Ana Sayfa Blog Sayfa 385

Kıbrıs’ta Bertram K.

0

Kıbrıs'ta Bertram K.

Türk kuaförlerin kendilerine yakın hissettiği, makasın önemli ismi Bertram K., modern kesim tekniklerini paylaştığı eğitiminde, 300’e yakın seçkin kuaföre seslendi. L'Oréal Professionnel’in Kıbrıs’ta düzenlediği eğitimde Bertram K., bir ayrım ile birbirinden farklı dört kesim tekniğini teorik ve uygulamalı olarak izleyicilere sundu. Eğitimde Bertram K., cansız kafalar üzerine uzun, orta uzun, bob ve kısa kesim olmak üzere dört aşamada gösterdiği modeller ile geniş bir yelpazede müşteri portföyüne seslenerek, çok kısa zamanda uygulanabilecek pratik stiller gösterdi.

Katılımcılar, cansız modellerin yüz şekillerine göre üçgen ayrım yaparak eğitimde gördükleri teknikleri uygulama fırsatı buldular. Bertram K. eğitimin ilk kısmında iki model, ikinci kısmında ise diğer iki modeli ve son koleksiyonunu geniş katılımcı kitlesi ile paylaştı.

Bu eğitime ilişkin olarak L’Oréal Professionnel Teknik-Artistik Gelişim Müdürü Zeynep Atasoy’la konuştuk: “Gelenekselleşen Bertram K. kesim eğitimi Kıbrıs’ta 300’e yakın katılımcı ile gerçekleşti. Bu kadar büyük çapta bir eğitimi ikinci kez düzenliyoruz. Kesim, sektörümüz için çok önemli bir servis. Eğitmenimiz Bertram K., katılımcılara iki grup halinde kesim eğitimi verdi.

Bertram K.’nın felsefesine göre ne kadar az ayrım yaparsanız, o kadar az hata yaparsınız. Günümüz modern kadını için zaman çok önemli. Bertram K.’nın kesim tekniklerinin Türk kuaförleri tarafından sevilmesinin en büyük nedeni anlaşılabilir, basit ve ticari teknikler gösteriyor olması. Bu yüzden her sene katlanarak büyüyen bir kitleye sesleniyor. Bertram K.’nın aktardığı tüm teknikler sadece makas ve tüketici ilişkisini değil, aynı zamanda kuaför, ürün ve tüketici ilişkisini kapsıyor. Bu nedenle de sektörümüz için önemli olduğunu düşünüyoruz. Günümüzde kuaförlerin teknik bilgileri ve müşteri ilişkileri ile değil, sundukları servislerle de öne çıkmasını istiyoruz. 2015 senesinde iş ortaklarımıza çeşitli sürprizlerimiz olacak.”

Eğitimden yansımalar

Adem Bor, Kuaför Adem-Samsun

Bertram K. eğitimine 5. kez katılıyorum. Eğitimde gördüğümüz yenilikçi modeller ufkumuzu açıyor. Öğrendiğimiz stilleri elemanlarımıza aktarıyoruz. Her izleyişimde yeni stiller öğreniyorum. Organizasyondan çok memnun kaldım.

Ahmet Afacan, Levent Kuaför-İstanbul

Bertram K. eğitimini sekiz sene önce izlemiştim. Bu eğitimde bilgilerim daha iyi pekişti. Temel kesim tekniklerini çok iyi uygulayan Bertram K. aynı zamanda çok da iyi bir eğitmen. Bu eğitimden sonra, Bertram K.’yı sosyal medya kanallarından da takip edeceğim. Meslektaşlarıma şiddetle tavsiye ediyorum. L'Oréal Professionnel’e çok teşekkür ediyorum.

