden belirtmiş olması önemlidir.

6-Fotoğrafların size ait olması gereklidir. Profesyonel fotoğraf çekimleri kabul edilmemektedir.

7-Fotoğraflarda kişilerin, markaların olmaması gerekmektedir. En doğru fotoğraf, saçları net bir şekilde gösteren kaliteli fotoğraflardır.

8-Renk-Kesim Kategorisinde renklendirme tekniğinde kullanılan renk numaralarının açıklanması zorunludur.

Yarışmaya ilişkin detaylar hairist.com.tr/2015 adresinde güncellenecek ve sosyal medya sayfaalrımız üzerinden duyurulacaktır.

YILIN KUAFÖRÜ olmaya hazır mısınız?

Fön makinesinin tarihi

0

Fön makinesinin tarihi

Gaz sobasından, boneye…

Alexander F Godefrey

1890

Fransız kuaför Alexander F Godefrey ilk fön makinesini icat etti. Gaz sobasına bir boru ile bağlı makine oldukça büyüktü ve uzun süre saçta kalıyordu.

İlk fön makinesi reklamı

17 Mart 1920

İlk fön makinesi pazarda yerini aldı ve radyo spotu ve basın ilanı 17 Mart 1920 yılında yayınlandı.

İlk portatif fön makinesi

5 Mart 1920

Hamilton şirketi 5 Mart 1920’de ilk taşınabilir fön makinesini icat etti. Çelik ve çinko kullanılarak geliştirilip, piyasaya sürülen ürün 100 watt enerji ile çalıştığı için beklenen performansı sağlayamıyordu.

Boneli fön makinesi

1950

Sene 1950…. Şeffaf bone ıslak saçın üzerine geçirilerek fön makinesi çalıştırılır ve saçlar kurumaya bırakılır.

Haydi Yarışmaya!

0

Yarışmak neden güzeldir…

Kuaförlük sektöründe yarışmalar mesleki gelişim açısından önemli araçlardan biridir. Hep daha iyiye ulaşmak için mesleki bir araç…

Ülkemizde geçmiş yıllarda farklı şekillerde, farklı formlarda yarışmalar yapılmış, hiçbir yarışma ne yazık ki bugüne kadar gelememiş, istikrarlı ve sürdürülebilir bir yarışma düzenlenememiştir…

Meslek odaları bu konuda çaba göstermiş, kimisi kaynak kimisi vizyon kimisi her ikisi yüzünden başarılı olamamış ve mesleki anlamda çok değerli olan, katkı sağlayan bir çalışma ne yazık ki yerine getirilememiştir.

Mesleki rekabeti körüklemesi, gelişimi sağlaması ve daha iyiye ulaşmaya yol gösterici olması gereken yarışmalar zaman zaman ahbap-çavuş ilişkileriyle kurulan, deneyimsiz jüri üyelerinin boy gösterdiği alanlara dönüşmüş ve genç kuaförlerin hayalleri ne yazık ki silinip gitmiştir. Hiçbir mesleki etkinlikte ya da eğitimde yer almayan, güncelden uzak, salonunda kapalı kalmış eski zihniyetler gençlere ve meslek aşkıyla yarışmalara katılan kişilere büyük bir egoyla jüri üyeliği yapmaya çalışmıştır.

Yarışmak bilgi, şeffaflık ve güven olduğunda güzeldir…

Hedefimiz hep daha iyisi…

Tüm kuaför dostlarımızı bu bakış açısıyla yarışmalarda yer almaya davet ediyor, bu düşünceler ışığında yarışmalarla ilgili olarak aşağıdaki konulara dikkatlerini çekmek istiyoruz.

1- Yarışmayı düzenleyen kurum, kuruluş veya organizasyon şirketini değerlendirin. Geçmişte böyle bir deneyimi var mı? Donanımlı mı?

2-Yarışma katılım kurallarını kontrol edin. Başka yerden alıntı mı? Kopyalama, yapıştırma olup olmadığına dikkat edin.

3-Yarışmanın hangi koşullarda geçersiz olacağı yazılı mı? Minimum yarışmacı sayısı belirtilmiş mi?

