Ana Sayfa Blog Sayfa 405

Müşteri şikayetleri ile başa çıkma

0

Salonlarda gün boyunca müşterilerilerle olan iletişimde zor anlar yaşanabiliyor. Memnununiyetsiz bir müşteriyi öncelikle söyleyeceği son kelimeye kadar sabırla dinleyip, sorununu anlamak gerekiyor. Karşınızdakini anlamaya odaklı yaklaştığınız taktirde müşteri şikayetini anlattıkça rahatlayacaktır. Onlara karşı sabırla yaklaşın ve  açık uçlu sorular sorarak daha fazla kendisini ifade etmesini sağlayın. Sorun ne olursa olsun müşteriyi düşman olarak görmeyin. Ben size değil de başka salona gitseydim böyle olmazdı gibi ifadeler kullandığı taktirde rakibinizi asla kötülemeyin. Kendi doğrularınızın arkasında durarak, uzlaşma çabasına girmek müşteri memnuniyeti sağlayacaktır. Hazır cevap olmak herzaman kazandıracaktır. Salonunuzun müşteri memnuniyet stratejisini her fırsatta hissettirmeye çalışın. Eğer müşteri haklıysa özür dilemekten çekinmeyin ve şikayetini belirttiği için onlara teşekkür etmeyi unutmayın. Doğru iletişimin salon başarısına katkısı çok büyüktür. Kendinizi iletişim becerileri konusunda geliştirmek sihirli bir anahtardır.

Kaynak: Yeditepe Akademi Müşteri Memnuniyeti Semineri – Eğitmen: Tolga Sasık

 

2014 Style Master Kazananları

0

Bozeka Sarek İrlanda – Style Master En Yaratıcı Stil

Tutku ile kalitenin buluştuğu Revlon Professional Style Master yarışmasının son aşamasında dünyanın yer herinden kuaförlerin birbirinden yaratıcı koleksiyonları yer alıyordu.

Global Kazanan- Angelita Lizbeth Carrion- Peru 

 2014 Style Master’da kazanan stilleri haber galerisinden ve Revlon Professional Facebook sayfasından inceleyebilirsiniz.      

NAHA’da bir Türk: Dilek Onur Taylor

0

Kuzey Amerika’nın en görkemli yarışması NAHA Doku Finalistleri arasında yer alan ve İzmir’de doğduktan sonra Amerika’ya yerleşen Dilek Onur Taylor ile yarışmaya hazırlık sürecini, kuaförlüğe bakış açısını konuştuk.

HAIRiST ONLINE: NAHA’da doku kategorisinde finalist olmak nasıl bir duygu?

Dilek Onur Taylor: NAHA Kuzey Amerika’da gerçekleşen en prestijli kuaförlük etlinliği ve doku kategorisindeki koleksiyonumla ödüllendirildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Dünyanın her yerinde modellerimi görmek beni inanılmaz mutlu ediyor. 

HAIRiST ONLINE:  Yarışmaya nasıl hazırlandınız? Süreci anlatabilir misiniz?

Dilek Onur Taylor: Güzellik, moda ve tasarım dergilerinden ilham veren fotoğrafları çizerek çalışmalarıma başladım. 

NAHA’daki vizyonunuzu gerçekleştirebilmek için saçı ön plana çıkaran bir fotoğrafçı, makyaj uzmanı ve moda stilisti ile birlikte çalışıyor olmanız gerekiyor.

HAIRiST ONLINE:  Yarışmada nasıl bir konsept kullandınız?  

Dilek Onur Taylor: Saç tasarlarken doku çalışmalarını ve abartılmış stilleri çok seviyorum. Saçlar kendi hikayelerini anlatıyorlar.

HAIRiST ONLINE: İlham kaynaklarınız nelerdir?

Dilek Onur Taylor: Koleksiyonda güzellik ve moda birleşiyor. Her zaman James Bond kızlarını çok sevmişimdir. Modern stillere doku ve hareket kazandırdım.   