Bayram Düz, Kuaför Seibella-İstanbul

Çok verimli bir eğitimdi. Kendine özgü çalışma teknikleri olan Bertram K.’yı üçüncü kez seyrediyorum. Bertram K. bu teknikler üzerine çalışıldığı zaman daha güzel şeyler ortaya çıkacağını söylüyor. Ben de salonda kendime göre yorumlayarak farklı teknikler geliştireceğim. L'Oréal Professionnel bizi eğitime yönlendirerek gelişimizi sağlıyor. Desteğinden dolayı teşekkür ederiz.

Doğan Çelik, Mos Büyük Kulüp-İstanbul

Bertram K.’nın çizgisini ve tekniklerini çok beğeniyorum. Akılda kalıcı ve çok net bilgiler veriyor.Bütün eğitimlerde değişmeyen bir altyapı üzerinde, makas vuruşları ile fark yaratan teknikler gösteriyor. MOS Salonları olarak altyapımız Bertram K. teknikleri ile örtüşüyor. Bertram K. eğitimine 10. kez katılıyorum. 10 kere daha gelse yine eğitimlerine katılmak isterim. Çünkü her eğitimde farklı bir nüans yakalıyorum. Nasıl ki bir kitabı tekrar okuduğunuzda farklı yorumluyorsunuz, Bertram K. eğitimlerine her katılışınızda farklı bir şeyler alabiliyorsunuz. Ayrıca L'Oréal Professionnel çok güzel bir organizasyon düzenlemiş. Kıbrıs, kaldığımız otel, gala gecesi, hepsi çok güzeldi.

Elif Çetin, Lale Kuaför-Kocaeli

Bertram K.’nın eğitimde gösterdiği uygulanabilir teknikleri salona taşıyacağım. Tekniklerin çok hızlı ve güncel olması güzeldi. Organizasyona daha önce de katılmıştım. Kıbrıs’ta gerçekleşiyor olması çok keyifliydi. Sadece eğitimin çok kalabalık olması verimliliği azalttı, tekrar katılmayı düşünüyorum. L'Oréal Professionnel ailesine çok teşekkür ediyorum.

Fikret Akpınar, Fa Sanat-Ankara

Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Teknik bilgileri aktarması, bir saç ayrımından dört ayrı saç modeli çıkarmasından çok etkilendim. Personellerin aynı teknikler ile çalışıyor olması, müşterileri de tatmin edecek. Salonumuzda eğitimde gördüğümüz teknikleri personelimize çok kolay bir şekilde aktaracağız.Dolayısıyla salon verimliliğimiz ve hızımız artacak. Böylece müşteriler de çok daha az sıra bekleyecekler.

Fikri Çoldur, Villa Kuaför-İstanbul

Bertram K. eğitimini ilk defa izliyorum. Daha önce eğitime katılanlar ne kadar çok verim aldıklarını söylüyorlardı. Son zamanlarda salon yönetimi üzerine yoğunlaştığım için teknik eğitimlere katılmıyordum. Eğitimde gösterilen ustura ile kesim teknikleri ve kâküller beni çok etkiledi. Meslek sürekli yeniliklerle besleniyor. Eğitimde, 30 senedir meslek hayatımda görmediğim çok kısa sürede uygulanan kesim teknikleri gördüm.

Filiz Demet Akbaba, Doğa Beauty Club-Ankara

Bertram K. gösterdiği pratik modellerle keyifli bir eğitim gerçekleştirdi. Müşteriye kestiğimiz saçı neden o şekilde kestiğimizi anlatırsak daha olumlu sonuçlar alabiliyoruz. Aynı zamanda güleryüz de çok önemli. Organizasyon ile ilgili çok mutluyum. Satış uzmanımız Atilla Bey’e ve L'Oréal Professionnel ailesine çok teşekkür ederim.

Habip Akpolat, Onlar Kuaför-İstanbul

Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Salona taşıyacağım modeller gördüm. Bu eğitimden sonra açılarla daha rahat çalışabileceğim. Kesinlikle meslektaşlarıma önereceğim. Sunum olarak çok güzeldi. Şimdiye kadar katıldığım en güzel eğitimdi. Tekrar düzenlenirse, Bertram K.’nın eğitimine yine katılırım.

