Ana Sayfa Blog Sayfa 396

Algınızı değiştirin

0

Marka kimliğinizi oluşturun

Günümüzde sektör çok farklı bir yöne doğru gidiyor. 70’li, 80’li yıllarda çoğu kuaför eğitimlere katılıp, ufkunu geliştirmek, öğrendikleri farklı teknikleri salonlarda kendi kimlikleri ile müşterilelere uygulamak yerine yerinde sayıyorlardı. Salon yöneticilerinin algısının değişmesi ile birlikte sektör bambaşka bir ruh kazandı… Dinamik ve vizyoner bir duruş, yenilikçi ve geleceğe yatırım yapan bir bilinçten bahsediyoruz… Firmalar yeni trendleri her sezon kuaförlere tanıttılar, saç koleksiyonu yaratmanın kuaföre sağladığı faydanın farkındalığı oluştu…

Aslında üzerinde durmak istediğimiz konu bir kuaförün ne kadar iyi saç kestiği, ne kadar iyi renklendirme uyguladığı ya da topuz taradığı değil! Salona değer katmak potansiyel müşterilere ulaşmak ve varolan müşterinin devamlılığını sağlamak için stratejiler geliştirmek salonları ayakta tutmaya başladı.

Neler yapmalısınız?

  • Değerinizin farkına varın.  Fiyatlarınızı aşağıya çekerek, haksız rakabet oluşturmak yerine kendinizi geliştirmeye odaklanın. Sizin marka olan başka bir kuaförden çok farkınız yok. Belki de tek farkınız, kendinizin farkında olmamanızdır.   

 

  • Kariyeriniz için kendinize bir idol belirleyin. Onun gibi olmaya çalışın demiyoruz ama, aynı çizgide olduğunuzu düşündüğünüz bir kuaförü takip edip, beğendiğiniz tasarımlarını kendinize göre yorumlayarak salonunuzda uygulayın, mesleki tutkunuzu körükleyin.

 

  • Kendinize hedef koyun. Amaçlar olmadan bir yolunuz da olmaz. Bir yolunuz olmazsa kaybolup, gidersiniz. Büyük düşünün, yapabileceklerinizi hayal edin ve harekete geçin. Hayal gücü geleceğinizi belirler.

 

  • Müşterileriniz ile birebir iletişim kurun, iletişiminizi sürdürün, onlara dair her şeyi en ince ayrıntısına kadar aklınızda tutun. Kahvesini nasıl içiyor, ne kadar zamanda bir salona uğruyor? Beklentileri nedir? Protokolde nereye gideceğini, topuk boyunu, kıyafetini öğrenin. Fikirlerinizi söyleyin ve her ne kadar yaratıcı bir iş yapıyor olursanız olun, hiçbir zaman müşterinin istekleri doğrultusunda hareket etmeyi unutmayın. 

 

  • Günümüzde sektörde sirkülasyon yaşanıyor. Fakat ekip ruhu kolay oluşmuyor. Müşteriler de salonda sürekli değişen çalışanlar görmek istemiyor. Azimli ve sabırlı olun, vazgeçmeyin. İnanıyorsanız, tutunun. Hayatta istediğiniz her şey yolunda gitmeyebilir. Eğer salonunuz ile bir duygusal bağ kurduysanız, size gösterilen bir emek varsa, değerli olduğunuz hissettiriliyorsa, bunlar her şeyden önemlidir. Biraz kendinizi değerlendirmeye çalışın. Belki bir yerlerde hata yapmış olabilirsiniz. Çalıştığınız salon, maddi beklentileriniz karşılamıyorsa sorun etmeyin. Mutlaka yaptığınız her şeyin karşılığı bir gün anlaşılacaktır.

Jüri üyeleri ne diyor? Kemal Gümüş

0

İzmir'in kuaförlük markası Kemal Gümüş

Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Yarışma mesleğin gelişimi açısından çok büyük önem taşıyor. Meslektaşlarımın dağarcığını açmak, gençlere örnek olmayı amaçlayan yarışmanın sürekliliğinin olmasını diliyorum. Her geçen ay yarışmanın çıtası yükseliyor. Bu da yarışmanın ne kadar başarılı ve değerli olduğunu gösteriyor.  Genç nesilin, eski kuşağın değerlendirmeleriyle çalışmalarına yön vermesi kuaförlüğün geleceğine ışık tutacaktır. Geçmişte çıraklar ustalardan bir şeyler öğrenebilmek için çaba harcıyorlardı. Fakat günümüzde bir paylaşım var. Bu da mesleği geliştirecektir. Kuaförlerin gelişimine katkı sağlayan ve bilgi kaynağı sunan Hairist Online –www.hairist.com.tr üzerinden gerçekleşen yarışmaya katılan gençlerin kendine güvenleri artıyor. Beğenilmek ve konuşulmak, Kuförün bilinirliğini artırmak açısından herkesin yarışmaya katılmasını diliyorum.  

