Ana Sayfa Blog Sayfa 370

Finalistler ne diyor? Ceyhun Şen

0

Finalistler ne diyor? Ceyhun Şen

Türkiye’nin dört bir tarafından kuaförleri salonlarının dört duvarı arasından çıkaran Yılın Kuaförü yarışmasında Haziran ayı finalistlerinden Kırklareli Ceyness Kuaför’den Ceyhun Şen ile görüştük.   

hairistonline: Yarışmaya hazırlık sürecinizi anlatabilir misiniz?

Ceyhun Şen: Hairist etkinliği kapsamında düzenlenen Yılın Kuaförü yarışmasına katılmak için yeteri kadar cesaretim yoktu. Sahnede ellerimin titreyeceğini, heyecandan saç tasarlayamayacağımı düşünüyordum. Yarışmanın internet üzerinden gerçekleşmesi isteyen herkesin katılabilmesini sağlıyor. Salonda tasarladığım bir saç tasarımı ile yarışmaya katıldım. Yarışmayı başladığı günden itibaren takip ediyorum. Birbirine benzer saçlar ekleniyor. Bu yüzden kendimi yenilemek istedim.    

hairistonline: Ödül kazandıktan sonra müşterileriniz ile diyaloğunuz nasıl değişti?

Ceyhun Şen: Yarışmada ödül kazandığım için müşterilerin bakış açısı değişti. Sosyal medya hayatımıza girmeden önce müşteriler salona önyargı ile geliyorlardı. Potansiyel müşteriler kendi Facebook ve Instagram hesaplarımızda paylaştığımız ödüllü tasarımları görüyorlar ve güvenirlilik kazanıyoruz. Müşteriler de HAIRiST ve Estetica’nın sosyal medya hesaplarını takip ediyorlar.

hairistonline: Yarışmalara katılmak bir kuaföre ne kazandırır?

Ceyhun Şen: Motivasyon kazandırıyor. Hem yarışmaya katılan diğer kuaförlerle, hem de kendimle yarışıyorum. Daha iyisini nasıl yapabilirim diye fikir üretiyorum. Jüri üyelerinin sektörün önde gelen kuaförleri arasında gelmesi, bizim çalışmalarımızı değerlendirmeleri bizim için büyük bir fırsat.

Ceyhun Şen@HAIRiST 

hairistonline: Tasarlayacağınız saç modeline nasıl karar verdiniz?

Sıradan bir renklendirme ile yarışmaya girmek yerine dikkat çeken, üzerinde düşünülmüş bir çalışma gerçekleştirdim. Turkuaz, pamuk şeker pembesi gibi tonları seviyorum. Doğal renklendirme teknikleri ile fark yaratan bir saç tasarlamak istedim. Trendleri takip ederek ve araştırma yaparak saç tasarladım. Portalda yayımladığınız en son koleksiyonlarını ve yurtdışında düzenlenen yarışmalarda kazananlarından ilham alıyorum.  

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Estetica Forum

0

ESTETICA FORUM

Mersin’deydik.

Sektör, geleceğin kuaförleri ile bir araya geldi. Sırada İzmir ve Bursa var.

Sektör-Okul ilişkisi başlığıyla, Mersin Üniversitesi’nin ev sahipliğinde Mersin’de ilk EsteticaFORUM gerçekleşti. Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel ile MM Bahçecik Yönetim Kurulu Başkanı Metin Bahçecik moderatörlüğünde gerçekleşen forumda; L’Oréal Profesyonel Ürünler Bölümü Genel Müdürü Emine Akad Gürpınar, AKD (Artistik Kuaförler Derneği)  Eğitim Komisyonu Başkanı Habip Örs, Mehmet Tatlı Kuaförlük ortaklarından Necdet Yazıcı ve L’Oréal Professionnel Eğitim Müdürü Zeynep Atasoy, kuaförlük bölümü öğrencileri ile Estetica Dergisi okuyucuları bir araya geldi.

Forumun açılış konuşmasını Mersin Üniversitesi Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü Öğretim görevlisi Rıfat Aytar gerçekleştirdi. Konuşmasında; “etkinliğin hedefinin sektördeki sorunları konuşarak, bilinç yaratmak ve kuaförlük mesleğine olan ilginin artmasını sağlamak olduğunu ve bölüm olarak; sorumluluk ve aidiyet duygusu bilinci ile kuaförlük mesleğinin ülkemizde ve uluslararası ortamda saygı duyulan bir sanat dalı olması için, üniversite ve meslek yüksekokulu adına sektörle işbirliği içerisinde ortak hareket ederek bilimsel, sosyal ve kültürel çalışmalar da yer almaya gayret ettiklerini“ vurguladı.