Mert İnan, Kuaför Burhan-Tekirdağ

Geçen sene Bertram K. eğitimine katılmıştım. Eğitimden aldığım yenilikçi teknikleri salonda uyguladım ve kesinlikle fark yarattı. Organizasyon çok güzeldi. Eğitim bir daha düzenlenirse yine katılmak isterim.

Mevlüt Bayındır, Back 2 Hair Kuaför-Muğla

Çok başarılı, yetenekli, özverili olduğunu düşündüğüm ve daha önce altı kez katıldığım Bertram K. eğitimini ilk kez İstanbul Hyatt Regency’de izlemiştim. Bertram K. eğitimde gösterdiği ters burgu ve kâkül kesme teknikleri ile bizi inanılmaz büyüledi. Kesimi sadeleştiren bir eğitimci ve kuaför olan Bertram K. bize gerektiği kadar ara makas kullanmamız gerektiğini öğretti. Eğitimde doğal saçlar üzerine yoğunlaştık. Burada bulunmaktan çok mutluyum. Eğitimde gördüğüm teknikleri salonda da uygulamaya başlayacağım.

Mustafa Tartıcı, Mustafa&Semih Kuaför -İstanbul

Bertram K. eğitimine ilk defa geliyorum. Kesim tekniklerini ve gösterdiği kolay, uygulanabilir stilleri beğendim. Müşteriler saçlarının çok kısalmasını istemiyorlar, saçlarının uçlarına hafif bir kat verelim istiyorlar. Eğitimde salona taşıyacağım stiller gördüm. Organizasyon çok güzeldi. Kalite olarak L'Oréal Professionnel her zaman çok başarılı.

Önder Toprak, Önder Toprak Bayan Kuaförü-İstanbul

Bertram K. eğitimine 4-5 kere katıldım. Her geldiğimde kesimde farklı nüanslar görebiliyorum. Eğitimde gördüğüm makas hareketlerini salonda uygulayabilirim. Gördüğümüz kesim teknikleri çok basit görünmesine rağmen uygulaması biraz zor. Çünkü Bertram K. sadece dört makas ile bir kesimi bitirebiliyor. Fark yarattığı için çalıştığımız L'Oréal Professionnel’ın organizasyonlarına her zaman katılıyorum ve çok beğeniyorum.

Sezer Çağatay, Kırıktarak Bayan Kuaförü-Bartın

Salonumuza yenilikler götüreceğimiz Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Daha modern kesimler çıkarmamıza olanak sağlayan eğitimde, kısa sürede hizmet vermemizi sağlayan, müşteri ve bize zaman kazandıran teknikler gördük. Organizasyon çok güzeldi. Salonumu açtığım ilk günden beri çalıştığım firma olan L'Oréal Professionnel ile senelerce çalışmayı isterim.

Tahir Soysan, Vassago Kuaför Hillside-İstanbul

Bertram K. eğitimine ilk defa katılıyorum. Bence mükemmeldi. Saç kesim tekniklerini birebir iletişim kurarak anlattı. L'Oréal Professionnel’e bu organizasyonu düzenlediği için çok teşekkür ederim. Eğitimin içeriği, kalitesi ve kaldığımız otel çok güzeldi. Tekrar eğitim düzenlenirse yine katılmak isterim. Arkadaşlarıma da öneririm.

Jüri üyeleri ne diyor? Gülizar Boyacı

0

Gülizar Boyacı Hairist Ayın Kuaförü Yarışması için neler söylüyor? Kulak verin! 

