Ana Sayfa Blog Sayfa 326

Konuklardan izler: Kuaförlükte sosyal medya kullanımının önemi

0

Konuklardan izler: Kuaförlükte sosyal medya kullanımının önemi

Sosyal medyanın günümüz teknoloji çağında önemine bakıldığında, hiç kuşkusuz kuaförlük sektöründe de sosyal medyanın önemi büyüktür. Salonunuzun ismini ve çalışmalarınızı daha daha geniş kitlelere duyurmak için sosyal medyadan varolmak gerekir. Sosyal medyada akitf olmanız sayesinde daha çok müşteriye ulaşma şansı yakalamış ve kendinizi tanıtmış olacaksınız.

Geçtiğimiz yıl sayfamıza konuk ettiğimiz sosyal medya kullanımı konusunda oldukça başarılı olan Garage Hair Repair Studio'nun sahibi Ahmet Çoban kuaförlük sektöründe sosyal medya kullanımının önemini böyle özetliyor:

"Türkiye’de sosyal medyayı ticari anlamda kullanan ilk kuaförüm ve birçok sektöre de bu konuda ilham verdim. Sıfır PR ile nasıl iş büyür, o terimler nasıl dilden dile ulaşır, nasıl herkes benim salon içerisinde kurduğum lisanı öğrenir… Şu an Türkiye’de bütün kuaförler benim kullandığım bu terimlerden haberdar, Ahmet Çoban’dan haberdar. Sosyal medya sektör için çok önemli. Türkiye’de bunu en iyi ilişkilendiren ilk kişi ben oldum. Benden sonra onlarca meslektaşım kendini ifade etmeye başladı ama o kullananlar arasında yılların markalarının yer almaması, hâlâ sosyal medyayı kullanmayan meslektaşlarımın olması bana çok anormal geliyor. Bu durumda yeniliğe adapte olamayan, yeni jenerasyona ayak uydurmak istemeyen kuaförlerin yavaş yavaş yok olacağını düşünüyorum."

Ahmet Çoban'la yaptığımız röportajın tamamına ulaşmak için tıklayınız.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

L’Oréal’den kadın istihdamına katkı

0

L'Oréal'den kadın istihdamına katkı

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, sürdürülebilirlik programı çerçevesinde topluma ve çevreye fayda sağlamaya devam ediyor. Sürdürülebilirlik çalışmaları altında, kadın istihdamına katkı adına Boğaziçi Üniversitesi ve İŞKUR işbirliğiyle "Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik" eğitim programını hayata geçiren L’Oréal Türkiye, meslek sahibi olmayan kadınlara eğitim imkanı sağlayarak, toplumsal hayata ve ülke ekonomisine katma değer yaratıyor.

L’Oréal Türkiye'nin hayata geçirdiği programla katılımcılar; satış, pazarlama, iletişim, makyaj, cilt bakımı, kozmetik ve uygulama tekniklerinden oluşan 200 saatlik eğitim bir eğitim alacaklar. Geçtiğimiz yıl, pilot uygulaması gerçekleşen program sonrasında sertifikalarını alan kadın katılımcıların %70'i istihdam edildi. Bu yılki katılımcıların başvurusu için de geri sayım başladı. Eğitim almak isteyen adaylar, 1 Aralık tarihine kadar başvurularını [email protected] adresi aracılığıyla yapabilecekler.

Hedeflenenin üzerinde bir başarı

Sürdürülebilirlik programlarıyla topluma ve çevreye fayda sağlayan örnek şirketlerden biri olmayı taahhüt eden L’Oréal Türkiye, bu taahhüdünü rakamlarla da tescil ediyor. 2015 rakamlarına göre L’Oréal'in yeni ürünlerinin %74’ü geliştirilmiş çevresel ve sosyal profile sahip. 2005’ten itibaren fabrika ve dağıtım merkezlerinde %56 CO2 emisyonunda azalma sağlayan firmanın tüm fabrikaları 2015 Aralık ayından itibaren "sıfır atık" anlayışıyla çalışıyor. Global platformda 2005’ten beri %26’lık üretim artışının yanı sıra son 10 yıl içerisinde kaynaklara erişimi kısıtlı kitleden 60 bin üstü kişiye istihdam sağladı.

