“Pandemi, Kuaförlük & Sektör Temsilcileri” haber dosyamızın ilk konuğu İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meslek Komitesi Temsilcisi Yusuf Koçyiğit.
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınıyla tanıştığımız zorlu bir senenin ardından yeni bir yıla başlangıç yaptık. Alışılmışın dışında yeni bir hayatın içindeyiz. Artık eski alışkanlıkların ve iş yapış biçimlerinin yeterli olmayacağı, yeni beklentilere cevap vermemiz, hızlıca yeni normale uyum sağlamamız gereken bir sürece girdik.
Ticaret odaları temsilcilerine bu sürece ve geçtiğimiz yıla dair değerlendirmelerini, sektör için yaptıkları çalışmaları ve salon sahiplerine tavsiyelerini sorduk. Aynı zamanda sektörü temsil eden kuaförler de beklentilerini ve önerilerini paylaştılar.
“Pandemi, Kuaförlük & Sektör Temsilcileri” haber dosyamız kapsamında İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meslek Komitesi Temsilcisi Yusuf Koçyiğit, İzmir Ticaret Odası 21. Meslek Komite Başkanı ve Meclis Üyesi Osman Çapa, Ankara Ticaret Odası Kuaför, Berber ve Güzellik Uzmanları Meclis Üyesi Ömer Sarıoğlu ve AKD (Artistik Kuaförler Derneği) Antalya Üyesi Mustafa Demirbağ, 2020’ye ilişkin değerlendirmeleri, temsilcisi oldukları kurumların sektöre verdiği destekler ve kişisel fikirlerini paylaştı.
İlk konuğumuz ise İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meslek Komitesi TemsilcisiYusuf Koçyiğit.
Hairist:2020, pandemi, salonların kapatılmasının etkileri, büyüme-küçülme ve genel olarak bu döneme ilişkin düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz?
Yusuf Koçyiğit: Öncelikle 2020 hepimiz için alışılmışın dışında, oldukça zor bir yıl oldu ve hazırlıksız yakalandık. Salonlarımız yaklaşık iki ayı aşkın süre kapalı kaldı. Özellikle AVM’lerdeki ve otellerdeki salonlar ile daha çok sosyal medya ve yabancı misafirlere yönelik çalışan salonlarda bu sonuç etkisini çok daha fazla gösterdi. Kısacası, sektörümüz açısından kayda değer bir küçülme meydana geldi. 2020’yi salonların ciroları veya ziyaretçi sayıları açısından değerlendirecek olursak, yaklaşık yüzde 40’lara yakın azalmanın olduğunu görebiliriz.
Fotoğraf: Instagram, @themost.nisantasi
Hairist:Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentileriniz nedir? Temsil ettiğiniz kurum (dernek/ticaret odası/meslek odası) nezdinde ne tür faaliyetler yapıldı?
Yusuf Koçyiğit: Kapalı oldukları süre zarfında salonların açılması konusunda Komite Kararları aldık. Denizbank ile Can Suyu Kredi anlaşması yaptık. Üyelerimizin sorunlarını çok yakından takip edip çözümler üretmeye çalıştık. Diğer illerdeki Ticaret Odası Temsilcisi arkadaşlarımızla sürekli irtibat halinde olduk ve elimizden geldiğince mücadelemizi verdik.
Bu sürecin uzun vadede sektörümüz açısından birçok zorluğu getirdiği gibi, pek çok fırsatı da getireceği kanaatindeyim. Artık, salonlarımızda hiç değişmeyeceğini düşündüğümüz alışkanlıklarımızın bile hızla nasıl değişim gösterdiğine şahit oluyoruz.
Fotoğraf: Instagram, @emrahkemendi
Hairist:Kuaför salonu sahiplerine ve çalışanlarına önerileriniz nedir?
Yusuf Koçyiğit: Aslında bu durum durup düşünmemizi, belki de nefes almamızı sağladı. Yani, 7/24 çalışarak olmayacağını anladık. Bence bundan böyle öncelikle; maliyetler hesaplanmalı, kârlılığa bakılmalı. Mutlaka randevu ile çalışılmalı, hatta yapabiliyorsak randevu tekrarlarını almalıyız. Kısa, orta ve uzun vadeli planlar yapılmalı. (Taş başa düşmeden taşı görmeli)
Tüketicilerin de alışkanlıkları değişti. Artık fiyat vb. şeylerden ziyade daha çok güvenebileceklerini düşündükleri salonları tercih ediyor olmaları öncelikli hale geldi. Salon sahiplerinin salonlarının röntgenini iyi çekiyor olması gerekiyor. Özellikle gelir gider dengesi, stoklar, maliyetler, müşteri verileri, servisler, cirolar ve bunların yorumlanması, öncesinde yıllık hedeflerin, yatırımların ve planlamaların yapılması şart. (Ölçmezsen kontrol edemezsin, kontrol edemezsen yönetemezsin) Herkese sağlıklı mutlu ve bereketli bir 2021 diliyorum.
Bakışlarınızı etkileyici kılmak ve gözü ön plana çıkaran makyajlar ile güzelliğinizi yansıtmak mümkün! Yüz hatlarınızın çok daha dikkat çekmesini istiyor ama bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız bahsedeceğimiz makyaj tekniklerine bir göz atmanızı öneriyoruz. Sizler için sıralayacağımız bu teknikler arasından sizin için en uygun olanları seçerek güzelliğinize güzellik katabilirsiniz. Şimdi gelin tekniklere bir göz atalım!
Gözü Ön Plana Çıkaran Makyaj Teknikleri
Kaşlarınızı Belirginleştirin
Gözü ön plana çıkaran makyaj teknikleri arasında ilk ve en önemli detay hiç şüphesiz kaşlarınızı belirginleştirmeyi sağlamaktır. Yüzünüzün daha simetrik bir görüntüye kavuşmasını sağlarken odağın gözlerinizde olmasına kapı aralayabilirsiniz. Kaşlarınızın dolgun gözükmesi için kaş maskarası kullanmak harika bir fikir olabilir.
Aydınlatıcı İşinize Yarayabilir
Karşınızdaki kişiyi ilk anda gözlerinizle etkilemek için uygulamanız gereken tekniklerden bir tanesi de aydınlatıcı kullanmak olacaktır. İnci renkli bir aydınlatıcı kullanmak makyaj teknikleri arasında oldukça ilgi çekicidir. Bu nedenle aydınlatıcı ile harikalar yaratmayı kesinlikle düşünmelisiniz.
Kirpik Çizgilerini Belirginleştirin
Kirpikler, gözlerinizin dikkat çekmesini sağlayan en önemli detaylardan bir tanesidir. Bu nedenle de kirpiklerinizin belirginleşmesi sizin için daha dikkat çeken gözler anlamına gelecektir. Bahsettiğimiz ön plana çıkaran makyajlar arasından bir seçim yaparken kirpiklerin etkisini kullanmayı kesinlikle önemsemelisiniz.
Göz Farı Uygulaması
Göz farı ile gözünüzün ilgi çekiciliğini arttırabilirsiniz. Ancak hangi renkte göz farı kullanacağınıza dair dikkatli olmanız şart! Göz renginiz ve far renkleri arasında bir uyum yakalayarak gözünüzün ilgi çekiciliğini arttırmalısınız.
Pexels
Gözü Öne Çıkaran Makyajlar ve Destekleyici Makyajlar
Gözünüzün ön planda olmasını istiyorsanız sadece göz çevresine odaklanmamalısınız. Çünkü ön plana çıkaran makyajlar yüzünüze bir bütün olarak yapılır. Yüze doğru uygulanmayan makyajın gözdeki kusursuzluğu ortadan kaldıracağını ifade etmek gerekir.
