Ana Sayfa Blog Sayfa 406

Müşteri Sürekliliği

0

Müşterilerinizin salonunuz hakkında içgörülerini ölçümlemek için ne yapıyorsunuz? Müşterilerin salonunuz hakkında düşüncelerini öğrenmek için birçok yol var. Müşterinin işlemi bitince hemen sıradaki müşteriye servis sunmak yerine onlarla birebir iletişime geçebilirsiniz. Kafasında tasarladığı saç modelinin istediği gibi olup olmadığını, eğer bir sorun varsa, bunun nasıl giderebileceğinizi konuşarak, müşterileri memnuniyetine çok önem verdiğinizi göstermelisiniz. En iyi ölçümleme methodu sıcak iletişimdir. Müşterilerinizin email ve telefonlarını alarak onlarla iletişim kurmaya devam etmelisiniz. “Salonumuzda yaptırdığınız işlemden memnun kaldınız mı?” mesajı veren e-mail ya da mobil iletişim araçları kullanmak müşterinizin salon ile olan duygusal bağını güçlendirecektir. Müşteri devamlılığını sağlamak için çok güçlü ve sürekli bir iletişim kurmak gerekiyor.   

Bir Kuaförlük Markası: Kemal Gümüş

0

Kemal Gümüş

İzmir’in önde gelen kuaförlük markalarından Kemal Gümüş ile konuştuk.   

hairist:online: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Kuaförlüğü ondülacılık olarak bilirdim. Ta ki gelin saçı yapılırken görene kadar. Dayımın düğünü için geldiğim İzmir’de kuaför olmaya karar verdim. 2 dayım da kuafördür. Kuaför Hüseyin’in yanında meslek hayatıma başladım, 9 ay çalıştım. Şükrü Elçilli’nin salonunda devam ettim. Orada çok kısa zamanda çok yol aldım. 4 sene sonra askere gittim. 

Bende çok büyük emekleri olan dayım Yahya Duyulur salondan ayrılıp salon açmıştı. Döndüğüm zaman onun yanında başladım. Bu mesleğe adım attıysam onlar sayesindedir. 1 sene orada çalıştıktan sonra ayrılıp, Osman Çapa ile birlikte salon açtım. 3-4 sene ortaklığımız oldu. Daha sonra ayrıldık ve ben Ferit Girengin ile ortak oldum. Kardeşim Mustafa askerden sonra İstanbul’a geldi ve Yunus Kuaför (Yunus Yurga) ile çalıştı. Sonra Ferit ile yollarımızı ayırdık. 1984 yılında sokak arasında bir salon buldum ve kardeşimle açtığımız salonun adı Kemal Mustafa oldu.  Herkes “sokak arasına girme, orada kaybolursun” dedi. Ben de onlara “müşteri salonu gördü ve girdi devri bitti artık, eğer sen işini doğru yaparsan, müşteri seni bulur” dedim. Kardeşim ile birlikte çıktığımız salonda biz “Kemal Mustafa” olduk. 

hairist:online: Sektörde bir idolünüz var mı?

Meslekte benim idolüm olan biri vardı: Bayram Demir, mesleğini çok seven, gönülden bağlı olan bir insan şu an 76 yaşında ve hala işini büyük bir tutkuyla yapıyor. Yazları Çeşme’de onunla birlikte çalışırız.

hairist:online: Şu an kaç salonunuz ve çalışanınız var?

5 salon, 58 çalışanımız var.

hairist:online: Kemal Mustafa’yı Kemal Mustafa yapan üç özellik sayar mısınız?

Disiplin, sanat ve ekip ruhu. En geç 8.20’de salonda oluyorum. Kardeşimin çok güçlü bir bileği var. İzmir'de bizden ayrılıp kendi salonunu açmış oln 45 kişi var.

hairist:online: Salonunuzdan ayrılan ve gurur duyuyorum diyor musunuz?

