Ana Sayfa Blog Sayfa 384

Dünden yarına: Kırıktarak Ali

0

Kırıktarak

Hayatta kendini görmek istediği noktaya nasıl gideceğini iyi analiz edebilen kişiler şüphesiz ki başarılı olurlar. Kuaförlük sektörünün parıltılı isimlerden Ali Kırıktarak ile gençlere ilham olacak hikâyesini konuştuk.

Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Benim hikâyem 1956 yılında Ankara’nın en ünlü kuaförü Kervansaray’da başladı. Annem ve babamdan habersiz doğduğum köyden ayrılıp, Ankara’da bahçıvanlık yapan abimin yanına giderek, mesleğe başladım. Çıraklık dönemimde başka salonlarda neler yapıldığını da merak ediyordum. Ama salon değiştirmek yerine üç sene akşamları Ankara Kuaförlük Okulu’na giderek kendimi geliştirmeyi tercih ettim.

1963 yılında Ankara Kuaförlük Okulu’nu 1.’likle bitirdim. Bu yıl içinde Ankara Balin Otel’de düzenlenen Türkiye Kuaför Yarışması’nda 1.’lik kupası aldım. Daha sonra askere gittim. Acemiliğimi Denizli’de yaptıktan sonra askerlik görevimi o dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in eşinin kuaförü olarak yaptım. Askerden döndükten sonra Kervansaray Salon’da ustama İstanbul’a gitmek istediğimi söyledim, bunun üzerine bana ortaklık teklif etti. Fakat ben kabul etmedim. Çünkü İstanbul’un bizim işimizin en renkli şehri olduğunu düşünüyordum. Ankara’da müşteri kitlesinin beklentileri çok farklıydı. Alışılmışın dışında renklendirmelere çok kapalıydılar. İstanbul’un atmosferini basından takip ediyordum. İstanbul’a gitmeden önce Bahçelievler’de bir salon açıp, emek verdiğim yerde biraz daha birikim yapmak istedim. Salonumu Ankara’dan, evimi İstanbul’dan aldım. Ankara’daki salonda iki kalfam vardı. İstanbul’a geldikten sonra salonu onlara bıraktım. Nişantaşı, Etiler, Marmara Forum AVM CarrefourSA, Palladium AVM ve CarrefourSA Maltepe Park’ta salon açtım.

Sizin ustanız kimdi? Usta çırak ilişkisi eskiden nasıldı ve şimdi nasıl?

Şaban Sitka ustamdı. Beni o yetiştirdi. Onunla bir baba oğul gibiydik. Zaman zaman evlerinde kalırdım. Kasasını ben tutardım. O da beni evladı gibi severdi ve bana çok güvenirdi. Ben de birlikte çalıştığımız süre içerisinde çok çalışıp, ona çok destek olmuşumdur. Her gün onun gözünün içine bakarak hizmetlerimi çok iyi yaptım. Ondan da çok şey öğrendim.

Yetiştirdiğim kuaförlerden de hep saygı gördüm. Her zaman çevremde bana bu işte çok iyi olduğumu hissettiren kişiler oldu. Salonuma gelip beni izlemek isteyenlere her zaman kapımı açıyorum. Bu da beni çok mutlu ediyor.

Kuaförlüğün dününü ve bugününü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Günümüzde kolaylaşma var. Çeşitlilik çoğaldı. Teknoloji çok gelişti. Sürekli değişim söz konusu. Değişimler sürekli insanı kamçılıyor. Yenilikleri takip ederken, iç dünyanızdaki yaratma gücünü saçlara yansıtmamız gerekiyor. O zaman siz de modaya ve trendlere kendinizden bir şeyler katıyorsunuz. Ruhunuzla, tarağınızla ve makasınızla yaratıcılığınızı müşterinize yansıtıyorsunuz. Müşterinizi analiz ederek tasarlayacağınız saça yön vermeniz gerekiyor. Bu mesleği en iyi şekilde yapabilmek için “tutku” şart. Yeniliğe açık olmayan hiç kimseye bir şey öğretemezsiniz. Ben hala her derginin moda sayfalarını da incelerim ve arkadaşlarımın salonundan çıkan ünlü isimlerin saçlarını görürüm. Her zaman kafamda bir harmanlama vardır. Onun için de ben mesleğimde çok başarılı oldum ve başarımı da sürdürüyorum.

Gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?

Gençlerin yaptıkları işin ne kadar önemli olduğunu bilmeleri gerekiyor. Bütün benliğini koyarak işinin üzerine eğilenlerin hedeflerine ulaşacaklarını düşünüyorum. Ustalarının anlattıklarını haz duyarak öğrenmeleri lazım. İyi bir gözlemci olmaları gerekiyor. Artık her şey dijital ortamda var. Meraklıysanız araştırıp, yenilikleri salonunuza yansıtabilirsiniz. Gençler de bu tutumda olmalılar ki hem kendilerine yatırım yapsınlar hem de onlardan sonra gelecek kuaförlere doğru bilgi aktarabilsinler. Mesleklerine çok saygılı olsunlar ve hiçbir işten kaçınmasınlar. Temizlik, titizlik çok önemli ve bunun için de kuaförlerin salonlarına gelirken bir yere gidiyormuş gibi hazırlanmaları gerekiyor. Ama en önemlisi de müşteri salondan içeri girdiği zaman güler yüzlü olmalılar.

Müşteriye yaklaşım nasıl olmalı?

