Ana Sayfa Blog Sayfa 390

Yeditepe Akademi Eğitmeni Tolga Sasık ile Kuaförlük Üzerine

0

Yeditepe Akademi'nin düzenlemiş olduğu Müşteri Memnuniyeti Maksimizasyonu konulu eğitime katıldık ve kuaförlerin işine oldukça değer katacak bilgiler edindik. Eğitimden notlara ilerleyen günlerde yer vereceğiz. Öncelikle eğitimi veren Media Cat yayınlarından Satışın Türkçesi kitabının yazarı Tolga Sasık ile kuaförlük sektörü üzerine söyleşimizi sizinle paylaşmak istedik.  

HAIRiST ONLINE: Salonlar için markalaşma süreci nasıl gerçekleşmeli? Farklılaşmak için ne yapmak gerekir?

Tolga Sasık: Öncelikle standartların sağlanması, güzel ve çekici bir görünüm çok önemli. Sonrasında ise temizlik ve hijyen geliyor. Yapılan araştırmalar kadınların hijyen, temizlik ve sağlığa erkeklerden 4 kat fazla önem verdiğini ortaya koyuyor. Personelin davranışları ve müşteri ilişkileri yönetiminin önemi de ön plana çıkmalıdır.

HAIRiST ONLINE: Salonlarda algı yönetimi nasıl yapılmalıdır? Salonun kendisine özgü kokusu olması müşteri için nasıl bir geridönüşüm sağlar?

Tolga Sasık: Koku kesinlikle çok önemli. Kaldı ki kadın müşteriler bu konuda erkeklerden daha hassas ve seçici. Ferahlatıcı hoş bir koku seçilmesi ve devamlı kullanılması mutlaka olumlu yönde etki yaratacaktır. Ancak bu kokunun gündelik hayatta da karşısına çıkabilecek hoş kokulara yakın olması da tercih sebebi olmalıdır. Çünkü herhangi bir AVM’de alışveriş yapan kadın müşteri kuafördeki kokuya benzer bir koku algıladığında, o gün için aklında yoksa bile kuaföre gitme dürtüsü bilinçaltında kendisini yönlendirecektir.

HAIRiST ONLINE: Kuaförün servisinden memnun kalmayan müşteriye nasıl yaklaşması gerekiyor?

Tolga Sasık: Öncelikle memnuniyetsizliğin sebebi araştırılıp, çözüm bulunmalıdır. Müşterinin gönlünü almak için ücretsiz bir bakım, manikür veya fön hizmeti sunulabilir.

HAIRiST ONLINE: Müşterinin öfkeli olduğu zamanlarda onlara karşı nasıl yaklaşmak gerekir? Öfkemizi nasıl kontrol edebiliriz? 

Tolga Sasık: Şu unutulmamalıdır ki kadınlar kuaföre güzel, bakımlı olmak ve kendini daha iyi hissetmek için giderler. Eğer müşteri gerginse rahatlatıcı nazik konuşmalar yapmak, ikramda bulunmak iyi gelecektir. Zira kuaförde yaşanacak sıra, gecikme istenilmeyen kesim gibi  durumlar müşterinin daha da gerilmesine yol açacaktır.

HAIRiST ONLINE: Müşterinin kalbini kazanmak için neler yapılması gerekir?

Tolga Sasık: Ona kuaförü gibi değil sırdaşı, dostu gibi yaklaşmak önemlidir. Her kadın hep bildiği ve güvendiği kuaföre gitmek ister. Sadece çok acil bir işi varsa sıra beklemeyeceği başka bir kuaförde en fazla fön çektirir. Ancak asıl bakım için daima bildiği kuaförü tercih eder. İşte tercih edilen olmanın altında yatan sır ise kuaför-müşteri ilişkisinden dostluk ilişkisine geçiş yapabilmektedir. Benim eşimin kuaförünü ben hayatımda sadece 2 kez gördüm. Biri biz evlenirken nikahta saçını yaptığı eşime evlendiğimizi kutlamak için altın takmak için geldiğinde, diğeri ise çocuğumuz olduğunda hastanede yine “Maşallah” altını getirdiğinde… Sizce neden eşim, annesi ve şimdi kızım 3 kuşaktır aynı kuaföre gidiyorlar dersiniz?

