Ana Sayfa Blog Sayfa 406

Mehmet Tatlı Trump Tower

0

Mehmet Tatlı Trump Tower

Salonların iç mimarisi müşterilere duygusal fayda sağlıyor. Saç yıkama ve masaj işlemlerinin gerçekleştiği koltuklarda kendi salonunun koltuğunda oturuyormuş hissi müşterileri salonlara bağlıyor. Salon araçları ile öne çıkan prestijli marka Alpeda salonlara değer kazandırıyor.

Salonun büyülü atmosferi

Mehmet Tatlı Trump Tower şubesinde tercih ettiği kırmızı modern koltuklar, siyah ve elegan makyaj koltukları ile fark yaratıyor.      

Sebahattin Karabulut ile Trio’nun hikayesi

0

Sebahattin Karabulut

Trio Salonları’nın hikayesini Sebahattin Karabulut ile konuştuk.

HAIRiST ONLINE: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Sebahattin Karabulut: İlkokulu bitirdikten sonra babam kuaförlük mesleğine başlamam için beni teşvik etti. 1980 yılından beri bu işi yapıyorum. Şişli’de 13 sene Akın Kuaför’de çalıştım. 1993 yılında Özcan Çolak ve Mehmet Yöney ile birlikte Şişli’de açtığımız Trio salonunu 3-4 sene işlettikten sonra, 1997’de Ulus’a taşıdık. 2005 yılında diğer ortaklarla ayrıldık. Şu anda İstinye Park Hillside City Club, Acıbadem Akasya AVM, Ulus ve Ortaköy’de dört şubemiz var.

HAIRiST ONLINE: Trio bünyesinde kaç kişi çalışıyor? İnsan kaynağını nereden sağlıyorsunuz?    

Sebahattin Karabulut: Toplam 110 kişi çalışıyor. Son yıllarda sektörde personel bulma sıkıntısı yaşıyoruz. Eskiden ilkokuldan sonra kuaförlerde çırak olarak çalışmaya başlayanlara küçük yaşlarda işi öğretiyorduk. Belli bir dönem sonra müşterilere servis verebiliyorlardı. Fakat şimdi sistem değişiyor. Meslek Liseleri ve Yüksekokulları’nın Saç Bakımı ve Güzellik Bölümü’nden mezun olduktan sonra bizimle çalışmaya başlayan personellerimizi kendi sistemimizle yetiştiriyoruz.

HAIRiST ONLINE: Meslek Liseleri ve Yüksekokullar hakkında ne  düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Saça dokunmadan, deneyip yanılmadan bu meslek öğrenilmiyor. Bu yüzden Meslek Liseleri ve Yüksekokullar’dan mezun öğrencilerin mutlaka kuaför salonlarında staj yapmaları gerektiğini düşünüyorum. Tabii ki mezunların müşteri ile konuşmaları, duruşları ve yaklaşımları daha farklı oluyor. Ama pratik kazanmak için de geç kalmamış olmaları gerekiyor.

HAIRiST ONLINE: Usta çırak ilişkisinin bitmesi, kuaförlük sektöründe yeni bir çağın başlaması nasıl etkiler oluşturacak?

Sebahattin Karabulut: Mesleğin gelecekte daha çok değer kazanacağını düşünüyorum. Eskiden çıraklar salonda getir götür işleri yaparlardı. Ama şimdi temizlik, çay ve kahve servisi için personel çalıştırmaya başladık.    

HAIRiST ONLINE: Dört şubede 110 kişi yönetiyorsunuz. Genç jenerasyonun davranış modelleri, hayata bakış açıları farklı oluyor. Her şeye çabuk ulaşmak istiyorlar. Aradaki dengeyi yakalarken zorluk yaşıyor musunuz?

Sebahattin Karabulut: Her şubede salon müdürleri var. Önemli sorunları bana aktarıyorlar. Salonlarda yaşanan en büyük sorun, personellerin kendilerini her konuda yeterli görerek, her işi yapmak istememelerinden kaynaklanıyor. Biz de bu tip sorunları uygun bir dille konuşarak, çözmeye çalışıyoruz. İyi bir müşteri kesimine hitap ediyoruz. Müşterilere servis vermeleri için her çalışanı hemen sunamıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Çalışanların motivasyonunu sağlamak için neler yapıyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Bazı toplantılarımızı dışarda yapıyoruz. Yılda bir kere ekip olarak bir organizasyon düzenliyoruz.

HAIRiST ONLINE: Toplantılarınızı ne sıklıkta yapıyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Ayda bir toplantılarımız oluyor. Olağanüstü zamanlarda daha sık da yapıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Çalışanlarınızı hangi eğitimlere gönderiyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Her personelin farklı eğitimlere ihtiyacı oluyor. Elemanlarımızı yetenekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda, doğru eğitimlere yönlendirmek için salon müdürleri gözlem yapıyor ve raporları bana aktarıyorlar. İletişim becerilerinde eksiklik gördüğümüz kişileri etkili konuşma gibi eğitimlere yönlendiriyoruz.  Kesim ya da renklendirme konusunda yetenekli olduğunu gözlemlediğimiz çalışanlarımızın kendilerini geliştirmeleri için eğitim alarak uzmanlaşmalarını sağlıyoruz.

Firmaların verdiği eğitimlerin yanı sıra Trio salonlarına özel yurtdışından eğitmenler geliyor, biz de çalışanlarımıza yurtdışında eğitim alabilmeleri için fırsat sağlıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Peki eğitimlere göndererek yatırım yaptığınız çalışanlarınız salondan ayrılmak istediği zaman nasıl tepki gösteriyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Bazı salonlar iş sözleşmelerine, personelin salondan ayrılması durumunda, onlara ayırdığı eğitim harcamalarının geri ödenmesi şartının olduğu bir madde ekliyor. Ben bunu yapmıyorum. Elemanın salondan ayrılmak istemesini olağan buluyorum. Birlikte çalıştığım ve benim yetiştirdiğim arkadaşlarımdan 7 kişi şu an  salona ortak oldular.

HAIRiST ONLINE: Sektörün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Gittikçe her şey zorlaşıyor. Daha önce çok geniş bir ekiple çalışıyorduk. Bir kişi çalışırken, başka bir personel yardım edebiliyordu. İleride herkesin kendi alanında uzman olacağını ve 15-20 sene sonra randevu sistemine geçeceğimizi düşünüyorum. Kuaför salona geldiği zaman kaç kişiye hizmet edeceğini bilerek gününü planlayacak. Ayrıca sektör için çıkan yeni yasalar iyi denetlenirse, haksız rekabet zaman içerisinde bitecek. Bu da işin kalitesini artıracak.

HAIRiST ONLINE: Bu işe başlarken üç kişiydiniz. Bu noktaya geleceğinizi hayal ediyor muydunuz?

Sebahattin Karabulut: Bizim hedefimiz daha büyüktü. O ekip ile birlikte hala çalışıyor olsaydık, sadece Türkiye’de değil diğer ülkelerde de Trio olabilirdi. Benim için bulunduğum nokta sürpriz değil. Benim amacım şu an mevcut olan dört salonu nasıl daha iyi bir konuma getireceğimiz üzerine çalışmak. Yurtdışı için teklifler geliyor. Ama bulunduğum noktayı yeterli buluyorum.

HAIRiST ONLINE: Salon işletmesi için nasıl eğitimler aldınız?

Sebahattin Karabulut: Bu konuda bize en büyük desteği L’Oréal Professionel veriyor. Aldığımız eğitimleri işimize yansıtıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Sadece ürün satışı değil kadınların ihtiyaçlarını karşılayacak mücevher satışlarının yapıldığı, bar servisinin olduğu çok amaçlı salon yapıları konusunda ne düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Ben bu sistemi çok sağlıklı bulmuyorum. Çünkü kadınların kuaför salonundan mücevher almayı tercih etmeyeceklerini düşünüyorum. Herkesin kendi işini yapmasından yanayım. Nasıl ki kesim ve renklendirme uzmanının kendi alanlarında profesyonel olarak çalışması gerekiyorsa, salonlarda da sadece kuaförlük hizmeti verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

HAIRiST ONLINE: Sizin en çok sevdiğiniz işlem nedir?

Sebahattin Karabulut: Saç kesimi ve topuz yapmayı çok severim. Yarattıklarımı görmek beni çok mutlu ediyor. Şu an randevu sistemi ile çalışıyorum. Daha çok salon işletmesiyle ilgileniyorum. Her gün başka bir salonda bulunuyorum.

HAIRiST ONLINE: Estetica Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Sektördeki yenilikleri Estetica Dergisi ile takip ediyoruz. Çok memnunuz.

HAIRiST ONLINE: Peki ya HAIRiST ?

Sebahattin Karabulut: HAIRiST her sene yenilikler katarak sektörü bir araya getiriyor. HAIRiST 2015 etkinliğini sabırsızlıkla bekliyoruz.  

Sebahattin Karabulut’a paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ediyoruz.

Bitmeyen Meslek Aşkı ve Mehmet Çuhacı

0

Mehmet Çuhacı

“Ruhumu her gün bu işle yeniliyorum. 65 yaşındayım, ama 35 sene daha bu işi yapabilirim diye düşünüyorum. Çok keyifli bir iş yapıyoruz.” 

Mehmet Çuhacı

Uzun yıllar İstanbul ve Amerika’da kuaförlük yaptıktan sonra Bodrum Yalıkavak Marina’da Palmera Yat Limanı’nın karşısında açtığı Mehmet Çuhacı Hair’da mesleğe devam eden üstat Mehmet Çuhacı, hikayesini, sektördeki deneyimlerini, tavsiyelerini HAIRiST ONLINE’da anlattı.

HAIRiST ONLINE: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Mehmet Çuhacı: 12 yaşında Yeniköy’de garsonluk yapıyordum. Orada bir müşteri bana neden okumuyorsun dedi ve ne yapmak istediğimi sordu. Bayan kuaförlüğü yapmak istiyorum deyince, beni alıp sürekli gittiği Beyoğlu’nda bulunan Necati Pelit’in salonuna götürdü. Orada çalışmaya başladım. Necati Bey çok disiplinli birisiydi. İşe başladığım zaman babam benimle 6 ay konuşmadı. Salona Okmeydanı’ndan yürüyerek giderdim ve 7:30-00:00 saatleri arasında çalışırdık.

Salonda çalışmaya başladıktan 1.5 sene sonra kendi müşterim oldu. 15 yaşındayken müşteri kabul etmeye başladım. 17 yaşımda kalfa olarak hizmet vermeye başladım. 20 yaşında askere gittim. Beyoğlu’nda müşteri kalitesi düşmüştü. Hedefim Nişantaşı’ydı. Nişantaşı’nda Şükrü Kaya’ya gittim. Kurtuluş’ta bir salonda 4-5 ay çalıştıktan sonra Nişantaşı’nda Nazar Kuaför ‘de kalfa olarak çalışmaya başladım ve 2 ay sonra salonda en çok hizmet veren kuaför oldum.

