Ana Sayfa Blog Sayfa 381

Konuğumuz Ercan Baykal…

0

Konuğumuz Ercan Baykal ile sektörü değerlendirdik…

Sizin hikayenizi dinleyebilir miyiz?

1982 yılında okulu bırakıp, kuaförlüğe başladım.12 yaşında Erdem Kıramer’in yanında çalışmaya başladım. 22 sene sonra salondan ayrıldım. Nişantaşı’nda Abdi İpekçi’de 12 senedir işlettiğim kendi salonumu açtım.

Nişantaşı’nda kuaförlük için neler söyleyeceksiniz?

Burası Türkiye’nin en pahalı semtlerinden biri konumunda. Dolayısıyla kiralar çok yüksek. Nişantaşı’nda kuaförlüğün en büyük sorunu trafik; müşteriler 30 TL otopark ücreti ödemek zorundalar. Salona gelmek için 4-5 tur atıp, geri dönen müşterilerim oluyor. Burada oturan kişi sayısı da azalmaya başladı. İş yerleri çoğaldı. Bu da bir handikap. Nişantaşı belki İstanbul’un en güzel noktalarından birisi ama işleyiş olarak zor bir semt. 2-3 ay içinde kapanmaya mahkum salonlar açılıyor. Burada salon açmak için belli bir altyapınızın ve müşteri portföyünüzün olması gerekiyor.

Fiyatlandırma politikası nasıl?

Bizim işimiz el işi bir iş ve bunun karşılığı yok. Müşteri tecrübeye para ödüyor. Maliyete göre fiyatlandırma sonra geliyor.

Müşterilere yaklaşım?

Bizim müşteri memnuniyetimiz yüksek. Salona İzmir, Ankara, Antalya, Bursa, Amerika’dan müşteri geliyor. 20 seneye aşkın, 3 nesildir salonu ziyaret eden müşterilerimiz var. Onlara müşteri değil, akraba, aile gözüyle bakıyoruz. Aile gibiyiz. Her zaman müşterilere bir şikayetleri olup olmadığını sorarım ve gidermeye çalışırım.

Müşteri tasarladığım saçı beğenmeyip tepki gösterdiğinde sakin kalabiliyorum. Bir iki gün geçtikten sonra beni arayıp çok üzgün olduğunu söyleyen çiçek, çikolata gönderen müşterilerim var. Müşteri sadece saç yaptırmak için değil; sohbet etmek için salona geliyor. Bunu yaşamak bile çok güzel bir duygu. Bu beni her şeyden daha fazla motive ediyor.

Kaç çalışanınız var? Yeni eleman bulmakta zorluk çekiyor musunuz?

8 kişiyiz. Son 1.5-2 senedir eleman arıyoruz ama bulamıyoruz. Manikürist yetişmiyor. Kuaförlüğe yeni başlayanlar manikürist olmak istemiyor. Halbuki çok güzel bir iş. Kaybetme riskiniz hiç yok. Bugün gazeteyi açın, her gün iki sayfa ilan vardır. Salona yeni gelen tüm çalışanlar hemen saç kesip, röfle yapmak istiyor. Gençlerin birçoğu çay getirme, saç yıkama gibi diğer işlemleri yapmak istemiyor.

AKD ve çalışmaları hakkında neler söyleyeceksiniz?

Ben de AKD’ye üyeyim. İnsanlar gönülden bir şey yapmak için çaba harcıyorlar. Yönetim Kurulu hiçbir çıkarları olmaksızın bu meslek için doğru işler yapmak istiyor. Mesleği yeni jenerasyona doğru taşımak için uğraş veriyorlar. Herkes sektörde daha güçlü olmak için adımlar atmalı; elini taşın altına koymalı.

Sizce sektörün en büyük sıkıntısı nedir? Sektörün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Son yıllarda sektörde 20’li yaşlarda salon açan çok kuaför var. Salon sayısı çok arttı. Salonların %60’ının kapanıp, diğer salonlarla birleşmesi gerekiyor.

Eskiye baktığınız zaman biz sadece ustalarımızın yaptıklarını seyredip, bu işi yapma şansımız vardı. Çok eskiden yurtdışında eğitim almak gibi bir olanağımız da yoktu. Yoktan var ediyorduk. Bugün yurtdışında seminerlere katılıyoruz. Günümüzde internetten yenilikleri takip edebiliyorsunuz.

Kuaför olmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir?