HAIRiST ONLINE:  Salonlarda müşteriye rakibinizi kötülememek kuaföre ne kazandırır?

Tolga Sasık: Hiçbir şey kazandırmayacağı gibi “kadınlar dedikodu sever” gibi bir varsayımdan yola çıkılarak yapılacak başka müşteriler hakkındaki olumsuz değerlendirmeler de çoğu zaman en az rakibi kötülemek kadar olumsuz sonuç vermektedir. Evet kuaför sırdaş olmalı ama bu gündelik hayatla sınırlı kalmalıdır. Müşteriler o koltuktan kalktığında “kimbilir benim arkamdan neler konuşuyor?” diye düşünmemelidir.

HAIRiST ONLINE: Kuaförün saç ve kozmetik ürünlerini müşteriye pazarlarken ne tür satış teknikleri kullanmalarını önerirsiniz?

Tolga Sasık: Öncelikle referans ve deneyim çok önemli. Bir defa pazarlamacı gibi görünüp müşteriyi irite etmemeye özen göstermelidir. En iyi yöntem o sırada salonda olan veya müşterinin de tanıdığı başka bir müşteriye  yapılmış olan uygulamanın olumlu sonuçlarından bahsederek olumlu referans göstermektir.

Tolga Sasık’a paylaştığı bilgilerden ve fayda sağlayacak düşüncelerinden dolayı çok teşekkür ederiz.  

Çizgi Saç Tasarım’dan 2014 Saç Trendleri

0

2014 İlkbahar Yaz saç trendleri için Çizgi Saç Tasarım doğallığı ve örgüyü ön plana çıkarıyor.

Altın renginde metalik aksesuarlar bu sezonun olmazsa olmazı…

Saç: Çizgi Saç Tasarım

Fotoğraf: Hakan Çırak

Haute Couture: Anjea Ds

Model: Larissa Gacemer

Retouch: Muhammet Bilgihan

Assistant: Kemal Çelik

Ürünler: Scwarzkopf Professional

Okul-Sektör projesinde sertifikalar verildi

0

Artistik Kuaförler Derneği öncülüğünde İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile imzalanan protokol çerçevesinde en geniş katılımlı okul-sektör işbirliğine ilişkin sertifika töreni İstanbul Sultan Ahmet Suphi Paşa Ticaret Meslek Lisesi Konferans Salonu’nda gerçekleşti.

Proje bünyesindeki pilot okullardaki öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul müdürlerinin katıldığı İl Milli Eğitim Müdürü Erol Er’in açılış konuşmasını yaptığı törende sertifikalar öğrencilere eğitim veren kuaförler tarafından sunuldu.

AKD Başkanı Hakan Köse, dergimizin Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel, AKD Eğitim Komisyonu Başkanı Habip Örs, Eczacıbaşı-Schwarzkopf Pazarlama Müdürü Güneş Şenkal ve Yöntem Profesyonel adına Satış-Pazarlama Direktörü Ahmet Kutlu’nun törende yaptığı konuşmaları ve daha fazlasını Estetica Dergisi  Haziran – Temmuz sayısında bulabilirsiniz.

Mehmet Tatlı Ekibi’nden Büyülü Gelin Saçları

0

Kadınsı, lüks, sofistike ve romantik

Her gelinin ulaşmak istediği bir hayali vardır. Bu özel güne özel olmak… Ama ortak nokta: Aşk… Bulutlarda gezmek için yeter. “Evet” günü için dört farklı saç tasarımı. Önemli olan ilk bakışta göz kamaştırmak. Daha sonra alyansların takılmasını bekleren yaşanan mutluluk anı.

