Ana Sayfa Blog Sayfa 325

Okulları tanıyalım – 14

0

Okulları tanıyalım –  14

 Torbalı Cumhuriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Okul 1956 yılında halkın da katkılarıyla ortaokul olarak Eğitim – Öğretime başlamıştır. 1973 yılında Pratik Kız Sanat Okulu olarak hizmet vermeye devam eden okul, 1976 ‘da Kız Meslek Lisesi’ne dönüştürülmüştür. 1997 – 1998 Öğretim yılında Anadolu Meslek ve Meslek Lisesi adını alan okulun Anadolu Meslek Lisesi kısmında, İngilizce ağırlıklı Hazır Giyim, 2004 yılında Ağırlama ve Gıda Bölümleri açılmıştır. Meslek Lisesi kısmında ise 1999-2000 Eğitim – öğretim yılında Kuaförlük ve Cilt Bakım Hizmetleri Bölümü, 2007 -2008 Eğitim – öğretim yılında Grafik ve Fotoğrafçılık alanı – Grafik dalı eğitim öğretime başlamıştır. Okul, tam gün ve tam yıl eğitim vermektedir.

2005 – 2006 Eğitim – Öğretim yılında okulumuza bitişik nizamda bulunan Tekel Tütün İşletme Binası tahsis edilmiş. Kaymakamlığımızın yardımları ve kendi imkânlarımızla oluşturulan dokuz derslik, bir atölye, bir kantin ve beş idareci odası oluşturulmuş. Pratik Kız Sanat Okulu kısmında da Ahşap Boyama, Kuaförlük ve Bilgisayar Kursları 2007 – 2008 Öğretim yıllarında eğitim öğretim vermiştir. 2010–2011 eğitim öğretim yılında Tekstil alanı – Teknik lise programı açılmıştır. 2011-2012 eğitim öğretim yılında mevcut binaya taşınılmıştır. 18.06.2014 Tarihinde Okul ismi “Torbalı Cumhuriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi” olarak değişmiştir. 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında Gıda Teknolojisi – Gıda Kontrol dalı Anadolu Teknik Lise Programında açılmıştır. Aynı yıl Anadolu Meslek Lisesi programında Büro yönetimi ve Sekreterlik alanı Yönetici Sekreterliği dalı açılmıştır.

Güzellik ve Saç Hizmetleri alanının amacı sektörün ihtiyacı olan nitelikli ara elemanları yetiştirmek ve üniversitelerde alanla ilgili bölümlere alt yapı hazırlamaktır. Güzellik ve Saç Hizmetleri bölümü mezunu öğrenciler, kadın ve erkek kuaför salonlarında, güzellik merkezlerinde, televizyon ve sinema stüdyolarında, tiyatro salonlarında çalışabilecek yetkinliği kazanıyorlar.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Estetica Dergisi Sonbahar/Kış 2016 Koleksiyon sayısı çıktı!

0

Estetica Dergisi Sonbahar/Kış 2016 Koleksiyon sayısı çıktı!

Estetica Dergisi Sonbahar/Kış 2016 Koleksiyon sayısı Türkiye’nin en özel kuaför salonlarına doğru yola çıktı.

Sonbahar/Kış 2016 modasına dair trendler ve ipuçları, Sonbahar/Kış 2016 makyaj modası ve Estetica Sonbahar/Kış koleksiyonundan birbirinden özel saç tasarımları bu sayıda!

İçindekiler:

Moda: Hayvan motiflerinin çekiciliği

Özel Dosya: Makyaj Sonbahar/Kış 2016

Estetica Koleksiyonlar: Yeni Sonbahar/Kış sezonunda olmazsa olmaz akımlar hangileri?

