Ana Sayfa Blog Sayfa 394

Aveda Türkiye Pazarlama ve Satış Müdürü Gökçe Kırtay ile Aveda Kongresi 2013

0

 

Amerika Birleşik Devletleri’nin Minneapolis şehrinde düzenlenen Aveda Kongresi hakkında Aveda Türkiye Pazarlama ve Satış Müdürü Gökçe Kırtay’la konuştuk.

 

 

Estetica: Öncelikle sektörün içinden tanıdık bir isim olarak yeni görevinizi kutluyor ve başarılar diliyoruz. Kongreyi nasıl değerlendiriyorsunuz?

 

Gökçe Kırtay: Aveda 2013 Nomad Kongresi, dünya çapında 17 farklı ükeden toplam 3500 katılımcı ile küresel ölçekte ve ilk defa Türk kuaförlerinin katılımı ile gerçekleşti. Bu organizasyonu üç başlık altında değerlendirmek doğru olacaktır. Öncelikle katılımcılara özenli bir sunumla aktarılan sahne şovlarından bahsedecek olursak: Kongre yeni ve farklı tekniklerin uygulandığı yaratıcı sahne sunumlarının, dünyanın dört bir yanından önemli yetenekler tarafından aktarıldığı başarılı bir organizasyon oldu. Gerçekleşen tüm şovlar profesyonellere teknik ve artistik açılardan ilham verici olmanın yanı sıra çevresel sorumluluğu içinde barındıran Aveda değerlerinin sanatsal anlatımlarıydı.

 

Estetica: Devasa bir sahne, ardı ardına şovlar ve şovları ayakta alkışlayan büyük bir izleyici kitlesi. Büyük bir organizasyondu. Türkiye’deki çalısmalarınız hakkında neler söyleyeceksiniz?

 

Gökçe Kırtay: Aveda, kozmetik sektöründe dünya genelindeki en büyük oyunculardan biri olan Estee Lauder Companies’in bir markası. Sadece selektif kozmetik kategorisindeki markaları bünyesinde bulunduran Estee Lauder Companies, Aveda markası ile hem tüketiciler hem de saç ve cilt profesyonelleri için yüksek performanslı, botanik bazlı ürünler sunuyor.

 

Türkiye’de de yaklaşık üç yıl önceki lansmanının ardından stratejisi doğrultusunda selektif bir şekilde büyüyen Aveda, beraber çalıştığı salonlar ile her gün yeni projeleri hayata geçirerek büyümeye ve sektör içinde dünya genelinde iş modelleri ile fark yaratmaya devam ediyor.

 

 

Estetica: Bir sonraki etkinlik ne zaman ve 2014’te neler göreceğiz?

Gökçe Kırtay: Aveda, her yıl global ölçekte uluslararası organizasyonlara imza atıyor. Bu sene Amerika’da gerçekleşen Aveda kongresini 2014 yılında Londra’da gerçekleşeçek Master Jam etkinligi takip ediyor olacak. Her iki yılda bir düzenlen bu organizasyonda Aveda Salonlarını süprizler bekliyor olacak.

Estetica: Teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz. Aveda’nın Misyonu: “Avedadaki misyonumuz ürettigimiz ürünlerden, topluma geri kazandırma biçimlerimize kadar, içinde yaşadıgımız dünyaya özen göstermektir. Aveda’da sadece güzellik dünyasında değil, bütün dünyada çevre liderligine ve sorumluluğuna örnek oluşturmaya gayret ediyoruz.”

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

 

Saç Boyamada Renklerin Birbirleri Üzerine Etkileri

0
Renkler

Güneşin görünen ışığı belli bir dizi renk içerir. Buradaki üç ana hâkim renge temel (ana renk) renkler denir. Bunlar mavi, kırmızı ve sarıdır.

Renk çemberinde bulunan ana renkler ve ara renkler, birbirlerine karşıt gelen renklerle karıştırıldıklarında gri-kahverengi bir renk elde edilir. Yani bu renkler karşılıklı olarak birbirlerinin etkilerini yok eder ve hafifletir.

Bir ana rengin tamamlayıcısı olan bir ara rengi elde etmek için diğer iki ana renk karıştırılır. Buna göre,

  1. Mavinin tamamlayıcı ara rengi, kırmızı ve sarının karışımı olan turuncudur.
  2. Sarının tamamlayıcı ara rengi, mavi kırmızının karışımı olan mordur.
  3. Kırmızının tamamlayıcı ara rengi, sarı ve mavinin karışımı olan yeşildir.

Bir ana renk ve onun tamamlayıcısı olan ara renk birbirlerine karşıttır ve birbirinin etkisini yok eder. Saç boya işlemleri sırasında, bazen ortaya istenmeyen sarı ya da kırmızı tonlar çıkabilir. İstenmeyen renklerin renk çemberinde karşıt renklerle etkileri giderilebilir.

Sarımsı izler mor ile kırmızımsı izler yeşil ile turuncumsu izler ise mavi (kül) ile yok edilebilir. Çok mat ve külsü tonlar kırmızı tonlarla canlandırılabilir ama saç renginin başka bir renk tonu ile düzeltimi yoluyla daha koyu bir renk alır.

