Ana Sayfa Blog Sayfa 351

Salonlarda zaman yönetimi

0

Zaman Yönetimi

Ne sıklıkla kendinize ve müşterilerinize ‘‘Bunu yapacak kadar zamanım yok?’’, ‘‘Keşke zamanım olsaydı da yapsaydım.’’ diyorsunuz.

Bir çok insan gün içerisinde rutin olarak yaptıkları işler yüzünden ekstra isteklere cevap veremeyecek kadar körelir ve zaman bulamaz. Hatta günümüzde herkes için ‘zaman fakiri’ desek bu tabir doğru olacaktır. Peki bir saç tasarımcısı olarak müşterilerinle daha verimli zaman geçirmek için neler yapabilirsin? İşte birkaç öneri:

  • Öncelikle müşterilerinizin ayırdığı vaktin ve zaman beklentilerinin farkında olun: Onun salonda hangi işlemler için bulunduğunu, ne amaçla salona geldiğini iyi anlamaya çalışın. Bunları bilmek yapacağınız işleri de sıraya koymak için önemli bir ayrıntı olacaktır. Zaman düzenlemesi size hem dinlenmek için hem de rahatça hizmet verebilmek için zaman kazandıracaktır. Ayrıca müşterinizle ilgili kayıtlar tutarak onun salonda aldığı servislerin geçmişini bilmekte onun isteyebileceklerini tahmin etmek de servis süresini belirlemek açısından önemlidir.

  • Sizin müşteri geldiği andan itibaren boş vaktiniz olması müşterinin de zamanı olduğu anlamına gelmez: Servis vereceğiniz müşterinizin vakti kısıtlı olabilir. Yapacağınız bakımların uzunluğunu veya kesim gibi işlemlerin süresini de ona göre ayarlamanız gerekebilir.

  • Günümüzde birçok salon renklendirme işlemlerini hızlandırmak için çeşitli donanımlara sahiptir. Her zaman boyalar açısından size ne çok zaman kazandıran donanıma sahip olan ürünleri kullanmanızı tavsiye ederiz. Bu fark yaratmak için önemli bir nokta olacaktır. Hem sizin hem de müşterilerinizin zamanını korumak için önemli bir adımdır ve çift taraflı bir kazanç söz konusu olacaktır.

  • Salonlardaki internet erişiminin de hızlı olduğundan emin olun. Günümüz şartlarından zaman yönetimi açısından bu da önemli bir ayrıntıdır. Ayrıca farklılık yaratmak için online bir color bar oluşturmak gibi her salonun sahip olmadığı seçenekleri müşterilerinize sunabilirsiniz.

Modern ve ileri görüşlü bir salon olup yenilikleri takip etmek sizi bir adım öne taşıdığı gibi zamanınızı da koruyacaktır.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

HCF Trophy 2016

0

HCF Trophy 2016

Genç yetenekleri keşfetmek amacı ile düzenlenen HCF Trophy 2016, muhteşem bir şov ile birlikte Paris Carrousel du Louvre’de gerçekleşti.

Seçkin jüri kadrosunu: Mario Lopes, Christophe Gaillet, Damien Ojetti, Brice Thiron, Carmen Duenas Chavez, Christine Plouzennec, Christine Plouzennec, Christine Blanc, Janique Louvet, Françoise Guiffaut gibi kuaförlük sektörünün önemli isimleri oluşturuyordu.

HCF’ın geceye özel düzenlediği saç şovlarının ardında kazanan isim açıklandı: ‘‘Sabou ROMINA – MARIA – Romanya’’

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Salonunuzun web sitesi üzerine…

0

Salonunuzun web sitesi

Salonunuzun web sitesini geliştirmek için neler yapılabilir?

Web sitesinizi satış ekibinizin bir parçası gibi düşünebilirsiniz. Her gün satış ekibiniz ürünlere dair birçok soru ile karşı karşıya kalır. En sık sorulan sorular nelerdir, bunu kararlaştırdıktan sonra web sitenizde sık sorulan sorulara dair bir bölüm oluşturabilirsiniz.

Müşterilerinizle doğrudan iletişime geçeceğiniz bir platform olarak web sitenizi düşünebilirsiniz. Neden sizi tercih etmeleri gerektiğine dair önemli noktaları sitenizden müşterilerinize belirtin.

Sitenin her sayfasında müşteri ulaşmak istediği yere basitçe ve rahatlıkla ulaşabilmeli. Avantajlara maksimum seviyede dikkat çekmeli ve onları yönlendirebilmelisiniz.

Hazırladığınız güncellemeleri göstermeli ve içeriklerden müşterilerin maksimum fayda sağlaması hedeflenmeli. Bunlara rağmen müşterilerinizin web siteyle irtibatını sağlamak, yoğun bir çalışma gerektirir. Bunun için hazırlayacağınız web site promosyonları amacınıza ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İçeriklerin güncellenmesi konusuna önem gösterin. Müşteri siteyi her ziyaret ettiğinde farklı bir içerikle karşılaşabilsin.

Neler yapmalı?

0

Müşteriler neden sadakatsiz olur?

Müşterilerinizin başka salonları tercih etmelerine sebep olan etkenlerden birkaçı:

  • Dinlendiklerini hissetmedikleri zaman:

Kendilerinin dinlenmediklerini hisseden müşterilerin salondan uzaklaşması bir numaralı sebeptir. İstediklerini onlara vermeye çalışın eğer ona sunamayacağınız bir şeyde diretiyorsa, istediği şeyi neden gerçekleştiremeyeceğinizi onu ikna edene kadar anlatın.

  • Fiyatlardaki dalgalanma:

Bazen sevdiğiniz, arkadaş olduğunuz müşterilerinize fazlaca indirim uyguluyor musunuz? Ya da onlara haber vermeden bakım gibi ekstra hizmetler uyguluyor musunuz? Bu tarz uygulamalar yaptığınız müşteriler indirimlerden memnun kalacaktır. Fakat normal fiyatlar üzerinden ödeme almak istediğinizde salonunuzdan soğuyacaklardır. Çünkü alıştığı fiyatı sever ve dalgalanmalardan müşteriler hoşlanmaz.

  • Online randevu alamazlarsa:

Günümüz internet çağında artık insanlar internet üzerinden günlük işlerini planlıyor ve online kuaför randevusu da bunlardan biri. Güncel özelliklere sahip bir salonunuz yoksa müşteriler zamanla sizin salonunuzdan uzaklaşarak daha teknolojik salonlara yönelecektir.

  • İrtibatta kalmayı unutmak:

Müşterilerinizi ne kadar önemsediğinizi onlara göstermelisiniz. Her ziyaretinde işlemleri, iletişimi, servisi sevdiğini hissetmelisiniz. Ona stil önerileri sunmalı, modadan haberler ile onu bilgilendirmeli ve birebir ilgilenmelisiniz. Her zaman daha fazlası için ikna etmek bir sonraki ziyaretini garanti altına alacaktır.

  • Geri bildirimlerini sormazsanız:

Her zaman müşterilerinize servis sonrası fikrini sormalısınız. Yüzleşmeniz gereken kötü bir fikri varsa dahi onu dinlemek son derece önemlidir. Örneğin müşterilerinize bunun için özel bir e-posta anket oluşturarak, hizmet değerlendirmesi yapmanız onu memnun edecektir.

Müşterilerinizle ilişkilerinizi doğru kurup, kartlarınızı doğru oynarsanız kazanan siz olacaksınız. Bu şekilde sadakatli bir müşteri portföyü oluşturmuş olacaksınız.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Mükemmel saç hareketleri…

0

Mükemmel saç hareketleri…

Mükemmel saç hareketinin sırrını çözen Kérastase, saç güzelliğini “Discipline” ile muhteşem bir boyuta taşıyor…

Kış şartlarında her kadının arzusu kontrol altına alınan pürüzsüz saçlar…

Dalgalı, kıvırcık veya düz saçlara sahip olan tüm kadınların ortak tek bir hayali var: Güzel, hafif, akıcı ve pürüzsüz saçlar… Kadınlar saçlarını şekillendirirken “kalıp” gibi bir sonuç değil, kusursuz bir hareketlilik arıyorlar. Bunu elde etmek için her şeyi deniyorlar. Kérastase’ın misyonu kadınların günlük yaşamlarında devrim yaratarak mükemmel bir uyumla hareket eden saçlar için çözüm sunmak…

Kérastase, MORPHO-KERATINETM COMPLEX devrimiyle saçları pürüzsüzleştirerek mükemmel hareket sağlıyor. 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

İlham veren tablolar: Türk Hamamı

0

Türk Hamamı- Jean Auguste Dominique Ingres

Türk Hamamı tablosu Jean Auguste Dominique Ingres’in 82 yaşındayken çizdiği bir tablodur. Tablo yoğun erotik unsurlar bulundurması açısından oldukça ünlüdür hatta Le Figaro Dergisi, Türk Hamamı tablosunu 19. yüz yılın en erotik resmi seçmiştir.

Ingres’in oryantalist bir bakışla, hiç Doğu’ya gitmediği halde okuduklarından ve duyduklarından ilham alarak bu tabloyu böylesine başarılı bir şekilde resmetmesi sanatçının başarısını gözler önüne seriyor. İlk önce kare şeklinde çizilen tablo daha sonrasında ressamın tercihince yuvarlak forma getirilmiştir. Böylelikle sanki hamama bir anahtar deliğinden bakıyormuşçasına gizemli bir hava vermiştir.

Sağ köşede kollarını kaldırarak uzanmış olan kadın ise Ingres’in eşini resmettiği bir taslaktan uyarlanmıştır.

  

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Konuğumuz: Şükrü Dudu

0

Konuğumuz: Şükrü Dudu

Şükrü Dudu ile Zorlu Center’da açtığı yeni berber salonu ve açılış gecesi hakkında konuştuk. İşte Şükrü Dudu ile gerçekleştirdiğimiz röportajımız:

hairistcomtr: Neden berber salonunuzu Zorlu Center’da açmayı tercih ettiniz?

Şükrü Dudu: Biz on sekiz yıldır Etiler’deyiz. Zorlu Center’ı tercih etmemizin nedeni popüler bir mekan olması. Evler, ofisler burada ve müşterilerimiz de bu civardan. Ayrıca İstinye Park’tan dolayı AVM kültürüne zaten hakimiz. Ortaklarımız ve ekibimizle; bu sebeple yeni salonu Zorlu Center’da açmaya karar verdik.

hairistcomtr: Süreç nasıl gelişti?

Şükrü Dudu: Zorlu Center ile bir diyaloğumuz vardı. Erkek berberi olarak sadece bizim burada olmamız planlanıyordu ama bu süreç iki yıl sürdü. Sonrasında böyle bir yer için teklif verdiler. Burası erkek berberi olarak sadece Türkiye’de değil, Avrupa’da bile olmayan bir salon oldu. Ben dünyanın her yerinde eğitimlere, şovlara gidiyorum ve erkek berberlerini de gözlemliyorum. Hatta farklı ülkelerde tıraş bile olurum. En iyi neresi ise oraya giderim. Biz de en iyi olabilmek için buraya geldik.

hairistcomtr: Salon tasarımı hakkında neler söyleyeceksiniz? Hayal ettiğiniz salonu elde ettiniz mi?

Şükrü Dudu: Idea Mimarlık tarafından proje gerçekleşti. Her şeyimize uydu; hem beğeni hem düşünce anlamında hem de istediğimiz salon olma açısından dört dörtlük proje ve iş çıkardılar. İstediğimiz salonu elde ettik. İnandık ve Idea Mimarlık’ta bizim inancımızı boşa çıkarmadı.

hairistcomtr: Ünlü isimlerinde katıldığı açılış gecesi ile ilgili konuşalım.

Şükrü Dudu: Açılış için yaklaşık 300 kişi salonumuzu ziyaret etti. Ziyaretçilerin hepsi müşterilerimiz ve dostlarımızdı. Uzun yıllardır bizimle beraber olan sanatçısı, siyasetçisi, iş adamı… bizi yalnız bırakmadı. Bunun için çok mutluyuz; demek ki bir şeyler verebiliyoruz. Müşterilerimizle bütünlüğümüz devam ediyor.

hairistcomtr: Genç meslektaşlarınıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Şükrü Dudu: Bizim işimiz çok profesyonel ve öncelikle en önemli nokta; üç ortağımla beraber geliştirdiğimiz projeler. Burası için çok düşündük: Nasıl yapabiliriz, diye. Bizim işlerimiz de artık ortaksız olmuyor. Çünkü güvenebileceğin bir ortak her türlü ihtiyaç olmaya başladı. Ekipte çok önemli, ekibini çok iyi seçmek, onlarla sıcak diyalog kurmak… Biz bir aileyiz. Bu yapıyı elde edebildiğin sürece her zaman başarılı oluyorsun.

 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Uzman Yorumu: Küllü Renkler

0

Zafer Bayram'dan Uzman Yorumu

Küllü Renkler Neden Önemlidir?

İşte video-bilgi karşınızda… Sizin için hazırladık. 

Videoyu izleyin, paylaşın…

 

 

Müşteriler salonlardan ne bekler?

0

Müşteriler salonlardan ne bekler?

