Ana Sayfa Blog Sayfa 386

Sonbaharda dökülen yapraklar gibi

0

Sonbaharda dökülen yapraklar gibi…

Bir insanda ortalama 100 bin adet saç folikülü (saçın içinde büyüdüğü yapı) vardır. Bu sayı doğumda sabittir ve daha sonra artırılması mümkün değildir.

Her bir saç folikülünden bir saç çıkar ve her saç da ortalama 2-7 yıllık bir ömre sahiptir. Dökülme evresine giren saç, saç folikülü ile olan bağlantısını kaybeder ve iki, dört ay içinde dökülür. Bu süre, saça yapılan, tarama, fırçalama, yıkama işlemleri ile daha da kısaltılabilir ama uzatılamaz. Bu sürenin sonunda saça hiçbir şey yapılmasa bile saç kendiliğinden kayıp düşecektir.

Sonbaharda dökülen yapraklar gibi

Dökülen saçın yerine saç folikülünden yeni saç üretilir. Normal günlük saç dökülme oranı yaklaşık 100–150 saç telidir. Mevsimsel değişimler ise sayıyı iki kat arttırabilir.

Sonbaharda yaşanan yoğun saç dökülmesi probleminin nedeni, mevsimsel değişmedir. Bu dönemde saç dökülme oranları 2 katına çıkabilir. Eğer kalıcı bir saç dökülme sorunu yaşanmıyorsa sonbahar mevsiminde dökülmeye başlayan saçlarını yerini yenileri alacaktır. Sonbaharda saç dökülme süresi, sağlıklı bir kişide 2 – 3 hafta kadar sürmektedir. Mevsim geçişlerine bağlı olarak yılda 3 kez tekrarlayan saç dökülmesinin süresi 2 ayı aşıyorsa hemen bir doktora başvurulmalıdır.

Sonbahar döneminde neler yapılmalıdır:

Beslenmenin saçları da etkilediği unutulmamalıdır. Düzenli ve sağlıklı beslenme sonbaharda dökülen saçların toparlanmasına yardımcı olur. Bu dönemde öğünlerdeki vitamin ve mineral oranlarına özellikle dikkat edilmelidir.

Dökülmeye karşı, düzenli saç bakımı yaptırılmalıdır.

Saç dökülmesine karşı etkili saç ürünleri kullanılmalıdır. Hangi bakım ürünlerinin kullanılması gerektiği konusunda kuaförlerden yardım isteyiniz.

Yazan: Gülgün Biçerel

İlham veren dokular

0

Kesimi öne çıkaran dokular

Kısa saç kesiminde özgün tasarımlar yaratmak uzun saça göre daha zordur. Farklılaşmak, küçük ayrıntılar ile bütünlük ile uyum sağlayarak yenilikçi stiller oluşturmak özgün olmayı gerektiriyor. Fransız kuaför Raphaël Perrier’ın özgün saç kesim tekniğinden ilham alabilirsiniz.

Saç: Raphaël Perrier

Topuzun ustası: Christophe Gaillet

0

Topuzun ustası: Christophe Gaillet

Eğitimlerinde kuaförlerin teknik ve artistik becerilerini açığa çıkaran topuz uzmanı Christophe Gaillet L'Oréal Professionnel’in düzenlediği uygulamalı topuz eğitiminde yer aldı.

Eğitimin ilk ayağında; Christophe Gaillet, basit ve kuaför salonlarında çok rahat uygulanabilecek 4 topuz modelini, eğitime katılanlar için adım adım sahnede sergiledi.

Şık ve sofistike görünüme sahip topuzların, basit tekniklerle;  kolay bir şekilde yapılabilmesi eğitimin temel amacını oluşturuyordu. Eğitimin ikinci ayağında ise katılımcılar, Gaillet’nin yönlendirmeleri ile cansız mankenler üzerinde seçtikleri modelleri uygulayarak tekniklerini geliştirdiler ve güncel saç modellerini salonlarına taşıdılar.

Sihirli makas

0

Sihirli makas

2012 senesinde 50. Yılını kutlayan Pivot Point ödüllü eğitim programları ile Türkiye dışında 80 ülkede düzenleniyor.