Ana Renkler

Saç renkleri ana renk ve yansıma renge göre belirlenir. Bu renkler en açık sarıdan siyaha kadar uzanır. Renk miktarı özellikle eumelanin (mat-koyu) miktarı tarafından belirlenir. Yansıma renk ise pheomelanin (sarı-kırmızı) miktarına, yani renklerin karışım oranına bağlıdır. Ana renk aynı olmasına rağmen çok sayıda yansıma renk vardır.

Ana renk:Yansıma renk dikkate alınmaksızın saçta hâkim olan renktir. Çarpıcı karakteri olmayan örtücü renkler verir. Bu renkler beyaz saçı boyamada rahatlıkla kullanılır.

Ayrıca yansıma renklerle karıştırılarak kullanılır. Beyaz saçları boyarken bir miktar saçın kendi doğal renginden konulmalıdır ki kolaylıkla beyaz saçlar kapanabilsin.

Ana renkler:

  • Siyah,
  • Koyu kahverengi, orta kahverengi, açık kahverengi,
  • Sarı, koyu sarı, orta sarı, açık sarı, ışıklı sarı ve fildişi renkleridir.

Yansıma Renkler

Yansıma renk hâkim rengin dışındaki yansıma yapan renktir. Örneğin bir saç, külsü, kızıl ya da bakır yansımalı renkte olabilir. Yansımaların en basit tanımı “Renk çemberindeki ana ve ara renk olan altı renkten (tüm bileşim renkleri olan ‘gri’) türetilen renklerdir.” Beyaz, kapatma özelliğine sahip değildir, ana renge yansıma verir.

  • Küllü renkler: Mavimsi tepki verir. Buna ‘sandre’de denir.
  • Mat renkler: Yeşil renkler içerir ve kırmızı tonları örtmek için kullanılır.
  • Kırmızı renkler: Canlı, parlak yansımalar verir.
  • Bakır renkler: Sıcak, genç yansımalar verir.
  • Pastel renkler: Açık, ince yansımalar verir. İlk rengin çok açık olmasını gerektirir. Bu nedenle saçta saratma (renk açma) yapılmalıdır.
 
Ana renk ile yansıma rengin beraber okuması
renk teknik

Kaynak: Güzellik ve saç bakım hizmetleri saç boyama teknikleri – Megep

Doğanın getirdiği mucize: KYANA

0

 

Sağlıklı ürünleriyle müşteri memnuniyetini ön planda tutan boya markası KYANA Eğitim Sorumlusu Sotiria Vasiliadis ve KYANA markasının Türkiye Distribütörü Bilenler Kozmetik Genel Müdürü Murat Bilen ile konuştuk.

 

Estetica: Neden Kyana markasını tercih ettiniz? Ürünlerin özellikleri neler?

 

Murat Bilen: Kyana markasını insan sağlığını ön planda tuttuğu için tercih ettik. Biz hem kuaför salonlarına bunu anlatmaya çalışıyoruz hem de kuaför salonlarına gelen misafirlerin bunu bilmesini istiyoruz. Çünkü müşterilerin sağlıklı bir boya kullanabiliyor olmaları bizim için çok önemli. Kyana’nın bu anlamda bir adım daha üstte olduğunu düşünüyoruz. Marka, saça kesinlikle daha fazla saygı duyuyor.

 

Kyana markasını çıkış noktası sağlıklı ürünler üretmek. Kanser hastaları güvenle bu ürünleri tercih ediyorlar. Bizi markaya yakın hissettiren faktör de bu oldu.

 

Estetica: Kyana ürünlerinin kuaföre sağladığı faydayı paylaşır mısınız?

 

Murat Bilen: Biz kuaförlere öncelikle ürünlerin sağlık yönünden sağladığı faydayı anlatıyoruz. Markanın en önemli özelliklerinden biri de boyanın 100 gram olması. Böylece beyaz olan saçlarda da, beyaz olmayan saçlarda da 50 gr, 75 gr kullanabiliyorsunuz. Boyanın boyutu ve karışım oranı açısından daha ekonomik oluyor. Kısaca bir tüp ile iki saç boyayabilmek mümkün. Kuaförler ürünler ile istedikleri sonuca kolaylıkla ulaşabiliyor. Bütün bu özellikleri bir arada yakalayabilmek çok önemli.

 

 

Estetica: Markanızı ve şirketinizi tanıyabilir miyiz?

 

Sotiria Vasiliadis: Kyana 2006 yılında faaliyete geçmiş Yunanistan kökenli bir şirket. Selanik’te faaliyete başladı. Şirket felsefemiz kalite ve insan sağlığını ön plana alarak ilerliyor olmamız. Çoğu ürünümüzün içerisinde amonyak bulunmuyor. Ürünlerimiz bitkisel içeriklerden meydana geliyor. Ürünlerimizin satış noktaları sadece profesyonel salonlardır. Şirket misyonun kuaförlere sürekli eğitim verilmesi ve modayı takip etmesidir.

 

Estetica: Eğitim politikanızı anlatır mısınız?

 

Sotiria Vasiliadis: Moda akımlarına göre saç kesimleri ve renklendirme eğitimleri veriyoruz. Sadece Yunanistan’da değil yurtdışında da eğitimlerimiz devam ediyor. Sadece yurtdışındaki eğitimlere katılmakla kalmayıp yurtdışından da kuaförlük sektörünün önde gelen eğitmenlerini getirip, müşterilerimizin faydalanmasını sağlıyoruz.

