Ana Sayfa Blog Sayfa 387

Oğlum olsa…

0

Başlangıcı ve sonu benzerliklerle dolu sektörde usta-çırak öyküsünün ana amacı yeni nesillere iyi örnekleri aktarabilmek, geçmişin yanlışlarını bugün görüp geleceği doğru inşa etmek. Herkesin benzerlikler gösteren acı-tatlı bir hikâyesi var. Bu hikâyelerin içerisinde örnek alabileceğimiz doğrular-yanlışlar varsa, “bugün olsaydı farklı yapardım” diyebilecek olgunlukta ustalar, baba-oğul duygusunu hala taşıyan geçmişin çırakları bugünün ustaları varsa o hikâye özeldir…

“14 yaşında Ankaralı Naim Yarıcı ustanın yanında çalışmaya başladım. Her zaman yarı baba olarak sayarım. Halen görüşürüz, hayatıma pek çok şey katmıştır. Her bayram ziyaretine giderim.” sözleriyle ustasına olan saygısını dile getiren Hüseyin Aykın’ın karşısında bir zamanlar birlikte farklı hayaller kurduğu; ortaklık hedefi bulunan Mustafa Demirbağ ile yeğeni Mehmet Kaya ve salona sonradan katılan Erhan Tunç var. Hikâye diğer hikâyelerle pek çok benzerlikler gösterir: Başarılı bir usta, yanında çalışkan bir genç, alternatif olarak her zaman sigorta görevi gören ve işten başka bir şey görmeyen bir yeğen ve onlarla bir arada olan bir başka çalışkan iş arkadaşı. Her şey güzel giderken gün gelir her şey alt üst olur… Geçirilen o güzel zamanlar, hedeflenen o güzel yıllar, büyüme hedefleri bir anda yok olur gider ve giderken de dostluğu, ilişkiyi ve zamanla bütün iletişimi de götürür. Götürür götürmesine ama geçirilen o güzel günler, saatler ve anlar asla unutulmaz… Hedefe ulaşılmasa da o hedefin hayalini kurmuş olmak bile bugün bir araya gelmek için yeterli bir sebep. Hele bir de yürekte sevgi ve saygı varsa…

“5 Mayıs 1974’te askerliğimi tamamladıktan sonra kendi salonumu açtım. Tam 40 yıl olmuş. Yapı itibariyle minyon, askerden yeni gelmiş biri girdi kapıdan içeri. İlk gördüğümde gözleri ışıl ışıl birini gördüm ve işte o zaman Mustafa Demirbağ’la başladık.” diye anlatıyor Hüseyin Aykın ilk karşılaşmaya ilişkin kalan izleri. “Hüseyin Aykın’ın yanında çalışmaya başlamak benim için çok özeldi. Çok mutlu oldum. Benim için şu anda da sürdürdüğüm farklı bir segmente geçiş oldu. Lüks bir salonda çalışmaya başlamış oldum. Çalışmak için Antalya’da tercih edilecek, arzulanacak çok önemli bir yerdi.” sözleriyle o günlere gidiyor Mustafa Demirbağ ve ekliyor; “Mehmet zaten salondaydı. Daha küçüktü o zaman.” Hüseyin Aykın’ın babasından rica etmesiyle salona katılmış. Erkek berberliği yaparken akrabası olan Hüseyin Aykın’ın isteğiyle salona katılıyor ve onun yanında bayan kuaförlüğüne başlıyor. Hikayenin devamını Estetica Dergisi Ekim Kasım sayısında bulabilirsiniz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Ali Kırıktarak

0

Kasım ayı jüri üyelerinden Ali Kırıktarak, yarışma hakkında görüşlerini ve katılımcıların tasarımlarını eklerken nelere dikkat etmesi gerektiğini paylaştı. Kulak verin!  