4-Jüri hakkında bilgi var mı? Jüri üyeleri yarışmayı değerlendirme konusunda donanımlı ve eğitimli mi? Soru işaretine açık bir bölüm var mı?

Hepsi evet mi?

O zaman biraz cesaret… Yolunuz açık olsun…

Haydi yarışmaya…

Bugün HAIRiST Etkinliği bünyesinde gerek Yılın Kuaförü Yarışması, gerekse de Ayın Kuaförü Yarışması tamamen kuaförlük mesleğinin gelişimine odaklı olarak kurgulanmış ve yarışmanın ilk başladığı yıldan itibaren içerisine meslek örgütü olarak AKD-Artistik Kuaförler Derneği ve uluslararası markalar dâhil edilerek sektörün sahipleneceği mesleki bir yarışma hedeflenmiştir. Zaman içerisinde bu sahiplenme büyümüş ve bugün ulaştığı noktada ülkemizin seçkin ve tercih edilen kuaförlük yarışmasına dönüşmüştür.

Bu başarıda, yarışmaya inanan tüm sektörün, jüri seminerlerine katılarak noter ve izleyicilerin huzurunda adil bir puanlama yapma konusunda kararlı olan tüm jüri üyelerinin, çok önceden hazırlanan ve yayınlanarak tüm sektörle paylaşılan ve  ilan edilen şeffaf yarışma kuralları ile jüri üyelerinin katılmak zorunda oldukları jüri seminerlerinin çok büyük payı vardır…

Bu başarıyla Ekim ayında başladığımız Ayın Kuaförü Yarışması’ da aynı ilgiyi gördü ve katılımlar her ay rekor üstüne rekor kırdı.

Çünkü içinde ortak inanç, şeffaflık ve tutku vardı…

 

Sırada Yılın Kuaförü Yarışması 2015 var…

Sürekli gelişen, yenilenen kuaförlük gibi kuaförlükle ilintili saygın markalar ve ürünleri, eğitim sistemleri ve etkinlikleri de değişiyor…

Yılın Kuaförü Yarışması da değişiyor…

28 Şubat 2015 tarihinde açıklanacak yepyeni kurallarıyla HAIRiST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI daha geniş katılımla tamamen ÜCRETSİZ olarak devam edecek…

Kuaförlük sektörüne heyecan, şeffaflık, güven ve ÖDÜL’ü sunan HAIRiST Etkinliği çerçevesinde Yılın Kuaförleri 6 Nisan 2015’te paha biçilmez ödüllerini yine Türkiye’nin en seçkin kuaförlük temsilcilerinin alkışları arasında büyük HAIRiST sahnesinde alacaklar…

Haydi yarışmaya…

Jüri üyeleri ne diyor? Mahmut Ebil

0

Mahmut Ebil Hairist Ayın Kuaförü Yarışması’nı nasıl değerlendiriyor?

Yarışma kuaförlerin vizyonlarını geliştirmelerine olanak sağlıyor. Tüm katılımcılar birbirlerinin yaptıkları işleri görüyor ve tartışabiliyor. Bu sefer olmalı bir daha deneyim, ben de kazanayım diyerek tekrar katılıyorlar, bu sayede kendilerini bir üst seviyeye taşıyorlar. 

Ocak ayı yarışmasında jüri üyesi olarak değerlendirme yapmaktan büyük onur duydum. Yarışmacıların araştırma yapıp, dünyada trendlerin nereye gittiğini ve neler yapıldığını takip etmelerini tavsiye ediyorum.

Şekillendirme kategorisinde birinci seçemedik.  Değişik hareketlerle saça farklı dokular ve nüanslar kazandırmak, detaylandırmak, bir bütün içerisinde hoşluk sunabilmek gerekiyor. Bunu çok basit hareketlerle saça fön yapmadan ya da bir fırça darbesi vurmadan da yakalayabilirler. Sektörde ürün gamları çok genişledi. Surf sprey ya da deniz suyundan çıkmış havası veren ürünler piyasaya çıkıyor. Çünkü müşteriler artık daha doğal stiller görmek istiyor. Başvurular arasında doğal olmayan, çok kalıp ve tekdüze saçlar vardı.

Yarışmanın kesim, renklendirme, topuz ve şekillendirme olarak dört farklı kategoriye ayrılması kuaförün kendini öne çıkarmak istediği alanı da göstermesine neden oluyor. Biz salonumuzda elemanların yetkin olduğu alana göre uzmanlıklarına yönlendirip, maksimum verimi almaya odaklanıyoruz. Benim salonumda sadece kesim ya da renklendirme yapan kuaförler var dediğinizde, müşterilerin salona bakış açısı değişiyor.

Eskiden kuaförlerin reklamlarını yapmaları çok zordu. Fakat sosyal medya ile yaptıkları işleri paylaşabilmeleri kuaförlere büyük bir avantaj sağlıyor. Yapılan işler beğeniliyorsa, birçok takipçiniz oluşup, isminizi duyurabiliyorsunuz. Hairist her ay gerçekleşen yarışma için tüm kuaförlerin tasarımlarını aynı platformda buluşturup, kendilerini öne çıkarabilmelerine fırsat sağlıyor. Akıllı olan değerlendirir. Bu meslek aşk gerektiriyor. Kuaförler mesleklerinden aşklarını esirgemesinler.

Kızıl saçlar hakkında bilmedikleriniz…

0

Aşkı temsil eden kızıl saçlar hakkında bunları biliyor muydunuz?

Sarışınlığı temsil eden Marilyn Monroe’nun doğal rengi kızıldır.

Doğuştan kızıl olan insanların pigment yapılarından dolayı saçları daha geç beyazlar.

Saçları doğuştan kızıl olan insanların daha tutkulu olduğu araştırmalar sonucunda kanıtlanmıştır.

Kızıl saçlar pek çok ünlü ressam için ilham kaynağı olmuştur.

Dünyada kızıl saçlı doğan insanlar tüm nüfüsun ortalama %1’ini oluşturur. 

İskoçya dünyada en çok kızıl saçlı insanların bulunduğu ülkedir.

Doğuştan kızıl saçlı insanlarda ortalama 86.000 saç teli vardır.

Antik Yunan mitolojisine göre kızıl saçlı insanlar öldükten sonra vampire dönüşürler.

Dünyada kızıl saçlı ve mavi gözlü insanlar çok ender görülebilir. 

Jüri üyeleri ne diyor? Habip Örs

0

Habip Örs’ün Ayın Kuaförü Yarışması hakkındaki görüşleri

HAIRiST Kuaförük ve Saç Tasarım Portalı, kuaförlerin vizyonlarını geliştirmelerine ve ilham almalarına yardımcı olması itibarıyla, sektörün gelişimi için çok büyük fayda sağlıyor.

Yarışmanın salon verimliliğine büyük bir katkısı olduğunu ve dijital ortamda düzenlenen çok pratik bir yarışma olmasından dolayı katılımın daha da artacağını düşünüyorum. Ekim ayında düzenlenen yarışmada, salonumuzdan birinci seçilen iki arkadaşımız, ödül aldıktan sonra, salona daha güzel bir enerji ile gelmeye başladılar ve bu bütün çalışanları etkiledi. Salonda genel anlamda bir motivasyon artışı oldu.

Daha iyisini yapmak için sınırlarını zorlayıp, kendilerini daha çok geliştirmeye yöneldiler.

Çağımız dijital iletişim çağı, müşteriler internetten gördüm, sizin salonunuzda çalışan bir kuaför yarışmada ödül kazanmış ben saçımı ona yaptırmak istiyorum diyerek, salona geliyorlar. Kazananların plaketlerini salonumuzun en güzel yerinde duruyor ve müşteriler plaketleri gördüklerinde kazananların kim olduğunu sorup, saçlarını onlara yaptırmak istiyorlar. Kazanılan ödüllerin yanında kuaförün yarışmada birinci seçilmesinin kendini geliştirmesi açısından da çok büyük faydası var.