Günümüzde hayatımızın her anında teknolojiyi kullanıyoruz. Yarışma çağa çok uyuyor, bu yüzden katılımın ilerleyen aylarda daha da artacağını düşünüyorum. Salonlarda yapılan saçların paylaşıyor ve sektörden insanların bu çalışmaları görüyor olması salonlarda verimliliği artıracaktır. Yarışma için paylaşılan fotoğraflar çok güzeldi. Fakat fotoğraf çekimlerine biraz daha dikkat edilmesi gerekiyor. Değerlendirme yaparken bazı fotoğraflar tek açıdan çok net anlaşılmadığı için seçmekte biraz zorlandık. Bir çok açıdan görmek isterdik. Kesim kategorisinde yarışacakların çalışmalarını farklı şekillendirmeler ile kolaj yaparak sunmasının daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü bir kesim tek bir şekil ile kullanılmıyor. Katılımcıların her şeyi organize edip, çok iyi planlanması gerekiyor. Şekillendirme kategorisinde çok standart ve klasik modeller vardı.  Salonlarda çok farklı stiller tasarlanıyor. Biraz yaratıcılığı harekete geçirip, standardın dışına çıkılabilir. Yarışmacılar, günümüz trendlerini, yenilikleri, dünyada tasarlanan saçları takip ederek, gözlemleri doğrultusunda kendilerinden bir şeyler katarak tasarladıkları saçlarla yarışmaya katılmalılar.

Toplam görünüme bakılarak yola çıkmak gerekiyor. Saçlar kıyafet ve takı ile bütünlük sağlamalı, küçücük dokunuşlar ile birçok şey değişebilir. Saç modelin yüzüne uyuyor mu? Saç omuza mı düşüyor? Kıyafetin üzerine de düşüyor? Kıyafetin dokusu, kumaşı ve deseni saçı kapatıyor mu yoksa güzelliğini açığa mı çıkarıyor? Bütün bunlar çok önemli.

Yarışmaya katılmak için harcanan emek mesleğe duyulan aşkı temsil ediyor ve tüm katılımcıların ruhu zenginleşiyor. Burada jüri üyesi olarak bulunmak çok heyecan vericiydi. Yarışmacılar da katılırken bu heyecanı duyuyorlar. Salonlarda çalışırken kendilerine yeni bir amaç katıyorlar. Yarışma hem ticari anlamda hem salonda zamanı iyi değerlendirmek anlamında kuaförlere fayda sağlıyor. Kuaförler yarışmaya katılmak için nasıl saç keseceklerinin, o saçı kime keseceklerinin heyecanını yaşıyorlar.  Birinci olduğu takdirde bunu müşterisi ile paylaşıyorlar. Daha iyisini yapmak istiyorlar, sınırlarını zorluyorlar. Bizlere bu katkıyı sağladığı için, bizi yerimizde durdurmadığı için yarışmayı düzenleyen hairist online ekibine çok teşekkür ederiz. 

Jüri üyeleri ne diyor? Salih Pehlivan

0

Salih Pehlivan Hairist Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Her kuaförün mutlaka yarışma heyecanını yaşaması gerektiğini düşünüyorum. Yarışmak yaratıcılığı besliyor. Katılımcılar her seferinde yaptığının daha iyisini yapmak için çaba harcıyorlar.

Hiç yılmadan kazanıncaya kadar devam etmeliler, her denemelerinde daha doğru ve daha iyisini yapmalılar. Yarışmanın koşullarına dikkat etmeliler. Günlük salonlarımızda müşterilerimize uygulayabildiğimiz renkler kesimler şekillendirmeler ve topuzlar ile katılmalarını öneririm. Tasarımların uluslararası kullanılabilir olması gerekiyor. Ülkemizde ünlülerinin kullandıkları saç modellerini, sosyal medyadan takip etmeleri ayrıca dünya modasını yakından takip ederek çalışmalarına yön vermeleri gerekiyor. Bu yarışma kuaförlerin ticari mesleki gelişimini destekleyen bir formatta düzenleniyor. Ben şahsım adına sektörüme katkı sağlayan ve meslektaşlarıma fırsat yaratan bu yarışmayı düzenleyen Hairist Online ve destek veren tüm firmalara teşekkür ederim.

Jüri üyeleri ne diyor? Ediz Doğan

0

Ediz Doğan tutkuyu harekete geçirerek, sektöre yeni bir soluk kazandıran
Hairist Ayın Kuaförü Yarışması için ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması kuaförlere farklı bakış açıları kazandırarak tatlı bir rekabet ile mesleki anlamda gelişmelerini sağlıyor. Çalışmaları değerlendirirken, fotoğrafın ışığı, görüntü kalitesi ve tek açıdan çekilmesinden kaynaklanan kararsızlıklar yaşadık. Bu yüzden yarışmacıların tasarladıkları saçları dört açıdan çekerek kolaj haline getirmelerinin ve bu şekilde paylaşmalarının daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Her ay katılımcı sayısının arttığını görüyorum. Katılımcıların çalışmalarının sosyal medya kanallarında paylaşılması ile salonda nasıl saçların tasarlandığını da gösteriyor. Yarışmaya katılmak isteyen kuaförlere günlük kullanılabilecek saçlar ile yarışmalarını, bir önceki ay seçilen modelin benzerlerini tasarlayarak yarışmaya katılmak yerine daha yaratıcı olmalarını ve kendi tarzlarını ifade eden değişik modeller ile başvuru yapmalarını tavsiye ediyorum. Renklendirme kategorisinde katılacakların kesinlikle üç dört renk kullanmaları gerekiyor. Yarışmacılar tasarladıkları saçların beğenildiğini gördükleri ve birinciler ödüllendirildiğini için mesleki açıdan büyük bir tatmin yaşarken, yaratıcılıklarını da geliştireceklerdir. 

Kuaför mü olmak istiyorsunuz?

0

KUAFÖR MÜ OLMAK İSTİYORSUNUZ? 

ÖNCE MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLERE BAKALIM

Kuaför olmak isteyenlerin; ellerini ustalıkla kullanabilen, estetik görüşe sahip, renkleri ayırt edebilen, kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan, güler yüzlü, sabırlı, müşterilerinin duygularına ve ihtiyaçlarına karşı anlayışlı, insanlarla iyi iletişim kurabilen kişiler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Kuaför ve güzellik salonları gibi kapalı ortamlarda, sürekli olarak ayakta, yoğun bir şekilde çalışır. Çalışma ortamı kullanılan çeşitli cihazlar ve kalabalık nedeniyle gürültülüdür. Her gün yapılan iş birbirine benzerse de, değişik insanların gelip gittiği kuaför salonları, değişiklikten hoşlananlar için çekici bir ortam olabilir. 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Kuaförlük mesleğinde yetişmiş elemanların, genelde kendi işyerlerini açma imkanları nedeniyle işsiz kalma olasılığı çok azdır. Bazı büyük otellerde, film setlerinde, zincir kuaför salonlarında ve kendilerine uyan diğer kuaför salonlarında, sektörde hizmet veren markaların teknik ekiplerinde çalışma imkânları vardır. Kuaförlük mesleğini seçen kişiler iyi bir gelir elde etmek için bu sektördeki değişiklikleri izleyerek kendilerini yenilemeleri gerekiyor. Çünkü oda sürekli değişiyor. Modayla iç içiçe olan kuaförlük için güncel kalmak önem taşıyor.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Kuaförlük, meslek liseli, yüksekokullar ve özel kurslarda öğrenilebilmektedir. Ustalık belgesi gerektiren kuaförlükte çıraklık eğitimine başlayabilmek için; en az ilköğretim okulu mezunu olmak, 14 yaşını doldurmuş ve 19 yaşından gün almamış olmak, ancak; 19 yaşından gün almış olanlardan daha önce mesleki eğitimden geçmemiş olanlar, yaşlarına ve eğitim seviyelerine uygun olarak düzenlenecek mesleki eğitim programlarına göre çıraklık eğitimine alınabilir. 

