Ana Sayfa Blog Sayfa 357

Ödüllü salon tasarımı

0

Ödüllü salon tasarımı

Port Melbourne’daki Travis Walton Mimarlık tarafından tasarlanan TONI&GUY Salonu, Avusturalya İç Mimarlık Tasarım Yarışması’nda Retail Dizayn Ödülü’nü kazandı. Salon zamansız estetik anlayışı ve şıklığı ile dikkat çekerek bütün övgüleri topladı.

Salondaki boşlukları bir avantaja dönüştüren salon tasarım ekibi, asma kattaki VIP bölümüne butik ve samimi bir hava kattı. Tasarım ekibi rustik malzemelerle bir tarih dokusu elde ederek bu dokuyu modernizmle yorumlamıştır.

Klasik ve yenilikçi fikirlerin bir arada akıllıca kullanılması, tasarıma Retail Dizayn Ödülü’nü kazandırdı.

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Yeni yılı planlayın…

0

Yeni yılı planlayın…

Yeni yılda salonlarınıza yenilikler getirmek ve yıllık planlarınızı düzenlemek için geç kalmayın.

Sektörün bir getirisi olarak kuaförlerin sürekli kendini güncel tutması gerekir. Salonunuzda yapacağınız yenilikleri ve yıl içerisinde alacağınız eğitimlerin planlarını yapmak için en iyi zamanlardayız. Plan yapmak; yıl içerisinde gerçekleştirmek istediğiniz amaçlarınıza ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Alacağınız eğitimler, yapacağınız dekorasyonlar yıllık planlarınız dahilinde olduğu sürece hep bir adım önde başlamış olacaksınız.

Salonlarınızı teknolojik gelişmelere adapte etmek, dekorasyonunuzda ufak tefek değişiklikler yapmak ve vereceğiniz servislerin düzenlenmesini sağlamak için telefonlarınıza yükleyebileceğiniz çeşitli ajanda uygulamalarından faydalanabilirsiniz.

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Zanaat Atölye

0

Zanaat Atölye

Nişantaşı’nda bulunan Zanaat Atölye adlı kuaför salonunun farklı tasarımı hakkında salon sahibi Bulut Mayasgil ile konuştuk:

‘Salonumuzu tasarlarken bir mimar ile beraber çalışmadım. Kendi içimden geldiği gibi dekora etmeyi tercih ettim. Salonumuzdaki bütün parçalar el sanatı, el işçiliğini yansıtan biblolar; kamera, dikiş makinası, inşaat malzemeleri… Biraz el işçiliğinden geldiğim için aslında küçükken altın ve pırlanta üzerine çalışıyordum ve elim o konularda gelişti. Bununla beraber bu işin biraz da felsefesinin olduğunu düşünüyorum. Tek düze bir iş değil. Salonu da bohem ya da vintage diye kategorize etmeyi sevmiyorum. Burada çok retro da var, çok eski de var, çok yeni şeyler de var. Bu sebeple tam bir isim koyamıyoruz. Gelen müşterilerde bizimle aynı fikirde. Müşterilerimizden hiç olumsuz bir tepki almadık. Yine de çok alışıldık bir kuaför salonu tarzında değiliz. Bize gelen müşterilerde bizim gibi rahat bir ortamda olmayı tercih ediyor. Zaten mekanı ile örtüşmeli insan, yabancı durmamalı. Bu yüzden ruhumu yansıttığımı düşündüğüm bir mekan yarattım. Her parça bir şey ifade eder ve bir şey katar. İnsanlarda bize farklı bir şey yaptığımızı hissettiriyor.’’

Salon tasarımının tamamını incelemek için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz.

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Yeni trendler

0

Son trendler

Podyumlardan salonlarla taşınan yeni trendler: Simli saç dipleri ve konfeti saç trendi!

Bu yeni saç trendleri, günümüz cesur saç uygulamalarını seven genç ve dinamik hisseden kadınların ruhunu yansıtıyor. Rengarenk simlerin saç diplerine uygulanması ile oluşturulan simli saçlardan, konfeti materyalleri ile saçlarda bir şölen havası yaratan konfeti saç trendine kadar bütün bu yeni trendler sosyal medyada büyük bir yankı uyandırıyor. Özel gecelerde ya da festivallerde çokça göreceğimiz bu modeller uzun bir süre daha trend olarak yerini koruyacağa benziyor.