HAIRiST ONLINE: Başarılı bir kuaför nasıl olmalıdır?

Dilek Onur Taylor: Hiçbir zaman çalışmayı ve öğrenmeyi bırakmamalıdır. Tüm kariyerim boyunca her gün kendimi daha çok geliştirdim. Yeni bir şeyler öğrenmek için hiçbir fırsatı kaçırmadım.    

Yeditepe Akademi Eğitmeni Tolga Sasık ile Kuaförlük Üzerine

0

Yeditepe Akademi'nin düzenlemiş olduğu Müşteri Memnuniyeti Maksimizasyonu konulu eğitime katıldık ve kuaförlerin işine oldukça değer katacak bilgiler edindik. Eğitimden notlara ilerleyen günlerde yer vereceğiz. Öncelikle eğitimi veren Media Cat yayınlarından Satışın Türkçesi kitabının yazarı Tolga Sasık ile kuaförlük sektörü üzerine söyleşimizi sizinle paylaşmak istedik.  

HAIRiST ONLINE: Salonlar için markalaşma süreci nasıl gerçekleşmeli? Farklılaşmak için ne yapmak gerekir?

Tolga Sasık: Öncelikle standartların sağlanması, güzel ve çekici bir görünüm çok önemli. Sonrasında ise temizlik ve hijyen geliyor. Yapılan araştırmalar kadınların hijyen, temizlik ve sağlığa erkeklerden 4 kat fazla önem verdiğini ortaya koyuyor. Personelin davranışları ve müşteri ilişkileri yönetiminin önemi de ön plana çıkmalıdır.

HAIRiST ONLINE: Salonlarda algı yönetimi nasıl yapılmalıdır? Salonun kendisine özgü kokusu olması müşteri için nasıl bir geridönüşüm sağlar?

Tolga Sasık: Koku kesinlikle çok önemli. Kaldı ki kadın müşteriler bu konuda erkeklerden daha hassas ve seçici. Ferahlatıcı hoş bir koku seçilmesi ve devamlı kullanılması mutlaka olumlu yönde etki yaratacaktır. Ancak bu kokunun gündelik hayatta da karşısına çıkabilecek hoş kokulara yakın olması da tercih sebebi olmalıdır. Çünkü herhangi bir AVM’de alışveriş yapan kadın müşteri kuafördeki kokuya benzer bir koku algıladığında, o gün için aklında yoksa bile kuaföre gitme dürtüsü bilinçaltında kendisini yönlendirecektir.

HAIRiST ONLINE: Kuaförün servisinden memnun kalmayan müşteriye nasıl yaklaşması gerekiyor?

Tolga Sasık: Öncelikle memnuniyetsizliğin sebebi araştırılıp, çözüm bulunmalıdır. Müşterinin gönlünü almak için ücretsiz bir bakım, manikür veya fön hizmeti sunulabilir.

HAIRiST ONLINE: Müşterinin öfkeli olduğu zamanlarda onlara karşı nasıl yaklaşmak gerekir? Öfkemizi nasıl kontrol edebiliriz? 

Tolga Sasık: Şu unutulmamalıdır ki kadınlar kuaföre güzel, bakımlı olmak ve kendini daha iyi hissetmek için giderler. Eğer müşteri gerginse rahatlatıcı nazik konuşmalar yapmak, ikramda bulunmak iyi gelecektir. Zira kuaförde yaşanacak sıra, gecikme istenilmeyen kesim gibi  durumlar müşterinin daha da gerilmesine yol açacaktır.

HAIRiST ONLINE: Müşterinin kalbini kazanmak için neler yapılması gerekir?