Gözünüzü öne çıkarırken yüzünüzün diğer kısımlarında çok iddialı bir makyaj yapmamalısınız. Özellikle allık kullanımı ve yanakların çok zıt renklerde olması sizin için çok da kaliteli bir makyaja kapı aralamaz. Üstelik makyajın arzu ettiğiniz şekilde gerçekleşmemiş olması gözünüzü öne çıkarmaya çalışırken çok kötü bir makyaja neden olacaktır. Siz siz olun bütün detayları dengeli kullanın!
Özellikle de kış aylarında soğuklardan dolayı nemini kaybeden cildimiz, kurumaya ve çatlamaya başlar. Kuruyan cilt hassaslaşır ve ışıltılı görünümünü kaybeder. Bu durumu yaşamayan neredeyse yoktur. Peki çözümü nedir? Bu noktada yapılabilecek en iyi bakım yöntemi, cilde nem bombası maske kullanımıdır. Nem bombası maskeleri, cildinizin ihtiyaç duyduğu nemi kazandırır ve ışıltılı bir görünüm sunar.
Nem Bombası Nasıl Hazırlanır?
Evde yapabileceğiniz nem bombası tarifleri olduğu gibi internet üzerinden nem bombası kaynağı nemlendirici kremlerden de faydalanabilirsiniz. Her iki türde de cildiniz ihtiyaç duyduğu neme sahip olur ve kış aylarını bu sayede daha rahat atlatabilirsiniz. Peki evde nem bombası hazırlamaya var mısınız? Gelin birlikte cildinizin ihtiyacını karşılayalım.
Pexels
Evde Cilde Nem Bombası Nasıl Yapılır?
Evde nem bombası yapmak için ihtiyaç duyulan malzemeler kişiye göre değişiyor. Ancak farklı nem bombası tariflerine de rastlamak mümkün. En sık kullanılan nem bombası tariflerini şöyle sıralayabiliriz;
Havuç, avokado, bal, zeytinyağı ve yumurta
Muz, bal ve yulaf
Bal, zeytinyağı, yumurta
Salatalık, aleo vera
Bal, badem, muz ve süt
Yukarıda yer alan kombinasyonlar, dileğe göre artırılabilir ya da azaltılabilir. Genel olarak doğal yağlardan faydalanmanız gerekmektedir. Bu nedenle mutlaka zeytinyağı ya da badem gibi doğal yağ depolarından faydalanmaya çalışın. Kullanacağınız doğal yağlar cildinizi nemlendirecej ve ışıltılı bir görünüm sunacaktır.
Evde Nem Bombası Nasıl Uygulanır?
Yukarıda yer alan malzemelerden dilediğiniz kombinasyonu seçebilirsiniz. Bu malzemeleri iyice ezerek karıştırın ve daha sonrasında cildinize uygulayın. Yaklaşık olarak 10-20 dakika arası bir süre boyunca cildinizin maskeyi emmesini bekleyin. Emin olduktan sonra cildinizi ılık suyla durulayın. Bu işlemi, cildiniz kuru olduğu süre boyunca günaşırı olacak şekilde uygulayabilirsiniz. Satın aldığınız nem bombalarını da aynı şekilde cildinize yedirerek kullanabilirsiniz. Kullandıktan sonra cildinizi yıkamaya gerek yoktur. Zira yapışkan hissi oluşmaz ve cildinizin daha sağlıklı beslenmesini sağlar. Ancak evde hazırladığınız cilde nem bombası işleminden sonra cildinizi yıkamayı unutmayın.
Nem Bombası İşe Yarıyor mu?
Eğer düzenli olarak cilde nem bombası işlemini uygularsanız kesinlikle işe yaradığını söyleyebiliriz. Nem bombası uygulamaları sayesinde cildinizdeki çatlak oluşumu azalır ve ayrıca yaraların da daha hızlı iyileşmesi sağlanır.
Hairist “Yılın Kuaförü” Yarışması 2016 yılı topuz kategorisi üçüncüsü Neslihan Usta, sıkı topuzlardan dağınık stillere, su dalgalarından zarif tokalar ve çiçekli aksesuarlarla tamamlanan modellere, 2021 yılı için gelin saç tasarımlarını “Beyaz Çiçek” koleksiyonunda topladı.
Meslek hayatına 2006 yılında Almanya’da başlayan Neslihan Usta, 2008 yılından bu yana özel eğitimler alarak kendisini her geçen gün topuz alanında geliştirmeye devam ediyor. 2015 yılında Türkiye’ye yerleşen Usta, 2016’da Bülent Özgür Kuaför Salonu’nda çalışmaya başladı. 2016 yılında Hairist yarışmasına katılarak iki kez Ayın Birincisi seçildi ve aynı yıl Hairist “Yılın Kuaförü” yarışmasında topuz kategorisinde üçüncü oldu.
2021 Gelin Saç Trendleri
Usta, gelin saç modelinde kişisel favorilerini ve 2021’in gelin saç trendlerini şöyle değerlendirdi: “2021 yaz sezonunun aklaşmasıyla beraber gelin adaylarının heyecanı artıyor. Bu önemli günde kuşkusuz ki en dikkat çeken detay saçlar oluyor. Ben gelin saçlarında hem modern çizgiler hem de bohem ve romantik tarzın temsilcisi örgülerde ve sade bir zarafetin öne çıktığı at kuyruğunda iddialıyım. Hem spor hem de şık bir görüntü yaratan atkuyruğunu çok seviyorum. Doğal dalgalara gelecek olursak, her yıl olduğu gibi bu sene de benim en favorim” wag” olarak adlandırdığımız su dalgaları ki son yıllarda çok gündemde. Geçmişin sıkı topuzları, artık yerini minimal, dağınık topuzlara bıraktı. Bu stili sade ve romantik, özellikle de abartısız ve bohem tarzda gelinliklerle çok yakıştırıyorum. Gelin saç tasarlarken kişinin tarzına uyumlu olmasına özen gösteriyorum. Halen çok sevdiğim sade ve bir sıkı topuzla taşlı bir saç aksesuarı kullanarak ihtişamlı bir görünüm yaratmayı ve küçük bir toka, zarif ve çiçekli aksesuarlar kullanarak bohem bir görünüm tasarlamayı seviyorum.”
Saç aksesuarlarını da kendisi tasarlayan Neslihan Usta, “Tasarladığım saç aksesuarları, her gelin kendisini özel hissetmek istediği için genellikle tektir. Bu yüzden bir benzeri olmayan, özel tasarımlar çıkarıyorum. Her yıl olduğu gibi bu yıl da kristal taşlar, inciler, çok abartılı olmayan zarif görünümlü taşlı tel tokalar ve çiçekler vazgeçilmelerim arasında.
Gelinliğin rengine ve gelinlerin çiçek gibi büyüleyici görünümlerine atıfta bulunarak koleksiyona “Beyaz Çiçek” adını veren Usta, saçları şekillendirirken doğadaki yaprakların ve bitkilerdeki pampas tüylerin doğal uçuşundan, saf ve doğal esintisinden ilham aldı.
Lunapark’ın göz alıcı parlak ışıklarından ilham alan Meltem Özbek, aynı zamanda 1981 yılı çıkışlı Sezen Aksu’nun Lunapark şarkısına da gönderme yapıyor.
#MBFWIDIGITAL
Modern ve minimalist stiller
Dünyanın yaşadığı bu devrim niteliğinde günler, tüm insanlığın kendine dönmesini sağladı. Bu süreçte eski çocukluk hayallarimizi anımsamaya başladık. Çocukluğumuzda ne yapmaktan keyif alırdık? Çocukların en heyecanlı vakit geçirdiği, renkli anların yaşandığı mutluluk bahçeleri Lunaparkları hatırlayan Meltem Özbek “Lunapark herkesin bir masalı” cümlesini koleksiyonun ilham kaynağı yaptı. Meltem Özbek’in kendi Lunapark masalını anlattığı koleksiyonunu Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul kapsamında ilk defa online izleyiciler ile buluşturdu. Lunapark’ın göz alıcı parlak ışıklarından ilham alan Meltem Özbek, aynı zamanda 1981 yılı çıkışlı Sezen Aksu’nun Lunapark şarkısına da gönderme yapıyor.
Farklı tarzıyla Meltem Özbek
12-16 Ekim tarihleri arasında ilk defa dijital olarak gerçekleşecek Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul kapsamında gösterilecek Meltem Özbek Lunapark koleksiyonu öne çıkan tasarımlar arasında; kırmızı ile mor rengin birleştiği uzun gece elbiseleri yer alıyor. Parlak bebek mavisi straplez elbise üzerine tamamlayıcı niteliğinde peluş mont, fırça darbesi deseni ile özel hazırlanan uzun peluş mont ve koleksiyonun en çok öne çıkan parçası mor uzun piliseli elbise tasarımları göze çarpıyor. Modern ve şık görünümler ile görsel bir şölen yaratan Mehtap Elaidi’nin koleksiyonunda zamansız stiller yer alıyor. Farklı dokusu ile kıyafetlerde elegant kıyafetler dikkat çekiyor. Mor ve mavi renklerin hakim olduğu koleksiyonda şık görünümler dikkat çekiyor. Kusursuz hatları ile özgün kıyafetler yenilikçi yapısı ile moda severlerin beğenisine sunuluyor.
Şık stiller
18 look (silüet) den oluşan canlı renklerin hakim olduğu koleksiyonun tasarım aşamasında Meltem Özbek “Uzun vadeli planların yapılamadığı yeni düzende ve sosyal medyadaki hızlı tüketimin etkisini göz önüne alarak bir koleksiyon tasarladım” dedi.
Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde çekimlerinin yapıldığı defilenin ayakkabı sponsoru Derimod, modellerin üzerinde kullanılan tüm aksesuar (kolye ve küpeler) The Ocean Jewels’a ait. Defilenin tüm styling çalışmasını ise Denız Marşan üstlendi.
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un (MBFWI) 15. sezonu Türkiye Tanıtım Grubu’nun (TTG) desteğiyle gerçekleştiriliyor.
“Kuaförlük, Pandemi & Markalar” haber dosyamızın son konuğu Sistem Kozmetik Genel MüdürüSinan Kara.
2020, pandemi, salonların kapatılması ve etkileri hakkında düşüncelerinizi, büyüme-küçülme bilgileri ve bu dönemde sektör özelinde sağladığınız katkıları paylaşabilir misiniz?
Pandemi süreci, ilk etapta salonların kapanmasıyla kuaför ve güzellik sektörünü çok ciddi bir şekilde etkiledi. Fakat salonların açılmasıyla birlikte bir rahatlama olduğunu ve yaz sezonunu normale yakın bir süreçte geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Özellikle hijyene önem veren ve kurallara uyan tüm kuaförlere teşekkür etmemiz gerekiyor. Onların bu ciddiyetleri sayesinde, tekrarlayan süreçte salonlarımız açık kaldı. Restoranlara baktığımızda, gerekli tedbirleri aynı ciddiyette almadıklarını ve sonucunun maalesef çok daha kötü olduğunu görüyoruz.
Sektörümüzde elbette küçülme var, fakat önemli olan bu daralmanın kalıcı olmaması. Bazı sektörlerde daralma kalıcı olabiliyor ve değişen tüketici davranışlarının tekrar eski hacmine dönmesi çok zaman alabiliyor. 2020 yaz aylarında virüsün etkisinin zayıflamasıyla tüketiciler kuaförlerine giderek hemen hizmet almaya başladı. Bu reflekse bakarak sektörümüzdeki daralmanın kalıcı değil, geçici bir süreç olduğunu söyleyebiliriz. Önemli olan bu süreçte finansal durumlarını gerçekçi olarak ele alıp hazırlıkları son dakikada değil, planlama yaparak önceden yapmaları. Ayakta kalanların zararlarını aynı oranda geri kazanacaklarını düşünüyorum. Önemli olan, panik yapmadan bu süreçte en değerli olan ve pandemi sonrasında ihtiyaç duyacakları ekip arkadaşlarına sahip çıkmaları.
Sistem Kozmetik olarak pandemi sürecinde salonların açıldığı anda öncelikli olarak iş ortaklarımıza ihtiyaçları olan ürün tedariklerini sağladık. Tüm müşterilerimize ekstra vadeler sağladık. Devlet kredi destekleri konusunda ihtiyacı olan salonlarımıza tüm satış ekibimizle destek olmaya çalıştık. Özellikle yaz döneminde, yeni açmış olduğumuz Hush Akademi’de kontrollü bir şekilde sınıf eğitimlerimize başladık ve her hafta 3 gün olmak üzere eğitimlerimizi Kasım ayına kadar devam ettirdik. Kasım ve Aralık aylarında ise artış gösteren vaka sayılarından ötürü eğitimlerimizi Mart ‘a kadar erteleme kararı aldık.
Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
2021 yılını ikiye bölerek değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum. İlk 6 aylık süreçte ivme yukarı doğru hareket edecek. 15 Mayıs’ta Ramazan Bayramı’nın bitmesiyle ikinci 6 aylık döneme gireceğiz. Asıl ivmelenme ve artışın bu süreçte yaşanacağını düşünüyorum. Hem aşı çalışmaları tüm topluma yayılmış olacak hem de yaz dönemine girmemizle birlikte virüsün etkileri de azalacak. Bu süreçte, özellikle virüsün mutasyona uğraması ve buna karşı geliştirilen çözümler de daha netleşeceği için 2021 yılının sonu daha öngörülebilir olacak diye düşünüyorum.
Önemli olan sektörümüzün devletin belirlemiş olduğu kurallara sıkı sıkıya bağlı kalması ve önlemleri hiçbir ihmalde bulunmadan devam ettirmesi gerektiğidir. Bu şekilde en azından 2021 yılında 2020’de oluşan yaralarımızı saracağız ama tam olarak iyileşmemiz belki de bir sonraki yıla kalacak. Ancak, önemli olan da dünyayı bu kadar etkisi altına almış bir virüsün ticari etkilerinden yıkılmayarak ayakta kalmak. Bu şekilde çok daha keyifli ve güzel günler göreceğimiz kanısındayım.
Krizler aynı zamanda fırsattır, derler. Ekonomik olarak gücü olan salonların doğru lokasyonlarda yatırımlarını yaparak kira avantajı yakalamaları da bir fırsat olarak değerlendirilebilir. Fakat birçok salonun ekonomik gerçeklerini çok iyi analiz ederek önlemlerini önceden alması gerekmektedir.
Değerli kuaför iş ortaklarımıza en önemli önerim bu dönemde salonlarına gelen müşterilerine beklentinin üzerinde memnuniyet yaratacak hizmet vermeleridir. Tüketici olarak kuaför salonlarına gitmek bir lüksten öte bir ihtiyaç. Fakat salon sahiplerinin bu dönemde misafirlerini öyle iyi ağırlamaları gerekiyor ki ziyaretleri düzenli ve unutulmaz olsun. Aynı zamanda ekonomik olarak tasarruf sağlayacağız derken, müşteri memnuniyetsizliğine yol açabilecek ürünler kullanmamaları gerekiyor. Ekonomik olarak ise 6 aylık bir bütçe hazırlayarak kontrollü bir süreç geçirmelerini tavsiye edebilirim. Bu dönemde salonlarına özel gelişim fırsatlarını da değerlendirebilirler. Özellikle pandemi sonrası sürece hem ekip hem de salon olarak hazır olmaları gerekiyor.
Salon çalışanlarına tavsiyemiz ise salonlarına her zamankinden daha çok sahip çıkmaları. Hem maddi hem de manevi anlamda salon sahiplerine destek olmaları ve ellerinden gelenin en iyisini yapmaları… Maddi kısımda katma değerli işler üretmeye çalışmalılar. Çünkü bu dönemde az müşteri ile daha çok ciro yapılması gerekiyor. O nedenle kişi başı servis sayılarını arttırarak hem salonlarına hem de kendi bütçelerine destek olmuş olurlar. Randevularının olmadığı zamanlarda da kendi gelişimleri için online olarak düzenlenen birçok eğitime katılabilirler. Salon içinde tecrübeli olan çalışanların sektöre yeni başlayan kuaför dostlarımızı eğitmelerinin de çok faydalı olacağını düşünüyorum. Salon içi destek bu zamanlarda çok ön plana çıkıyor.
Globalde ve yerelde 2021 planlarınız, şirket yapılanmanız, eğitim-etkinlik takviminiz, ürün lansmanlarınız hakkında neler paylaşmak istersiniz?
Sistem Kozmetik olarak 2021 yılını en önemli yıllarımızdan biri olarak görüyoruz. En önemli kısmı ise şirket içi yapılanmamızda geçiyor. Oluşturduğumuz 5 yıllık şirket planlamamızda ciddi bir büyüme hedefliyoruz. Büyümenin büyük bir kısmını ise yurtdışı bölümümüz oluşturacak. Tabii, yurtdışında çalışmaya başlamadan önce de kendi eksiklerimizi tam anlamıyla gidermemiz gerekiyor. Hedefimiz tam anlamıyla profesyonel olarak yönetilen fakat amatör ruhunu kaybetmemiş bir şirket oluşturmak.
2020 yılının son çeyreğinde şirketimiz ve sektör için çok değerli bir marka olan Pivot PointSistem Kozmetik bünyesine katıldı. Buradaki destekleri için öncelikle Yusuf Koçyiğit ve Pivot Point ailesine teşekkür ediyoruz. Ancak, pandemi nedeniyle tam olarak faal hale geçemedik. Mart ayı itibariyle tüm sınıflarımızı sosyal mesafe kurallarına uygun olacak şekilde başlatmayı planlıyoruz. Yıl sonuna kadar tüm eğitim programımız belirlendi. Her seviyeden kuaföre hitap edebilecek bir program oluşturduk. Öncelikle salonlara eğitim önerisi yapmadan eğitim reçetesi hazırlıyoruz. Bu reçeteye göre salonlarla birlikte yıllık bir eğitim planlaması oluşturuyoruz. İşletme yönetiminden tarama eğitimlerine, yeni koleksiyonlardan kesime kadar farklı kategorilerdeki eğitimlerimizi dünya standartlarında bir müfredat ve alanındaki en iyi eğitmenlerle kuaför dostlarımıza ulaştırmayı hedefliyoruz.
Bugüne kadar gelen yorumlar bizleri çok heyecanlandırıyor. O nedenle eğitimlere başlamayı heyecanla bekliyoruz. Ek olarak Ekim ayında Kıbrıs’ta her sene düzenlediğimiz bir organizasyonumuz olacak. Amacımız hem eğlenmek hem kaynaşmak hem de gelişmek. Bugüne kadar birçok organizasyonumuz oldu, fakat bu yılki etkinliğimiz en özellerinden birisi olacak diye düşünüyorum.
Tüm markalarımız adına yeni lansmanlarımız olacak. Insight markasında yeni çıkan serilerimizi getirmeye başladık. Nashi markamıza hem henüz getirmediğimiz hem de yurtdışında yeni çıkan ürünler eklenecek. En önemli gelişme de şu: Hush markası gamını tamamlamak adına Hush profesyonel bakım serisi ve şekillendirici ürünlerini 2021 yılında lanse edeceğiz. Hedefimiz bu yıl içerisinde Hush markasının kategori ürünlerini tamamlayarak 2022 yılında yurtdışında Hush markasının adını yavaş ama emin adımlarla duyurmaya başlayacağız.
Her ne olursa olsun sektör olarak pandemi sürecini büyük yaralar almadan tamamladığımızı düşünüyoruz. Bu süreci tüm kuaförler ve sektörde bulunan değerli markalar ile hep birlikte güzel bir şekilde atlatacağımıza inancımız tam. Herkese mutlu, huzurlu, sağlıklı ve bol kazançlı bir yıl diliyoruz.
Çene yapısında bozukluğu olan kişilerin çözüm yolu olarak başvurduğu, yüz hatlarını daha çekici ve cazip hale getiren jawline dolgusu özel bir estetik işlemidir. Çene altı sarkıklara, anormal çene büyüklüğüne veya istenmeyen küçük çenelere sahip kişiler genellikle yüzü ile daha uyumlu bir çene hattına sahip olmak için bu dolgu işlemini yaptırırlar. Bunun yanı sıra belirgin bir çene yapısına sahip olmak isteyen kişiler de estetik görünüme sahip olmak için çene dolgusuna başvururlar. Peki ameliyatsız yapılan bu estetik işlemi nedir? Nasıl Uygulanır?
Jawline Dolgusu Nedir?
Jawline dolgusu, çenenin en uç kısmından kulak önlerine kadar seyreden mandibular kemiğe uygulanan bir estetik operasyondur. Yüz hatlarının her iki bölmesine de uygulanan bu işlem ile birlikte çene çizgisi belirginleşir ve yüz şekline uygun daha estetik bir görünüm elde edilir. Bu sayede çenesi daha geride veya önde olan, hacim eksikliğine sahip kişiler rahatsız oldukları olumsuz görünümden kurtulurlar. Son zamanlarda bahsettiğimiz bu çene dolgusu oldukça popüler estetik uygulamalar arasında.
Çene Dolgusu Nasıl Yapılır?
Çene dolgusu farklı enjeksiyon çeşitleri ile birlikte yapılmaktadır. Enjeksiyon sırasında kullanılan dolgu maddesi de farklılık gösterebilir. Bunlar hyalüronik asit, yağ hücreleri veya sığır kolajeni gibi farklı dolgu maddeleri olabilir. Çene dolgusu operasyonu için önemli olan anestezi altında kalmadan uygulanabilmesidir. Tabi bu süreçte kişi anestezi alarak ameliyatın gerçekleşmesi isteniyor ise lokal anestezi uygulanması da mümkündür. Jawline dolgusu operasyonu esnasında tercih edilen dolgu maddesi çene ucundan kulak bölgesine kadar olan bölgeye enjekte edilir. Yapılan işlem genellikle 10 ile 20 dakika arasında tamamlanmaktadır. İşlemler bittiği takdirde kişi artık istediği çene görünümüne kavuşmuş, belirgin çene hatlarına sahip olmuş demektir.
Jawline Dolgusu Kalıcı Mı?
Çene hatlarının belirginleşmesi ve yüz şekli ile uyum sağlaması için yapılan dolgunun kalıcılığı kişinin dokusuna ve kendi özelliklerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Genel olarak ortalama bir kalıcılık süresi verilecek olursa bu süre 1 yıl ile 18 ay arasında değişebilir. Operasyon sonrası bölgede bir ağrı ve ödem birikimi oluşabiliyor. Fakat bu ağrılar çenenin oturması ve dokular ile uyum sağlamasıyla birlikte bir hafta içerisinde etkisini kaybeder. Yapılan jawline dolgusu eğer kullanılan dolgu maddesi hyalüronik asit ise 24 saat içerisinde de geri alınabilir.
Sevgililer günü için bir plan yapmayan ve sevgililer günü hediyesi olarak baş başa geçirilen bir gece düşünen kişiler için bir ilaç gibi gelecek film listesini beğenilerinize sunuyoruz. Listemizde yer alan klasik romantik filmler birbirinize olan sevginizi size hatırlatacak ve sevgililer gününüz sade ama yoğun bir romantizm ile geçecektir. Sevgililer günü izlenecek filmler tavsiyesi isteyenler için en unutulmaz filmleri derledik.