Forum konukları ilk olarak; üniversite çatısı altında sektörün ve sektör sorunlarının konuşulmasının önemi ve kuaförlüğün meslek olarak seçilmesi, meslek liselerinde ve yüksekokullarda öğretilmesi hakkındaki düşüncelerinden bahsettiler.

Bir sonraki Estetica Forum 8 Eylül 2015 tarihinde saat 13.30-17.00 arasında İzmir’de Nevvar Salih İşgören Meslek Lisesi Konferans Salonu’nda gerçekleşecek! EsteticaForum’dan yansımaları  Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz.

Eğitimde sınır yok!

0

Eğitimde sınır yok!

“İşinizi, mesleğinizi, kendinizi sevdiğiniz zaman her şeyden beslenebiliyorsunuz. Türk kuaförünün en büyük yanlışı şu: Birkaç yılda ben bu işi öğrendim diye işin içinden çıkıyor. Halbuki öğrenmek hayat boyu devam eden bir süreç. Önlerine hedef koysunlar. Ben geldiğim yere hedeflerle, mesleki aşkla geldim, ama halâ kendimi çok yetersiz buluyorum.”

Erdem Kıramer

Başarının sırrı belki de sınır tanımamak… Kendini eğitmek, gidebildiğin son noktaya kadar yürüyebilmek, yeri geldiğinde koşabilmek ve biraz daha ileriye nasıl gidebilirim sorusunun cevabını aramak… Sürekli eğitimin, öğrenmenin, daha iyisini yapabilmenin yolunu aramak… Sektörün duayeni Erden Kıramer ile gerçekleştirdiğimiz röportaj gençlere ellerinde bulunan fırsatları iyi değerlendirmeleri konusunda ilham oluyor. Mesleki gelişiminize yön vermek için röportaja buradan göz atabilirsiniz. 

 

 

Finalistler ne diyor? Muhammet Usta

0

Finalistler ne diyor? Muhammet Usta

2014 Aralık ayında topuz kategorisinde Ayın Kuaförü, 2015 Haziran ayında Yılın Kuaförü yarışmasında finalist seçilen Muhammet Usta ile görüştük. 

hairistonline: Yarışmaya hazırlık sürecinizi anlatabilir misiniz?

Muhammet Usta: HAIRiST etkinliği kapsamında gerçekleşen Yılın Kuaförü Yarışması’na 2012, 2013 ve 2014 yıllarında katılmıştım. Yarışmanın dijital ortamda gerçekleşmesi ulaşılabilirliğini artırıyor. Her katılışımda yarışmada birinci olmayı hedefliyorum. Salonda keyifli bir heyecan yaratan yarışma bilgi ve becerilerimizi ortaya koymamıza yardım ediyor.

hairistonline: Müşterileriniz ile diyoloğunuz değişti mi?

Muhammet Usta: Müşteriler ödüllü bir kuaföre saçlarını tasarlatmak istiyorlar ve bunu bir ayrıcalık olarak görüyorlar. Haziran ayında yarışmada finalist seçildim ve ödül salona geldi. Bir müşterimiz salona geldi ve bir kahve istedi. Kahvesini getirirken ödülü de getirip kendisinin açmasını istedik. Çok özel bir duyguydu. Müşterim de bizimle bu heyecanı yaşıyorlar.

hairistonline: Yarışmaya katılmak bir kuaföre ne kazandırır?

Muhammet Usta: Kazansanızda kaybetseniz de yarışmaya katılmak kuaföre değer kazandırıyor. Denemezseniz asla kendinizi geliştiremezsiniz. Başarınızın ödüllendirilmesi bambaşka bir duygu. Meslektaşların kaybetmekten çekindikleri için yarışmaya katılmaya çekiniyorlar. Oysa ki yarışmaya katılmak şimdi çok daha pratik. Yapmaları gereken tek şey biraz cesaret gösterip salonda tasarladıkları saç tasarımını cep telefonu ile çekerek göndermek. Kuaförlerin kabuğundan çıkmaya ihtiyacı var.  

www. hairist.com.tr kuaförlere sunulan çok özel bir platform. Dünyadan saç koleksiyonlarını, etkinlikleri, eğitimleri, moda sanat haberlerini, sektörün önde gelen kuaförleri ile gerçekleştirdiğiniz röportajlardan ilham alıyoruz. Yürüttüğünüz yarışma ile kuaförlere daha iyisini yapmaları konusunda teşfik ediyorsunuz.  

hairistonline: Yarışmaya katılacağınız tasarım için fikir üretirken nasıl bir süreç yaşadınız?