Tolga Sasık: Ona kuaförü gibi değil sırdaşı, dostu gibi yaklaşmak önemlidir. Her kadın hep bildiği ve güvendiği kuaföre gitmek ister. Sadece çok acil bir işi varsa sıra beklemeyeceği başka bir kuaförde en fazla fön çektirir. Ancak asıl bakım için daima bildiği kuaförü tercih eder. İşte tercih edilen olmanın altında yatan sır ise kuaför-müşteri ilişkisinden dostluk ilişkisine geçiş yapabilmektedir. Benim eşimin kuaförünü ben hayatımda sadece 2 kez gördüm. Biri biz evlenirken nikahta saçını yaptığı eşime evlendiğimizi kutlamak için altın takmak için geldiğinde, diğeri ise çocuğumuz olduğunda hastanede yine “Maşallah” altını getirdiğinde… Sizce neden eşim, annesi ve şimdi kızım 3 kuşaktır aynı kuaföre gidiyorlar dersiniz?

HAIRiST ONLINE:  Salonlarda müşteriye rakibinizi kötülememek kuaföre ne kazandırır?

Tolga Sasık: Hiçbir şey kazandırmayacağı gibi “kadınlar dedikodu sever” gibi bir varsayımdan yola çıkılarak yapılacak başka müşteriler hakkındaki olumsuz değerlendirmeler de çoğu zaman en az rakibi kötülemek kadar olumsuz sonuç vermektedir. Evet kuaför sırdaş olmalı ama bu gündelik hayatla sınırlı kalmalıdır. Müşteriler o koltuktan kalktığında “kimbilir benim arkamdan neler konuşuyor?” diye düşünmemelidir.

HAIRiST ONLINE: Kuaförün saç ve kozmetik ürünlerini müşteriye pazarlarken ne tür satış teknikleri kullanmalarını önerirsiniz?

Tolga Sasık: Öncelikle referans ve deneyim çok önemli. Bir defa pazarlamacı gibi görünüp müşteriyi irite etmemeye özen göstermelidir. En iyi yöntem o sırada salonda olan veya müşterinin de tanıdığı başka bir müşteriye  yapılmış olan uygulamanın olumlu sonuçlarından bahsederek olumlu referans göstermektir.

Tolga Sasık’a paylaştığı bilgilerden ve fayda sağlayacak düşüncelerinden dolayı çok teşekkür ederiz.  

Eğitime adanan çeyrek asır: Kariyer Eğitim Kurumları

0

Kuaförlüğü ve eğitim kalitesini farklı bir düzeye taşıyan, eğitim kalitesi ve içeriğinin yanı sıra sektörle kurduğu bağlarla dikkat çeken Kariyer Eğitim Kurumları’nın kurucuları Güler Selamet, Fatih Aktel ve marka yüzü Serkan Selamet ile görüştük.

Güler Hanım öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kuruluş aşamasından bahseder misiniz?

Güler Selamet: Kız Teknik Lisesi Moda bölümünde eğitim aldım ve öğretmenlik yapmak üzere yola çıktım. Türkiye’de verilen mesleki eğitimlerin sektöre hizmet etmediğini gördük ve burada bir eksiklik olduğunu anladık. 25 yıl önce bu gözlemimi kardeşimle paylaştım. Birlikte bu ihtiyacı gidermek üzere Kariyer Eğitim Kurumu’nu kurduk.

Kaç öğrenci ile başladınız ve kuaförlük bölümüne talep nasıl oldu?

Güler Selamet: Yirmişer kişilik 3 sınıfla başladık. Bakırköy’de açtığımız şube moda üzerine ilerliyordu. Dört yıl sonra Şirinevler’de güzellik uzmanlığı, kuaförlük gibi kozmetik bölümlerini de moda eğitimlerimizin üzerine ekledik.