Biz hizmet sektörüyüz, yaratıcıyız desek de müşteriye hizmet veriyoruz. Müşterinin ne istediğini çok iyi dinlemek, gideceği yeri çok iyi bilmek ve müşterinin beklentilerinin karakteristik özellikleri ile örtüşmeyeceği durumda onu ikna etmek gerekiyor. Müşterinin yüzünü, ten ve göz rengini iyi incelemeniz lazım. Her tene yakışan bir ton vardır. İddialı bir saçı taşıyamayacak bir kadına istediğini uygulamak yanlış olur. Bazen bir hevesle müşteri kullanamayacağı bir saç rengi seçiyor fakat mütevazılığın içerisindeki o frapanlık çok ortada kalabiliyor.

Çalışanlarınızın eğitimleri konusunda onları yönlendiriyorsunuz?

Ben çok iyi bir eğitmenim. Her yaptığım işi paylaşırım. Benimle sadakat göstererek çalışanların hepsi tüm deneyimlerimi bilir. Günümüzde gençler çok fazla iş değiştiriyorlar. Belki de haklılar. Daha fazla kazanç sağlayacakları yerlerde çalışmak istiyorlar. Hâlbuki bu işi öğrenene kadar fedakârlık göstermeleri lazım. Hiçbir şey bilmeyen bir insanı yanınıza alıp, yetiştiriyorsunuz. 5-6 sene içerisinde bir kuaför yaratıyorsunuz. Bu dünyanın hiçbir yerinde yok. Bir tek bizde var. Amerika’da ve Avrupa ülkelerinde kuaför olmak isteyenler okula gidiyorlar. Belli bir alana ağırlık vererek o alanda uzmanlaşıyorlar. Bizim salonlarımızda kesim, renklendirme, maşa, perma ve topuz gibi bütün işlemleri tek bir kuaför yapıyor. Personeliniz uzmanlaştığı zaman daha fazla kazanacakları salonlarda çalışmak istiyorlar. Aslında çok fazla salon değiştirerek kısa vadede kazanç sağlasalar bile müşteri altyapılarını oluşturamadıkları için salon açmak istediklerinde zorlanabiliyorlar. Çalıştıkları yeri baştan iyi seçmeleri ve yetişmeleri gerekiyor. Personel dürüst çalışmışsa, salon açmak istediği zaman patronları da yardım eder. Ama yeni nesil sabır gösteremiyor. Mesleğe başladıktan iki sene geçtikten sonra, biriktirdiği para ile salon açıyorlar. Daha sonra iş tutmayınca kapatıp, yine salon değiştirmeye devam ediyorlar.

Birikimlerinizi personel ile paylaşmanız çok özel bir bağ yaratıyor. Sizin yanınızda sadakat ile çalışan personeliniz salona kazandırdığı kâra ortak olmak istediği zaman nasıl yaklaşıyorsunuz?

Sizin müşterinize hizmet etmiş, salona müşteri kazandırmış personelinizin tabii ki primi ve maaşı da ona göre oluyor. Salona yeni girmiş biri ve salon için emek harcamış, salonu sahiplenmiş personeliniz aynı olmuyor. Tabii ki personelinizi önemsemeniz ve gözetmeniz, motivasyonunu sağlamanız gerekiyor.

Salonda ürün satışı yaparken nasıl davranıyorsunuz?  

Salonda satışını yaptığım ürünü öncelikle kendi saçımda, eşimde ve çalışanımda deniyorum. Müşteriye tavsiye ettiğim ürün mutlaka çok güzel olmalı. Benim işim kuaförlük ve hiçbir zaman ürün satmaktan kâr elde etmiyorum. Müşterimin saçına iyi gelecek ürünü tavsiye ediyorum.

HAIRiST Yılın Saç Tasarım Etkinliği’nde şov gerçekleştirdiniz. O deneyimden biraz bahseder misiniz?

HAIRiST, kuaförlerin kalbinin çarptığı bir etkinlik. Türkiye’de dört kere gerçekleşti. En son etkinlikte bana bir teklif geldi ve kabul ettim. İzleyenler gelip, yer bulamadılar. Çok güzeldi. Bunlar meslek adına sevindirici şeyler. Ben şovumda 10 ülkeden dünya kadınları seçtim. Sahneyi o ülkelerin simgeleriyle hazırladım. Bütün meslektaşlarımdan tebrikler aldım.

Yine dünyaya gelseniz yine kuaför olmak ister misiniz?

Tabii ki. Ben işimi çok severek yapıyorum. Neslihan Yargıcı ile “Beni Baştan Yarat” TV şov programını yürütmüştük. Neslihan Yargıcı kıyafetleri seçiyordu, ben saçı seçiyordum. Ortak bir makyöz bulmuştuk. Program çok ilgi görmüştü. Bir daha dünyaya gelsem yine kuaför olurdum ama bunun üzerine modayı da eklemek isterdim.

Ali Kırıktarak’a bu güzel sohbet için çok teşekkür ederiz.

Gurur Günü

0

Gurur Duyacaksınız!

Kuaförlüğün ihtişamlı etkinliği HAIRiST Youtube kanalında da tanıtımlarına başladı… Etkinliğinin tanıtım videosu etkinliğin enerjisi ve ruhu hakkında kısacık bir fikir veriyor.

Yılın Kuaförü Yarışması, Estetica Dergisi Meslek Onur Ödülü, Moda&Trendler ve Giyilebilir Teknolojiler ile ışıltılar saçan bir program Türkiye'nin en iyi kuaförlerini bekliyor.

İşte etkinlikte yer alan markalar ve kurumlar:

Aveda Fashionista 2014 Türkiye birincisi: Suat Tekten

0

Aveda Fashionista 2014 Türkiye birincisi: Suat Tekten

Kemal Baykar Kuaför Salonu’ndan Suat Tekten’in Soma’da gerçekleşen maden kazasında yaşanılan acıyı yarışmaya katıldığı saç stiline aktarması, “Kuaförlük sektöründe bu topraklardan dünya markası çıkar mı?” sorusuna ışık tuttu… Suat Tekten ile ödüllü saç tasarımı hakkında detayları konuştuk.

Estetica: Aveda Master Jam kapsamında gerçekleşen Fashionista Yarışması’nda bu sene Türkiye’de ödülü siz kucakladınız. Neler söyleyeceksiniz?

Suat Tekten: Ekip olarak çok heyecanlıydık. Yarışmaya hazırlığımız çok keyifliydi. Salon olarak ödül kazanmak için bütünleştik ve hiç unutamayacağımız bir süreç yaşadık.

Estetica: Yarışmaya hazırlanırken çıkış noktanız neydi?

Suat Tekten: Soma’da yaşanan maden kazasından etkilenerek ortaya çıkardığımız çalışmamızda, renklendirmede soğuk tonlardan ışığa geçiş yaptık. O dönemde yaşadığımız duygu yoğunluğunu karanlıktan aydınlığa çıkma hissi yaratarak, saça aktarmak istedik. Tıpkı günlerce sıkışık bir alanda kurtulma çabası gösteren madencilerin gün yüzüne çıkması gibi…

Estetica: Modeli ve uygulayacağınız saç stilini seçerken nelere dikkat ettiniz?

Suat Tekten: Saç stiline karar vermeden önce Aveda’nın koleksiyonlarını araştırdık. Gözlemlediğimiz kadarıyla çok sakin ve net olmayan renkler çoğunluktaydı. Aveda konseptinin dışına çıkmak istemediğimizden, kendi çizgimizi yansıtmak için volüm ağırlıklı ilerlemek istedik. Avrupai bir yüz yapısı olduğu için modelimiz Kemal Baykar Salon’da bizimle beraber çalışan Esra Hanım oldu. Kısa, kıvırcık ve hacimli modern bir saç stili ortaya çıkardık.

Estetica: Saça hacim kazandırmak için hangi ürünleri kullandınız?

Suat Tekten: Aveda bukle belirginleştirici Be Curly Style Prep ve Aveda Be Curly Curl Enhancer ürünlerini kullandım.

Estetica: Ödül töreninde ne hissettiniz?

Suat Tekten: Ödül töreninde Kemal Baykar Kuaför Salonu-Suat Tekten anonsunu duymak ve 3 bin kişinin işimi alkışlaması inanılmazdı. Bir anda kendimi sahneye attım. Çok heyecanlandım. Herkesin bu duyguyu yaşamasını çok isterim.

Estetica: Meslektaşlarınızla paylaşmak istediğiniz bir şey var mı?

Suat Tekten: Hiçbir zaman yarışmaya katılmaktan korkmasınlar. Kuaförlerin yarışma deneyimi gibi hikâyeleri oldukça motivasyonları daha çok artacaktır. Bu yüzden meslektaşlarıma sürekli kendilerini beslemelerini ve hayatta dokundukları her şeyden ilham almalarını öneriyorum. Ben mesleğime verdiğim sevginin karşılığını aldığıma inanıyorum.

Estetica: Bu deneyim size ne kattı?

Suat Tekten: Oraya gittiğim zaman sürekli yenilikleri takip ederek daha çok çalışmam, daha güzel şeyler yapmam ve hiç durmamam gerektiğini hissettim. Kendimde küçük de olsa eksiklikler gördüm. Daha dikkatli ve detaylı çalışmam konusunda motive oldum.

Estetica: Kuaförlük sektöründe düzenlenen yarışmalara katılmaları konusunda gençlere ne tavsiye edersiniz?

Suat Tekten: Teknik bilgilerinin ve gözlem yeteneklerinin çok iyi olması gerekiyor. Bunun için sürekli eğitimlere katılmalarını ve salonda ustalarını çok iyi gözlemlemelerini öneririm. Odak noktaları işleri olmalı ki başarıya ulaşabilsinler.

Estetica: Eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Suat Tekten: Ekip arkadaşlarıma, makyöz Murat Bekler, fotoğraf sanatçısı Esma Gök ve Aveda ailesine çok teşekkür etmek istiyorum. Tüm süreci büyük bir heyecanla yaşadık. Bu deneyim benim için çok özeldi.

Estetica: Biz de sizi kutluyor, başarılar diliyoruz. Bir sonraki Uluslararası Aveda Etkinliği Aveda Kongresi olarak 2015 yılında Aveda’nın ana merkezinin bulunduğu ABD’nin Minneapolis şehrinde gerçekleşecek.

Aveda Master Jam etkinliği hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi Aralık Ocak 2015 sayısında bulabilirsiniz.  

Dessange farkı

0

Dessange Akademi’den Timmy Ball ve Rémy Ansola, L’Oréal Akademi’deydi!

Saç kesimi kadını giydirmekle eşdeğer. Dessange markası arkasındaki temel ve klasik teknikler ile modern imajlar yaratarak, yeni trendleri L’Oréal Akademi’de Türk kuaförleri ile buluşturdu. Kaliforniya balyajı ile öne çıkan ve ölçülü kesime önem veren marka, eğitimde üç farklı kesim ve renklendirme tekniği gösterdi. Eğitimde 2015 Ocak ayında tanıtacağı koleksiyonundan stiller gösteren Dessange, grafik çizgilerle küt ve orta boy kesimi aynı kesimde birleştirerek katılımcılara küçük nüanslarla modern ve şık stiller yaratmanın püf noktalarını aktardı.

