Ana Sayfa Blog Sayfa 371

Hair on Stage İstanbul’da

0

Davines tarafından her yıl dünyanın farklı ülkelerinde gerçekleştirilen ”Hair On Stage” etkinliği İstanbul’da, Türkiye’nin prestijli mekanlarından Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleşti.  Yurtiçinden ve yurtdışından birçok davetlinin yer aldığı etkinlikte; Davines Sanat Yönetmeni Angelo Seminara, Davines Artistik Ekibinden Candice Wyatt-Minter, Brian Shur ve Kristen Demant ile Türkiye'den Uğur Alevyılmaz ve Levent Berk sahnede şovları sergiledi.

Uğur Alevyılmaz

Hair on Stage’in İstanbul’da yapılması ve Hair on Stage’in sahnesinde yer almak çok güzel. Konuklara kendi icadım olan; Shine Express tekniğini sergiledim. Meslektaşlarımı görmek ve onlarla paylaşımda bulunuyor olmak heyecan vericiydi.

Levent Berk

“Hair on Stage için teklif geldiğinde inanılmaz heyecanlandık. Çok detaylı düşünerek, iyi bir hazırlık aşamasına girdik. Bir hikaye oluşturmamız gerekiyordu ve bizde bu hikayeyi beyazın saflığı üzerine kurduk. Angelo Seminara ile aynı sahneyi paylaşmak çok güzeldi. Usta isimlerin karşısına çıkmak; hem heyecan hem de gurur vericiydi.

Davines Türkiye distribütörü Abko Genel Müdürü Murat Abacılar

“Bugün sadece tüm Türkiye’den gelen konukları değil, yurtdışından gelen konukları da ağırladık. Kuaförlerin bir araya gelmesiyle oluşan sinerji harika.”

282’si Türkiye’den olmak üzere İsveç, Norveç, Danimarka, Hollanda, Almanya, Latvia ve Ukrayna’dan toplam 484 kişinin katıldığı etkinlik hakkında detaylı bilgi için Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısını inceleyebilirsiniz. Davines CEO’su Paolo Braguzzi ile röportajımız için www.hairist.com.tr’yi takip edebilirsiniz.  

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Pivot Point sistemine genel bakış

0

Pivot Point Türkiye Genel Müdürü Yusuf Koçyiğit ve Türkiye’de Pivot Point eğitimleri veren Orhan Çimenoğlu ile konuştuk…

Estetica: 50.yılında Pivot Point eğitimleri hakkında bilgi verir misiniz?

Yusuf Koçyiğit: Pivot Point 50 yılı aşkın kuaför ve kozmetik sektöründe  eğitim konusunda dünya lideri bir kuruluş olarak bir çok akademide uygulanıyor. Pivot Point sistemi ile kuaförler optimum zamanda sonuca ulaşıyorlar. Eğitimler bilimsel ve geometrik yöntemler ile gerçekleşiyor. Pivot Point’in kendi içinde çok iyi beslenen bir yapısı var. Tüm dünyada da aynı şekilde anlatılıyor. 

Estetica: Pivot Point eğitimi veren kaç kişi var?

Yusuf Koçyiğit: Şu an Orhan Çimenoğlu, Sinan Ergün, Zeki Er, Wella Professionals eğitmeni Halil Yılmaz, Nilgün Kural ve ben Pivot Point eğitimi veriyoruz.

Estetica: Orhan Bey, siz kendinizden bahseder misiniz? Türkiye’de Pivot Point eğitimlerini ilk siz tanıttınız. Biraz süreci anlatabilir misiniz?

Orhan Çimenoğlu: 1970 İstanbul doğumluyum. 1971’de İsviçre’ye gittim. 44 senedir İsviçre’de yaşıyorum. 1986 yılında kuaförlük mesleğine başladım. 1995 yılında İsviçre Konfederasyonu’ndan ustalık diploması aldım. Pivot Point Chicago merkezden Türkiye’de eğitim vermek üzere izin istedim. Pivot Point CEO’su Leo Passage bana Pivot Point lisansörlüğünü verdi.

1996 yılında Pivot Point Uluslararası Eğitmeni oldum. 1990 yılında, Türk grubuna eğitim verdikten sonra, 1999 yılından itibaren Türkiye’de eğitimlere başladım. 2006 yılında İsviçre’de salonumu açtım. Bir iki sene eğitimlere ara verdim. 2014 yılından itibaren tekrar Türkiye’de Pivot Point eğitimlerine devam ediyorum. İlerleyen dönemlerde daha yoğun bir program ile eğitimler devam edecek.