İşte uygulamalardan birkaç örnek:

@alipirzadeh

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Saç sanatı ve resim

0

Saç sanatı ve resim

Saç tasarımcısı Müfide Halaceli resim sanatı ve saç sanatını birleştirdi!

Rembrandt’ın Gece Nöbeti "The Night Watch " tablosundan ilham alarak tabloya ait figürleri kadınlarla beraber resmetti! İşte Müfide Haceli’nin çalışma hakkında görüşleri;

Tabloyu birçok kez görmek için özel olarak müzeye gittim ve her gördüğümde ‘Neden sadece erkekler resmedilmiş?’ diye kendi kendime sordum.

Kadınlarla resmedilse nasıl olur diye düşündüm. Bu düşünce beni hiç bırakmadı ve dünyaca meşhur ‘Gece Nöbeti’ tablosunu fotoğraflarla yorumlamaya karar verdim!

Müfide Haceli’nin amacı Hollanda toplumunda başarılı kadınları, sanat ve saç sanatı konusuyla gündeme taşımaktır!

Bunun için 3 önemli unsur üzerinde durur: Yaş; genç ve yaşlı kadınlar, etnik; Hollanda’da yaşayan değişik etnikler ve branş konusunda toplumun her kesiminden kadınlara rol vermiştir. Bunu Rembrandt’ın resminin tam tersine, erkek silahşörler yerine, Avrupa’nın en güçlü veya gönüllü olarak çalışan, topluma yararı olan kadınlarına yer vererek icra etmiştir.

Haceli, Gece Nöbeti Tablosu’ndaki yüzbaşı yerine iki dönem Brüksel’de Avrupa Parlementosu başkanlığı yapmış olan Neelie Kroes’e yer vermiştir. Yüzbaşının yanındaki teymen yerine ise Content adlı Hollanda’nın en başarılı iş kadınlarından Sylvia Toth’u eklemiştir. Onların yanısıra tabloda ünlü sanatçıları ve başarılı iş kadınlarını görmek mümkün. Müfide Haceli’nin salonunda resimi sergilenmektedir ve medya tarafından büyük bir ilgi görmektedir.

Haceli, sergisini Türkiye’deki sanatseverlere taşımanın en büyük hayellerinden biri olduğu da dile getiriyor.

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

66.sayı

0

Estetica Dergisi Aralık-Ocak 2015/16

Yeni sayımızda sektörün en özel etkinliklerini, keyifli röportajları ve en ihtişamlı saç modellerini bulacaksınız.

Dolu dolu toplam 204 sayfa, 66. sayısı ile Estetica Dergisi kuaförlüğün ışıltılarını yansıtmaya devam ediyor:
 

-Kuaförlüğün özel hikayelerinde Erdem Kıramer ve Hakan Köse'yi okurken siz de duygulanacaksınız.
 

-Aveda Kongresi 2015, L'Oréal Professionnel Mesleki Forum 2015, Wella TrendVision 2015 etkinliklerinden izler kuaförlüğün ihtişamını yansıtıyor.
 

-Özel koleksyonlarıyla MM Bahçecik ve Paris Kuaför çalışmaları ilham verecek.
 

-Kérastase Lüks Kongresi'nden özetler bir kez daha düşündürecek.
 

-Bursa'da gerçekleşen EsteticaForum'da kuaförlük bölümü öğrencilerinin enerjisini göreceksiniz.
 

-Estetica Yılın Meslek Onur Ödülü için geri sayım başladı…
 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Kim Vo ile Amerika’da eğitim

0

Kim Vo ile Amerika'da

2016 Şubat ayında gerçekleşecek Schwarzkopf Professional Amerika eğitim seyahatinde, Kim Vo ile İzle ve Öğren Semineri'nde kusursuz sarışınlık servisi sunan Blond Me ürünlerini ve tekniklerini öğretilecektir.

Kim Vo kimdir?

Britney Spears, Goldie Hawn, Kate Hudson gibi ünlü müşterilere hizmet veren Schwarzkopf Professional Global Sarı Saç Elçisi Kim Vo hiç şüphesiz şarışınlık konusunda dünyanın en iyi isimlerinden! Birçok derginin, televizyon şovlarının konuğu olan Kim Vo, Vogue Dergisi tarafından ‘The Best Blonder in the Business (En İyi Sarı Saç Uzmanı)’ olarak seçilmiştir. Beverly Hills, Los Angeles, Salt Lake City’de salonları olan Kim Vo, saç güzellik ve stil uzmanı olarak Amerika’da milyonlar tarafından tanınıyor. 

Etkinlikte neler olacak?

Beverly Hills’te bulunan salonlarının yoğun çalışma temposuna bir mola vererek, kuaförlük işini nasıl sağlam bir işletme imparatorluğuna dönüştürdüğünü ve Blond Me’nin kendisi için neden bu kadar önemli olduğunu Şubat ayında Miami'de katılımcılarla paylaşacak! Çeşitli teknikler ile Blond Me  formülasyonları hakkında bilgi verecek.

Seminerde ele alacağı konular:

Ø   Ünlü müşterileri kimlerdir?

Ø   İşletmesini nasıl başarıya taşıdı?

Ø  Teknikleri ve sarı saç hizmetleri için yeni fikirleri nasıl geliştiriyor?

Ø  Sarı saç işini nasıl geliştirebileceğiniz hakkında ipuçları&küçük hileler

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Sylvie Moreau bizimle…

0

ÖZEL BİR RÖPORTAJ

Estetica Network Ekibi bu yıl Berlin’de düzenlenen Uluslararası Trend Vision Finali’nde geleceğin Coty Profesyonel Güzellik Ürünleri Bölüm Başkanı Sylvie Moreau’yla röportaj yapmaktan büyük mutluluk duydu.

Estetica Türkiye, ABD, Kore, Romanya, Fransa, Rusya, İtalya ve İspanya Genel Yayın yönetmeni ve editörleri ile Sylvie Moreau bir arada…

 

Estetica: P&G Salon Bölümü’nde edindiğiniz tecrübe yeni konumunuzda size ne gibi faydalar sağlayacak?
 

"Yeni görevimin gerektirdiği süreklilik anlayışını devam ettirdiğim sürece son derece faydalı olacağı kanısındayım. Wella ve saç tasarım endüstrisini tanıtmayı sürdürüceğim; markanın en önemli kolu OPI olacak ve en büyük hedefim olan Coty’nin büyümesine katkıda bulunmaya devam edeceğim. P&G’de öğrendiğim herşeyin katkı sağlayacağını düşünüyorum: Wella’da beraber çalıştığım tüm ekipler bu maceranın bir parçası olacak."

 

Estetica:Yeni görevinizdeki hedefleriniz nelerdir?

 

"Bunu söylemek için çok erken.  Yeni bölüm için planladığımız stratejiyi birleşme tam anlamıyla gerçekleştiğinde devreye sokabiliriz. Şu anda Wella ekibini mevcut iş stratejisiyle yönetmeye devam ediyorum ve bu bizim dünya çapındaki başarımıza büyük katkı sağlıyor. 9-12 ay içerisinde resmi olarak başkanlığa atanacağım, o zaman tekrar biraraya gelip yeni strateji hakkında konuşuyor olacağız!"

 

Estetica:Salon işinin büyümesine daha fazla katkı sağlamak amacıyla OPI  hizmetlerini ne yönde geliştirmeyi düşünüyorsunuz?

 

"Bu konuda konuşmak için de henüz erken, yaptıkları işleri, sundukları fırsatları ve karşılaştıkları zorlukları daha iyi anlamak amacıyla OPI ekiplerini oluşturanlarla biraraya gelmeliyiz.  Coty Professional Güzellik Bölümü, profesyoneller açısından kaliteyi en üst seviyeye getirmek istediğimizin önemli bir göstergesi: bunlar salonlar ve tırnak süslemenin vazgeçilmez unsurları. Ekibimiz tamamlayıcı hizmetler bakımından doğacak fırsatlardan son derece umutlu. Tırnak süsleme salonlarda mevcut olmakla beraber henüz portföyümüzün bir parçası değil. OPI fırsatını ancak birleşme tam anlamıyla gerçekleştiğinde daha ileri seviyeye taşıyabiliriz."

 

Estetica:Bazı ülkelerde salonlar spa hizmeti de veriyor, bu demektir ki hizmetler daha kapsamlı. Buradan yola çıkarak, Coty’nin profesyonel salon hizmetindeki marka pörtföyünü genişleteceğini söyleyebilir misiniz?
 

"Tekrardan belirtmeliyim ki bunu söylemek için henüz çok erken. Zira iki ayrı şirketten oluşuyoruz,tek bir kuruluş değiliz. Fakat şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki, Coty rekabetçi güzellik endüstrisinin 3 farklı bölümünde lider olmaya talip: profesyonel iş hacmi, parfüm ve cilt bakımını içine alan lüks sektörü ve tüketici güzellik ürünleri. Amaç tüketici ve profesyonelleri her anlamda mutlu etmek. Şu anda sadece Wella ve OPI var, zamanı geldiğinde daha iddialı planlardan söz edebiliriz…"

 

Estetica: Yönetici birimlerde 20 senenin üzerinde tecrübe sahibi olan bir kadın olarak yeni pozisyonunuzla ilgili hisleriniz ne yönde?

 

"Gururluyum ve mutluyum. Bu sektör, %80’ini kadınların oluşturduğu tartışmasız profesyonel bir sektör. Yeni görevimle ilgili kadınlardan aldığım pozitif tepkiden çok etkilendim. Bunun saç tasarımındaki başarılı kadınlara verilen destek açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bunların yanısıra benim diğer bir tutkum genel anlamda çeşitlilik: stil, milliyet ve hatta cinsiyetteki farklılıklar. Bu düşünce muhtemelen kendim ve kız kardeşlerim için herşeyin mümkün olabileceğine inandığım çocukluk yıllarıma dayanıyor. Hiçbir zaman kendime sınır koymadım, hep kanatlarım varmış gibi hissettim ve bugün de daha farklı düşünmüyorum. Coty’deki yeni görevimin saç tasarımdaki kadın dayanışmasına dair önemli sinyaller verdiği kanaatindeyim…!"

 

Estetica: Kadın stilist ve yöneticilere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

 

"Çekinmeyin! Kendinize inanın, yeteneklerinize güvenin: tüm insanlar eşittir. Arzum eşitlik kavramını en geniş kapsamda yaymak. Kültür ve eğitim seviyesi yüzünden kadınlar bazen kendilerini geri çekiyorlar: Gerçek şu ki herşeyi yapabiliriz – o zaman hayallerinizin peşinden koşun!"

 

Estetica: Sosyal ve dijital medyada oldukça aktifsiniz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz; eğitim, büyüme ve gelişim bağlamında saç tasarımcılarına neler sunuyor?

 

"Bu hepimiz açısından oldukça önemli bir husus – günümüz dünyası dijital etrafında şekilleniyor. Özellikle birbirleriyle bağlantı kurma ve bir aile olma arzusu içerisindeki bireylerden oluşan çok bölümlü endüstrimiz açısından büyük bir fırsat. Dijitalin en önemli potansiyeli bireylerin birbirleriyle iletişime geçerek topluluk haline gelmeleri. www.wella.com bizim dijital çözümlerimizin odak noktası: trendler ve herbir Wella salonunun randevu vermek ve teşekkür kartları yollamak amacıyla indirebileceği görsellerden oluşan mymarketing(benim pazarlamam) gibi işle ilgili çözüm yollarının yanı sıra çok sayıda online eğitim içeriği mevcut.  En küçükleri dahil olmak üzere, bu kaynaklar tüm Wella salonları için ücretsiz ve gerekli bazı tavsiyelerle destekte bulunuyoruz (müşterilerden oluşan bir e-mail ağı oluşturmak ve önemli promosyon hizmetlerini tanıtmak gibi), çünkü alanlarındaki uzmanlıklarını geliştirmelerini arzuluyoruz.  EsteticaNetwork –bizim gibi– aynı zamanda dijital açıdan sektör için bir referans noktası. Muhteşem salon partnerleri olmak istiyoruz ve bu bakımdan birçok ortak noktamız olduğunu düşünüyorum. Tabii ki vizyonumuz aynı: endüstriyi büyütmek için dijital dünyadan faydalanmak ve salonlar için kaliteli ürünler üretmek."
 

 

Estetica: Başarınızın sırlarından biri her zaman iletişim halinde olmanız, saç tasarımcılarıyla, yöneticilerle ve dünya çapındaki ortaklarla yakınlık kurabiliyorsunuz…

 

"Teşekkür ederim, gerçek şu ki, profesyonel ve özel hayatımı hiç ayrı tutmadım. 21 yıl önce Wella’ya katıldığımdan bu yana açık bir kitap gibiyim. Özel hayatımda ve işimde hep aynı kişiyim. Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla onu iletişim aracı olarak kullanmam benim açımdan doğal bir süreçti. Dijital, özellikle bizimkisi gibi ilişkilerin büyük önem taşıdığı sektörler açısından bakıldığında bireyler arasındaki iletişimi sağlamada etkili bir araç. Dijital, her zaman yaptığım şeyi yapmaya devam etmem ve varlık alanımı hareket etmeye mecbur kalmadan genişletmem için bana fırsat  verdi! Aynı zamanda da çok eğlenceli – Facebookda kızımla arkadaş sayımızı yarıştırıyoruz! Bu iletişim sayesinde Wella ailesi sosyal medyada yayılmaya devam ediyor – bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sanal ilişkilerin gerçek olmadığını düşünenlere karşı vereceğim cevap şu: Bu benim için muhteşem bir yeni gerçeklik olgusu – daha evvel mevcut olmayan ve benim basın dahil herkes ve herşeyle iletişim halinde olmamı sağlayan bir firsat!"

 

Işıkları yansıtın

0

Fütüristik bir salon

Geri dönüştürülebilir aliminyum levhalar, suyun ve saçın akışını yansıtmak için ışıkları yansıtan zarif ve yumuşak bir tasarım olarak salonun tavanlarında kullanıldı.

Duvarlarda gölge renkli gümüş tonlar kullanılarak yine bir ışık oyunu elde edildi. Su bütün yaşamın kaynağı olarak salon tasarlanırken baz alındı ve fütüristik tarz ile yorumlandı. Salon tasarımlarının tamamını incelemek için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz.

Mimarlık: Moriyuki Ochiai Architects

Dizayn: Moriyuki Ochiai

Fotoğraf: Atsushi Ishida

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Eğitim sevgisi ile Sermil Yılmaz

0

Wella Eğitim Takım Lideri Sermil Yılmaz ile beraberdik!

hairistcomtr: Bize biraz profesyonel geçmişinizden söz edebilir misiniz? Kuaförlükle ilk ne zaman tanıştınız?

Sermil Yılmaz: Mesleğime ilk olarak Almanya’da başladım. Orada bir kuaförlük eğitimi ve kuaförlük belgemi aldım. İlk aldığım belge kalfalık belgesiydi. İki sene sonra ise ustalık belgemi aldım. Toplamda beş yıllık bir kuaförlük eğitimi almış oldum. Ustalık belgemi ve Eğitici belgemi aldıktan sonra Almanya’da iki sene zincir markalardan birinin salonunu işlettim. Bu süre içinde evlendim ve ardından Türkiye’ye yerleştim.

İlk geldiğimde çok bir şey yapmak istemedim çünkü öncelikle sektörü tanımak istedim ve bir yerden sonra sadece salonlarda olmak değil, aynı zamanda eğitimci tarafımı ortaya çıkarmak ve eğitimler vermek istedim. Fakat ilk defa Türkiye’ye geldiğim zaman sektör hakkında hiçbir şey bilmiyordum. Öncelikle bir eğitmen olmak istediğim için Türkiye’de kuaförlüğün nasıl işlediğini öğrenmem gerekiyordu. Çünkü eğitmenlik sadece bilgi paylaşımı değildir, verdiğiniz bilgilerin salon hayatına uygun olması gerekiyor. 2000 yılına kadar Erdem Kıramer’de çalıştım. 2000 yılının sonlarında ise Wella için çalışmaya başladım. Şu anda 15 yıllık bir Wella geçmişim var.

hairistcomtr: Almanya’ya baktığınız zaman Türkiye ile farklı bir sektörel yapılanma içerisinde. İlk geldiğinizde nasıl etkiledi bu durum sizi?

Sermil Yılmaz: Çok zorladım açıkçası. O zamanlar sektörde hiç kadın yoktu ve hâlâ da çok fazla değil. Kadın olarak sektörde parmakla sayılacak kadar kişi vardı. İlk defa salonlarda çalışmaya başlayınca gördüm ki sadece erkekler var. Benim geldiğim yerde ise bu mesleği daha çok kadınlar icra ediyordu ve şaşırdım. Sonuç olarak tabi ki zorlandım çünkü her şey çok farklı. Verilen hizmetler çok farklıydı. Kesimler ve boyalar çok çok farklıydı.

hairistcomtr: Bu durumdan dolayı mı eğitmen olmayı tercih ettiniz?

Sermil Yılmaz: Tam olarak öyle değil. Ben salon hayatını da çok seviyorum fakat hep kendimi bir eğitmen olarak yetiştirdiğim için bir nevi de bu sektöre bir şeyler yatırmak istedim. Bir şeyler paylaşmak istedim. Salonda sadece ekiple değil daha farklı kişilerle de yenilikleri paylaşmak bana çok cazip geliyordu. Dedim ki: O zaman Wella’ya başlayacağım ve eğitmen olmak istiyorum. Wella zaten eğitim tarafınızı besliyor ama aynı zamanda sektörde de kalıyorsunuz çünkü sektörden uzaklaşmıyorsunuz, sektörün içerisinde büyüyorsunuz. Bu anlamda beni çok cezbetmişti. Zaten eğitmenlik benim severek yaptığım bir şey. Eğitim vermek, bir şeyi anlatabilmek, yeni bir şey paylaşmak, en çok sevdiğim işlerdir. Zaten bu mesleğin eğitim tarafını sevmiyorsanız bence bu işi yapamazsınız.

Sektörde şu an için bazı şeyler değişti. Türkiye’de başladığım zamanlar ile şimdiki zamanı kıyasladığımda çok daha eğitime önem verildiğini görüyorum. Aynı zamanda eğitimciler önem kazandı. Çünkü büyük firmalar hep eğitim konularını gündeme getirdi. Personel eğitimi, kesim eğitimi, renklendirme eğitimi gibi. Bizim bu sektöre çok büyük yatırımlar yaptığımıza inanıyorum. Bu yatırımlar durmayacak tabii ki. 

hairistcomtr: Wella’nın eğitimlerle ilgili planladıklarından biraz konuşabilir miyiz?

Sermil Yılmaz: Wella her zaman biraz daha aile gibi. Biz kuaför ile çalıştığımız zaman bir iş ortaklığı kursak dahi bir iş gibi bakmıyoruz. Biz onu kendi partner’ımız gibi görüyoruz. Wella’nın belki en büyük tarafı bir aile gibi sıcak olması. Wella’nın geçmişine baktığınız zaman zaten hep kuaföre yatırım yapmış olduğunu görürsünüz. İlk krem boyasıyla, ilk kurutma başlığıyla, ilk perma makineleriyle hep yön veren bir marka olmuş. Onun içinde biz Wella’da çalışmaya başladığımızda ilk eğitim zamanlarında bize hep kuaförle beraber biz bir aileyiz mesajı verdiler ve kuaförün ne ihtiyacı var ise onun bilgisini paylaşacağımızın altını çizdiler. Kuaförlüğü beraber yukarı çıkaracağımızı anlattılar.

Onun için her zaman söyleriz: İyi ve başarılı bir kuaför mutlaka bir Wella ürünü kullanır. Bu sloganı ile başlamıştık. Çok sevdiğim bir slogan çünkü Wella gerçekten kuaför sektörüne çok büyük ilham vermiştir. İlk eğitim akademisi Wella ile başlamış. Çünkü Wella kuaför için yarattığı ürünü sunduktan sonra kuaförü eğiterek müşterisini memnun etmesini sağlamıştır. Biz de kuaförü eğiterek onun müşterilerini daha memnun etmesi ve daha yukarı taşıması için çalıştık. Bunun için Wella eğitime çok önem veriyor. Eğitim bölümümüzün her zaman bir önceliği vardır. Onun için her yeni ürünün ardından ürünü eğitim ile destekliyoruz. Yani sadece ürünü sunmak deği, bu ürünü nasıl kullanır, bu ürün nasıl ona fayda getirir, neden kullanması gerekli, bununla destekliyoruz aynı zamanda.

hairistcomtr: Türkiye’de kuaförlük sektörünün geldiği noktaya bakıldığında neler düşünüyorsunuz?

Sermil Yılmaz: Eskiden sektöre bu kadar çok destek verilmiyordu. Şimdi ise durum böyle değil ve ben gelecek nesilden de çok umutluyum. Çok iyi ve eğitimli bir nesil geliyor. Bu yeni nesile de çok doğru doneler vermek lazım. Çünkü bu sektörü yukarıya çıkaracak olan kişiler onlar. Her dönemin bir noktası vardı ve bu yeni bir dönem. Yeni dönem ise çok çabuk tüketiyor her şeyi. Bu sebeple daha fazla yeni bilgi vermeniz gerekli. Bilgi çok çabuk akıyor ve tüketiliyor. Sizin ise piyasaya çok çabuk bilgi vermeniz gerekli, yön vermeniz gerekli. Türkiye’ye baktığınız zaman kuaförlük sektörü inanılmaz bir devrim yaşadı ve daha da yukarı gidecektir. Genç nesilin daha da yukarı taşıyacağını ümit ediyoruz.

hairistcomtr: Wella Eğitim Takım Lideri olarak sektöre nasıl yenilikler sunuyorsunuz?

Sermil Yılmaz: Bilgileri kişisel olarak değil, Wella’nın verdiği doneler ile ilerleyerek veriyorum. Wella her zaman yenilikçi bir markadır ve yeniliklerle devam ediyor. Çıkarttığımız ürünlere bakılırsa bu dört beş sene içerisinde hep son teknoloji yeni ürünler görürsünüz. Her zaman eski devri kapatıp yeni bir çağ başlatıyoruz aslında. Bütün Avrupa’da yeni bilgi ne varsa biz sektöre getiriyoruz. Dünya ile aynı standartta ilerliyoruz. Türkiye’de bu olmasın demiyoruz. Yani biz bütün yeni bilgileri alıp Türk sektörüne uygun bir şekilde piyasaya sürüyoruz. Biz bir ekibiz ve ben ekip ruhuna çok inanıyorum. Ekip olarak ilerlemek lazım çünkü sizin bakış açınızı ekibin de taşıması gerekli. Üretim ile beraber o ekibe liderlik yapmayı tercih ediyorum. Durağan pozisyonları tercih etmiyorum. Yeni nesilde koçluk olarak tabir ediliyor ve ben bu kelimeyi çok seviyorum. Ekibinize koçluk yaparak beraber ilerleyebilirsiniz ve ekip ruhunu aslında bu taşır. Tek bir insan artık bir şeylere yön veremez. Ekip olmanın zamanı ve sizinle aynı bakış açısına sahip iyi bir ekibinizin olması gerekli.

hairistcomtr: İşin bir teknik bir de sanatsal tarafı var. Bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Sermil Yılmaz: İşletme konusunda aslında Türkiye’de salonlar çok tecrübeli. Her salonun kendisine göre bir dinamiği var. Siz orada salon dinamiklerini çok değiştirmeden biraz oynayabiliyorsunuz, yön verebiliyorsunuz. Bunu tabii ki yapıyoruz ve önümüzdeki sene de devam edeceğiz. İlham vermek istiyoruz doğru yöne doğru, Avrupa ne yapıyor, biz ne yapıyoruz; bu taraflara yönlendireceğiz. Fakat ben şöyle düşünüyorum: Her işletmecinin kendisine göre bir oyun kuralı var. Bu kuralların içinde ona yardımcı olabilecek neler geliştirilebilir, onu göstereceğiz. Aslında burada yine konu koçluğa geldi. O ister alır ister almaz ama ona doğru tarafını göstermeniz lazım.

hairistcomtr: Kuaför tek bir konuda uzmanlaşmalı mıdır? Yoksa farklı farklı her servisi verebilmeli midir? Bir eğitimci olarak ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Sermil Yılmaz: Buna birazda salonun kendisi karar vermeli diye düşünüyorum. Her salonun bir colorist’e sahip olması gerekmiyor veya branşlara bölünmesi şart değil. Buna salon kendisi karar vermeli. Zaten şu anda da salonlara bakıldığı zaman salonlar büyümekten çok küçülmeye gidiyor. Butik çalışıyor, özel çalışıyor. Müşteriye özel hissettirerek çalışıyor. Çünkü gelen müşteri iyi bir para veriyor ve kendisini iyi hissetmek istiyor ve alternatif çok. Bu sebeple her salonun ağırlık verdiği ve çok iyi olduğu bir dinamiği olması lazım. Mesela birisi ağırlıklı boyadır, birisi ağırlıklı kesimdir, birisi ağırlıklı şekillendirmedir. Bu dinamiği çok iyi bilmek lazım: ‘‘Salonda benim ağırlığım ne?’’ Ayrıca diğer alanlarla da bir denge kurmak lazım. Her salonun bir anayasası olmalı. Salonunuzun bir felsefesi, bir dinamiği yoksa artık sektörde var olmak çok zor. ‘‘Bir felsefemiz var.’’ diyebiliyorsanız çok iyi. Aksi takdirde her gelen yeni bir dinamik getirir ve işleyiş bozulur. Mutlaka bir salon dinamiği oluşturmalı. Salon kendi felsefesini bulmalı.

hairistcomtr: Kuaförlük okulları hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Sermil Yılmaz: Açıkçası okullarda yapılması gereken çok fazla iş var ve ben öğrencilerden çok öğretmenleri eğitmek taraftarıyım. Öğrenciye yeni bir şey öğretebilirsiniz ama oradaki öğretmen bunu desteklemiyorsa bu çok zor. Onun için öğretmenleri yukarı taşımak lazım çünkü öğretmen öğrenci için bir örnektir. Öğretmen meslekte ne kadar iyi örnek olursa öğrenci o kadar bu mesleği sever.

hairistcomtr: Yeni yetişen kuaförlerin kuaförlük okulundan mezun olup kuaför olması hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu değişim markalara nasıl yansıyacaktır?

Sermil Yılmaz: Yeni nesil biraz daha özgür geliyor. Eğitimli bir nesil ve aslında çok zor bir nesil geliyor. Bu nesil her şeyi bildiğini zannediyor ve bu çok tehlikeli olabiliyor. Ona farklı bir şekilde yön vermeniz gerekir. Önceden bilgi almak için kitap okumanız, araştırmanız gerekirdi ama şimdi öyle değil her bilgiye anında ulaşabiliyor. Yani bilgiyi çabuk alıyor ve çabuk tüketiyor. Onun içinde yeni nesil tehlikeli değil. Sadece bu gurupla nasıl çalışıldığı öğrenilmeli. Çünkü sistem değişti. Biz orta kuşağız. Bizden önceki dönem var ve bizden sonra internet nesli dediğimiz bir nesil var. Bu sebeple bu nesili çok doğru kullanmak lazım. Doğru kullanıldığı zaman, doğru bilgi donanımı verildiği zaman sektörde çok iyi bir yere gidecektir. Onun için dikkatli olmak lazım ve yeni jenerasyonu olduğu gibi kabul etmemiz lazım. Değiştirmeye çalışırsanız olmuyor çünkü o yeni çağ. Eğitimci olarak biz kendimizi bu çağa göre yenilemeliyiz ki yeni çağa bir şeyler verelim.

hairistcomtr: Sosyal medya ve sektör ilişkisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sermil Yılmaz: Sosyal medya çok tehlikeli olabilir fakat doğru kullanıldığı zaman inanılmaz güzel işler de çıkabiliyor ortaya. Sosyal medya artık hayatımızda ve uyum sağlamalıyız. Sosyal medya her şeyi ayağınıza getiriyor ve bilinçli nesil ile nasıl çalışacağınızı bilmeniz gerekir. Çünkü eğer ayak uyduramazsanız o nesil sizi hemen tüketir ve yok eder. Bu nesile kuaför kendini bilinçlendirerek ulaşabilir. Örneğin modayı çok iyi takip etmeliler. Donanımlı olmalılar. Öğrendiği şeyi harmanlayarak: Ben bunu müşterime nasıl uyarlayabilirim? diye düşünmeli. Seviye hep yükseliyor yükseldikçe de zorlaşıyor çünkü önemli olan orada kalabilmektir. Bunun içinde bütün ekip ile bu ruhu taşımak lazımdır.

Sermil Yılmaz'a zaman ayırarak paylaştığı bilgiler için teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz…

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975