Her zaman söyleriz; müşteri her zaman haklıdır! Kuaförün işi kadınların ihtiyaçlarını karşılarken, onlara empatik olarak istedikleri moda anlayışını sunmaktır. Tüm müşterilerin istediklerini tahmin etmek her ne kadar zor olsa da, salonlara müşterileri çeken kesin ihtiyaçları vardır ve bu sebeple her zaman geri gelirler. Tüm müşterilerin ortak beklentilerinden sizler için derlemeler yaptık:

  • Günümüz şartları göz önünde bulundurulunca görülüyor ki online randevu alabilme artık bir zorunluluk haline geldi. Müşteri her an, her aklına geldiğinde size ulaşabilmeli sosyal  medya ya da web siteleri üzerinden sizden randevu alabilmeli.

  • Zamanında hizmet alabilmek, bir müşteriye en çekici gelen unsurlardandır. Randevu ile salona gelen bir müşteri beklemekten asla hoşlanmaz ve zamanını ona göre ayarlayıp salonunuza gelmiştir. Bu sebeple randevulu müşterilerinizi mutlaka karşılayın ve onları bekletmeyin.

  • ‘‘Kişisel servis’’ günümüz müşterileri için en önemli ayrıntılardan biridir. Her müşterinin farklı olduğunu biliyoruz. Bu sebeple aynı davranış ve eylemlerle bütün müşterileri kendinize bağlayamazsınız. Kendi tercihlerine hitap eden kişiselleştirilmiş bir bakım sunmak onlar için önemli bir ayrıntıdır. Onların kişisel özelliklerini, yaptırdıkları işlemleri, geldikleri günleri kayıt altına alırsanız, müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamış olursunuz.

  • Ücretler konusunda mutabık olmak, müşteriler için en önemli ayrıntılardan biridir. Sürekli zam yapmak ya da sadık müşterilerinize özel fiyatlar uygulamamak müşterileri salonunuzdan soğutacak etkenlerdendir. Geniş zaman aralıklarıyla makul zamlar yapmak, salon için müşteri kaybını önleyecektir.

  • Onları hatırlayın. Bu en önemli ayrıntılardan biridir. Müşterilerinizi hatırladığınızı gösterin. Onlara kampanyalar hakkında sms veya e-mail gönderin. Yaptığınız kampanyalardan haberdar edin ve salondan uzaklaşmasını engelleyin.

  • Sonuncu maddemiz ise dinlemek! Gerçekten iyi bir dinleyici olarak ihtiyaçlara cevap verirseniz, müşterilerinizi kendinize bağlarsınız. Onun istediği stili ona nasıl uygulayabileceği hakkında konuşun. Gösterdiği model üzerinden ona neler yapabileceğinizi anlatın ve en iyi şekilde müşterinizi dinleyip anlamaya çalışın.

     

    Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

     mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

    İndirmek için tıklayın:   

     

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

     

    https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

     

5 tip müşteri ve onları kazanmak

0

5 tip müşteri ve onları kazanmak

Her müşteri birbirinden farklıdır ve kuaför olarak gün içerisinde sayısız insanla ilişki kurmak zorundasınızdır. Müşterileri kazanmak ve sürekli sizin salonunuzu tercih etmelerini sağlamak için ise doğru iletişim kurmanız gerekmektedir.

1- Genel müşteri:

Onların belirli aralıkları vardır, ayda bir, iki ayda bir gibi zaman dilimleri içerisinde salona gelerek işlem yaptırırlar. Bu müşterilerinizin adını ve hayatları hakkında ufak tefek şeyleri mutlaka hatırlamalısınız.

2- VIP müşteri:

Uzun zamandır salonunuza gelen, cömertçe harcama yapan müşterilerinize özel yapacağınız paket işlemler ya da sadece bu tarz müşterilerinizin kullanabileceği VIP kartlar onları salona bağlı kalmaya teşvik edecektir.

3- Kapı müşterisi:

Sadece o an ihtiyacı olan bir işlemi yaptırmak için gelen müşteri tipidir. Onlara yaptığınız işlerden ve pazarladığınız ürünlerden söz edin. İrtibatı koparmamak için sosyal medya kanallarınıza itin ya da sms veya e-posta listenize ekleyin.

4- Aylarca ziyaret etmeyen müşteri:

Onları salona çekmek için özel bir teklif ya da fırsatları içeren bir sms yeterli olacaktır. Gerçekten bazı servislere ihtiyaçları olduğuna ve daha sık gelmeleri gerektiklerine inanmalılardır.

5- Erkek müşteri:

Daha önceleri salonlara çok fazla uğramayan erkek müşteriler, erkek bakımlarının yaygınlaşması ile birlikte bu bakımları tercih etmeye başladı. Alt yapınızı hazırlarsanız, erkek müşteri kitlesi de elde edebilirsiniz.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975