HAIRiST ONLINE: Başarınızın sebebi neydi?

Mehmet Çuhacı: İşimi çok sevmem. Kusursuz iş yapmaya çalışmam. İlk boya ve röfle yaptığım günü hatırlıyorum. Bir gün salona 18 yaşında bir kız gelmişti. Sevgilisinden ayrılmış, saçında bir değişim istiyor. Dore sarısı vardı. 30 volüm ile röfle attım. Paris’e gittiğinde kuaförler merak edip sormuşlar. Kulaktan kulağa inanılmaz bir müşteri profili yakaladım. Salondan toplam karın %10’unu prim olarak istedim. Fakat vermediler. Daha sonra kendi salonumu açtım. 6 koltuk, kırık bir ayna ile  çalışıyordum. 10 seneye yakın sabah yedi akşam on arası bu şekilde çalıştım.

HAIRiST ONLINE: Hedefiniz neydi?

Mehmet Çuhacı: Kuaförlüğe başladığım sıralarda en büyük hedefim en kısa zamanda işi öğrenmek, çok hizmet vermek ve insanları mutlu etmekti. 52 senedir bu işi yapıyorum ve hala aynı heyecanı yaşıyorum. Çünkü yaptığım işi aşkla yapıyorum. İnsanları mutlu ettiğiniz anda verdiği haz bambaşka bir duygu. Her zaman işimi en iyi şekilde yapmaya çalıştım. Yaptığım saçı nasıl daha uzun canlı tutarım diye düşünerek, her zaman kullanacağım ürünler hakkında araştırma yaptım.

HAIRiST ONLINE: Şimdiye kadar deneyimlediğiniz ürünlerden en çok hangisinden memnun kaldınız?

Mehmet Çuhacı: Bunu söylemek çok zor. Çünkü sektör yeniliğe çok açık bir sektör. Hiç vazgeçemem dediğiniz ürünü bile ertesi gün bırakabilirsiniz. L’Oréal Professionnel firmasını çok beğeniyorum. Sunduğu ürünlerle, verdiği eğitimlerle sektöre büyük katkıları olmuştur. Hiçbir ürün kötü değil, ama mesleğine gereken önemi vermeyen kötü kullanıcılar var. Teknolojinin bu kadar geliştiği bir dönemde yıpranmış saç görmek beni üzüyor.

HAIRiST ONLINE: Nişantaşı’nda açtığınız salondan sonra Etiler ve Tarabya ve Yeniköy’deki açtığınız salonlardan sonra her şeyi bırakıp Amerika’da salon açtınız. Bu süreçten bahseder misiniz?

Mehmet Çuhacı: Nişantaşı’nda çalışırken, üst düzey müşterilerin evlenip, Etiler’e taşındığını gözlemledim ve ikinci salonun yeri için Etiler’i hedefledim. Nişantaşı’ndan Etiler’e giden kuaför olarak öncüyüm diyebilirim. Benden sonra Erdem Kıramer ve Metin Bahçecik de Etiler’de salon açtılar. Etiler kuaförlüğün merkezi olacak dedim ve oldu. Çamlık Sokak’a gittim. 73 yılında Nişantaşı’nda, 83 yılında da şu anda Hakan Köse’nin bulunduğu yerde Etiler’de salon açtım. 45 kişilik bir ekibim vardı. Türkiye’nin her yerinden müşteriler geliyordu. 1 sene tabelam yoktu. Herkes salonu Mehmet Kuaför olarak biliyordu. Salon bilinirliği tavsiye ile arttığı için, salona kendi ismimi vermek bana doğru geldi.

Salonun alt katında İtalyan restoranı açmıştık. Restoran’daki 1 gecelik kazancımız, salondaki 1 aylık kazancımıza hemen hemen eşdeğerdi. Restoran işletmeciliği beni mesleğimden uzaklaştırdı. Bu yüzden kar getirmesine rağmen orayı açtığıma pişman oldum. Benim hedefim o binayı tepeden tırnağa kuaför salonu yapmaktı. O hedefimden vazgeçtiğim için pişmanlık duydum.

Kuaföre değer veren kesim, Tarabya tarafına gidiyordu. Metin Bahçecik’e, Kırıktarak Ali’ye de Tarabya’nın iyi bir nokta olduğunu söyledim. Fakat onlar bu bölgede salon açmak istemediler. İstanbul çok hızlı büyüyordu. Trafik oluşmaya başlamıştı ve orada oturan kesimin gücünün farkında değildiler. Tarabya’da ikinci salonu açtım ve çok tuttu. İnsanlar Mehmet Çuhacı’nın nerede salon açtığını takip etmeye başladılar.