HER YIL 3 FUTBOL SAHASI BÜYÜKLÜĞÜNDE ORMAN ALANI KURTULUYOR

L’Oréal'in sürdürülebilirlik programının Türkiye sonuçları da dikkat çekici. L’Oréal Türkiye'nin İstanbul fabrikasında 2010’a kıyasla her bir litrelik üretim için %33 daha az su kullanılıyor. 2020’de bu oranın %60 olması hedefleniyor. 2010’a göre 2016'da CO2 emisyonunda aylık %66 azalma ölçülürken, 2020’de bu oranın %95 olması öngörülüyor. Taşımada tahta palet kullanımıyla, her yıl 3 futbol sahası büyüklüğünde orman alanı korunuyor. Araç filosunun değişimi sayesinde 2016’da 41.000g daha az CO2 salınımında bulunan şirket, Borusan ile birlikte her bir konteyner için 1 ağaç dikimi gerçekleştirerek çevreye verdiği değerin altını bir kez daha çiziyor.

Çalışanlarının %100’ü sağlık, hayat ve engellilik sigortası kapsamından bulunan L’Oréal Türkiye'nin tüm çalışanlarının %93’ü her yıl en az bir eğitime katılıyor.

L'Oreal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler sürdürülebilirlik programıyla ilgili yaptığı açıklamada “2020’yi hedefleyerek 2 yıl önce tanıttığımız ‘Herkes İçin Güzellik’ programı, sorumluluk anlayışımızın uzun süreli yansıması olarak öne çıkıyor. Topluma ve çevreye pozitif katkı sağlayan programımızla 21. yüzyılın büyük değişimlerinin üstünden gelmek için hayati önem taşıyan iş birlikçi ve kollektif ruhu hayata geçiriyoruz" diye konuştu.

L’ORÉAL 7. KEZ DÜNYANIN EN ETİK ŞİRKETİ SEÇİLDİ

Uluslararası Çalışma Örgütü Temel Sözleşmeleri’nin kapsadığı konulara, farklılığın teşvikine, kadın haklarına, insanların doğal kaynaklara erişim haklarına saygı ve sağlık haklarına hassasiyet gösteren L’Oréal, bu kapsamda arasında en saygın uluslararası platformlardan birisi olan Ethisphere Enstitüsü tarafından sağlık ve güzellik alanında 7. kez dünyanın en etik şirketi seçildi.

L’Oréal Türkiye Hakkında

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik demeye devam ediyor.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Mutlu bir yaşam için zaman yönetimi

0

Mutlu bir yaşam için zaman yönetimi

Yaşam üzerinde yürüdüğünüz uzun bir çizgiden ibarettir, bu çizgi bölümlere ayrılmıştır dün- bugün-yarın işte insan ömrü bu üç kelimenin uzunluğu kadardır. Bu üç kelime tıpkı banka hesabı gibidir bugün içinde yapılanlar yarın olan geleceğinize yatırımlardır, yarınların mimarı ise dünlerdir, bütün yaşamınız ve sermayeniz bu üç kelimede gizlidir bunun için yaşamınızı ipotek ettirmeyin zamanımızı etkili yönetin. Zamanına yatırım yapan insanlar uzun vadede güzel kazançlar elde etmekte ve doyuma ulaşmaktadırlar.

Gelecek bir kumbara gibidir kumbaranın içi ne kadar çok ve değerli bir şekilde dolarsa açıldığında da getirisi büyük olur iste zaman da öyle zamanımızı ne kadar değerli geçirir ve doldurursanız o denli başarılı olursunuz. İşte burada sizi hayallerinize götürecek tutkularınızı yaşatacak gemi kumbaranızdır. 

Bilgi çağını yaşadığınız bu zamanlarda zaman yönetimi başarı ve başarısızlıkta önemli bir kıstastır bu yüzden zafer çıtasına ulaşmak için zamanınızı güzel kullanmak gerekir. Başarılı insanlar ile başarısız insanlar arasındaki fark zamanlarını nasıl planladıklarına bağlıdır. Nasıl iyi bir hazırlık kaliteli gelişimin habercisiyse zamanı planlamak da hedeflerinize giderken sizi doyuma ulaştırır ve enerji kaybınızı engeller buda doğrudan yürüdüğünüz yolda size destek verir ve başarınıza katkı sağlar.