Ayın Kuaförü Yarışması Şubat 2015 Birincileri

0

Ayın Kuaförü Yarışması Şubat Ayı Birincileri

Her geçen ay başvuru sayısı artan Hairist Ayın Kuaförü Yarışması, salonlarda müthiş bir sinerji yaratmaya devam ediyor. Kuaförler salonda çektikleri fotoğraflar ile birincilik için yarışırken, kendilerini göstermek ve daha iyisini yapmak için motivasyon kazananıyor. Yarışma kuralları gereğince, üzerinde yazı olan, salon dışında çekilmiş, kuaförün fotoğrafta göründüğü ve pupet üzerinde uygulanmış saçlar ne yazık ki diskalifiye edildi.    

Hüseyin Özcan-İstanbul, Kemal Baykar-İstanbul, Kemal Gümüş-İzmir, Sibel Bircan-Lüleburgaz, Pivot Point Türkiye Genel Müdürü Yusuf Koçyiğit ile Wella Professionals Genel Müdürü Müslime Duğraç, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ve Estetica Dergisi’nden Zeynep Taner Abacı, 01.02.2015- 28.02.2015 tarihleri arasında hairist.com.tr Sizden Gelenler bölümüne Şubat ayı yarışması için eklenen 494 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Şubat 2015 Kesim Kategorisi Birincisi

ÖZGÜR ÇAKMAKÇI – Sacha Designer Tekfen Tower Plaza İstanbul

Şubat 2015 Renklendirme Kategorisi Birincisi

MESUT AVŞAR – Paris Kuaför, Çayyolu-Ankara

Şubat 2015 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

ÖMER ABUŞKA – Instyle Kuaför, Ankara

Şubat 2015 Topuz Kategorisi Birincisi

FAHRİ TEPE – Different Hair, İstanbul

 

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Yılın Kuaförü Yarışması için hazır mısınız?

http://www.hairist.com.tr/buyuk_yarismada_buyuk_degisiklik-1918–.html

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

http://www.hairist.com.tr/turkiye%E2%80%99nin_ilk_dijital_kuaforluk_yarismasi__hairist_online_%E2%80%98da-1402–.html

Neler kazandılar:

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Matsuzaki Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

Erkekler için son trendler

0

Erkekler için son trendler

Dünyada kuaför markalarının lanse ettikleri 2015 İlkbahar Yaz koleksiyonları, erkekler için yenilikçi ve karizmatik imajlar yaratmaya yön veriyor. Sezon dramatik ve global değişiklikler ile karşılanıyor. Erkekler için son trendler elegan, modern, spor kısa ve orta boy, arkaya taranmış ya da dağınık saçlar… Doğal dokular, afro saç stilleri sezonda öne çıkıyor.  

Karşınızda MALİ Kuaför ve büyümeye dair…

0
Karşınızda MALİ Kuaför

İçinde strateji var: MALİ Kuaför

Marka kimliği oluşturmak bir salonun altyapısını güçlendirmesi için en önemli faktördür. Bu bilinç ile büyüme stratejisi geliştiren MALİ Kuaför ile konuştuk.

Karşınızda MALİ Kuaför
Ali Keleş

Kuaförlük mesleğine nasıl başladınız?