Saç, Makyaj: Mehmet Tatlı Kreatif Takımı
Fotoğraf: Özgür Topkan (Hoppala Ajans)
Makyöz: Asiiui Mfiuiiu
Styling: Ayşe Sözmez (Hoppala Ajans)

Türkiye’nin markası Filiz Çelik-Alpeda

0

Türkiye'nin markası Filiz Çelik-Alpeda

Köklü geçmişi parlak geleceğine ışık tutan saygın ve kaliteli bir marka olan Filiz Çelik-Alpeda’nın genç temsilcileri Alper Çelik ve Eda Çelik Ağırman ile konuştuk.

Estetica: Bir aile şirketi olarak görev dağılımınız nasıl? Nasıl çalışıyorsunuz? Zor olmuyor mu?

Eda Çelik Ağırman: Bir aile şirketi olsakta işlerimizi kurumsal bir çerçevede yürütmeye özen gösteriyoruz. Aile bireyleri olarak hepimizin sorumlu olduğu departmanlar ve görevler bulunmakta. Ailenizle iş yapmak çok zevkli aslında, zaman zaman problem de oluyor ancak kolay aşıyoruz. Bunu her aile şirketinde görmek zor ama Filiz Çelik Ailesi olarak çok uyumlu olduğumuzu söyleyebilirim.

Estetica: Kuaför salonları size nasıl ulaşıyor? Sipariş ve teslimat süreci nasıl işliyor?

Alper Çelik: Müşterilerimizin bize ulaşabilecekleri birçok kanal var. Filiz Çelik olarak tüm Türkiye’de bayiler kanalıyla satış yapan bir firmayız. Ayrıca özellikle projeli işler konusunda müşterilerimize direkt olarak destek verdiğimiz fabrika saha satış danışmanı arkadaşlarımız bulunmakta. Bu arkadaşlarımız talep olması durumunda Türkiye’nin neresinde olursanız olun en kısa sürede size ulaşarak ihtiyaçlarınızı karşılamak ve size en iyi hizmeti vermek için görevlendirilmişlerdir. Müşterilerimiz istek ve taleplerini yukarıda bahsetmiş olduğumuz kanallardan bizlere ulaştırabilirler. Teslimat süreleri ise ürünlerin standart ürünler ya da kişiye özel olmasına göre değişmektedir. Ancak şunu söyleyebilirim ki Filiz Çelik olarak temin sürelerine uyum en çok üzerinde durduğumuz konulardan biridir. Bu konuda 2013 ortalamamız % 97 olarak gerçekleşmiştir. Bu da birçok ürünü müşteri talepleri doğrultusunda yapan bir firma olarak çok iyi diyebilirim.

Estetica: Her salonun ihtiyacı ve beklentileri farklı olabiliyor. Buna nasıl cevap verebiliyorsunuz?

Alper Çelik: Bu konu diğer rakip firmalardan en çok ayrıştığımız ve başarılı olduğumuz konu diyebilirim. Günümüzde artık standart kalıplara sokulmuş ve esnek olmayan firmaların yaşama şansı olmadığını düşünüyorum. Buradan hareketle müşterilerimizin her birinin kişisel zevkleri ve finansal durumlarına göre arzuladıkları çözümleri buldukları bir hizmet anlayışını benimsemiş bulunmaktayız. Ayrıca tüm üretim alt yapımız esnek ve kişiye özel tasarımlar yapabilecek şekilde tasarlanmıştır. Buda müşterilerimize günümüzdeki loft, modern, minimalist, avangard, retro gibi değişik mimari tarzlarda tasarlanmış salonları sunma fırsatı veriyor bizlere.

Alper Çelik ve Eda Çelik Ağırman’ın markalaşma sürecinde salonlara önerileri, salon yenileme veya yeni bir salon yapımı için en doğru zamanlama için nelere dikkat edilmesi gerektiği,  salon tasarımının bu noktadaki önemi hakkındaki düşünceleri ve daha fazlasını  Estetica Dergisi  Haziran – Temmuz sayısında bulabilirsiniz. 