Ali Kırıktarak

HAIRiST ONLINE Ayın Kuaförü yarışmasına katılımın yüksek olması mesleğe verilen değeri gösteriyor. Bu da beni inanılmaz mutlu etti. Benim zamanımda dijital ortamın sunduğu fırsatlar olmadığı için kendi çabalarımla ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak mesleki açıdan kendimi geliştirdim. Gençlerin bu yarışmanın sağladığı faydayı çok iyi değerlendirmesi gerekiyor. Türkiye’de kuaförlüğün geleceği açısından bizim gençlere sahip çıkmamız gerekiyor. Ben gençlerden çok ümitliyim. Bu yarışma ile biz de sektörü ileri taşımak için tasarımları değerlendirerek, gençlere yön verme şansı bulduk. Yarışmada jüri üyesi olduğum için çok mutluyum ve bundan kıvanç duyuyorum. Değerlendirdiğimiz 388 fotoğrafın hepsi birbirinden güzeldi. Başvurular arasında gece ve gündüz kullanılabilecek saçlar yer alıyordu. Baloya ve ya düğüne giderken yapılacak saçlar da, sade tasarımlar da başvurular arasında yer alıyordu. Çok güzel saçlar tasarlanmıştı. Fakat bazı fotoğraflarda kıyafetler tasarlanan saçları geri planda bırakıyordu. Katılımcıların çektikleri fotoğraflara dikkat etmesi gerekiyor. Ben oyumu salonda uygulanabilir, sokak stilini yansıtan tasarımlardan yana kullandım. Gelecek aylarda yarışmacıların daha sade tasarımlar ile yarışmaya katılmalarını tavsiye ediyorum.

Ayın Kuaförü Yarışması Kasım Ayı Birincileri

0

Genç jenerasyona salonda tasarladıkları saçların fotoğraflarını çekerek, Türkiye’nin Kuaförlük ve Saç Tasarım portalı HAIRiST ONLINE’ın Sizden Gelenler bölümünde paylaşabilme fırsatı sunan ve bunu ödüllendiren AYIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI Ekim ayında 226 başvuru ile açılışını yapmıştı.  

Ali Kırıktarak, Gülay Tiran, Necdet Yazıcı, Yıldırım Özdemir gibi sektörün tanınan isimleri, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet, Estetica Dergisi ve HAIRiST ONLINE Kuaförlük ve Saç Tasarım Portalı editörü Zeynep Taner Abacı ile Aveda Marka Müdürü Nazlı Altıpat, 01.10.2014- 22.10.2014 tarihleri arasında HAIRiST ONLINE’ın Sizden Gelenler bölümüne Kasım ayı yarışması için eklenen 338 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Kasım 2014 Kesim Kategorisi Birincisi

HATİKE SEDA ÖZER,Balıkesir

Seda Estetik ve Güzellik Merkezi

Kasım 2014 Renklendirme Kategorisi Birincisi

ORHAN ÇİNÜÇEN, Mersin

Kuaför Kenan ve Güzellik Salonu 

Kasım 2014 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

CAN ÖZCAN, Ankara

Paris Kuaför Can

Kasım 2014 Topuz Kategorisi Birincisi

CÜNEYT BAYRAMOĞLU, Kırklareli

Diva Hairdesign

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Bir sonraki yarışma 1 Aralık 2014'te… Hazırlanın…

Neler kazandılar:

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Matsuzaki Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso V3 MegaTurbo5500 ROSSO Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri

Kimler Destekliyor?

AVEDA, DAVINES, ECZACIBAŞI-SCHWARZKOPF, ESTETICA DERGİSİ, GOLDWELL, KARİYER EĞİTİM KURUMLARI, KASHO MAKAS, L'OREAL PROFESSIONNEL, MATRIX PROFESSIONAL, MATSUZAKI MAKAS, PIVOT POINT TÜRKİYE, REVLON PROFESSIONAL, SEBASTIAN PROFESSIONAL, VENTOSO PROFESSIONAL HAIRDRYERS, WELLA PROFESSIONAL