Abone olmak için; 0212 272 02 70 – 0544 272 02 70

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Konuklardan izler: İyi bir eğitmen olmak

0

Konuklardan izler: Kuaförlük sektöründe eğitmen olmak

Kuaförlük mesleğinde gelişime açık olmak, her fırsatta kendini geliştirmek yeni teknikler öğrenmek çok önemlidir. Renk, kesim, şekillendirme, topuz ve kişisel gelişim gibi eğitimler her açıdan sizi geliştirecek ve mesleki kariyerinizde olumlu etkiler yaratacaktır. Aldığınız eğitimlerin yanısıra mesleğe diğer meslektaşlarınızla bilgilerinizi paylaşarak da devam edebilirsiniz. Sizde bir kuaför olarak gerekli eğitimleri tamamladıktan sonra eğitmenlik yapabilirsiniz. İyi bir eğitmen olabilmek için gerekli eğitimlerin alınmasının yanısıra bunları aktarma ve sunum konusunda da yetenekli olmak gerekir.

Geçtiğimiz yıllarda sayfamıza konuk ettiğimiz, dünya çapında güçlü bir sistem ve altyapı ile kuaförlük mesleğini üst seviyeye taşıyan eğitim kurumu Pivot Point’in Türkiye eğitimlerinde başrolde yer alan Orhan Çimenoğlu'nun eğitmenlik üzerine şunları söylüyor:

"İyi bir eğitmen öncelikle mesleğine aşık olmalı ve bildiklerini severek karşı tarafa aktarmalıdır. Çünkü iyi kuaför olabilirsiniz ama bu yeterli olmaz. Bir kuaförde sunum becerisi ve sabır olması gerekir. Salon çalışması başka, eğitim verme çalışması başka, HAIRiST’teki gibi şov yapmak bambaşka şeylerdir. Daha önce turne olarak workshop şovlar gerçekleştirmiştik. Ama şovlarda katılımcılar gösterilenleri anlamayabiliyor. Birebir eğitimler daha anlaşılır oluyor. Şovlar ilham vermek, gözü canlandırmak, renk katmak için yapılıyor."

Orhan Çimenoğlu ile yaptığımız röportajın tamamına ulaşmak için tıklayınız.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

 

Hedef koymak hayatı anlamlı kılar

0

Hedef koymak hayatı anlamlı kılar

Peter Drucker, “Hedeflerle yönetim” kavramını ortaya attığında sene 1954’tü. Bizim bugün sanki dünya kurulduğundan beri varmış gibi zannettiğimiz hedef ve bütçe kavramlarının tarihi şunun şurasında sadece altmış yıl. Bir işletmenin kendine hedef koyması ve bu hedefi yakalamak için çaba göstermesi, başta yöneticiler olmak üzere bütün çalışanlar üzerinde bir stres yaratır; çünkü zaman sınırlıdır ve de hedef büyük ihtimalle iddialı bir hedeftir.

İşletmenin belirlediği hedefler her çalışan üzerinde farklı bir etki yaratır. Çalışanlar hedefleri kendi iç dünyalarına farklı yansıtır. Kimi insan “süreç odaklı” olduğu için, yüksek hedefler onu sıkıntıya sokar; çünkü o hedeflere varmaktan daha çok işlerin “hakkıyla” yapılmasını, bir sonraki sefere hataların tekrar edilmemesini tercih eder. Kimisi ise “insan odaklıdır”; şirketin hedeflere varmasından daha çok iyi insan ilişkilerini önemser.  Bu insanlar için iyi insan ilişkileri ve şirketin içindeki huzur belki de hedeflerin yakalanmasından bile daha önemlidir.

Bazıları ise tam anlamıyla “hedef odaklıdır”. İşletmenin hedeflerini belirlemesi en çok onları rahatlatır. Hedef bir kere belirlendikten sonra bu insanlar hedefe kilitlenir ve önlerine çıkan bütün engelleri aşarak bu hedefe varmak için koşarlar. İddialı hedefler onlara enerji verir. “Yönetim” dediğimiz irade, işletme içindeki değişik insan karakterlerini bir arada tutmak ve onların uyum içinde çalışmalarını sağlamak için vardır.

İşletmelerin hedef koymasıyla bizlerin kendi özel hayatlarımızda kendimize hedef koymamız temelde aynı şeydir. İnsanlar da ancak hedef koydukları takdirde sınırlı bir zaman diliminde arzu ettikleri sonuçları alma imkanına kavuşurlar. Ama çoğunluk arzularla hedefleri aynı şey zannederek yanılır. Çoğu insan, eğer bir şeyi şiddetle arzuluyorsa onun kendisine verileceği gibi bir yanılgıya düşer. Hâlbuki istekle hedef aynı şey değildir. Başarı elde etmenin birinci adımı istekleri hedef haline getirmektir. Hedef dediğimiz şey, arzu ve isteklerimiz arasından “ulaşmaya karar verdiklerimizdir”. İster birey olarak ister girişimci olarak eğer hedefimiz yoksa, sahip olduğumuz kapasitemiz, potansiyelimiz, zekamız ve kaynaklarımız bir anlam ifade etmez. Hedef olmazsa bunların hepsi boşa harcanır.

Her başarının temelinde bir hedef ve bu hedefin gerçekleşmesi için yapılması gerekenleri hayata geçirmek vardır. Hedef koymak sadece hangi sonucu istediğimizi tarif etmek anlamına gelmez. Hedef koymak demek, bu hedefle nerede, ne zaman nasıl ulaşacağımızı belirlemek ve bunun için çalışmak -gerçekten çalışmak- demektir. Bir hedef belirlediğiniz an hayatımız anlam kazanır. Hedeflerimiz bizi  geliştirir, bir konumdan başka bir konuma taşır. Hedefler, kişilere de kurumlara da bir dinamizm ve enerji verir; hayatımıza heyecan katar. Hedefleri olmayan insanlar diğer insanların da desteğini alamazlar. Ama somut hedefler koyan insanlar hem kendi kapasitelerini hem de çevrelerindekilerin desteğini devreye sokar.

Başarılı insanların, başarılı şirketlerin hepsinin ortak özellikleri hedef belirlemedeki ve bu hedefleri hayata geçirmedeki kararlılıklarıdır. İster sporda ister sanatta isterse iş hayatında olsun, başarılı olan herkesin somut ve ölçülebilir hedefleri vardır. Hedef koymak ve bu hedefi ilan etmek, sorumluluk üstlenmek demektir; çünkü hedefin gerçekleşmemesi hesap vermeyi gerektirir. Kendilerine hedef koymaktan kaçınanlar, çoğu zaman hesap vermek istemediklerinden hedeflerini ilan etmezler. Bunun tersine hedef koyup bu hedefi ilan edenler ise hesap vermeye gönüllü olurlar. Bu gönüllülük onları başarıya götüren yoldur. Hedef koymak, bütün dünyaya isteklerimizi ilan etmek ve bu istekleri gerçekleştirmeye kararlı olmak demektir.

Hedef koymak ve bu hedefi başta çalışanlar olmak üzere bütün paydaşlara aktarmak, liderin sorumluluğudur. Ama bir liderin hedef koyması ve bunu çalışanlarına anlatması da yetmez. Çalışanların ve yöneticilerin de bu hedeflere katkıda bulunması gerekir. Bugünün çalışma ortamlarında uzmanlık seviyeleri  çok çeşitli ve her biri çok derinliği olan uzmanlık alanları olduğu için, hiç bir lider tek başına bu uzmanlık alanlarının her birine tam olarak vakıf olamaz. Bu nedenle kendi alanının “patronu” olan her yöneticinin, liderin koyduğu hedefe mutlaka katkı vermesi gerekir. Peter Drucker’ın dediği gibi hedef saptama konusunda mutlaka “akılların buluşması” gerekir. Akılların buluşmadığı şirketlerde bütünlük ve uyum olmaz; herkes ayrı telden çalar.

İşletmenin hedefleriyle çalışanların bireysel hedefleri arasında da bir paralellik olması gerekir. Liderler ancak şirketin hedefleriyle çalışanların bireysel hedeflerini bütünleştirebildikleri takdirde şirketi tek bir vücut olarak çalıştırabilirler. Çalışanların kişisel hedefleriyle organizasyon hedeflerini ortak hedefler haline getirmek, bir liderin en önemli görevleri arasındadır.

Peter Drucker, “Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, vardığınız yerin bir önemi yoktur.“ der. Drucker’a göre, işin misyonunu bir tanım olmaktan çıkarıp somut hedeflere dönüştürmek gerekir. Aksi takdirde şirketin misyonu asla gerçekleşmeyecek bir iyi niyet belgesinden öteye geçemez.