Başarının farklı yolları vardır. İnsanlar bu yolları geçmişten bugüne kadar kazandığı deneyimler sonucu oluşan dünya modeline göre yürür ve kendine zirvede yer yapar. Ama insanlar hangi yoldan giderlerse gitsinler plan yapmak zorundadırlar bunun için işi zamanlarını dizayn ederek başlarlar tabi bu yolda sorunlar insanların peşini bırakmaz çünkü sorunlarla dolu bir dünyada yaşamaktasınız kaynaklar azalırken, yarışa giren insan sayısı artmakta, alanlar daralmakta, her yeni gün maratona yeni kişiler eklenmekte, her geçen gün koşullar değişmekte ve artık en kaliteli zirvede.
Hayat bir yarış ise iyi kavramı yetmemektedir eğer ulaşmak istediğiniz yere varmak için ve hedeflerinizin doruğuna çıkmak için iyi kavramı yetmemekte mükemmel olmanız gerekmektedir. Mükemmeli oluştururken zamanınızı mükemmel şekilde yöneterek işe başlamalısınız.
Unutmayın!
Mutlu ve kaliteli bir yaşam için zamanınızı yönetin.
Eğer hayat bir yarış ise yarışta sadece ve sadece zamanınız eşit…

 

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Okulları tanıyalım – 12

0

Okulları tanıyalım – 12

İzmir / Bornova – Bornova Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Okul 12.09.1994 tarihinde Nakış, Hazır Giyim, Çocuk Gelişimi bölümleri ile Atatürk Kız Meslek Lisesi adıyla eğitim öğretime başlamıştır.1995-1996 Öğretim yılında Kuaförlük, Hazır Giyim ve Moda Tasarımı Bölümleriyle Anadolu Meslek ve Meslek Lisesine dönüştürülmüş, 2007-2008 Öğretim yılından itibaren Teknik Lise de eklenmiştir. 

   Projesi yatılı okul olarak yapılmış, iki binadan oluşmaktadır. Ana binamız derslik olarak yapılmış , pansiyon binası 1995 yılında İzmir Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce yapılan protokolle TARGEV’ e 10 yıllığına kulanım için verilmiş, Nisan 2006 da boşaltılmıştır. 2005-2006 öğretim yılında B Blok binamızda 9 yeni derslik yapılarak öğrenci sayımız artırılmıştır.2006-2007 öğretim yılında binanın diğer katları da kademeli olarak tadilatı yapılarak kullanılmaya başlanmıştır.

2014 – 2015 Eğitim Öğretim yılında okulun alanları; Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı, Büro Yönetimi Alanı, Tekstil Teknolojisi Alanı, Grafik ve Fotoğraf Alanı, Giyim Üretim Teknolojisi Alanı, Ayakkabı ve Saraciye Alanı, Aile ve Tüketici Hizmetleri Alanı bulunmaktadır. 

Güzellik ve Saç Hizmetleri alanının amacı sektörün ihtiyacı olan nitelikli ara elemanları yetiştirmek ve üniversitelerde alanla ilgili bölümlere alt yapı hazırlamaktır. Güzellik ve Saç Hizmetleri bölümü mezunu öğrenciler, kadın ve erkek kuaför salonlarında, güzellik merkezlerinde, televizyon ve sinema stüdyolarında, tiyatro salonlarında çalışabilecek yetkinliği kazanıyorlar.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

 

 

Amerika’da ses getiren bir isim: Mustafa Avcı

0
Mustafa Avcı

Amerika’da ses getiren bir isim…

Holywood Dalgaları çalışmalarıyla ünlenen ve eğitimleri büyük ilgi gören Mustafa Avcı bizimle…

Mustafa Avcı

 

hairistcomtr: Öncelikle sizi tanımak istiyoruz?

Mustafa Avcı: 1983 yılında Mersin’de doğdum. 12 yaşında Amerika’ya taşındık. Amerika’ya geldikten sonra da bayan kuaföründe çalışmaya başladım. 22 yıldır kuaförlük yapıyorum.

hairistcomtr: Ne zaman ve nerede kuaförlüğe başladınız?