Bir Kuaförlük Markası: Kemal Gümüş

0

Kemal Gümüş

İzmir’in önde gelen kuaförlük markalarından Kemal Gümüş ile konuştuk.   

hairist:online: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Kuaförlüğü ondülacılık olarak bilirdim. Ta ki gelin saçı yapılırken görene kadar. Dayımın düğünü için geldiğim İzmir’de kuaför olmaya karar verdim. 2 dayım da kuafördür. Kuaför Hüseyin’in yanında meslek hayatıma başladım, 9 ay çalıştım. Şükrü Elçilli’nin salonunda devam ettim. Orada çok kısa zamanda çok yol aldım. 4 sene sonra askere gittim. 

Bende çok büyük emekleri olan dayım Yahya Duyulur salondan ayrılıp salon açmıştı. Döndüğüm zaman onun yanında başladım. Bu mesleğe adım attıysam onlar sayesindedir. 1 sene orada çalıştıktan sonra ayrılıp, Osman Çapa ile birlikte salon açtım. 3-4 sene ortaklığımız oldu. Daha sonra ayrıldık ve ben Ferit Girengin ile ortak oldum. Kardeşim Mustafa askerden sonra İstanbul’a geldi ve Yunus Kuaför (Yunus Yurga) ile çalıştı. Sonra Ferit ile yollarımızı ayırdık. 1984 yılında sokak arasında bir salon buldum ve kardeşimle açtığımız salonun adı Kemal Mustafa oldu.  Herkes “sokak arasına girme, orada kaybolursun” dedi. Ben de onlara “müşteri salonu gördü ve girdi devri bitti artık, eğer sen işini doğru yaparsan, müşteri seni bulur” dedim. Kardeşim ile birlikte çıktığımız salonda biz “Kemal Mustafa” olduk. 

hairist:online: Sektörde bir idolünüz var mı?

Meslekte benim idolüm olan biri vardı: Bayram Demir, mesleğini çok seven, gönülden bağlı olan bir insan şu an 76 yaşında ve hala işini büyük bir tutkuyla yapıyor. Yazları Çeşme’de onunla birlikte çalışırız.

hairist:online: Şu an kaç salonunuz ve çalışanınız var?

5 salon, 58 çalışanımız var.

hairist:online: Kemal Mustafa’yı Kemal Mustafa yapan üç özellik sayar mısınız?

Disiplin, sanat ve ekip ruhu. En geç 8.20’de salonda oluyorum. Kardeşimin çok güçlü bir bileği var. İzmir'de bizden ayrılıp kendi salonunu açmış oln 45 kişi var.

hairist:online: Salonunuzdan ayrılan ve gurur duyuyorum diyor musunuz?

Tabii ki. Ortak bir geçmişimiz var, bir yerde karşılaştığımız zaman geliştiklerini görüyorum. Bana bunu yapmıştın ama iyi ki de yapmışsın, çok şey öğrendim diyorlar.

hairist:online: Peki, dayınız yanından ayrıldığınızda sorun oldu mu?

Bir kırgınlık oldu ama sonra düzeldi.

hairist:online: Çalışanlar salondan ayrılınca siz nasıl bir tepki veriyorsunuz?

Gelecek planlarınız ile ilgili ben size bir şey veremeyeceksem ayrılın diyorum. Manevi olarak hep yanlarında olacağımı söylemişimdir. Hiçbir zaman gönül koymadım. Çünkü bu onların en doğal hakkı. Ama dürüst olmak çok önemli. Ben de aynı şeyleri yaşadım. Doğuran ana güzeldir. Her ayrılan çocuk bana hırs kazandırdı ve motive etti. Her ayrılan kişiden sonra yenilendiğimi hissettim. İşime biraz daha sarıldım. Ayrılan insanlar da 'biz Kemal abiye, Mustafa abiye çok şey borçluyuz' diyorlar. Bunu söyletebilmek çok önemli. Bizim hakkımızda olumsuz bir şey söyledikleri zaman da müşteri buna izin vermiyor. Müşteri de  sahiplendi.

hairist:online: İzmir’de nasıl bir kuaförlük yapısı var? Ticaret Odası’nda üyeliğiniz devam ediyor.

