L’Oréal’de bayrak değişimi

 

Sekiz yılı aşkın bir süreden bu yana L’Oréal Türkiye Profesyonel Ürünler Bölüm Direktörü olarak görev yapan Sertaç Önen bayrağı Emine Akad’a teslim etti. Bu dönem içerisinde başarılı çalışmalara imza atan ve yine L’Oréal bünyesinde görev alarak Dubai’de L’Oréal İran Ülke Müdürü olarak görev yapacak olan Sertaç Önen ve L’Oréal Paris merkezden Türkiye’ye atanarak bayrağı devralan Emine Akad ile konuştuk.

 

Estetica: Neler hissediyorsunuz? Sekiz seneden bu yana sektörde üst düzey profesyonel yöneticilik yapan bir isim olarak aramızdan ayrılıyorsunuz.

 

Sertaç Önen: Sektörün dinamizmi, gündelik işlerin yoğunluğu ve binlerce kuaförle süre gelen işler olarak baktığımızda sekiz yıl hızlı geçti görünüyor. Tabii ki tatlı bir hüzün var.

 

Estetica: Kuaför dostlarınıza gelecek ile ilgili öneriniz?

 

Sertaç Önen: Elimde sihirli bir değnek olsa Türkiye’de 10 – 15 tane gerçekten sağlam 35 – 50 şubesi olan kuaför zincirleri yaratabilmek isterdim. Çünkü bu sektörde maalesef işler belli bir noktaya geldiğinde, salon sayıları belli noktalara ulaştığında bunun sürdürülebilir olmadığını görüyoruz. Bu durumun sektörümüzü geriye çeken unsurlardan biri olduğunu düşünüyorum. Ortaklıklar bozuluyor, yapılanlar çöpe gidiyor ve yaratılmış değerler kayboluyor. Benim sektörle ilgili en çok hayıflandığım şeylerden bir tanesi budur.

 

Estetica: 10. yılını kutladığımız dergimiz ve HAIRiST etkinliği hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyoruz?

Sertaç Önen: Estetica bu dönemde gerek ulaştığı salonlar olsun gerekse de okuyucu profili olsun ulaştığı noktada sadece ilham veren değil, danışmanlık veren ve aynı zamanda ufuk açan bir yayın haline geldi. Estetica ile hep çok yakın çalıştık ve ortak projelere imza attık. Çok ciddi bir misyonu üstlenen bir yayın olarak sürdürülebilirliğin çok zor olduğu bir ülkede onuncu yılına ulaşma başarısını gösterdi ki Türkiye’de dergiler kısa ömürlü olurlar.

Estetica bu anlamda kalıcı olduğunu ve olacağını gösterdi. Bugün Türkiye’de nereye gidersek gidelim Estetica’yı görüyoruz. Sadece kuaförlerin değil, tüketicilerin de faydalandığı bir yayın olarak önem taşıyor. Dijital tarafta da çalışmalar yapacağınıza inanıyorum. Etkinlik boyutunda ise üçüncüsünü tamamlayan benim bile ilk başlarda şüpheyle yaklaştığım ancak sonrasında layıkıyla yapıldığına şahit olduğum bir organizasyon söz konusu. Sahnesi ve fuayedeki marka zenginliği ile HAIRiST’in önümüzdeki senelerde uluslararası boyuta geçebileceğini görüyorum.

 

Estetica: Emine Hanım öncelikle hoş geldiniz. Ancak zaten yabancı bir yere gelmediniz. Kısaca profesyonel yaşantınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

 

Emine Akad: Ben de Sertaç Bey gibi L’Oréal kökenliyim. 16 senedir L'Oréal bünyesindeyim. Türkiye’de satış temsilcisi olarak kariyerime başlayıp, daha sonra pazarlama ekibi bünyesinde, o zamanlar Türkiye’de bulunmayan Maybelline New York markamızın lansmanı ve yönetiminin sorumluluğunu aldım.

Daha sonra uluslararası bir kariyer yapmam için, Paris’te yeni açılan bir pozisyonu önerdiler. Ben de Türkiye’den katılan kişi olarak ürün geliştirme üzerine 3 senelik bir pozisyona geçtim. Ardından büyük Avrupa ülkeleri makyaj markalarından, makyaj kategorisinden sorumlu Marketing Direktörü oldum. Daha sonra Türkiye’de lüks ürünlerde bir fırsat çıktı. Çok değerli bir pozisyon ki lüks ürünlerin tüm marka portföyünün pazarlama direktörlüğü önerildi. Tabii benim için tüketici ürünlerinden lüks ürünlere geçmek büyük bir değişimdi ve bildiğim bir ülkeye, kendi ülkeme pazarlama direktörü olarak bir geri dönüş yaptım.  

Pazarlama direktörlüğünden sonra lüks ürünlerde marka yönetimi yapısına geçtim ve satış-pazarlama müdürü olarak lüks ürünlerin çok değerli bir markası olan Lancome’un satış sorumluluğunu üstlendim. İş geliştirme, ekip geliştirme gibi… Pazarlamanın üzerine bunları ekleme şansım oldu.

Bir süre sonra yine uluslararası kariyer teklifi ile Paris’te Lancome markasının 5 büyük Avrupa ülkesinin marka direktörlüğünü üstlendim. Şimdi de yine yeni bir fırsat ve profesyonel ürünler bölümünde yepyeni bir sayfa açılarak tekrar Paris’ten Türkiye’ye geri dönüş yaptım.

 

Estetica: Profesyonel bölümde ilk defa yer alacaksınız. Neler hissediyorsunuz?

 

Emine Akad: İlk izlenimler oldukça olumlu ve beklentimin çok daha üzerinde.İşin profesyonel kısmında bir cevher gizli diyebilirim. 

 

Estetica: Nasıl hissediyorsunuz? Ekipleri tanıdınız ve pazarı biliyorsunuz. Neler paylaşacaksınız bizimle?

 

Emine Akad: Sertaç Bey senelerce işgeliştirme, ekip geliştirme konusunda çok değerli işlere imza atmış. Benim de amacım bu işlerin sürekliliğini sağlamak, devamını getirmek, mesleği daha iyiye nasıl taşıyabileceğimize bakmak olacak.

 

Estetica: Sizin ilave etmek istediğiniz bir şey var mı?

 

Emine Akad: Böyle başarılı bir yapıyı devralmaktan dolayı çok mutluyum ve heyecanlıyım. Müşterilerimizle olan ilk temaslar son derece olumluydu. Eminim ki beraber çok farklı işlere imza atacağız. Son derece profesyonel ve en iyisini yapmaya gönül vermiş, işlerine sadık ekiplerle çalışma şansım olduğunu biliyorum.

 

Estetica: Biz de yıllardır birlikte işbirliği yaptığımız sevgili Sertaç Önen’in tatlı hüznünü paylaşırken Emine Akad’a hoş geldin diyor ve başarılar temenni ederek sektöre getireceği yeni soluk ve enerji ile sağlayacağı katkılar için şimdiden teşekkür ediyoruz.

 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz.