Ana Sayfa Blog Sayfa 350

Jana Patzold ile birlikteydik…

0

Jana Patzold ile birlikteydik…

Schwarzkopf Professional uluslararası eğitmenlerinden olan Jana Patzold tarafından, Kariyer Eğitim Kurumları Nişantaşı Şubesi’nde, Kariyer Eğitim Kurumları Kuaförlük Bölümü öğrencilerine seminer verildi.

Dört canlı model üzerinde uygulamaları olarak sunulan kesim teknikleri ve kesim sonrası styling önerileri kuaför adayları ile paylaşıldı. Öğrenciler; renklendirme işlemlerini Schwarzkopf Akademi eğitmenleri tarafından yapılan işlemler üzerinde gözlemlerken , dünyaca ünlü kuaför Jana Patzold’dan, kesim eğitimi alma ayrıcalığını yaşadılar.

Biz de Jana Patzold ile eğitim ve sektör hakkında konuşma fırsatı elde ettik:

Türkiye’de verdiğim eğitimlerde, kuaförler eğitimle çok ilgililer, onu fark ettim ve gerçekten karşı tarafın verdiğini almaya çalışıyorlar ve onun için uğraşıyorlar. Bu çok güzel bir şey.

Bu senenin trendlerine gelecek olursak. Her zaman belirli bir boy söyleyemeyiz saç kesimi için çünkü herkesin kullanmak istediği farklı saç uzunlukları oluyor ve müşteriler onu korumak isteyebiliyorlar. Kısa olsun, uzun olsun mutlaka doku ve hareket vardır. Bu sene düz hatlardan ziyade hareket var saçlarda ve doku gözüküyor. Eskiden hatlar daha sertti, şimdi o hatlar yumuşadı ve doku daha ön planda. Bağlantısız kesimler kısa saçlarda çok ön plana çıktı. Bu saçlarda bağlantısız kesimi saklayarak birden küt kesim görünümü de kazandırılabiliyor. Renklere gelince bu sene daha güçlü ve iddialı renkleri göreceğiz. Bir tarafta güçlü renkler devam ederken bir tarafta pastel renkler yerini mutlaka alıyor olacak. Bu sene yaz aylarında ikisini birden göreceğiz ama renklendirmede şu önemli: bölüm bölüm renklerden ziyade daha çok birbiri ile iç içe geçen birbirini tamamlayan bir geçiş oluşturuluyor. Koyudan açığa doğru bir akış söz konusu. Şerit şerit değil gizli ama aradan çok güzel yansımalarla bir geçiş olacak. Perde arkası yansımalar gibi güzel açık renklerle de çalışmalar var.

Trendler ile ilgili Schwarzkopf’a gelecek olursak; benim için Schwarzkopf öncü bir firma olduğu için tercihim. Kesimlerle olsun, renklerle olsun hep önde gelen bir firma. Bunları çok iyi yakalıyorlar ve çok güzel sunuyorlar. Ayrıca eğitimde çok güçlüler ve benimde zaten işim bu yönde olduğu için beni çok mutlu ediyor. Schwarzkopf ile çalışmak benim için bir aile içerisinde dahil olmak gibi çünkü uzun yıllardır beraberiz ve onların bir parçası gibi hissediyorum kendimi.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

TrendVision’a Nasıl Katılacaksınız?

0

Wella TrendVision 2017'ye katılmak için aşağıdaki kuralları dikkatle okuyun!

Öncelikle katılmak istediğiniz kategoriye karar verin.

Sonra bu kategoriye uygun trendlerden ilham alarak saç tasarımınızı hazırlayın.

Bu saç tasarımlarınızı profilden, yandan, arkadan ve mankeninizle birlikte olmak üzere 4 adet fotoğraf olarak hazırlayın.

Hazırladığınız fotoğrafları bu sitede görüldüğü şekilde yükleyin ve istenilen bilgilerle gönderin.

Bu kadar basit! Hemen katıl, farkını göster, Londra'ya sen git!

&

 

YARIŞMAYA HEMEN KATILMAK İÇİN TIKLAYIN!

http://www.hairist.com.tr/trendvision

TrendVision Yarışma Kuralları

0

Wella TrendVision 2017 Yarışma Kuralları

Wella TrendVision yarışması 2 kategoride düzenlenmektedir. Her bir kategoriye ilişkin yarışma kuralı için kategoriye ait kutucuğu tıklayarak bilgi sahibi olabilir ve saç tasarımlarınızın yer aldığı 4 adet fotoğraf yükleyerek yarışmaya katılabilirsiniz.

ve

Trendvision Türkiye Finali süreci:

  • Trendvision Türkiye Finali başvurusu www.hairist.com.tr/trendvision üzerinden dijital ortamda saç tasarımlarının fotoğrafı yüklenerek yapılacaktır.
  • Yarışmaya son katılım tarihi 27 Mart 2017 saat 23:59'dur. (Belirtilen tarih ve zamandan sonra giriş yapılamayacaktır.)
  • Finale kalan yarışmacıların saç modellerinin renkleri Wella teknik ekibi  tarafından Wella renklerine uygunluğu denetlenecektir.
  • 28 Mart 2017 tarihinde, jüri tarafından dijital ortamda ön elemeler yapılacak ve Jüri, Trendvision Türkiye Finali için, Color Vision kategorisinde 4,  Creative Vision kategorisinde 4 olmak üzere 2 kategoride toplam 8 finalist belirleyecektir.  
  • Jüri tarafından seçilecek Trendvision Türkiye Finalistleri 3 Nisan 2017 tarihinde duyurulacaktır.

TÜRKİYE FİNALİ HIRVATİSTAN'DA

  • Trendvision Türkiye Finali 16 Mayıs 2017 tarihinde Hırvatistan'da Radisson Blue Resort&Spa'da yapılacaktır.
  •  Hırvatistan’da* yapılacak Trend Vision Türkiye Finali  program detayları seyahat öncesi yazılı olarak  finalist seçilenlerle paylaşılacaktır.
  • Trendvision Türkiye Finaline katılmaya hak kazanan toplam finalistin ve mankenlerinin, yol ve konaklama  masrafları Wella tarafından  karşılanacaktır (3 gece- 4 gün)
  • Wella trendVision Yarıması 2017 Türkiye finalinin kategori birincileri ise Londra’da* yapılacak olan Wella Uluslararası TrendVision Dünya Finaline, Türkiye adına katılmaya hak kazanacaktır.
  • Yarışma kuralları uluslararası yarışma yapılıncaya kadar geçerli olup yarışmaya ilişkin iptal etme, erteleme dahil olmak üzere tüm haklar Wella Professionals'a ve bağlı şirketlerine ait olup yarışmaya katılanlar bu kuralları baştan kabul etmiş olacaklardır.
  • Birincilere, Wella Uluslararası Trend Vision finaline kadar, Wella Professionals Türkiye tarafından mentorlük desteği verilecektir.

KATILMAK İÇİN HEMEN TIKLAYIN!

 

*Hırvatistan ve İngiltere-Londra için gereken pasaport ve vize işlemleri Yöntem Profesyonel tarafından organize edilecek olup pasaport ve/veya vize alamaması veya yurtdışına çıkış engeli bulunması yarışmacının sorumluluğudur. Pasaport/Vize nedeniyle katılamayan yarışmacının yerine yedeklerden bir yarışmacının katılımı sağlanır. Pasaport/Vize veya yurtdışına çıkış engeli nedeniyle katılamayan yarışmacı her hangi bir hak iddia edemez ve talepte bulunamaz.

Wella TrendVision 2017 için Color Vision Kategorisi

0

 

KATEGORİ KURALLARI VE KATILIM KOŞULLARI

YARIŞMAYA KATILACAK TASARIMCI / EKİP HAKKINDA

  1. Color Vision kategorisi her yaştan tüm kuaförlerin katılabileceği bir kategoridir.
  2. Wella Professionals ekibinden, Engin Şirketler Grubu’ndan ve bu şirketlerde çalışanların ailelerinden kimse yarışmaya katılamaz.
  3. Yarışmacının yarışmaya göndereceği saç tasarımının kendisine ait olması ve tüm işlemleri kendisinin yapmış olması gerekmektedir.
  4. Başvuru sahibinin kuaför olması ve başvurduğu taihte bir salonda çalışıyor ya da salon sahibi olması zorunludur. Kullanılan manken için benzer bir zorunluluk yoktur.
  5. Mankenin, tasarımcının sahibi olduğu ya da çalıştığı salon ile bir bağlantısının olması zorunlu değildir.
  6. Hırvatistan’daki finale kalınması durumunda, aynı manken ve saç modeliyle yarışmaya katılmak zorunludur. Mankenin yarışmaya katılıma ilişkin rızasıyla ilgili sorumluluk, tamamen yarışmacıya aittir.
  7. Londra’daki uluslararası finale kalınması durumunda, yarışmacı Wella mentorlüğünde uluslararası finale hazırlanacaktır.

SAÇ MODELİ HAKKINDA:

  1. Bu kategoride yarışmacının trendlere uygun renklendirme çalışmasıyla yarışmaya katılması beklenmektedir. 
  2. İlham kaynakları için Wella 2017 trendlerini incelemeniz tavsiye edilir.
  3. Sizin yaratıcılığınız önemli olup trendlerin aynısını yapmanız beklenmemektedir.
  4. Rakip ve kopya tasarımlar kabul edilmeyecektir.

SALON HAKKINDA:

  1. Her salondan her kategoriye bir kişi katılabilir. Her yarışmacı kendi başvurusunu yapmak zorundadır.
  2. Bir yarışmacı sadece Creative Vision veya Color Vision kategorilerinden birine başvurma hakkına sahiptir.
  3. Yarışmacı yarışma için bildirdiği salondan ayrılır veya bir başka salonda çalışmaya başlarsa salon ve yarışmacı yarışmaya ilişkin tüm haklarını kaybeder. 

ÜRÜN VE MALZEMELER HAKKINDA:

  1. Yarışmada sadece Wella Professional ürünleri kullanılabilir.
  2. Finale kalan finalistler kullandıkları Wella ürünlerinin detayını kendilerine verilecek olan formda detaylı olarak belirtmek zorundadır.
  3. İşlem yapılarak fotoğrafı çekilen mankenin rızasının alınması zorunluluk olup yarışmacının sorumluluğudur. Buna ilişkin tüm maddi ve manevi sorumluluk yarışmacıya aittir.

FİNAL SÜRECİ HAKKINDA:​

  1. Finalistlere imzalamaları için yarışma kuralları sözleşmesi verilecektir. Finale katılabilmek için bu sözleşmenin imzalanmış ve teslim edilmiş olması gereklidir. Bu sözleşme Wella teknik ekibi tarafından teslim alınacatır.
  2. Finalistlere verilecek sözleşmede modelin renk konseptini açıklayan bir yorum gereklidir. Yorum başlıkları aşağıdaki gibidir:
    • Adım adım tüm renklendirme sürecinin açıklanması
    • Kullanılan Wella Professionals ürünleri
    • Kullanılan nüansların numaraları ve isimleri
    • Renklendirmenin saç kesimine uygunluğunun açıklanması (şekil, uzunluk)
    • Renklendirme tekniklerinin açıklanması ve tercih sebebi.
    • Uygulanan saç modelinin salon konseptine uygunluğu, yenilikçi kıyafet ve elbiselerin tercih sebepleri
    • İlham kaynağını sunum şeklinde anlatılması gereklidir.

NASIL FOTOĞRAFLAR YÜKLEYECEKSİNİZ?

  1. Tasarımın bitmiş halinin, önden, arkadan, yandan ve tasarımcıyla  birlikte çekilmiş 4 fotoğraf yüklenecektir.
  2. Çekilecek fotoğraflar profesyonel makine ile çekilmek zorundadır. Gönderilen fotoğraflar net olmalıdır. (Kesim+Renk+Tarama)
  3. Doğru ışık, doğru açı güzel fotoğraf için önemlidir. Aşırı photoshop kullanımı disklifiye sebebidir.
  4. Profesyonel fotoğraf kullanımında fotoğraf telifine ilişkin tüm sorumluluklar yarışmacıya aittir.
  5. Daha önce başka bir yarışmada kullanılmış fotoğraflar yarışmaya gönderilemez.
  6. Trend Vision için gönderilen fotoğrafların tüm yayın hakları Wella Professional'a aittir.

BAŞVURU TARİHİ:

Son başvuru tarihi 27 Mart 2017 Saat:23:59’dur.

FİNAL ETABI HAKKINDA:

  1. Trendvision Türkiye finali her kategoriden 5 finalistin katılımıyla sahnede canlı olarak jüri üyelerinin önünde gerçekleşecektir.  Yarışmacının en fazla 3 saat içerisinde saç tasarımını hazırlaması gerekmektedir:
  2. Yapay saç tutamları, uzatmalar ve saç parçalarının kullanılması kesinlikle yasaktır.
  3. Her kuaför kullanacağı ekipmanın tedarikinden kendisi sorumludur. Saç tasarımı için kullanılacak makas, tarak, fırça, fön makinesi ve elbiseler ekiplerin kendileri tarafından tedarik edilir.
  4. Makyaj hizmeti ve şekillendirme ürünleri Wella Professional tarafından sunulacaktır.
  5. Kuaför tarafından kullanılacak diğer elektrikli ürünlerin sağlık ve güvenlik standartlarına uygun olması finalist kuaförün sorumluluğudur.
  6. Wella Professionals kullanılan elektrikli aletlerin kaybolması veya bozulmasından sorumlu değildir.
  7. Renklendirme işlemini uygulamadan önc,e saç hassasiyet testi yaptırmak, katılımcının sorumluluğundadır.
  8. Sahneye çıkmadan önceki hazırlık aşamasında finalistten hazırladığı saç tasarımı hakkındaki açıklamayı jüri üyelerine sunması beklenmektedir:
    • Uygulanan saç modelinin salona neden uygunluğu
    • Saç kesimi açıklaması
    • Şekillendirme açıklaması
    • Perma veya renklendirme gibi saç kesimini tamamlayan uygulamaların açıklaması
    • Kullanılan Wella Professionals ürünleri
  9. Renk düzeltmeleri ve kesim işlemi sahneye çıkmadan önce finalistlere sağlanan 3 saatlik zaman dilimi içerisinde yapılmalıdır.
  10. 3 saatlik zaman dilimi sonunda finalistler sahnede yerlerini alarak çalışmalarını izleycilere sunacaklardır.

JÜRİ HAKKINDA:

Jüri üyeleri ağırlıklı olarak; uygulanan sanatkarlığa, modelin saçında kayda değer değişiklikler yaratmak için Wella Professionals tarafından tanıtılan trendleri yaratıcı, ilham verici ve yenilikçi olarak ne kadar kişisel vizyonu ile harmanlayabildiğine bakacaklardır.

  1. Başarılı bir katılımcı için gerekenler:
  • Birbirleriyle ahenk içinde olan kesim ve renklendirme uygulamaları sergilenmelidir.
  • Mankenlerin profesyonel olması beklenmemekle birlikte saç tasarımlarının kişiliğe, surat yapısına ve yüz kemik yapısına uygun olması beklenmelidir. Mankenler sahnede bulundukları sırada saç tasarımlarını mutlaka özgüven ile sergilemek zorundadır.
  • Makyaj ve kıyafetler genel görünüme katkı sağlamalı, sanatkarlığın en üst seviyesini gösterecek şekilde saç tasarımı ile sinerji oluşturmalıdır.

PUANLAMA AŞAĞIDAKİ GİBİ YAPILACAKTIR:

70 % Renklendirme Uygulaması

  • Teknik, uygulama, renk seçimi ticari olarak kullanılabilir olmalı.
  • Renklendirmenin saç kesimine uygunluğu (şekil, uzunluk)
  • Kesim ve renklendirmenin birlikteliğiyle ortaya çıkan güzel, kullanılabilir ve salon konseptini yansıtan bir saç stili.
  • Ortaya çıkan saç rengi

​30 % Genel Görünüm           

  • Tüm görünüm-saç tasarımının (renklendirme, şekillendirme ve kesim) kıyafet ve makyaj ile uyumu.
  • Profesyonel bitiriş
  • Kişisel vizyon ve yaratıcı uygulama                                                                       

                 

Noter gözetimindeki Jüri kararı kesin sonuçtur.

Hiçbir itiraz dikkate alınmayacaktır.

Katılımcıların yasal olarak bir yaptırımları olamaz. Yarışmaya katılan yarışmacı tüm kurallarını okuduğunu ve yarışma kurallarına uyacağını kabul ve taahhüt eder.

Lütfen dikkat edin herhangi bir kurala  uyulmaması, diskalifiye olmak için YETERLİ bir sebeptir.

CREATIVE VISION KATEGORİSİ KURALLARI İÇİN TIKLAYIN

 

YARIŞMAYA KATILMAK İÇİN HEMEN TIKLAYIN!

 

Wella TrendVision 2017 Creative Vision Kategorisi

0

 

KATEGORİ KURALLARI VE KATILIM KOŞULLARI

YARIŞMAYA KATILACAK TASARIMCI / EKİP HAKKINDA

  1. Creative Vision kategorisi her yaştan tüm kuaförlerin katılabileceği bir kategoridir.
  2. Wella Professionals ekibinden, Engin Şirketler Grubu’ndan ve bu şirketlerde çalışanların ailelerinden kimse yarışmaya katılamaz.
  3. Yarışmacının yarışmaya göndereceği saç tasarımının kendisine ait olması ve tüm işlemleri kendisinin yapmış olması gerekmektedir.
  4. Başvuru sahibinin kuaför olması ve başvurduğu taihte bir salonda çalışıyor ya da salon sahibi olması zorunludur. Kullanılan manken için benzer bir zorunluluk yoktur.
  5. Mankenin, tasarımcının sahibi olduğu ya da çalıştığı salon ile bir bağlantısının olması zorunlu değildir.
  6. Finale kalınması durumunda, aynı manken ve saç modeliyle yarışmaya katılmak zorunludur. Mankenin yarışmaya katılıma ilişkin rızasıyla ilgili sorumluluk, tamamen yarışmacıya aittir.
  7. İspanya-Barselona’daki uluslararası finale kalınması durumunda, yarışmacı Wella mentorlüğünde uluslararası finale hazırlanacaktır.

SAÇ MODELİ HAKKINDA:

  1. Bu kategoride yarışmacının trendlere uygun renklendirme çalışmasıyla yarışmaya katılması beklenmektedir. 
  2. İlham kaynakları için Wella 2017 trendlerini incelemeniz tavsiye edilir.
  3. Sizin yaratıcılığınız önemli olup trendlerin aynısını yapmanız beklenmemektedir.
  4. Rakip ve kopya tasarımlar kabul edilmeyecektir.

SALON HAKKINDA:

  1. Her salondan her kategoriye bir kişi katılabilir. Her yarışmacı kendi başvurusunu yapmak zorundadır.
  2. Bir yarışmacı sadece Creative Vision veya Color Vision kategorilerinden birine başvurma hakkına sahiptir.
  3. Yarışmacı yarışma için bildirdiği salondan ayrılır veya bir başka salonda çalışmaya başlarsa salon ve yarışmacı yarışmaya ilişkin tüm haklarını kaybeder. 

ÜRÜN VE MALZEMELER HAKKINDA:

  1. Yarışmada sadece Wella Professional ürünleri kullanılabilir.
  2. Finale kalan finalistler kullandıkları Wella ürünlerinin detayını kendilerine verilecek olan formda detaylı olarak belirtmek zorundadır.
  3. İşlem yapılarak fotoğrafı çekilen mankenin rızasının alınması zorunluluk olup yarışmacının sorumluluğudur. Buna ilişkin tüm maddi ve manevi sorumluluk yarışmacıya aittir.

FİNAL SÜRECİ HAKKINDA:​

  1. Finalistlere imzalamaları için yarışma kuralları sözleşmesi verilecektir. Finale katılabilmek için bu sözleşmenin imzalanmış ve teslim edilmiş olması gereklidir. Bu sözleşme Wella teknik ekibi tarafından teslim alınacatır.
  2. Finalistlere verilecek sözleşmede modelin renk konseptini açıklayan bir yorum gereklidir. Yorum başlıkları aşağıdaki gibidir:
    • Adım adım tüm renklendirme sürecinin açıklanması
    • Kullanılan Wella Professionals ürünleri
    • Kullanılan nüansların numaraları ve isimleri
    • Renklendirmenin saç kesimine uygunluğunun açıklanması (şekil, uzunluk)
    • Renklendirme tekniklerinin açıklanması ve tercih sebebi.
    • Uygulanan saç modelinin salon konseptine uygunluğu, yenilikçi kıyafet ve elbiselerin tercih sebepleri
    • İlham kaynağını sunum şeklinde anlatılması gereklidir.

NASIL FOTOĞRAFLAR YÜKLEYECEKSİNİZ?

  1. Tasarımın bitmiş halinin, önden, arkadan, yandan ve tasarımcıyla  birlikte çekilmiş 4 fotoğraf yüklenecektir.
  2. Çekilecek fotoğraflar profesyonel makine ile çekilmek zorundadır. Gönderilen fotoğraflar net olmalıdır. (Kesim+Renk+Tarama)
  3. Doğru ışık, doğru açı güzel fotoğraf için önemlidir. Aşırı photoshop kullanımı disklifiye sebebidir.
  4. Profesyonel fotoğraf kullanımında fotoğraf telifine ilişkin tüm sorumluluklar yarışmacıya aittir.
  5. Daha önce başka bir yarışmada kullanılmış fotoğraflar yarışmaya gönderilemez.
  6. Trend Vision için gönderilen fotoğrafların tüm yayın hakları Wella Professional'a aittir.

BAŞVURU TARİHİ:

Son başvuru tarihi 27 Mart 2017 Saat:23:59’dur.

FİNAL ETABI HAKKINDA:

  1. Trendvision Türkiye finali her kategoriden 5 finalistin katılımıyla sahnede canlı olarak jüri üyelerinin önünde gerçekleşecektir.  Yarışmacının en fazla 3 saat içerisinde saç tasarımını hazırlaması gerekmektedir:
  2. Yapay saç tutamları, uzatmalar ve saç parçalarının kullanılması kesinlikle yasaktır.
  3. Her kuaför kullanacağı ekipmanın tedarikinden kendisi sorumludur. Saç tasarımı için kullanılacak makas, tarak, fırça, fön makinesi ve elbiseler ekiplerin kendileri tarafından tedarik edilir.
  4. Makyaj hizmeti ve şekillendirme ürünleri Wella Professional tarafından sunulacaktır.
  5. Kuaför tarafından kullanılacak diğer elektrikli ürünlerin sağlık ve güvenlik standartlarına uygun olması finalist kuaförün sorumluluğudur.
  6. Wella Professionals kullanılan elektrikli aletlerin kaybolması veya bozulmasından sorumlu değildir.
  7. Renklendirme işlemini uygulamadan önc,e saç hassasiyet testi yaptırmak, katılımcının sorumluluğundadır.
  8. Sahneye çıkmadan önceki hazırlık aşamasında finalistten hazırladığı saç tasarımı hakkındaki açıklamayı jüri üyelerine sunması beklenmektedir:
    • Uygulanan saç modelinin salona neden uygunluğu
    • Saç kesimi açıklaması
    • Şekillendirme açıklaması
    • Perma veya renklendirme gibi saç kesimini tamamlayan uygulamaların açıklaması
    • Kullanılan Wella Professionals ürünleri
  9. Renk düzeltmeleri ve kesim işlemi sahneye çıkmadan önce finalistlere sağlanan 3 saatlik zaman dilimi içerisinde yapılmalıdır.
  10. 3 saatlik zaman dilimi sonunda finalistler sahnede yerlerini alarak çalışmalarını izleycilere sunacaklardır.

JÜRİ HAKKINDA:

Jüri üyeleri ağırlıklı olarak; uygulanan sanatkarlığa, modelin saçında kayda değer değişiklikler yaratmak için Wella Professionals tarafından tanıtılan trendleri yaratıcı, ilham verici ve yenilikçi olarak ne kadar kişisel vizyonu ile harmanlayabildiğine bakacaklardır.

  1. Başarılı bir katılımcı için gerekenler:
  • Birbirleriyle ahenk içinde olan kesim ve renklendirme uygulamaları sergilenmelidir.
  • Mankenlerin profesyonel olması beklenmemekle birlikte saç tasarımlarının kişiliğe, surat yapısına ve yüz kemik yapısına uygun olması beklenmelidir. Mankenler sahnede bulundukları sırada saç tasarımlarını mutlaka özgüven ile sergilemek zorundadır.
  • Makyaj ve kıyafetler genel görünüme katkı sağlamalı, sanatkarlığın en üst seviyesini gösterecek şekilde saç tasarımı ile sinerji oluşturmalıdır.

PUANLAMA AŞAĞIDAKİ GİBİ YAPILACAKTIR:

%70 Yaratıcı Şekillendirme​

%20 Bitmiş görünüm – saç kesimi ve modelin cilt tonu ile uyumlu bir harmony halinde olması.

%10 Wella Professional ürünlerinin seçimi ve uygun kullanımı hakkında.

Seçenek 1: Kesim ve Şekillendirme seçeneği:

%20 Modellerin yüz şekline uygun profesyonel saç kesimi ile gerçekleştirilen podyumdan esinlenen görünümler.

%20 Saçların kesilmesiyle uyum içinde şekillendirme ve bitirme konusunda profesyonel ustalaşma ve mükemmel bitirme becerileri gösteren.

-Seçenek 2 :Saç Tarama Seçeneği

%40 Catwalk ilham görünümleri, güzel hazırlanmış  profesyoneller saç stilleri. Mükemmel bitiriş becerilerin gösterilmiş hali.