Tabii ki. Ortak bir geçmişimiz var, bir yerde karşılaştığımız zaman geliştiklerini görüyorum. Bana bunu yapmıştın ama iyi ki de yapmışsın, çok şey öğrendim diyorlar.

hairist:online: Peki, dayınız yanından ayrıldığınızda sorun oldu mu?

Bir kırgınlık oldu ama sonra düzeldi.

hairist:online: Çalışanlar salondan ayrılınca siz nasıl bir tepki veriyorsunuz?

Gelecek planlarınız ile ilgili ben size bir şey veremeyeceksem ayrılın diyorum. Manevi olarak hep yanlarında olacağımı söylemişimdir. Hiçbir zaman gönül koymadım. Çünkü bu onların en doğal hakkı. Ama dürüst olmak çok önemli. Ben de aynı şeyleri yaşadım. Doğuran ana güzeldir. Her ayrılan çocuk bana hırs kazandırdı ve motive etti. Her ayrılan kişiden sonra yenilendiğimi hissettim. İşime biraz daha sarıldım. Ayrılan insanlar da 'biz Kemal abiye, Mustafa abiye çok şey borçluyuz' diyorlar. Bunu söyletebilmek çok önemli. Bizim hakkımızda olumsuz bir şey söyledikleri zaman da müşteri buna izin vermiyor. Müşteri de  sahiplendi.

hairist:online: İzmir’de nasıl bir kuaförlük yapısı var? Ticaret Odası’nda üyeliğiniz devam ediyor.

Bizim jenerasyondan Osman Çapa, Nizam Kuaför, Orhan Çetiner gibi kuaförler bir araya gelmeyi beceremedik. Ben bu konuda çok mücadele ettim. Bizim bir araya gelmemizi istemeyen belli bir kesim vardı. 

48 yıldır mesleki faaliyetlerde bulundum. İzmir Ticaret Odası'nda da faaliyetteyim ve şimdi Artistik Kuaförler Derneği’nin canlanması ile ilgili projelerimiz var.

hairist:online: Kadın neyi ifade ediyor?

Ben kadınsız bir dünya düşünemiyorum. Kadının olduğu yerde disiplin, ahenk, güzellik vardır. Kadının olduğu yerde o cemiyette bir itibar oluşur.

hairist:online:  Kemal Mustafa Salonu’nda en çok hangi işlem en mükemmel şekilde yapılır?

Bir gün ustam bana 'salonun duruşu çok önemlidir, salonun karakterine göre müşteri oluşur' dedi. Benim salonumuzda en hoşuma giden şey salonumuzun duruşu. Çizgimizin bozulmaması ve müşteriden bunu duymak da çok önemli.

hairist:online: En sevdiğiniz renk?

Kızıl bakır.

hairist:online: İlham aldığın bir kuaförlük markası?

Çıraklığımdan beri benim idolüm Bayram Demir’dir. Çeşme’de beraber çalışıyoruz. Alexander de Paris’in hikayesini okumuştum. Fransa’da Güzel Sanatlar okuduktan sonra kuaförlüğü tercih etmiş. Alexandre’nin salonuna gittim. İçerisini görmek istiyorum dedim ve çok mutlu oldular, beni çok iyi ağırladılar. 

hairist:online: Tekrar dünyaya gelseniz neyi tercih ederdiniz?

Yine kuaför olurdum. Okuldayken başarılı bir öğrenciydim, imkanımız olmadığı için okuyamamıştım ama kuaför olduğum için hiç pişman olmadım.

hairist:online: Eğitim neyi ifade ediyor? 

Biz alaylı yetiştik ama eğitim almaya başladıktan sonra bir şeyleri daha iyi kavradık. Temel eğitim çok önemli. Biz eğitimli olsaydık, şimdi çok farklı yerlere gelirdik.

hairist:online: Kuaförlüğe yönelik eğitimler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sektör olarak eğitime biraz daha ağırlık vermemiz lazım.Her zaman içinde olduk ve destekledim.

hairist:online: Kuaförlük eğitimi veren Meslek Liseleri için ne düşünüyorsunuz?