1994 yılında kozmetik bölümünü geliştirmek için Almanya’da birçok okul ile çalıştık. Orada eğitim almış olan kişilerle burada eğitimlerimizi devam ettirdik. Yurtdışındaki eğitim kurumları ile çalıştık. Altyapıyı kurmak çok önemliydi. Her meslek grubunun yaptığı işin eğitimini alması gerekir. Bunun için Türkiye’deki meslek gruplarını inceledik. Hangi meslek gruplarının eğitime ihtiyacı olduğunu araştırdık. Tekstil ve kuaförlük birbirini tamamlıyor. Kariyer Eğitim Kurumlarını moda odaklı bir eğitim kurumu olarak konumlamak istedik. Kuaförlüğün yanında makyaj, cilt, el ayak bakımına da çok önem verdik.  Üçüncü şubeyi sadece güzellik ve kozmetik üzerine açtık.

Kuaförler sizin verdiğiniz eğitimlerle ilgili ne diyorlar? Onlara bir taraftan rakip de yetiştiriyorsunuz. Bir taraftan da insan kaynağı sağlıyorsunuz?

Güler Selamet: Öğrencilere kuaförlük mesleği nedir, iyi bir kuaför nasıl olur, kuaförlük mesleğinde iletişim nasıldır, müşteriyi nasıl karşılaması gerekir, randevu nasıl alınır, nasıl konuşulur; bunları öğretiyoruz. Sadece saç kesme, saç boyama değil, karşılamadan, yaklaşımlara kadar tüm detayları anlatıyoruz. Kuaförlük mesleğinin tarihçesini anlatırız. Nereden başlamıştır? Bugünkü durumu nedir? Kuaförlük mesleğinde kullanılan malzemeleri tanıtırız. Öğrenciye saça işlem yaparken hangi ürün saça zarar verebileceğini, hangi işlemi yapmazsa saçın sağlığını koruyabileceğini anlatırız. Eğer kuaför bilgiliyse, hata yapmaz. Saç ve saç derisinin kimyasını öğrendikten sonra uygulamaya geçiyoruz. Önce kişiyi tanımayı görüyorlar. Kafa yapısı, boyun yapısı, kulak, burun, göz şeklini iyi gözlemleyip, tasarım yapmaları gerekir. Meslek gruplarına göre saç tasarımları farklıdır. Herkese her saçı tasarlayamazsınız. Kişilik analizi yapıldıktan sonra doğru saçı tasarlamayı öğreniyorlar.

Sizden mezun öğrencileri kuaförler beğeniyor mu?  

Serkan Selamet:  Kuaförlük mesleği yıllarca usta çırak ilişkisi ile geliştiği için, yıllarca bu işte uzmanlaşan bir çalışan profili var. Kariyer Eğitim Kurumlarında altı ayda alınan eğitim genellikle önemsenmiyor. Fakat usta çırak ilişkisiyle yetişen kuaför ancak 8 yıl sonra müşterinin saçına işlem yapabiliyor. Biz daha kompakt bir yapıda bunu öğrencilerimize veriyoruz. Böylece buradan mezun olan bir kişi uygulama yapar hale geliyor. Mezun olanlar iş sahasına çıktıklarında kimisi kendi salonunu açıyor, kimisi de mevcut salonlarda bir adım önde hemen çalışmaya başlıyor. En önemli nokta ise bu işi yapmak için kendilerine yatırım yapıyor olmaları.

Sizden mezun olanların yüzde kaçı kuaför salonlarında çalışıyor?

Serkan Selamet:  %85’i sektörde çalışıyor. %15’i de kendi salonunu açmak isteyen öğrencilerden oluşuyor ya da mesleki gelişimi için bize gelip, çalıştığı salonda devam ediyor.

Kariyer Eğitim Kurumlarında kuaförlük eğitimi almış olmak neyi ifade eder?

Serkan Selamet:  İmajı, kültürel gelişimi ifade eder. Biz öğrencilerimizi sadece kültürel anlamda geliştirmiyoruz. Aynı zamanda onları vizyoner anlamda da geliştiriyoruz. Teknik anlamda gelişmiş, özgüvenli insanlar buradan çıkarlar.

Sektöre mesajınızı öğrenebilir miyiz?