Mustafa Avcı: 1995 senesinde Brooklyn New York’ta kuaförlüğe başladım. Son 3 senedir Amerika ve Avrupa genelinde topuz ve benimle bütünleşen Hollywood dalgaları eğitimleri vermekteyim.

Mustafa Avcı

hairistcomtr: Şu anda kendi salonunuzda mı çalışıyorsunuz?

Mustafa Avcı: 8 senedir kendi salonum olan Salon M’ yi işletiyorum.

hairistcomtr: Türkiye’ye geliyor musunuz?

Mustafa Avcı: Senede 1 ya da 2 defa Türkiye’ye gidebiliyorum.

hairistcomtr: Türk kuaförler hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkiye’de favori kuaförünüz var mı?

Mustafa Avcı: Türk kuaförlerin gerçekten başarılı olduğunu güzel işler çıkardıklarını görebiliyorum ve bu da beni çok mutlu ediyor. Mesleğini beğendiğim, temiz işler çıkaran başarılı genç kuaförler var.

hairistcomtr: Genç kuaförlere önerileriniz nelerdir?

Mustafa Avcı: Öncelikle bu mesleği gerçekten sevip eğitimlerini almaları gerekiyor. Kuaförlük hayal gücünüzü zorlayan, sınırları olmayan, her daim farklılıklar yaratabileceğiniz bir meslek. Her zaman değişik konularda eğitim alarak kendinizi geliştirebilirsiniz. Bana göre nasıl hayal gücünün sonu yoksa kuaförlüğünde sonu yok. Her daim kendilerine hedefler koymalarını ve o hedeflere ulaşmak için çabalamarını tavsiye edebilirim.

hairistcomtr: Bundan sonraki hedefleriniz nelerdir?

Mustafa Avcı: Bundan sonraki hedefim: Amerika’da kendi akademimi açıp sosyal medyadaki diğer kuaförlerle bir araya gelip eğitimler düzenlemek ve daha çok insanla deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

hairistcomtr: İdolünüz olan bir kuaför var mı?

Mustafa Avcı: Vidal Sassoon benim akademik yönden tek idolüm. Sassoon, kuaförlüğe çağ atlatıp, bu mesleği çok güzel noktalara getiren kişidir.

Mustafa Avcı

Pivot Point’te uygulamalı saç kesim teknikleri eğitimi

0

Pivot Point'te uygulamalı saç kesim teknikleri eğitimi

15 kişinin katılacağı ve 2 gün sürecek olan eğitim sabah saat 09.30'da başlayacak ve akşam 17.30'da sona erecek. Eğitimin ilk gününde, günün ilk yarısında teorik eğitim, kalan yarısında pratik uygulamalı eğitim; 2. gününde ise tüm gün pratik uygulamalı eğitim olacak.

Teorik eğitimde Pivot Point’in sistemi hakkında verilecek bilgilerin yanında ve bu sistemi saç kesimi ve saç tasarımı yaparken nasıl kullanılacağı konusunda da bilgiler verilecek. Eğitimde, Pivot Point sisteminde 7 adımın önemi ve uygulaması gibi bilgileri içeren teorik eğitim sonrasında pratik uygulama kısmında teoriyi 4 temel form üzerinde, 5 örnek modelde katılımcılar uygulamalı olarak yapacak. 

Pivot Point Türkiye eğitmenlerinden Sinan Ergün eğitimin amacı erkek kuaförlerinin yaratıcılıklarını geliştirerek, sisteme ve tekniğe bağlı saç kesmenin onların gelişimine nasıl katkı sağladığını gösterebilmek. Tamamen erkek kuaförlerine özel hazırlanmış olan bu programda kuaförlerin salonlarına birebir yansıtabileceği modeller üzerinde çalışabilme fırsatları olacak.  Eğitim sonunda verilecek kitap ve dvd'nin Türkçe dil desteği sayesinde katılımcılar salonlarına döndüğünde eğitimde kestiği modelleri adım adım tekrar izleyerek hatırlamış olacaklar. Eğitim sonunda katılımcılar Pivot Point’in bulunan 86 ülkede geçerli sertifika verilecek.