Benim kuaförlüğe başlamam kendi isteğim ile yön bulmadı. Bazen hayat, sizi aklınızda olmayan yerlere sürüklüyor. Çok küçük yaşlardan beri bağlama, gitar gibi telli çalgılar çaldığım için, benim en büyük hayalim konservatuar bölümünde okumaktı. Ortaokuldayken bir yaz ayında dayım, Harbiye’de bulunan Remzi Ali Kuaför’de kendisinin yanında çalışmamı teklif etti. İşe başladım ve çok sevdim. Akşamları her gün eve giderken bigudi götürüp, annemin saçlarını sarardım. Pazar günleri tanıdıklarımın saçlarını keserdim. Salonda çalışmaya başladıktan, 3-4 ay sonra çıraklıktan ustalığa geçmiştim. Üniversite’de konservatuar bölümünü kazandım. Remzi Çetin ve dayım konservatuara gitmemem için beni ikna etmek istediler. Kuaförlük işinde çok yetenekli olduğumu ve eğer salonda kalırsam, çok başarılı olacağımı söylediler. Fakat müzik benim hayatımın merkezindeydi ve vazgeçmek istemiyordum. O dönemde salona gelen ses sanatçısı Süheyha Kutbay ile konuştum. Kendisi bana geleceğim için kuaförlük mesleğinde ilerlememin daha iyi olacağını, konservatuarda okursam yeterli kazanç elde edemeyeceğimi söyledi. Bunu söyleyen kişi bir devlet sanatçısıydı, bu konuşmadan çok etkilendim, kariyerimi yönlendirmek konusunda bir kez daha düşündüm ve salonda devam etmeye karar verdim. 20 sene kadar Remzi Ali Kuaför’de çalıştım, dayımla ortak oldum ve mesleki açıdan kendimi gerçekleştirmek istediğim için ayrılıp, 2011 yılında ilk solonumu Yeşilköy’de açtım ve bu bölgede büyüdük. 2009 yılında Florya’da, 2014 yılında Pelican Mall AVM’de ve Beylikdüzü’nde INNOVIA salonlarını açtım.

Sizin ilk ustanız dayınız mıydı?

Remzi Bey ve dayım ilk ustalarımdı. Remzi Bey vefat etti, dayım hala ilk çalıştığım salonda devam ediyor. 1968 yılında açılıp, hala aktif olarak çalışan ender salonlardan Remzi Ali Kuaför, birçok kuaför için mesleği öğrendikleri bir okul niteliği taşıyor. O salonu da MALİ Kuaför’e dönüştürmek gibi bir planımız var.

Salonlarınızın büyüme stratejisi hakkında bilgi alabilir miyiz?

Salon işletmesine çok önem veriyorum. İşin büyümesi ve gelişmesi için işletme zihniyeti olması gerekiyor. Bir salon açarken orada hangi ustanın, çırağın, maniküristin yer alacağını düşünmeden önce hangi yöneticiyi işe alırım diye düşünüyorum. İşletme tarafında kızım Seval Keleş Durmaz ve kız arkadaşım Senem çok önemli bir yük alıyorlar. Seval, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun, Florya’daki şubeyi o yönetiyor. Salon Yönetimi konusunda eğitim alarak bu alanda uzmanlaştı. Salonda “Gelin Koçluğu” servisi veriyor. Gelin adayları kendisinden danışmanlık alıyorlar. Senem, Pelikan şubemizi yönetiyor. İşletme ayağında GAP Danışmanlık Şirketi ile çalışıyoruz. Danışmanlar yöneticileri yönetiyor. MALİ grubuna çok inanıyorlar. Şu an öncelikli ve tek işleri haline geldi. 1 yıl içerisinde onları da salonun ortağı yapmayı düşünüyoruz.

Müşteri memnuniyeti maksimizasyonu için raporlar çıkıyor. PR ve reklam bölümümüz var. Ekibin motivasyonları için muhteşem bir ekip çalışıyor. Ekipi yönetmek için sistem geliştiriliyor.  Ay sonunda ve yıllık toplantılar gerçekleştiriyoruz; salon ne kadar büyümüş, ne kadar müşteri kazanılmış, ne kadar müşteri kaybetmişiz. Neden müşteri kaybetmişiz, tüm detaylarıyla ekibe mercek tutuyoruz. Salonun altyapısı doğruysa, ekibi iyi yönetirseniz, başarı da geliyor. Dünyanın en yetenekli kuaförleri ile çalışsanız da salonu yönetemezseniz, hiçbir anlamı olmuyor.

Karşınızda MALİ Kuaför

Müşteri memnuniyetini nasıl ölçüyorsunuz?