Bu işi her platformda kovalamak lazım, ilgi göstermek lazım. Her seminerde her bilgiyi almak lazım. İngiltere’de kuaförlere Kraliyet Nişanı veriliyor. Kuaförleri onure ediyorlar. Siz de gerçekleştirdiğiniz hairist yarışmasında gençlerin başarısını ödüllendiriyorsunuz. Bu fırsatı değerlendirmeleri gerekiyor. Her şeyden önce de mesleği sevmek gerekiyor.

HAIRiST etkinliği ve Estetica Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ben her seferinde keyifle seyrediyorum. 20’li yaşlarımda birçok şovda çıktım. Bana o hissi verdi. Sahnede kareografiler Londra’da gittiğim şovların birçoğundan çok daha güzeldi. Çok keyif aldım.

Estetica çok güzel bir dergi. Bunu da en güzel şekilde yürütüyor. Her sayfasında mesleğe dair bilgiler buluyorum.

 

Zaman ayırdığınız için teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz.

İlham veren güzellik merkezleri

0

İlham veren güzellik merkezleri 

Müşteriler salonlara onlara kazandırdığı duygusal fayda için geliyorlar. Nefes almak ve her şeyden uzaklaşmak… Özellikle de manikür, pedikür işlemleri sırasında rahat ve konfor arıyorlar. İşte müşterilerinizin özel ve evlerinde olduğu gibi hissetmelerini sağlayacak salon tasarımı önerilerimiz…  

İlham veren manikür, pedikür ve spa alanlarına  göz atmak için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz. 

Kayısı saç dökülmelerini önlüyor!

0

Kayısı saç dökülmelerini önlüyor!

2010 yılında başlayan "Dünyada Yetişen Kayısı Türlerinin Mineral İçeriklerinin Belirlenmesi" araştırması kapsamında Malatya'daki 240 çeşit kayısıdan örnekler alındığını ve selenyum ve çinkonun tüm kayısı çeşitlerinde bulunduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Yunus Önal saçı dökülenlerin kayısı yemesi gerektiğini belirtiyor. Saçları dökülen müşterilerinize ürün önerirken, kayısı tüketmelerini de tavsiye edebilirsiniz. 

   

Chia tohumu saçları güçlendiriyor!

0

Chia tohumu; cilt, saç ve tırnakları güçlendiriyor…

Chia tohumu son günlerin en çok tüketilen bitkileri arasında geliyor. Maya dilinde ‘güç’ anlamına gelen Chia tohumunun insan sağlığı açısından oldukça fazla yararı bulunur. Yüksek C vitamini, demir, fosfor ve potasyum içeriyor. Küçük olmasına karşın içeriğinde birçok vitamin, mineral, amino asit hatta yüksek miktarda lif ve protein barındırır. Ortalama 2 yemek kaşığı chia 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gram karbonhidrat ve 11 gram lif içeriyor.

Chia tohumu; cilt, saç ve tırnakları güçlendiriyor.

Sağlıklı beslenmede oldukça büyük önemi bulunan Omega 3 yağ asitlerince zengin. Cildimizi pürüzsüzleştirerek kırışıklıkları önlüyor. Chia tohumunu tahıl, sos, sebze, yoğurda serperek veya içeceklere karıştırarak tüketebilir, müşterilerinizin saç sağlığı için önerebilirsiniz. 

Kaynak: http://www.chia-tohumu.com/faydalari/

Manikür – Pedikür Eğitimi Programı

0

Manikür pedikür sektöründe yüksek çalışma standartları ile çalışmaya hazır mısınız?

Sektöre nitelikli eleman yetiştiren Kariyer Eğitim Kurumları’nın Manikür – Pedikür Eğitimi Programı için kayıtlar devam ediyor.   

Eğitimin içeriği

• Hijyenin Önemi ve Salon Hazırlığı

• Tırnak Yapısı ve Tırnak Bozuklukları

• El Yardımı ile Manikür ve Pedikür Teknik ve Uygulamaları

• Cihaz ile Manikür ve Pedikür Teknik ve Uygulamaları

• El ve Ayak Masajı Refleksoloji ve SPA

• Tırnak Renklendirme ve Süsleme Teknik ve Uygulamaları

• Parafin Çeşitleri, Kullanım Teknik ve Uygulamaları

Kariyer Olanakları

• Manikür ve Pedikür Salonlarında

• SPA Merkezlerinde

• Güzellik salonlarında

• Kuaför salonlarında

• Hastanelerin el ve ayak sağlığı ünitelerinde

Manikür-Pedikür eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler Manikür- Pedikür Katılım Sertifikası almaya hak kazanırlar.