 

Eğitim kayıt ve bilgi için : 0554 319 00 49 

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Konuklardan izler: Kuaförlük sektöründe markalaşma

0

Konuklardan izler: Kuaförlük sektöründe markalaşma

Kuaförlük sektöründe büyümek için markalaşma çok önemlidir. Kuaför salonlarının markalaşması için kesin çizgilere sahip ve hedefleri olan bir yapısı olması gereklidir. Marka kimliği oluşturmak bir salonun altyapısını güçlendirmesi için en önemli faktördür. 

Kuaförlük sektöründe markalaşma ile ilgili geçtiğimiz yıl sayfamıza konuk ettiğimiz sektörde markalaşma konusunda duayen salonlardan olan Mehmet Tatlı Akademi’den Nilgün Tatlı markalaşma ve kurumsallaşma süreçlerini böyle özetliyor:

Mehmet Tatlı Akademi’nin kurulması ile bu süreç daha hızlı ilerlemeye başladı. Babam eğitime çok önem verirdi. Akademi’yi yokluklar içinde açmıştık. Yurtdışından eğitmenler getirdik, üniversiteler ile bilgi alışverişi yaptık. Bütün ekip eğitimler aldı. Biraz büyümeye başlayınca şartlar sizi kurumsallaşmaya doğru götürüyor. Özellikle Cevahir Alışveriş Merkezi’ndeki şube açıldıktan sonra marka bilinirliğimiz daha da arttı. Zincirleme olarak hepsi arka arkaya geldi. Şu an 24 şubemiz var. Hepsinin başında kendi bünyemizde yetiştirdiğimiz elemanlar var. Bağlılığına, iyi niyetine sadakatine inandığımız çalışanlarımızı belli bir süre bize o güveni aşıladıktan sonra onları ödüllendirmek adına şirketimize hissedar yapıyoruz. Şu ana kadar 50’ye yakın hissedarımız var. Hissedar olanlar salonu kendi yeri gibi görüyor ve riskini azaltmış oluyor, hem de kurumsal bir çatının altına girmiş oluyor. Tek başına salon açmak istediklerinde önlerinde daha uzun bir süreç olacağı için, elemanlar bizimle büyümeyi tercih ediyorlar.

Mehmet Tatlı ismiyle kendi çatımızın altındaki insanları ön plana çıkarıyoruz. O anlamda bir tatmin sağlayabildiğimiz için bu maddiyatın da üzerine geçiyor. Onlara yönetme, sanatını ortaya koyabilme şansı veriyoruz ve koruma altına alıyoruz. Salonun vergisi, muhasebe, personel giderleri gibi işlerle uğraşmıyor. Biz bu sayede bu kadar büyüyebildik markalaşabildik. Sadece bir isim üzerine kurulu bir şirket olsaydı, bunu başarmak mümkün değildi. Bu kadar insanı bir arada tutmak önemli. İki çok iyi arkadaş salon açıp, 6 ay sonra anlaşamıyor ve salon kapanıyor. Bir süre sonra bir çatışma içine giriyorlar. Egolar devreye giriyor, biz de öyle bir şey yok.”

Nilgün Tatlı ile yaptığımız röportajın tamamına ulaşmak için tıklayınız.

Hayallerimize nasıl ulaşırız?

0

Hayallerimize nasıl ulaşırız?

Hayal, dünyanın gelişiminde, medeniyetin ilerlemesinde borçlu olduğumuz bir eylemdir ve herkesin hayalleri vardır. Kimimiz mesleğimizde hedeflediğimiz yere gelmek için hayaller kurar, kimimiz sevdiğimiz insanla birlikte olduğumuzda neler yapacağımızın hayalini kurarız. Hayal kurmak keyiflidir ancak gerçekleştirmek için de çaba göstermemiz gerekir.

1. Sıra dışı düşünün: Her şeyi farklı tarafından görmeye çalışın.En büyük buluşlar hayalcilerin aklından çıkmış. Hayal gücü bu kadar önemli ve herkeste var ise, geliştirmek için taktikleri inceleyelim.

2. Odaklanın: Neyi çözmek veya neyi görmek istiyorsanız ona odaklanın.

3. Gözlem yeteneğinizi geliştirin: Çevresel ve odaklı gözlem yeteneği ne denli gelişirse o kadar etkili ve hayranlık uyandıran hayaller kurabilirsiniz.