Estetica: Türkiye'de çalışmalarınız ne zaman ve nasıl başladı?

Sotiria Vasiliadis: Bilenler Kozmetik Kyana markasının sunumundan çok etkilenip, sağladığı fayda doğrultusunda bu ürünlere yönlendi. Ürünlerimizi bir kez uygulayanlar vazgeçemiyorlar. İkna olmaları için bir kez denemeleri yeterli oldu.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Wella Trend Vision 2013

0

 

 

Trend Vision 2013’de yarışmacıların kalp ritimleri çok yüksekti ve yine her biri iç dünyasını yansıtan trendi yaratıcılıkları ile şekillendirerek, saçlara imzalarını attılar.

 

Jüri üyeliğini Artistik Kuaförler Derneği Başkanı Hakan Köse, Hüseyin Özcan ve Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel’in yaptığı yarışmada Genç Yetenek Kategorisi'nde Ufuk Çatıkkaş, Renk Kategorisi'nde ise Rahmi Can Pehlivan birinciliği elde ettilier.

 

 

Kendini gerçekleştirmek ve vizyonunu geliştirmek isteyen, yeniliklere açık olan, ulaşmak istediği yol doğrultusunda kararlı adımlar atan genç ve yetenekli kuaförlerden Trend Vision hakkında görüşlerini aldık.

 

AYŞENUR BULUT

AYŞENUR KUAFÖR, SAMSUN, GENÇ YETENEK KATEGORİSİ, FUSION TRENDİ

 

Trend Vision’a katılmayı çok istiyordum, fırsatını bulunca karar verdim. Buraya gelmeyi bir ödül olarak görüyorum. Hem müşterilerime, hem kendime geniş kapsamda daha faydalı olmak adına buradayım.Yarışmaya katılabileceğimi öğrendiğim zaman kalbim çarpmaya başladı. Fusion trendini modelimin yüz şekli ve ten rengine göre seçtim. Çünkü her trend ve renk, her modele uymuyor.

 

DOĞUŞ HASAN KAYA

AYNADAKİ GÜZELLİK, KIRKLARELİ, GENÇ YETENEK KATEGORİSİ, DECIBEL TRENDİ

 

Yarışmayı çok etkileyici buluyorum. Hem kendimizi göstermek hem de güzel bir başarı sergilemek adına önemli bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Daha önce de Trend Vision’ı yakından takip ediyorduk.

 

Decibel trendi ile yarışmaya katılıyorum. Çok renkli ve sakin bir trend olduğu için kendime yakın hissettim. Bu trend benim kendi tarzımı yansıtıyor.

 

FIRAT KERKEZ

İKON SAÇ TASARIM, İSTANBUL, RENK KATEGORİSİ, FUSION TRENDİ

 

Ben yarışma için Fusion trendini seçtim. Çünkü doğu batı sentezini saça yansıtmak istedim. Bu konu benim hep ilgimi çekmiştir. Benim yarışmaya beşinci katılışım.

 

Trend Vision’a katılmak için beni ekip arkadaşım yönlendirdi. Bu yarışma bana her seferinde bir şeyler kattı. Bu benim işime, salonuma, kestiğim saçlara, yaptığım renklendirmelere yansıyor. 20 yaşın üzerinde 30 yaşın altında olan herkese tavsiye ederim. Çünkü kesinlikle insanın ufkunu genişletiyor.

 

HANİFİ FIRINCIOĞLU

HAIR PARK FATOŞ, MALATYA, RENK KATEGORİSİ, ECHO TRENDİ

Benim mesleki hedefim sadece bir salon açıp, orada durmak değil. Trend Vision’da Echo’yu seçtim, çünkü bu trend benim kişiliğimi yansıtıyor. Ondaki depresiflik, çöküntü bana çok yakın geldi. Bu yüzden trendi çok iyi yansıttığıma inanıyorum.

 

MUSTAFA ALİ NİŞANCI

STUDIO KUAFÖR ASTORIA, İSTANBUL, GENÇ YETENEK KATEGORİSİ, FUSION TRENDİ

 

Bir aydan beri yarışmaya hazırlanıyoruz. Fusion trendini uyarlayacağız. Bu yarışmada yeniliklere açık kuaförler ile tanışmak benim için önemliydi. Görsel olarak da kendime çok şey katacağımı düşünüyorum.

 

RAHMİ CAN PEHLİVAN

RAHMİ HAIR DESIGN, ADANA, RENK KATEGORİSİ, FUSION TRENDİ

 

 

Benim Trend Vision’a üçüncü katılışım. Mesleki açıdan ufku açan bir yarışma olduğunu düşünüyorum. Bana yenilik katacağına inanıyorum.

 

Kategoriyi gördüğüm anda yarışmaya katılmaya karar verdim. Çünkü renk tonlarını çok sevdim ve bana uyacağını düşündüm. Şu an çok heyecanlıyım, beklentim çok büyük. Umarım birinci oluruz.