Ayın Kuaförü Yarışması Aralık Ayı Birincileri

0

Hairist Ayın Kuaförü Yarışması

Aralık Ayı Birincileri

Kuaförlük sektöründe tutku ve heyecanı canlı tutan ve harekete geçiren Hairist Ayın Kuaförü Yarışması Ekim ayında 226, Kasım ayında 338 başvuru ile büyük bir ilgi görmüştü.

Ediz Doğan, Gülizar Boyacı, Hakan Köse, Davines markası için Abko Genel Müdürü Murat Abacılar, Salih Pehlivan, Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet ve Estetica Dergisi editörü Zeynep Taner Abacı, 01.11- 30.11 2014 tarihleri arasında hairist.com.tr’nin Sizden Gelenler bölümüne Aralık yarışması için eklenen 394 fotoğraf üzerinden değerlendirme yaptılar.      

İşte heyecanla beklenen sonuçlar:

Aralık 2014 Kesim Kategorisi Birincisi

Kuaför ORHAN ÇİNÜÇEN

Aralık 2014 Renklendirme Kategorisi Birincisi

Kuaför ERDAL ÇARDAK

Aralık 2014 Şekillendirme Kategorisi Birincisi

Kuaför EREN CEREN

ARALIK 2014 Topuz Kategorisi Birincisi

Kuaför MUHAMMET USTA

Tüm katılımcıları, kazananları ve jüri üyelerini tebrik ediyoruz.

Yarışma kuralları için linki tıklayın, inceleyin, katılın:

Neler kazandılar?

Yarışma birincileri

1-HAIRiST 2015 Etkinlik Giriş Bileti

2-Destekleyen Markaların Ürünleri (Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Goldwell, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Pivot Point Türkiye, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional)

3-Kesim Kategorisi Birincisi: Kasho Makas

Salon Sahipleri:

1-Ventoso Profesyonel Fön Makinesi

2-Destekleyen Markaların Ürünleri(Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Goldwell, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional)

Kimler Destekliyor?

Aveda, Davines, Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Estetica Dergisi, Goldwell, Kasho Makas, L'Oréal Professionnel, Matrix Professional, Matsuzaki Makas, Pivot Point Türkiye, Sebastian Professional, Ventoso Profesyonel Fön Makineleri, Wella Professional

Wella Professionals 135. senesini kutluyor

0

Kuaförlüğün kalbine dokunan yaratıcı enerji 

Wella Professionals 135 yaşında!

2015 senesi Wella Professionals için kuruluşunun 135. yıldönümü olması nedeniyle büyük bir kilometretaşı niteliği taşıyor. 1880 itibarıyla salonlar ve kuaförlerle olan işortaklığını sürdüren Wella Professionals eğitime verdiği önem ve sektöre kazandırdığı yenilikçi ürünleri ile kuaförlük sektörüne değer katmaya ve saç modasına yön vermeye devam ediyor. 

İşte inovasyon ile geçen 135 sene…

Kuaförüme Mektup

0

Ya sen değişmelisin, ya da ben kuaförümü değiştirmeliyim

Güzellik benim için sadece görselllik açısından önemli değil. Güzellik benim için kendime bakmak, çevreme, yakınlarıma, dostlarıma ışıltı saçmak ve kendimi iyi hissetmek anlamına geliyor. Saçlarım güzelliğimi tamamlayan ve doğanın bana sunduğu en önemli özelliğim. Saçlarım ise kuaförüme emanet.

Saçlarımın bakımı, ışıltısı ve görüntüsü kuaförümün ellerinde hayat buluyor. Bu nedenle kuaförüme çok güveniyorum ve saçlarımı ona emanet ediyorum.

Yaşam çok hızlı akıp gidiyor.Pek çok yenilik her an karşımıza çıkıyor. Arkadaşlarımdan kuaförleri hakkında yorumlar duyuyorum. Gittikleri kuaför salonlarını ve kuaförlerini anlatıyorlar. Her ne kadar yıllardır gittiğim

kuaförümü ve çalışanlarını çok sevsem de onların anlattıklarından sonra kuaförü mü artık değiştirsem mi diye kendi kendime soruyorum. Kalbim buna izin vermiyor ve üzüleceğimi düşünüyorum. Ancak aklımda pek çok soru var ve mantığım kuaförümü değiştirmem gerektiğini söylüyor. Neden mi?