Serkan Selamet: Bugün nasıl dünyada Vidal Sassoon, Toni&Guy bir ekol ise bizim de ekol olma hedefimiz var. Türk Kuaförleri bunu sahiplenirse biz de Türk ekolünü yaratmış oluruz. Sektörün de buna destek olmasını istiyor, okuyucularınızı şubelerimize bizi daha iyi tanımaları için davet ediyoruz. 

Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi  Haziran – Temmuz sayısında bulabilirsiniz. 

Geleceğin kuaförleri yetişiyor!

0

Kültürleri meslekleri buluşturan proje: Leonardo da Vinci

Güngören Meslek Eğitim Merkezi Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri bölümü öğretmenleri, Avrupa Birliği kapsamında Polonya, İspanya ve İngiltere’de öğretmen ve öğrencilerin buluştuğu bir proje gerçekleştirdiler.

İspanya’dan sonra ikinci buluşma noktası olan İstanbul’da gerçekleşen işbirliği çerçevesinde kesim eğitiminde Pivot Point’ten Yusuf Koçyiğit, masaj eğitimi için Osteopat İbrahim Mayda, kalıcı makyaj eğitimi için Hayat Kozmetik, Radyoterapi eğitimi için Bülent Ustaoğlu ve renklendirme için Wella Professionals projeye destek oldu.

Sektörün getirdiği yeniliklerin kültürlere göre farklılıklarını deneyimlemek üzere keşfe çıkan öğrencilerin vizyonları genişlerken, özgüvenleri arttı. Projenin detayları hakkında Ayşe Özkan, Hanife Toprak, Ayşegül Topal ve Okul Müdürü Mehmet Duran Ergez ile gerçekleştirdiğimiz röportajları ve daha fazlasını Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz.

Çizgi Saç Tasarım’dan 2014 Saç Trendleri

0

2014 İlkbahar Yaz saç trendleri için Çizgi Saç Tasarım doğallığı ve örgüyü ön plana çıkarıyor.

Altın renginde metalik aksesuarlar bu sezonun olmazsa olmazı…

Saç: Çizgi Saç Tasarım

Fotoğraf: Hakan Çırak

Haute Couture: Anjea Ds

Model: Larissa Gacemer

Retouch: Muhammet Bilgihan

Assistant: Kemal Çelik

Ürünler: Scwarzkopf Professional

Okul-Sektör projesinde sertifikalar verildi

0

Artistik Kuaförler Derneği öncülüğünde İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile imzalanan protokol çerçevesinde en geniş katılımlı okul-sektör işbirliğine ilişkin sertifika töreni İstanbul Sultan Ahmet Suphi Paşa Ticaret Meslek Lisesi Konferans Salonu’nda gerçekleşti.

Proje bünyesindeki pilot okullardaki öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul müdürlerinin katıldığı İl Milli Eğitim Müdürü Erol Er’in açılış konuşmasını yaptığı törende sertifikalar öğrencilere eğitim veren kuaförler tarafından sunuldu.

AKD Başkanı Hakan Köse, dergimizin Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel, AKD Eğitim Komisyonu Başkanı Habip Örs, Eczacıbaşı-Schwarzkopf Pazarlama Müdürü Güneş Şenkal ve Yöntem Profesyonel adına Satış-Pazarlama Direktörü Ahmet Kutlu’nun törende yaptığı konuşmaları ve daha fazlasını Estetica Dergisi  Haziran – Temmuz sayısında bulabilirsiniz.

Mehmet Tatlı Ekibi’nden Büyülü Gelin Saçları

0

Kadınsı, lüks, sofistike ve romantik

Her gelinin ulaşmak istediği bir hayali vardır. Bu özel güne özel olmak… Ama ortak nokta: Aşk… Bulutlarda gezmek için yeter. “Evet” günü için dört farklı saç tasarımı. Önemli olan ilk bakışta göz kamaştırmak. Daha sonra alyansların takılmasını bekleren yaşanan mutluluk anı.

Saç, Makyaj: Mehmet Tatlı Kreatif Takımı
Fotoğraf: Özgür Topkan (Hoppala Ajans)
Makyöz: Asiiui Mfiuiiu
Styling: Ayşe Sözmez (Hoppala Ajans)

Türkiye’nin markası Filiz Çelik-Alpeda

0

Türkiye'nin markası Filiz Çelik-Alpeda

Köklü geçmişi parlak geleceğine ışık tutan saygın ve kaliteli bir marka olan Filiz Çelik-Alpeda’nın genç temsilcileri Alper Çelik ve Eda Çelik Ağırman ile konuştuk.

Estetica: Bir aile şirketi olarak görev dağılımınız nasıl? Nasıl çalışıyorsunuz? Zor olmuyor mu?

Eda Çelik Ağırman: Bir aile şirketi olsakta işlerimizi kurumsal bir çerçevede yürütmeye özen gösteriyoruz. Aile bireyleri olarak hepimizin sorumlu olduğu departmanlar ve görevler bulunmakta. Ailenizle iş yapmak çok zevkli aslında, zaman zaman problem de oluyor ancak kolay aşıyoruz. Bunu her aile şirketinde görmek zor ama Filiz Çelik Ailesi olarak çok uyumlu olduğumuzu söyleyebilirim.

Estetica: Kuaför salonları size nasıl ulaşıyor? Sipariş ve teslimat süreci nasıl işliyor?

Alper Çelik: Müşterilerimizin bize ulaşabilecekleri birçok kanal var. Filiz Çelik olarak tüm Türkiye’de bayiler kanalıyla satış yapan bir firmayız. Ayrıca özellikle projeli işler konusunda müşterilerimize direkt olarak destek verdiğimiz fabrika saha satış danışmanı arkadaşlarımız bulunmakta. Bu arkadaşlarımız talep olması durumunda Türkiye’nin neresinde olursanız olun en kısa sürede size ulaşarak ihtiyaçlarınızı karşılamak ve size en iyi hizmeti vermek için görevlendirilmişlerdir. Müşterilerimiz istek ve taleplerini yukarıda bahsetmiş olduğumuz kanallardan bizlere ulaştırabilirler. Teslimat süreleri ise ürünlerin standart ürünler ya da kişiye özel olmasına göre değişmektedir. Ancak şunu söyleyebilirim ki Filiz Çelik olarak temin sürelerine uyum en çok üzerinde durduğumuz konulardan biridir. Bu konuda 2013 ortalamamız % 97 olarak gerçekleşmiştir. Bu da birçok ürünü müşteri talepleri doğrultusunda yapan bir firma olarak çok iyi diyebilirim.

Estetica: Her salonun ihtiyacı ve beklentileri farklı olabiliyor. Buna nasıl cevap verebiliyorsunuz?

Alper Çelik: Bu konu diğer rakip firmalardan en çok ayrıştığımız ve başarılı olduğumuz konu diyebilirim. Günümüzde artık standart kalıplara sokulmuş ve esnek olmayan firmaların yaşama şansı olmadığını düşünüyorum. Buradan hareketle müşterilerimizin her birinin kişisel zevkleri ve finansal durumlarına göre arzuladıkları çözümleri buldukları bir hizmet anlayışını benimsemiş bulunmaktayız. Ayrıca tüm üretim alt yapımız esnek ve kişiye özel tasarımlar yapabilecek şekilde tasarlanmıştır. Buda müşterilerimize günümüzdeki loft, modern, minimalist, avangard, retro gibi değişik mimari tarzlarda tasarlanmış salonları sunma fırsatı veriyor bizlere.

Alper Çelik ve Eda Çelik Ağırman’ın markalaşma sürecinde salonlara önerileri, salon yenileme veya yeni bir salon yapımı için en doğru zamanlama için nelere dikkat edilmesi gerektiği,  salon tasarımının bu noktadaki önemi hakkındaki düşünceleri ve daha fazlasını  Estetica Dergisi  Haziran – Temmuz sayısında bulabilirsiniz.