 

UFUK ÇATIKKAŞ

SAÇ KARAN SAÇ TASARIM, İSTANBUL, GENÇ YETENEK KATEGORİSİ, ECHO TRENDİ

 

 

Ben Trend Vision’a ilk olarak 2006 yılında katıldım. Bu benim beşinci katılışım olacak. Geçen sene Türkiye birinciliği almıştım. Bizim hedefimiz ikinci kez birinci olmak ve dereceye girebilmek. Bunun için gereken hazırlığı yaptık. Geçen sene Madrid’de Trend Vision 2012’yi seyretme fırsatı bulduk.

Ben 2012 yılında temsilen Madrid’e gittiğimde Echo tanıtıldığında bu trendi uyarlayamaya karar vermiştim. Çünkü kendime çok yakın hissettim. Bunu çok daha rahat bir şekilde sunabileceğime inandım. Şu an yarışmaya beşinci kez katılmama rağmen yine de çok heyecanlıyım. Heyecan olmazsa bu iş olmuyor. Beklentimiz tabii ki herkesin olduğu gibi birincilik.

 

DÜNYA FİNALİ

Ülke finalistlerinden ön eleme ile seçilecek olanlar ülkelerini Mayıs 2014’te Frankfurt’ta düzenlenen Hair World bünyesindeki Wella Trend Vision Yarışması’nda temsil etmeye hak kazanacaklar. Frankfurt’a Wella Trend Vision Dünya Finali’ni izlemeye hazırlanın!

 

WELLA'DAN KUTLAMA:

Selen Çeler, Pazarlama Müdürü:

2013 yılı Wella Professionals için rengin yılıydı. Her rengin kendine özel bir ritmi ve sesi; arkasında bir anlam ve özelliği var felsefesinden yola çıkarak 2013 trendlerini Fusion , Decibel , Echo, Allegra olarak 4 farklı tarzda yorumladı ve bunu tüm salonlar ile paylaştı.

 

2013 yarışmacıları ise bu trendleri Young Talent ve Color kategorilerinde yorumlayarak meslektaşlarıyla paylaşma fırsatı yakaladılar. Tüm katılımcıları emekleri , özverileri ve herşeyden önemlisi yarışmacı ruhlarını yansıtacak cesarete sahip oldukları için teşekkür ediyoruz.

 

Young Talent Kategori birincimiz Ufuk Çatıkkaş ve Color Kategori birincimiz Rahmi Can Pehlivan'ı gönülden tebrik ediyoruz.

 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Kıbrıs’ta Bertram K. ile Yeni Kesim Teknikleri

0

 

Son yıllarda kuaförlüğün enerjisini artıran bir isim olan Bertram K. yine özel bir projeye imza atarak 200 meslektaşıyla kesim tekniklerini paylaştı. Tekniklerini 'dürüm tekniği' gibi yerel isimlerle ifade ederek daha kalıcı olmasını sağlayan ve sahnedeki samimiyeti ile gönülleri fetheden Bertram K. ile samimi bir röportaj yaptık.

Estetica: Sizin için “kesimin ustası” diyorlar. Kolay, hızlı tekniklerle, eğlenceli bir eğitim veriyorsunuz ve daha fazla zaman ve ciro kazanılmasını sağlıyorsunuz.

 

Bertram K.: Ben derslerde çok eğleniyorum. Bu yüzden katılımcıların da eğlenmesini istiyorum. Benim için en önemli nokta, onlara bir ipucu, bir fikir verebilmek. Sadece tekniği göstermek değil, tekniği kafalarında biçimlendirmelerini sağlamak istiyorum.

 

Estetica: Katılımcılara tamamen farklı bir şey mi öğretiyorsunuz?

 

Bertram K.: Onları izleyerek değerlendirmek yerine, basite indirgenmiş kesim tekniklerini gösteriyorum. 50 yıl içerisinde eğitimin çok yanlış bir yöne doğru gittiğini düşünüyorum. Uygulanan teknikler çok karmaşık. Ben kesimin kolay yöntemlerini göstermeye çalışıyorum. Eğitimlerimin başarısının, katılımcılara kolay ve hızlı kesim tekniklerini göstermemden kaynaklandığını düşünüyorum. Böylece basite indirgenmiş teknikleri salonlarda kolayca kullanabiliyorlar. Ben bir superstar olmaya çalışmıyorum. Ama teknikler süperstar!

Estetica: Katılımcılar sizi eğitim anlayışınız sayesinde merakla seyrediyorlar.

 

Bertram K.: Çok karmaşık olduğunuzda insanlar sıkılıyorlar.İnsanları eğitimden sonra hemen uygulanabilir teknikler gösterdiğiniz zaman heyecanlanıyorlar. Ben eğitimlerde bilgiyi eğlenceli bir şekilde veriyorum.

 

Estetica: Bunu Bertram K.’nın sırrı olarak kabul edebilir miyiz?

 

 Bertram K.: Evet. Otantik olmalısınız. Anthony Mascolo’dan öğrendiğim bir şey var.“Sahnede kendinizden başka biri olmamalısınız.” Katılımcılar kongrede gördükleri kişi ile gece de, partide de vakit geçirmeliler. Ve hep aynı samimiyetle aynı kişiyi görmeliler. Sizi günlük hayatta ve eğitmen kimliğinizle görmeliler. Eğitimden sonra da onlarla diyalog kuruyorum. Fikir alışverişi yapıyorum. Ulaşabilir olmalısınız. Böylece değerli olursunuz.