Etiler’de yanımda çalışan Kenan Koçak, Hüseyin Özcan ayrılarak Tarabya’da kendi salonlarını açtılar. Hüseyin, Boğaziçi Pastanesi’nin yakınlarında bir salon açtı. Onlardan Kenan ve kardeşleri ayrılıp, sonra yine benim yanıma geldiler. Tarabya’da Ali Mevlüt Abdullah’tan salonu alıp Kenan’a devrettim. Dekorasyonunu yaptım. Onları ortak ettim. Ama güçlü bir usta çırak ilişkisi olmadığı için bir anda biz koptuk. Ben aslında paylaşmayı seven bir insanım. Dükkanı onlara bıraktım. Etiler ve Tarabya’dan sonra Yeniköy’de salon açtım.  Orası yanlış bir seçimdi.  Salonun konsepti apayrıydı. Hedef doğruydu fakat yer yanlıştı. Üst katını güzellik salonu, orta katını kuaför, alt katını ise kafe yapmıştık. Bu çok büyük bir hataydı. Çünkü ne yaparsam tutuyor mantığıyla yanlış hareket etmiştim.

Çocuklarım Amerika’ya okuyordu. Ben de her şeyi kapatıp,  Amerika’ya gitmeye karar verdim. Orada bir salon aldım. Çok saygı duyduğum bir dostum, müşterim yanıma geldi, maddiyattan mı gidiyorsun? İstersen sana destek olabilirim dedi. Bunu duyunca gözlerim doldu.  Ama ben asla müşterimle böyle bir ilişkiye girmedim. Amerika’ya gittim. Bir arkadaşımın salonu vardı. 3 günde 80 dolar iş yapıyordu. Salonu 20 bin dolara aldım ve 2. ayın sonunda ciroyu 20 bin dolara çıkardım.

HAIRiST ONLINE: Amerika’da yaşadığınız salon deneyimlerini anlatabilir misiniz?

Mehmet Çuhacı: Bir müşterim koltuğa oturdu. Servise başladım ve bitirince kalkıp öptü beni. Çok şaşırdım. Saçı olmayan bir insan saçtan nasıl bu kadar iyi anlar diye düşünüp, hayret etmiş. Bu çok önemli bir şey. Çünkü Amerikalıların mantığı çok farklı. Bir kuaförün saçsız olacağını düşünemiyorlar.

Bir de Washington DC’de arkadaşımın yanında 2 ay kalmıştım. Bir müşteriyi servise aldım. Onlar 20 dolara fön yapıyordu, ben 90 dolara yapıyordum. Haftada üç defa gelmeye başladı. Senatörlere burada çok iyi bir kuaför var diye mektup yazmış. Barbara Bush’u da salona getirecekti.  Sakın dedim, ben yardım ediyorum kaçak çalışıyorum. Bazı müşterilerim 6 saat uçarak Dallas’tan geliyordu. Bu para ile ölçülecek bir şey değil.

HAIRiST ONLINE: Ne kadar kaldınız Amerika’da?

Mehmet Çuhacı: 2.5 yıl kaldım. Çocuklarım okullarını bitirdi. Geri dönmeye karar verdik. Döndükten sonra Tarabya’da bir salon açtım. Benim için para kazanmak hiçbir zaman önemli olmadı, bir insan yaptığı işte ruhunu tatmin etmiyorsa, o iş geçici oluyor. Nişantaşı’nda tekrar salon açmayı düşündüm. Ama Nişantaşı’na gittiğimde eski havası yoktu. Bodrum Marina’da salon açtım. Merkezde olmayı özellikle istemedim. Salonun özel bir yerde olması lazımdı. Şu anda bulunduğum yeri aldım ve burada inanılmaz mutluyum. Burada hayatı öncelikle kendim için yaşıyorum. Spor yapıyorum, ruhumu dinlendiriyorum.

HAIRiST ONLINE: Dostluklara önem veren bir isimsiniz.

Mehmet Çuhacı: Ben sektörümde bütün meslektaşlarımı severim. Osman Özer, Muammer Yaprakgül ve Metin Bahçecik ile birlikte bir yemek düzenlemiştik. Metin o yemekte kişiliğiyle, duruşuyla büyük bir hayranlık uyandırdı. O zamandan sonra Metin Bahçecik’le bizim dostluğumuz başladı. Haftada en az 5 kere telefonla konuşuyoruz. 25 yıllık bir dostluğumuz var. İkimiz de birbirimizden hiçbir şey saklamayız.

HAIRiST ONLINE: Dostluğunuzu dört sözcükle tanımlar mısınız?

Mehmet Çuhacı: Samimiyet, dürüstlük, paylaşım, netlik.

HAIRiST ONLINE: Dünden bugüne kuaförlük sektöründe ne değişti? 

Mehmet Çuhacı: Kayıplarımız da var, kazançlarımız da.  Kuaförlüğe ilk başladığım zamanlarda 12.00-13.00 arası müşteri almazlardı. Personel yemeğe çıkardı. Onu kaybettik. İnsan bedenini dinlendirmediği taktirde mesleğinde başarılı olamaz. Ustalarımız çırak yetiştirmek için ciddi anlamda çaba harcarlardı. Birine fazla yetiştirirsen ya bırakıp gider ya da fazla para ister derlerdi. Öğrenmek çok zordu. Bugün öğretmek istiyoruz, fakat öğrenmeye kapalılar. Yeni yetişen nesilde kayıp görüyorum ve çok üzülüyorum. Kuaförlük sektöründe eskiye göre ürün bazlı bir gelişim oldu. Hatalı işlem yapıldığını görmek beni çok üzüyor. Asla kabul edemiyorum.

HAIRiST ONLINE: Müşterinin kuaföre bakış açısı nasıl?