Ben gördüğüm, dokunduğum her şeyden ilham alıyorum. Saç tasarlarken bir bankın üzerindeki tahtanın dokusundan, bir çiçeğin renk geçişlerinden; doğadan etkileniyorum… Tasarladığım saçta turkuaz tonlarını ağırlıklı olarak mavinin birçok tonu var. Sert hatlı bir kesim modeline soğuk tonlarda yumuşak geçişler ile renklendirme yaptım.

Tasarladığınız saçları jüri üyelerinin değerlendirmesi farklı bir heyecan veriyor. İşinizi profesyonellere beğendirmek çok daha zor. Cesaret gösterip yarışmaya katılacak kuaförlere özen göstermelerini öneriyorum.    

Muhammet Usta’ya teşekkür ederiz. Sizin de tasarımlarınızı bekliyoruz. Finalistlerden biri olun sizin de başarı hikayenizi yazalım.   

Adım adım ilham…

0

Güçlü duruş, ayrıntılar ile farklılaşan ilham veren stiller…

Coiffeur en France 2015 İlkbahar Yaz koleksiyonundan farklı uzunlukta olan kahküller, temiz ve kusursuz hatlar ile saç stilinin adım adım uygulanışını haber galerisinden inceleyebilirsiniz.

Saç: Coiffeur en France

Artistik Direktör: Pascal Raffy-Buge

Saç stilisti: Marion Dauch, Chrystelle Berthelot e Benjamin Starter

Fotoğraf: Claudia Fessler

Makyaj: Pomme Seiler

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Finalistler ne diyor? Can Özcan

0

Finalistler ne diyor? Can Özcan

hairist online: 2012 ve 2013 yıllarında HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması’na katılmıştınız. Kasım 2014’de şekillendirme kategorisinde, Ocak 2015’de topuz kategorisinde kazanan; 2015 Mayıs’ta 3 tasarımınızla ve 2015 Haziran’da finalistler arasında yerinizi aldınız. Öncelikle istikrarlı başarınız için sizi tebrik ederiz. Ödüllü bir kuaför olmak size ne hissettirdi? 

Can Özcan: Yarışmalara katılmak beni motive ediyor. www.hairist.com.tr’de yurtdışında tasarlanan saç koleksiyonlarını, İngiliz Kuaförleri Ödülleri, NAHA gibi yarışmalarda kazananların çalışmalarını takip ediyorum. www.hairist.com.tr’de beğendiğim fotoğrafları favorilerim bölümüne ekleyerek arşiv yapıyorum. Böylece müşterime sunabileceğim seçenekleri internet üzerinden gösterebiliyorum.  Farklı kesim ve renklendirme çalışmalarını incelerken yenilikçi fikirler üretebiliyorum. Yarışmaya başvuru yapacağım saçları son trendleri araştırarak tasarlıyorum.

hairist online: Yarışmaya hazırlanırken nasıl bir süreç yaşadınız?

Can Özcan: Salonda tasarladığım herhangi bir saç tasarımı ile yarışmaya katılmıyorum. Yarışma için tasarlayacağım saçlar için müşterilerden önceden randevu almalarını istiyorum. Müşterim ile saçlarını tasarlamadan önce giyeceği kıyafete kadar her şeyi konuşuyoruz. HAIRiST ve Estetica Facebook ve Instagram sayfalarında yayımlanan diğer tasarımları inceliyorum, tasarımlar çok güzel olmasına rağmen fotoğraf saçı göstermediği için tercih edilmiyor. Bu yüzden fotoğraf çekimlerine çok özen gösteriyorum.  

hairist online: Ödül almak size ne kazandırdı?

Can Özcan: Yarışmaya katılmak araştırma yönümü geliştirdi, daha iyisini yapabilmek için sürekli yenilikleri takip ediyorum.

HAIRiST sektörün önde gelen kuaförleri ile aramızda köprü kuruyor. Her ay değişen değerli jüri üyelerinin tasarımlarımız üzerinden değerlendirme yapması, bunun için zaman harcanması mesleğe verilen önemi gösteriyor. Biz de tasarımlarımızı onlara gösterme şansı elde etmiş oluyoruz.

