Ana Sayfa Blog Sayfa 54

Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Ajandası ve Kuaförlük

0
surdurulebilirlik

Uzun zamandır üzerinde konuşulan ve her geçen gün daha da önem kazanan bu konu ile ilgili çalışmalar tüm dünyada devam ediyor. Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 ajandasının hedeflerine ulaşmak için çalışmalar başladı.

Kuaförlük sektörü de 2030 hedeflerini yakından takip ediyor ve girişimlerde bulunuyor. Estetica bizlere Sürdürülebilir Kalkınma için kuaförlük sektörünü ve ne yönde çalışmalar yaptıklarını anlatıyor. 

Estetica’dan Daniela Giambrone’nin haberi

Çevreyle ilgili konular ve sürdürülebilirlik kavramı artık birçok sektörün gündemine girdi. Son yapılan Avrupa seçimlerinde de gördüğümüz üzere çevre, sosyal ve kültürel açıdan daha yaşanabilir bir gezegene olan ilgiye genel anlamda büyük yer veriliyor. Bu harekete geçme çağrısına hangimiz duyarsız kalabiliriz ki? İşte bu sorunun cevabı, Birleşmiş Milletler Örgütü üyesi 193 ülkenin gençleri tarafından 2015 yılında imzalanan ve insanlar, gezegenimiz ve herkesin rahatlığı için bir aksiyon programı olan 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Ajandası ile verilmiş. Programın belgelerinde sürdürülebilir kalkınma ile ilgili 17 ayrı amaç ve toplamda ulaşılacak 169 ayrı hedef için düşünülmüş aksiyon programı yer alıyor. 

Bu hedefler sayesinde hepimiz günlük hayatımızda, gezegenimizin daha yaşanabilir bir yer olması için küçük ama çok önemli işler yapabiliriz.

Üç yıl süren bir çalışmanın sonucu. 

Sürdürülebilir Kalkınma Programı amaçlarına ulaşmak için resmi çalışmalar 2016 yılının ilk günlerinde başladı ve önümüzdeki 15 yıl boyunca da devam edecek: Katılan tüm ülkeler bu amaçlara ulaşmak için kendilerine 2030 yılını hedef koydular ve projeye de adını veren bu oldu. 2030 ajandası, aralarında bağlantılar olan, insanlığın ve gezegenimizin rahatlığını, sağlığını garanti etmek için düşünülmüş, açlıkla mücadele eden, ayrımcılığın ortadan kaldırılması, doğal kaynakların korunmasından şehirlerin gelişimine, tarımdan tüketim şekillerine kadar birçok konuya değiniyor. Amaçlar bu planları uygulamaya yardımcı oluyor ve bütün ülkelerin kalkınmaları için ortak bir çok hedefi ortaya koyuyor: yoksullukla mücadele etmek, açlığın ortadan kaldırılması ve iklim değişiklikleriyle mücadele de bunlardan bazıları. 

Kuaförlük sektörü bu uluslararası aksiyon programının birçok hedefine katkıda bulunabilir. Saç güzelliği ile ilgilenen şirketler ve kuaförler de, kısa sürede sonuç elde edebilmek için tüm profesyonelliklerini, güçlerini ama her şeyden önemlisi de tutku ve ilgilerini ortaya koyabilirler. 

Hedefler arasında kuaförlük dünyasını en çok ilgilendirenler 3 ile 8. numara arasındaki hedefler ile 11 ve 14. numaralı hedefler. Bu hedefler, insan sağlığı, öğrenme fırsatı, cinsiyet eşitliği, su ve enerji kaynakları, iş fırsatı, şehirde yerleşim alanları ve doğal kaynakların korunması ile ilgili olanlar. 

Şimdi herkesi yakından ilgilendiren kuaför salonlarından başlayarak bu katkının ne şekilde olduğunu anlatmaya çalışacağız.

Estetica, hedeflere ulaşma konusunda kuaförlerin hangi pratik uygulamalarda bulunabileceğini öğrenmek için Torino Politecnico Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Departmanı DAD’ın profesörlerinden, Design Kolej’in ve Green Team’in  üyelerinden olan Paolo Tamborrini ile görüştü. Kendisi bizlere kuaför salonlarının 2030 Ajandası’nda hedeflenen değişikliklere sağlayacağı önemli katkıyı anlattı. 

“Bu 17 hedef her alan ve her meslek, güzellik ve sağlık dünyası için gerçek anlamda uygulanabilecek bir yol gösterici niteliğindedir” diyor Tamborrini. “Bunu salon sisteminin, malzeme seçiminden temiz ve yenilenebilir enerjiye, suları kirletmeyen ve müşterilerin sağlığına zarar vermeyen bitkisel ürün kullanımına kadar ayrı ayrı her özelliğine odaklanarak yapmak çok faydalı olur. Ürünlerde kolayca dönüştürülebilen ambalajlar tercih etmek ve salonda titizlikle bir çöp ayrıştırma işlemi yapmak çok önemlidir. Plastik su şişe kullanımı azaltılmalı, salona gelen müşterilere ve çalışanlara su sebilleri, su sürahileri ve cam bardaklar sunulmalıdır. Kamu kuruluşlarında çevreye ve insanlara verilen önem aynı zamanda kaçınılmaz olan sürdürülebilirlik kültürünü her seviyede yaymak için iletişimsel bir değere sahiptir. Ayrıca salonun pazarlaması açısından bu konulara dürüstlük ve şeffaflık ile verilen önem eski ve yeni müşterilerin rekabeti ve salona olan sadakati konusunda gereklidir.

Detaylı bir şekilde söyleyecek olursak bir kuaför salonu nasıl sürdürülebilir olur? 

• Mümkün olan en az miktarda enerji harcayan araçlar kullanmak

• Enerji tasarrufu yapan aydınlatma tesisatı tercih etmek

• Bilinçli içme suyu kullanımı ve akarsuların kirlenmemesini sağlamak

• Daha büyük miktarların kullanıldığı ve dönüştürülebilir malzemelerle ambalajlama yapmak

Bunlar, hemen uygulamaya başlayıp avantaj elde edebileceğimiz ‘basit’ seçimlerden bazıları. Ancak daha belirgin sonuçlara ulaşmak için salonların daha kapsamlı çalışmalar yapması gerekir. Salondaki gereksiz kullanımların hangileri olduğunu, sürdürülebilirlik ve ekolojik açıdan bilinçli bir ekonomi konusunda neler yapılması gerektiğini belirleyen, mümkünse yine ekolojik açıdan bilinçli tasarımların yer aldığı bakış açısıyla incelemek gerekir.

surdurulebilirlik

Ekolojik açıdan bilinçli tasarım ne anlama geliyor?