 

Estetica: Daha kaç tane teknik var ki bunları eğitimlerde göstereceksiniz?

 

Bertram K.: 2.5 senedir akılda kalıcı teknikler öğretiyorum. Sadece saç kesimi değil, aynı zamanda bir format aktarıyorum. Saçı doğru yöne ayırmak, doku yaratmak, eğitimlerin felsefesi, bütün saçlar aynı teknik üzerinden şekilleniyor. Minimum çaba ile aynı teknikle maksimum stil ve şekil oluşturulabiliyor.

 

Estetica: Kuaförlük sizin için ne ifade ediyor?

 

Bertram K.: 15 yaşımda kuaför olmaya karar verdim. Eğer bu işte başarılı olmak istiyorsanız, bu mesleği yaşamanız gerekiyor. Her yere taşımanız gerekiyor. Onunla nefes almanız lazım. İnsanlar beni seyrederek kendi salonlarında uyguluyorlar. Bununla gurur duyuyorum.

 

Estetica: Bertram K.’ya kuaförlüğe kattığı enerji ve sunduğu yenilikler için teşekkür ediyoruz.

 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

 

 

Davines: Sadelik ve uyum

0

Davines, felsefesiyle, imajıyla ve marka ruhuyla kurulduğu günden bugüne 75’in üzerinde ülkedeki binlerce kuaför salonuna yayıldı. Peki Türkiye’de Davines ürünleri hakkında kuaförler ne düşünüyorlar?

 

 

Ali Keleş

Mali Kuaför / İstanbul

Dört yıldan bu yana tüm salonlarımızda kullanıyoruz. Çok da memnunuz.  Çok yumuşak bir boya. Çok iddia ettikleri bir konu vardır: Saçların bir tarafını Davines ile diğer tarafını farklı bir boya ile boyayalım ve sonucu görelim şeklinde olan bu iddiayı denedik ve kalitesini gördük. Kremsiz kullanıldığında ortaya çıkan sonuç çok etkileyici.

Müşteri açısından baktığımızda markanın müşteriler tarafından da tercih edildiğini söyleyebilirim. Kullanan vazgeçemiyor.

 

 

Gül Ulusoy -Ali Tacir

ART UP / İstanbul

 

Davines’i ilk sürüşümde diğer boyalarda olmayan bir şey keşfettim. Saçımı daha yumuşak, daha nemli ve daha parlak hissetmeye başladım. Bugüne kadar hiçbir şikayet almadım. Hem konseptime uyması hem de kendi kullandığım bir ürün olması önemli.

Davines ile müşterime ekstra bir bakım yapmama gerek kalmıyor ve saçlar mükemmel çıkıyor ki böylece müşterime zaman kazandırmış oluyorum.

Üstelik daha fazla ödemesine gerek kalmıyor. Tabii ki bu da beni vazgeçilmez kılıyor. Fark ettiğim bir başka konu ise ürünlerin saç çıkmasına yardımcı oluyor. Nitekim buradaki sır: nem ürünlerin saçı nemlendirmesi ve nemli tutması saçların çoğalmasına katkı sağladığını düşünüyorum.

Vazgeçemeyecigim ürünlerden biri Oi serisi ki tamamından memnunum. Diğeri ise Natural Tech serisinden yoğun nem bombası olarak adlandırılan Replumping Shampoo.

 

 

Gülay Tiran,

Gülay Tiran Hairstylist / İstanbul

 

Son üç yıldır Davines ile çalışıyorum. İlk önce boya ile başladım. Ardından Parma’da akademiye gidip markanın ve firmanın felsefesini gördükten sonra bütün ürünleriyle çalışmak istedim. Çünkü oradaki yaşam felsefeleri, varoluş sebepleri ve o varoluşu sürdürme şekilleri beni çok etkiledi.

İnsana ve doğaya inanılmaz saygılılar ki benim de yaşam felsefem bu. Ben meslek hayatımda hep kullandığım ürünü sattım, sattığım ürünü kullandım. Çalışanların hava kirliliğine sebep olmamak için ise bisikletle gidip gelmeleri çok etkileyiciydi.

Müşterilerim özellikle ürünlerin ambalajlarını çok beğeniyorlar. Ürünlerin sonuçları onlar açısından önemli. En tercih ettiğim ürün Finest Pigment. Bu ürünü ister boya, ister bakım, ister parlatıcı olarak kullanabilirsiniz. İkinci ürün ise More Inside grubundan This is A Strong Dry Wax. En çok bunu kullanıyorum. Saçı şekillendirirken son noktada çok güzel dokunuş yapmamı sağlarken saçı sertleştirmiyor ve yağlandırmıyor.

 

 

Levent Berk

San Art Kuaför, İstanbul

 

Öncelikle boyasının vermiş olduğu yumuşaklıktan ötürü Davines. İkincisi Angelo Seminara olduğu için Davines. Çok beğendiğim bir saç tasarımcısının temsil ettiği bir aile.

Müşterilerimiz de yumuşaklığın ve parlaklığın farkında. Müşterimizin “geçen sefer hangi boyayla boyadıysan sonuç süper, inanılmaz yumuşak ve inanılmaz parlak” sözlerini duymak çok önemli.

