Ana Sayfa Blog Sayfa 404

Oğlum olsa…

0

Başlangıcı ve sonu benzerliklerle dolu sektörde usta-çırak öyküsünün ana amacı yeni nesillere iyi örnekleri aktarabilmek, geçmişin yanlışlarını bugün görüp geleceği doğru inşa etmek. Herkesin benzerlikler gösteren acı-tatlı bir hikâyesi var. Bu hikâyelerin içerisinde örnek alabileceğimiz doğrular-yanlışlar varsa, “bugün olsaydı farklı yapardım” diyebilecek olgunlukta ustalar, baba-oğul duygusunu hala taşıyan geçmişin çırakları bugünün ustaları varsa o hikâye özeldir…

“14 yaşında Ankaralı Naim Yarıcı ustanın yanında çalışmaya başladım. Her zaman yarı baba olarak sayarım. Halen görüşürüz, hayatıma pek çok şey katmıştır. Her bayram ziyaretine giderim.” sözleriyle ustasına olan saygısını dile getiren Hüseyin Aykın’ın karşısında bir zamanlar birlikte farklı hayaller kurduğu; ortaklık hedefi bulunan Mustafa Demirbağ ile yeğeni Mehmet Kaya ve salona sonradan katılan Erhan Tunç var. Hikâye diğer hikâyelerle pek çok benzerlikler gösterir: Başarılı bir usta, yanında çalışkan bir genç, alternatif olarak her zaman sigorta görevi gören ve işten başka bir şey görmeyen bir yeğen ve onlarla bir arada olan bir başka çalışkan iş arkadaşı. Her şey güzel giderken gün gelir her şey alt üst olur… Geçirilen o güzel zamanlar, hedeflenen o güzel yıllar, büyüme hedefleri bir anda yok olur gider ve giderken de dostluğu, ilişkiyi ve zamanla bütün iletişimi de götürür. Götürür götürmesine ama geçirilen o güzel günler, saatler ve anlar asla unutulmaz… Hedefe ulaşılmasa da o hedefin hayalini kurmuş olmak bile bugün bir araya gelmek için yeterli bir sebep. Hele bir de yürekte sevgi ve saygı varsa…

“5 Mayıs 1974’te askerliğimi tamamladıktan sonra kendi salonumu açtım. Tam 40 yıl olmuş. Yapı itibariyle minyon, askerden yeni gelmiş biri girdi kapıdan içeri. İlk gördüğümde gözleri ışıl ışıl birini gördüm ve işte o zaman Mustafa Demirbağ’la başladık.” diye anlatıyor Hüseyin Aykın ilk karşılaşmaya ilişkin kalan izleri. “Hüseyin Aykın’ın yanında çalışmaya başlamak benim için çok özeldi. Çok mutlu oldum. Benim için şu anda da sürdürdüğüm farklı bir segmente geçiş oldu. Lüks bir salonda çalışmaya başlamış oldum. Çalışmak için Antalya’da tercih edilecek, arzulanacak çok önemli bir yerdi.” sözleriyle o günlere gidiyor Mustafa Demirbağ ve ekliyor; “Mehmet zaten salondaydı. Daha küçüktü o zaman.” Hüseyin Aykın’ın babasından rica etmesiyle salona katılmış. Erkek berberliği yaparken akrabası olan Hüseyin Aykın’ın isteğiyle salona katılıyor ve onun yanında bayan kuaförlüğüne başlıyor. Hikayenin devamını Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Ali Kırıktarak

0

Kasım ayı jüri üyelerinden Ali Kırıktarak, yarışma hakkında görüşlerini ve katılımcıların tasarımlarını eklerken nelere dikkat etmesi gerektiğini paylaştı. Kulak verin!  

Ali Kırıktarak

HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışmasına katılımın yüksek olması mesleğe verilen değeri gösteriyor. Bu da beni inanılmaz mutlu etti. Benim zamanımda dijital ortamın sunduğu fırsatlar olmadığı için kendi çabalarımla ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak mesleki açıdan kendimi geliştirdim. Gençlerin bu yarışmanın sağladığı faydayı çok iyi değerlendirmesi gerekiyor. Türkiye’de kuaförlüğün geleceği açısından bizim gençlere sahip çıkmamız gerekiyor. Ben gençlerden çok ümitliyim. Bu yarışma ile biz de sektörü ileri taşımak için tasarımları değerlendirerek, gençlere yön verme şansı bulduk. Yarışmada jüri üyesi olduğum için çok mutluyum ve bundan kıvanç duyuyorum. Değerlendirdiğimiz 388 fotoğrafın hepsi birbirinden güzeldi. Başvurular arasında gece ve gündüz kullanılabilecek saçlar yer alıyordu. Baloya ve ya düğüne giderken yapılacak saçlar da, sade tasarımlar da başvurular arasında yer alıyordu. Çok güzel saçlar tasarlanmıştı. Fakat bazı fotoğraflarda kıyafetler tasarlanan saçları geri planda bırakıyordu. Katılımcıların çektikleri fotoğraflara dikkat etmesi gerekiyor. Ben oyumu salonda uygulanabilir, sokak stilini yansıtan tasarımlardan yana kullandım. Gelecek aylarda yarışmacıların daha sade tasarımlar ile yarışmaya katılmalarını tavsiye ediyorum.