Meslek Liselerini önemsiyorum. Bizde her sene 8-9 stajyer vardır. Meslek Liselerine gidip bilgilerimi paylaşıyorum. Sektörde olanları anlatarak daha iyi bir noktaya gelmeleri için görüşüyorum.

hairist:online: Estetica Dergisi ve hairist etkinliği için neler söyleyeceksiniz?

Türkiye’ye geldiğinde çok mutlu olmuştum. Gün geçtikçe daha da gelişti ve mesleğe faydalı olabilecek insanları bir araya getirmeyi başardı. Türkiye’de kuaförlük mesleği adına çok güzel şeyler olmasına aracılık ettik. Meslektaşlar birbirlerine saygı duymaya başladılar. Mesleğin dayanışma ile bir noktaya geleceği anlaşıldı. Daha da ileri seviyeye taşınacağından eminim.

HAIRiST’e bizlerin de katkısı olması, sürekli yeni bir şeylerin eklenmesi lazım. Çok güzel bir organizasyon. Senede bir defa da olsa sektörün bir araya gelmesi harika bir şey. Bu kalitede yapılıyor olmasından mutluyuz.   

hairist:online: Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Mesleğime ve meslektaşlarıma çok değer veriyorum. Meslektaşlarıma çok sevgilerimi iletiyorum.

‘BİGUDİ’ TEKNİĞİ İLE OMBRE

0

​MOS’ta ‘BİGUDİ’ TEKNİĞİ İLE OMBRE

Sezonun en revaçta akımı ombre ile saçlarınızda renk geçişleri yaratmak ve yüzünüze doğal ve aydınlık bir görünüm kazandırmak artık çok kolay. Uzun yıllardır saç trendlerini belirleyen MOS ise saçlara ışıltı katan bu çalışmayı özel bir bigudi ile uygulayarak en ideal sonuçlara ulaşıyor.

Saçlara özenle yerleştirilen bigudilerin üzerlerinde delikler bulunuyor, bu deliklerden özel bir aparatla çıkarılan saçlara sürülen boya ile saça istenilen renk veriliyor. Bigudi üzerinde bulunan deliklerin hangilerinden ve ne sıklıkla saç çıkarılacağı ise MOS’un deneyimli tasarım ekibinin elinden çıktığında mucizeler yaratıyor.

Saçlarınızda kademeli ışıltılar yaratan, güneşten açılmış görünüm veren bu moda akımına tam da kafanızda tasarladığınız gibi sahip olmak istiyorsanız kendinizi MOSún deneyimli ellerine bırakın, fark yaratın. 

Salon Sculpture Temel Kesim Eğitimi

0

Kuaförlük eğitiminin temel taşları; neden, niçin, nasıl sorularının cevaplarını bulmakla yerlerine oturmaya başlar.Rasyonel değerler ile yola çıkmak başarıya ulaşmanın altın kuralıdır! Pivot Point saç kesim sisteminde yer alan ilham verici koleksiyonların oluşmasının temelinde Salon Sculpture Temel Kesim Eğitimi duruyor. İçeriğinde tamamı ticarileştirilebilir modern modellerin yer aldığı Salon Sculpture Temel Kesim Eğitimi; katılımcıların yaratıcılığını geliştirmesi açısından mükemmel bir kaynak konumunda. Katılımcılar uygulamalı eğitim ile koleksiyonların nasıl yaratıldığı hakkında bilgi sahibi olurken, eğitmen eşliğinde saç kesme fırsatını yakalayacaklar.  

Salon Sculpture Temel Kesim Eğitimi 14-15 Temmuz'da İstanbul'da gerçekleşecek. Online ödeme için: http://goo.gl/vau3aj

İçerik:

·         Saç kesiminin temel kuralları

·         Kesim dili

·         Güncel saç kesimleri uygulamaları

Kimler katılmalı: Sistemli saç kesmek, salonunda saç kesim standardı, gördüğü saç modelini uygulayabilme ve   anlatabilme becerisi kazanmak isteyen kuaförler ,kuaför okulu öğrencileri, saç kesimi öğrenmek isteyen kişiler.