Mehmet Çuhacı: Müşteri geldiği zaman duruşunuzla ona yön gösterebilir imajı verebilirsiniz. Kuaför müşteriyi çok iyi dinlemeli ve fikir vermelidir. Nasıl ki birini gördüğünüz zaman bilgili olduğunu anlarsınız, sektörde de durum böyle. Müşteri kuaförün işini iyi yaptığını hissettiğinde asla sizinle tartışmıyor.

HAIRiST ONLINE: Kuaför olmak isteyenlere ne öneriyorsunuz?

Mehmet Çuhacı: Çocuklarımın kuaför olmasını istememiştim. Amerika’da okudular. Ama şimdi baktığımda, keşke kuaför olmaları konusunda yönlendirseydim diyorum. İşimiz o kadar değerli ki… Tabi bunu yıllar geçtikçe anlıyorsunuz. Çok güçlü bir iş. Belki çok para kazanamayabilirsiniz, ama vizyonunuz genişletir. Ben her bir müşteriyi eğitim hocası olarak görürüm. Müşterilerden besleniyoruz. Kuaför olmak isteyenlere, disiplinli olmalarını, işlerine saygılı olmalarını, günlük kazancı değil, gelecek yatırımını düşünmelerini öneriyorum. İşlerini yaparken en iyisini yapmaya odaklanmalılar. Bu meslek gerçekten çok değerli. Kazanç sonradan geliyor.

HAIRiST ONLINE: AKD için neler söyleyeceksiniz?

Mehmet Çuhacı: Artistik Kuaförler Derneği’nde başkanlık yaptım. Benim için onur verici bir görevdi. Dostlar edindim. Bu meslek asla terkedilecek bir meslek değil. Belli bir yere gelen insanların zaman ayırması gerektiğini düşünüyorum.  Başkanlık yaptığım sırada iyi bir yönetim kurulu oluşması gerektiğini öne sürmüştük. Hakan Köse, Yıldırım Özdemir, Yusuf Koçyiğit , Hüseyin Sivrikaya ve Bora Kırıktarak‘tan oluşan bir yönetim kurulu kurduk. Sektöre hizmet etmek çok güzel bir şey. Boşlukları görebiliyorsunuz. Meslektaşlarım derneğe yeterli vakti ayırmıyorlar. Kuaför okullarında torna hocasının kuaförlük dersi verdiğini gördüm. Bu beni çok üzdü.

HAIRiST ONLINE: HAIRiST?

Mehmet Çuhacı: HAIRiST, beni çok heyecanlandırıyor. Daha çok büyüyeceğine inanıyorum. Her katıldığımda büyük bir heyecan yaşadım. Uluslararası bir noktaya geleceğinden eminim. Pek yakında Orta Doğu, Balkanlar’dan katılımcılar geleceğini düşünüyorum.

HAIRiST ONLINE: Sizce başarının anahtarları nelerdir?

Mehmet Çuhacı: Başarı kolay olmuyor. Müşterilerinizi çok iyi tanıyacaksınız. Vücut dilinizi çok iyi kullanacaksınız. İşimi çok seviyor olmam beni her zaman farklı bir yerde tutmuştur.

Mehmet Çuhacı’ya vizyonuyla mesleğe kattığı değer ve paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ederiz.

Hayatta değerli olan nedir?

0

Sektörün Anlamlı Projesi

Ventoso Profesyonel Fön Makinesi markasının Kimsesiz Çocukları Koruma Vakfı (Koruncuk) ile yaptığı işbirliği çerçevesinde gerçekleştirilen projede ülkemizin tanınmış kuaförlük markaları yer alarak örnek bir sosyal sorumluluk projesine imza atıldı. 

"Hayatta değerli olan nedir?" sorusuna verilen cevapla yaşadığımız topluma karşı sorumluluklarımız konusunda farkındalık yaratmayı hedeflediklerini söyleyen Ventoso Ürün Yöneticisi Hakan Yalçın projenin dikat çektiğini ve amacına ulaştığını söyledi.

Koruncuklara yardım etmeye hazır olan farklı kuaförlük markalarıyla da projeyi sürdürmeye hazır olduklarını belirten Yalçın, projenin Ventoso markasının farklılığının sektöre yansıtmada önem taşıdığını belirtti.

 

 

   

 

 

 

Ventoso hakkında daha detaylı bilgiye www.ventoso.com.tr ; Koruncuk hakkında ise www.koruncuk.org web sitelerinden ulaşabilirsiniz.

HAIRiST 2014’ten Özel Görüntüler

0

7 Nisan 2014 tarihinde TUTKU temasıyla gerçekleşen HAIRiST Etkinliğinin fotoğrafları HAIRiSt Gazetesi'nin yayınlanmasının ardından paylaşıma açıldı.

Siz de kendinizi bulacaksınız.

5-6 Nisan 2015 tarhilerinde gerçekleşecek olan HAIRiST 2015'te görüşmek üzere.

Ustalar ve Çıraklar

0

Usta-Çırak Öyküsü

Bu hikâyeyi duymayan var mıdır? “Yetiştiriyoruz, sonra karşımızda salon açıp rakip oluyorlar.” veya “Yıllarca çalıştım, hizmet ettim ama…” diye başlayan cümleler.

Küçük yaşlarda başlayan yaşam kavgası ve hayata tutunma telaşı içinde bir taraftan baba-oğul yakınlığında, diğer taraftan bir süre sonra ansızın adeta düşmanlığa dönüşen bir ilişki.