Bizim jenerasyondan Osman Çapa, Nizam Kuaför, Orhan Çetiner gibi kuaförler bir araya gelmeyi beceremedik. Ben bu konuda çok mücadele ettim. Bizim bir araya gelmemizi istemeyen belli bir kesim vardı. 

48 yıldır mesleki faaliyetlerde bulundum. İzmir Ticaret Odası'nda da faaliyetteyim ve şimdi Artistik Kuaförler Derneği’nin canlanması ile ilgili projelerimiz var.

hairist:online: Kadın neyi ifade ediyor?

Ben kadınsız bir dünya düşünemiyorum. Kadının olduğu yerde disiplin, ahenk, güzellik vardır. Kadının olduğu yerde o cemiyette bir itibar oluşur.

hairist:online:  Kemal Mustafa Salonu’nda en çok hangi işlem en mükemmel şekilde yapılır?

Bir gün ustam bana 'salonun duruşu çok önemlidir, salonun karakterine göre müşteri oluşur' dedi. Benim salonumuzda en hoşuma giden şey salonumuzun duruşu. Çizgimizin bozulmaması ve müşteriden bunu duymak da çok önemli.

hairist:online: En sevdiğiniz renk?

Kızıl bakır.

hairist:online: İlham aldığın bir kuaförlük markası?

Çıraklığımdan beri benim idolüm Bayram Demir’dir. Çeşme’de beraber çalışıyoruz. Alexander de Paris’in hikayesini okumuştum. Fransa’da Güzel Sanatlar okuduktan sonra kuaförlüğü tercih etmiş. Alexandre’nin salonuna gittim. İçerisini görmek istiyorum dedim ve çok mutlu oldular, beni çok iyi ağırladılar. 

hairist:online: Tekrar dünyaya gelseniz neyi tercih ederdiniz?

Yine kuaför olurdum. Okuldayken başarılı bir öğrenciydim, imkanımız olmadığı için okuyamamıştım ama kuaför olduğum için hiç pişman olmadım.

hairist:online: Eğitim neyi ifade ediyor? 

Biz alaylı yetiştik ama eğitim almaya başladıktan sonra bir şeyleri daha iyi kavradık. Temel eğitim çok önemli. Biz eğitimli olsaydık, şimdi çok farklı yerlere gelirdik.

hairist:online: Kuaförlüğe yönelik eğitimler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sektör olarak eğitime biraz daha ağırlık vermemiz lazım.Her zaman içinde olduk ve destekledim.

hairist:online: Kuaförlük eğitimi veren Meslek Liseleri için ne düşünüyorsunuz?

Meslek Liselerini önemsiyorum. Bizde her sene 8-9 stajyer vardır. Meslek Liselerine gidip bilgilerimi paylaşıyorum. Sektörde olanları anlatarak daha iyi bir noktaya gelmeleri için görüşüyorum.

hairist:online: Estetica Dergisi ve hairist etkinliği için neler söyleyeceksiniz?

Türkiye’ye geldiğinde çok mutlu olmuştum. Gün geçtikçe daha da gelişti ve mesleğe faydalı olabilecek insanları bir araya getirmeyi başardı. Türkiye’de kuaförlük mesleği adına çok güzel şeyler olmasına aracılık ettik. Meslektaşlar birbirlerine saygı duymaya başladılar. Mesleğin dayanışma ile bir noktaya geleceği anlaşıldı. Daha da ileri seviyeye taşınacağından eminim.

HAIRiST’e bizlerin de katkısı olması, sürekli yeni bir şeylerin eklenmesi lazım. Çok güzel bir organizasyon. Senede bir defa da olsa sektörün bir araya gelmesi harika bir şey. Bu kalitede yapılıyor olmasından mutluyuz.   

hairist:online: Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Mesleğime ve meslektaşlarıma çok değer veriyorum. Meslektaşlarıma çok sevgilerimi iletiyorum.