En önemli konulardan biri olduğunu bildiğim halde bu soruya bir cevap vermek mümkün değil. Ancak şunu söyleyebilirim ki, ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğin birbirlerine birçok avantaj sağlayacak şekilde bağlı oldukları açık bir şekilde görülmüştür. Tabi bazı seçimler başlangıçta beraberinde bir takım harcamaları da getirebilirler ancak uzun vadede bakıldığında başka şekilde elde edemeyeceğimiz sosyal ve ekonomik avantajlar da sağlayacaklardır. Eğer gerçekten sürdürülebilirlik ve yenilikçilik ilkeleri ile hareket etmek istiyorsak araç gereçleri, malzemeleri ve davranışları değiştirerek yatırımlarda bulunma cesaretini de göstermeliyiz. 

Kuaförler salondan başka ne gibi hedefleri takip edebilirler?

Sanırım 3 numaralı hedefte bahsedilen sağlık ve rahatlık konsepti üzerinde durulabilir. Sağlık ve rahatlık en başından beri bu mesleğin temel özelliklerinden biri olmuştur ancak günümüzde anlamı çok daha geniştir ve sürdürülebilirlik ve çevreyle ilgili sorunlar da dahil edilmelidir. Eğer bir kişinin sağlığını ve rahatını garanti etmek istiyorsak, salonlar haricinde o kişinin (müşteri, çalışan ya da tedarikçi olabilir) yaşadığı yer ile ilgilenmek gerektiğini de unutmamalıyız. Bu durum kaçınılmazdır. Ancak bu şekilde kişiler ve gezegenimiz için karşılıklı avantajlar elde edilebilir. Kısacası hepimizin yakından ilgilenmesi gereken etik sorunları da bunlara eklemek isterim.

Hedeflere ulaşma koşusunda kuaförlük sektörünün diğer büyük oyuncuları da saç güzelliği ve bakımı ile ilgilenen şirketlerdir. Bu şirketler kuaförler ile bir takım çalışması içinde olmalı, her şeyden önce, uygun profesyonel ürünlerin ortaya çıkarılmasında dur durak bilmeden çalışan uygulamalar tarafından desteklenen sürdürülebilir bir kültürün yaygınlaşmasına katkı sağlamalıdırlar. Sürdürülebilir gelişim için şirketlerin üzerinde durması gereken ilk konular arasında personelin eğitimi, sertifikalı üretim ve etik bir üretim prosedürü yer almaktadır.

Tasarım ve Doğa

Salerno şehrinin Baronissi kasabasında yer alan De Filippis Art&Hair Salon sürdürülebilir güzelliği gözler önüne sermek için tamamıyla çevre dostu bir anlayışla hayata geçirilmiş. Kısa süre önce restorasyonu yapılmış 1800’lü yıllara ait etkileyici bir binada yer alan salonda, içeride kullanılan eski sokak kapısı gibi dönüştürülmüş öğeler, ürünlerinde her zaman çevre dostu malzemeler kullanmaya özen gösteren Excel Arredamenti imzalı modern tasarımlı öğeler kullanılmış. Salonda ayrıca paraben, sodyum sülfat ve formaldehit içermeyen Davines ürünleri kullanılıyor. Salonun sahibi olan Angelo De Filippis şunları söylüyor: “Kullandığımız ürünlerle müşterilerimiz sadece kendileriyle değil, çevreyle de ilgilenmiş oluyorlar. Ürün paketlerimizde de ekosistemin sürdürülebilirliğine önem veriliyor. Bunun için mümkün olan en az miktarda hammadde kullanılıyor ve israfı önlemek için dönüştürülmüş malzeme tercih ediliyor”. 

Çevre dostu dekorasyon önerileri ve yine çevre dostu malzemeler arasında yer alan De Filippis Art&Hair Salon sürdürülebilir güzelliğe ‘evet’ diyor.

Okyanus, deniz ve toprak

Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Ajandası ve Kuaförlük

Eksperience’ın sürdürülebilirlik projesi birçok dala ayrılıyor (proje marka için o kadar önemli ki, projeyle ilgili her yıl bir kongre düzenliyor). Denizleri ve okyanusları korumak için harekete geçen marka aynı zamanda Mampo Salonu’nda yaptığı uygulamalarla su kullanımında tasarrufa teşvik ediyor, kirleten maddelerin kullanımını en aza indirgiyor. Ambalajlamada da daha az malzeme kullanımı ve formüllerinin mikroplastik içermemesi de markanın ilk hedefleri arasında. Eksperience aynı zamanda toprağı da koruyor ve bu konudaki hedefi de 2013 yılına kadar ürünlerinin %90’ını sürdürülebilir malzemelerden oluşturmayı planlıyor; bu kapsamda ambalajları dönüştürülebilir ya da dönüştürülmüş malzemeden olacak ve ambalajlarında dönüştürülmüş plastik olan FSC etiketli malzeme, Biobased malzeme, cam ve alüminyum kullanacak.

Plastik Kullanımı

En çok kirleten malzemeler arasında yer alan plastik aynı zamanda, kullanımını azaltma ve dönüştürme yöntemleriyle mücadele edilmesi gereken en büyük çevre düşmanlarından biri. 

Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Ajandası ve Kuaförlük

Fırçanın ucundaki sürdürülebilirlik

25. faaliyet yılını kutlamak için makyaj sanatçısı Fabienne Rea, her türlü alerjinin önüne geçebilmek adına, sertifikalı sentetik malzemeden yapılmış ve dermatolojik olarak test edilmiş profesyonel makyaj fırçaları serisini piyasaya sürdü. Fabienne konuyla ilgili şunları söyledi: “Hayvanlara yapılan kötülüklere bir son verilmeli”. Bu fırçaların özelliği şu: sentetik (hayvanlardan elde edilmeyen) bir malzemeden yapılmış olmaları; fırçalar sadece krem ve akıcı kıvamdaki ürünlerin iyi bir şekilde uygulanmasına fırsat vermiyor, aynı zamanda toz kıvamındaki ürünlerin de mükemmel ve pürüzsüz bir şekilde uygulanmasını sağlıyor ve ciltte bıraktığı etki mükemmel.” 

Fabbiene Rea 20 yılı aşkın bir süredir İtalyan ve uluslararası moda dünyası sahnesinde yerini alıyor. 

İşte Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Ajandası’nda yer alan hedefler

  1. YOKSULLUĞUN TÜM BİÇİMLERİNİ HER YERDE SONA ERDİRMEK
  2. AÇLIĞI BİTİRMEK, GIDA GÜVENLİĞİNE VE İYİ BESLENMEYE ULAŞMAK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMI DESTEKLEMEK
  3. SAĞLIKLI VE KALİTELİ YAŞAMI HER YAŞTA GÜVENCE ALTINA ALMAK
  4. KAPSAYICI VE HAKKANİYETE DAYANAN NİTELİKLİ EĞİTİMİ SAĞLAMAK VE HERKES İÇİN YAŞAM BOYU ÖĞRENİM FIRSATLARINI TEŞVİK ETMEK
  5. CİNSİYET EŞİTLİĞİNİ SAĞLAMAK VE TÜM KADINLAR İLE KIZ ÇOCUKLARINI GÜÇLENDİRMEK
  6. HERKES İÇİN ERİŞİLEBİLİR SU VE ATIKSU HİZMETLERİNİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR SU YÖNETİMİNİ GÜVENCE ALTINA ALMAK
  7. HERKES İÇİN KARŞILANABİLİR, GÜVENİLİR, SÜRDÜRÜLEBİLİR VE MODERN ENERJİYE ERİŞİMİ SAĞLAMAK
  8. İSTİKRARLI, KAPSAYICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜMEYİ, TAM VE ÜRETKEN İSTİHDAMI VE HERKES İÇİN İNSANA YAKIŞIR İŞLERİ DESTEKLEMEK
  9. DAYANIKLI ALTYAPILAR TESİS ETMEK, KAPSAYICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR SANAYİLEŞMEYİ DESTEKLEMEK VE YENİLİKÇİLİĞİ GÜÇLENDİRMEK
  10. ÜLKELERİN İÇİNDE VE ARASINDAKİ EŞİTSİZLİKLERİ AZALTMAK
  11. ŞEHİRLERİ VE İNSAN YERLEŞİMLERİNİ KAPSAYICI, GÜVENLİ, DAYANIKLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KILMAK
  12. SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİM VE TÜKETİM KALIPLARINI SAĞLAMAK
  13. İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE ETKİLERİ İLE MÜCADELE İÇİN ACİLEN EYLEME GEÇMEK
  14. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN OKYANUSLARI, DENİZLERİ VE DENİZ KAYNAKLARINI KORUMAK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KULLANMAK
  15. KARASAL EKOSİSTEMLERİ KORUMAK, İYİLEŞTİRMEK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KULLANIMINI DESTEKLEMEK; SÜRDÜRÜLEBİLİR ORMAN YÖNETİMİNİ SAĞLAMAK; ÇÖLLEŞME İLE MÜCADELE ETMEK; ARAZİ BOZUNUMUNU DURDURMAK VE TERSİNE ÇEVİRMEK; BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK KAYBINI ENGELLEMEK
  16. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN BARIŞÇIL VE KAPSAYICI TOPLUMLAR TESİS ETMEK, HERKES İÇİN ADALETE ERİŞİMİ SAĞLAMAK VE HER DÜZEYDE ETKİLİ, HESAP VEREBİLİR VE KAPSAYICI KURUMLAR OLUŞTURMAK
  17. UYGULAMA ARAÇLARINI GÜÇLENDİRMEK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN KÜRESEL ORTAKLIĞI CANLANDIRMAK

Sürdürülebilir Kalkınma ve sürdürülebilirlik hakkında yazılarımızı takip ederek sizde katkı sağlayabilir ve daha güzel bir dünya için başlangıç yapabilirsiniz.

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Finali Kıbrıs’ta!

0
Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021 finali Hush sponsorluğunda Kıbrıs’ta 8-10 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek.

10.yılına imza atan Hairist Yılın Kuaförü Yarışması büyük finalini yarışmanın sponsoru Hush markası davetiyle Kıbrıs’ta gerçekleştirecek. Toplam 29 finalistin davetli olarak katılacağı Hush Kıbrıs etkinliği bünyesinde 2021 yılı ödülleri sahiplerini bulacak.

İşte huzurlarınızda tüm finalistler…

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Avantgarde Kategorisi Finalistleri

Ayhan Önlüel – Ünlü Eller İstanbul
Can Özcan – Backstage Kuaför Ankara
Cantürk Aygün – Gökhan Eriş Saç Tasarım İstanbul
Cemile Kırgız – Elif Kuaför Çanakkale
Gamze Dikici – Vera Kuaför Bursa
Işıl Sarı – Işıl Sarı Kuaför İzmir
Mustafa Ali Nişancı – Plato Hair Studio İstanbul
Mustafa Uzun – Poz Kuaför İstanbul
Neslihan Usta -Bülent&Özgür Kuaför İstanbul
Nilgün Ayvaz – Nesis Kuaför Bursa
Sema Yazıcı – Tuanna Hair Studio Samsun
Suat Tekten – Maag Saç Sanat İstanbul
Ufuk Çatıkkaş – Saçkaran Saç Tasarım İstanbul
Avantgarde Kategorisi Finalistleri

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Gelin Saçı Kategorisi Finalistleri

Ayhan Önlüel – Ünlü Eller İstanbul
Cantürk Aygün – Gökhan Eriş Saç Tasarım İstanbul
Engin Uysal – Kuaför Engin Uysal Mersin
Fikret Akpınar – Fa Sanat Kuaför Ankara
Gökhan Uludağ – Kuaför Engin Uysal Mersin
Halis Öztürk – Leos Kuaför Kdz.Ereğli
Işıl Sarı – Işıl Sarı Kuaför İzmir
Mehmet Duymaz – Vintage Kuaför Nevşehir
Mert Acar – Bülent&Özgür Kuaför İstanbul
Mustafa Uzun – Poz Kuaför İstanbul
Neslihan Usta -Bülent&Özgür Kuaför İstanbul
Sema Yazıcı – Tuanna Hair Studio Samsun
Gelin Saçı Kategorisi Finalistleri

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Kesim-Renk Kategorisi Finalistleri

Ayhan Önlüel – Ünlü Eller İstanbul
Barış Berk – Spaceroom Kuaför Samsun
Burak Pir – Kuaför Vivien Gaziantep
Can Özcan – Backstage Kuaför Ankara
Cantürk Aygün – Gökhan Eriş Saç Tasarım İstanbul
Engin Uysal – Kuaför Engin Uysal Mersin
Fikret Yıldırım – London Kuaför istanbul
Gürkan Duman – Cut&Color Gürkan Sakarya
Hasan Şahin – Salon Hasan  Samsun
İsa Sevindik – B&C Beauty Samsun
Muhammet Çimen – 3M Hair Salon&Beauty Mersin
Sadettin Kestiren -Deniz Kuaför Muğla
Sema Yazıcı – Tuanna Hair Studio Samsun
Taylan Özkan – Salon İsmail Samsun
Kesim-Renk Kategorisi Finalistleri

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2022

Yarışma devam ediyor… Haziran 2022 tarihinden itibaren mevcut yarışma kuralları ile devam edecek olan yarışmaya ilişkin detaylı duyuru ayrıca yapılacaktır.

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması’nda Birinciler galerisi…

2012

Bülent Demir-İstanbul-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Sinan Ergün-İstanbul-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2013

Onur Varlı-İstanbul-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

2014

Erdal Köse-İstanbul-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Taner Yıldız-İstanbul-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2015

Gülseda Kenar-Lüleburgaz-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Serap Aykut-İstanbul-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2016

Hüseyin Alkan-Samsun-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Hüseyin Alkan-Samsun-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2017

Hüseyin Alkan-Samsun-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Hüseyin Alkan-Samsun-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2018

Pınar Yıldırım-Gaziantep-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

İlknur Akbulut-Tokat-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2019

Nilgün Ayvaz-Bursa-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Burak Pir-Gaziantep-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi

2020

Pınar Eyinç-Mersin-Şekillendirme&Topuz Kategorisi Birincisi

Volkan Hazırcı-İstanbul-Kesim&Renk Kategorisi Birincisi ve Yılın Kuaförü

2021…

Güzellik Sektörü Sürdürülebilirliği Nasıl Teşvik Ediyor?

0

Dünya kozmetik pazarının 2022 yılına kadar doğal, organik ve bitkisel ürünlere yöneliminin yaklaşık 430 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Güzellik sektörü sürdürülebilirliği nasıl teşvik ediyor ve değişim nasıl başladı?

Araştırmalar, daha doğa dostu ambalajları ve sürdürülebilir ürünleri benimseyen tüketicilerin bu değişimi tetiklediğini gösteriyor. Tüketicilerin yaklaşık %80’i sürdürülebilirliğin kendileri için önemli olduğunu belirtirken %60’ı çevreye verdikleri zararı en aza indirmek için alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeye istekli. Güzellik ve kozmetik sektörü, aşağıda listelenen uygulamaları takip ederek tüketici talebini karşılamaya yönelik adımlar atıyor.

Güzellik Sektörü Geri Dönüşümlü Ambalaja Yöneliyor

güzellik sektörü
Authentic Beauty Concept, yeniden doldurulabilir ve geri dönüştürülebilir ambalajlarıyla güzellik sektörü için öncü markaların başında geliyor.

Güzellik endüstrisi, ürün kapları ve ambalajlarından çok fazla plastik atık üretiyor. Far ve saç boyası renk paletleri, losyon şişeleri, serumlar, şampuanlar, saç kremleri, maskara, sıvı eyeliner veya dudak parlatıcısı gibi güzellik ürünlerinin tüplerini içeren ürün ambalajları, plastik atık oluşturuyor.

Güzellik şirketleri, plastik atık içermeyen ambalajlara veya biyolojik olarak parçalanabilen çözümlere yöneliyor. Ek olarak şirketler, geri dönüştürülebilir ambalajlar üretmenin yanı sıra iade ve yeniden doldurma seçenekleri de sunabiliyor.

Toksik Maddelerin Yasaklanması

Genellikle FDA’nın (Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi) kozmetik etiketleme kılavuzunda belirtildiği şekilde bir içerik listesine sahip olan güzellik şirketleri, FDA’nın kozmetiklerde yasaklanmış ve kısıtlanmış içerik listesine uymak zorunda. Bununla birlikte, birçok kozmetikte hala kanserojenler, formaldehit türleri , hormonları bozma ve üreme sistemine zarar verme riski taşıyan kimyasallar dahil olmak üzere pek çok toksik bileşen mevcut.

Tüketicilerin doğal ve organik içerikli kozmetiklere yönelik baskısı, şirketlerin kozmetiklerinin kimyasını daha güvenli bileşenler içerecek şekilde uyarlamalarına ve değiştirmelerine neden oldu. Bu değişim, daha güvenli ve sürdürülebilir ürünler oluşturmak için doğal olmayan koruyucuların, emülgatörlerin, koyulaştırıcıların veya renk pigmentlerinin çıkarılmasını veya değiştirilmesini içeriyor.

ABD’de bazı yasalar, toksik bileşenlere karşı kamu ve çevre korumasını artırırken, birçok şirket tüketicilerin güvenli ve yeşil ürünlere yönelik taleplerini karşılayacak adımlar atıyor. Makyaj kursları, kuaförlük diploma programları da öğrencilere, toksik maddeler ve etkileri, bunlardan nasıl kaçınılacağı ve güvenli ürünlere nasıl erişecekleri konusunda daha fazla rehberlik sunmaya başladı.

Çevre Dostu Üretim

Çevre dostu ambalajlar ve sürdürülebilir içerikler güzellik endüstrisinde her zamankinden daha popüler. Ancak, göz önünde bulundurulması gereken bir diğer önemli nokta ise güzellik ürünlerinin üretimi ve geliştirilmesiyle ilgili sürdürülebilir uygulamalar. Kozmetik ürünlerin sürdürülebilir gelişimi ile ilgili uygulamalar şunları içerebilir:

  • Sentetik bileşenlerin azaltılması;
  • Tıbbi bitkilerin sorumlu tedariki;
  • Sürdürülebilir ve doğal ürünler satın almak;
  • Üretim için yenilenebilir enerji kullanımı;
  • Ürünleri, bileşimlerinde daha az su içerecek şekilde yeniden tasarlamak.

Güzellik Sektörü Politikaları Güncelliyor

güzellik sektörü

Kurumsal şirketlerden küçük girişimci güzellik şirketlerine kadar birçok işletme, iş modellerini sürdürülebilirliği içerecek şekilde yenileyip geliştirmeye odaklanmış durumda. İş dünyasında sürdürülebilir ve doğa dostu bir yönelimi benimsemek, sürdürülebilirlik inisiyatiflerini şirketin liderlik modeline ve misyon beyanına dahil etmeyi ve iç ve dış paydaşları değişimden sorumlu tutmayı içeriyor. Bu dönüşümler, toksik bileşenlerle ilgili olarak yeni politikaların geliştirilmesini zorunlu kıldı.

Tedarik Zinciri Yönetiminde Verimliliği Artırma

Güzellik sektörü ve kozmetik söz konusu olduğunda tedarik zinciri yönetimi yeniliği ve sürdürülebilirliği merkeze alıyor. Tedarik zinciri yönetiminde verimliliği artırmak, aşağıdaki adıkları içeriyor:

Sürdürülebilir bileşenler içeren ve ürünün raf ömrünü dikkate alan bir ürün yaratıp tasarlamak.

Bir ürünü sürdürülebilir uygulamalar ve malzemeler kullanarak üretmek.

Biyolojik olarak parçalanabilen veya geri dönüştürülebilir paketleme ve RFID teknolojisini içeren paketleme ve dağıtım süreçleri.

Biyobozunur veya geri dönüştürülebilir malzemelerden kaplar yapmak veya yeniden doldurmak için şişe iadesi gibi geri dönüştürme  ve yeniden kullanım opsiyonları.

Sürdürülebilir Güzellik Ürünlerinin Geleceği

Güzellik sektörüi de dahil olmak üzere sürdürülebilir iş uygulamalarının bir sonraki aşaması, iklim değişikliğini, su kıtlığını, türlerin yok olmasını, plastik kirleticileri ve ormansızlaşmayı etkileyebilecek kritik konuları ele almayı içerebilir.

1. Tüketici Talebindeki Büyüme

Pazardaki sürdürülebilirlik yönelimi üzerine yapılan araştırmalar, tüketicilerin satın alma aşamasında “benim için sağlıklı, dünya için sağlıklı” zihniyetiyle yaklaştığını ve her satın alma işlemine kolaylık, fiyat ve farkındalığı ölçen bir mercekle baktığını gösteriyor

2. Yan Ürün Güzellik Hareketi

Bitkilerin yan ürünlerinden elde edilen aktif kozmetik içeriklerin yanı sıra tarımsal tek kullanımlık atıklardan elde edilen değerli bileşenlerin ve özlerin kullanımını içerir. Bu, organik gıda atıklarının kullanılması ya da normalde atık olacak balık, et ve süt ürünlerinden değerli içerik ve bileşenlerin çıkarılmasını kapsar. Bu değerli özler etkili, ucuz ve biyo-sürdürülebilir olup tıkları azaltma fırsatı yaratır. Ayrıca, maliyeti düşüktür.

3. Palm Yağına Alternatifler

Palm yağı, son yıllarda tüketicilerin, çevrecilerin ve işletmelerin başını ağrıtan içeriklerin başında geliyor. Tüm tüketim mallarının yaklaşık %50’sinde bulunabilen Palm yağının üretimi, ormansızlaşmanın ve hayvanlar için habitat kaybının olumsuz etkilerini artırıyor. Bununla birlikte, birçok şirket, benzer faydalar sunan, organik bitki atıkları kullanarak yetiştirilebilecek mayayla elde edilen ürünler dahil olmak üzere alternate arayışına devam ediyor.

4. Geri Dönüşüm Programları

Artık, markalar ve kozmetik şirketleri, geri dönüşüm programları oluşturarak çevreye gerçekten duyarlı olduklarını gösteriyorlar. Bu şirketler ambalaj malzemelerini yeniden kullanmak, geri dönüştürmek veya enerji üretimi için kullanmak üzere topluyor

Otantik Güzellik Hareketi: Authentic Beauty Concept

0

Bütünsel, vegan* ve premium saç ürünleri markası Authentic Beauty Concept.

“Bize güzellik veren, filtrelenmemiş bireyselliğimiz ve karakterimizdir.” söylemiyle Berlin’de doğan; özenle seçilen saf içeriklerle yaratılan vegan* saç ürünleri markası AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, Türkiye’de satışta. 

Otantik ve Filtresiz

Modern dünyanın hızlı hayat temposunda kendi kökleri ve doğayla bağlantısını koparmadan yaşamak isteyen; aynı özeni saçlarına da gösteren ve kendi karakterini ortaya koymanın yarattığı güzelliğe inanan kadınların tercihi AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, otantik olanın filtrelere ihtiyaç duymadığı gerçeğinden yola çıkarak tasarlanan premium saç ürünleri yaratıyor. 

Slikon, sülfat, paraben ve yapay renklendiriciler içermez

Özenle seçilmiş içeriklerle üretilen; silikon, sülfat, mineral yağları, yapay renklendiriciler ve paraben içermeyen AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT ürünleri, aynı değerleri paylaşan seçkin kuaförlerin, kadınlara gerçek hissettiren bir dizi saç ürünü bulma iç görüsünden doğdu. Doğanın bilimle buluştuğu formüller yaratan marka; mango gibi doğal içeriklerin faydalarını korumak adına, buharla damıtma yöntemi ve ultrasonla ayrıştırma gibi özel teknikler kullanarak, arındırılmış ürün felsefesi ile premium ürünler sunuyor. 

Şampuan, saç kremi, maske ve şekillendiricilerden oluşan ve tüm saç tipleri için farklı seçenekler sunan AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT saçlarınızı filtresiz güzellikle tanıştırıyor. 

Farklı saç ihtiyaçlarına otantik bir cevap

Renklendirilmiş saçlar için hurma ve tarçın içeren Glow, renkleri koruma ve nemlendirme özelliğiyle ön plana çıkıyor. İnce telli saçlar için yeşil çay ve yeşil limon içeren Amplify, dolgun ve yumuşak saçlar yaratmak için formüle edildi. Kuru saçlar için yaratılan mango ve fesleğen içeren Hydrate ise saçları nemlendiren ve hareketliliği, esnekliği geri kazandıran bir yapıya sahip… Yıpranmış saçlar için akçaağaç ve pekan cevizi içeren Replenish serisi, saç tellerini güçlendiriyor ve kırılgan saçlar için mükemmel bir besleyici olma özelliği taşıyor. 

Her türlü saç stili için mükemmel taban oluşturan Flawless Primer, hafif – orta tutuculuğa sahip Amplify köpük; Shea yağı içeren şekillendirme kremi; doğal bir mineral olan Kaolin içeren, güçlü tutuculuk, uzun süreli kalıcı stil kontrolü ve kuru doku etkisi yaratan Gritty Wax Paste de AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT saç şekillendirme serisinin öne çıkan ürünlerinden… 

Doğal içerikli saç bakım ve şekillendirme ürünleriyle de kadınlara filtresiz güzelliği deneyimletmeye hazırlanan AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, seçkin kuaför salonlarında satışta.

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, meşgul dünyanın seslerini dışarıda bırakan; farklı ve iyi hissettiren bir salon deneyimi ile hatırlamaya değer anlar yaratıyor. Duyulara hitap eden anlar ise, iç ve dış güzelliği gerçek deneyimler ile birleştiriyor. Kendinizle yeniden bağ kurabilmek için içe dönmenizi sağlarken, “Şimdi”de zihin ve ruhunuzu yeniden dengeleyip, kendinizi gerçekten ifade edebileceğiniz otantik bir görünüm sunuyor.

Doğal ve sade otantik güzelliğimizin, filtrelere ihtiyacı yok!

Kendisi olmaktan çekinmeyen tüm cesur ve dürüst kadınlar için #authenticbeautymovement [#otantikgüzellikhareketi] başlıyor. Siz de bu hareketin bir parçası olun.

*Hayvansal içerik barındırmaz.

MANİFESTOMUZ

OTANTiK GÜZELLİĞE İNANIYORUZ:

Ortak inancımız, bizi bağlayan ve yönlendiren şey budur.

Her şey kendin olmaya karar verdiğin an başlar.

Otantik güzelliğin doğallık ve sadelik olduğuna, sofistike fotoğraf filtrelerine ihtiyaç duymadığına, karakterle geliştiğine İNANIYORUZ.

Silikon, sülfat ve parabenden arındırılmış, özenle seçilmiş saf içeriklere İNANIYORUZ.

Sanatkarların empati gücüne, deneyim ve becerilerine İNANIYORUZ.

Siz de otantik güzellik hareketine katılın.

#authenticbeautymovement

Cansız ve Mat Saçlara Son: Davines OI Liquid Luster

0
OI Liquid Luster,

Davines’in en çok satan OI serisinin yeni ürünü OI Liquid Luster, saçlarda wow etkisi sunan, parlatıcı ve nemlendirici bir bakım sunuyor. Hem de sadece birkaç saniyede!

Davines’in en çok satan OI serisine yeni bir üye katıldı. Mat, cansız saçların yeni bir dostu var OI Liquid Luster, suya benzer sıvı dokusuyla sadece birkaç saniye içinde saçı nemlendiriyor, parlak ve yumuşak hale getirerek WOW etkisi yaratıyor.

6 Kat Daha Parlak, 3.5 Kat Daha İpeksi Saçlar

Sıvı bir dokuya ve zengin nemlendirici özelliğe sahip ürün, herhangi bir bariyer olmaksızın saç teli ile doğrudan temas ederek saçın yüzeyini parlatıyor.

OI Liquid Luster, saç kalitesini iyileştirerek saçı son derece sağlıklı ve yumuşak hale getiriyor. Ayrıca, taranabilirliği, kurutmayı ve şekillendirmeyi destekliyor. Saçta yumuşak bir dokunuş bırakan ürün, cam gibi bir yansıtıcı etki ile olağanüstü parlak bir görünüm elde etmenizi garanti ediyor.

Salonda WOW Servisi

OI Liquid Luster, salonda saç kesimi, renklendirme veya şekillendirmeye ek bir servis ile anında parlaklık ve yumuşaklık elde etmek için yoğun bakımın gerekli olduğu tüm durumlarda ideal servis.

Sürdürülebilir Ambalaj

OI ürünleri %100 yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerji kullanılarak üretiliyor ve üretimlerinden kaynaklanan CO₂ emisyonları dengeleniyor. Ambalajı, tüketim sonrası geri dönüştürülmüş plastik ve geri dönüştürülebiliyor.

Ambalajı üretmek için salınan CO2 emisyonları, Etiyopya’daki bir doğal rezervin korunması ve yeniden ağaçlandırılmasıyla dengeleniyor.

Sınır tanımayan kuaförler

0
SONY DSC

Authentic Beauty Concept, önümüzdeki 3 yıl boyunca Sınır Tanımayan Kuaförler’in ana sponsoru olacak.

Sınır Tanımayan Kuaförler Nepal kadınlarını, Nepal’deki Blink Now organizasyonu ile işbirliği içerisinde, kuaförlük / güzellik endüstrisinde kendi kendine yeterli olmaları için destekleyerek eğitiyorlar. Planlanan yeni program kapsamında Sınır Tanımayan Kuaförler, Surkhet’teki yeni salonların salon müdürü olacak 15-20 seçilmiş kadın için bir eğitim sağlayacak.

Sınır Tanımayan Kuaförler Elçiliği görevini, JDO Akademi’nin kurucusu ve Authentic Beauty Concept sözcülerinden biri olan uluslararası saç ve makyaj sanatçısı Juliette den Ouden üstleniyor.


SONY DSC

Sınır tanımayan kuaförler hakkında:

Sınır Tanımayan Kuaförler, hayır ve eğitim amaçlı, kar amacı gütmeyen bir kuruluştur.

Profesyonel eğitim kursları ile kuaförlüğün teknik yönlerini öğreterek zor durumdaki insanlara ilham veriyor ve onları güçlendiriyor.

Asya’daki başarılı eğitim programları sayesinde, kuaförlük mesleğini erişilebilir bir fırsat yaratmanın evrensel anahtarı ve hayatlarını değiştirmek için bir adım daha ileri gitmek için gerçek bir etki olarak kullanarak tüm öğrencilerde kişisel gelişim yaratıyor.

EĞİTİM HİÇ BU KADAR GÜZEL OLMAMIŞTI

Amacı, öğrencilere bir meslek öğretme, onları motive etme, ilham verme ve kendi enerjilerini ve yaratıcılıklarını ortaya çıkarma şansı vermek. Öğrencileri profesyonel kuaför olarak iş bulmaları için donatmak Sınır Tanımayan Kuaförler’in verdikleri eğitim seviyesi sayesinde mümkün olmaktadır.

Eğitimleri sadece tekniğe odaklanmakla kalmaz, aynı zamanda müşteri ilişkilerini de vurgular, yani yüz şeklini saç şekliyle eşleştirme, örgü, fön ve saç toplama gibi şekillendirme teknikleri gibi gelecekteki müşteri isteklerine dikkat eder.

Son yıllarda farklı yaş ve cinsiyetten 100’ün üzerinde öğrenci yetiştirdiler ve bu daha başlangıç ​​gibi görünüyor.


Saça Zarar Veren Uygulamalar

0
sıkı atkuyruğu
saça zarar veren uygulamalar

Aşırı ısı, güneş, deniz ve klorun saça verebileceği zararları artık hepimiz biliyoruz. Fakat, saçınızın hasar görmesine neden faktörler bunlarla sınırlı değil. Pek çokları, her gün yaptıkları hatalarla saçlarının hasar görmesine sebep olduklarının farkında değildir. Saça zarar verebileceğiniz diğer uygulamaların neler olduğunu öğrenerek çoğu kişinin yaptığı yaygın saç bakımı hatalarından kaçınabilir ve böylece daha sağlıklı saçlara sahip olabilirsiniz.

Çok Sıcak Suyla Duş Almak
Saçınıza maşa veya düzleştirici ile ısı uygulamanın saç tellerinin sağlığına zarar verebileceği artık herkesin malumu. Ancak, duş aldığınız suyun sıcaklığı da bir o kadar önemli. Saçı aşırı sıcak suyla şampuanlamak zamanla saçınızın kurumasına neden olur. Saçlar, kıvrılır , bu da pürüzsüz görünümü engeller. Aşırı sıcak su ayrıca saçların kırılmasına da yol açabilir. Vücudunuzu sıcak suyla yıkamayı tercih ederken saçınızı yıkamaya geçtiğinizde su sıcaklığını düşürmeyi ihmal etmeyin. Saçınızı durulamak için daima soğuk veya ılık su kullanın.

saç yıkama - saça zarar veren uygulamalar

Saç Fırçasını Yanlış Kullanmak
Saç fırçalarının tümü aynı değildir Saçınız, saç tipinize bağlı olarak, farklı fırça türlerine farklı tepkiler verir. Her şeyden önce, aşırı sert kıllara sahip fırçalardan özellikle kaçının. Sert fırçalar saçınızın daha çabuk açılmasına yardımcı oluyor gibi görünse de, saç uçlarınızın kırılmasına yol açar. Bunu önlemek için daha yumuşak bir fırça kullanmayı unutmayın. Diş fırçanız gibi, saç fırçanızı da belli aralıklarla değiştirmeyi ihmal etmeyin. Kıvrılmış veya kırılmış kıllara sahip saç fırçaları saç uçlarının ayrılıp kırılmasına sebep olur.

Saçı Çok Sık ve Uzun Fırçalamak
Filmlerde kadın karakterlerin aynanın karşısına oturup dakikalarca saçını taradığını sıkça görürüz. Bu, sinemada görsel olarak çok estetik bir fotoğraf verse de gerçek hayat için doğru bir uygulama değildir. Saçınızı sadece saçtaki dolaşıklıkları gidermek için fırçalamalısınız; fazlası saç kırıklarına neden olur. Fırçanızı herhangi bir düğüme denk gelmeden saçınızdan geçirebildiğiniz an, fırçalamayı bırakın.

saç fırçası

Saçı Uçlarından Düzenli Olarak Kestirmemek
Saçınızın boyundan memnun olduğunuzda, bazen uçlarından bile olsa kestirmeye yanaşmak istemezsiniz. Ama bu, özellikle uzun saçın pürüzsüz görünmesini engeller. Saçınızı düzenli olarak kestirmek ma daha sağlıklı ve daha güçlü bir şekilde uzamasını teşvik eder. Birkaç ayda birkaç cm kestirmek, saç tellerinin yorulup kırılmasını önler. Saçınız çok daha kolay yönetilebilir hale gelir.

Saçınızı Kurutmadan Önce Yağ veya Ürün Sürmek
Pek çokları, duş sonrasında durulanmayan bir saç kremi veya saç yağı kullanmayı sever. Argan yağı, ya da keratinli karışımlar saçınızın parlak ve sağlıklı kalmasına yardımcı olabilir, ancak bunları uygularken dikkatli olmalısınız. Bu yağları duştan hemen sonra, ancak saç kurutma makinenizi kullanmadan önce saçınıza uyguluyorsanız, saç uçlarınızın zarar görme riski artar. Bunun nedeni, yağların son derecede hızlı ısınmasıdır. Saç kurutma makinesi veya maşalardan gelen ısıya maruz kaldıklarında, yüksek ısıyı tutup saçınızı yanmasına yol açabilirler. Bu nedenle, ürün kullanım talimatlarında aksi belirtilmedikçe, ürün ve yağları saçınızı kuruttuktan, düzleştirdikten veya kıvırdıktan sonra uygulayın.

Saçınızı Çok Sıkı Toplamak
Saçlarınızı çok sıkı atkuyruğu ya da topuzlarla toplamak, özellikle uzun ve kalın telli saçlara sahipseniz, saç köklerini çekerek kırılmalara sebep olabilir. Saçlarınızı sık sık gergin ve sıkı şekilde topluyorsanız, erken saç dökülmesi ve incelme gibi sorunlarla karşı karşıya gelebileceğinizi unutmayın.

atkuyruğu

Ürün Kullanımında Aşırıya Kaçmak
Saçınıza birden fazla ürünü yoğun şekilde uygulamak, saça yarardan çok zarar verebilir. Elbette, ölçülü kullanıldıklarında hasar yaratmazlar, ancak saçınızı tek seferde farklı kimyasallar ve içeriklere maruz bırakmak saçı ağırlaştırır, saçta stres yaratıp kırılmasına veya hasar görmesine neden olur. Çok sayıda ürün kullanıyorsanız, miktarı mümkün olduğunca azaltmaya çalışın.

Yanlış Saç Tokaları Kullanmak
Kırılmaları azaltmak için daha sağlam ve yumuşak lastik tokaları tercih edin. Tutuşu çok güçlü olan tokalardan uzak durun.

Yeni MAC Stack Maskara: Her Katta Daha Uzun Daha Hacimli Kirpikler

0

Sınırsız kat uygulanabilme özelliği ile kirpiklerin daha uzun ve daha hacimli görünmesini sağlayan, ağırlık hissi vermeyen, dökülme ve topaklanma yapmayan YENİ M·A·CStack Maskara ile tanışın!

Makyajın vazgeçilmez öğesi maskara, çok kat uygulandığı takdirde topaklanma yapıp kirpikleri birbirine yapıştırarak kadınlara zor anlar yaşatır. Şimdi, M.A.CStack Maskara, bu soruna kökten son veriyor.

Ağırlık hissi vermeyen, topaklanma ve dökülme yapmayan formülü ile anında daha uzun, daha hacimli ve kıvrık kirpiklere sahip olmanızı sağlayan M·A·CStack Maskara, kat kat uygulanabilme özelliğiyle, size dilediğiniz uzunlukta ve hacimde çarpıcı yoğun siyah kirpik görünümleri yaratma imkanı sunuyor!

M·A·C Stack ile kontrol sende!

Makyajın vazgeçilmez öğesi maskara, çok kat uygulandığı takdirde topaklanma yapıp kirpikleri birbirine yapıştırarak kadınlara zor anlar yaşatır. Şimdi, M.A.CStack Maskara, bu soruna kökten son veriyor. Bonus olarak, kirpik tipinize göre seçebileceğiniz iki farklı fırça seçeneğiyle de fark yaratıyor. Daha dar bir fırça olan Mega Brush, daha uzun kirpikleri kaplamak için idealken, daha kalın Micro Brush ise daha kısa kirpiklere belirginlik kazandırmak için mükemmel. Fırçadaki kısa ve kademeli kıllar, kirpiklerinizin her birini taramayı ve ayırmayı kolaylaştırıyor.

Ağırlık hissi vermeyen, topaklanma ve dökülme yapmayan formülü ile anında daha uzun, daha hacimli ve kıvrık kirpiklere sahip olmanızı sağlayan M·A·CStack Maskara, kat kat uygulanabilme özelliği, size dilediğiniz uzunlukta ve hacimde çarpıcı yoğun siyah kirpik görünümleri yaratma imkanı sunuyor.

M·A·C Stack Maskaranın Öne Çıkan Özellikleri:

  • 24 saate kadar kalıcıdır.
  • Kirpiklerde yoğun siyah renk verir.
  • Topaklanma yapmaz.
  • Ağırlıksız hissi vermez.
  • Dökülme yapmaz.

Deneyenlerin %95’i maskaranın ağırlık yapmadan hacim verdiğini söyledi*

Deneyenlerin %95’i kirpiklerinde anında kıvrıklık ve uzunluk gözlemledi*

Deneyenlerin %95’i maskaranın sınırsız kat uygulanabildiğini söyledi*

*1 hafta boyunca Superstack Mega Fırça kullanan 111 kadın ile yapılan test sonucunda.

M·A·C Stack Maskara Nasıl Sürülür?