Pivot Point eğitimleri hakkında detaylı bilgi için bizi takip etmeye devam edin…. Röportajımızın tamamına göz atmak için Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısını ziyaret edebilirsiniz.  

Finalistler ne diyor: Orhan Çinüçen

0

Finalistler ne diyor: Orhan Çinüçen

Ayın Kuaförü Yarışması’nda 2014 Kasım’da renklendirme kategorisinde ve 2014 Aralık ayında kesim kategorisinde birincilik ödülü alan, Yılın Kuaförü Yarışması’nda kesim ve renklendirme kategorisinde istikrarını sürdürerek 2015 Mayıs ve 2015 Haziran aylarında finalist olan Orhan Çinüçen ile başarısını konuştuk.

Orhan Çinüçen: 2012 ve 2014 yıllarında Yılın Kuaförü Yarışması’na katılmıştım. HAIRiST Türkiye’de saygın kuaförleri bir araya getiren çok büyük bir organizasyon. Yarışmanın dijital ortamda düzenlenmesi, salonda tasarladığımız saçları pratik bir şekilde yükleyebilmemiz bizim için bir avantaj oldu. Yarışmaya her katılışımda başka bir heyecan duydum.

Hairist: Yarışmada ödül kazanmak size ne hissettirdi?

Orhan Çinüçen: Instagram’da ve Facebook’da benim çalışmalarımı gören müşteriler çalıştığım salonu araştırıp aradılar. Dolayısıyla çok ciddi bir müşteri artışı oldu. Mersin’de bilinirlik sağladım. Kesim ve renklendirme konusunda tercih edilen bir kuaför oldum. 

Hairist: Tasarımınız ile ödül kazanmak size ne hissettirdi?  

Orhan Çinüçen: Sektörün duayenlerinin salonda tasarladığım saçlar üzerinden yorum yapmaları onur verici bir duygu. Aynı zamanda hairist sayesinde büyük kitlelere ulaşma şansı buldum. Salonda motivasyonum arttı. Her geçen ay daha iyisini tasarlamak için kendimle yarıştım. Geceleri bile tasarlayacağım saçlar hakkında düşünüyorum.  Bu anlamda kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Hedefler sınırlıdır hayal gücü daha iyisini hayata geçirmek insanı zorlar. Bu yüzden kendimi ileriye taşımak için hayal gücümü özgür bırakıyorum. Benim doğumgünüm de nisan ayında, eğer Yılın Kuaförü seçilirsem kendimi yeniden doğmuş gibi hissedeceğim!  

İmaj herşeydir!

0

İmaj herşeydir!

L’Oréal Professionnel işbirliği ile Türkiye’de eğitim veren ünlü imaj danışmanı Serge Moreau bu yıl bir kez daha Türk kuaförleri ile buluştu. Moreau’nun “Toplam Görünüm Eğitimi”, tamamen farklılaşmayı sağlayan bir içerik sunuyor. Kuaförün sadece müşterinin saçını değil, bütününü görmesi gerekliliği eğitimin ana konusunu oluşturuyor.

Moreau 4 gün süren eğitim boyunca, müşterinin tarzını anlayabilmek; müşteri ile empati kurabilmek; müşterinin bilinçaltında yatan isteği anlayabilmek ve müşteriyi verilen servisle etkileyebilmek için yapılması gerekenleri eğitime katılanlarla paylaştı.

Katılımcılardan yansıyanlar

Ayşegül Aydın: Eğitimle insanlara bakış açımız değişti. Şekillerin hayatımızda ne kadar önemli olduğunu gördüm. Bu eğitim teknik bir eğitim değildi, kişiye özel tasarım eğitimiydi. Bundan sonra müşterilerimize bakış açımız değişecek.

Elvan Beşparmak: Tek kelime ile anlatmak gerekirse; süperdi! Eğer bu eğitimi almasaydım, meslek hayatım için büyük eksiklik olurdu. Serge Moreau, kişiyi bir bütün olarak görüyor ve bu şekilde teşhis ediyor. Bu eğitimden sonra müşterilerime daha bilinçli yaklaşacağıma inanıyorum.