Bir kuaförün tasarımı ile ödüllendirilmesi çok özel bir duygu. Çevremdeki tüm kuaförleri yarışmaya katılmaları için teşvik ediyorum.

hairistonline: 4 kez ödül kazandınız. Hayatınızda ne değişti?

Can Özcan: Ödül kazandıktan sonra özellikle gelin başı için salonu tercih eden müşterilerde neredeyse %40 artış oldu. Müşteriler bana daha çok güven duymaya başladılar. Onlar da benim gibi yarışmanın sonuçlarının açıklanmasını sabırsızlıkla bekliyorlar. Yarışma heyecanını benimle birlikte yaşıyorlar. Tebrik telefonları, mesajlar geliyor. Bu onur verici bir duygu. 

hairistonline: Eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Can Özcan: Paris Kuaför’de Hakkı Kutlugün benim ustamdı. Kuaförlüğün ne kadar özel bir meslek olduğunu bana o öğretti. Bizi yurtdışına eğitimlere gönderiyordu. Donanımlı yetişmemizi istiyordu. Ustaya vefanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Deneyimsel pazarlama

0

“Rock konseptinde tasarladığımız bir koleksiyonumuzun lansmanı sırasında, salon çalışanları ellerinde kartondan gitarlar ile müşterileri karşıladılar. Müşteriler salonda sıkıntılarını bir kenara bırakıyorlardı. Onların duygularını başka yönlere çekiyorduk."

Orhan Bademli

Kuaförler müşterilere salonda farklı bir deneyim yaşatmalılar. Beklenenden daha fazlasını vermek her zaman sizi akılda kalıcı yapıyor. Nasıl ki markalar deneyimsel pazarlama teknikleri ile reklamlarını yapıyorlarsa, kuaförlerin de müşterilerin duygularını harekete geçirmek için beyin fırtınası gerçekleştirmesi gerekiyor. Farklı kimliği ile öne çıkan kuaförlük markası Orhan Bademli  röportajımız sırasında salonlar için özel konseptler geliştirmenin öneminden bahsetmişti.

  • Müşterilere cumartesi günlerinin şarap günü olduğunu söyleyerek salona davet edebilirsiniz ve o günlerde konsepte uygun müzikler çalabilirsiniz.
  • Biraz eğlence için bir çalışma gününde tüm çalışanlara rengarenk peruklar takabilir.
  • Çalışanlar farklı kostümler giyebilir, büyük gözlükler takabilir.

Biraz eğlence, unutulmayacak anılar, müşterilerin tekrar salona uğramaları için yaratılan nedenler…

Siz de müşterinize keyifli anlar yaşatmak için farklı konseptler sunabilirsiniz.  

Orhan Bademli ile röportajımıza göz atmak için tıklayın

 https://www.hairist.com.tr/konugumuz_orhan_bademli-1853–.html

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Pivot Point eğitimlerinin ve eğitmenlerinin farkı!

0

Pivot Point eğitimlerinin ve eğitmenlerinin farkı!

Estetica: Pivot Point eğitimlerini diğerlerinden ayıran fark nedir?

Orhan Çimenoğlu: Pivot Point eğitimlerinde sadece saçın nasıl yapıldığı gösterilmiyor. Neden gösterilen şekilde yapıldığı hakkında bilgi veriyoruz. Katılımcılar eğitimde düşünerek ve planlayarak saç tasarlıyorlar. Salonda müşteri memnuniyeti sağlayacak bir saç tasarlayabilirsiniz, o gün istediğiniz gibi bir ahenk yakalarsınız, fakat aynı stili tekrar tasarlayamayabilirsiniz. Pivot Point olarak, eğitimlerde gösterdiğimiz saçların tekrarlanabilmesini ve anlatılabilmesini istiyoruz.

Topuz eğitimlerinde katılımcılara saçı tararken topuzu nereye tutturmaları, hangi lastikle nasıl bağlamaları, saçın bombesinin nerede olması gerektiği konusunda yönlendiriyoruz. Proporsiyonu dengeleyip, saça nasıl şekil vereceklerini, örgü stilinde twist gibi farklı teknikler ile nasıl saçlar tasarlayabileceklerini gösteriyoruz. Pivot Point eğitmenleri olarak aynı dili konuştuğumuz için bilgiyi aynı şekilde aktarabiliyoruz. Net cümlelerle ne yapılacağını anlatabiliyoruz.