Dessange Akademi’den Timmy Ball ve Rémy Ansola ile eğitimin içeriği hakkında konuştuk. Katılımcılardan ise eğitimden aldıkları fayda ve salona taşıyacakları stiller hakkında görüşlerini aldık.

Estetica: Eğitimin amacı neydi?

Basit, etkili ve ticari teknikler gösterdik. Dessange markasının felsefesi kadının doğal yapısını koruyarak içindeki güzelliği keşfederek, küçük dokunuşlar ile sert hatları yumuşatarak, bambaşka bir ruh kazandırmak. Kesimde saç boyu ve kat boyu arasındaki dengeyi sağlamanın önemini vurguladık. Eğitimde 3 kesim ve renklendirme tekniği gösterdik. Doğal renklendirme ve etkili balyaj teknikleri paylaştık. Katılımcıların, eğitimde gördükleri teknikleri her kadının ihtiyacına göre ve kişisel olarak uyarlama imkânları var.

Estetica: Renklendirmede hangi teknikleri kullandınız?

Kaliforniya’da her mevsim yaz. Bu yüzden kadınların da saç renkleri çok açık. İsmini Kalifironya’dan alan Dessange ile özdeşleşmiş, diplerin koyu ve saç uçlarının daha açık olduğu Kaliforniya Balyajı, saçın yüzeyini açtığımız, diplerin derin ve koyu olduğu Sunlight tekniği ile saçın hareketine göre açma işleminin gerçekleştirerek saça derinlik kazandırdığımız Flash tekniğini gösterdik. Boyadan sonra da cila işlemi uyguladık.

Estetica: Dessange markası nasıl bir fark yaratıyor?

Dessagne sistemi arkasındaki sağlam temeller doğrultusunda doğal ve benzersiz stiller yaratmak üzerine kuruldu. Dessange markası olarak bir bütün şeklinde müşterilere sunduğumuz servislerde yakaladığımız mükemmellik ile farklılık yaratıyoruz. Müşterinin salona girip çıktığı ana kadar aldığı her serviste yaşadığı deneyimden memnun kalması bizim için çok önemli.

Estetica: Kadınlar ne istiyor?

Bir kadının güzelliği ile bağlantılı olarak, her alanda uzmanlık ve deneyim; karşısında onun yanında olacak, beklentilerini dinleyecek, yönlendirecek ve tavsiye verecek profesyoneller görmek istiyor. 

Eğitim hakkında detaylar ve katılımcıların görüşleri Estetica Dergisi Aralık Ocak 2015 sayısında… 

Londra’da Aveda Rüzgarı

0

Londra'da Aveda Rüzgarı

Aveda Master Jam

Türkiye’den 46 misafiri Aveda Master Jam etkinliğinde ağırlayan Aveda Türkiye Marka Müdürü Nazlı Altıpat ile konuştuk.

Estetica: Bu yıl, Aveda Master Jam Salon International ile paralel gerçekleşti. Neler oldu?

Nazlı Altıpat: Bu yıl Master Jam’ı Salon International’da gerçekleştirmiş olmaktan ötürü mutluyuz. Salon International, yıllardır en son saç tasarım trendlerini sunan ve sektördeki birçok ihtiyaca hizmet eden farklı markaların buluştuğu değerli bir platform. Etkinliğin Salon International’da gerçekleştiriliyor olması Aveda markasının fark noktalarını geniş bir kitleye sunabilmesi açısından elbette bir avantaj sağladı.

Fuar alanında yer alan “Aveda Zindelik Alanı”, tüm fuar ziyaretçilerine Aveda markasının fark noktalarını deneyimleme şansı sundu. Aveda’nın stresten arındırıcı omuz ritüeli ve stresten arındırıcı el ritüeli, özellikle bu zindelik vahasının en çok rağbet gören aktiviteleri oldu.

Ardından Aveda Master Jam’in kapılarının açılmasıyla beraber heyecan verici şovları izleme şansına sahip oduk. Aralarında Aveda’nın Kanada, Avrupa ve Global Artistik ekiplerinin üyelerinin, Van Michael salonunun ve İspanya’dan X-Presion grubunun da yer aldığı tam 8 farklı şov sergilendi.

Ertesi gün ise Aveda’nın Sonbahar Kış Koleksyionu “Romantik İhtişam”, Aveda Global Artistik ekibi tarafından düzenlenen bir workshop aracılığıyla katılımcılara tanıtıldı. Bu romantik ve feminen koleksiyonda yer alan kesim, renklendirme, şekillendirme ve makyaj teknikleri canlı modeller ile sahnede yeniden yaratıldı.

Estetica: Türkiye’den katılım ve ilgi hakkında neler söyleyeceksiniz?

Nazlı Altıpat: Biz bu sene Master Jam’de 20 farklı salondan 46 katılımcıyla yer aldık. İstanbul, Ankara, Antalya ve Gaziantep’teki Aveda salonlarımızdan salon sahibi, yönetici ve kalfalarından oluşan, mesleki anlamda çok deneyimli, aynı zamanda vizyoner, yenilikçi ve dinamik bir grup olarak çok keyifli bir seyahat gerçekleştirdik. Fuar öncesi, Londra’nın merkezinde yer alan Aveda Lifestyle Salon ve Spa’yı ardından da Aveda Akademisi’ni ziyaret ettik. Burada iş ortaklarımız, Aveda markasının fark noktalarının salonda misafirlere sunumunu ilk elden gözlemleme şansını yakaladılar. Ayrıca markanın çevreci misyonunun salon dekorasyonuna yansıtılmasından tutun personel verimliliğine, salonda sunulan ritüellerden aylık işlem hacmine kadar pek çok farklı alanda bilgi paylaşımı sağlandı.