Belirsizlik başarının önündeki birinci engellerden birisidir. Bir zaman planlaması yapılmamışsa hedefin gerçekleşmesi hayaldir. Açık, net, ölçülebilir ve bir zaman diliminde ifade edilmemiş hedefler niyetten öteye gidemezler. Bunlar olsa olsa şirketlerin istek ve arzuları düzeyinde kalan hayaller olur.

Anthony Robbins “Kişiler tembel değildir. Sadece, kendilerine esin kaynağı oluşturacak kadar güçlü hedefleri yoktur.” der. Robins’e göre “Kaderimiz kişisel hedeflerimizle biçimlenir.” Hangi hedefe odaklanacağımıza ve istediğimiz sonuçları gerçekleştirmek için ne yapacağımıza karar vermek, kaderimizi tayin etmektir. Ben bu  düşüncenin işletmeler için olduğu kadar bireyler için de geçerli olduğunu düşünüyorum.

Hedef koymak, bu hedefe ulaşmak için çaba göstermek, hayatımızı gerçekten anlamlı ve yaşanır kılar.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Contemporary İstanbul’dan izler

0

Contemporary Istanbul’dan izler

Contemporary Istanbul 11. yılını 90 binin üzerindeki ziyaretçi sayısı ile tamamladı.

Contemporary Istanbul’u 3 – 6 Kasım tarihleri ve 2 Kasım ön izleme günü de dâhil olmak üzere 90 bin’in üzerinde sanatsever ziyaret etti. Beş gün süresince İstanbul’u çağdaş sanatın merkezi haline getiren Contemporary Istanbul’da satışa sunulan eserlerin toplam değeri 56 milyon dolar olarak açıklandı.

Bölgenin önde gelen çağdaş sanat fuarı Contemporary Istanbul 11. yılında 20 ülkeden 70 galeri ve 520 sanatçının 1500’ü aşkın eserini sanatseverlerle buluşturdu. CI bu yıl yeni bölümü CI Design kapsamında 32 tasarımcı ve Plugin bölümünde 18 yeni medya sanatçısını ağırladı. Çağdaş sanatın en iyi örneklerinin bir araya geldiği fuarı 90 bin’in üzerinde yabancı ve yerli koleksiyoner, profesyonel, akademisyen, uluslararası müze grupları ve sanatseverler ziyaret etti. 

Jaume Plensa’nın “White Forest” aslı eseri 280 bin Euro’ya, Janis Kounellis’in Galeri Artist’te sergilenen “Untitled” adlı eseri 220 bin Euro’ya,  Gülay Semercioğlu’nun Pi Artworks’te sergilenen “A Sip of Water” adlı eseri 50 bin Dolar’a, Niloufar Banisadr’ın Galerie 55 Bellechasse’de sergilenen “Voiles aux vents” adlı eseri 25 bin Euro’ya, Son Seock’un Galerie Mark Hachem’de sergilenen “25-RHNO” eseri 38 bin Euro’ya ve Stiller’in “Matchstickman” eseri 130 bin Euro’ya ve Christiaan Lieverse’in Villa del Arte Galleries’de sergilenen “Labiatae” eseri 38 bin Euro’ya alıcı buldu.

Kapanış gününde Contemporary Istanbul Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli fuarın 11. yılı hakkında değerlendirmeler yaparak şunları söyledi: ‘’Contemporary Istanbul 11. yaşında yine dünyanın farklı coğrafyalarından en iyi çağdaş sanat seçkilerini İstanbul ve sanatseverlerle bir araya getirdi. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da büyük ilgi gördük. Gerçekleştirilen başarılı galeri ve eser seçkileri sayesinde bu yıl fuarı 90 bin’in üzerinde kişi ziyaret etti. Fuara katılan eserlerin yüzde 62’sinin satışı gerçekleştirildi. İstanbul, dünyanın önde gelen sanat ve kültür merkezleri olan New York, Londra, Paris ve Berlin ile beraber anılıyor. Dünyayı saran globalleşme ancak yerel değerlerin korunması ile mümkün olabilecek. Bu nedenle Türk çağdaş sanatının geleceği açısından uluslararası çağdaş sanat vizyonunun Contemporary Istanbul ile her yıl İstanbul’da bir araya gelmesi ciddi önem taşıyor.”