%30 GENEL GÖRÜNTÜ

%10 Genel görünüm – saçların nasıl (kesildiği,renklendirildiği ve şekillendirildiği) kıyafet ve make&up ile uyum halinde olduğu.

%20 Yaratıcılığınız – 2017 Wella Profesyonellerinin Sezon Trendlerinden esinlenmesi

Jüri, 2017 Wella Profesyonelleri Sezon Trendlerin'den etkilenen ve yeni bir sonuç elde ederken modelin saçında önemli bir değişiklik olduğunu göstermek önemlidir.Yaratıcı, ilham verici ve yeni tasarımlara açık olmak ve ilham vermek vizyonunun yaratan yorumları aranıyor.     

Noter gözetimindeki Jüri kararı kesin sonuçtur. 

Hiçbir itiraz dikkate alınmayacaktır. 

Katılımcıların yasal olarak bir yaptırımları olamaz. Yarışmaya katılan yarışmacı tüm kurallarını okuduğunu ve yarışma kurallarına uyacağını kabul ve taahhüt eder.

Lütfen dikkat edin herhangi bir kurala  uyulmaması, diskalifiye olmak için YETERLİ bir sebeptir.

COLOR VISION KATEGORİSİ KURALLARI İÇİN TIKLAYIN

 

YARIŞMAYA HEMEN KATILMAK İÇİN TIKLAYIN

 

Bir başarı öyküsü: Ahmet Çoban

0

Başarının yaşı yoktur!

Genç yaşta sektörde büyük başarılar elde ederek ismini duyuran Ahmet Çoban konuğumuz oldu. Çoban, bizlerle kariyer yolculuğunu paylaşarak ilham veren başarı öyküsünü anlattı. İşte sizin için hazırladığımız keyifli röportajımız:

hairistcomtr: Bize kısaca mesleki geçmişinizden bahsedebilir misiniz?

Ahmet Çoban: 30 yaşındayım. Sektöre 13-14 yaşlarında başladım. Mesleğe ilk başladığımda işimin ne olduğunun tam olarak farkında değildim. Tüm meslektaşlarımızla ortak bir süreçtir bu. Askere birkaç sene kala kuaförlüğün ne olduğunu tam olarak algıladım. O zamandan beri insanlara güven veren bir tavrım vardı. Beceremesem de insanlar bana bir şeyler yaptırmak istiyordu. Ben şu anda 18 yaşındaki bir çocuğa bir fön için bile veremezken, o zamanlar beni kesim için zorluyorlardı. Yapıp yapamayacağımı sorgulamadan, vermiş olduğum o güven ve frekans sayesinde, insanlar bana saçlarını emanet ediyorlardı. Askere gidene kadar bir salonda çalıştım. Sonrasında askerlik süreci başladı. Askerdeyken de kuaför olmuştum. Orada da tercih ediliyordum ve bu durumdan dolayı gayet mutluydum. Müşterilerimi hep mutlu etmeye çalışıyordum ve mutlu etme isteğim hâlâ devam ediyor.

Askerden döndükten sonra iki sene kadar Kağıthane’de iki arkadaşımla bir salonda çalıştım. Aslında standart bir kuaför kadar çalışabiliyordum ama ‘‘Madem bu kadar mesai yapıyorum, giderim ve MOS’ta çalışırım.’’ dedim. 2007 yılının sonuna doğru MOS’a başladım. Asistan olarak beni işe aldılar. Altı ay sonunda orada kendi benliğimi oluşturdum. Bir buçuk sene sonunda ise salonda potansiyel sahibi personel oldum. Salonun birçok sorumluluğunu da üstüme aldım: Organizasyon işleri gibi. Toplam 3 sene orada çalıştım. İşten ayrılırken salonun hem potansiyel sahibi kuaförüydüm hem de o salonun yükünü en çok kaldıran isimlerdendim. Çünkü salonu çok sahiplenmiştim. Hiçbir derdim de yoktu fakat evlendiğim için ufak bir zam talebinde bulundum. Kabul etmedikleri içinde işi bırakmayı tercih ettim.

hairistcomtr: Makas dönemiyle ilgili neler söyleyeceksiniz?

Ahmet Çoban: Kardeşim Makas’ta çalışıyordu. Onun sayesinde işleyişlerini az çok öğrenmiştim. Kendi salonumu açma fikri ise aklıma yerleşmişti. 2012’nin sonuna doğru Nişantaşı’nda elli metre karelik bir alana, bütün tezgahı, koltuğu ikinci el malzemelerle küçük bir Makas salonu açtım. Talep kendi işimi yapmaya başladıktan sonraki süreç içerisinde daha da fazla oldu. Zamanında üzerime aldığım bütün sorumlulukları hayata geçiriyordum ama kendi iş yerin olunca daha fazla sorumluluk alıyorsun ve benim sorumluluğum arttıkça işte başarımda artmaya başladı. Böyle bir özelliğim olduğu sonraki süreçte ortaya çıktı. Çünkü farkında olmadığım bir durumdu. Kendimi daha iyi ifade edebilir bir hale geldim.

Farklı iş kolları benim ilham kaynağım oldu. Yeme içme sektörü, inşaat sektörü vs… Bizim işimizle hiçbir alakası olmasa bile bana; hem işte uzmanlık alanları olması gerektiğini hem de her kuaförün kendi işinde, kendi yorumuna has özel isimler konumlandırması gerektiğini anladım. Benden başka bu durumu fark eden insanlar olsaydı, herhalde benzeri çıkışı yakalayan başka isimlerde olurdu.