‘BİGUDİ’ TEKNİĞİ İLE OMBRE

0

​MOS’ta ‘BİGUDİ’ TEKNİĞİ İLE OMBRE

Sezonun en revaçta akımı ombre ile saçlarınızda renk geçişleri yaratmak ve yüzünüze doğal ve aydınlık bir görünüm kazandırmak artık çok kolay. Uzun yıllardır saç trendlerini belirleyen MOS ise saçlara ışıltı katan bu çalışmayı özel bir bigudi ile uygulayarak en ideal sonuçlara ulaşıyor.

Saçlara özenle yerleştirilen bigudilerin üzerlerinde delikler bulunuyor, bu deliklerden özel bir aparatla çıkarılan saçlara sürülen boya ile saça istenilen renk veriliyor. Bigudi üzerinde bulunan deliklerin hangilerinden ve ne sıklıkla saç çıkarılacağı ise MOS’un deneyimli tasarım ekibinin elinden çıktığında mucizeler yaratıyor.

Saçlarınızda kademeli ışıltılar yaratan, güneşten açılmış görünüm veren bu moda akımına tam da kafanızda tasarladığınız gibi sahip olmak istiyorsanız kendinizi MOSún deneyimli ellerine bırakın, fark yaratın. 

Hollanda’da bir kuaförlük markası: Müfide Halaceli

0

Hollanda’da yaşayan Antakyalı saç tasarımcısı Müfide Halaceli, 2012 yılında HAIRiST etkinliğinde sahne almıştı. Muhteşem gösterisiyle akıllarda yer alan Müfide Halaceli ile başarı öyküsünü, mesleğe bakışını, görüşlerini, yeni nesile tavsiyelerini konuştuk.      

hairist:online: Kuaförlüğe kendi istediğinizle mi başladınız?

Müfide Halaceli: Kuaförlüğe kendi isteğimle başladım ve hiç bitmesini istemeden devam ediyorum.

hairist:online: Salonunuzda farklılaşmak için neler yapıyorsunuz?

Müfide Halaceli: Salonumda farklılık yaratmak için kendi koleksiyonlarımı yaratarak, yeni stilleri müşterilerimle paylaşıyorum. Ayrıca senede 2 kez müşterilerimize VIP geceleri düzeniyoruz ve yeni trend makyaj ve saç tasarımlarını sunuyoruz.

hairist:online: Başarınızın arkasında ne var?

Müfide Halaceli: Salonlarımda yıllardır kişiselleştirilmiş stiller yaratıyoruz. Sadece saç kesmek veya renklendirmek değil, makyaj ve stil de çok önemlidir. Bir müşteriniz için en güzel saçı kesersiniz, boyarsınız ama o müşterinin stiline ve cildine uyum sağlamıyorsa, özellikle renk seçimi uyum içinde değilse bütün çalışmalarımız boşunadır.

Başarımın arkasında beni her zaman taşıyabilecek güçlü bir eşim ve beni her zaman sevgiyle destekleyen ailem var.

hairist:online:  Hollanda’da kuaförlük sektörü nasıl işliyor? Sektörün dinamiklerini, yapısını biraz anlatabilir misiniz?

Müfide Halaceli: Hollanda’da kuaforlük çok iyi bir yerde. PR (halkla ilişkiler) ve pazarlama, artistik becerilerden de önemlidir. Yenilik geliştirmek ve önde gelmek için her zaman PR gerekiyor. Bunun yanı sıra müşteriler artık sosyal medya yolu ile çok hızlı bir şekilde her şeyden haberdar olabiliyor. Bizim müşterimizden önce her seyi izlememiz ve haberdar olmamız gerek.

hairist:online:  HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müfide Halaceli: HAIRiST kuaförler için çok önemli bir etkinlik. Bütün kuaforleri en iyi şekilde bir araya getiren ve hatta Avrupa ve Asya’yı birleştiren bir network haline gelebilir!

hairist:online:  Yeni nesile tavsiyeleriniz neler? Sizce iyi bir kuaför nasıl olmalıdır?