Collectors’ Stories Türkiye’nin önde gelen 60 çağdaş sanat koleksiyonundan 120 eseri sergilendi

Contemporary Istanbul bu yıl için bir ilke imza atarak, Collectors’ Stories bölümünde Türkiye’nin önde gelen 60 çağdaş sanat koleksiyonundan 120 eseri sanatseverlerle buluşturdu. Türkiye’nin önde gelen koleksiyonerlerinin kendi koleksiyonlarından seçeceği eserler CI Artistik Danışmanı Marc-Olivier Wahler ve Marcus Graf’ın küratörlüğünde sergilendi. Koleksiyonerlerin kişisel estetik anlayışlarını sunmalarına olanak sağlayacak sergi, Türkiye’de sanat koleksiyonerliğinin geçirdiği dönemsel değişimleri ve bugününü tartışmaya açtı. Bu bağlamda hazırlanacak olan Collectors’ Stories kitabı ise CI Publications’ın ilk yayını olarak sergilenen eserlerin tüm dünyaya açılmasını sağlayacak.

Contemporary Istanbul’un bu yılki programının yeniliklerinden CI Design, 22 Ekim – 4 Aralık tarihleri arasında düzenlenen 3. Istanbul Tasarım Bienali ile eş zamanlı olarak fuarda yerini aldı ve bienalin yarattığı sinerji etrafında yoğunlaştı.

Solo Shows kapsamında bu yıl aralarında Galeri/Miz’den Mustafa Pancar, Cep Gallery’den Ahmet Sarı, Galeria Senda’dan Ahmet Ertuğ ve Kasia Michalski Gallery’den Agnieszka Brzezanska’nın yer aldığı sanatçıların kişisel projelerini sanatseverlerle buluşturdu. Plugin’in 2016 teması ise “networked spaces” oldu. Plugin fuarda yeni ve daha katılımcı bir düzenlemeyle gerçekleştirildi.

CI Dialogues’ta 3 gün boyunca 50’den fazla isim çağdaş sanatı tartıştı                        

Contemporary Istanbul kapsamında düzenlenen CI Dialogues, bu yıl 3 gün boyunca 50’den fazla sanat profesyonelini, sanatçıyı ve koleksiyoneri çağdaş sanatın durumunun yanı sıra ekonomisinin ve piyasasının güncel niteliklerini değerlendirmek üzere bir araya getirdi. Program dâhilinde çağdaş sanat hakkında çeşitli kavramsal çerçevelerin ele alınacağı yuvarlak masa konuşmaları gerçekleştirildi.

Galeri Siyah Beyaz’ın kurucusu Faruk Sade sevenleri tarafından anıldı

Galeri Siyah Beyaz’ın unutulmaz kurucusu Faruk Sade’nin yaşamı ve daima esin veren çalışmalarına ithafen CI Dialogues kapsamında 5 Kasım Cumartesi günü “1980’ler, Ankara ve Galericiliğin Bir Dönemi” başlıklı bir oturum düzenlendi. 1980’ler, yeni galerileri hazırlayan ortam, sorunları ve olanaklarının dönemi yaşayan konuşmacılar Nuran Terzioğlu (Kurucu, Galeri Apel), Haldun Dostoğlu (Kurucu, Direktör, Galeri Nev Istanbul)

ve Hasan Bülent Kahraman (Kadir Has Üniversitesi Rektör Yardımcısı, CI İcra Kurulu Üyesi) tarafından ele alındığı panelin moderatörlüğünü Sanat Eleştirmeni ve Türkiye AICA Üyesi Evrim Altuğ üstlendi.

Faruk Sade, paneli takiben Galeri Siyah Beyaz’ın İstanbul Kongre Merkezi’ndeki alanında bir araya gelen sevenleri tarafından anıldı.