Fark ettiğim şey ise: Müşteriye, ‘‘Size gölge yapalım.’’ dediğimde,  ‘‘Yok istemiyorum ben daha önce başka bir yerde yaptırdım çok pişman oldum.’’ cevabını aldım ya da ‘‘Işıltı yapsak mı?’’ dediğimde, ‘‘Ben ışıltı yaptırdım, hiç memnun kalmadım.’’ cevabını aldım. ‘‘Röfle’’ dediğimde de aynı şeyleri yaşadım. Bunun sonucunda kullanmış olduğum terimlerin dünyadaki farklı isimleri araştırmaya başladım. Gölgenin Fransızca karşılığı olan ‘Ombre’ kelimesini kullanmaya başladım. Benim yapmaya çalıştığım şey; natürel bir baz ile koyu renklerden çok homojen bir şekilde açığa doğru geçişti. Ardından Instagram kullanmaya başladım: Müşteriye pazarlamaya çalıştığım servisi; gölge, röfle, ışıltı yerine gölgenin Fransızca karşılığı olan ombre olarak sunduğumda insanlardan çok pozitif bir tepki aldım. Fotoğraf çekmeyi ve paylaşmayı seviyordum. Kendim zaten şahsım adına bir hesap kullanıyordum ama iş için kullanmaya başladım. Bu benim için bir avantajdı çünkü Nişantaşı’nda çok fazla sosyal medya kullanan insan var. ‘I love ombre hair’ diye bir fotoğraf paylaştığımda, salonu beş kişi filan aradı. Ardından on, on beş kişiye çıktı bu sayı. O hafta şok üstüne şok yaşadım. Günlük ciromuz en az beş katına çıkmıştı. Buradan da saça kattığım yoruma kendi seçtiğim ismi koymam gerektiğini anladım. Çünkü yaptığım her tarzın, her dokunun kendine has bir ismi var. Ombre ile başladık ardından kırma, brushlight, sunkiss gibi servisler ekledik ve şu anda salonumuzda bunun gibi on on iki tane, müşterinin kapıdan içeri girer girmez isteyeceği servis adları ürettik. Bu servisler elli metre karelik salondan işimin deli gibi büyümesini sağlayan bir faktör oldu. Kendi yaptığımız tüm işleri isimlendirdik. Onlara teknik alt yapılar oluşturduk.

İşletme anlayışımda yeme-içme sektöründen şu şekilde etkilendim: Bir şef arkadaşım vardı. Otuz kişilik ekibi yönetiyor ve sorumluluğun sadece kendinde olduğunu söylüyordu. ‘‘Buranın şefi benim, çıkacak olan her sonuç beni ilgilendirir.’’ diyordu ve bana hep anlatırdı bunları. Ben ise ‘bunu kendi işimde nasıl ilişkilendiririm’in peşinde koştum ve ben birebir çalışan kuaförken, çalışmayıp ekibi çalıştıran kuaför haline gelmeye başladım. İnsanların becerilerini hissedip onların becerilerine göre salon içinde pozisyonlar oluşturdum. Birini renk uzmanı yaptım, birini kesim uzmanı yaptım. Zaten sektörde bu kısmen var ama tam hayatımıza geçmedi. Bu sürecin ardından 6. ayda Etiler’de ikinci Makas salonunu devraldık. Orada da çok güzel başarılı bir süreç geçirdik. Hem bir kurumsal markanın bir şubesini nasıl işletiriz, bunu çok güzel öğrendik hem de bir yerde bir hacim yakaladıktan sonra ikinci şubeyi de açarak o şubeyle nasıl başarı yakalarız, bunu çok güzel bir şekilde keşfetmiş olduk. Sonrasında ise Nişantaşı’nda da dolup taşan küçük salonumuz, bizi bir salon daha açmaya yönlendirdi. Bir üst sokakta yüz seksen metrekare yeni bir salon açtık. Kadromuz yüze yaklaşan bir sayıya ulaştı, müşteri ziyaretimiz aylık dört- beş bin, bazen altı bin kişiye ulaştı. Hem Makas için hem de sektör için çok özel bir süreç yaşadık. Günde ortalama yüz elli ziyaretin olduğu, kapılara kadar sokaklarda saç kestiğimiz, sokaklarda kuyruk oluşturduğumuz çok özel bir süreç yaşadık. Bunun sebebi; sosyal medya, çok iyi müşteri ilişkileri, çok iyi içerik üretme ve yaptığı işe çok iyi sahip çıkan bir sistem oluşturmaktı.

Sektörde birdenbire bütün meslektaşlarım; nasıl büyüme sağladığımı, hangi yeniliklerle sektöre kendi benliğimi taşıdığımı öğrendi. Tüm sektör muhteşem işler yaptığımı düşünürken, Makas markası bir önceki çalıştığım iş yeri gibi istediğim minicik bir zammı sert bir tavır ile karşıladı. Makas adı ile üç salon açmıştım ve çok yüksek bir potansiyel ile çalışıyordum. Benim orada yaptığım ciroyu İstanbul’da maksimum beş ya da on kuaför yapıyordu. Ben marka ile olan ilişkimde başarı basamaklarını teker teker çıkarken, markanın değeri yükselirken, sektörde birçok yeniliği insanlara kabul ettirirken, Makas markasının yöneticileri sürekli önüme taş koymaya, beni aşağıya çekmeye çalıştı. Sonucunda da dayanamayıp üç yıl sonunda ayrılmak istediğimi söyledim ve şimdi Garage markasını hayata geçirdik.

hairistcomtr: Garage?

Ahmet Çoban: Garage yüzde yüz benim markam ve Türkiye’de kendi ürününü hayata geçirebilmiş tek markadır. Organik ürünler olmasının yanı sıra dünyanın en prestijli organik sertifikalarından birinin sahibi. Makas’ta çalışırken ki süreçte de zaten yapmaya çalıştığım, yapmak istediğim bir şeydi. Araştırmasını, geliştirilmesini halihazırda yapıyordum. Garage ismi Makas’ta çalışırken ki süreçte, servislerime vermiş olduğum teknik terimlerden geliyor. Hep kendime özel terimler kullanmak zorundayım. Çünkü servisler başta olmak üzere hep kendi yorumumu, kendime özel isimlerle lansa etmem beni sektörde farklı hale getirdi. Herkes onarmak, yapılandırmak derken ben ‘tamir etmek’ terimini tercih ettim ve içeride sürekli tamir işleri yaptığım içinde insanlar bana sürekli derdi ki: Burası Makas ama ikinci adına tamirhane diyebilirsiniz. Tamirhanenin ingilizce karşılığı olan garage kelimesi buradan geliyor. Ayrıca on beş dilde daha aynı anlama geliyor. Evrensel bir marka ismi oldu ve ben isminden dolayı da markamın birgün dünyaya ulaşacağına inanıyorum.

hairistcomtr: Sektörün geneline baktığınızda sektör için ne düşünüyorsunuz?

Ahmet Çoban: Ben sektör için çabalıyorum, benim gibi çabalayan meslektaşlarım da var. Sektörde bir yükselme devri yaşanmış; MOS’ların, Kramerler’in olduğu zaman. Ardından bence her geçen gün tekrardan aşağı doğru inmeye başlamış çünkü sektörde hepsi belli bir hacmi yakalamış ve o potansiyeller olduğu yerde sayıyor.

Son on beş yıldır, sektörde bir heyecan ve yenilik yoktu. Ben 13 yaşından beri çalışıyorum. Sektörde kırık fönden başka yeni bir terim duymadım. Sektörde yenilik eksiği olduğunu düşünüyorum ve onun için sektör yerinde sayıyor. Belli başlı kuaförler olduğu yerde sayıyor, belli başlı kuaförlerse aşağıya doğru gidiyor.

hairistcomtr: Sosyal medya ve sektör ilişkisini nasıl tanımlıyorsunuz?