Maskara fırçasını kirpik diplerinden başlayarak uçlarına doğru uygulayın.

Ağırlık hissi vermeyen, topaklanma ve dökülme yapmayan formülü sayesinde daha uzun ve daha hacimli kirpikler için maskarayı dilediğiniz kadar kat uygulayabilirsiniz.

Art Hair Studios – Gamma: Hafif ve Çok Yönlü Saçlar

0

Art Hair Studios tarafından hazırlanan Gamma saç koleksiyonu, saç aracılığıyla sınırların ötesine geçen bir yolculuğu anlatıyor.

Seyahat etme ve yeni yerler keşfetme arzusundan ilham alan yeni İlkbahar Yaz 2022 saç koleksiyonu Gamma’nın ardında Art Hair Studios sanat direktörleri Alessandro Galetti ve Jo Capelli var. Hafif ve çok yönlü bir saç modelini tercih eden gezginler için uzun bob ve küt kesimli dalgalı versiyonlardan oluşan saç stilleri oluşturdular.

Yeni hedef stil ise, kaygısız hareket eden ve başıboş dolaşan huzursuz ruhlar için mükemmel bir saça işaret ediyor. Karakter ve yumuşaklığın, akışkanlığın ve hafifliğin bir birleşimi. Air Hart Studios’a göre devrim her zaman kafadan başlar. Ekip, güzelliği, insanın devinimini ve yaşadığı değişimi saçlarla ifade ediyor.

Gamma Hair koleksiyonu, renk dünyasında gezinen ve coğrafyadan ilham alan bir Renk Keşif Haritası sunuyor.

Kıyafetler bile seyahate ve doğaya atıfta bulunuyor. Giysiler folklora, özgünlükle işlenmiş doğal malzemelere ve kenevir, pamuk, bambu gibi dayanıklı materyallerin kullanımına bir övgü niteliğinde.

GAMMA SAÇ KOLEKSİYONU

Art Hair Studios Sanat Yönetmeni : Jo ​​Capelli ve Alessandro Galetti
Saç Ekibi: Elisa Ferrari, Andrea Barbaro, Carola Sultano, Vins Massaro
Styling: Eleonora Papetti
Moda Tasarımcısı: Redivivo, Monica Griffanti, Xhuljiano Malaj, Niki Signoretti, Giuliana Baldi, Maria Consolazio, Ehetenesh delle Curti, Erika Furnari, Lorena Tiberi
Makyaj: Mara De Marco, Daniele Devittis
Fotoğraf: Alberto Rugolotto
Proje, Trend Araştırması: Anna Perghem, Mind Store
Grafikler: Studio Dalprato
Video: Claudio Pelizzer

Güzellik Markalarının Yeni Büyüme Mecrası: Metaverse

0
Metaverse
Charlotte Tilbury

Bugün İnternetin olmadığı bir dünyada yaşadığımızı hayal bile etmek istemiyoruz. İnternet, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmuşken, güzellik ve moda markaları da yeni bir çağın temellerini kuruyor. Metaverse (Meta Evren), birçok markanın gündeminde. Yakın bir gelecekte giyim ve güzellik ürünlerini satın alma alışkanlıklarımız değişecek. Halihazırda, son yıllarda moda ve güzellik ürünü satışlarının büyük bir kısmı internete taşındı. Moda ve güzellik sektörleri için bir sonraki adım avatarlarla dolu bu paralel dünya mı olacak?

Sanal Evren

Vans, Ralph Lauren ve L’Oreal gibi moda ve güzellik markaları şimdiden sosyal alışverişin gücünü keşfetmeye başladı. Önde gelen moda markaları meta evrene ilk adımlarını atıyor.

Nars Cosmetics, kullanıcıların diğer kullanıcılarla iletişim kurmak için kullanabilecekleri. kendi üç boyutlu, animasyonlu versiyonlarını geliştirmelerine olanak tanıyan Güney Kore meta evreni Zepeto ile ortaklık kurdu. Nars, Zepeto kullanıcılarının avatarlarını kişiselleştirirken seçebilecekleri makyaj görünümleri yarattı. Metaverse’de yoluna devam eden bir başka güzellik markası da Clinique. Geçen Ekim ayında Clinique, kült klasikleri Black Honey ruj ve Moisture Surge nemlendiriciye dayalı sanal ürünler vererek bir sosyal medya çekilişi gerçekleştirdi. Böylece yalnızca sanal dünyaya özel ürünler yaratarak meta veri tabanı ile gerçek dünya arasındaki görünmez sınırı kırıyor.

metaverse

metaverse
Nars Cosmetics

L’Oréal Paris, Paris Moda Haftası sırasında Tiktok’ta Le Défilé L’Oréal Paris adlı alışveriş yapılabilir bir canlı yayına ev sahipliği yaptı. İzleyiciler, güzellik ürünlerini uygulama aracılığıyla doğrudan podyumdan satın alabildiler.

metaverse

NFT’LER

Nadir veya özel dijital sanat eserleri ve diğer ürünleri satın almanıza izin veren NFT’lerin veya değiştirilemez jetonların satışı, meta veri deposundaki markalar için önemli bir gelir kaynağı oluşturuyor.

Örneğin; Givenchy, satışları okyanusların temizliğine giden bir Hollandalı kuruluşa fayda sağlayan birkaç NFT’yi açık artırmaya çıkarmak için grafik sanatçısı Chito ile işbirliği yaptı. Gucci, Burberry, Dolce & Gabbana ve Karl Lagerfeld, meta veri deposu ve Web’in gelişiyle gelişmesi gereken bir alan olan NFT’leri benimsemiş markalar arasında yer alıyor.

Elf Cosmetics, meta veri deposunda satın alınabilecek sanal ürünler yarattı. NFT’ler şu anda lüks markalar ve fahiş maliyetlerle ilişkilendirilse de bu hareket, sanal dünyadaki moda ve güzellik endüstrisine daha geniş bir kitlenin katılması için doğru yönde bir adımın işaretini veriyor.

Metaverse
metaverse

Moda ve Güzelliğin Geleceği

Sürekli büyümeye devam eden sanal dünyada, meta veri deposunda özel ürünler yaratmak gerçek dünya satışlarını oluşturacağı ve markalara yeni tanıtım yolları açacağı için marka büyümesi adına harika bir fırsat. Sanal deneyimlerde farklı tüketici segmentleri olduğu için meta veri deposu aracılığıyla yeni müşterilere ulaşma fırsatı da sunuyor. Ayrıca markaların, sanal dünyaya büyük ölçüde maruz kalarak büyüyen genç nesil alışverişçilerden yararlanmalarına da olanak tanıyor.

Kozmetikler ve özellikle kozmetik ambalajların çok fazla atık yarattığı göz önüne alındığında, markaların sanal dünyada olmaları, karbon ayak izlerini azaltmalarını da sağlıyor.