1- Before Sunrise (1995)
Celine ve Jesse’nin hikâyesi olan 1995 yapımı bu unutulmaz romantik film klasiği pek çok insanın hala sevgililer gününde izlenecek filmler listesinde yer alıyor. Filmde, bir tren yolculuğunda karşılaşan iki karakter sohbet etmeleri sonucu birbirine yakınlık duymaya başlar. Ardından trenden birlikte inmeye karar verirler ve Viyana sokaklarında sabah kadar gezerler. Güneşin doğuşu ile ayrılmak zorunda kalan ikili birbirlerine bir söz verirler. Bu söz üzerine derinleşen filmi izlediğinizde sevgilinize olan aşkınız perçinlenecek ve izledikten sonra mutlaka serinin ikinci ve üçüncü filmlerini de izlemeden edemeyeceksiniz.
2- The Notebook (2004)
Romantik filmler denildiğinde ilk akla gelen isimlerden biri şüphesiz Ryan Gosling oluyor. Partneri Rachel Mcadams ile muhteşem bir uyum yakalayan Gosling, unutulmaz bir filme imza attığına şahitlik ediyoruz. Gerçek hayatta da bir süre sevgili olan ikili The Notebook filmi ile izleyenlere oldukça duygusal anlar yaşatıyor. İzlediğinizde, 1940’lar ve günümüzde geçen film iki genç olan Noah ve Allie’nin tutku dolu aşklarına tanıklık edeceksiniz. Noah ve Allie’ni aşk hikâyesinin mutlaka sevgililer gününde izlenecek filmler listenizde yer almalı! Filmi izlerken büyük bir heyecan hissedecek ve sevgiliniz ile daha da yakınlaşacaksınız.
3- Ten Things I Hate About You (1999)
Bir Heath Ledger efsanesine tanık olmak ister misiniz? Sevgililer günü izlenecek filmler sıralamasında en üstlere yazılan filmlerden biri de Ten Things I Hate About You oluyor. Lisede sınıf arkadaşı olan Patrick Verona karakterinin Katarina Stratford karakteri için yani aşk için yapabileceklerine adeta tanıklık edeceksiniz. Sevgililer gününde Heath Ledger’ın sesinden “Can’t Take My Eyes Off You” performansı dinleyecek ve bir daha unutamayacaksınız. Filmi izlerken sizde Heath Legder’a eşlik edebilir ve sevgilinize şarkı söyleyebilirsiniz.
4- The Holiday (2006)
Cameron Diaz, Kate Winslet ve Jude Law’ın başrollerini paylaştığı bu sıcacık film, sevgililer günü film önerileri listesinde olmazsa olmaz filmlerden biri! Noel tatili için yalnız ve yorgun olan iki genç kadının evlerini değiştirmeleri ile başlayan serüven sizi tam bir aşk rüzgârının içinde bırakacakt. İki genç kadın aradıkları aşkı noel tatilinde bulacak ve evlerine dönmeleri oldukça zor olacak. The Holiday filmi tam da sevgililer günü için aradığınız film oluyor ve aradığınız romantizmi sizlere adeta yaşatıyor!
Yılın Kuaförü Yarışması 2012 yılından bu yana düzenlenmektedir. Yarışma ülkemizin ilk istikrarlı ve uluslararası standartlara uygun en uzun süreli yarışması olarak önem taşımaktadır.
Hairist Yılın Kuaförü Yarışması’nın 10.su düzenlemekte olup yapılan protokol çerçevesinde Hush Professional 3 yıl süreyle ana sponsorluğunu üstlenerek yarışmanın sürdürülebilirliğine katkı sağlamıştır.
Yılın Kuaförü Yarışması Hairist ve Estetica Dergisi markalarını da bünyesinde barındıran Enter Grup tarafından 2012 yılından bu yana organize edilmekte ve desteklenmektedir.
Yılın Kuaförü Yarışmasının nihai amacı Türk Kuaförlüğüne uluslararası standartlarda sürdürülebilir bir kuaförlük yarışması kazandırmak ve Türk kuaförlüğünün gelişimine katkının sürekliliğini sağlamaktır.
Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Kuralları
Yılın Kuaförü Yarışması sadece Instagram üzerinden kadın kuaförlerine açık olup aşağıda belirtilen şekilde gerçekleşmektedir.
Yılın Kuaförü Yarışması Kategorileri
1-Kesim-Renk Kategorisi
2-Avantgarde ve Şekillendirme Kategorisi
3-Gelin Saçı Kategorisi
Katılımcılar yarışmaya birden fazla kategoride katılabilir. Saç tasarımları sadece kadın saçları üzerinedir.
Yılın Kuaförü Yarışması‘na Kimler Katılabilir?
Yılın Kuaförü Yarışması T.C ve K.K.T.C sınırları içinde faaliyet gösteren kadın kuaförlerine yönelik bir salonu işleten, salonda çalışan veya eğitim kurumunda öğrenim gören kadın kuaförlerine açıktır.
Katılan kişinin kadın kuaförü olup olmadığına ilişkin olarak gerekli görülmesi halinde belge istenebilir. Böyle bir belgenin beyan edilememesi diskalifiye veya ödülün geri alınması sebebidir.
18 yaşından küçüklerin yarışmaya katılması durumunda ebeveyn izin yazısı gereklidir.
Ön eleme var mı?
Evet, istenilen şartlara uymayan fotoğraflar diskalifiye edilmektedir. Kişinin kendisinin, salon isminin, logosunun, markalara ait logoların göründüğü fotoğraflar diskalifiye edilecektir. Fotoğrafların üzerinde yazı, herhangi bir ibare, logo vb. bir şey olmamalıdır.
Yarışma nasıl işlemektedir?
1-Yılın Kuaförü Yarışması instagram üzerinden bu kurallar yazısında belirtilen etiketler kullanılarak sürmektedir.
2-Yılın Kuaförü Yarışmasına her ay sınırsız sayıda saç tasarımıyla katılabilirsiniz.
3-Kullanmanız gereken etiketler aşağıda yer almaktadır. Yarışmacıların instagramda @hairistcomtr ve @hushpro hesaplarını takip etmeleri zorunluluktur.
4-Yılın Kuaförü Yarışmasına başvurduğunuz saç tasarımlarını yayınlarken aşağıda yer alan etiketlerin bulunması zorunluluk olup bu etiketler dışında başka bir etiket kullanılması diskalifiye sebebidir:
5-Ayın finalistleri, kendilerine online ortamda Kişisel Verilerin Korunması Hakkındaki Kanuna’a uygun olarak gönderilecek olan Yarışma Kuralları Kabul ve Taahhütname belgesi ile iletişim bilgilerini doldurmak zorundadır. Aksi durum diskalifiye sebebidir.
6-Yarışmacının, fotoğrafını çektiği kişiden izin alması zorunluluktur. İzinsiz paylaşım durumunda fotoğrafı çekilen kişinin talebiyle fotoğraf yarışmaya dahil edilmez ve yarışmacı diskalifiye edilir.
7-Profesyonel fotoğraf çektirerek yarışmaya katılanların fotoğrafı çeken fotoğrafçıdan telif yazısı alması ve ibraz etmesi zorunluluktur.
8-Farklı yarışmalarda dereceye girmiş saç tasarımları ile ve yarışmamızda daha önce finalist olmuş saç tasarımlarıyla yarışma katılmaları mümkün değildir. Diskalifiye sebebidir.
10-Ayın finalisti seçimi için ilgili ay her kategoride minimum başvuru sayısı gerekliliği vardır. İlgili kategoride minimum başvuru sayısı en az 10 yarışmacı olmalıdır. Aksi durumda ilgili ay için katılımın 10’un altında olduğu kategoride finalist seçimi yapılmayacaktır.
Ödüller
1-Ayın Finalistlerine Özel Finalist Sertifikası
Her ayın kategori finalistlerine (toplam 9 finalist) özel sertifikaları gönderilir.