Ahmet Çoban: Türkiye’de sosyal medyayı ticari anlamda kullanan ilk kuaförüm ve birçok sektöre de ilham verdim. Sıfır PR ile nasıl iş büyür, nasıl dilden dile o terimler ulaşır, nasıl herkes benim salon içerisinde kurduğum lisanı öğrenir… Şu an Türkiye’de bütün kuaförler benim kullandığım bu terimlerden haberdar, Ahmet Çoban’dan haberdar. Türkiye’de sosyal medya kullanan ilk kuaför olduğumu da defalarca söylüyorum. Sosyal medya sektör için çok önemli. Türkiye’de bunu en iyi ilişkilendiren kişi ilk ben oldum. Benden sonra onlarca meslektaşım kendini ifade etmeye başladı ama o kullananlar arasında yılların markalarının yer almaması, hâlâ sosyal medyayı kullanmayan meslektaşlarımın olması bana çok anormal geliyor. Bu durumda yeniliğe adapte olamayan, yeni jenerasyona ayak uydurmak istemeyen kuaförlerin yavaş yavaş yok olacağını düşünüyorum.

hairistcomtr: Salonunuzda en çok hangi servisi vermeyi seviyorsunuz?

Ahmet Çoban: Türkiye’de yaptığı işi en iyi kalitede satabilen kuaförüm. Ben salonumdan her ne sebeple olursa olsun, mutlu kadın profili çıkartmayı seviyorum. Ben şu işi çok iyi yapıyorum diyemiyorum çünkü hakikaten bir yaptığım işi diğerinden ayıran bir şey yok. Hepsinden parça parça yapıyorum. Ben işimi; iyi dinleyip, iyi konsültasyon ve analiz yapıp karşımdaki insanın istediğini vermeye çabalayarak yapıyorum. Zaten bu onu mutlu ediyor. Gelen müşterinin salondan mutlu çıkması için ne gerekiyorsa ben onu yapmaya çalışıyorum.

hairistcomtr: Kuaförlük haricinde bir de kendi kahve markanız ve kafeniz var. Biraz bu konudan da bahsedelim.

Ahmet Çoban: Salonumda kahvenin çok büyük bir önemi var. İyi saç yapmanın yanı sıra müşterilerimi mutlu etmek için iyi ağırlamaya çalışıyorum. Onlarla en iyi kahveyi buluşturdum. Elli metrelik salonumda bile bu böyleydi. Neredeyse salon yatırımının yüzde onunu kahve bölümüne yatırdım. Bir kuaför için büyük bir rakam. Salonumda ücretsiz bir şekilde yirmi çeşit kahve ikram etmeye başladım. Çünkü ikram konusunda salonumda kesinlikle sınır yok.

Benim salonlarımda kahve çok güzel bir değer oldu ve ikram etmeyi sevdiğim şey günün birinde benim alternatif işim haline geldi. Meslekte çok fazla arkadaşım ‘‘biraz daha çalışıyım 5 sene sonra kafe açacağım gibi’’ diye hayaller kurar. Ben bu hayalleri; sıhhatim yerindeyken, ekonomim yerindeyken, genç ve dinamikken gerçekleştirmek istedim. İsmi de şuradan geliyor: Sosyal medyada ‘ç’ harfini kullanamadığımız için Ahmet Coban olarak hesap almam gerekiyordu. Türkiye’de çok fazla Ahmet Çoban olduğu için ben Ahmet Cobain olarak almayı tercih ettim. 16 yaşından beri bu böyleydi. Tercih edilen kuaför olduktan sonra Ahmet Cobain baktım ki marka oluyor ve sektörde de bu isimle anılıyorum. Coffee Bain’i de buradan türettim. Ayrıca Bain Fransızca banyo demektir. Anlamı ‘kahve banyosu’ olmuş oldu. Coffee Bain; Nişantaşı’nda şu an en çok ziyaret alan kahve markalarından biri oldu ve bu da benim için büyük bir gurur kaynağı.

Salonumda şu an hem Coffee Bain’in köşesi var hem de Garage var ve ikisi mix halde. Ticari olarak salonumda kullanmıyorum ama kahve içmeye ve tatlılarımızı yemeğe gelen müşterilerimiz var. Bu marka da kendi alanında oldukça tercih edilen bir marka haline geldi.

hairistcomtr: Yeni yetişen kuaförlere vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Ahmet Çoban: Yeni yetişen gençlere şöyle bir tavsiyem var: Kesinlikle heves kırıklıklarına girmesinler. Kesinlikle benim yaşım gelmedi, en az otuz beşi beklemeliyim gibi düşünmesinler. Ben yaşımın küçük olmasından dolayı sürekli baskı görüyordum. Ta ki o dev gibi kadroyu yönetene kadar. Kimse kesinlikle başkasının söylediği olumsuz yorumlara aldırmasın. Önce kendilerini keşfetmeye çalışsınlar. Eğer işi yapıyorlarsa, bu işte değer bulmaya çalışsınlar. Kesinlikle çaresizlik, usanmışlık üzerlerinde olmamalı. Ben hep kendi doğrularımla ilerlemeye çalıştım ve hep olumsuz yorumları değil olumlu yorumları örnek almaya çalıştım. Sektörde iyi bir örnek teşkil ettiğimi düşünüyorum çünkü yirmi altı yaşında kendi işimi yapmaya başladım. Otuz yaşına gelmeden üç salon, yeni bir kuaför markası ve ayrıca yeni bir kahve markası oluşturdum. Onlarda kesinlikle kendilerine inanıyorlarsa vazgeçmesinler.

Ahmet Çoban’a samimi paylaşımları için teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz.

Garage Hair Repair Studio’ya ulaşmak için tıklayın.
 
 
 

88. Oscar Ödülleri

0

88. Oscar Ödülleri sahiplerini buldu!

Heyecan ile beklenen 88. Oscar Ödülleri ihtişamlı bir gece ile sahiplerine kavuştu. İşte o geceden kareler ve ayrıntılar…

Mad Max: Fury Road (Mad Max: Öfkeli Yollar) filmi, toplam 6 dalda birden ödül alırken En İyi Makyaj ve Saç Tasarım Ödülü'nü alması ile de güzellik sektörünün dikkatini üzerine çekti.