2017’de Contemporary İstanbul Eylül Ayında Kapılarını Açacak

Her yıl Kasım ayında organize edilen Contemporary Istanbul 2017 den itibaren İstanbul Bienali ile işbirliği içinde olacak ve birlikte düzenlenecek. 2017 yılında 12 Eylül’de kapılarını açacak olan Contemporary İstanbul bir gün daha uzayarak toplamda 5 gün halka açık olacak.

HAIRİST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI 2017 EKİM AYI FİNALİSTLERİ BELİRLENDİ

0

HAIRİST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI 2017 EKİM AYI FİNALİSTLERİ BELİRLENDİ

HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması 2017 için maraton devam ederken, Ekim ayı finalistlerini seçmek üzere Estetica Dergisi Yayın Kurulu bir araya geldi.

Jüri tarafından gerçekleştirilen elemeler sonucunda Renk-Kesim ve Şekillendirme-Topuz Kategorilerinden 3'er finalist olmak üzere toplam 6 finalist belirlendi. Renk-Kesim Kategorisi’nde Edirne'den 2 saç modeliyle Volkan Özer ve Isparta'dan Mustafa Coşkun finalist olurken; Şekillendirme-Topuz Kategorisi'nde ise İstanbul'dan 2 saç modeliyle Ayhan Önlüel, Mersin'den Engin Uysal finalist seçilerek 2017 Yılın Kuaförü Yarışması'nda tasarımlarıyla birincilik için yarışmaya hak kazandılar!
Birbirinden güzel saç tasarımları 2017'de Yılın Kuaförü olmak isteyen yarışmacılar tarafından web sitemize yüklenmeye devam ediyor. Sizde Yılın Kuaförü olmak istiyorsanız tıklayın!
İşte her iki kategoriden de finalist olarak belirlenen tasarımlar:
Renk ve Kesim Kategorisi Finalistleri
 
 
 
 
Şekillendirme ve Topuz Kategorisi Finalistleri:

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 
 

Modern ve estetik bir salon

0

Modern ve estetik bir salon

Londra'da kuaför Richard Ward'ın 465 metrekare büyüklüğündeki salonu, 100 personeliyle her hafta 800-1000 kişiye hizmet veriyor.

Richard Ward bu devasa ve ünlü salonu dekore ederken her detayına dikkat etmiş.

Modern ve estetik bir tarza sahip olan salonda turkuaz, yeşil, siyah ve metalik renk tonları hakim.

Ayrıca Ward ferah bir ortam sunan aydınlatması, dinlenme salonu ve barıyla müşterilerine hoş bir ortam sunuyor.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Wella TrendVision sona erdi!

0

 

Wella TrendVision'da ödüller sahiplerini buldu!

İspanya'nın Barselona şehrinde düzenlenen Wella Uluslararası TrendVision etkinliği 50'ye yakın ülkeden 1500 yakın kuaförün katılımıyla gerçekleşti.

Renk kategorisinde Mersin Kenan Kuaför'den Orhan Çinüçen'in, Yaratıcı Kategori'de İstanbul Nis Kuaför'den Burak Özen'in Türkiye birincileri olarak ülkemizi  temsil ettiği yarışmada en büyük ödülü renk kategorisinde İrlanda; yaratıcı kategoride İtalya evine götürdü.

Renk Kategorisi birincisi orhan Çinüçen'in modeli:

Yaratıcı Kategori birincisi Burak Özen'in modeli:

2016-2017 trendlerinin, ilham veren konuşmacıların ve yürekten gelen alkışların bulunduğu etkinlik 2017 yılında Londra'da gerçekleşecek. 