Müfide Halaceli: Yeni nesile tavsiyem her zaman işlerini severek yapmaları ve eğitime çok önem vermeleridir. Gözlemlerime göre herkes cok iyi olduğunu düşünerek bir çok yanlış yapıyor. Öğrenmek hiçbir zaman bitmez.

hairist:online:  Kuaförlüğün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müfide Halaceli: Kuaförlük mesleği çok yüce bir meslektir! Daha profesyonel bir şekilde icra edilmeli: Sadece para kazanayım gerisi kolay diye düşünmek bence çok yanlış. Maalesef bu tabloları artık dünyanın her yerinde görüyoruz.

hairist:online:  Kuaförlüğü bir cümlede anlatabilir misiniz?

Müfide Halaceli: Kuaförlük pozitif yönleriyle uygulanması gereken yüce bir sanattır!

Hakan Köse ile İçsel Yolculuk

0

Hakan Köse’nin Wella Professionals ile gerçekleştirdiği iş birliği çerçevesinde “Marka olmanın yolu işinize kattığınız duygudan geçer!” semineri Antalya, Samsun ve Izmir ‘den sonra İstanbul’da kuaförlerin  algılarını değiştirdi.

Çoğu insan potansiyel gücünün farkında olamıyor, düşünceleri ile duygularına yön verme yetilerini keşfedemiyorlar. Bu yüzden tehditleri fırsatlara dönüştürmek zorlaşıyor. Kuaförlük mesleği birçok zorluğu beraberinde getiriyor. Yeri geldiğinde müşterilerinizin psikoloğu oluyorsunuz. “Peki sizin psikoloğunuz kim olacak” sorusuna cevap veren seminerde Hakan Köse katılımcılar ile interaktif bir ilişki kurdu.

Katılımcılar meditasyon yaparak iç dünyalarına yolculuk yaptılar ve kendilerini açarak tüm samimiyetleri ile korkularını, kaygılarını, içinden çıkamadıkları durumlar karşısında nasıl davranmaları gerektiklerini tartıştılar. 

Hakan Köse
“Müşteriler sadece servis almak değil sizin enerji alanınıza girip kendilerini iyi hissetmek istiyorlar. Çalışanlarla ve müşterilerle olan dengeleri ayarlamak, yaratıcılığınızı açığa çıkarmak ve bir bütün olarak kendinizi ve çevrenizdekileri sevmeniz sizi başarıya taşıyacaktır. Eğitimde hayatımda edindiğim deneyimleri meslektaşlarıma aktarabildiğim için çok mutluyum.”   

Robert Lobetta’dan Notlar

0

Kuaförlük sektöründe ikon haline gelmiş Robert Lobetta, namı diğer kuaförlüğün Salvador Dali'si, 70’li yılların başlarından bugüne yaratıcı çalışmaları ile öne çıkıyor. Robert Lobetta, Sebastian Artistik Direktörü olarak eğitimci kimliği ile kuaförlere yön gösteriyor. Los Angeles Wella Stüdyo’da kuaförlük hakkında bildiği ve herkesin bilmesi gerektiği 15 gerçekten söz etti.      

*Yaptığınız işe büyük bir tutku duymalısınız.

*Tekrar etmek, öğrenmenin en iyi yoludur.

*Limitlerinizi mümkün olduğunca zorlayın.

*Hislerinize güvenin. 

*Bütün başarılar fedakarlık ister.  

*Endişe hiçbir şeyi çözmez.

*Kendinizi kandıramıyorsanız, başkalarını da kandıramazsınız.

*Korku yaratıcılığı engeller.

*Bütün iyi fikirler şans eseri bulunur.

*Organizasyon eksikliğinden kaçının.

*Kızgınlık ya da nefret motivasyon gücünü arttırabilir.

*Zaman yönetiminin çok iyi yapılması gerekir.

*Mizah, kendinizi serbest bırakmanın en iyi yollarından biridir.

*Kendinizi konumunuz hakkında asla kandırmayın.

*Kafanızdaki seslerin sizi sürüklemesine izin vermeyin.