Benim de müşterimin memnun olduğu bir marka daha ne olabilir. Tercih ettiğim en önemli ürün grubu Natural Tech serisi. Yine bu seride Nourishing Hair Building Pak ürünü benim için vazgeçilmez. Kuru, kalın telli ve hasar görmüş saçlar için ideal. Türk kadını için mükemmel bir ürün. Kusursuz bir bakım etkisine sahip. Ayrıca Davines markasının temsilcilerini de kutlamak isterim. Ortağımız gibi hareket eden, bizim yanımızda yer alan bir ekip. Teşekkür ediyorum.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Wella Professionals’ta Yenilikler

0

 

Wella Professional’ın Yöntem Kozmetik bünyesine geçmesinden bu yana tam iki yıl geçti. Yöntem Kozmetik Genel Müdürü Müslime Duğraç ile Wella Professional'ı ve profesyonel markaları konuştuk.

 

Estetica: 2011 yılında sektörün renklendirmede öncü markası Wella Professionals’ın Türkiye distribütörlüğü görevini Yöntem Profesyonel olarak üstlendiğiniz dönemi nasıl değerlendiriyorsunuz bu dönemi? Wella ve diğer profesyonel markalar açısından nasıl geçti?

Müslime Duğraç: Wella markasının başarısının kaynağında her şeyden önce saç tasarımcılarının ihtiyaçlarına uygun, kaliteli, yenilikçi, ilham veren ürünler geliştirmek yatıyor. Color ID buna en güzel örnek.

Wella Professionals Color ID ile bir devrim yarattı. Color ID birden fazla rengin, birbirine karışmadan ve folyo ile ayrım yapmaya gerek kalmadan uygulanması imkanını sunuyor. Folyo kullanımı renklendirmede paket içindeki tutamları tek renk uygulaması ile sınırlarken, Color ID her tutamda birçok renk kullanımı imkanını sunuyor.

Color ID yalnızca Koleston Perfect, Illumina Color ve Welloxon Perfect ile çalısıyor. Wella Professionals kullanan salonlar artık rakiplerine göre bir adım önde olacaklar.

Geçen yılın yenilikçi ürünü Illumina ürün gamına yeni katılan 11 rengi ile 1. yasını kutluyor ve ışıldamaya devam ediyor.

2013 yılı son çeyreğinde lansmanını yaptığımız  Luxe Oil serisine de bu ay yepyeni 4 ürün daha eklendi. Yani yeniliklerle dopdolu bir yıl geçiriyoruz.

Estetica: Eğitim ve etkinliklerde bir akşama oldu mu? Salonlara yatırım anlamında neler yaptınız? Diğer taraftan Hakan Köse ile ‘Kreatif Danışmanlık’ çalışması var. Neler söyleyeceksiniz?

Müslime Duğraç: Wella Stüdyomuzda salonlara verdiğimiz seminerler ve eğitimler mesleki gelişme yatırım yapmak adına son hızıyla devam ediyor. Ocak ayında Sebastian Artistik ekibinden Anthoney Cole’u, Mayıs ayında Patrick Cameron’u misafir edeceğiz.

Gene Mayıs ayında Frankfurt Hair World fuarında Wella Trend Vision Dünya Finali’ni 50 ayrıcalıklı Türk kuaförü ile birlikte izlemeye gidiyoruz.

Profesyonel etkinliklerimizin yanı sıra Hakan Köse’nin uzun yıllara dayanan kişisel deneyimini Wella Professionals Kreatif Direktörü olarak kuaförlerle paylaşmak, onların müşterilerinin iç dünyalarına inerek mesleklerinde çok yönlü , daha kaliteli bir hizmete yönelmelerini hedefliyoruz.

 

 

Estetica: Önümüzdeki dönemde neler göreceğiz? Sürprizler var mı?

Müslime Duğraç: Evet yakın dönemde salonların hem cirosunu hem de karlılığını arttırmaya yönelik, yeni tüketici ihtiyaçları doğrultusunda

geliştirilmiş ürün lansmanlarımız olacak. Salonları yeni markalar ve ürünlerimizle buluşturmak adına büyük heyecan duyuyoruz.

Estetica: Teşekkür eder, başarılar dileriz.

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

 

L’Oréal’de bayrak değişimi

0

 

Sekiz yılı aşkın bir süreden bu yana L’Oréal Türkiye Profesyonel Ürünler Bölüm Direktörü olarak görev yapan Sertaç Önen bayrağı Emine Akad’a teslim etti. Bu dönem içerisinde başarılı çalışmalara imza atan ve yine L’Oréal bünyesinde görev alarak Dubai’de L’Oréal İran Ülke Müdürü olarak görev yapacak olan Sertaç Önen ve L’Oréal Paris merkezden Türkiye’ye atanarak bayrağı devralan Emine Akad ile konuştuk.

 

Estetica: Neler hissediyorsunuz? Sekiz seneden bu yana sektörde üst düzey profesyonel yöneticilik yapan bir isim olarak aramızdan ayrılıyorsunuz.

 

Sertaç Önen: Sektörün dinamizmi, gündelik işlerin yoğunluğu ve binlerce kuaförle süre gelen işler olarak baktığımızda sekiz yıl hızlı geçti görünüyor. Tabii ki tatlı bir hüzün var.

 

Estetica: Kuaför dostlarınıza gelecek ile ilgili öneriniz?