"Kuaföre seçenekler sunup, salonlarda eğitimlerde gördüklerinin üzerine katarak, kendilerini geliştirmelerini ve daha iyisini yapabilmelerini sağlıyoruz. Sadece yemek yapmanın tarifini değil, farklı malzemeler ile yemeğe nasıl lezzet katabileceklerini gösteriyoruz." 

Estetica: Pivot Point eğitmenlerinin farkı nedir? İyi bir eğitmen sizce nasıl olmalı?

Orhan Çimenoğlu: Pivot Point eğitmenleri olarak bizim özelliğimiz katılımcıların sorularına açıklama getirebilecek donanıma sahip olmak için kendimize yatırım yapmamız. Bir eğitmenin sunum becerisinin yanı sıra katılımcıların ihtiyacı olan bilgiyi en iyi şekilde aktarması çok önemlidir. Çok iyi saç kesmek ya da şov gerçekleştirmek başka, eğitim vermek bambaşka bir şeydir.

Eğitmenler kendilerini gerçekleştirmeye değil kuaförlere bir şeyler kazandırabilmeye odaklanmalılar. Eğitmenler katılımcıların hayatlarına bir şeyler katabilmek ve salona daha donanımlı dönebilmelerini sağlamayı hedeflemeliler ve meslektaşlarına saygılı olmalıdır. Onlar ne kadar başarılı olurlarsa sektör daha ileriye taşınır. Dolayısıyla imajımız da değişir.   

Pivot Point'te kuaförleri bekleyen sürprizler için Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısını ziyaret edebilirsiniz. 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Davines CEO’su Paolo Braguzzi ile beraberiz

0

Davines CEO’su Paolo Braguzzi ile beraberiz

Davines tarafından her yıl dünyanın farklı ülkelerinde gerçekleştirilen ”Hair On Stage” etkinliği hakkında Davines CEO’su Paolo Braguzzi ile görüştük.  

Estetica: HoS Etkinliği hakkında bilgi verir misiniz?

Paolo Braguzzi: World Wide Hair Tour (WWHT)  ismiyle büyük bir uluslararası etkinliğimiz var buraya tüm dünyadan katılım mümkün. HoS ise daha bölgesel bazda farklı lokasyonlarda gerçekleştirdiğimiz bir buluşma ki burada da Türk kuaförler ile ağırlıklı olarak İskandinav kuaförlerin buluşması var. Deneyimleri topluluğumuzla paylaşıyor ve bir araya geliyoruz. WWHT’un küçük ve tek günlük versiyonu diyebiliriz.

Estetica: HoS için neden İstanbul’u seçtiniz? Özel bir nedeni var?

Paolo Braguzzi: Öncelikle Davines Türkiye’nin başarısı burayı seçmemiz için önemli bir neden. Davines’in Türkiye’deki başarısını paylaşmak ve aynı zamanda Davines’in nasıl bir marka olduğunu da sektöre göstermek için tercih ettik. Davines’in Türkiye’deki başarılı işbirliğini bir kez daha kutlamak ve Türkiye’deki ekibe teşekkür etmek istedik. Tabii ki İstanbul’un cazibesinden bahsetmek istemiyorum.

Estetica: WWHT ne zaman ve nerede olacak?

Paolo Braguzzi: Ocak 2016’da WWHT için Los Angeles’ta olacağız. Yine mükemmel bir içerik ve şovlarla dolu olacak.

Paolo Braguzzi’nin Davines Türkiye’nin pazarda gösterdiği yükselişi hakkında yorumlarını ve geleceğe dair öngörülerini Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz. 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

İpler kimin elinde?

0

İpler kimin elinde

Günümüzde müşteri algısı, beklentileri eskisinden çok farklı. Değişen müşteri davranışları ile birlikte her sektörde olduğu gibi kuaförlük sektöründe de dinamikler değişti. Eskiden kuaförler müşterilere saç modeli önerirlerdi. Şimdi ise ipler daha çok alacağı servis konusunda araştırma yapıp kuaförü yönlendiren müşterinin elinde… Sadece saç kesim, renklendirme ya da topuz konusunda değil, ürünler konusunda da müşteriler daha bilinçli… Dolayısıyla kuaför ve müşteri arasındaki diyolog çok farklılaştı. Bu anlamla müşteriye yaklaşımlar yön değiştirdi. Konsiltasyon sırasında müşteriler daha çok kuaförleri yönlendirmeye başladılar. Bir uzman olarak ipleri elinize alıp uygun olmayan bir işlem için ikna edici bir tavır almalısınız.     

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975