4. Bakış açınızı genişletin: Sınırlarınızı zorlayın, bir olaya pek çok değişik açıdan bakın.

5. Roman, bilim-kurgu okuyun: Usta romancıların, bilim-kurgu romancılarının eserlerini okuyun.

6. Bilerek Seyahat edin: Görselliğin gücünü keşfedin, hafızanızı yeni algılarla donatın.

7. Beyin fırtınası yapın: Fark oluşturmak ve yenilik yapmak için belirli aralıklarla toplanın.ilerek seyahat edin: Görselliğinizin gücünü keşfedin, hafızanızı yeni algılarla donatın.

8. Tersinden düşünmeye başlayın: her şeyi sıra ve silsile halinde değil, bazen de tersten düşünüp, yorumlayın. Farklı sonuçlara ulaşacaksınız.

9. Espri, mizah yeteneğinizi geliştirin: Kaliteli mizah yazıları okuyun ve espri yapmaya çalışın.

10. Doğa ile birlikte olun: Doğa insana zindelik verir, beyni olumlu etkiler.

Hayallerinize ulaşmaya çalışırken karşınıza 6 değişik kişilik tipi çıkar:

a- Destek olanlar : Bir hayal oluştuğu andan itibaren yeni doğmuş çocuk gibi özen ister. Aile en yakın destekçinizdir.

b- Engelleyenler: Bazen isteyerek, bazen istemeyerek hayallerinizin önüne engel koyanlar olabilir. Engelleyenler sizin daha hırslı olmanıza veya vazgeçmenize neden olurlar.

c- Önünüzü açanlar: Karları greyderle temizleyen kişiler gibi onlar da sizin önünüzü açarlar. Sizin hayalinizi kendi hayalleri gibi desteklerler.

d- Sizinle birlikte heyecanı yaşayanlar: Aynı hayali yaşayan kişiler size el verebilir. Sizin gibi sevinir, mutlu olurlar. En zor anlarda bile mutlu olan, moralini bozmayan kişiler hayallerine daha çabuk ulaşır.

 

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Okulları tanıyalım – 11

0

Okulları tanıyalım – 11

Ankara Sincan Özcan Sabancı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Sabancı Vakfının katkılarıyla yapılarak kullanım hakkı Milli Eğitim Bakanlığı’na devredilen 750 öğrenci kapasiteli okul 1998‐  1999 öğretim yılında Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanına alınan 60 öğrenci ile eğitim ve öğretime başlamıştır. Meslek Lisesinde 24 derslik, kütüphane, spor salonu, 150 kişilik konferans salonu bulunmaktadır.

1999‐2000 eğitim‐  öğretim yılında Anadolu Kız Meslek Lisesi bünyesinde Bilişim Teknolojisi Alanı, Giyim Üretim Teknolojisi Alanı, Kız Meslek Lisesi bünyesinde Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı, Grafik ve Fotoğraf Alanı, Giyim ve Üretim Teknolojisi Alanı ve Triko bölümü açılmıştır. Daha sonraki yıllarda Anadolu ve Kız Meslek kısımlarına ayrı ayrı Yiyecek içecek Hizmetleri alanı açılmıştır. 2012‐2013 eğitim öğretim yılında Anadolu Kız Meslek kısmına Grafik ve Fotoğraf bölümü açılmıştır. 2013‐2014 Eğitim Öğretim yılında okulumuz bahçesine 5 derslikli Uygulama Anaokulu binası  İl Özel  İdaresi tarafından yaptırılmıştır.