Emrah Kemendi: Çok verimli bir eğitimdi. Serge Moreau, bakmak ve görmek arsındaki farkı gösterdi bize. Sadece saça değil, bütüne bakmamız gerektiğini öğrendik. Tüm meslektaşlarımızın alması gereken bir eğitim. L'Oréal’e teşekkür ediyoruz.

Özcan Demiroğlu: Çok eğlenceli ve yararlı bir eğitimdi. Bu eğitim mesleğimizle ilgili aldığımız diğer eğitimlerden oldukça farklı. Eğitimin her gününde eksiklerimizi daha iyi gördük ve yeni şeyler öğrendik. Eğitimden sonra herkesin müşteriyi çok daha iyi anlayabileceğine anlayacağına inanıyorum.

Sezgin Köle: Eğitime sadece çok güzel demeyeceğim; Serge gibi detaylandıracağım. 4 gün boyunca daha farklı nasıl olunur, müşteri nasıl anlanır müşteriye nasıl servis verilir ve nasıl iletişime geçilmesi gerektiğini öğrendik. Yeteneğimiz ve bu eğitimden edindiklerimizi harmanladığımızda ortaya çok güzel işlerin çıkacağına inanıyorum.

Şeref Aydın:  Çok keyifli bir eğitimdi. Serge Moreau, çok profesyonel bir insan. Biz kuaförler hep saçlara odaklanıyoruz; Moreau, bize bütüne bakmamız gerektiğini öğretti ve ayrıntılarını öğretti. Bu eğitimi bize sunduğu için L'Oréal’e teşekkür ediyorum.

Sonbaharda dökülen yapraklar gibi

0

Sonbaharda dökülen yapraklar gibi…

Bir insanda ortalama 100 bin adet saç folikülü (saçın içinde büyüdüğü yapı) vardır. Bu sayı doğumda sabittir ve daha sonra artırılması mümkün değildir.

Her bir saç folikülünden bir saç çıkar ve her saç da ortalama 2-7 yıllık bir ömre sahiptir. Dökülme evresine giren saç, saç folikülü ile olan bağlantısını kaybeder ve iki, dört ay içinde dökülür. Bu süre, saça yapılan, tarama, fırçalama, yıkama işlemleri ile daha da kısaltılabilir ama uzatılamaz. Bu sürenin sonunda saça hiçbir şey yapılmasa bile saç kendiliğinden kayıp düşecektir.

Sonbaharda dökülen yapraklar gibi

Dökülen saçın yerine saç folikülünden yeni saç üretilir. Normal günlük saç dökülme oranı yaklaşık 100–150 saç telidir. Mevsimsel değişimler ise sayıyı iki kat arttırabilir.

Sonbaharda yaşanan yoğun saç dökülmesi probleminin nedeni, mevsimsel değişmedir. Bu dönemde saç dökülme oranları 2 katına çıkabilir. Eğer kalıcı bir saç dökülme sorunu yaşanmıyorsa sonbahar mevsiminde dökülmeye başlayan saçlarını yerini yenileri alacaktır. Sonbaharda saç dökülme süresi, sağlıklı bir kişide 2 – 3 hafta kadar sürmektedir. Mevsim geçişlerine bağlı olarak yılda 3 kez tekrarlayan saç dökülmesinin süresi 2 ayı aşıyorsa hemen bir doktora başvurulmalıdır.

Sonbahar döneminde neler yapılmalıdır:

Beslenmenin saçları da etkilediği unutulmamalıdır. Düzenli ve sağlıklı beslenme sonbaharda dökülen saçların toparlanmasına yardımcı olur. Bu dönemde öğünlerdeki vitamin ve mineral oranlarına özellikle dikkat edilmelidir.

Dökülmeye karşı, düzenli saç bakımı yaptırılmalıdır.

Saç dökülmesine karşı etkili saç ürünleri kullanılmalıdır. Hangi bakım ürünlerinin kullanılması gerektiği konusunda kuaförlerden yardım isteyiniz.

Yazan: Gülgün Biçerel

Topuzun ustası: Christophe Gaillet

0

Topuzun ustası: Christophe Gaillet

Eğitimlerinde kuaförlerin teknik ve artistik becerilerini açığa çıkaran topuz uzmanı Christophe Gaillet L'Oréal Professionnel’in düzenlediği uygulamalı topuz eğitiminde yer aldı.