Sektörde sıkça kullanılan programlardan kullanıyoruz. Program bize istediğimiz raporları veriyor. 3 aydır, 6 aydır salona gelmeyen müşterilerimizi görebiliyoruz. 6-8 ay salonu ziyaret etmeyen müşterilerin kaybedildiği düşünülür. Tekrar kazanmak için strateji geliştiriyoruz. Müşterileri arıyoruz ve neden gelmediklerini öğreniyoruz. Salona ilk defa gelen bir müşteriyi, 1 hafta sonra mutlaka arıyoruz, almış olduğu hizmeti ya da servisi nasıl değerlendirdiğini sorarak, servis sonrasında memnuniyeti ölçüyoruz. Saçı kesildiyse rahat kullanıyor mu, renklendirme işlemi uygulandıysa beğenildi mi diye soruyoruz.

Personelin motivasyonunu artırmak için neler yapıyorsunuz?

Yaptıkları işlerin ciroları ile ilgili ödüllerin arasında mutlaka primler, tatiller; takım çalışmasını güçlendirmeye yönelik üzerinde düşünülmüş, planlanmış aktivitelerimiz var. Ekip çalışmasına uyum sağlamak, müşteriyi başka bir arkadaşına devretmek de personele puan kazandırıyor. Müşteriye kendi müşterileri gibi değil, salonun müşterisi gibi yaklaşırlarsa daha başarılı olacaklarının, daha çok saygınlık kazanacaklarının farkına varıyorlar. Gün sonunda kaybedilen müşteri sayısı daha az oluyor. Salon çalışanlarıyla ortaklık projelerimiz var. Bununla ilgili de bir model oluşturmak için çalışıyoruz.  Salonlar arasında ustaların ustası, kalfaların kalfası yarışmaları düzenliyoruz. Ekip de bu çalışmalardan çok eğleniyor.

Kaç çalışanınız var?  Personel bulmakta zorluk çekiyor musunuz? İnsan kaynağınızı nereden sağlıyorsunuz?

Tüm salonlarda yaklaşık 60 personelimiz var. Mümkün olduğu kadar içeriden yetiştirmeye çalışıyoruz. Yeni başlayan bir elemanın adapte olması bir süreç alıyor. Herkesin bir tarzı oluyor. Kuaförler yanlış bildiklerini dahi değiştirmek istemiyor. Dışarıdan personel temininde içlerinden bize en çok uyum sağlayabilecek personeli alıyoruz. İhtiyaçları doğrultusunda eğitimlere göndererek onlara yatırım yapıyoruz.

Salondan ayrılmak istediklerinde nasıl tepki veriyorsunuz?

Çok üzülüyorum. Şu an İstanbul’da tabelasında MALİ yazmayan bir çok MALİ salonu var. Çıraklığından beri yetiştirdiğim, bir işletmenin başına koyup, daha sonra ekibi ve müşterileri götürüp, salon açan arkadaşlarımız var. Yıllar boyunca aynı şeyleri yaşıyoruz ama yorulmuyoruz. Bunlar sektörün gelişmesi açısından da büyük bir kayıp. Sektörde çalışan insanların eğitim, kültür ve algı seviyesi yeteri kadar iyi olmadığı için bu sektörde nankörlük de her zaman çok fazla oluyor. Bir yönetici personelin geleceğini samimiyetle kendi geleceği gibi düşünse de onları inandırmakta zorlanıyor; çalışanlarını inandırmayı, yanlarında kalmayı sağlamayı, geliştirdiği stratejilerle başarmanın yollarını aramalıdır. Bütün zorluklara rağmen, hayatınızda sizi hançerleyen birçok insana, size takılmış yüzlerce çelmeye rağmen, çözüm üretme yetisine sahip olursanız başarılı olabiliyorsunuz.

Y kuşağı her şeye çabuk ulaşabilmek istiyor. Sabırsız oluyorlar. Beklentilerini nasıl karşılıyorsunuz? Nasıl iletişim kuruyorsunuz?

Evet Y kuşağının beklentileri çok yüksek oluyor. Eskiden çalışanları tek tek ikna etmeye çalışıyordum. Bir çalışana haftalarca zaman ayırdığım olmuştur. Fakat bunların hiçbirisi doğru değilmiş. Siz hiçbir şekilde taviz vermeden markanıza yatırım yapmalısınız. Marka bilinirliğinizi büyütmelisiniz. Herkes iyi bir markanın altında yer alabilmek için çalışıyor. Markanızı güçlendirirseniz, onlar sizi kaybetmek istemiyor. Biz işletmenin kimliğini oturtmaya odaklandık. Kim gelirse gelsin bu marka ödün vermeyecek.