Hikâye hep küçük bir çocukken başlar. Mahallede ya tanıdık bir abinin, dayının veya benzeri kişinin yanında hafta sonları, yaz ayları veya artık okul imkânı olmayan bir dönemde başlayan benzer hikâye.

Zorluklar, imkânsızlıklar ve bir meslek, bir altın bileziğe sahip olma sevdası ile getir-götür işlerini yapacak; ileride yeteneği varsa bakarak işi öğrenecek, saç tarayacak boya yapacak ‘eleman’ – çırak ihtiyacı.

Bir baba ile oğlundan daha fazla zaman geçiren ustalar ve çıraklarının ilişkisi, meslek öğretmek- öğrenmek, sadece mesleği değil ama iyi-kötü yanlarından da etkilenmek gibi unsurları barındırıyor.

Yaşar Coka-Yıldırım Özdemir örneğinden siz de muhakkak kendi hikâyenizle benzerlikler bulacaksınız.

Estetica: Yıldırım Özdemir nasıl başladı yanınızda?

Yaşar Coka: Tanıdık biri aracılığıyla geldi. O zamanlar böyle alırdık işe. Çıraklar gelir-giderdi. Çok çalışkandı.

Yıldırım Özdemir: Köyden gelmiş, başka bir yerde çalışıyordum Etiler’de. Bir tanıdık vasıtasıyla geldim ve o kadar kadının ve kalabalığın içinde utanıp sıkıldım. Etiler’de bir iki ay çalıştığım salonda sadece iki kişiyken burada bu kadar kalabalıkla karşılaşınca çekindim. Ama yeni açılan salonda bir iki ay sonra altıncı çırak olarak çalışmaya başladım. Sıkılmama rağmen annemin zoruyla gitmeye başladım. Burada pek çok şey öğrendim.

Yıldırım Özdemir: Dünyaya getirene değil hak edene baba denir sözü vardır Erdem Kıramer’in. Benim için de geçerli. YaşarBey’den sadece sanatı değil, ahlaklı insan olmayı da iş ahlakını da öğrendim. Saç keserken üzerine gelen kesilmiş saçları temizler, özen gösterirdim. Baba-oğul kadar yakın ama usta-çırak ilişkisi çerçevesinde de bir o derece saygılı.

Sevgi dolu bir sohbetten satırları Estetica Dergisi Ağustos Eylül sayısında bulabilirsiniz.

Sektör- Eğitim işbirliği

0

Sektör- Eğitim işbirliği çerçevesinde AKD üyesi kuaför işletmelerinin aradığı kriterlerde yetişmiş iş gücüne kolaylıkla ulaşabilmeleri ve Kariyer Eğitim Kurumları öğrenci ve mezunlarının sektörün önde gelen salonlarında staj yapma ve çalışma olanağı bulmasını amaçlayan proje için,  Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet, Hakan Köse, Habib Örs ve Adnan Serter bir araya geldiler. 

Türkiye’nin eğitim ekollerinin yaratma vizyonuyla sektöre katkı sağlayacak protokolün detayları için Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısını bekleyin. 

HAIRiST Gazetesi Dağıtımda

0

Yılın Saç Tasarım Etkinliği ve Yılın Kuaförü Yarışmasına detaylarıyla yer veren HAIRiST Etkinlik Gazetesi dağıtıma çıkıyor. 5 farklı şov ekibinin yer aldığı etkinliğin fotoğraflarına yer verildiği gazete 15.000 farklı isme PTT aracılığı ile gönderiliyor.

Siz de gazetenin ulaşmasını istiyorsanız hemen kaydınızı girin:

http://www.hairist.com.tr/index.php?page=register

                                                                       

 

Damla Arı Adım Adım Topuz DVD’si

0

Kariyer Eğitim Kurumları, Eczacıbaşı-Schwarzkopf Professional ve Estetica Dergisi’nın katkıları ile Kariyer Eğitim Kurumları Nişantaşı şubesinde, Damla Arı Adım Adım Topuz Eğitimi DVD’sinin lansmanı gerçekleşti.

Kariyer Eğitim Kurumları Genel Genel Koordinatörü Serkan Selamet, Eczacıbaşı-Schwarzkopf Pazarlama Müdürü Güneş Şenkal Şen ve Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel'in konuşmalarından sonra Damla Arı hazırladığı Adım Adım Topuz DVD’si ve modelleri hakkında bilgi verdi.

Haberin detayları için Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısını bekleyin! 

Türkiye’nin İlk Dijital Kuaförlük Yarışması HAIRiST ONLINE ‘da

0

AYIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI

​Hayatımızın merkezine yerleşen ve her geçen gün etkisini arttıran dijital dünyanın büyülü dünyasında kuaförler kesim, renklendirme, topuz ve şekillendirme kategorilerinde yeteneklerini yarıştıracaklar.

HAIRiST ONLINE’ın “Sizden Gelenler”  bölümüne yüklenecek fotoğraflar arasından, Ekim ayından itibaren her ay kesim, renklendirme, topuz ve şekillendirme kategorilerinden 1.’ler seçkin jüri üyeleri tarafından seçilecek.

Katılan yarışmacıların çalışmaları HAIRiST Facebook sayfasında ve Instagram hesabında albüm olarak ve kolaj şeklinde paylaşılacak. 6 ay sürecek yarışmada dört kategoride toplam 24 birinci “HAIRiST Etkinliği”ne bilet kazanacak

İlki 01.10.2014 tarihinde başlayacak olan yarışma 01.04.2015 tarihine kadar devam edecektir ve sadece bayan kuaförlüğü alanında, T.C.sınırları içinde salonda yapılan gerçek saçlarla olmak kaydıyla düzenlenmektedir.

Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kariyer Eğitim Kurumları, Kasho Makas, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki Makas, Pivot Point, Revlon Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri ve Wella Professionals’ın desteklediği,  sınır tanımayan yaratıcı fikirlerin ve fark yaratan tekniklerin yarışacağı HAIRiST ONLINE Kuaförlük Yarışması birincilerine her ay olmak üzere:

1-Birincilere HAIRiST 2015 Etkinlik bileti (1 adet)

2-Birincilere destekleyen markaların farklı sayılardaki hediye ürünleri

(destek veren her markanın farklı sayılarda ve çeşitte ürünlerinden oluşan ürün hediye paketi ve Pivot Point Sculpure Eğitim Kitabı)

Ayrıca Ekim, Aralık, Şubat ayı Kesim Kategorisi birincisine Kasho Makas, Kasım,Şubat ve Mart ayı kesim birincisine Matsuzaki Makas 

Salonlarına ise:

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi(1 adet)

2- hairist.com.tr Salon Bul bölümünde ücretsiz olarak 1 ay sponsorlu salon olarak yer alacak.

3-Destekleyen markaların ürünleri hediye edilecektir. (destek veren her markanın farklı sayılarda ve çeşitte ürünlerinden oluşan ürün hediye paketi)

Yarışmada "Birincilik" dışında derece ve ödül bulunmamaktadır.

HAIRiST ONLINE Kuaförlük Yarışması Katılım Koşulları

1-HAIRiST Sizden Gelenler bölümüne yüklenen fotoğraflar yarışmacının çalıştığı veya sahibi olduğu salonda kendi yaptığı saç tasarımına ait fotoğraf olmalıdır.

2-Fotoğrafı çekilen kişiden izin alınmadığının tespit edilmesi veya fotoğrafı çekilen kişinin fotoğrafın kaldırılmasını talep etmesi durumunda yarışmacı diskalifiye edilir. Kazanmış olsa dahi yarışma kurallarına aykırı katılım olduğu için diskalifiye edildiği duyurulur. Organizasyon şirketinin buna ilişkin diğer tüm yasal hakları saklıdır. Pupet veya eğitim kafası adı verilen cansız mankenler üzerinde yapılan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz.

3-Fotoğrafta saçın yapıldığı kişi dışında kimse ve ürün yer almamalı, fotoğraflar çalışmayı en iyi şekilde yansıtacak fotoğraf olmalıdır. Saç tasarımının farklı açılardan görülmesini sağlayan dört karenin bir arada olduğu kolaj fotoğraflar kullanılması tercih sebebidir. Fotoğrafta yapılan saç tasarımından ziyade yapan kişiyi gösteren fotoğraflar sistemden kaldırılacaktır.

4-Başkasına ait fotoğrafın kullanımından ve kişilerin izni olmadan kullanımdan kaynaklanan telif ve manevi haklara ilişkin tüm yasal sorumluluk fotoğrafı yükleyen kişiye aittir. Başka yarışmalarda dereceye girmiş olan fotoğraflar tespiti halinde değerlendirmeye alınmayacaktır.

5-Yarışmaya katılmak amacıyla profesyonel manken ve fotoğrafçı kullanılamaz.Sadece salonda yapılan saçlar olmalıdır. Aksi durumu tespit edilenler diskalifiye edilir. Bu nedenle fotoğraf çekimine özen göstermeniz önerilir.

6- www.hairist.com.tr adresinde salon kaydının bulunması veya salon kaydının yapılması zorunluluktur.

7-Kategoride en az 5 farklı yarışmacının olması o kategoride yarışma yapılabilmesi için gereklidir. Sosyal medyada yapılan yorumlar, değerlendirmeler veya beğenilerin "jürinin kararına veya değerlendirmesine etkisi veya katkısı" yoktur.

8- Yarışma ilgili ayın birinci günü saat 00:01’de başlar. Son başvuru tarihi HAIRiST Facebook, Twitter ve Instagram sayfalarında, yarışma sonuçları ise  www.hairist.com.tr  www.facebook.com/hairevent, twitter.com/HAIRiSTTR  

ve http://instagram.com/hair_ist,  adreslerinde duyurulur. Kazananların ödülleri takip eden ay içinde kargo ile gönderilir imza karşılığında teslim edilir.

9-Kazanılan ödül başkasına devredilemez ve/veya ödüllerin nakit karşılığı talep edilemez. Ödüller içerisinden sadece "HAIRiST Etkinliğine Giriş Bileti" yarışmayı birden fazla kez kazanan kişiye bir kez daha verilmez.

10-Organizasyon şirketinin, herhangi bir yarışmacının haksız yollardan ödül kazandığını tespit etmesi durumunda, ilgili yarışmacının kazandığı ödülü hiçbir uyarı yapmaksızın iptal etme ve bir sonraki yarışmaya katılmasını engelleme hakkını diğer tüm yasal haklarıyla birlikte saklı tutar.Organizasyon şirketinin yarışmayı istediği zaman neden belirtmeksizin iptal etme veya erteleme hakkı saklıdır.

11-Yarışmacılar salonlarında kendi yaptıkları saç tasarımlarıyla katılmalıdır. Yarışmaya katılabilmek için 18 yaşından gün almış olmak şartı vardır.

12-Yarışmaya katılan herkes, yarışma şartlarını peşinen kabul etmiş sayılır.

Jüri:

Mesleki tecrübesi ve mesleki-kişisel saygınlığı ile örnek gösterilen kuaförlerden oluşan jüri heyeti tarafından değerlendirme yapılır. Jüri heyetinde marka temsilcileri ve/veya gazeteciler, fotoğraf sanatçıları da bulunabilir. Jürinin kararı nihaidir; itiraz edilemez ve değiştirilemez. Jüri üyelerine ve yarışmaya yönelik itham, kötü söz veya ifadelere karşı maddi-manevi tüm yasal haklarımız saklıdır.

Nasıl katılacaksınız

1-Öncelikle www.hairist.com.tr adresine girerek üye olacaksınız ve salon kaydınızı yapacaksınız.

2-Salonda tasarımını yaptığınız saçı paylaşmak için saçı yapılan ve fotoğrafı çekilen kişiden izin aldıktan sonra fotoğrafı çekerek http://www.hairist.com.tr/index.php?page=sizdenGelenler adresine katılmak istediğiniz kategoriyi de seçerek yükleyeceksiniz.

3-Yükleme sırasında sayfada yer alan “yarışmaya katılmak istiyorum” kutusunu işaretleyeceksiniz.

4-Bir yarışmacı birden fazla fotoğrafla yarışmaya katılabilir.

5-Yarışmaya katılan kişi yarışma kurallarının tamamını kabul etmiş sayılır. Yarışmanın sonuçlarına ilişkin olarak yarışmayı karalayıcı, açıklanmış olan jüri üyelerini küçük düşürücü ve benzeri uygun olmayan durumlara ilişkin olarak organizasyon şirketinin maddi-manevi tüm yasal hakları saklıdır.

6-Yarışma kuralları ve içeriği bu sayfada yayınlanmış, farklı mecralarda duyurulmuş ve zaman zaman güncellenmiş olabilir. Bu sayfayı ziyaret ederek yarışma kurallarını güncel olarak izlemeniz tavsiye edilir.

 

Sık sorulan sorular:

1-Her kategoriden katılabilir miyim?

Evet istediğiniz kategoriden istediğiniz kadar fotoğrafla katılabilirsiniz.

2-İstediğim kadar fotoğraf yükleyebilir miyim?

Evet istediğiniz kadar fotoğrafla katılabilirsiniz.

3-Aynı salondan kaç kişi katılabilir?

Sınırlama bulunmamaktadır. Sadece 18 yaş sınırı bulunmaktadır. Yarışmanın düzenlendiği tarih itibarıyle 18 yaşın altında olanlar katılamaz, katılsalar bile ödülleri verilmez ve diskalifiye edilerek haksız katılım yaptığı duyurulur.

4-Salon sahipleri katılabilir mi?

Evet , kuaför salonu olan veya kuaför salonunda çalışan ve T.C. sınırları içinde yaşayan/çalışan kuaförler katılabilir. 

5-Jüri nasıl değerlendirecek?

Genel görünüm, teknik görünüm ve tasarımın bütünlüğü ile uyum açılarından değerlendirecek ve 10 üzerinden puanlama yaparak oy verecek. Jüri sonuçlarına itiraz hakkı bulunmamaktadır. Yarışmaya tüm şartları kabul ederek katılmış olacaksınız.

6-Başkasına ait fotoğraflar katılabilir miyim?

Hayır, tespit edilmesi halinde yasal haklarımızı kullanabileceğimiz yarışma şartlarında yer almaktadır.

7-Fotoğrafları kullanmak için izin almalı mıyım?

Evet fotoğrafını çektiğiniz kişiden izin alarak yüklemelisiniz. Buna ilişkin tüm maddi-manevi sorumluluk size aittir ve gerektiğinde size rücu edilir.

7-Başka bir yarışmaya katılıp dereceye girdiğim fotoğrafla katılabilir miyim?

Etik olarak böyle bir fotoğrafla katılmanız doğru olmaz. Farklı bir yarışmada dereceye girmiş olan çalışmayı farklı bir jürinin değerlendirmesine sunulmasını onaylamıyoruz. Tespiti halinde ilgili fotoğrafın değerlendirmeye alınmayacağını belirtmek isteriz.

7-Yurtdışında yaşıyorum. Yarışmaya katılabilir miyim?

Maalesef katılamıyorsunuz. Yarışmaya katılabilmek için T.C. sınırları içinde faaliyet gösteren bir salon sahibi olmanız veya böyle bir salonda çalışıyor olmanız gereklidir.

Nelere dikkat etmelisiniz?

Hazırladığınız saçların müşterinizi ve sizi mutlu ettiğinden emin misiniz?

Fotoğraf çekmek için izin istediniz mi?

Salon kaydınızı girdiniz mi?

Çektiğiniz fotoğraf yaptığınız saçın kalitesini en iyi şekilde yansıtıyor mu?

Jüri siz olsaydınız etkilenir miydiniz?

Bu ayın yarışmasında kazanamazsanız bir sonraki ayın yarışmasına hazır mısınız?

                                                

 

Bu yarışma T.C.Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü 29.09.2014 tarih ve 40453693-255.05.02/3018-7724 sayılı yazısı gereği kapsam dışıdır.

Son Revizyon Tarihi: 1 Aralık 2014