Okul binasında bulunan Uygulamalı anaokulu bölümü düzenlenerek derslik haline getirilmiştir.2014‐2015 Eğitim Öğretim yılında bahçemizde bulunan Uygulamalı Anaokulu, yapılan değerlendirmeler sonucunda müstakil anaokulu olarak okulumuzdan ayrılmış “Fatih Anaokulu” olarak hizmet vermeye başlamıştır. 2014‐2015 Eğitim Öğretim yılında okulumuz bakanlığımızın yeniden yapılandırılması kapsamında “Özcan Sabancı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi”    olarak Anadolu Meslek Programına dönüştürülmüştür. 2014‐2015 Eğitim Öğretim yılında Örgün Eğitimde; Anadolu Meslek Programında 405 öğrenci, Anadolu Meslek Lisesinde 453 Öğrenci, Meslek Lisesinde 319 öğrenci olmak üzere toplam 1177 öğrenci ile Mesleki Açık Lise yüz yüze eğitiminde 150 öğrenci    eğitim görmektedir. Ayrıca 2014‐2015 eğitim öğretim yılında Mesleki Açık Lise bünyesinde “Giyim Üretim Teknolojisi Alanı” açılmıştır. Okulda tam gün tam yıl uygulaması, örgün ve yaygın eğitimi destekleme kursları; satranç, desen ve oryantiring egzersiz çalışmaları, futsal, voleybol, badminton, basketbol takım çalışmaları yapılmaktadır.

2014 – 2015 Eğitim Öğretim yılında okulun alanları; Anadolu Meslek Lisesi Kısmında; Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı, Bilişim Teknolojileri Alanı, Grafik ve Fotoğraf Alanı, Giyim Üretim Teknolojisi Alanı, Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı bulunmaktadır. Meslek Lisesi Kısmında; Giyim Üretim Teknolojisi Alanı, Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı, Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı, Grafik ve Fotoğraf Alanı bulunmaktadır. Mesleki Açık Lise Kısmında; Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı, Giyim Üretim Teknolojisi Alanı bulunmaktadır.

Güzellik ve Saç Hizmetleri alanının amacı sektörün ihtiyacı olan nitelikli ara elemanları yetiştirmek ve üniversitelerde alanla ilgili bölümlere alt yapı hazırlamaktır. Güzellik ve Saç Hizmetleri bölümü mezunu öğrenciler, kadın ve erkek kuaför salonlarında, güzellik merkezlerinde, televizyon ve sinema stüdyolarında, tiyatro salonlarında çalışabilecek yetkinliği kazanıyorlar.

 

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

 

Konuklardan izler: Müşteri ile nasıl diyalog kurulmalı

0

Konuklardan izler: Müşteri ile nasıl diyalog kurulmalı

Kuaför salonuna gelen her müşteri iyi bir karşılama bekler. Kuaför müşteriyi sıcak bir şekilde karşılamalı ve sıcak bir diyalog kurmalıdır. Müşterinin talebi kuaför tarafından dikkatle dinlenmelidir. Müşteri ile kuaför arasındaki diyalog ne kadar güven verici ve samimi olursa kuaför müşteri ilişkisi o kadar kuvvetli olur.

Geçtiğimiz yıl sayfamıza konuk ettiğimiz kuaförlük sektörü denilince akla gelen ilk isimlerden Ali Gür, müşteri ile nasıl diyalog kurulmalı sorusuna böyle cevap vermişti:

Eskiden müşterilerle iletişimim daha farklıydı. Ne istediklerini kafalarında netleştirmediklerinde ve ben bir öneri getirdiğimde çok mutlu oluyorlardı. Başka bir kuaför arkadaşım bir öneri getirdiğinde bunu yakalayamıyor. O an kuaförün, o saç ile ilgili doğru şeyi hissetmesiyle şekillenen bir iletişim bu. Biraz duygusallık ve işine olan aşk ile doğrudan ilgisi var. Ben hissettiğimi yansıtıyorum. Müşteri kapıdan girdiği zaman, saçı nasıl bir model keseceğimi, hangi renge boyayacağımı gözümde canlandırıyorum.

Müşteriye hayal ettiğiniz modeli anlatırken, önerinizi destekleyecek bilgi verdiğiniz zaman güvenle yaklaşıyorlar. Örneğin, saçı yukarıdan topladığınız zaman yüz daha ince görünüyor. Topuklu ayakkabı giydiğiniz zaman saçın nerede ve nasıl durması gerektiğini belirlemeniz gerekiyor. Topuk yüksekse, saçın da yüksekten toplanması gerekiyor. Bu tecrübeleri zaman içerisinde kazanıyorsunuz. Önemli olan konsantre olabilmeniz.”

Ali Gür ile yaptığımız röportajın tamamına ulaşmak için tıklayınız.