Yarışmanın tüm sonuçları ise şöyle:

Yaratcı Kategori:

BRONZ – Nadine Röver-Eilmes, Kaschke die Friseure, Almanya

GÜMÜŞ – Hiroaki Matsuo, SCREEN, Japonya

ALTIN – Laura Harju, PROF Tampere, Finlandiya

PLATİNYUM – Manuel Sunda, La Bottega Dello Stile S.R.L.S., İtalya

Renk Kategorisi:

BRONZ – Hayley Austin, Toni & Guy, İngiltere

 

GÜMÜŞ – Mana Dave, Blaze, Yeni Zellanda

 

ALTIN – Jenni Kujansuu, SAVY, Finlandiya

 

PLATİNYUM – Darren Lacken, Crow Street Collective, İrlanda

 

7 milyon kişinin internet üzerindne canlı olarak izlediği belirtilen etkinlikte oy kullanan izleyicilerin seçimi ise şöyle oldu:

İzleyici seçimi sonuçları:

COLOR VISION – Bogdan Gherasim, Iulia Salon, Romanya

CREATIVE VISION – Reina Quiñones, Estrellísima Salon, Porto Rico

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Okulları tanıyalım – 13

0

Okulları tanıyalım – 13

İzmir- Çiğli İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Okul 1976–1994 tarihleri arasında Pratik Kız Sanat Okulu olarak hizmet vermiş 12.09.1994 Tarihinden itibaren Kanuni Süleyman İlkokulu’nun boşaltıldığı binasında Kız Meslek Lisesine dönüştürülmüştür. Okul 17.02.2003 tarihinde Evka 5´de yapılan yeni binasına taşınmıştır.

Okul Milli Eğitim Bakanlığı Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü´nün 30.06.2003 tarih ve 420-170 sayılı yazısı ile Çiğli Kız Meslek Lisesi iken, Çiğli İstanbul Menkul Kıymetler Borsası(İMKB) Meslek Lisesine dönüştürülmüştür. 2003-2004 Eğitim Öğretim Yılında erkek öğrenci alınmaya başlanmıştır. Okulda hem örgün hem de yaygın eğitim yapılmaktadır. 2014-2015 öğretim yılında Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine dönüştürülmüştür. Halen aşağıda belirtilen alan ve dallarda 7 yönetici, 70 öğretmen, 1 teknisyen, 4 hizmetli ve örgün-yaygın eğitimdeki toplam 1212 öğrenci ile  eğitim öğretime devam etmektedir.

Okul, öğrencilerin 4 yıl süren lise eğitimlerinin ardından Güzellik  ve Saç bakım Hizmetleri, El Sanatları Teknolojisi, Giyim Üretim Teknolojisi, Bilişim Teknolojileri, Yiyecek ve İçecek Hizmetleri, Grafik ve Fotoğraf ve Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanlarında uzmanlaşarak meslek sahibi olabildikleri bir okuldur.

Güzellik ve Saç Hizmetleri alanının amacı sektörün ihtiyacı olan nitelikli ara elemanları yetiştirmek ve üniversitelerde alanla ilgili bölümlere alt yapı hazırlamaktır. Güzellik ve Saç Hizmetleri bölümü mezunu öğrenciler, kadın ve erkek kuaför salonlarında, güzellik merkezlerinde, televizyon ve sinema stüdyolarında, tiyatro salonlarında çalışabilecek yetkinliği kazanıyorlar.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Kuaförlükle ilgili izlemek isteyeceğiniz 5 film

0

Kuaförlükle ilgili izlemek isteyeceğiniz 5 film

Herkesin bir hikayesi vardır. Bizde kuaförlükle ilgili, kuaförlüğü konu alan filmleri sizin için derledik.

1. Güzellik Salonu (2005)

Bille Woodruff'un yönettiği filmin başrollerini Queen LatifahAlicia Silverstone ve Alfre Woodard paylaşmaktadır. Kevin Bacon ve Djimon Hounsou yardımcı rollerde yer almaktadırlar. Film BarberShop ve Bringing Down the House filminin yapımcıları tarafından çekilmiştir.

Gina Norris bir kuafördür. Kızının müzik okulu için Chicago'dan Atlanta'ya gelen Norris, burda bir yerde kuaförlük yapmaktadır fakat patronu ile kavga edince istifa eder ve kuaför olmak istese de kendisini kanıtlayamamış şampuancı kız Lynn'ide yanına alır.