Master Jam şovunun arkasından son gün beraber yaptığımız Madame Tussauds müzesi gezisi ise seyahatin en keyifli ve renkli kısımlarından biri oldu

Estetica: Sırada Aveda Fashionista yarışması var. Geçtiğimiz yıllarda Hande Haluk Salonu’ndan Sakin Yıldırım ve Erdem Kıramer Anadoluhisarı Salonu’ndan Ersin Eren birinci olarak Türkiye’yi temsil etmişti. Bu yıl ise Kemal Baykar Salonu’ndan Suat Tekten. Yarışmayı ve katkısını anlatır mısınız?

Nazlı Altıpat: Fashionista bir fotoğraf yarışması, 3 yıl önce başladı ve o zamandan beri popülerliğini artırmayı sürdürüyor. Yarışmada aranan tüm görünüm: saç kesimi, tarz, renk ve makyaj. Katılımcıların hazırladıkları tüm saçlarda Aveda renk ve şekillendirme ürünlerini kullanmaları gerekiyor. Aveda sevgilerini yaratıcı bir şekilde gösterirken değerlerimize ve misyonumuza bağlı kalıyorlar. Peruk ya da herhangi postişin fotoğrafa dahil edilmesi kabul edilmiyor. Ayrıca katılımcıların fotoğrafı hazırlarken marka olarak Aveda imajını koruyarak kürk, kuş tüyü, sim ve plastik gibi malzemeleri kullanmamaları gerekiyor.

Öncelikle her ülke bağımsız bir jüri tarafından seçimin ilk aşamasını gerçekleştiriyor. Her ülkeden seçilen üç fotoğraf, Londra’da Avrupa için nihai jüri heyetinin önüne geliyor ve burada her ülkeden kazanan imajına karar veriliyor.

Fashionista ödülleri gerçekten muhteşem. Master Jam’de açıklanan finalin genel kazananı, tüm masraflar dahil olarak, New York Moda Haftası’nda Aveda Artistik Ekibiyle çalışma fırsatını yakalıyor! Her ülkenin kazananı ise 2015 Aveda Kongresi’ne misafirimiz olarak katılıyor.

Master Jam sırasında 2014 Fashionista Uluslararası Ödülü’nün kazananları da açıklandı. Finalistler, Almanya, Avusturya, İsviçre, Belçika, Hollanda, Lüksemburg, İtalya, Norveç, Rusya, İspanya, Türkiye ve İngiltere gibi Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden katıldılar. Türkiye birincisi olarak, Kemal Baykar Salonu’ndan Suat Tekten, ödülünü Aveda Dünya Başkanı Dominique Conseil’in elinden sahnede aldı. Avrupa genelinde biriciliği ise Rusya’dan ES Standard Salon’dan Ilya Balkov kazandı.

Bizim için Fashionista yarışması çok önemli. Tüm Aveda salonlarında çalışan iş arkadaşlarımızın katılımını destekliyoruz. Hem mesleki olarak kişilerin yeteneklerini sergilemeleri için bir fırsat, hem salonlarda bir takım çalışması ortamı yaratılıyor. Çünkü saç ve makyajın genel uyumuu da çok önemli, hem de sonunda bu bir fotoğraf yarışması. O nedenle yaratılan eserin doğru ışıkla, doğru atmosferde fotoğraflanması önemli, bu da kuaförlerin kendilerini bu alanda da geliştirmelerini zorunlu kılıyor. Model seçimi, genel uyum ve ahenk, Aveda markasına olan uyum, fotoğrafın konsepti ve ilham kaynağı, kullanılan teknikler, stilizm ve fotoğraflama… Bütün bu süreçlere iyi hazırlanmak, bizce kuaförler için mesleki anlamda güzel bir gelişim fırsatı. 

Aveda Master Jam ve 2015 yılında Aveda Türkiye’nin düzenleyeceği etkinlikler için Estetica Dergisi Aralık Ocak 2015 sayısına göz atabilirsiniz.  

Jüri üyeleri ne diyor? Hakan Köse

0

AKD Başkanı Hakan Köse Hairist Ayın Kuaförü Yarışmasını nasıl değerlendiriyor?

Yarışmaların özellikle kuaförlük sektöründe çok büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu ve kuaförleri harekete geçirerek daha araştırmacı olmalarını ve salonlarında yaptıkları işi en iyi şekilde göstermeleri için altyapı hazırladığını düşünüyorum.

Yarışma için başvurular çok fazlaydı ve aralarından en iyisini seçmek çok zordu. Mümkün olduğu kadar adil olmaya çalıştık. Değerlendirme yaparken çok güzel çalışmaların yetersiz sunumlar yüzünden yapılan saçın hakkını veremediğini görmek beni üzdü.

Başvurular arasında çok fazla gösterişli saçlar vardı. Şatafatlı saçlar tasarlamayı yeteneklerini sunmanın en iyi yol olduğunu düşünen kuaförler var aksine günlük ve salonlarda uygulanabilir basit saçlar da çok çekici olabilir. Gençlerin bunu anlaması lazım. Günümüz dünyasında artık yapılı saçlar yerine yapılmamış görünümünde saçlar tercih ediliyor. Bugün kırmızı halı törenlerine ya da büyük defilelere baktığınız zaman çok abartılı saçlar göremezsiniz. 50’li yıllarda değiliz, çağa ayak uydurmamız gerekiyor. Kalıp gibi saçlar vardı, tercihimi kullanacağım çok güzel yumuşak topuzlar vardı.

