Zaza Han’ın öyküsü

Bilmeyen var mı?

Aynı ruhu, tutkuyla senelerdir içinde taşıyan; raflarında kuaförlük tarihinin izlerini barındıran bir buluşma noktası: Zaza Han.

Sadece alışveriş için değil, adeta kuaförlerin yakın dostlarını ziyaret etmek için uğradıkları bir yer… Günümüzün değişim gösteren ticaret hayatına rağmen dimdik ayakta duran bir merkez. Kuaförlüğün solunduğu bu özel yerde dünden bugüne ne değişti? Han yangından nasıl etkilendi? Ticaretin geleceği var mı? E- ticaret satışları etkiledi mi? Han Yöneticisi Musa Oğuzcan, Yardımcısı ve Fonex Kozmetik adına Kadir Bıyıklı, Deniz Kozmetik Yöneticisi Sezgin Polat, Fönsan adına Cemal Gülgen, Kozmar adına Mustafa Sert ve Nebioğlu Kozmetik adına Hasan Gazi bize Zaza Han’ı anlattı.

saç ,tasarım ,kuaför ,kuaförlük ,sektörel ,sektör ,zazahan

Musa Oğuzcan: Ben 1977 yılından beri handayım. O zamandan bu yana çok değişim oldu. Eskiden handa daha çok saat, aksesuar, elektronik, hırdavat, tüfek malzemesi, oyuncak satışı yapan firmalar bulunuyordu. 1990 yılından sonra Zaza Han dönüşüme uğradı. Kuaför malzemeleri tedarik eden firmalar çoğaldı. Potansiyel büyüdükçe handa çeşitlilik arttı. Her segmentten ürünlerin satışı yapılmaya başladı. Dünden bugüne Zaza Han kozmetik sektöründe markalaştı.

saç ,tasarım ,kuaför ,kuaförlük ,sektörel ,sektör ,zazahan

Kadir Bıyıklı: 2011’den itibaren han yönetiminde yer alıyorum. 1986’da Tahtakale’ye; 1993 yılında Zaza Han’a geldim. Biz Fonex ve Moser tıraş makinelerinin distribütörüyüz. Musa Bey’in de söylediği gibi handa 90’lardan sonra kuaförlük malzemeleri satışları arttı. Araştırmalara göre krizden etkilenmeyen tek sektör güzellik ve kozmetik. Türkiye’de o dönemde yaşanan kriz handaki konsepti değiştirdi. Aslında her şey kendiliğinden şekillendi. Bence kuaför malzemeciliği de kuaförlük de çok saygın meslekler. Senelerdir buradayım, burada ortam çok güzel, çok hareketli bir atmosfer var.

saç ,tasarım ,kuaför ,kuaförlük ,sektörel ,sektör ,zazahan

Hasan Gazi: Zaza Han 90’lı yıllarda bizimle beraber sektörel bazda kuaförlerin ürün tedarik etmeleri için ortak bir nokta haline geldi. 40 seneden beri üç şube ile kuaförlük sektörüne yönelik ürün sağlıyoruz. Müşterinin beklentilerine göre yenilikleri takip ederek, makas, tarak, fırça, fön makinesi gibi satış yaptığımız araçları genişlettik. Profesyonel firmalar ile iş ortaklığı yapıyoruz. Bu sektörde ileri gelen bir firmayız. Söz sahibi olmak için kazandığımızı bu sektöre yatırıyoruz. Bizim tedarik ettiğimiz ürünler kadınlara ve erkeklere hitap ediyor, kuaför sektörünün dışında güzellik sektörüne yönelik ürünler de sağlıyoruz. Müşteriler en iyi ürünü, en iyi fiyata, en iyi şekilde bulabiliyorlar. Kazakistan, Azerbeycan, Türkmenistan, Kosova, Bulgaristan gibi ülkelere aktif olarak ürün sağlıyoruz.

Cemal Gülgen: Han, kökü Osmanlı ve Selçuklu dönemine dayanan ticaret yaparken iyi insan meziyetlerini esas alarak düzenleyen bir örgütlenme olan ahilik sistemi ile yönetilir. Ahilik iyi ahlakın, doğruluğun, kardeşliğin, yardımseverliğin birleştiği bir sosyo-ekonomik düzendir. Ticaret yapma felsefemiz dürüstlük, erdemli olma, saygı çerçevesinde müşteriyi kazanmak için sağduyulu olmaya dayanır. Esnaf siftah yaptığında ikinci gelen müşterisini yan dükkana gönderir. Herkes bir dayanışma içindedir.

saç ,tasarım ,kuaför ,kuaförlük ,sektörel ,sektör ,zazahan

Sezgin Polat:  Zaza Han’ın çok farklı bir havası ve çok iyi bir müşteri potansiyeli var. 1990’lardan önce kuaför malzemeleri ürün tedarik edilebilecek firmalar çok yoktu. Bu nedenle Türkiye’de böyle bir eksiklik vardı. Bunu doldurmak için Nebioğlu Kozmetik ve Fonex öncü oldu. Handa saç havlusundan salon eşyalarına, manikür pedikür araçlarından, saç bakım ürünlerine kadar her şeyi bulmak mümkün. Kuaförlerin tüm ihtiyaçlarına cevap verebildiği için dünyada bilinirlik sağlayan bir başarı hikayesi var hanın.

Mustafa Sert: İlk geldiğimizde daha az esnaf vardı. O zamanlar iki dükkan bulunuyordu. Şimdi 15 dükkan oldu. Gittikçe büyüyor. Talep artıyor. Her geçen gün daha fazla müşteri oluştu. Han eskiden kuaför malzemeleri odaklı değildi.Şimdi herkes aynı çatı altında toplandı. Türkiye’de, dünyada hanın namı yayıldı. Avrupa’dan gelenler orada böyle bir merkezin olmadığını söylüyorlar. Kuaförler burada istediği çeşidi görebiliyorlar. Buradan istediği tüm ürünleri satın alabiliyor, yenilikleri keşfetmek için tercih ediyorlar. Yurtdışından Zaza Han konseptinde bir şirket açmak için toplu alışveriş yapmak isteyen müşteriler geliyorlar.

 

Zazahan'da yaptığımız söyleşinin devamına Estetica Dergisi Ağustos-Eylül 2015 sayısından ulaşabilirsiniz…

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975