Kayıt olmak ve katılım koşulları için tıklayın: http://kariyeregitim.com.tr/takvim

Değer bazlı fiyatlandırma

0

Değer bazlı fiyatlandırma

Salonda sunduğunuz servisler için fiyat belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz? Günümüzde salonlar maliyet temelli fiyatlamanın yanı sıra tüketicinin algıladığı değeri saptayıp, bu değeri temel alan fiyatlama yöntemini kullandıklarında başarılı bir fiyatlandırma stratejisi izliyorlar.

Peki değer bazlı fiyatlandırma neye göre yapılır?

Müşterilerin sunduğunuz servisten aldığı duygusal faydayı analiz edebilirsiniz. İç görülerini anlamak için anket yapabilirsiniz. Servisleri değerlendirmelerini isteyebilirsiniz. 

Kendinize yatırım yapabilir, yenilikçi teknolojileri salona getirebilirsiniz.

Eğitimlere katılıp kendinizi kesim, renklendirme ya da topuz uzmanı olarak konumlayabilirsiniz.

Müşteriler belli bir alanda uzman olan kuaförlere saçlarını emanet etmek istiyor. 

Losyonunuza göre müşteri davranışlarını araştırıp, fiyat belirlemelisiniz.

Hedef kitlenizin sizin salonunuzu seçmek için değerlendirme kriterlerini öğrenmek fiyatlandırma konusunda yaklaşımınızı belirlemenize yardımcı olacaktır.

Salonunuzda verdiğiniz servis, rakip salonlara göre ne tür üstünlüklere sahip? Zayıf ve güçlü yönleri nedir? Durum değerlendirmesi yapabilirsiniz. 

Saç tasarlarken müşterilerinize katıldığınız yarışmalardan ve eğitimlerden bahsedebilirsiniz. Yılın Kuaförü Yarışması için ödül aldıysanız, bunu müşterinizle paylaşıp kendinize değer katabilirsiniz. Dolayısıyla hangi kategoride finalist olduysanız, o servis için fiyatınızı yükseltebilirsiniz. Müşteri prestij satın almak istiyor.

Dolayısıyla haydi yarışmaya! Sizden Gelenler bölümüne tasarımlarınızı bekliyoruz! Haydi sen de tasarımını ekle! https://www.hairist.com.tr/index.php?page=login

Hazırlayan: Zeynep Taner Abacı

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Nabza göre şerbet!

0

Nabza göre şerbet!

Kuru saçlar ve yağlı saçlara şampuan uygulamanın inceliklerini biliyor musunuz? Her şeyin bir kimyası vardır. Saçın cinsine göre nasıl yaklaşmak gerektiği hakkında bilgiye sahip olmak gerekiyor. Saç yıkamak en kolay işlem gibi görünse de profesyonel olarak hangi saç cinsine nasıl davranmanız gerektiği hakkında bilgi paylaşmak istedik… 

Miliyet.com.tr'nin haberine göre, çok kuru saçlara şampuan uygularken şampuanı sadece ellerinizle, ıslak saçın diplerine dağıtın ve hafifçe yedirin. Durularken incelerek saçın içinden akacak olan şampuan, saçları temizlemek için yeterlidir. Böylece saçların biraz daha kurumasını önlemiş olursunuz.

Normal saçlar için de şampuanı dairesel hareketlerle saça yedirin, hemen ardından iyice durulayın. Eğer müşterinizin başında şampuan artığı kalırsa, saçlarınız matlaşır ve kurur. Şampuanlamak için harcadığınız sürenin üç misli süreyi durulamak için kullanın. 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Hiç düşündünüz mü?

0

Çalışanlarınızla iş sözleşmesi yapıyor musunuz?

Sektörde en çok karşılaşılan sorunlardan biri müşteriyi kaptırmamaktır. Şimdiye kadar röportaj gerçekleştirdiğimiz birçok kuaför yanında çalışan elemanlara eğitimlere, şovlara katılmaları için yatırım yaptığını söylüyor. Fakat eleman kendisini yeterli hissettiği anda salonun yakınlarında kendi salonunu kuruyor. Müşteri kaybına uğrayan salonlar yasalardan şikayetçi oluyor. Peki çalışanlarınızla iş sözleşmesi yapmayı hiç düşündünüz mü?