2-Katıldığınız Salona Özel Ödül
Her ayın finalistinin çalıştığı salona özel 1 adet Hush Tangle Free ürün ödülünü kazanır ve ödülü salon adresine gönderilir.
3-Yılın Kuaförü Ödülü
Ayın finalistleri her ay belirlenen jüri tarafından; Yılın Kuaförü derecesi ve kategori dereceleri ayın finalistleri arasından en az 10 kişinin yer aldığı Büyük Jüri tarafından seçilmektedir.
Toplam 3 kategori 1.si arasında sadece 1 kişiye YILIN KUAFÖRÜ ünvanı verilir. Yılın Kuaförü Ödülü’nü alabilmek için bu 3 kategoriden birinde 1.ci olmak ve 3 kişi arasında en yüksek puanı almış olmak gereklidir. Yarışmanın iki kategorisinde aynı kişinin birincilik alması durumunda yarışmacı otomatik olarak YILIN KUAFÖRÜ olarak ilan edilir.
Kategori 1.lik Ödülü:
*Birincilik Özel Heykeli, Birincilik Madalyası, Birincilik Sertifikası
*Hush Akademi’de Pivot Point Özel Eğitimi, Trend&Koleksiyon Eğitimi, Brazilian Blonde Eğitimi (1 gecelik konaklama ve ulaşım giderleri HUSH tarafından karşılanır.)
*Yarışmacının katıldığı salona Özel Hush Boya Paketi ödülü. (200 adet HUSH boya, 24 açıcı, 48 oksidan, 3 adet tangle Free paketi)
Kategori 2.lik Ödülü:
*Derece Özel Heykeli, Madalyası ve Sertifikası
*Hush Akademi’de Pivot Point Özel Eğitimi, Trend&Koleksiyon Eğitimi. (1 gecelik konaklama ve ulaşım giderleri HUSH tarafından karşılanır.)
*Yarışmacının katıldığı salona Özel Hush Boya Paketi ödülü. (100 adet HUSH boya, 12 açıcı, 36 oksidan, 2 adet Tangle Free paketi)
Kategori 3.lük Ödülü:
*Derece Özel Heykeli, Madalyası ve Sertifikası
*Hush Akademi’de Pivot Point Özel Eğitimi (1 gecelik konaklama ve ulaşım giderleri organizasyon tarafından karşılanır.)
*Yarışmacının katıldığı salona Özel Hush Boya Paketi ödülü. (50 adet HUSH boya, 6 açıcı, 18 oksidan, 1 adet tangle Free paketi)
Not: Bir kişi her 3 kategoride de dereceye girebilir. Ancak bir kategoride 3. olan kişi o kategoride aynı zamanda 2. olamaz. Böyle bir durumda sadece 2.lik verilir. 3.lük ise bir sonraki en yüksek puanlı yarışmacıya verilir. Veya 2.lik ve 1.lik aynı anda alınamaz. Puan olarak alsa da sadece 1.lik ödülü verilir. 2.lik ödülü bir sonraki puan sahibine verilir.
Bir diğer örnek: Bir yarışmacı aynı kategoride hem 1.lik hem 3.lük alamaz. Böyle bir durumda 3.lük hakkı iptal olur ve sadece 1.lik ödülü alır.
Sizlerin Seçimi
Sizlerin Seçimi, finalist fotoğrafları üzerinden İnternet üzerinden halka açık olarak yapılan oylamadır. Diğer dereceler veya puanlar üzerinde hiçbir etkisi bulunmamaktadır. Bu oylamada aynı IP üzerinden verilen oylar tek oya indirilir. Her kategoride sadece 1 kişiye Sizlerin Seçimi Ödülü verilir.
Oylama her ayın finalistleri belli olduktan sonra her ayın finalistleri için açılır ve 30 Kasım 2021 saat 23:45’e kadar devam eder. 30 Kasım 2021 tarihinde tüm oylar toplanarak sonuç belirlenir.
Sizlerin Seçimi Ödülü
*25 adet HUSH boya, 3 açıcı, 9 oksidan, 1 adet Tangle Free paketi)
Yılın Kuaförü Yarışması 2021 ne zaman başlayacak ve ne zaman bitecek?
Yukarıda belirtilen şekilde yarışma için fotoğrafları, 10 Şubat 2021 ile 30 Kasım 2021 tarihleri arasında Instagram üzerinden yayınlayabilirsiniz.
Unutmayın ayın finalistleri arasında yer almak için o aya ait etiketi kullanmanız gerekmektedir.
Yılın Kuaförü Yarışması 2021’e katılmak isteyenler;
–Şubat 2021’de finalist olabilmek için 10 Şubat 2021’den 28 Şubat 2021’e kadar
Geri kalan diğer aylar için de aynı sistem ile devam edilecektir. Yarışma 30 Kasım 2021’de son bulacak ve her ayın finalistleri arasından Aralık 2021’de BÜYÜK JÜRİ seçimini yapacaktır.
Her ay her kategoriden 3’er finalist jüri değerlendirmesi ile seçilmekte ve en geç 1 hafta içinde duyurulmaktadır. Ayın finalistleri arasında derecelendirme olmayı ayın finalisti olarak adlandırılmaktadır.
Yılın Kuaförü Yarışması 2021 Kuralları
Başvurular ne zaman ve nasıl yapılacak?
Yukarıda belirtilen şekilde Yılın Kuaförü Yarışması için göndereceğiniz fotoğrafları, 10 Şubat 2021 ile 30 Kasım 2021 tarihleri arasında Instagram üzerinde ilgili aylarda etiketleyerek paylaşmanız gereklidir.
Derece Ödülleri ne zaman ve nerede verilecek?
Her kategoride ilk üçe girenlere ödülleri HUSH tarafından düzenlenecek özel bir törenle verilecektir. Günün koşullarına (pandemi vb) uygun olarak düzenlenecek etkinlikte fiziksel olarak yer almak gerektiğinde finalistlerin etkinlik mekanına katılımları kendilerine ait olacaktır.
Diğer Kurallar
1-Instagram’da ilgili ayın etiketi ile paylaşılan fotoğraflar; yarışmacının kendi yaptığı saç tasarımı olmalıdır. Başkasına ait fotoğrafı kullanarak yarışmaya katılan kişi diskalifiye edilir ve bu şekilde diskalifiye edilen kişilerin diskalifiye nedeni de duyurulur.
2-Fotoğrafı çekilen kişiden izin alınmadığının tespit edilmesi veya fotoğrafı çekilen kişinin fotoğrafın kaldırılmasını talep etmesi durumunda yarışmacı diskalifiye edilir. Kazanmış olsa dahi yarışma kurallarına aykırı katılım olduğu için diskalifiye edildiği ayrıca duyurulur. Organizasyon şirketinin buna ilişkin diğer tüm yasal hakları saklıdır.
3-Pupet veya eğitim kafası adı verilen cansız mankenler üzerinde yapılan çalışmalar ve video çalışmaları değerlendirmeye alınmaz.
4-Fotoğrafta, saçın yapıldığı kişi dışında kimse veya herhangi bir ürün yer almamalıdır. Fotoğraflar; çalışmayı en iyi şekilde yansıtmalıdır. Bu nedenle saç tasarımının farklı açılardan görülmesini sağlayan dört karenin bir arada olduğu kolaj fotoğrafların kullanılması tercih sebebidir.
Saç tasarımının daha net görülebilmesi ve doğru değerlendirme için instagramda albüm olarak saç tasarımının farklı açılardan görülmesini sağlayan dört karenin bir arada olduğu kolaj bir fotoğraf ve tam olarak gösteren bir diğer fotoğraf olarak yayınlanması önerilir.
5-Fotoğrafta; yapan kişiyi gösteren veya üzerinde logo veya isim bulunan fotoğraflar diskalifiye edilir. Bu nedenle etiketleyeceğiniz fotoğraflarda logo, salon adı, kişi adı vb yansımaların olmadığına dikkat etmelisiniz.