Süre:2 gün

Katılımcı sayısı: 15kişi

Ücrete dahil olanlar: Kitap, DVD, 2adet saçlı eğitim başı, öğle yemeği, sertifika

Bilgi: 0216 574 39 61 

https://www.facebook.com/PivotPoint.Turkiye

Salonlarda Karekod

0

Son yıllarda, akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte karekod popüler pazarlama araçlarından biri haline geldi. Offline mecradan online mecraya taşınan karekodların etkili kullanımı ile potansiyel müşterileri harekete geçiriyor.

Japonya menşeili Denso firması yaklaşık 20 yıl önce, otomotiv yedek parçalarının takibi için karekod teknolojisini üretti. Fakat bu teknoloji son yıllarda, özellikle sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte, gündelik hayat terminolojimize hızla adapte oldu. İşte salonlarda uygulanabilecek yaratıcı yöntemler içeren fark yaratacak öneriler!

Müşterilerilere verilen iş kartların içine iki kodlu barkod yüklenebiliyor. Böylece potansiyel müşteriler, karekod eklenen şirketin promosyon bilgilerininin görebiliyor. İş kartları, salon hakkında bilgilerin bulunduğu ve kişisel bilgilerin, paylaşıldığı basit bir kart olmaktan çıkıyor. Müşteriler karekodu okutarak, tasarladığınız saç modellerinin görsellerini, sizin hakkınızda daha çok bilgiye kolayca ulaşabiliyorlar. Çağa ayak uydurabilmek, salonun pazarlama iletişimini yenilikçi yöntemler ile şekillendirerek fark yaratmak sizin elinizde. Karekodların en çok kullanıldığı alanlardan biri de sosyal medyadır. Karekod teknolojisi ile müşteriler LinkedIn, Twitter veya Facebook aracılığı ile salon hakkında detaylı bilgilere kolayca erişebilir. Servislere kod eklemek, müşteri destek numarası ile görünen içerikleri müşterinin ihtiyacına göre belirliyor.

Broşürler ve diğer reklam ilanları yüksek maliyet gerektiriyor. Oysaki salonların yapacakları promosyonları duyurmak için karekod kullanarak, potansiyel müşterilerine akıllı telefonlar ve web tarayıcıları üzerinden ulaştırmak mümkün. Karekod teknolojisi bu anlamda daha düşük bütçeli olması nedeniyle de daha doğru bir mecra konumunda.

Wella işbirliği ile dünyaya açılan Vassago Semineri

0

Vassago Semineri

Kültürler arası etkileşimi destekleyen Wella Professionals, kapılarını dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen kuaförlere açtı. Geçtiğimiz sene Moskova’da buluşan kuaförler bu sene Türk kuaförlüğündeki nüansları keşfettiler.

Wella Stüdyo’da İsviçre, İtalya ve Fransa’dan gelen 75 kuaföre görsel bir şov düzenleyen Vassago ekibinden Alp Tuşe, Metin Kaya, Murat Kayabaşı ve Recai Yalçın’ın doğal amonyaksız renklendirme tekniklerine, pratik, kolay uygulanabilir taramalarına, kesim tekniklerine, gelin saçlarına, romantik topuzlara olan yoğun ilgi ve hayranlık, Türk kuaförlüğünün geldiği noktaya ve geleceğine ışık tuttu.         

  

Seminer hakkında detaylı bilgi, Vassago Ekibi'nin farklı ülkelerden kuaförlere verdiği ipuçları, katılımcıların görüşleri, Wella Professionals İsviçre Eğitim Müdürü Thedor Lejs, Wella Professionals Türkiye Eğitim Müdürü Sermil Yılmaz ve Vassago Ekibi ile gerçekleştirdiğimiz röportajlar için Estetica Dergisi Ağustos Eylül sayısını bekleyin!

