Dünyada kuaförlük

Kategori

Dünyada kuaförlük

Çağımız kuaförlüğünün efsane ismi Vidal Sassoon; ”kuaförlükte ne kadar büyük o kadar iyi dönemini” değiştirdi. Açılar ve düz kesim, kesim tekniklerinde geometri, yıkadıktan sonra şekil verilebilen saçlar dönemini başlattı.

Küçük yaşlarında yetimhanede büyüyen Vidal Sasson, 14 yaşında kuaförlüğe atıldı. Albert Camus’nün yabancı kitabı ile kendini özdeştirdi. Vidal Sassoon varoluşa yabancılaşmanın anlatıldığı kitabı her okuduğunda korkularını yendi ve kendinde hayal ettiklerini başarma gücü buldu. Geliştirdiği teknikler bu ilham ile hayata geçti. Alexandre de Paris, Jacques Dessange, Franck Provost Paris, Toni&Guy, Jean Louis David, Dessange Paris dünyada zincirleri olan diğer büyük kuaförlük markaları arasında geliyor. Regis, 13.000 salon ile 160 milyon kişiye servis veriyor. Cannes Film Festivali resmi kuaförü Frank Provost, 30 ülkede 2.500 civarı salon ile 20 bin çalışan, her gün ortalama 15.000 kişiye servis veriyor ve 2013 cirosu 203 milyon Euro.

Dünyada kuaförlük sektöründe büyük zincirleri oluşturmak sadece teknik ve artistik beceri değil, aynı zamanda işletme başarısı. Salon başarısı için tüm çalışanların aynı hefede odaklı çalıştırılması gerekiyor. Yurtdışında zincir salonlar segmentlere ayrılıyor ve her salonun farklı bir stratejisi oluyor. Bir salonda akademinin stajyerleri ve mezunları çalışırken, diğer salon üst segmente seslenebiliyor. Her şey iyi hedeflemek ile ilgili, hiçbir hizmet birbirinden daha iyi ya da daha kötü değil. Fiyatlandırma politikasında verdiğiniz hizmet neyse ederini koymak zorundasınız. İyi hizmet veriyorsanız, yüksek fiyat vermekten korkmamalısınız. Mutlaka onun bir müşterisi olur.

Amerika’da kuaförlük %20 civarında büyüyen bir sektör. Bu işe yatırım yapılmış. Eğitime yoğunluk verilerek, sektör gelişmiş. Bu durumda algı da yukarıda oluyor.

Eczacıbaşı-Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro’nun Kariyer Eğitim Kurumları öğrencilerine verdiği seminerden alıntıdır.

Önerilenler

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Benzer İçerikler