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

Jüri üyeleri ne diyor? Serkan Selamet

0

Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet 

Yarışma genç yeteneklere çok büyük bir fırsat sağlıyor. Sektörün duayenlerinin siteye eklenen çalışmaları değerlendirmesi katılımcıları öne çıkarıp, değer kazandıran çok önemli bir kriter. İlerleyen zamanlarda yarışma çok iyi noktalara gelecektir. Eklenen çalışmalardan Türk kuaförlüğünün ne kadar iyi durumda olduğunu görüyoruz. Yurtdışında sektörü geliştirmek için geleneksel yarışmalar düzenleniyor. HAIRiST ONLINE, kuaförlere, sektörün yenilikçi trendlerine, dünyada tasarlanan en son saç koleksiyonlarına, eğitimlere, etkinliklere, salon yönetimi ve kişisel gelişim makelelerine, özgün salon tasarımlarına, moda sanat haberlerine ve sektörün önde gelen isimleri ile ilham veren röportajlara dijital ortamdan kolayca erişebilmelerini sağlıyor. Yarışmanın HAIRiST ONLINE Kuaförlük ve Saç Tasarımı gibi bir dijital platform üzerinden düzenleniyor olması ulaşılabilirliğini ve kalitesini artıracaktır. 

Jüri üyeleri ne diyor? Osman Çapa

0

Osman Çapa

Sektörde genç arkadaşlarımız mesleklerine değer verip, bu yarışmaya büyük bir hevesle ilgi göstermişler. Yarattıkları sanatsal çalışmaların görülmüş ve beğenilmiş olması yarışmayı kazanmasalarda onlara fayda sağlayacaktır.

Kuaförler yarışacakları kategorileri belirleyerek, hangi alanlarda öne çıktıklarını yansıtabilecekler.  Yarışmacılar saçlara emek vererek, çok güzel eserler yaratmış. Yarışmanın daha fazla kitleye ulaşacağını, bir sonraki yarışmalara da daha çok ilgi gösterileceğini düşünüyorum.

Jüri üyeleri ne diyor? Metin Bahçecik

0

Jüri üyelerinin yorumları: Metin Bahçecik

Yarışmanın gençleri salonlarda harekete geçireceğini ve sektöre çok büyük fayda sağlayacağını düşünüyorum. Çok pratik bir yarışma olduğu için katılımlar daha da artacaktır. Yapılan işlerin hepsi çok güzeldi. Fakat fotoğrafların biraz daha özenli çekilmesi önem taşıyor. Arka planın boş olması, müşterinin kıyafetlerinin sade olması, yaka ile saçın kapanmaması saçı ön plana çıkarıyor.

Yarışmacıların sahnede şovlarda gösterilen abartılı saçlar üzerine yoğunlaştıklarını gözlemledim. Kendini göstermenin yolu bence bu değil. Emek gösterilmiş olması çok güzel, fakat ben sokakta bu tip saçları hiç görmüyorum, bu yüzden tercihimi ticari saçlardan yana kullandım. Bizim salonlarımızdan daha çok sade, modern, kolay uygulanabilir, pratik saçlar çıkıyor. Katılımcılara günlük en iyi tasarladıkları saçlar, 2015’de yansıtacakları stiller ile yarışmalarını  tavsiye ediyorum.

Jüri üyeleri ne diyor? Hakan Kutlugün

0

Hakan Kutlugün

Bu projeyi duyduğum zaman sektör adına gururlandım. Öncelikle sürekli olmasını dilerim. Yeni jenerasyon sosyal medya konusunda çok aktif. HAIRiST ONLINE- www.hairist.com.tr  Saç Tasarım Portalı’nın Sizden Gelenler bölümüne eklenen çalışmaların Facebook ve Instagram kanalları üzerinden paylaşılması katılımcılara motivasyon sağlayacaktır. Ayın Kuaförü Yarışması’nın çok popüler olacağını ve daha da gelişeceğini düşünüyorum.

50. yılında Kérastase

0

50.yıl

Birbirinden özel ürünleriyle salonlara ve müşterilerine ışıltılar saçan, sektörün altın markası 50. yılını kutluyor.

Bu özel markanın 50. yılında Kérastase Marka Müdürü Neslihan Üner ile konuştuk ve bilgi aldık. İşte dolu dolu elli yıl…

Estetica: Kérastase’ı farklı kılan nedir?

Neslihan Üner: Kérastase 50 yıl boyunca bir adım önde olan bir marka. Yenilikçiliği ile zamana ve ihtiyaçlara ideal bir şekilde yanıt veriyor. Saçları güneşin etkilerinden koruyan ilk bakım serisi, saçları besleyen ilk bakım maskesi gibi birçok ilke imza atmış olması tesadüf değil…

Estetica: Kérastase bünyesinde toplam kaç ürün bulunuyor?

Neslihan Üner: Kérastase kendi içinde 4 farklı kategoriye ayrılıyor. Saç bakımı, saç derisine yönelik bakımlar, değerli yağlar ve styling. Bu kategorilerin alt kırılımlarına bakarak ürün serilerini gruplayacak olursak toplamda 12 farklı ürün serimiz var.

Estetica: Bu kadar ürünün satışında zorluklarla karşılaşmıyor mu salonlar?

Neslihan Üner: Kişiye özel teşhisin doğru yapılması çok önemli. Her sorunun çözümü farklı. Profesyonel ürünleri markette satılan ürünlerden ayıran en önemli özellik gerçek bir saç uzmanının doğru bir teşhisle öneride bulunması. Bunun için de olmazsa olmaz olan şey eğitim. Hangi saç tipi için hangi ürünleri önermek lazım, doğru teşhis nasıl yapılmalıdır, en doğru anlatım nasıl olmalıdır, hepsi çok  önemli ve eğitim olmadan doğru yapılamıyor. Bunu sağlayabilmek için 2013 yılından itibaren Kérastase olarak eğitime yaptığımız yatırımları artırdık, ayrı bir birim oluşturduk ve salonları birebir ziyaret ederek eğitim vermeye başladık. 2014 senesinde de eğitim sıklığımızı artırdık.

Estetica: Kérastase salonlarını farklı kılan özellikler nedir?

Neslihan Üner: Kérastase’ın bulunduğu salonlar Kérastase Danışman Salonları olarak geçer. Ve bu salonlar Türkiye’de örnek teşkil ediyorlar. Bizim amacımız ürün standını salonlara yerleştirmek değil aksine bulunduğumuz salonlardaki hizmet kalitesini yukarı çekmelerine yardımcı olmak, lüks deneyimini müşterilerine yaşatmak, salon dinamikleri konusunda (prim sistemleri, adisyon ortalamaları, vs.) danışmanlık vermek, salona trafik sağlamak ve tüm salon çalışanlarının eğitimlerini eksiksiz olarak tamamlamak. Böylece kendi müşterilerine daha profesyonel hizmet vermeleri konusunda destek olmaya çalışıyoruz.

Estetica: Salonlara yönelik çok özel programlarınız var. Kérastase’ın bu anlamda salonlara katkılarını anlatır mısınız?

Neslihan Üner: Kérastase olarak yılda 2 farklı birliktelik seyahati düzenliyoruz. Biri salon yöneticilerinin katıldığı Kérastase Kongresi. Bu kongrenin amacı iş ortamından uzakta birlikte olmak, farklı konuları paylaşmak ve aynı zamanda dünyanın farklı yerlerindeki Kérastase Danışman Salonları’nı ziyaret ederek kuaför mesleğinin farklı kültürlerde nasıl uygulandığını görmek ve vizyonu genişletmek. Diğer birliktelik seyahatimiz ise Kéragenç Organizasyonu’muz. Bu sene 19.’sunu gerçekleştirdiğimiz bu organizasyon, salon çalışanlarını bir araya getirmek, Türkiye’nin dört bir yanından gelen aynı sektörde başka şehirlerde çalışan genç insanların aralarındaki network’ü kuvvetlendirmek, mesleki paylaşımlarda bulunmak ve tabii ki Kérastase marka bağlılığını geliştirmek. Ve her iki seyahat de pazarlama ekibinden satış ekibine tüm Kérastase ailesi olarak katılıyor ve birebir fikir alışverişinde bulunuyoruz… Neleri iyi yapıyoruz, nelerde daha iyi olmalıyız, sıkıntılar nedir, bunları anlamadan bilmeden daha iyisini yapabilmek mümkün değil. Birçok güzel fikir bu seyahatlerde yapığımız fikir alışverişlerinden çıkmıştır, bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Estetica: Ve yeni ürünler.

Kısa süre içerisinde pek çok yenilikle karşılaştık. Neler söyleyeceksiniz?

Neslihan Üner: Kérastase 50. yılında devrim niteliğinde yepyeni bir teknoloji ile karşınızda: Discipline Serisi ki Kérastase bu seriyle keratin bakımını yeniden yarattı. Bu seri saçları pürüzsüzleştirerek, disiplin altına alan ve salonlarda uygulanan ilk morpho-keratin bakımı. Saçlarda kimyasal bir etki yaratmadan 10 şampuanlamaya kadar kalıcı bir kontrol sağlayan yepyeni bir salon servisi. Discipline Serisi, aynı zamanda ihtişamlı ev bakım ürünleriyle birlikte kadınlara eşsiz bir deneyim sunuyor. Kullanım kolaylığı sağlayan ürünleriyle fön ve şekillendirme süresini azaltırken, neme ve elektriklenmeye karşı 72 saat koruma sağlıyor.

Kérastase 50 yıl için özel haberin detaylarını Estetica Dergisi Eylül Ekim sayısında bulabilirsiniz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Erkan Güzel

0

Estetica Dergisi Genel Yayın Koordinatörü Erkan Güzel

Projenin mimarı olan editörümüz Zeynep Abacı'dan bu fikir geldiğinde heyecanlandım ve hemen destekledim. Çünkü işimiz heyecan ve tutkuyla dolu. Nitekim başvuran tasarım sayısına baktığımızda da bunu görüyoruz. Sektörün prestijli markalarının da yarışmayı desteklemesi ve yarışmacıları adeta hediye yağmuruna tutması çok önemliydi.

Değerlendirme konusu hassas bir konu. Ancak jüri üyelerinin seçiminin tabii ki rastlantı olmadığının altını çizmek isterim. Hangi fotoğrafın kime ait olduğunu bilmeden yapılan bir değerlendirme var ki yayın grubu olarak bu konulara gösterdiğimiz özeni anlatmama gerek olmadığını düşünüyorum.

Her ay değişen bir jüri grubu var. Sektörün kucakladığı, sektörün sahiplendiği ve sektörün alkışladığı bir proje olmasından dolayı çok mutluyum. Önümüzdeki aylarda neler geleceğini ve sonuçlarını çok merak ediyorum. Her ay yeni birincileri alkışlayacak olmaktan dolayı çok mutluyum.

Jüri üyeleri ne diyor? Ali Gür

0

Heyecan ve tutkunun dijital ortamda ateşlendiği HAIRiST Online Ayın Kuaförü Yarışması Ekim ayı jüri üyeleri değerlendirdikleri çalışmalar üzerine kuaförlere yol gösterecek yorumlarını yaptılar.

Ali Gür

Yarışmacılara ve salon sahiplerine kazanç sağlayacak Ayın Kuaförü Yarışması’nın düzenleniyor olması beni çok duygulandırdı. Çünkü ben de kendi salonlarımda çalışanlarımın motivasyonunu artırmak amacıyla Ayın Kuaförü’nü seçiyordum. Türk kuaförlerinin yönlendirilmeye ve motivasyona çok ihtiyacı var.

Kuaförün güzel bir saç taradığında takdir görmesi ve bunun ödüllendirilmesi kişinin özgüvenini artırıyor ve değer kazandırıyor. Müşterinin karşısında ne istediğini ifade edebilmesi, sanatını nasıl yaptığını göstermesi gerekiyor. Yarışma için hazırlanırken, kuaförlerin beyninde şimşekler çakacak. Yarışma deneyimi yaşayan bir kuaförün belirli bir seviyeye çıkabilme potansiyeli var. Bütün kuaför arkadaşlarımı yarışmalara katılmaları için teşfik ediyorum. Derece kazanmaktan öte nasıl bir vizyonla ne yaratacağını bilmek ve kendini geliştirmek önemlidir. Bunun için tüm arkadaşlarıma mutlaka HAIRiST Ayın Kuaförü Yarışması’na katılmalarını söylüyorum.

Katıldıkça kafalarında farklı pencereler açılacak. Kazananlar müşterilerine Ayın Kuaförü yarışmasında derece aldıklarını söyledikleri zaman prestijleri de artacak. Ben salonlarımda Ayın Kuaförü yarışmasını yaptığım zaman altın dağıtıyordum ve bunu Ali Gür dergisinde yayınlıyorduk. Bunu anımsadım. Bu yarışma ile çok güzel şeyler ortaya çıkacak. İlk adım atıldı. Bundan sonra geleceğe bakmak lazım.