Daha fazla fotoğraf için: https://www.facebook.com/WellaProfessionalsTurkiye

Hollanda’da bir kuaförlük markası: Müfide Halaceli

0

Hollanda’da yaşayan Antakyalı saç tasarımcısı Müfide Halaceli, 2012 yılında HAIRiST etkinliğinde sahne almıştı. Muhteşem gösterisiyle akıllarda yer alan Müfide Halaceli ile başarı öyküsünü, mesleğe bakışını, görüşlerini, yeni nesile tavsiyelerini konuştuk.      

hairist:online: Kuaförlüğe kendi istediğinizle mi başladınız?

Müfide Halaceli: Kuaförlüğe kendi isteğimle başladım ve hiç bitmesini istemeden devam ediyorum.

hairist:online: Salonunuzda farklılaşmak için neler yapıyorsunuz?

Müfide Halaceli: Salonumda farklılık yaratmak için kendi koleksiyonlarımı yaratarak, yeni stilleri müşterilerimle paylaşıyorum. Ayrıca senede 2 kez müşterilerimize VIP geceleri düzeniyoruz ve yeni trend makyaj ve saç tasarımlarını sunuyoruz.

hairist:online: Başarınızın arkasında ne var?

Müfide Halaceli: Salonlarımda yıllardır kişiselleştirilmiş stiller yaratıyoruz. Sadece saç kesmek veya renklendirmek değil, makyaj ve stil de çok önemlidir. Bir müşteriniz için en güzel saçı kesersiniz, boyarsınız ama o müşterinin stiline ve cildine uyum sağlamıyorsa, özellikle renk seçimi uyum içinde değilse bütün çalışmalarımız boşunadır.

Başarımın arkasında beni her zaman taşıyabilecek güçlü bir eşim ve beni her zaman sevgiyle destekleyen ailem var.

hairist:online:  Hollanda’da kuaförlük sektörü nasıl işliyor? Sektörün dinamiklerini, yapısını biraz anlatabilir misiniz?

Müfide Halaceli: Hollanda’da kuaforlük çok iyi bir yerde. PR (halkla ilişkiler) ve pazarlama, artistik becerilerden de önemlidir. Yenilik geliştirmek ve önde gelmek için her zaman PR gerekiyor. Bunun yanı sıra müşteriler artık sosyal medya yolu ile çok hızlı bir şekilde her şeyden haberdar olabiliyor. Bizim müşterimizden önce her seyi izlememiz ve haberdar olmamız gerek.

hairist:online:  HAIRiST Etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müfide Halaceli: HAIRiST kuaförler için çok önemli bir etkinlik. Bütün kuaforleri en iyi şekilde bir araya getiren ve hatta Avrupa ve Asya’yı birleştiren bir network haline gelebilir!

hairist:online:  Yeni nesile tavsiyeleriniz neler? Sizce iyi bir kuaför nasıl olmalıdır?

Müfide Halaceli: Yeni nesile tavsiyem her zaman işlerini severek yapmaları ve eğitime çok önem vermeleridir. Gözlemlerime göre herkes cok iyi olduğunu düşünerek bir çok yanlış yapıyor. Öğrenmek hiçbir zaman bitmez.

hairist:online:  Kuaförlüğün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müfide Halaceli: Kuaförlük mesleği çok yüce bir meslektir! Daha profesyonel bir şekilde icra edilmeli: Sadece para kazanayım gerisi kolay diye düşünmek bence çok yanlış. Maalesef bu tabloları artık dünyanın her yerinde görüyoruz.

hairist:online:  Kuaförlüğü bir cümlede anlatabilir misiniz?

Müfide Halaceli: Kuaförlük pozitif yönleriyle uygulanması gereken yüce bir sanattır!

Hakan Köse ile İçsel Yolculuk

0

Hakan Köse’nin Wella Professionals ile gerçekleştirdiği iş birliği çerçevesinde “Marka olmanın yolu işinize kattığınız duygudan geçer!” semineri Antalya, Samsun ve Izmir ‘den sonra İstanbul’da kuaförlerin  algılarını değiştirdi.