 

Sertaç Önen: Elimde sihirli bir değnek olsa Türkiye’de 10 – 15 tane gerçekten sağlam 35 – 50 şubesi olan kuaför zincirleri yaratabilmek isterdim. Çünkü bu sektörde maalesef işler belli bir noktaya geldiğinde, salon sayıları belli noktalara ulaştığında bunun sürdürülebilir olmadığını görüyoruz. Bu durumun sektörümüzü geriye çeken unsurlardan biri olduğunu düşünüyorum. Ortaklıklar bozuluyor, yapılanlar çöpe gidiyor ve yaratılmış değerler kayboluyor. Benim sektörle ilgili en çok hayıflandığım şeylerden bir tanesi budur.

 

Estetica: 10. yılını kutladığımız dergimiz ve HAIRiST etkinliği hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyoruz?

Sertaç Önen: Estetica bu dönemde gerek ulaştığı salonlar olsun gerekse de okuyucu profili olsun ulaştığı noktada sadece ilham veren değil, danışmanlık veren ve aynı zamanda ufuk açan bir yayın haline geldi. Estetica ile hep çok yakın çalıştık ve ortak projelere imza attık. Çok ciddi bir misyonu üstlenen bir yayın olarak sürdürülebilirliğin çok zor olduğu bir ülkede onuncu yılına ulaşma başarısını gösterdi ki Türkiye’de dergiler kısa ömürlü olurlar.

Estetica bu anlamda kalıcı olduğunu ve olacağını gösterdi. Bugün Türkiye’de nereye gidersek gidelim Estetica’yı görüyoruz. Sadece kuaförlerin değil, tüketicilerin de faydalandığı bir yayın olarak önem taşıyor. Dijital tarafta da çalışmalar yapacağınıza inanıyorum. Etkinlik boyutunda ise üçüncüsünü tamamlayan benim bile ilk başlarda şüpheyle yaklaştığım ancak sonrasında layıkıyla yapıldığına şahit olduğum bir organizasyon söz konusu. Sahnesi ve fuayedeki marka zenginliği ile HAIRiST’in önümüzdeki senelerde uluslararası boyuta geçebileceğini görüyorum.

 

Estetica: Emine Hanım öncelikle hoş geldiniz. Ancak zaten yabancı bir yere gelmediniz. Kısaca profesyonel yaşantınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

 

Emine Akad: Ben de Sertaç Bey gibi L’Oréal kökenliyim. 16 senedir L'Oréal bünyesindeyim. Türkiye’de satış temsilcisi olarak kariyerime başlayıp, daha sonra pazarlama ekibi bünyesinde, o zamanlar Türkiye’de bulunmayan Maybelline New York markamızın lansmanı ve yönetiminin sorumluluğunu aldım.

Daha sonra uluslararası bir kariyer yapmam için, Paris’te yeni açılan bir pozisyonu önerdiler. Ben de Türkiye’den katılan kişi olarak ürün geliştirme üzerine 3 senelik bir pozisyona geçtim. Ardından büyük Avrupa ülkeleri makyaj markalarından, makyaj kategorisinden sorumlu Marketing Direktörü oldum. Daha sonra Türkiye’de lüks ürünlerde bir fırsat çıktı. Çok değerli bir pozisyon ki lüks ürünlerin tüm marka portföyünün pazarlama direktörlüğü önerildi. Tabii benim için tüketici ürünlerinden lüks ürünlere geçmek büyük bir değişimdi ve bildiğim bir ülkeye, kendi ülkeme pazarlama direktörü olarak bir geri dönüş yaptım.  

Pazarlama direktörlüğünden sonra lüks ürünlerde marka yönetimi yapısına geçtim ve satış-pazarlama müdürü olarak lüks ürünlerin çok değerli bir markası olan Lancome’un satış sorumluluğunu üstlendim. İş geliştirme, ekip geliştirme gibi… Pazarlamanın üzerine bunları ekleme şansım oldu.

Bir süre sonra yine uluslararası kariyer teklifi ile Paris’te Lancome markasının 5 büyük Avrupa ülkesinin marka direktörlüğünü üstlendim. Şimdi de yine yeni bir fırsat ve profesyonel ürünler bölümünde yepyeni bir sayfa açılarak tekrar Paris’ten Türkiye’ye geri dönüş yaptım.

 

Estetica: Profesyonel bölümde ilk defa yer alacaksınız. Neler hissediyorsunuz?

 

Emine Akad: İlk izlenimler oldukça olumlu ve beklentimin çok daha üzerinde.İşin profesyonel kısmında bir cevher gizli diyebilirim. 

 

Estetica: Nasıl hissediyorsunuz? Ekipleri tanıdınız ve pazarı biliyorsunuz. Neler paylaşacaksınız bizimle?

 

Emine Akad: Sertaç Bey senelerce işgeliştirme, ekip geliştirme konusunda çok değerli işlere imza atmış. Benim de amacım bu işlerin sürekliliğini sağlamak, devamını getirmek, mesleği daha iyiye nasıl taşıyabileceğimize bakmak olacak.

 

Estetica: Sizin ilave etmek istediğiniz bir şey var mı?