2016 OSCAR ÖDÜLLERİNİ KAZANANLAR

En iyi film: Spotlight

En iyi erkek oyuncu: Leonardo DiCaprio, The Revenant

En iyi kadın oyuncu: Brie Larson, Room

En iyi yönetmen: Alejandro González Iñárritu, The Revenant

En iyi özgün senaryo: Spotlight

En iyi uyarlama senaryo: The Big Short

En iyi yardımcı kadın oyuncu: Alicia Vikander

En iyi kostüm tasarımı: Mad Max: Fury Road, Margaret Sixel

En iyi yapım tasarımı: Mad Max: Fury Road

En iyi makyaj ve saç tasarımı: Mad Max: Fury Road

En iyi görüntü yönetmeni: Emmanuel Lubezki, The Revenant

En iyi ses kurgusu: Mad Max: Fury Road

En iyi kurgu: Mad Max: Fury Road

En iyi ses miksajı: Mad Max: Fury Road

En iyi görsel efekt: Ex Machina

En iyi kısa animasyon filmi: Bear Story

En iyi animasyon filmi: Inside Out

En iyi yardımcı erkek oyuncu: Mark Rylance, Bridge of Spies

En iyi kısa belgesel: A Girl in the River: The Price of Forgiveness

En iyi belgesel: Amy

En iyi kısa film: Stutterer

Yabancı dilde en iyi film: Son of Saul, Macaristan

En iyi film müziği: Ennio Morricone, The Hateful Eight

En iyi özgün şarkı: Writing’s on the Wall, Spectre

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Hatırlamak!

0

Hatırlamak

Müşterilerinizle ilgili mutlaka hatırlamanız gereken önemli ayrıntılar:

– İsmi: Salonunuza bir kere gelmiş bir müşterinizin adını unutmaz ve tekrar geldiği zaman ona ismi ile seslenirseniz kendisini özel hissedecektir. Unutulmadığını düşünmüş olması onda tekrardan salona gelme hissi uyandıracaktır.

– Doğum günü: Müşterinizin doğum gününü hatırlamak size iki taraflı fayda sağlar: Birincisi müşterinizle geliştirdiğiniz ilişki, ikincisi salonda yarattığınız atmosfer ile diğer müşterilerin ilgisini çekmek.

– Rutini: Müşterinizin rutin olarak yaptırdığı işlemlerle hakim olmak onu aynı zamanda iyi tanımak anlamına gelecektir. Hangi periyodlarda gelip, hangi işlemleri uygulattığını bilmek onun yine özel hissetmenisi sağlar.

– Tercihleri: Hem estetik hem de pazarlama açısından müşterinizin tercihlerini bilmek veya tahmin etmek önemli noktalardan biridir.

– Satın alma alışkanlıkları: Ürünleri pazarlayabilmek açısından onların satın alma alışkanlıklarını bilmeniz ve ürünlere ona göre yönlendirmeniz gerekmektedir.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Hamile kadınlar ve saç boyası

1

Hamile kadınlar ve saç boyası

Kadınların çoğu saç boyasının zararlı olacağını düşünerek hamileliklerinin ilk aylarını beyazlamış dipler ve rengi solup gitmiş saç uçlarına katlanmakla geçiriyorlar.
Bu konuya değinmemin tek sebebi hamile kadınları ve kuaförlerimizi bu konuda aydınlatmak.

Her konuda inanca ve hurafelere dayalı düşünerek bilimsel kanıt olmaksızın yorum yaparak cevap bulamadığımız bu konulara bakın uzmanlar ne diyorlar. Saç boyasında bulunan çok küçük miktarlarda amonyak ve peroksit kuaför sektöründa çalışan kadınlar için düşük riskini çok küçük bir oranla yükseltebilir. Fakat kesin olarak kanıtlanmış değildir. Ağır kimyasal içeren ürünlere nispeten saç boyasında bulunan ve boyamanın ortalama ilk 15 dakikasında uçup giden alkalilerin deriyi deforme edip etmediği veya kafa derisinden kana ulaşıp ulaşmadığı kanıtlanamamıştır. (Alerji veya diğer deri hastalıkları istisnadır.)

Boyayı ve röfle türü işlemleri kafa derisine gelmeyecek şekilde saça uygulama da sakınca görmeyen uzmanlar, gebeliğe dayalı hormonlar nedeni ile saç dokusunun kuvvetleneceği gerçeğiyle saçın açılmasının zorlaşacağı gibi boyanın tutmama ihtimalinede değiniyorlar. Hamile bayanların deneyimlerine dayalı araştırmalar da ise herhangi bir değişiklik yaşamayan kadınların oranı çok yüksek.

Günümüzde amonyak bazlı boyalar bilimsel olarak labaratuvar ortamında hazırlanıp zararlı maddelerden arındırılmaktadır. Amonyak bazlı boyaların yanısıra amonyaksız ve tamamen organik boyalarda kuaförlerin hamile kadınlara sunabileceği alternatifler arasındadır.
Sağlık ve güzellik sektörünün cildimize ve saçımıza zarar verecek tüm ayrıntıları boyalardan arındırırken, unutmayalım ki en allerjen madde pigmandır ve boyadan çıkartılamaz tek etkendir. 

Araştırmalarıma dayanarak dünya uzmanları bunları söylüyor. Risk payı çok küçük ama seçimi anneye bırakıyor ve kuaförlerinde yapması gereken de budur…..

Yazar: Gülgün Biçerel Uysal

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Kaliteli hizmet sunmak

0

Kaliteli hizmet sunmak

Müşteri servislerinde kaliteyi arttırmanın yolları:

  • İyi hissettirecek bir deneyim yaratmak: Müşteriye verdiğiniz servislerde güzel bir deneyim kazanmak için verdiğiniz servisin herhangi bir yerden alınabilecek bir hizmetten üstün olması önemlidir.

  • Müşterilerinizin her birini VIP müşteri gibi hissettirin. Lüks hizmetin en öne çıkan taraflarından biri de servisin kişiye özel olduğunun altını çizmektir. Başka yerlerle kıyaslanamayacak özel bir servis teklif etmek bunlardan biri olabilir.

  • Kibar olmak: Müşterileriniz ile kurduğunuz ilişkilerde seçtiğiniz cümleler kadar onu iyi hissettirecek ne olabilir?

  • Aldığınız geri bildirimleri mutlaka değerlendirin. Müşterinize verdiğiniz saç hizmetinden sonra eğer o bir sorunla karşılaştıysa çözüm üretmeli ya da konuya öneriler getirmelisiniz.

Müşterileriniz ile ilişkilerinizi geliştirip koruyarak hem popülerliğinizi arttırmış olursunuz hem de müşteri sadakatini kazanırsınız…

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975