Maddi, manevi zarara uğramak istemiyorsanız sizinle bir iş sözleşmesi örneği paylaşmak istedik.  

http://www.cfcu.gov.tr/files/kaynaklar/ek1_tam_sureli_is_sozlesme_ornegi.pdf

Bu sözleşmeye bulunduğunuz semt çevresinde salon açamaz maddesini ekleyebilirsiniz.  

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Yağlı saçlar için öneriler

0

Saçları çabuk yağlananlara öneriler

Saçları yıkarken, sıcak su ile yıkamamaya özen gösterin. Sıcak su, saç derisini kurutarak vücudun daha fazla yağ üretmesine neden olur. Bu nedenle ılık su kullanmaya dikkat edin.

 

Doğru şampuan seçimi, saçların hemen yağlanmaması için çok önemli bir adımdır. Saç tipine uygun şampuan kullanın. Kremli şampuanlar saçların daha çabuk yağlanmasına sebep olur. Kremli şampuanlardan vaz geçin ve kuaförünüzün önerdiği şampuanı kullanın!

Saçlar düzenli bir sıklıkta yıkanmalıdır. Saçlar masaj yapılarak yıkanmalı, şampuandan iyice arındırılarak durulanmalıdır. Saç derisinin yağdan ve kirden iyice temizlendiğinden emin olunmalıdır.

Saçlarınıza hacim veren şampuanlar kullanılmamlı, kepek problemi varsa kepeğe karşı etkili şampuanlar haftada bir ya da iki kez kullanılmalıdır.

Saç yapısına uygun bir tarak, saçların kolay yağlanmasını azaltır. Fırça kullanmayın.

Saçlarla sürekli oynamak, taramak saçların hemen yağlanmasını tetikler. Saçlarla fazla oynanmamlı ve sık sık taranmamalı.

Saç maskeleri, saç bakım kremleri ve saç açıcı yağlar kullanılıyorsa, saç diplerine uygulamaktan kaçınılmalı ve saç uçlarına uygulanmalı.

En önemli nokta; Sağlıklı beslenme. Yüksek proteinli gıdalar ve düzenli beslenme saçların sağlıklı ve güzel görünmesini sağlar.

Düzenli saç bakımı için kuaförünüze danışın. Kuaförlerde yaptıracağınız saç bakımları ile saçlarınızın yağlı görüntüsünden kurtulabilirsiniz.

Evde saç bakımı uygulamaktan kaçınılmalı. Çünkü yapılacak küçük hatalar saçların sağlıksız ve yağlı görünmesine sebep olabilir. Yağlı saçlar için profesyonel bir kuaförden yardım alabilirsiniz. Saç tipiniz iyice analiz edilir ve en uygun saç bakımı ile saç şampuanı önerilir.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Doğru insanlar ile çalışmak önemli!

0

Doğru insanlar ile çalışmak önemli!

Mottosu; sadece Vassago’nun değil, sektörün geleceğini kurgulamak olan Vassago Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Şenay konuğumuz oldu!

Sizden hikayenizi dinleyelim?

Kuaförlüğe 1974 senesinde kuzenim İskender Şamlı ve Yılmaz Kaptan’ın yanında Nişantaşı’nda başladım. 11 yaşındaydım. 42 senedir sektördeyim. İskender Şamlı Kuaför 74,  A+ hedef kitlesine sahip bir salondu. 6 sene İskender Bey’in yanında çalıştım. Yılmaz Kaptan işi bırakmıştı. O sıralarda, Orhan Bademli ile çalışan Sedat Kamaz ile tanıştık. Sedat Kamaz’a İskender Bey’in salonunu devralmasını teklif ettim. Kabul etti.  Ben askere gittiğim zaman İskender Bey ile ilişkileri bozulmuş. Orhan Bademli ile tekrar salon işletmeye başladılar. Ben de onlarla çalışmaya başladım. Fakat Orhan Bey ile anlaşamadım. 1 yıl sonra salondan ayrıldım. Nişantaşı’nda Cemil Kuaför ‘de çalışmaya başladım. 1986 senesinde salona ortak oldum. 1991 senesine kadar ortaklık devam etti.

Mehmet Metin Bahçecik mevcut salonlarını bırakıp Ulus’a geçmişlerdi. Metin Bey’den salonu devraldım. Aradan yıllar geçtikten sonra Sedat Bey beni AK Merkez’e çağırdı. Orada yaklaşık 2 yıl kaldım ve Sedat Bey’in vefatının ardından 2003’ten 2015 yılına kadar Capitol Alışveriş Merkezi’ndeki salonda devam ettim. 10 aydır Çekmeköy’deyim.

Sedat Kamaz sizin için ne ifade ediyor?

Sedat Kamaz’dan mesleğin zekasını, pratikliğini, hızlı düşünmeyi öğrendim. Üzerinde durduğum bir durum içinde tıkanıp kalıyorsam içinden çıkıp, sıyrılmayı, üzerinde durmamayı öğrendim. Vizyonu çok geniş bir insandı. Zincir salonların Türkiye’de gelişmesine öncü olan kişi Sedat Kamaz’dır. Mesleği çok seven ve çalışkan; sürekli kendini geliştiren, araştıran, hedefleyen, işine de kilitlenen birisiydi.

Meslekte olduğu yerde asla durmayan biriydi. Bugün ne biliyorsam çoğunu MOS’un 3 ortağı arasında dengeyi kuran Sedat Bey’den, ticari zekayı nasıl kullanmak gerektiğini de İskender Şamlı’dan öğrendim. 

Vassago’nun kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?

Biz öncelikle geçmiş dönemlerden ders çıkarıp, gelecekte sorun yaşamamak adına daha kurumsal bir ortam oluşturduk. Kendi Yönetim Kurulumuzun görev alanlarını belirledik ve herkese sorumluluk verdik. İşleri takip eden mekanizmalar oluşturduk.

9 kurucu ortağız. Doğru insanlar ile çalışmak önemli. Vassago geleceği olan bir marka. Çünkü biz acele etmeden, iç dinamiklerimizi çalıştırarak, eğitimlerimizi veriyoruz. Kendi yazılım programlarımız , insan kaynakları bölümümüz var. Profesyonel danışmanlar ile beraber gelecekte neler yapabileceğimizi programlıyoruz. Vassago olarak şu an toplam 8 salonumuz bulunuyor.

Gelecekte Vassago?

Bizim gelecekte en büyük hedefimiz akademik kurumumuzu oluşturup, bu akademiden beslenmek. Kendi ürünlerimizi kullanan salonlar yaratmayı düşünüyoruz. Bunlar ile ilgili de çalışmalar yapıyoruz.

Alışveriş Merkezinde kuaförlük nasıl işliyor?

Avantajı da dezavantajı da var. Alışveriş Merkezleri artık eski cazibesini yitirdi. AVM’ler mantar gibi çoğalıyor . %90 maliyetlerle işler yapılmaya başlandı. Kiralar çok yüksek. AVM’lerin şartnameleri farklı. Altyapı için çok para harcıyorsunuz. Teminatlar veriyorsunuz. AVM’ler artık hızlı servis, pratik çözümler bekleyen müşterilerin uğradığı, müşteri sirkülasyonunun daha fazla olduğu yerlerdir.

Sürekli potansiyel müşterilerle karşılaşıp, iyi servis verirseniz, onları müşteriniz haline getirebiliyorsunuz. Bu bir avantaj. Biz uzun zamandır AVM kuaförlüğü yaptığımız için bu ortama adapte olduk. AVM’nin cazip olmasının nedeni size hazır ortam yaratması. AVM’nin standardı yüksekse hedef kitleniz A+ oluyor. Alt segmente hitap ediyorsanız, sizin müşteriniz de ona göre oluyor. Burada müşteriye verdiğiniz servis kalitesi, duruşunuz kendinizi nereye konumladığınız önemli..

Bir çok salon açıldıktan kısa bir süre sonra kapanıyor. Çözüm önerisi olarak ne getiriyorsunuz?

Bunun önüne geçemezsiniz. Mesleğinde bir noktaya gelmiş kuaförler mevcut olan müşterileri ile bütçe planlaması yapmadan salon açabiliyor. 2 ay sonra salon kapanıyor. Bunların aslında okullarda temel eğitim olarak öğrencilere verilmesi gerekiyor. Almanya’da haftanın 3 günü okula gidiliyor, 3 gün de staj yapılıyor. Türkiye’deki kuaförlerin çoğu saçın yapısını bilmiyor. Saçı teşhis edebilmek için analiz yapmak gerekiyor. Bunun için de bilgi gerekiyor. Bilgiyi de çalışma hayatında müşteri ile paylaşımlarımız gerekiyor.