Eğitim dosyası: Metin Bahçecik

0

Metin Bahçecik kuaförlük sektöründe eğitim hakkında ne düşünüyor?  

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sektörde hepimize usta öğreticilik belgeleri dağıtıldı. Bu tabii ki herkesin eğitmen olduğu anlamına gelmez. Benim için iyi bir eğitmen olmak iyi bir eğitimden geçmek demektir. Benim de usta öğretici diplomam var ancak eğitmen olduğumu tabii ki söyleyemem.

Eğitmen dediğimiz zaman pedagojiden, psikolojiden ve davranış biçimlerinden söz etmemiz gerekir. Bizim yaptığımız 40 yıllık mesleki deneyimin paylaşımı ve pratiklerin paylaşımı oluyor. Olması gereken sadece salonda yapılan saçların paylaşılması değil, neden yaptığını anlatabilmektir. Bilgi birikimleri paylaşılabilir. Eğitimleri veren kişilerin “eğitimcinin eğitimi” programına katılmaları şart. L’Oréal Professionnel’in ekibimizdeki eğitmenlere vermiş olduğu bu eğitimin öneminin altını çizmek istiyorum. Eğitimle ilgili daha ciddi yollar var ve tabii ki daha metodik olmalı.

Kuaför meslektaşlarımız da katılacakları eğitim seçimlerini bu çerçevede yapmalılar. Çok iyi bir kuaför olmak demek iyi eğitmen olmak anlamına gelmiyor. Metin Bahçecik’in Türkiye’de eğitim yapısı hakkında düşüncelerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz.

Eğitim Dosyası: Damla Arı

0

Topuz uzmanı Damla Arı kuaförlük sektöründe eğitim hakkında ne düşünüyor?

İyi bir eğitimci olmanın kriterleri, güncel olabilmek ve pratik bilgilerle gençleri mesleğe kazandırabilmektir. Türkiye’de kuaförlük sektöründe eğitimci yetiştirmek konusunda ilerlemeler var. Kendini geliştirebilmiş, mesleğinde öne çıkabilen insanların bilgilerini aktarması mesleğin geleceğine yön verecek. Türkiye’de kuaförlük alanında eğitmenler yetiştiren kurumların gelişmesini isterim. Böylece biz de eğitimlere katılıp, mesleğimize daha çok fayda sağlayabiliriz. Damla Arı'nın Türkiye'de eğitim yapısı hakkındaki düşüncelerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

Eğitim Dosyası: Cem Ardıç

0

Topuz uzmanı Cem Ardıç eğitim furyası hakkında ne diyor? 

Eskiden sektörde eğitimler bugün olduğu kadar yaygın değildi. Türkiye’de eğitim veren büyük firmaların desteği ile kuaförler olarak teknik anlamda daha bilinçli hale geldik. Eğitim verebilmek için yeterli donanıma sahip olmak gerekiyor. Teknik bilgi büyük firmaların desteği ile oluşuyor. Sosyal medya ile beraber eğitim furyasında büyük bir artış söz konusu. Fakat zaman içerisinde iyi olanlar kalacaklar. Cem Ardıç'ın eğitim furyası hakkında düşüncelerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

Eğitim dosyası: Arca Acar

0

Arca Acar eğitim furyası hakkında ne düşünüyor?

Sektörde eğitimin bir standardı olması gerekiyor. Branşlaşma kesinlikle şart. Bir alanda eğitim veren bir kuaför her alanda boy göstermemeli. Kendi branşında devam etmesi ve kesinlikle bu işin okulundan ya da akademisinden mezun olması gerek. Aksi durumda salon hayatında iyi bir kuaför olup, tesadüfen bir kaç kere yolu sahneyle buluşan biri, kendini eğitmen olarak tanımlamamalıdır. Ama maalesef Türkiye’de durum bu şekilde.

Profesyonel firmalar dışında orta ölçekli firmalar iyi bir çalışanını eğitmen olarak sunabiliyor. Bana göre bu bilgi kirliliğine neden oluyor.

Arca Acar’ın eğitim furyası hakkında görüşlerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz.  

Eğitim dosyası: Adnan Serter

0

 Adnan Serter eğitim furyası hakkında ne düşünüyor? 

Türkiye’de kuaförlük sektörü yıllardır usta çırak ilişkisi ile yürüyordu. 2001 krizinden sonra büyük firmaların verdiği ürün eğitimleri ve yurt dışı kaynaklı lokal eğitimler yaygınlaştı. Eğitim talebi fazla olmaya başlayınca eğitmen talebi ortaya çıktı. Tabii eğitime ihtiyacımız olduğunu fark etmemiz gelişimimiz için mükemmel bir mihenk taşı oldu. Çünkü daha önce herkes kendini en iyi sanıyordu ve kendini gelişime kapatıyordu. Şimdi ise herkes birbirinden yeni bir şeyler görmek için can atıyor.

Kuaförlerin tek amacı var o da daha iyi olmak. Bu duygu Türk kuaförlüğünü bir revizyona sokmaya başladı. Eğitim seçiminde iyi ile kötünün ayrılması gerektiğini düşüyorum. Çünkü sektörde ciddi bir eğitim ve eğitimci kirliliği söz konusu. 

Adnan Serter’in eğitim furyası hakkında görüşlerini Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz.

Ayın Kuaförü Yarışması Kasım Ayı Birincileri

0

Genç jenerasyona salonda tasarladıkları saçların fotoğraflarını çekerek, Türkiye’nin Kuaförlük ve Saç Tasarım portalı HAIRiST ONLINE’ın Sizden Gelenler bölümünde paylaşabilme fırsatı sunan ve bunu ödüllendiren AYIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI Ekim ayında 226 başvuru ile açılışını yapmıştı.  

Ali Kırıktarak, Gülay Tiran, Necdet Yazıcı, Yıldırım Özdemir gibi sektörün tanınan isimleri, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet, Estetica Dergisi ve HAIRiST ONLINE Kuaförlük ve Saç Tasarım Portalı editörü Zeynep Taner Abacı ile Aveda Marka Müdürü Nazlı Altıpat, 01.10.2014- 22.10.2014 tarihleri arasında HAIRiST ONLINE’ın Sizden Gelenler bölümüne Kasım ayı yarışması için eklenen 338 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Kasım 2014 Kesim Kategorisi Birincisi

HATİKE SEDA ÖZER,Balıkesir

Seda Estetik ve Güzellik Merkezi

Kasım 2014 Renklendirme Kategorisi Birincisi

ORHAN ÇİNÜÇEN, Mersin

Kuaför Kenan ve Güzellik Salonu 

Kasım 2014 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

CAN ÖZCAN, Ankara

Paris Kuaför Can

Kasım 2014 Topuz Kategorisi Birincisi

CÜNEYT BAYRAMOĞLU, Kırklareli

Diva Hairdesign

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Bir sonraki yarışma 1 Aralık 2014'te… Hazırlanın…

Neler kazandılar:

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Matsuzaki Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso V3 MegaTurbo5500 ROSSO Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

Kimler Destekliyor?

AVEDA, DAVINES, ECZACIBAŞI-SCHWARZKOPF, ESTETICA DERGİSİ, GOLDWELL, KARİYER EĞİTİM KURUMLARI, KASHO MAKAS, L'OREAL PROFESSIONNEL, MATRIX PROFESSIONAL, MATSUZAKI MAKAS, PIVOT POINT TÜRKİYE, REVLON PROFESSIONAL, SEBASTIAN PROFESSIONAL, VENTOSO PROFESSIONAL HAIRDRYERS, WELLA PROFESSIONAL

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

Jüri üyeleri ne diyor? Serkan Selamet

0

Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet 

Yarışma genç yeteneklere çok büyük bir fırsat sağlıyor. Sektörün duayenlerinin siteye eklenen çalışmaları değerlendirmesi katılımcıları öne çıkarıp, değer kazandıran çok önemli bir kriter. İlerleyen zamanlarda yarışma çok iyi noktalara gelecektir. Eklenen çalışmalardan Türk kuaförlüğünün ne kadar iyi durumda olduğunu görüyoruz. Yurtdışında sektörü geliştirmek için geleneksel yarışmalar düzenleniyor. HAIRiST ONLINE, kuaförlere, sektörün yenilikçi trendlerine, dünyada tasarlanan en son saç koleksiyonlarına, eğitimlere, etkinliklere, salon yönetimi ve kişisel gelişim makelelerine, özgün salon tasarımlarına, moda sanat haberlerine ve sektörün önde gelen isimleri ile ilham veren röportajlara dijital ortamdan kolayca erişebilmelerini sağlıyor. Yarışmanın HAIRiST ONLINE Kuaförlük ve Saç Tasarımı gibi bir dijital platform üzerinden düzenleniyor olması ulaşılabilirliğini ve kalitesini artıracaktır. 

Jüri üyeleri ne diyor? Osman Çapa

0

Osman Çapa

Sektörde genç arkadaşlarımız mesleklerine değer verip, bu yarışmaya büyük bir hevesle ilgi göstermişler. Yarattıkları sanatsal çalışmaların görülmüş ve beğenilmiş olması yarışmayı kazanmasalarda onlara fayda sağlayacaktır.

Kuaförler yarışacakları kategorileri belirleyerek, hangi alanlarda öne çıktıklarını yansıtabilecekler.  Yarışmacılar saçlara emek vererek, çok güzel eserler yaratmış. Yarışmanın daha fazla kitleye ulaşacağını, bir sonraki yarışmalara da daha çok ilgi gösterileceğini düşünüyorum.