Ocak ayı yarışması için başvurular güzeldi ama daha önceki yarışmalar ile birbirine çok benzeyen çalışmalar vardı. Oysa ben Türkiye’de çok yetenekli kuaförler olduğuna inanıyorum ve onlara yarışmaya katılmalarını tavsiye ediyorum. Cesaretli olsunlar ve yarışmaya fark yaratan stiller ile katılsınlar. Şekillendirme kategorisinde daha güncel, ticari, sokak modasını yansıtan stiller görmek istedik. İlerleyen aylarda bu kategoride beklentileri karşılayan modeller göreceğimize inanıyorum.

Katılımcıların çalışmaları Facebook ve Instagram kanallarında paylaşılıyor ve dünyanın bir diğer ucundan beğeni alabiliyor. Bu çok güzel bir fırsat. Her kuaförün yarışmaya katılmasını öneririm.

Kuaförlüğün toplum psikolojisine etkisi

0

Kuaförlüğün toplum psikolojisine etkisi

Saça dokunmayla birlikte adeta kelebek etkisi gibi her şey bir anda değişir. Salonlarda sadece servis vermekten öte müşterilerin iyi hissetmelerini de sağlayan kuaförler, dolaylı yoldan toplum psikolojisini değiştirme gücüne sahipler… 

Nioxin’in gerçekleştirdiği bir araştırmanın bulgularına göre kadınların %70’i saçlarını beğendiklerinde kendilerini güvende hissediyorlar.

Araştırmaya katılan kadınların %76’sı saçlarını güzel bulduklarında iş hayatında performanslarının yükseldiğini, %84’ü ise iş hayatları dışında da katıldıkları sosyal etkinliklerde özgüvenlerinin yükseldiğini belirtiyor. 

Ankete katılanların %70’i sağlıklı görünen hacimli saçlar ile mutlu hissettiklerini söylüyor.   

25-34 yaş arası kadınların %50’si saçları ile barışık olduklarında pozitif hissettiklerini, dolayısıyla yaşam standartlarının yükseldiğini hayatlarının her noktasında performanslarının arttığı belirtiyor.

İşte kuaförlüğün sırrı… 

Saçlarda gerçekleştirdiğiniz değişim, hayatın her noktasına dokunuyor. Kuaförlük çok özel bir meslek… Hepinize teşekkür ediyoruz.

Jüri üyeleri ne diyor? Viki Motro

0

Eczacıbaşı-Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması’nı nasıl değerlendiriyor? 

Sektörün gelişimi açısından bu tarz yarışmaların çok önemli olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de Hairist bu konuda öncülük etti. Kuaförlerin salonlarda motivasyonlarının artması ve kendilerini geliştirmeleri açısından yarışma çok değerli. Schwarzkopf Professional olarak, İngiliz Kuaförleri Ödülleri gibi yarışmaları da destekliyoruz. Yurtdışında fotoğraf başvurusu ile gerçekleşen yarışmalarda zaman içerisinde kalite de yükselmiş. Ayın Kuaförü Yarışması’nda da her geçen ay gösterilen özeninin ve fotoğrafların kalitesinin artacağını düşünüyorum.

Şekillendirme kategorisinde kısa saçlarda saçın yapısı ve dokusuna göre, doğru ürün kullanımı ile çok enteresan şekiller yapılabilir. Saçın kesimi ve rengi güzel bir şekillendirme ile vurgulanırsa, çok anlamlı hale geliyor. Bu kategoride birinci seçemedik, daha önceki yarışmalarda yapılan saçları taklit eden tasarımlar vardı. Jüri üyeleri olarak bizim amacımız, yarışmaya katılan kuaförleri,  araştırma yaptıktan sonra yaratıcılıklarının sınırlarını zorlayıp fikir üreterek kendi yorumları ile farklı saçlar tasarlamaları konusunda teşvik etmek. Kuaförlerin eğitimlere katılmaları çok büyük önem taşıyor. Günümüzde internet aracılığıyla bilgiye ulaşmak çok kolay. Değişik yaklaşımlarla, dünyada son trendlerden, ilham alarak saç tasarlamalarını bekliyoruz.

Yarışma, dört farklı kategoride gerçekleşmesi itibarıyla kuaförün uzmanlık alanını ortaya koyması açısından da fayda sağlıyor. Dünyada her alanda artık özelleşme var. Kuaförler, kesim, renklendirme, topuz kategorisine ağırlık verip, uzmanlaştıkları gibi şekillendirme konusunda da uzman olabilirler.     

Yarışmada kazananlar ödüllerin yanında, kendilerini öne çıkarma fırsatı buluyor ve bilinirlik kazanıyorlar.  Katılımcılar ben bu işi çok iyi biliyorum düşüncesiyle gidiyorlarsa çok bir şey elde edemezler. Mesleki gelişimlerine odaklanarak, tasarladıkları saçları başkalarının çalışmaları ile karşılaştırarak, daha iyisini nasıl yaparım diye hırslanıyorlarsa, kendilerine bir şeyler kazandırabilirler. İlerleyen aylarda katılımın daha da artmasını diliyorum.  

Konuğumuz Orhan Bademli

0

İşte Orhan Bademli 

Ajda Pekkan, Sezen Aksu, Muazzez Ersoy, Emel Sayın, Candan Erçetin, Hülya Avşar, Fatma Girik, Yıldız Kenter, Cindy Crawford, Eva Herzigova, Linda Evangelista, Elle Macpherson, Yasmin Le Bon gibi isimlerin saçlarını tarayan Orhan Bademli ile kuaförlüğe bakış açısını, eğitmen kimliğini, gözlemlerini, deneyimlerini ve gençlere tavsiyelerini konuştuk.

Renkli kişiliğiyle karşınızda Orhan Bademli ve yılların deneyimi…

Mesleğe nasıl başladınız? Hikayenizi sizden dinleyelim…

1964 yılında kuaförlüğe başladım. İzmir’de Bayram Demir benim ilk ustamdı. Onunla ilişkim çok güzeldi. Beni çok destekliyordu. Çok keyifli bir salon hayatımız vardı. Askere gidip, geldikten sonra Efes Oteli’nde 8 ay kadar çalıştım ve İstanbul’a gelmeye karar verdim. Necdet Rafet Kardeşler’de ve Rumeli Caddesi’nde Şükrü Kaya’nın salonunda deneyim kazandım. 1977 yılında Kuaför Orhan ismiyle kendi salonumu açtım. İşletme becerilerimi geliştirip, müşteri portföyümü oluşturdum. 1985 yılında Sedat Kamaz ile ortaklık kurduk ve salonun ismi ORSE Kuaför olarak değişti. Bu süreçte birçok müşteri grubuna hizmet ve farklı servis vererek, geniş bir kitleye hitap ettik. 1990 yılında Muammer Yaprakgül ile ortaklığımız başladı ve MOS Kuaför kuruldu. Maçka’da ve Akmerkez’de salon satın aldık. 10 sene birlikte çalıştıktan sonra, ortak olmaktan öte abi kardeş gibi çok özel bir bağımız olan Sedat Kamaz vefat etti. Biz Muammer Yaprakgül ile ortaklığımıza devam ettik. Salonun temsil ve imza yetkisinin Muammer Bey üzerine olması nedeniyle ortaklığımızda sorun yaşadık ve ayrıldık. Akmerkez’de bulunan salon o zamanlar 218 milyar ciro ile kapandıktan sonra, üç sene City’s’de OB Hair Stye & Academy’de çalıştım. Şu an Ortaköy ve Avcılar’da Republika Academic Apartments'ta OB Hair Style & Academy olarak iki şube ile devam ediyoruz.

Republika OB Hair Style & Academy nasıl işliyor?

Personelimiz dönüşümlü olarak çekimlerde çalışıyor. Orada daha çok adrenalin var ve daha özgür oluyorlar. Sadece salonda uygulanabilir saçlar değil, daha avangart saçlar tasarlıyorlar. Çalışanlar çekimlere gittikleri zaman vizyonları değişiyor.    

Çalışanlarınızın eğitimi konusunda onları nasıl yönlendiriyorsunuz?

Onları kendim eğitiyorum. Çünkü benim eğitmen olmak gibi bir avantajım var. Farklı stilleri onlara göstermekten öte yaptıkları işin kalitesini artırmaya çalışıyorum. Kuaförler bildiklerinin dışına çıkmak istemiyor. Eski kuşak meslektaşlarım egoları için gençlerin yaptıkları iş doğru da olsa, yanlış da olsa yanlış diyorlar. Herkesin egosunu bir kenara bırakıp, gelişmeye odaklanması gerekiyor. 

Meslek Liseleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türkiye’de Meslek Liseleri’nin kesinlikle iyileştirilmesi, öğrencilerin sanatsal yönlerini geliştirmelerine yönelik çalışmalar gerçekleştirmeleri gerekiyor. Saça, yüze dokunmadan kuaför olunamaz.

Meslek Liseleri ve Meslek Yüksekokul mezunları daha çok estetisyenlik bölümünü tercih ediyorlar. Kuaförlük beceri istiyor. Okulların daha iyi eğitim verebilmelerine yönelik ihtiyaçlarının giderilmesi için formüller üretilmesi lazım. Önemli olan mezun olduklarında yeterli olmaları. 

Peki dünden bugüne kuaförlük sektöründe ne değişti? İleride ne olacak?

Teknoloji ve yaşam stilleri ile beraber sektörün dinamikleri ve kuaförlerin bakış açıları da değişiyor. Ürün gamları geliştikçe, kuaförlerin artistik becerilerini ortaya koyacakları alanlar genişliyor. Eskiden içeriğinde saçların tutucu olmasını sağlayan bir madde barındırdığı için bira ile saç tarardık. Makinede yarım saat kaldıktan sonra biranın kokusu kaybolurdu. Saça parlaklık ve kayganlık sağlayan Necip Bey briyantini salonların vazgeçilmez ürünüydü. O zamanlar saçlar fırçalanıyordu ve maşa ile düzeltiliyordu. İlerleyen yıllarda salon araçlarında da çeşitlilik arttı, düzelticiler gibi kolaylaştırıcı birçok ürün piyasaya sürüldü.

Günümüz teknolojisinde kuaförler bilgiye daha hızlı erişebiliyor, dolayısıyla yurtdışında yapılan saçları, adım adım eğitim videolarını araştırıp, kendi yorumları ile salonlara yenilikçi servisler kazandırabiliyorlar. Fakat eğitimlere katılmayan kuaförler altyapı eksikliğinden dolayı gördükleri modelleri uygularken teknik olarak yetersiz kalabiliyorlar.

Kuaförlük sektörü ülkenin demografik ve kültürel yapısı ile birlikte de değişim gösteriyor. Tüketici beklentilerinin yükselmesi kuaförlerin de gelişmesini sağlıyor.

Salonda farklılaşmak için ne yapmak gerekir?

Müşteri artık kuaförüne çok güzel oldu değil, harika yaptın demek istiyor. Bunu yapabilmek için kendimizi geliştirmek ve müşteri beklentilerinden daha fazlasını onlara vermek zorundayız.

Teknolojinin gelişmesi ile bilinçli tüketici kitlesi arttı ve kuaförün yaptıklarını kendileri yapabilir hale geldiler. Salonda onlara mutlu olabileceği şeyleri söylemek ve yapmak zorundasınız. Müşterinizi analiz ederek, mevsim renkleri hakkında bir şeyler söyleyebilirsiniz. Kişiye göre servis vermeniz gerekiyor. Eğer ismini söylediğinizde hemen kafasını çeviriyorsa, aceleci bir müşteri olduğunu anlıyorsunuz, ona göre servis veriyorsunuz. Seslendiğinizde vücuduyla yavaşça dönüyorsa, çay, kahve ister misiniz diyorsunuz, saçı ile ilgili karar verme aşamasında uzun uzun konuşuyorsunuz. Kontrolü seven bir müşterinize yumuşak saçlar tararsanız rahatsız oluyor, çünkü daha güçlü bir ifade istiyor. Kuaförün duyguları önemli değil, müşterilerin duyguları önemlidir. Artık müşterinin duygularını anlayarak yaklaşabilen kuaförler başarılı olabiliyor. Salonlar için özel konseptler geliştirmek de önem taşıyor. Örneğin cumartesi günleri bizim şarap günümüz diyerek, müşterilere şarap verebilir ve o gün salonda çalan müziği değiştirebilirsiniz. Benim salondaki kadın çalışanların hepsine peruk taktırdığım da oldu, çalışanlara büyük gözlükler takıp uzman imajı verdiğim de oldu. Rock konseptinde tasarladığımız bir koleksiyonumuzun lansmanı sırasında, salon çalışanları ellerinde kartondan gitarlar ile müşterileri karşıladılar. Onlar için çeşitli aksesuarlar aldım. Müşteriler salonda sıkıntılarını bir kenara bırakıyorlardı ve eğleniyorlardı. Onların duygularını başka yönlere çekiyorduk. Çünkü kadınlar kuaför salonlarında nefes almak istiyorlar. Kuaförler artık müşteriye istediği servisi verdikten sonra, işte bu da fişiniz dememeli. Bir otelin deniz kenarında otururken servis elemanının size buzlu havlu vermesi gibi salonlarında müşteriye bu duyguyu yaşatması gerekiyor.

Bir kuaför salonu neden koleksiyon çalışması yapmalıdır?

Her salonun, müşterilerine kendi tasarladığı koleksiyon çalışmalarını sunmaları gerekiyor. Salonunuzda bir başkasının tasarladığı bir saçın posterini asarsanız kimliğinizi yansıtmış olmuyorsunuz. Kendi koleksiyonunuzu tasarlamadığınız taktirde, sadece kendi işinizi yapan ve ne kadar kazanacağınızı düşünen bir esnaf oluyorsunuz.

Gençlere neler tavsiye ediyorsunuz?

Aklını, yüreğini ve ellerini iyi kullanmalarını tavsiye ediyorum. Dürüst olmalılar. Müşterinin her bir saç teli sizin gelir kaynağınız ise ona saygısızlık ve nankörlük yapmamalısınız. Saça röfle yapılmaması gerekiyorken, yapıyorsanız ve saçı yakıyorsanız bu suç işlemek oluyor. Daha fazla ciro yapmak için müşterinin saç sağlığına zarar verecek bir işlem yapmamalarını öneriyorum. Müşteri sadakati açısından günü kurtarmayı düşünmemeliler.

Müşteri sadakati nasıl oluşur?

Müşterinin geçmişi ile ilgili bilgiye sahip olmak gerekiyor. Bir yılda ne kadar boya yaptığını, kaç kere saç kesimi için salonu ziyaret ettiğini, kaç kere model değiştirdiğini, bir yılda ne kadar seyahate gidip, kaç kere düğüne ya da bir davete katıldığını bilmek gerekir. Müşteri davranış biçimlerini biliyorsak, önereceğimiz saç stilleri de ona göre oluyor. Bunları yaptıkları sürece kuaförler mesleklerinden zevk alırlar ve müşteri kazanırlar.  

Projeleriniz ve ödülleriniz de var. Bunlar neler?

‘Haute Coiffure Française'' ‘de benim başkanlığımda Murat Kayabaşı, Ercan Yılmaz, Filiz Afirasyap, Cem Arpaç, Ayhan Kalkan, Mehmet Çalıkoğlu, Gürkan Savat, Selçuk Ordal ve Adnan Serter'den oluşan ekip ile Mevlana felsefesini saç modellerine yansıttık.

HCF’nin dünyada verdiği dört ödülden birini aldım. Türkiye de ilk  kez gerçekleşen Eurovision yarışmasının saç tasarımlarında profesyonel bir organizasyon ile 42 MOS personeli ile çalıştık.

Fashion TV Moda Ödül Töreni’nde en iyi saç tasarımcı ödülü kazandım. Türkiye’nin birçok ilinde saç sovları ve defileler gerçekleştirdim.

Şu anda Yıldırım Mayruk, Cengiz Abazoğlu, Vural Gökçaylı Arzu Kaprol Hakan Yıldırım, Cemil İpekçi, Kareoraf Uğurkan Erez ile ortak projelerde ve moda sektörüne yön veren profesyonellerle iş birliği içerisinde çalışmalarımı sürdürüyorum.

Bu güzel sohbet teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz.