Günü Siz Belirleyin

Günü Siz Belirleyin

Sektörümüz, artık çoğunlukla çalışan insanlara hizmet verdiğimiz bir sektör. Buna ayak uydurmak için neler yapmak gerekir, gelin okuyalım…

Kuaför ve güzellik salonları her ne kadar ev hanımlarının uğrak yerleri olarak gözükse de, çalışan insanları da unutmamak gerekir. Çalışan insanların saçlarına ve her türlü bakıma daha az zaman ayırır olmaları, hem kendilerinin bazı imkanlardan yoksun kalmalarına hem de bizlerin yeterince gelir elde edememesine neden olmaktadır. Bu durum randevu ile çalışma sistemini gerektirmektedir.

Ülkemizde çalışan insan sayısının git gide artmasına rağmen, çoğu meslektaşın bu duruma hala bir çözüm bulamadıklarını, gereksiz sayıda elemanla çalıştıklarını ve boş zamanlarının çalışma saatleri içersinde fazlaca olduğunu gözlemlemekteyim.

Örnek vermek gerekirse; salonunuzu ziyaret eden çalışan müşteri kapasitesi yüksek olduğu için, bu müşteriler ya sabah çok erken saatlerde ya da akşam geç saatlerde gelmektedirler.  Randevusuz çalışıyorsanız gün ortasındaki saatlerde katıldıkları gün ve gittikleri gezmelerden dolayı ev hanımlarının baskınına uğrarsınız ya da bu saatlerinizin büyük kısmını boş geçirirsiniz. Bu durum işletmenize birkaç sıkıntıyı bir arada getirmektedir:

1 – Gereksiz yere boş oturan eleman

2 – Gelirinizin bu saatlerde dengesizliği

Oysa randevu ile çalışarak hem gereksiz sayıda elemanla çalışmayı önlemiş hem de gelir gider çizelgenizi dengelemiş olursunuz.

Müşterileriniz belki bu duruma alışmakta zorlanabilirler. Çalışmayan bir müşteriniz zaten gün ortası gelmeye daha meyillidir ama geç saatlerde gelmek istediğinde yer olmadığı için hüsrana uğrayabilir ya da çalışan müşterileriniz akşam geç saatlerde gelmeyi tercih ediyorlarsa saat 17:00 veya 18:00 de gelmek istemeyebilirler. Siz bunu, müşterinize gayet güzel bir şekilde kabul ettirecek yolları bulabilirsiniz. İnanmak güç belki ama bu sayede müşterileriniz hem kendilerine yeterince zaman ayırabilecekler hem de zamansızlıktan yaptıramadıkları işlemleri yaptırabilecekler. Sizde bu sayede boş zamanınızı ve boş oturan elemanlarınızı daha iyi değerlendirmiş olacaksınız.

Mutlaka denemenizde faydalı olacak bir diğer davranış ise, müşteriniz ödemeyi yaptıktan sonra müşterinizin bir diğer randevusunu yapmaktır.

Bu sizin gelecek günlerdeki kar marjınızı desteklediği gibi, zamanınızı ve elemanlarınızı gün içersinde en doğru ve verimli şekilde planlamanızı sağlayacaktır.

Bu sayede haftalık ve aylık geliriniz garanti altına alınmış olacaktır. Yine bu sayede personeliniz daha aktif bir çalışma ile gününü geçirecek ve daha verimli olmanın keyfini yaşayacaktır.

Yazan: Gülgün Biçerel Uysal