Çoğu insan potansiyel gücünün farkında olamıyor, düşünceleri ile duygularına yön verme yetilerini keşfedemiyorlar. Bu yüzden tehditleri fırsatlara dönüştürmek zorlaşıyor. Kuaförlük mesleği birçok zorluğu beraberinde getiriyor. Yeri geldiğinde müşterilerinizin psikoloğu oluyorsunuz. “Peki sizin psikoloğunuz kim olacak” sorusuna cevap veren seminerde Hakan Köse katılımcılar ile interaktif bir ilişki kurdu.

Katılımcılar meditasyon yaparak iç dünyalarına yolculuk yaptılar ve kendilerini açarak tüm samimiyetleri ile korkularını, kaygılarını, içinden çıkamadıkları durumlar karşısında nasıl davranmaları gerektiklerini tartıştılar. 

Hakan Köse
“Müşteriler sadece servis almak değil sizin enerji alanınıza girip kendilerini iyi hissetmek istiyorlar. Çalışanlarla ve müşterilerle olan dengeleri ayarlamak, yaratıcılığınızı açığa çıkarmak ve bir bütün olarak kendinizi ve çevrenizdekileri sevmeniz sizi başarıya taşıyacaktır. Eğitimde hayatımda edindiğim deneyimleri meslektaşlarıma aktarabildiğim için çok mutluyum.”   

Robert Lobetta’dan Notlar

0

Kuaförlük sektöründe ikon haline gelmiş Robert Lobetta, namı diğer kuaförlüğün Salvador Dali'si, 70’li yılların başlarından bugüne yaratıcı çalışmaları ile öne çıkıyor. Robert Lobetta, Sebastian Artistik Direktörü olarak eğitimci kimliği ile kuaförlere yön gösteriyor. Los Angeles Wella Stüdyo’da kuaförlük hakkında bildiği ve herkesin bilmesi gerektiği 15 gerçekten söz etti.      

*Yaptığınız işe büyük bir tutku duymalısınız.

*Tekrar etmek, öğrenmenin en iyi yoludur.

*Limitlerinizi mümkün olduğunca zorlayın.

*Hislerinize güvenin. 

*Bütün başarılar fedakarlık ister.  

*Endişe hiçbir şeyi çözmez.

*Kendinizi kandıramıyorsanız, başkalarını da kandıramazsınız.

*Korku yaratıcılığı engeller.

*Bütün iyi fikirler şans eseri bulunur.

*Organizasyon eksikliğinden kaçının.

*Kızgınlık ya da nefret motivasyon gücünü arttırabilir.

*Zaman yönetiminin çok iyi yapılması gerekir.

*Mizah, kendinizi serbest bırakmanın en iyi yollarından biridir.

*Kendinizi konumunuz hakkında asla kandırmayın.

*Kafanızdaki seslerin sizi sürüklemesine izin vermeyin.

Salonumu nasıl büyük gösteririm?

0

Butik salonlarda dar alanlarda küçük detaylarla etkili salon tasarımları oluşturabilirsiniz. Eğer salonunuz geniş değilse, akıllı çözümler ve farklı salon tasarımı fikirleri ile tüm atmosferi bir anda değiştirebilirsiniz. Kompakt alanlar büyük fikirleri hayata geçirmek için engel değil. Salonunuzu küçük mucizelere dönüştürebilirsiniz.

Salonunuzda kontrast yaratarak, doğru tasarım ve renk seçimi ile alanınızı olduğundan daha büyük gösterebilirsiniz. Duvarda parlak ve koyu renklerden kaçının. Pastel renkler, beyaz, fildişi gibi renkler alanı olduğundan daha büyük gösterir. Aksesuarlarda da parlak ve canlı renkler, yer döşemelerinde ise nötr renkler tercih edebilirsiniz. Salonda hizmet ve servis çok iyi olabilir, fakat küçük alanlar potansiyel müşterileri kaçırabilir. Bu yüzden alanı olduğunda büyük gösterecek renkli ışık ve tabi kii çok sayıda ayna kullanmalısınız. Haber galerisinden küçük olduğu halde büyük etkiler yaratan salonları ilham almanız için sunuyoruz.