Pivot Point Global Artistik Direktörü Vic Piccolotto, adım adım kesim eğitiminde güçlü şekiller, keskin hatlar ile katlı kesim tekniğini incelemek için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz.

Saç: Vic Piccolotto

Fotoğraf: Lisa Sciascia and David Placek

Makyaj: Sharon Casey

Stil: Patric Chauvez 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Finalistler ne diyor: Erdal Çardak

0

Finalistler ne diyor: Erdal Çardak

Haziran ayı şekillendirme topuz kategorisinde iki tasarımı ile finalistler arasında gelen Erdal Çardak ile yarışmaya hazırlanma sürecini, bu deneyimin ona kazandırdıklarını konuştuk…

Hairist: Yarışmaya hazırlık sürecinizi biraz anlatabilir misiniz?

Erdal Çardak: Benim için çok heyecanlı bir süreçti. Bu tip yarışmaların bizim vizyonumuzu genişlettiğini düşünüyorum. Yarışmaya hazırlanırken salonda çektiğim herhangi bir fotoğraf ile başvuru yapmak yerine kafamda oluşturduğum tasarımı  müşterinin ten rengine, yaşam stiline göre kişiselleştirdim. Müşterim de benim mesleğime duyduğum saygıyı ve kendimi geliştirme hevesimi gördüler ve bana karşı bakış açılarının değiştiğini düşünüyorum.

 

Hairist: Şekillendirme Topuz kategorisinde finalist oldunuz… Kendinizi topuz alanında geliştiren bir kuaför olarak konumluyor musunuz?

Erdal Çardak: Dağınık topuzlar taramayı, kısa sürede güne uyum sağlayan pratik saçlar ortaya çıkarmayı seviyorum. Detaylar yakalamayı seviyorum. Sadece topuz taramayı değil, kesim, renklendirme yapmayı da seviyorum.

Hairist: Yarışmaya katılırken nelere dikkat ettiniz?

Erdal Çardak: Bizim işimizin temelinde görsellik yatıyor. Bu nedenle tasarladığım saçı en iyi şekilde sunmaya çalıştım. Yarışma kurallarına dikkat ettim. Tasarımı ortaya çıkarmak için arka fonun sade olmasına özen gösterdim. Daha önce jüri üyelerinin tavsiyelerine uymaya çalıştım.  Hairist: Yarışmayı kazandıktan sonra hayatınızdan ne değişti?

Erdal Çardak: Salona telefonlar gelmeye başladı. İnternet üzerinden gördükleri tasarımların benzerini uygulamak için talepte bulundular. Bu benim için çok gurur verici bir duygu. Motivasyonum arttı. Kuaför arkadaşlarımdan tebrik aldım. Bundan sonraki yarışmalara daha özenle hazırlanarak katılmak, hep daha iyisi için çalışmak istiyorum. Bütün kuaförlerin bu deneyimi yaşamalarını tavsiye ediyorum.  

Erdal Çardak'a teşekkür ediyoruz. Tüm kuaförleri yarışmaya bekliyoruz.  

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Vizyonu açık moda tasarımcıları yetişiyor!

0

Vizyonu açık moda tasarımcıları yetişiyor! 

Sağlam temellere dayalı eğitim verirken öğrencilerini bir adım ileriye taşıma misyonu ile Kariyer Eğitim Kurumları kuaförlük sektörüne kazandırdığı nitelikli elemanlar gibi moda tasarım öğrencilerinin vizyonunu genişletiyor ve 2-4 Ağustos 2015 tarihleri arasında Londra Olimpia’da düzenlenen Pure London Uluslararası Bayan Hazır Giyim ve Aksesuar Fuarı'nda dünyada yenilikleri keşfetmeye davet ediyor!    

Pure London Fashion fuarını ziyaret etmek isteyen öğrenciler ücretsiz davetiye için Kariyer İletişim Formu doldurabiliyor ve fuara katılabiliyorlar.  

 Detaylı bilgi için tıklayın:  http://kariyerrunway.com/pure-london-fashion/

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Wella Coty bünyesinde!

0

Wella Professionals, Clairol, Sebastian Professional, Nioxin gibi 43 marka, 2016 senesinin ikinci yarısı itibarıyla kozmetik devlerinden Coty Inc. bünyesinde faaliyet gösterecek!

Coty Inc., 43 kozmetik markasının profesyonel saç bakım, renklendirme ve şekillendirme ürünlerini bünyesine kazandırmak için P&G'ye 12.5 milyar dolar teklif etti. İşortaklığı hakkında görüşler;

Coty Inc. ve P&G distribütörlüğünü yapan Yöntem Profesyonel Genel Müdürü 

Müslime DUĞRAÇ

 Kozmetik dünyasının en büyük grup markalarından olan Coty Inc., profesyonel saç sektörü denince akla ilk gelen markalardan Wella ile mükemmel bir uyum yakalayacaktır. İki marka da kuruluşlarından en temel özellikleri olan güzellik, yaratıcı özgürlük ve girişimci ruhu daim etmek için tutkuyla çalışmaya devam edecektir. Bu birleşmenin bize, iş ortaklarımıza ve profesyonel saç güzelliği endüstrisine sağlayacağı artıları bildiğimiz için heyecan duymaktayız.

Beraber çıktığımız bu yolda aynı kararlılık ve heyecanla, siz iş ortaklarımız ile birlikte gelişerek büyümeye, sizlere mükemmel ürün ve hizmetleri sunmaya devam etmek için var gücümüzle ve artarak devam eden heyecanımızla çalışacağımızı özellikle belirtmek isterim. Bize duyduğunuz güven ve sunduğunuz güçlü ortaklık için hepinize tek tek teşekkür ederim.  Bize duyduğunuz güven ve sunduğunuz güçlü ortaklık için hepinize tek tek teşekkür ederim. Bu süreç ile ilgili her türlü soru ve düşüncelerinizi aktarmak için daha önceden olduğu gibi, bize her zaman ulaşabilirsiniz.  

Wella Kuzey Amerika CEO’su Sal Mauceri

“Wella Professionals her geçen gün biraz daha büyüyor. Coty Inc. ile yolumuza devam ederek, işortaklarımıza daha iyi bir destek vermeye odaklanacağız. Salonlar için gerçekleştirmeyi planladığımız iş planlarımız var. Salonlara yenilikçi servisler ve eğitimler ile destek vermeye devam edeceğiz.”

P&G CEO’su A.G. Lafley

Coty Inc.’nin parfüm, makyaj malzemeleri, cilt & vücut bakım ürünleri üreticisi olarak bünyesine kazandırdığı markaların kimliğine uygun olduğunu düşünüyorum.   

Wella Professionals Global Başkan Yardımcısı Sylvie Moreau

Wella Professionals olarak Coty Inc. ile aynı tutkuyu paylaştığımızı düşünüyorum. Coty Inc. bünyesinde faaliyetlerimizi sürdüreceğimiz için onur duyuyorum. Wella Professionals olarak misyonumuz kuaförlük sektörünü bir üst seviyeye taşımak. Geleceğe yönelik planlarımızı hayata geçirmek için sabırsızlanıyoruz.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

18 yaş altı çırak mı çalıştırıyorsunuz?

0

Çocuk işçi mi çalıştırıyorsunuz?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın çocuk ve genç işçileri çalıştırma koşulları hakkında cevap verdiği sorular…

Çocuk ve genç işçilerin günlük çalışma süreleri nasıl uygulanır?

Çocuk ve genç işçilerin günlük çalışma süreleri, yirmidört saatlik zaman diliminde, kesintisiz ondört saat dinlenme süresi dikkate alınarak uygulanır.

Okula devam eden çocukların eğitim dönemindeki çalışma süreleri nasıl uygulanır?

Okula devam eden çocukların eğitim dönemindeki çalışma süreleri, eğitim saatleri dışında olmak üzere, en fazla günde iki saat ve haftada on saat olabilir.

Okulun kapalı olduğu dönemlerde çocukların çalışma süreleri nasıl uygulanır?

Okulun kapalı olduğu dönemlerde çalışma süreleri günde yedi ve haftada otuzbeş saatten fazla olamaz .

Çocuk ve genç işçilerin hafta tatili izinleri ne kadardır?

Çocuk ve genç işçilerin hafta tatili izinleri kesintisiz kırk saatten az olamaz.

Çocuk ve genç işçiler hafta tatillerinde çalışmazlarsa ücret alabilirler mi?

Çocuk ve genç işçiler hafta tatillerinde çalışmaksızın hafta tatili ücretleri bir iş karşılığı olmaksızın ödenir.

Daha fazla bilgi için tıklayın:

http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/ShowProperty/WLP%20Repository/itkb/dosyalar/yayinlar/kitaplar/kitap3

Sabit Akkaya ile beraberiz

0
sabit akkaya röportaj

Şeffaflık ilkesi ve güven ilişkisine dayalı işletilen salonlar…

Sabit Akkaya ile otellerde kuaför salonu işletmeciliğinin avantajlarını, dezavantajlarını, sektörün dinamiklerini konuştuk.  

Profesyonel yaşamınızdan bahseder misiniz?

1975 senesinde Dinçer Kuaför’de başladım. 7 sene çalıştıktan sonra askere gittim. Nişantaşı’nda başladığım salon Harbiye’ye taşındı. Askerden döndükten sonra aynı salonda 5 sene daha çalıştım ve salona ortak oldum. Ayrılırken hissedar olarak ayrıldım. 1989’da Mehmet Hüseyin’in Swiss Otel’de açtığı salonda çalışmaya başladım. 25 senedir müdür olarak çalıştığım salon açıldıktan 10 sene sonra Four Seasons’taki salonu açtım. Şu an Swissotel The Bosphorus, Conrad Hotel ve Raffles İstanbul Zorlu Center’daki Raffles Otel’de salon işletiyorum.

Toplam kaç kişiyle hizmet veriyorsunuz?

Raffles İstanbul Zorlu Center’da 8 kişi, Condrad’ta 9 kişi, Swiss Otel’de 22 olmak üzere 39 kişilik bir ekibimiz var.

Ekip yönetmenin zorluğu?

Elemanlarımızı kendimiz yetiştiriyoruz. Bu yüzden pek zorluk çekmiyoruz. Hepimiz birbirimizi çok iyi tanıyoruz.  

Elemanların değişmemesi salona bağlılıklarını gösterir. Motivasyonu sağlamak için ne yapıyorsunuz?

Şeffaflık ilkesi ile yaklaşıyoruz. Onlarla her şeyi paylaşıyorum. Salon zinciri işletmek için çalışanların işi sahiplenmelerini sağlamak büyük önem taşıyor. Bu güven ortamını oluşturmaya çalışıyorum. Salona ortak olmaları için onlara fırsat tanıyorum. Çalışanlar sabit…

Kuaförlüğün dünü ve bugünü?

Firmalar sektöre yenilikçi ürünler kazandırdı. Alternatiflerimiz çoğaldı. Eskiden çözümleri kendimiz üretiyorduk. Fakat şimdi teknoloji çok ilerledi ve hayatımızı kolaylaştırmaya başladı. Salonda pratik bir şekilde işlem uygulayabiliyoruz.   

Türkiye’de teknik eğitimler daha çok yaygınlaşmaya başladı. Eskiden eğitim alabilmek için yurtdışına gidiyorduk. Şimdi firmalar yurtdışında da eğitim sağlamaya başladı.

Otelde kuaför salonu işletmeciliğinin avantajları dezavantajları nelerdir?

Bir kere müşteriler otopark sorunu yaşamıyor. Elektrik ve su sorunumuz olmuyor, havlular otelde temizleniyor. Müşteriler otelde lobide bir şeyler içip, restorantda yemek yiyorlar. Bu anlamda bizim de otele katkımız oluyor. Yaz döneminde salona turistler geliyor, yabancıların düğünleri son zamanlarda Türkiye’de gerçekleşiyor. Otelde kongreler, seminerler düzenlendiğinde salonda yoğunluk oluyor. Tabi ki dezavantajları da var! Otel müşterisini tanımıyorsunuz. Her zaman doğru hizmet vermek zorundasınız, hiç hata yapmamanız; çok titiz olmanız gerekiyor.

Geçtiğimiz yıl ilk koleksiyonunuzu yayınladınız. Sizce bir kuaför neden koleksiyon tasarlamalı?

Bir kuaförün kendi çizgisini belirlemesi için mutlaka koleksiyon tasarlaması gerekiyor. Koleksiyonu tasarlarken çok heyecanlıydık. 15 saç modeli tasarladık. Yıllardan beri ortaklı bir salon işlettiğimiz için istediklerimizi  uygulayamıyorduk. Şimdi kendi kararlarımı verebiliyorum. Bu benim hayalimdi.  Kendimizi tanıtabilmemiz için böyle bir çalışma yapmamız gerekiyordu.

 

AKD üyesisiniz. Faaliyetlere katılıyor musunuz?

AKD’nin gerçekleştirdiği bütün organizasyonlara katılmaya çalışıyorum. Şu an AKD çok iyi yönetiliyor. Son dönemde yapılan Okul-Sektör işbirliği projesi çok verimli geçiyor. 

Estetica Dergisi ?

Derginin içeriğinde kuaförlük sektörüne dair her şey var. En son modelleri, ürünleri, eğitimleri, etkinlikleri takip ediyorum. Yurtdışındaki gelişmeleri inceleyebiliyorum. Bir kuaförün ihtiyacı olan her şeyi dergide bulmak mümkün. Keyifle takip ediyorum.

HAIRiST?

Kuaförlük sektörüne çok şey kazanan HAIRiST etkinliğinin yurtdışında düzenlenen etkinliklerden fazlası var, eksiği yok. Ekibimiz her sene sabırsızlıkla etkinliğin gerçekleşmesini bekliyor. Bu sene Intel’in CEO’su giydirilebilir teknolojileri tanıtan bir sunum gerçekleştirdi. Her sene farklı bir şeyler oluyor. Etkinliği seyrettikten sonra heyecanlanıyoruz. İlham veriyor, teşvik ediyor. En kısa  zamanda ekibimi orada görmek istiyorum ve şov gerçekleştirenleri çok kıskanıyorum.

Dijital ortamda yürüttüğümüz Yılın Kuaförü Yarışması hakkında ne söyleyeceksiniz?

Kuaförlük için çok önemli bir proje. Kuaförler kendilerini tanıtabilme fırsatı buluyorlar. Müşteri kazanıyorlar. Yarışmaya katılan kuaförlerin gelecekleri için büyük yatırım yaptıklarını düşünüyorum.

Geçmişe gitseniz neleri değiştirmek isterdiniz?

Her şeyden önce yabancı dil eğitimi almak isterdim. Şu an ekibime özel  ders aldırıyorum. Otelde çalışırken bunun eksikliğini çok duyduk. Eskiden bilgiye ulaşmak çok zordu. Gençlere dijital dünyanın avantajlarını en iyi şekilde değerlendirmelerini tavsiye ediyorum.

Tekrar dünyaya gelseniz ?

10 defa gelsem yine kuaför olurdum. Dar gelirli bir aileden geliyorum. Tırnaklarımla kazıya kazıya bir yerlere geldim. Kuaför olmak bence bir ayrıcalık. Dünyadan ünlü isimlerle, politikacılar ile bire bir iletişime geçebiliyorsunuz.  

Sabit Akkaya’ya bu güzel sohbet için teşekkür ederiz.

Şikayet eden müşteri aslında bizi kazanmak isteyen müşteridir!

0

“Bizim için şikayet eden müşteri aslında bizi kazanmak isteyen müşteridir. Bize şikayetini ilettiğine göre, demek ki bizden çözüm üretmemizi bekliyor demektir.”

Nilgün Tatlı

Salonlarda en çok karşılanan sorundur! Müşteriniz gelir, hayalindeki saç modelini anlatır, istediği işlemi uyguladığınızda beğenmediği zaman tepkisi ağır olabilir! Bu durumda kadınlardan korkutucu hale gelebilir. Çok değer verdikleri saçlarının istediği gibi görünmemesinden dolayı içlerinden bir canavar çıkabilir. Sonra köpürmeye başlar. Yapmanız gereken; son kelimesine kadar sakin kalarak onu dinlemek ve aslında ne beklediğini anlamaya çalışmak ve kesinlikle yapıcı bir konuşma yaparak onu kaybetmemek.

Memnun edemediğiniz bir müşterinin hiçbir şey söylemeden gitmesi, şikayet etmesinden çok daha vahim olabilir. Mehmet Tatlı’nın markalaşma sürecinde kurumsal altyapının arkasındaki isimlerden Nilgün Tatlı’nın da söylediği gibi şikayet eden müşteri aslında bizi kazanmak isteyen müşteridir.