Birkaç kuaförle sonunda yerini açan Gina Norris bir süre sonra işinden zevk almaya başlar. Hapishaneden sonra kamyonculuk yapan bir adamı işe alan Gina aynı zamanda bir tamirciye aşık olmuştur. Bütün kızlar yeni gelen adama aşık olurken, aslında siyah olan James de Lynne aşık olur. Filmde daha çok kuaför salonunda çalışanlar, eski patronu ile Gina arasındakı rekabet, daha çok siyahların olduğu bir yerde sık-sık Lynnle tartışmaların olması gibi konulardan bahsediliyor.

2. Zohan'a Bulaşma (2008)

Filmin yönetmenliğini Dennis Dugan yapıyor. Filmde bir İsrail komandosu, başka bir deyişle kalifiye bir mossad ajanını canlandıran Zohan (Adam Sandler) aksanı ve enterasan saç tarzıyla karikatürize edilmiş bir kahramana hayat veriyor.

Kurşunların havada uçuştuğu bir İsrail askeri, komando eğitimi almış, her türlü silahı kullanacak yetkinlikte, yükseklerden atlayıp sıçrayacak kadar da hünerli.Operasyondan operasyona koşturan kahramanımız günün birinde asıl isteğinin saç kesmek olduğunun farkına varıyor ve kendini ölmüş gibi gösterip, soluğu New York'ta alıyor. Saç stilisti olarak kendine müşteri bulmakta zorlanmıyor ama sorunlar da peşini bırakmıyor.

3.  Kadın Kuaförü (2010)

Yönetmenliğini Doris Dörrie'nin yaptığı Alman yapımı filmde başrollerde Gabriela Maria Schmeide, Natascha Lawiszus yer alıyor. Bu filmde toplumun idealize ettiği "estetik beden" dayatmasına kafa tutan bir kadının hikayesini izliyoruz. 

Kathi, Berlin'de kızıyla birlikte yaşayan, hayatla mücadelesini sürdüren işsiz bir kadın kuaförüdür. Bir alışveriş merkezinde kuaför salonu açmak için başvuruda bulunur ancak kilolu bir kadın olması sebebiyle, "daha estetik" görünümlü birine ihtiyaç duyulduğu gerekçesiyle reddedilir. Bunun ardından Kathi, kendi kuaför dükkanını açmak için elinden geleni yapmaya koyulur.

4. Kuaförün Kocası (1990)

Yönetmenliğini Patrice Leconte'in yaptığı filmin başrollerini Anna Galiena, Anne-Marie Pisani, Jean Rochefort, Maurice Chevit, Roland Bertin paylaşıyor.

Antoin çocukluk dönemlerinde saçlarını kestirdiği güzel kuaföre karşı aşırı bir tutkuya kapılır ve kurduğu en büyük hayal bir kuaförle evlenmek olur. Sonunda bu hayale tam anlamıyla benzeyen bir bayan ile evlenir. Hayatının tüm saatlerini onun dükkanında oturarak her hareketini seyretmeyle geçirir.

5. Dönüş (2006)

Pedro Almodóvar'ın yönettiği 2006 yapımı bir İspanya filmi olan filmin başrollerinde Penélope Cruz, Carmen Maura, Lola Dueñas yer alıyor. Film, ölüm, anne-kız ilişkileri ve komşuluk gibi temalara değiniyor. 

Hayatını zor koşullarda sürdüren Raimunda, güçlü ve akıllı bir kadındır. Ailesine bakabilmek için birden fazla işte çalışmaktadır. Ablası Sole, onun kadar savaşçı bir yapıya sahip değildir ama evini bir kuaför salonuna çevirerek para kazanmaktadır. Kızıyla beraber atlattıkları sıkıntılı günler yetmezmiş gibi Raimunda ve Sole bir gün halalarının vefat haberini alırlar. Halasının cenazesine ablası ile beraber gitmek isteyen Raimunda, gittiği yerde daha keskin bir acı ile karşı karşıya gelecektir. Öte yandan Sole da cenazede hayatının şokunu yaşayacaktır. Yıllar önce bir yangına kurban giden anneleri Sole'nin kuaför salonu olarak kullandığı evine geri dönmüştür. Hem kızlarının hem de torununun ona ziyadesi ile ihtiyacı vardır.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975