Karşınızda MALİ Kuaför

Kuaförlüğün dünü, bugünü ve geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Eskiden sektörde markaların ürün gamları bu kadar geniş değildi, çok az imkan vardı. Benim alt kuşağım, mavi siyah boyalardan kızıl boya elde ederlermiş. Yokluğun olduğu dönemlerde müşteri beklentilerine çok ilkel koşullarda kendileri çözüm yaratarak cevap verirlermiş. Tüp üzerinde ısıtılan maşaları düşünün; ısıyı nasıl ölçebilirsiniz ki? Yanan, kopan saçları düşünün…

İşletme algısı konusunda da meslek çok yol katetti. Ekonomik koşullar her geçen sene zorlaşıyor. Eskiden cironun çok daha büyük bir bölümü kârdı. Kuaförük sektöründe yurtdışında bunun %8’lere kadar indiği söyleniyor.

Eğer Türkiye’de %8’lere inersek, kuaförlerin %80’i iflas eder. Şu anda %25, %30 civarları arasında. Gelecekte biz de %8’lere kadar düşebiliriz.

Şu an işgüvenliği var, herkes sigortalı, merdiven altı hiçbir şey yok. Her şey yasal. %100 vergimizi ödüyoruz. Eğitime, motivasyona, işletmeye para harcıyoruz ve dolayısıyla salonun kâr marjı çok düşük. Yakın gelecekte bu kârlılıklar daha da düşecek. Doğru işletme mantığı ile işletilen salonlar olacak. İşletme mantığından uzak çalışanlar, müşteri memnuniyetini esas almayan salonlar yok olacaklar. Çok daha fazla çalışılıp, çok daha az paralar kazanılacak. Hiçbir şey kolay olmayacak.

Rekabet ile başa çıkmak için neler yapılmalı?

Kaliteli ürün kullanacaksınız. Kârlılıklar düştükçe kuaförler kalitesiz boyalar, şampuanlar kullanmaya başladılar. Bu da müşteri kaybına neden oluyor. İşinizi baltalamayacaksızın, işinize saygı duyacaksınız. Fiyatları aşağı çekerek rekabet ortamı yaratmayacaksınız. Kalitenizi artırarak rekabet edeceksiniz ki piyasada kuaförlüğe bakış açısı da iyi olsun. Kuaförlerin müşteriye hakettiği servisi vererek, hakettiği parayı almaları gerekiyor. Günümüzde müşteri de çok bilinçli, medya okuryazarlığı arttıkça tüketici sesini duyurabilmeye başladı. İnternette salon hakkında ilgili websitelerinde ya da sosyal medyada şikayetlerini yazabiliyorlar. Eskiden müşteriler salondan memnun kalmazsa birkaç arkadaşına söylerdi ve çok kayıp olmazdı. Şimdi bir müşteri milyonlarca insana görüşünü aktarabiliyor.  Yaptığınız kötü saçın fotoğrafını da çekip internete koyabiliyor. Bütün salonlar müşterilerin sosyal medyada olumsuz geri bildirim yapmasından çok korkuyor.

Hairist.com.tr’de  gerçekleştirdiğimiz Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Günümüze uyan çok doğru bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Artık herkes sosyal medya kullanıyor. Müşteriyi kaçırmak artık çok kolay. Çünkü herkes yaptığı işleri sosyal mecralar üzerinden paylaşıyor. Müşteri bir başka salona gitmeden, salonda yapılan saçları görebiliyor. Sosyal medya kuaförler için portfolyolarını sergileyecekleri bir alana dönüştü. Eskiden salonda dergiler okunuyorken artık internet üzerinden araştırma yapılıyor. Çünkü artık saç modellerine cep telefonundan pratik bir şekilde bakabiliyor.

Karşınızda MALİ Kuaför

Bir kez daha dünyaya gelseniz yine kuaför olur musunuz? Gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?