Eğitimin ilk ayağında; Christophe Gaillet, basit ve kuaför salonlarında çok rahat uygulanabilecek 4 topuz modelini, eğitime katılanlar için adım adım sahnede sergiledi.

Şık ve sofistike görünüme sahip topuzların, basit tekniklerle;  kolay bir şekilde yapılabilmesi eğitimin temel amacını oluşturuyordu. Eğitimin ikinci ayağında ise katılımcılar, Gaillet’nin yönlendirmeleri ile cansız mankenler üzerinde seçtikleri modelleri uygulayarak tekniklerini geliştirdiler ve güncel saç modellerini salonlarına taşıdılar.

Sihirli makas

0

Sihirli makas

2012 senesinde 50. Yılını kutlayan Pivot Point ödüllü eğitim programları ile Türkiye dışında 80 ülkede düzenleniyor.

Pivot Point Global Artistik Direktörü Vic Piccolotto, adım adım kesim eğitiminde güçlü şekiller, keskin hatlar ile katlı kesim tekniğini incelemek için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz.

Saç: Vic Piccolotto

Fotoğraf: Lisa Sciascia and David Placek

Makyaj: Sharon Casey

Stil: Patric Chauvez 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Finalistler ne diyor: Erdal Çardak

0

Finalistler ne diyor: Erdal Çardak

Haziran ayı şekillendirme topuz kategorisinde iki tasarımı ile finalistler arasında gelen Erdal Çardak ile yarışmaya hazırlanma sürecini, bu deneyimin ona kazandırdıklarını konuştuk…

Hairist: Yarışmaya hazırlık sürecinizi biraz anlatabilir misiniz?

Erdal Çardak: Benim için çok heyecanlı bir süreçti. Bu tip yarışmaların bizim vizyonumuzu genişlettiğini düşünüyorum. Yarışmaya hazırlanırken salonda çektiğim herhangi bir fotoğraf ile başvuru yapmak yerine kafamda oluşturduğum tasarımı  müşterinin ten rengine, yaşam stiline göre kişiselleştirdim. Müşterim de benim mesleğime duyduğum saygıyı ve kendimi geliştirme hevesimi gördüler ve bana karşı bakış açılarının değiştiğini düşünüyorum.

 

Hairist: Şekillendirme Topuz kategorisinde finalist oldunuz… Kendinizi topuz alanında geliştiren bir kuaför olarak konumluyor musunuz?

Erdal Çardak: Dağınık topuzlar taramayı, kısa sürede güne uyum sağlayan pratik saçlar ortaya çıkarmayı seviyorum. Detaylar yakalamayı seviyorum. Sadece topuz taramayı değil, kesim, renklendirme yapmayı da seviyorum.

Hairist: Yarışmaya katılırken nelere dikkat ettiniz?

Erdal Çardak: Bizim işimizin temelinde görsellik yatıyor. Bu nedenle tasarladığım saçı en iyi şekilde sunmaya çalıştım. Yarışma kurallarına dikkat ettim. Tasarımı ortaya çıkarmak için arka fonun sade olmasına özen gösterdim. Daha önce jüri üyelerinin tavsiyelerine uymaya çalıştım.  Hairist: Yarışmayı kazandıktan sonra hayatınızdan ne değişti?

Erdal Çardak: Salona telefonlar gelmeye başladı. İnternet üzerinden gördükleri tasarımların benzerini uygulamak için talepte bulundular. Bu benim için çok gurur verici bir duygu. Motivasyonum arttı. Kuaför arkadaşlarımdan tebrik aldım. Bundan sonraki yarışmalara daha özenle hazırlanarak katılmak, hep daha iyisi için çalışmak istiyorum. Bütün kuaförlerin bu deneyimi yaşamalarını tavsiye ediyorum.  

Erdal Çardak'a teşekkür ediyoruz. Tüm kuaförleri yarışmaya bekliyoruz.  

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Wella Coty bünyesinde!

0

Wella Professionals, Clairol, Sebastian Professional, Nioxin gibi 43 marka, 2016 senesinin ikinci yarısı itibarıyla kozmetik devlerinden Coty Inc. bünyesinde faaliyet gösterecek!