6-Başkasına ait fotoğrafın kullanımından veya kişilerin izni alınmadan fotoğrafının kullanımdan kaynaklanan telif ve manevi haklara ilişkin tüm yasal sorumluluk fotoğrafı yükleyen kişiye aittir. Başka yarışmalarda dereceye girdiği tespit edilen fotoğraflar değerlendirmeye alınmayacaktır.
7-Yarışmaya katılmak amacıyla profesyonel manken kullanılabilir.. Profesyonel fotoğrafçı ve manken kullanılması durumunda fotoğrafa ve mankene ilişkin telif yazısını talep ettiğimizde tarafımıza en geç 12 saat içinde iletilmesi gereklidir. Telif haklarından doğabilecek her türlü sorumluluk yarışmacıya aittir. Profesyonel fotoğraf çekilmiş olup telif yazısı bulunmayan fotoğraf herhangi bir ihtilaf durumunda diskalifiye edilir.
9-Sosyal medyada yapılan yorumların, değerlendirmelerin veya beğenilerin “jürinin karar veya değerlendirmesine herhangi bir etkisi veya katkısı” yoktur.
10-İlk ayın yarışma katılımları; 10 Şubat 2021 tarihinde saat 00.01’de başlar, son başvuru tarihi olan 30 Kasım 2021 saat 23.59’da biter.
11- Yarışmaya ilişkin her türlü bilgi, değişiklik ve konu hairist Facebook, Twitter ve Instagram sayfalarında (www.hairist.com.tr , www.facebook.com/hairistcomtr, twitter.com/hairistcomtr ve http://instagram.com/hairistcomtr ) duyurulur.
12-Kazanılan ödül başkasına devredilemez ve/veya ödüllerin nakit karşılığı talep edilemez. Belirtilen tarihlerde ödül töreninde bulunulmaması, ödül töreni için belirtilecek kurallara uyulmaması (saat, kıyafet kodu vb) veya birinci olunması durumunda ödül olarak verilen fotoğraf çekimi için belirtilen çekim tarihinde gelinmemesi durumunda herhangi bir hak iddia edilemez.
13-Organizasyon şirketi herhangi bir yarışmacının haksız yollardan ödül kazandığını tespit etmesi durumunda, ilgili yarışmacının kazandığı ödülü hiçbir uyarı yapmaksızın iptal etme ve bir sonraki yarışmalara katılmasını engelleme hakkını diğer tüm yasal haklarıyla birlikte saklı tutar. Organizasyon şirketinin yarışmayı istediği zaman neden belirtmeksizin iptal etme, düzenleme, değiştirme veya erteleme hakkı saklıdır.
15-Yarışmaya katılan herkes, yarışma şartlarını peşinen kabul etmiş sayılır.
16-Yarışmada finalist olan yarışmacıların ve dereceye giren finalistlerin yarışmayı, yarışmada kazandıkları dereceyi veya ödülü, yarışma logosunu herhangi bir ürünle kullanması, kullandırması ve/veya ilişkilendirmesi organizasyon şirketinin onayına ve yazılı iznine tabiidir. Yapılan saç tasarımlarında kullanılan ürünlerin finalistler veya dereceye girenler tarafından yarışmaya gönderilen fotoğrafla veya fotoğrafsız olarak üçüncü kişiler veya kurumlar veya markalar lehine olacak şekilde kullandırılmasına ilişkin olarak organizasyon şirketinin maddi ve manevi hakları saklıdır. Aksi durumda organizasyon şirketi tarafından düzenlenen yarışmadan maddi menfaat sağlanmış olunduğu ve buna ilişkin tüm maddi haklar karşılığında organizasyonun faturalanan tüm maliyetlerinin 15 katı tutarında ceza finalist veya dereceye giren kişiden talep edilir.
17-Yarışma için gönderilen fotoğraflar hiçbir şekilde organizasyonun yazılı onayı olmaksızın herhangi bir marka veya ürün ile ilişkilendirilemez. Finalist olan fotoğraflar ile yarışma sonunda dereceye giren fotoğrafların yazılı iznimiz olmadan herhangi bir marka veya ürün ile ilişkilendirilmesi diskalifiye sebebidir ve buna ilişkin maddi ve manevi yasal haklarımız saklıdır.
18-Dereceye giren yarışmacıların yarışma için kullandıkları saç tasarım fotoğraflarının tüm yayın hakları organizasyon şirketine aittir. Herhangi bir marka veya logo kullanımı için organizasyon şirketinin yazılı izni gereklidir.
Saçlar nasıl olacak?
Saçların renginde, şeklinde ve kesim tekniğinde herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır.
En önemli kural, saçların kullanacak kişi üzerinde yapılmış olması ve kişinin kendi saçının kullanılmasıdır.
Sadece avantgarde-şekillendirme kategorisinde ek saçlar kullanılabilir.
Hiçbir kategoride kişinin kendi saçının 1/4 (%25)’ünden fazla takma saç-peruk kullanılamaz.
Gelin saçlarında aksesuvarlar kullanılabilir.
Ücreti ödenmiş profesyonel manken kullanılması durumunda doğabilecek telif haklarına ilişkin sorumluluk ve yükümlülük yarışmaya katılmayı kabul eden kişiye aittir.
Mankenden izin alınmadığının tespiti diskalifiye sebebidir. Bunun için fotoğrafı çekilen kişinin fotoğrafımın kullanılmasını istemiyorum ifadesi yeterlidir.
Diğer şartlar:
1-Yarışmacı, organizasyonun tüm kurallarına uyacağını kabul ve taahhüt eder.
2-Jüri tarafından verilecek karar nihaidir. Hiçbir şekilde itiraz edilemez. Yılın Kuaförü Yarışması’na katılarak yukarıdaki tüm koşulları kabul etmiş bulunmaktasınız.
3-Yılın Kuaförü Yarışması’na katılarak, yarışma sonuçlarına itiraz edilemeyeceğini, yarışmanın, ödül töreninin ve jürinin saygınlığına gölge düşüren, herhangi bir şekilde bunu ima eden, yarışmayı her ne şekilde olursa olsun aşağılayan, eleştiren, olumsuz yorum ve demeçlerde bulunmayacağınızı taahhüt etmiş bulunmaktasınız.
4-Yılın Kuaförü Yarışması’na katılarak finalist olanların yarışmadan çekilme hakları vardır. Bu durumda gönderilmiş veya teslim edilmişse sertifikasının iadesi talep edilir ve verilen hediyenin o günkü liste satış bedeli fatura edilerek tahsil edilir.
5-Bunun bir yarışma olduğunu hatırlayın. Bunu göze alarak katılacaksınız. Yarışmaya zarar veren yarışmacı/finalistlere karşı maddi ve manevi tüm yasal haklarımızın saklı kaldığını hatırlatmak isteriz.
Her ay katılıp finalist olma imkânı
Yılın Kuaförü Yarışması’nda dereceye girebilmek için en önemli kurallardan bir tanesi ‘Ayın Finalisti’ olabilmektir. Bu nedenle yarışmaya her ay farklı ve birden çok tasarımla katılabilir ve Ayın Finalisti olmak için çaba gösterebilirsiniz.
Unutmayın Yılın Kuaförü, ayın finalistleri arasından seçilmektedir.
Ayın finalistleri nasıl seçilecek
Ayın finalistleri Estetica Dergisi / hairist.com.tr Yayın Kurulu tarafından her ay belirlenen yerli ve yabancı otoriteler tarafından ( Genel Yayın Yönetmenleri, Editörler, Meslek Örgütleri Temsilcileri, Fotoğraf Sanatçıları, Eğitim Kurumu Temsilcileri, ödüllü yerli-yabancı kuaförler) belirlenecek ayın jürileri tarafından seçilmektedir.
Büyük Jüri kimlerden oluşuyor?