Bir kuaförün salon açabilmesi için belli eğitim programlarına katılıp belli bir vizyona sahip olması, sosyal olabilmesi, insan ilişkilerinin iyi olabilmesi, insan yönetiyor olması, kurgu yapabiliyor olması gibi becerilere sahip olması gerekiyor. Bunu yapmayan salonlar, patronuna kızıp, salon açıyor. 5-6 ay sonra salonlar kapanıyor. Bu yüzden eleman yetiştirmekte bu aralar zorlanıyoruz. Eskiden aileler meslek öğrensin diye çocuğunu kuaföre emanet ediyordu, şimdi aile baskısı ile salonda çalışmak istemiyor. Genç nesilin davranış biçimleri çok daha farklı. Bu yüzden de çatışma oluyor. Gençler yönetilmeyi kabul edemiyorlar. Kendi kararlarını vermek istiyorlar.

Bunun üstünden nasıl gelinir?

Eğitim programları ile belirli Milli Eğitim ve Devlet politikaları ile olacak. 10 okul açmak yerine bir tane vasıflı Meslek Okulu açılsa iyi sonuçlar olabilir.

Siz salon açmadan önce nasıl bir strateji uyguluyorsunuz? 

Kuaför salonu açarken bütçe planı çıkarmak gerekiyor. Salon açılacaksa fizibilite; maliyet hesabı oluşturuyoruz. Kirası nedir, ne kadar personel çalışır, öngörü olarak lokasyonu ayda kaç adet müşterinin içeri gireceğini; giren müşterinin kaç tanesinin fön, kaç tanesinin kesim, kaçının topuz için geldiğini hesaplıyoruz. Bu hesaplara göre salon karlılığına bakılması gerekiyor. Yetkilisi olacağını düşünüyorsak, o bölgede o işe giriyoruz. Uzun vade gerekiyorsa girmiyoruz.

Sektör hakkında öngörüleriniz nedir?

Günün koşullarına adapte edilmiş sistemler geliştirilebilir. Avrupa’da, koltuk kiralama sistemi var. Kuaför salonu sahibi sizi ilgili Belediye’ye yönlendiriyor. Belediye’den çalışma izni alıyorsunuz. Kazancınızın %20’sini yıl sonunda şahıs olarak siz ödüyorsunuz. Türkiye’de çalışanlar salondan ayrıldığında  kazanmadığınız paraların tazminatını ödüyorsunuz. Bu sistem gelirse salon işletmecileri için çok iyi olur. Maliye ile düzenlenmesi gerekiyor. Derneklerin, bakanlıkların ilgili Meslek Eğitim Okulları ile bu çalışmaların olabilirliği üzerine çalışmalar yapması gerekiyor.

Gençlere tavsiyeniz ne olur?

Kuaförlük sektörü Türkiye’de 10-20 sene sonra çok değerli olacak. Bizim çocukluğumuzdaki gibi meslek öğrenmelerini tavsiye ederim. Gençlerin özgüveni çok yüksek. Kendilerinde de farklı iradeler oluşturabiliyor. Kendilerini yanlış yönlendirebiliyorlar. Kolay para kazanmak istiyorlar. Yönetilmek, istemiyorlar.

HAIRiST’te bir şov gerçekleştirdiniz. Sahnede olmak nasıl bir duyguydu?

Hairist Etkinliği bizim için çok iyi bir şanstı. O dönemde yeni kurulan bir firmaydık. Çıkışımızda bize katkısı oldu. Ekip olarak fikir alışverişlerinde bulunup, hayata geçiren bir yapımız var. Çoğunluğun kararı ile fikirler ortaya koyduk. Hairist’e hazırlanırken ortak çalıştığımız stil danışmanları vardı. Güzellik ve aşktan yola çıkarak Maria Antoinette döneminden etkilendik. Dönemin kıyafetlerini, saçlarını, makyajlarını araştırdık. Yaşanılan ortamlar, saraylar, atlı arabalardan yola çıkarak bir çalışma hazırladık. Güzel duyumlar aldık. İnsanların beğenilerini duyuyoruz. Bu da bizi mutlu ediyor.

Estetica?

Estetica Dergisi’nden yenilikçi akımları, dünya modasını; Türkiye’de gerçekleşen eğitimleri, etkinlikleri takip ediyoruz. Güzel röportajlar, mesleği destekleyen argümanları bize sunuyor.

hairist.com.tr?

Dünyadaki etkinlikleri, modayı takip edebiliyor; kendinizi geliştirebileceğiniz bilgiler ediniyorsunuz. Kuaförlüğe katma değer katıyor. Kuaföre fayda sağladığını düşünüyorum.

Kenan Şenay’a çok teşekkür ederiz.