Arkadaşlarım gittikleri kuaför salonunun son derece modern ve temiz olduğunu anlatıyorlar. Tüm havluların tek kullanımlık havlu türünden olduğunu ya da temizlenmiş ve poşetten çıkan havluların ve saç fırçalarının kullandığını anlatıyorlar.

İçerideki müziğin rahatlatıcı ve dinlendirici bir müzik olduğundan bahsediyorlar. Halbuki benim kuaförümde aslında hiç hoşuma gitmeyen bir müzik dinlemek zorunda kalıyorum.

Beni en çok etkileyen ise kuaförlerinin sık sık eğitimlere gitmesi oldu. Ben de kuaförümün kendisini yenilemesini, yeni saç tekniklerini öğrenmesini ve bana bunları önermesini isterim. Yenilikleri kim sevmez ki? Uzman bir kuaför olduğun için saçlarımı sana emanet ettiğimi fark etmemiş olabilirsin….

Sevgili Kuaförüm, her geldiğimde benimle ilgilenmen tabii ki hoşuma gidiyor. Ama hoşuma gidecek başka şeylerin farkında olmadığını düşünüyorum ve özel hayatımla ilgili sorular sorman hiç de hoşuma gitmiyor. Moda hakkında konuşmanı, son moda saç modellerinden bahsetmeni ve bu yeni saç modellerini göstermeni o kadar çok isterim ki…

Haa bu arada hoşuma gitmeyen bir şey daha var. Onu da söylemeden edemeyeceğim: Yanında çalışanlara bağırman ve küçümsemen hiç ama hiç hoşuma gitmiyor. Onlar da senin gibi küçük yaşlarda çalışmaya başladılar.

Eminim ki, sen küçükken senin de hoşuna gitmiyordu ustanın sana hor davranması.

Senin salonuna o zaman neden geldiğimi mi soruyorsun? Evet, haklısın bu soruyu sormakta. Sana güveniyorum, oturduğum yere çok yakın bir salonun var ve alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor. Ama bu senin salonuna gelmeye devam edeceğim anlamına gelmiyor. Bak biraz ilerde yeni bir salon daha açıldı. Son derece temiz, fiyat listesi asılı ve kendimi iyi hissedeceğimi düşündüğüm başka bir yeni salon. Üstelik fiyatlarının da bütçeme uygun olduğunu duydum. Bana indirimli fiyat uyguladığın için senden vazgeçmeyeceğimi sanıyorsan yanılıyorsun. Bana daha iyi hizmet verecek bir kuaföre üstelik biraz daha fazlasını ödemeye dünden razıyım. Sanırım bunu hiç farketmedin.

Bunları neden mi yazdım?

Çünkü ya sen değişmelisin ya da ben daha iyi hissetmek için kuaförümü değiştirmek zorundayım.

Salonumda hangi renkleri kullanmalıyım?

0

Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkisinden yola çıkarak salonunuzun dekorasyonunda hangi renkleri kullanabileceğinizi araştırdık.

Marsala

Dünyaca ünlü renk uzmanı Pantone tarafından 2015’de yılın rengi seçilen marsala, popülerliğini dekorasyonda da hissettiriyor. Pembe, fuşya ve morun karışımı olan renk, hayal gücünün ve yaratıcılığın gelişmesine katkıda bulunuyor. Salonunuzda tasarladığınız saçların bir yansıması olarak bu sene duvarlarınızı marsala rengine boyatabilirsiniz.

Mavi

Mavi rengin rahatlatıcı bir etkisi vardır ve çalışma odaları için oldukça uygun bir renktir. Saolnunuzda dingin bir atmosfer yaratmak istiyorsanız mavi rengi tercih edebilirsiniz.