Tamamen bağımsız, sektörün içinden ve moda dünyasından isimler yer almaktadır.
Jüri değerlendirme kriterleri, uluslararası standartlara uygun olarak hazırlanmıştır ve şeffaflık ilkesiyle paylaşılarak yayınlanmaktadır.
Jüri bünyesinde kuaförler, fotoğraf sanatçıları ve editörler yer alabilecektir.
Büyük Jüri nasıl seçiliyor?
Kuaförlük sektörünün faydasına sunulan yarışma için Yılın Kuaförü Yarışması finalistleri arasından dereceye girecekleri belirleyecek olan jüri üyeleri Estetica Dergisi ve hairist.com.tr Yayın Kurulu tarafından belirlenmektedir. Jüri üyeliği yapacak kişilerin ‘Jüri Semineri’ne katılmış olması zorunluluktur.
Büyük Jüri nasıl değerlendirecek?
Jüri üyeleri fiziksel olarak bir araya gelerek veya kendilerine iletilecek çevrimiçi (online) tablolar üzerinden puanlama yapacaktır.
Değerlendirme günü herhangi bir nedenle yarışma sonuçlarının olumlu veya olumsuz etkileneceğine inanan jüri üyesi bu görevden etik nedenlerle kendi isteğiyle çekilebilir.
Değerlendirme aşamasında yarışmacı fotoğraflarının üzerinde sıra numarası dışında isim, salon ismi vb. hiçbir şey bulunmaz.
Yarışma sonuçlarının yer aldığı puanlama tablolarının ve puanlamanın geçerliliği ya da geçersizliği noter tarafından onaylanmaktadır.
Puanlama bilgileri:
1-Oylama sonuçlarında varsa küsuratlar tam puana tamamlanır.
Ör: 25,5 puan ve üzeri 26 puana tamamlanır. 25,49 puan ve altı ise 24 puan olarak değerlendirilir.
2-30, 29 ve 28 puan: Her bir jüri üyesi sadece 1 kez kullanmak zorundadır.
3-27 puan maksimum 2 kez kullanılabilir.
4-Jüri üyesi 21 ve 26 arası puanları istediği kadar kullanılabilir.
5-Bütün puanların kullanılmış olması gereklidir.
6-Herhangi bir yarışmacıya verilen tüm oyların ortalamasında, 4 puan altında veya 4 puan üstünde puanlama yapmış olan Jüri üyesinin verdiği puan ortalama puanla değiştirilir. Aynı jüri üyesi benzer değerlendirmeyi 3’ten fazla yarışmacı için yapmış ise o jüri kartı değerlendirme dışı tutularak iptal edilir ve ortalama hesabı kalan jüri üyesi sayısına göre yapılır.
-Toplam puanı eşit olan yarışmacılar arasında ödüle, sırasıyla 30,29,28 puanlara en fazla sahip olan yarışmacı dereceye girmeye hak kazanır. Eşitlik yine de bozulmadığı durumunda jüriden eşit olan yarışmacıların fotoğrafları üzerinde tekrar puanlama yapmaları talep edilerek sonuç belirlenir.
Değerlendirme kriterleri:
Değerlendirmede aşağıdaki kriterler esas alınacaktır. Kuaför olmayan Jüri üyeleri sadece 4, 5 ve 6 numaralı kriterler üzerinden değerlendirme yapacaktır.
2-Artistik Değerlendirme: Orijinallik ve Farklılık, Renk-Uyum-Yaratıcılık
3-Tasarımın Uygulanabilirliği: Salonlarda Uygulanabilirliği, Tercih Edilirlik
4-Toplam Görünüm: Saç-Kıyafet-Makyaj-Konsept-Anatomik uygunluk (yüz hatlarına uygunluk ki tasarımın uygulandığı modelin yüz hatlarının görülmesi önem taşımaktadır.)
5-Kıyafet ve Makyaj: Konsepte Uygunluk-Çekicilik-Güncellik
6-Yaratıcılık: İlham-Değişiklik
Adım adım yarışma:
1-Katılmak istediğiniz kategoriye karar verin.
2-Nasıl bir saç yaparak başarılı olacağınızı planlayın.
3-Oluşturmak istediğiniz saç modelini fotoğraflayarak katılın.
4-Jüri, saç tasarımında toplam görünüme de bakacaktır. Yüzü kâküle uymayacak bir modeli kullanarak yüksek puan alamazsınız veya modelinizin makyajı, yaptığınız saç modelini geride bırakıyorsa emekleriniz boşa gidebilir.
5-Özellikle güncel ve trendleri yansıtan bir toplam tasarım için mevcut sezonun saç koleksiyonlarını inceleyin.
10-Model, kıyafet, makyaj ve saç uyumunu değerlendirin ve buna uygun tasarım seçin.
11-Yarışma öncesinde ise sezonun koleksiyonlarından ilham alın. Bu sizi doğruya götürecektir.
Modelim kim olacak?
Yılın Kuaförü Yarışması için özel saçlar tarayabilirsiniz. Bu saçları fotoğraflamak için saçlarını tarayacağınız ve fotoğrafını çekeceğiniz kişiden izin almayı (gerekirse yazılı izin) unutmayın. Buna ilişkin tüm yasal sorumluluk yarışmacıya aittir.
Nelere dikkat etmeliyim?
1-Yılın Kuaförü Yarışması 2021’e online olarak katılacaksınız. Trendlere, koleksiyonlara bakmayı ve incelemeyi ihmal etmeyin.
2-hairist.com.tr’de yayınlanan trendler size yardımcı olacaktır.
3-Geçmiş yıllarda dereceye girmiş yarışmacılardan veya finalistlerden bilgi alın.
Adım adım yarışma:
1-Yarışmaya katılacağınız saç modelini belirleyin.
2-Bu saç modelinin fotoğrafının olup olmadığını kontrol edin.
3-Düşündüğünüz saç modeli için fotoğrafınız yoksa bu saç modelini uygulayabileceğiniz modelinizi (müşterinizi) belirleyerek izin isteyin ve fotoğrafını çekin.
4-Fotoğraf çekiminin kalitesine mutlaka özen gösterin. Katılmış olmak için katılmak demek zamanınızı boşa harcamış olmanız demektir.
5-Başvurunuzu Instagram üzerinden online olarak ilgili etiketleri kullanarak yapın.
6-Instagram hesabımıza özel mesaj içerisinde fotoğraf göndermeniz yarışmaya katılımınızı sağlamaz.
Değerlendirme ne zaman yapılacak?
Her ay düzenlenen yarışmayla her kategoride 3 fotoğraf, Yılın Kuaförü Yarışması Finalisti seçilecek; Aralık 2021’de ise her kategoride seçilmiş olan ve diskalifiye olmamış toplam 30’ar finalist saç tasarım fotoğrafı arasından seçim yapılacaktır.
Kontrol edin:
18 yaşından büyüğüm. Küçük olanların ailelerinden izin yazısı alması gerekecektir.
Yarışma Kurallarını okudum, bana uyuyor.
Kendimi hazır hissediyorum.
Mesleğimi seviyorum ve kendime güveniyorum.
Hepsine “Evet” diyebiliyorsanız siz de sekizincisi düzenlenen sektörün en istikrarlı bağımsız yarışmasına; HAIRiST 2021 Yılın Kuaförü Yarışması’na katılabilirsiniz.
Son başvuru tarihi ve katılım ücretleri:
En geç 30 Kasım 2021, saat 23.59’a kadar instagram’da ilgili etiketle yayınlanmış olmalıdır.
Organizasyonun, yarışma başvurularını daha erken sona erdirme ve katılım sayısını limitli tutma hakkı saklıdır.
Yılın Kuaförü Yarışması’na Katılım ÜCRETSİZDİR.
Yılın Kuaförü Yarışması 2021’e ilişkin olası düzeltmeler ve güncellemeleri buradan takip etmeniz önerilmektedir.