Coty Inc., 43 kozmetik markasının profesyonel saç bakım, renklendirme ve şekillendirme ürünlerini bünyesine kazandırmak için P&G'ye 12.5 milyar dolar teklif etti. İşortaklığı hakkında görüşler;

Coty Inc. ve P&G distribütörlüğünü yapan Yöntem Profesyonel Genel Müdürü 

Müslime DUĞRAÇ

 Kozmetik dünyasının en büyük grup markalarından olan Coty Inc., profesyonel saç sektörü denince akla ilk gelen markalardan Wella ile mükemmel bir uyum yakalayacaktır. İki marka da kuruluşlarından en temel özellikleri olan güzellik, yaratıcı özgürlük ve girişimci ruhu daim etmek için tutkuyla çalışmaya devam edecektir. Bu birleşmenin bize, iş ortaklarımıza ve profesyonel saç güzelliği endüstrisine sağlayacağı artıları bildiğimiz için heyecan duymaktayız.

Beraber çıktığımız bu yolda aynı kararlılık ve heyecanla, siz iş ortaklarımız ile birlikte gelişerek büyümeye, sizlere mükemmel ürün ve hizmetleri sunmaya devam etmek için var gücümüzle ve artarak devam eden heyecanımızla çalışacağımızı özellikle belirtmek isterim. Bize duyduğunuz güven ve sunduğunuz güçlü ortaklık için hepinize tek tek teşekkür ederim.  Bize duyduğunuz güven ve sunduğunuz güçlü ortaklık için hepinize tek tek teşekkür ederim. Bu süreç ile ilgili her türlü soru ve düşüncelerinizi aktarmak için daha önceden olduğu gibi, bize her zaman ulaşabilirsiniz.  

Wella Kuzey Amerika CEO’su Sal Mauceri

“Wella Professionals her geçen gün biraz daha büyüyor. Coty Inc. ile yolumuza devam ederek, işortaklarımıza daha iyi bir destek vermeye odaklanacağız. Salonlar için gerçekleştirmeyi planladığımız iş planlarımız var. Salonlara yenilikçi servisler ve eğitimler ile destek vermeye devam edeceğiz.”

P&G CEO’su A.G. Lafley

Coty Inc.’nin parfüm, makyaj malzemeleri, cilt & vücut bakım ürünleri üreticisi olarak bünyesine kazandırdığı markaların kimliğine uygun olduğunu düşünüyorum.   

Wella Professionals Global Başkan Yardımcısı Sylvie Moreau

Wella Professionals olarak Coty Inc. ile aynı tutkuyu paylaştığımızı düşünüyorum. Coty Inc. bünyesinde faaliyetlerimizi sürdüreceğimiz için onur duyuyorum. Wella Professionals olarak misyonumuz kuaförlük sektörünü bir üst seviyeye taşımak. Geleceğe yönelik planlarımızı hayata geçirmek için sabırsızlanıyoruz.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

18 yaş altı çırak mı çalıştırıyorsunuz?

0

Çocuk işçi mi çalıştırıyorsunuz?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın çocuk ve genç işçileri çalıştırma koşulları hakkında cevap verdiği sorular…

Çocuk ve genç işçilerin günlük çalışma süreleri nasıl uygulanır?

Çocuk ve genç işçilerin günlük çalışma süreleri, yirmidört saatlik zaman diliminde, kesintisiz ondört saat dinlenme süresi dikkate alınarak uygulanır.

Okula devam eden çocukların eğitim dönemindeki çalışma süreleri nasıl uygulanır?

Okula devam eden çocukların eğitim dönemindeki çalışma süreleri, eğitim saatleri dışında olmak üzere, en fazla günde iki saat ve haftada on saat olabilir.

Okulun kapalı olduğu dönemlerde çocukların çalışma süreleri nasıl uygulanır?

Okulun kapalı olduğu dönemlerde çalışma süreleri günde yedi ve haftada otuzbeş saatten fazla olamaz .

Çocuk ve genç işçilerin hafta tatili izinleri ne kadardır?

Çocuk ve genç işçilerin hafta tatili izinleri kesintisiz kırk saatten az olamaz.

Çocuk ve genç işçiler hafta tatillerinde çalışmazlarsa ücret alabilirler mi?

Çocuk ve genç işçiler hafta tatillerinde çalışmaksızın hafta tatili ücretleri bir iş karşılığı olmaksızın ödenir.

Daha fazla bilgi için tıklayın:

http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/ShowProperty/WLP%20Repository/itkb/dosyalar/yayinlar/kitaplar/kitap3