 

Emine Akad: Böyle başarılı bir yapıyı devralmaktan dolayı çok mutluyum ve heyecanlıyım. Müşterilerimizle olan ilk temaslar son derece olumluydu. Eminim ki beraber çok farklı işlere imza atacağız. Son derece profesyonel ve en iyisini yapmaya gönül vermiş, işlerine sadık ekiplerle çalışma şansım olduğunu biliyorum.

 

Estetica: Biz de yıllardır birlikte işbirliği yaptığımız sevgili Sertaç Önen’in tatlı hüznünü paylaşırken Emine Akad’a hoş geldin diyor ve başarılar temenni ederek sektöre getireceği yeni soluk ve enerji ile sağlayacağı katkılar için şimdiden teşekkür ediyoruz.

 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz. 

 

Birinciler anlatıyor: Onur Varlı

0

HAIRiST 2013 Yılın Kuaförü yarışması sadece Topuz Kategorisi'nde düzenlendi ve birinciliği Kuaför Nurettin Esengül salonundan Onur Varlı aldı.

 

Yeni yarışmacılara ilham vermesi dileğiyle.

 

"HAIRiST çok güzel bir organizasyon. İyi ki katılmışım. Benim hayatıma mesleki açıdan renk kattı. Benim kendimi kanıtlamam için bir fırsat oldu. HAIRiST yarışmasına katılmadan önce internette yapılan saçları gördüm ve kendi kendime benim de orada olmam gerekiyor dedim. Benim hayalimde her zaman kendimi böyle bir yarışmada görmek vardı. Benim için çok iyi oldu.

 

Yarışmaya hazırlanma sürecinde ilk önce modelime karar verdim.  Bu modelin üzerine her gün yeni bir şey denedim. Her geçen gün daha iyiye taşıdım. İlk belirlediğim model ile son model arasında çok büyük farklılıklar var.  Çok sıkı bir şekilde çalıştım. Yarışmanın teması aşktı. “Aşk”tan yola çıktık. Kostümü kırmızı seçtik. Yarışmada çok heyecanlandım, hayatımda hiç unutamayacağım anlardan biriydi.

 

HAIRiST yarışmasında 1. olduktan sonra, müşteriler salona gelip benimle tanışmak, saçlarını yaptırmak istediler. 

 

HAIRiST yarışmasına katılacakların çok iyi çalışması gerekiyor. Modele iyi karar vermeleri konsepte uygun olması, her şeyin bir bütün halinde uyumlu ve güzel olması gerekiyor."  

 

 

HAIRiST  2013 Yılın Kuaförü Yarışması birincisi Kuaför Nurettin Esengül salonundan Onur Varlı ödülünü Erdem Kıramer'den aldı.

 

Katılmak, kuralları okumak ve başvuru yapmak için burayı tıklayın.

2014.hairist.com.tr

Birinciler anlatıyor: Bülent Demir

0

HAIRiST 2012 Yılın Kuaförü Yarışması Topuz Kategorisi birincisi Aydın&Taner Salonu'ndan Bülent Demir olmuştu. Bülent Demir'in HAIRiST deneyimlerine kulak verelim. 

 

Yeni yarışmacılara ilham vermesi dileğiyle.


 

HAIRiST etkinliği dolu dolu geçiyor. Her sene biraz daha üzerine yenilikler koyularak büyüyor. Görsel şovlar gittikçe daha da güzelleşiyor, insanların da yarışmaya ilgisi arttı.

 

Ben yarışmaya Türkiye genelinde gerçekleştiği ve sektörde ilk kez düzenlendiği için katılmak istedim.  Sektörün önde gelen isimlerinin etkinlikte yer alması benim için önemliydi. Küçük çaplı bir yarışma olmayacağı belliydi. Yarışmaya katılım için diploma gerekiyordu. Bu yüzden diploma aldım. HAIRiST’in bana getirdiği bir fayda da bu oldu.

 

Yarışmaya hazırlanırken organizasyondan gönderdikleri kitapçık doğrultusunda hareket ettim. Yarattığım konsept için saç, makyaj ve kostümü değerlendirdim. Her şeyi olması gerektiği çerçevede düşündüm.

 

HAIRiST yarışmasında 1. olduktan sonra öncelikle sektörde bilinirliğim arttı.  Bir sonraki sene etkinliğe geldiğimde birçok kişi beni tanıyordu. Bu beni çok mutlu etti. Yarışmaya katılmadan önce müşteri portföyümde 150 kişi vardı, şu an 5000’i aşkın kişi var. Mesleki hayatımda vizyonum genişledi. Eğitimlere gittim. HAIRiST yarışmasında kazandığım birinciliğin benim hayatıma çok büyük etkisi oldu.

 

Geçen senenin birincisi Onur Varlı’da yarışmaya Pendik’ten katıldı. Ona deneyimlerim doğrultusunda saçı çok temiz taraması gerektiğini, ekstra bir saç kullanmamasını ve kimseyi taklit etmemesini tavsiye ettim. O da geçen senenin birincisi oldu ve böylece şimdiye kadar Pendik’ten iki HAIRiST birincisi çıkmış oldu.

 

 

HAIRiST 2012 Yılın Kuaförü yarışması Topuz Kategorisi birincisi Aydın&Taner Salonu'ndan Bülent Demir ödülünü Metin Bahçecik'ten aldı.

Katılmak, kuralları okumak ve başvuru yapmak için burayı tıklayın.

2014.hairist.com.tr