Kıyafetin ve saç modelinin seçimi, fotoğrafın ışığı, arka fonun net olması yapılan işin görülmesi için çok büyük önem taşıyor. Maalesef yarışmanın kurallarına uymayarak profesyonel çekime başvurdukları için elediğimiz yarışmacılar oldu. Hangi fotoğrafın hangi kategoriye gönderildiği de çok önemli. Şekillendirme kategorisinde topuz gördük. Kesimde şekilendirme gördük. İlerleyen aylarda kuaförlerin daha güzel saçlar ile başvuru yapmalarını,  yarışmanın bilinirliğinin ve katılımın artmasını diliyorum… 

En fazla büyüyen Davines ülkesi: Türkiye

0

Davines Türkiye, bu yıl Londra'da düzenlenen WWHT'da en fazla büyüyen Davines ülkesi olarak ödül aldı. 2015 yılını Davines yılı olarak ilan eden Abko Genel Müdürü Murat Abacılar ile aldıkları ödülü, etkinliği ve Davines Türkiye'yi konuştuk.

Estetica: Öncelikle Davines WWHT'dan bahseder misiniz? Oldukça profesyonel bir organizasyondu.

Murat Abacılar: Öncelikle Londra’da gerçekleşmiş olması çok keyifliydi. Organizasyon çok mistik bir yerde yapıldı. Davines bu konuya özen gösteren bir marka. Bu tür organizasyonlarda aradığı en önemli şey mekanın farklı olması ki burada da özel bir mason kulübünde yapıldı. Hem sanatsal, hem eğitsel hem de Londra ile dolu, keyifli bir seyahat için yeterliydi.

Estetica: Davines Türkiye olarak bir ödül aldınız? Bu ödülün önemi nedir?

Murat Abacılar: 2014 yılında 82 ülke içinde en hızlı büyüyen ülke olarak ödül aldık. Aslında bu ikinci ödülümüz. Çünkü bu ödülü ilk kez 2011 yılında almıştık. İkinci kez bu ödüle sahip olmak çok önemli. Bu aslında bizim bakış açımızı yansıtması açısından önem taşıyor. Distribütör bir şirketten ziyade ailenin bir parçası olan bir yapımız var. 8 yıldan bu yana Davines için Türkiye’de yatırım yapıyoruz. Marka tanınırlığı ciddi olarak büyüyor. Bu da doğal olarak satışa yansıyor.

Estetica: 2015 Davines yılı olacak dediniz. Planda neler var? Yeni ürünler? Yapılanma ve eğitim anlamında neler olacak?

Murat Abacılar: İstediğiniz kadar çalışın, ürünleriniz iyi olmadıktan sonra boşuna. Son ürün lansmanında ürünlerin doğallığına vurgu yapan ürün hammaddelerini üreten çiftçilerin isimlerinin yer aldığı sürüdürülebilen güzelliği destekleyen ürünlerimiz mevcut.

Gelişen ve büyüyen sektör doğal olarak bizi de planlamaya sevk ediyor. Bir sonraki yılın planını yapmış bulunmaktayız. Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşecek olan aktivitelerimiz mevcut.

Yılın en önemli etkinliği 20 Nisan’da Türkiye’de olacak. İskandinav ülkelerinden gelecek olan kuaförlerin yer alacağı etkinliğe Türkiye olarak 200 kuaförle katılacağız.

Angelo Seminara başta olmak üzere birçok tanınmış saç tasarımcısının deneyimlerini paylaşacağı etkinlikte Türkiye’den de süpriz iki isim sahne alacak.

İtalya Parma’daki akademimiz yıl boyunca kullanımımıza açık. Şu anda 2 eğitimimiz söz konusu. Mart ayında Bologna’da Cosmoprof’ta olacağız. Ayrıca Davines Hollanda Mayıs ayında bizi ağırlayacak. İbiza ve Küba seyahatleri de planlarımız içinde. Her yıl tekrarladığımız Kıbrıs eğitimleri de yine Kasım ayında tekrar edecek.

World Wide Hair Tour bilgisini paylaşmak isterim Bir sonraki WWHT Los Angeles’ta Ocak 2016’da gerçekleşecek ki biz bunu Las Vegas ile birleştirmeyi planladık.

Estetica: Son olarak 2015 için mesajınızı öğrenebilir miyiz?

Murat Abacılar: Davines ailesine yeni katılımların olacağını ön görüyoruz. Ailemiz büyüyor. 2015’te daha da büyüyen ve mutlu müşterilerin çoğaldığı bir yıl hedefliyoruz. Kalite, kalıcılık, kâr ve keyfi barındıran 4K felsefemiz çerçevesinde 2015’e hazırız.

Estetica: Teşekkür eder, başarılar dileriz. 

“Saçlara şeklini yazar, rengini çizeriz.” Serge Moreou

0

“Saçlara şeklini yazar, rengini çizeriz.” 
Serge Moreou

Serge Moreou ile S Club Satış eğitiminde Serge Moreou günümüzün tüketicilerini ve kuaförlerin onları nasıl analiz etmesi gerektiğini katılımcılarla paylaştı. Serié Expert eğitim ve etkinlikleri hakkında ise L’Oréal Professionnel Pazarlama Müdürü Hande Aydın bilgi verdi.

Estetica: Kıbrıs ve Sapanca'da gerçekleşen Serié Expert eğitim-etkinlikleri hakkında bilgi verir misiniz?

Hande Aydın: Kıbrıs’ta gerçekleştirdiğimiz Serié Expert Ürün ve Satış Eğitim Kampı, Serge Moreau ile birlikte salon müşterilerine ürün önerme ve satışı konusunda daha ayrıntılı bilgi sahibi olmayı amaçlayan, yalnızca Serié Expert’S Club üyelerine özel bir program. Bir tam gün boyunca süren eğitimde Serge Moreau, imaj danışmanlığı konusundaki tecrübesi ile iş ortaklarımıza “müşteri iletişimi”, “doğru teşhis” ve “ürün önerme” konularında da deneyim kazandırarak farklı bir bakış açısı yakalamalarını sağlıyor.

Serié Expert’S Club Kongresi’ni ise 200 katılımcı ile Sapanca Güral Otel’de gerçekleştirdik. Bu eğitim L’Oréal Professionnel’in deneyimli ekibi ile birlikte Serié Expert ürün içeriklerine hakim olmak ve ürünlerin salon için tanzim teşhiri ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olmayı amaçlıyor.

Estetica: Önümüzdeki dönemde Serié Expert için neler göreceğiz?

Hande Aydın: 2015’de Serié Expert, salonların satış performanslarını arttırabilmelerini hedef alan yepyeni bir sistem ile karşımıza çıkıyor olacak. Bunu elbette her müşterinin ihtiyacına cevap verebilecek teknolojik yenilikler, lansmanlar, satış ürünlerinde uzmanlık eğitimleri, salonların görsel kalitesini arttırmayı ilke edinen tanzim teşhir ürünleri, medya yatırımları ile desteklemeye devam edeceğiz.

Estetica: Serié Expert'in salonlar açısından önemine değinir misiniz?

Hande Aydın: Serié Expert, salon kullanımına yönelik teknik boy ürünleri, her saçın ihtiyacına cevap verebilen geniş ürün ailesi, öncü ve yenilikçi formülleri ile son teknolojiyi sunuyor olmasına ek olarak arkasında L’Oréal Professionnel gücünü barındıran tüketici nezdinde bilinirliği yüksek bir markadır.

Salon içi kullanımlarda teknik boy ürünler yıkama setinde yüksek kalite standartları sunarken, kadınların ihtiyacına yönelik şok bakımları ile salonlara ekstra ciro getiren bir servis oluşturmaktadır.

Yıl boyunca S Club salonlarına özel deneme ve seyahat boyu ürünler yüksek müşteri memnuniyeti sayesinde salon satışlarını arttırarak salon cirolarına katkıda bulunmaktadır. Her ay salonlarımıza alımları karşılığı gönderilen birbirinden farklı tüketici hediyeleri ise salondan ürün alımı yapan müşterilere armağan edilerek müşteri sadakatine önem veren salonlarımıza destek olmaktadır.

Katılımcıların yorumları

Mustafa Ege, GK Kuaför-Eskişehir

Serge Moreou eğitimi pratik ve anlaşılabilirdi. Müşteriye yaklaşım, iletişim becerileri ve personel eğitimi konusunda salona taşıyacağımız önemli tüyolar aldık. Serié Expert Club’ın etkinliğini kesinlikle meslektaşlarıma öneririm.

Murat Orhan, Murat Orhan Güzellik Salonu-Balıkesir

L'Oréal Professionnel’ın eğitimleri farklı bir bakış açısıyla düşünmeme ve ayrı bir vizyon kazanmama olanak sağlıyor. Salon içi eğitimine katıldığım, tarzıyla, yapısıyla, duruşuyla kendisinde ustamı gördüğüm Serge Moreou, mesleğin duayenlerinden.

Necati Çevik, Ayhan Çevik Kuaför-Bursa

L’Oréal Professionnel’e Serié Expert Club eğitimini bize sağladığı için çok teşekkür ediyorum. Geleceğe yönelik bir şeyler katan yenilikçi anlayışlara dönük çok iyi bir eğitim oldu.

Volkan Erdemir, Grand Hyatt Otel-İstanbul

Serge Moreou eğitiminde ürünü tüketiciye nasıl sunacağımız konusunda bilgi aldık. Salonda eğitimde öğrendiklerimizi ekibe aktarmak üzere bir toplantı gerçekleştireceğiz. Bize çok fayda sağlayan bir eğitimdi. Ayrıca organizasyon çok güzeldi. Bir daha düzenlense yine katılmayı düşünürüm.

60’ların ruhuyla yepyeni salon: Gülay Tiran Hairstylist

0

60'ların ruhuyla yepyeni salon: Gülay Tiran Hairstylist

Her taşınma yenilik getirir. Her yenilik mutluluk. İşte mutluluk ve tasarım saçan bir salon örneği. Kuaförlüğe odaklı farklı objeleri, doğallığı yansıtan atmosferi ile sıcacık ve kucaklayan…

Projenin mimarı Elif Bilgin Altınbaşak ve salon sahibi Gülay Tiran’dan bilgi aldık:

Estetica: Teknik olarak proje hakkında bilgi verir misiniz?

Elif Bilgin Altınbaşak: Projede en büyük şansımız binanın zamanına ait güzel bir örnek olmasıydı. Yapıldığı dönemin havasını ve mimarisini iyi bir enerji ile yansıtıyordu. Bu nedenle yığma bir bina olması koşulunu unutmadan tefriş ettik.

Duvarları kaldıramadık ancak baca yerlerini kullanarak gerekli mekânları küçük odalar halinde tasarladık. Öndeki geniş balkonun keyfi ve nefesi, girişteki cam rüzgârlığı aynen yenilememiz ve en güzel aksesuarımız olan demir iç kapı sanki pano olarak binadan dekorasyona hediye oldu. Alçıpan ayrımlar ve tavan yüksekliğini kesinlikle düşürmemek prensibi ile ilerledik.

Estetica: Müşteriniz nasıl bir çalışmayı arzuladı?

Elif Bilgin Altınbaşak: Her mekân sahibini yansıtmalıdır.

Mimari anlamda Gülay Tiran bunu çok güzel yapma şansı bulacağınız bir müşteri. Sıcak karakteri, net istekleri ve size tasarımda özgür bırakması da mekâna tüm enerjisi ile yansıyor.

Estetica: Tasarım dili hakkında bilgi alabilir miyiz?

Elif Bilgin Altınbaşak: Tasarım dili bu salonda doğaldan yana, mevcuda saygılı ve fonksiyondan ödün vermeyen bir dildi.

Binanın karakterine uyumlu ama modern olmayı tercih eden bir şekilde ilerledik. Tasarımı göz dolduran aksesuarlar seçtik. Hafif aykırı. Amaç salonu uzun süre zamansız ve kalıcı tasarlamaktı. O nedenle tercihlerimizi hep doğal malzeme yönünde kullandık. Yer ve depolama gibi ihtiyaçları ise mobilya ile çözdük. Tarzda tutarlı olmak ise ilk hedefimdi.

Estetica: Yeni salonunuzda farklı olarak ne istediniz?

Gülay Tiran: Eski salonumda önceliğim müşterilerimizin kendilerini evinde hissetmesiydi. Yine aynı duyguyla hareket ettim. Yeni salonumuzun bulunduğu bina 60'lı yılların izlerini taşıyor. Özellikle bunu korumak istedim. Genel dokusuna müdahale etmeden, çalışma ortamımızı bu güzelliğin içine dâhil ettik.

Estetica: Mimar seçiminde kriteriniz ne oldu?

Gülay Tiran: Aynı zamanda yakın arkadaşım olan mimarımız Elif Bilgin Altınbaşak'la aynı dili konuşuyor olmamız sonucu güzelleştiren en önemli etken. Aksi çok zor olurdu. İlk salonumuza çalışırken beni uzun uzun dinledi, kendi doğrularını empoze etmeden çalışma rahatlığımız ve beğenilerim üzerinden gittik.

Estetica: Farklı objeler göze çarpıyor. Kitap, resimler, fotoğraflar. İlgi çekici olan hangileri?

Gülay Tiran: Özellikle farklı olması için çaba harcamadım. Zaten beğenilerim bu yönde. Gelen müşterilerinizle zaman içinde ortak noktalarınızı keşfetmiş oluyorsunuz. Sık seyahat ettiğim için ilgi alanlarıma yönelik alternative kitaplar bulma şansım oluyor. Zaten kitaplar yaşam alanlarımın vazgeçilmezi. Doğal olarak bu durum iş yerime de yansıyor. Sanatın her yönü beni ilgilendiriyor. Resim, heykel, vs… Yeni salonumuzda Yiğit Yazıcı'nın akrilik çalışmalarını kullandık. Oldukça beğenildiğini söyleyebilirim.

Estetica: İdeal salon tasarımı nasıl olmalı?

Gülay Tiran: Elbette renkler ve zevkler herkese göre değişiklik gösterir. Benim için öncelik, huzurlu ve aidiyet duygusunu verebilen seçimler yapmaktı. Zira bizim işimiz gereği mekânlarımızda sesler yüksek olabiliyor. Bir yandan müzik, fön makinesi derken müşterilerimize bunu minimumda hissettirecek ortamı yaratmamız esas. Ben bu salonumda dış görselimizde yer alan yeşil alanı içeriden yaşanılır kılmaya özen gösterdim. Yaşayan bir balkon önemliydi. Renkler, kullanılan mermerler, aynalar ve kullandığımız aksesuarlar tek tek düşünülerek seçildi. O yüzden benim için ideal salon şu an içinde bulunduğum salon…

Jüri üyeleri ne diyor? Murat Abacılar

0

Davines Marka Temcilsici Murat Abacılar
Hairist Ayın Kuaförü Yarışması hakkında ne diyor?

Hairist Ayın Kuaförü yarışması mesleki anlamda kuaförleri hem heyecanlandırıyor, hem de salonlarda motive olmalarını sağlıyor. Kuaför olmak, özel bir yetenek gerektiriyor. Meslek hayatlarında kendi yerinde sayan insanlar vardır, bir de kendi becerilerini gösterebilmek, kendini bir adım daha ileriye taşımak için yollar arayanlar vardır.

Yarışma sayesinde sektörün önde gelen isimleri salonlarda tasarlanan saçları görme olanağı buluyorlar. Dolayısıyla katılımcılar farkındalık yaratıyorlar. Aynı zamanda saç tasarımları ödüllendiriliyor. Her ay farklı şehirlerden birinciler seçiliyor. Kazananlar çok iyi fırsatlar ile kendilerini daha iyi bir pozisyona taşıyabilme ve yarışma sayesinde hayallerine kavuşma olanağı buluyorlar. Biz de yarışmaya sponsor olarak kendimizi tanıtıyoruz, jüri toplantılarında kuaförler ile biraraya geliyoruz, sektör hakkında konuşuyoruz. Yarışma için daha fazla başvuru olması gerekiyor. Gelecek aylarda daha yaratıcı ve yenilikçi modeller ile katılım olmasını dilerim.