Yeşil

Yeşil renk; yenilenmeyi, başarıyı, canlanmayı, bolluk ve bereketi temsil eder. Pozitif özelliği ile öne çıkan yeşil rengini salonunuzda kullanabilirsiniz. Salonunuzun duvarlarında yeşil rengini kullanmak istemezseniz, büyük bitkileri dekorasyonunuzun bir parçası haline getirebilirsiniz.

Siyah

Koyu ve gizemli bir renk olan siyah, gücü sembolize eder. Siyah renk,  dekorasyonunda genellikle depresif bir hal yarattığı için kullanılmaz. Ancak kullanacağınız küçük siyah objeler, mekanınıza sofistike bir hava katar.

Kırmızı

Kırmızı renk bulunduğu ortama anında enerji katar ve kişilere güven duygusu verir. Salonlarınızda güven ortamı yaratmanın çok büyük önem taşıdığını göz önünde bulundurursak, kırmızı objeler kullanmanızı tavsiye edebiliriz.  

Pembe

Feminen ve romantik bir renk olan pembe, masumluğu ve pozitif enerjiyi sembolize eder. Pembeyi salonlarınızda açık kahve tonlarıyla kullanabilirsiniz.

Sarı

Güneş ışığını hatırlatan sarı renk, enerji verir ve modumuzu yükseltir. Sinirli ve gergin biriyseniz, bulunduğunuz ortamlarda sarıyı kullanabilirsiniz.

Turuncu

Turuncu da kırmızı ve sarı gibi enerjik bir renktir. Pozitifliği, neşeli olma halini ve sosyalliği artırır. Müşterilerinizin ve ekip arkadaşlarınızın enerjisini yükseltmek için turuncu renginde objeler ya da tabloları salonlarınızda kullanabilirsiniz. 

Sorumluluk özel bir duygudur

0

Hepimiz sorumluyuz. Yaşadığımız topluma karşı sorumlulıklarımız bulunuyor.

İşte Lösam (Samsun Lösemili ve Kan Hastalıklı Çocuklar Derneği) için kuaför salonundan çıkan bir sosyal sorumluluk örneği olarak Samsun'dan Kuaför Meral.

Salonun girişinde özel bir alanda el işi çalışmaların sergilendiği masayı görünce merak edip soruyoruz.Meral hanım anlatıyor: " Türkiye'de çocuk kan hastalıklarına yönelik olarak hizmet veren üç hastaneden bir tanesi Samsun'da bulunuyor. Lösam aracılığı ile ihtiyaç sahibi çocukların ailelerine yardımcı olmaya çalışan bir derneğimiz bulunuyor. Ev kirası, yakıt-yiyecek desteği gibi yardımları bulunuyor. Bu amaçla dernek bünyesinde görevliyim ve üyeyim. Salonumu da bu amaçla gelir sağlamak amacıyla araç olarak kullanıyorum. Müşterilerim de bunu çok olumlu karşlıyor.

Yardım etmek doğamda var. Aynı zamanda kızım diyabet hastası ve bu hastaneyle bu nedenle bir  ilişkimiz de bulunuyor. Bu şekilde tanıma fırsatı buldum. Yeni yıl için yaptığımız bu el işi çalışmalardan elde edilen geliri derneğe bağışlıyoruz. Bu ürünler bir alışveriş merkezinde satışa sunularak satışı yapılacak. Ancak gelen müşterilerim ve ziyaretçiler şimdiden satın alıp katkı sağlıyor.

Yardım etmemin nedeni yok. Mutlu oluyorum. Yardım etmek güzel bir duygu. Hepimizin üzerine sorumluluklar düşüyor. Benim de sorumluluğum bu…"

Meral Kuaför'i duyarlılığı için tebrik ediyoruz. Darısı nice sosyal sorumluluk haberlerine…

(Sizin de sosyal sorumluk projelerinize yer vermekten mutluluk duyacağız. Lütfen bizimle paylaşın.