İyiki de kuaför olmuşum. Bu meslek bana çok şey öğretti. Bu meslek sayesinde dünyayı gezdim. Bütün kültürleri gördüm. Hayatımda tanıyamayacağım kadar insan tanıdım. Herkesten bir şeyler öğrendim.  Gençlerin bu mesleği haketmesini tavsiye ediyorum, çünkü işimiz çok değerli.  Çok azimli olsunlar. Amip gibi çoğalıp büyümeyi düşünmesinler. Birleşerek güç oluşturmaya odaklansınlar. Ustalarından öğrendiklerinin, manevi karşılığı olarak salona bağlı olsunlar. Kendilerini yeterli hissettiklerinde salona neler katabilirim, ustamdan bu mirası nasıl alabilirim diye düşünsünler? Bu işletmeyi ustam bu noktaya getirmiş, ben de bir adım ileriye nasıl götürebilir miyim diye hayal ederlerse o zaman marka yaratmak daha kolay olur. Kuaförlerin salondan elde edecekleri maddi kazançtan önce vizyonlarına ne kazandıracaklarına bakmaları gerekiyor. Hayatta en değerli şey vizyon sahibi bir işletme çalışmak.

Teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz…

Mali Kuaför Florya

Hamilelik sürecinde saçlar

0

Hamilelik sürecinde saçlar…

Müşterilerinizin hamilelik sürecinde bir uzman olarak önerilerde bulunmanız, bu zor süreçte onların saçlarını daha iyi tanımanız için aklınızda bulunması gerekenler hakkında bir araştırma yaptık…  

Bir kuaför olarak bebek bekleyen müşterilerinize servis verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Hamilelik sürecinde saçlar daha hızlı uzadığı için ilk üç aylık dönemi geçirdikten sonra saç kesimi için salonu daha sık ziyaret edebilirler. Bebek bekleyen müşterilerinizin saçları daha esnek ve yumuşak bir doku kazanacaktır. Aynı zamanda saç tellerinde incelme görülür. Servis vermeden önce bir kuaförün bu önemli noktaların farkında olması gerekiyor.

Müşterinizin ilk üç ay hassas döneminde kimyasal işlem uygulamanın doğru olmadığını hatırlatmamıza gerek olmadığını düşünüyoruz. Ama çok önemli bir nokta olduğu için de belirtmeden geçemedik. Baş dönmesi gibi şikayetler ile sıkça karşılaşan hamile müşterilerinize çok daha hassas yaklaşmanız gerekiyor. Saç yıkama işleminde denge ve koordinasyonu iyi ayarlamanız, almanız gereken tedbirler arasında geliyor. Vücut ısıları çok yüksek olan hamile müşterilerinize yüksek ısıda fön işlemi yapmanız çok sakıncalı olabilir. Gitgide yüz hatları daha yuvarlak hale gelen yüzünün ince görünmesini isteyen hamile müşterileriniz için kısa kahküller, omuz hizasında küt saç kesimleri, uzun katlar önerebilirsiniz.

Yeni yazılarla…

0

Gülgün Biçerel Uysal yazılarıyla aramızda.

Gülgün Biçerel Uysal, kuaförlük sektörüne yönelik kaleme aldığı özgün yazıları ile artık www. hairist.com.tr adresinde.

Kimdir?

1971 doğumlu Gülgün Biçerel Uysal, 26 yıldır mesleğini ara vermeden sürdürmekte ve 1997 yılından beri Hollanda’da kendi salonunu işletmektedir. 

 

 

Mesleki eğitimini; 1989/1990 eğitim yıllarında, Hollanda Breda’daki Vitalis Koleji’nde tamamlayan Uysal, Erik&Niels Bakx isimli salonda stajını tamamlamıştır. İkinci eğitim yılında başka bir işverenden aldığı teklif üzerine staj yerini değiştirmiştir. Burada 8 yıl çalıştıktan sonra, 1997 yılında bu işyerini ortağı ile devralmıştır.

Nouveau Conture, Eccuri Cosmetics ve Great-Lenghts diploma ve sertifika programlarına, L’Oréal Professionnel  ile Joico tarafından düzenlenen mesleki kurs ve seminerlere katılmıştır.

Gülgün Biçerel Uysal iki çocuk annesidir.

Gülgün Biçeren Uysal'ın en yeni yazısı için aşağıdaki linke tıklayın.

Değişim…

 

Değişim…

0

Sezona hazır mısınız?

Kışın bitmesi ile baharı karşılamaya hazırlanır, yazın gelmesini içimiz kıpır kıpır bekleriz. Hem hazırızdır bir şeylere hem de bir şeyler daha tam kıvamında değildir. Her ne kadar yaz ürünleri raflarımızın en çarpıcı köşelerini süslüyor ve yeni fikirler üretmeye çalışıyorsak da bazen bunlar yetmez. En sakin dönemin bitişine yaklaşırken hiç düşündünüz mü güzel bir değişim yapmayı? Mesela evimizde bahar temizliği yaparız, boya badana yaparız.

 

 

Peki işyerinize küçükte olsa bir değişim yapmayı düşünür müsünüz? Baharı beklemeyin derim o zaman. Kalabalık tekrar bastırmadan, bütçenize en uygun yolla bu değişimi şimdiden yapın. Bahara kapılarınızı öyle bir açın ki, müşterileriniz tekrar geldiklerinde hem kendilerini bambaşka bir salonda hissetmesinler hem de değişimi çok rahat fark edebilsinler. Bu değişim sadece duvarlarınıza yansıyabilir ya da yeni bir taban olabilir. Belki yeni bir oturma gurubu, aydınlatma ya da işyerinize alacağınız yeni bir eşya… Önemli olan radikal değişimler yapmış olmak değildir. Göze çarpan en ufak bir değişim bile çok anlam kazandırabilir kuaför salonunuza. Son model birkaç klimazon aldığınızda, müşteriniz artık kafasını tamamen çevreleyen bunaltıcı kurutma aletinden kurtulduğunu düşünün. Bu sizce de müşterinize sunabileceğiniz en iyi ödül olmayacak mı?

 

 

O zaman değişimin tam zamanı; sıvayın kollarınızı, evet siz kendiniz!! Korkmadan alın elinize fırçayı, boyayı. Eliniz değsin mutlaka bir şeylere. Profesyonel yardımın yanı sıra içinizdeki değişimi salonunuza direkt olarak yansıtacak olan tek kişi sizsiniz. Sanatınıza nasıl kendi imzanızı atıyorsanız, işletmenizin dekor ve tasarımına da kendi imzanızı atın. İnanın çok büyük bir zevk alacaksınız bundan. En azından müşterilerinize anlatacak bir dolu deneyiminiz olacak ve bunları müşterilerinizle paylaşırken, bir şeyler yapmış olmanın haklı gururunu yaşayacaksınız.

Yazan: Gülgün Biçerel Uysal 

Sombre trendi

0

Sombre trendi

Elizabeth Olsen

Doğallığın tercih edildiği günümüz saç modasında ombre’nin yerini gizli gölgelerin saça ışık verdiği sombre trendi almaya başladı. Dalgalı saçlara sahip müşterilerinizde fark yaratacak sombre tekniği, saçın iki ya da üç ton açık rengi ile denge içerisinde yumuşak geçişlerle hareket ve canlılık kazandırıyor. Dünyada kuaförler küçük dokunuşlarla saçlara dipten uca uygulanan ince balyaj tekniği ile büyük değişiklikler yapılabildiğini söylüyor. Jessica Alba, sombre trendini taşıyan ve öncülük eden ünlüler arasında geliyor.

Jessica Alba

Gina Conway

Gina Conway Aveda Lifestyle Salon & Spa

“Sombre son zamanlarda salonumuzda daha çok tercih edilmeye başladı. Ombre tekniğinde uygulanan dipten uca açılan açılmalar yerine müşteriler günümüzde belli belirsiz ışıklar ile daha doğal görünümleri tercih ediyorlar. Ombre’ye cesaret edemeyen müşteri kitlesi de sombre’ye yöneliyor. Yumuşak bal rengi ya da altın gölgeler kahve tonlu saçlara sahip kadınlara farklı bir hava kazandırıyor.”

Bir Davines Salonu

0

Bir Davines Salonu

Me and The Davines Space 

İtalyan tasarımcı ve Davines Sanat Takımı’ndan Lorenzo Brambilla, Me and The Davines Space Salon’da sürdürülebilir güzellik mottosuyla Davines markasının doğal ve çevreci kimliğini yansıtıyor. Salonun girişinde bulunan birbirinden güzel çiçek kokuları müşterileri karşılıyor. Ferah ve konforlu salon içerisindeki botanik bitkiler, modern ve kullanışlı salon eşyaları, mat açık kahve tonlarındaki duvarların üzerindeki beyaz yazılar, ürün reyonları ile bir bütün olarak elegan bir atmosfer yaratıyor.    

Salonun diğer fotoğraflarını görmek için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz.