Ana Sayfa Blog Sayfa 382

Saçınıza sağlık!

1

SAÇINIZA SAĞLIK

Saç bir kadının en tamamlayıcı süsü mücevheridir. Saçın uzun yada kısa  olması bu durumu değiştirmez. Her ne kadar kısa saç konusunda çoğu hanımlar ve beyler önyargılı olsalar da kısa saç ta oldukça kadınsı ve çekicidir. Önemli olan saçın uzun yada kısa olması değil, taşıyan bayanın rahat etmesi ve kendine olan güvenidir.

Kimi bayan sadece kısa modelleri tercih ederken bir diğeri özgüvenini uzun saçlarından alır. Tam da bu nedenle mesleğimizde müşterilerimizin seçimlerini önemsemeli ve tercihlerine saygı duymalıyız.

Saçlarını uzun taşıyan bayanlara tavsiyemiz sürekli renk değişimi yaptırmamaları ve saçlarını aşırı derecede ısı, güneş, deniz ve havuz suları, çok sık yıkama ve gereksiz tarama gibi dış etkenlerden korumalarıdır.

Uzun saç bakımı uzmanlık gerektiren bir alandır. Her yaptığınız uygulamayı bilinçli yapmak, saçların doğal dokusunu koruyarak, yıpratmadan ve hırpalamadan sağlıklı kalmalarını sağlamak gerekir.

Müşterilerinize saç uçlarının kesiminin 6 ila 8 haftada bir gereksinim olduğunu ve saç bakımına dahil olduğunu kabullendirmek güç olsa da saçlarının bu işlemden kısalmadığını zamanla kendileri de anlayacaklar. Onları bu konuda tatmin etmenin tek yolu dürüst davranarak sadece istedikleri kadar kısaltmak ve kesinlikle daha fazlasını kesmemektir.

Daha parlak, dolgun ve rahat taranır saçlar için mutlaka haftalık ve aylık bakımlar aksatılmadan yapılmalı, onarıcı ve besleyici ürünler kullanılmalıdır.

Kısa saçlar düşünüldüğü gibi daha az ilgi ve bakım gerektirir diye bir kural yoktur. Tam tersine modelde kalması için daha sık kesim gerektirir.  Bu da boya ve perma gibi işlemlerin de sıklıkla tekrarı anlamına gelir. Uzun saça kıyasla rahat taranır olması, daha çabuk kuruması ve şekil alması kısa saçı cazip kılar. Moda renklere hassasiyeti  olan bayanlar renk değişimi daha olanaklı olduğundan kısa saçı tercih ederler.

Müşterilerinizin şahsi zevklerinin yanı sıra onların yüz hatlarına uygun modelleri mutlaka karşılıklı anlaşarak ve doğru analizden sonra uygulamaya başlamalısınız.

Onlara evde saçlarına nasıl bakım yapmaları ve şekillendirmeleri konusunda mutlaka doğru bilgi ve tavsiyelerde bulunmanız hem size hem de müşterinize fayda sağlayacak.

Yukarıda belirtilen dışardan saç bakımının dışında iç etkenler de çok fazla önem taşımaktadır.

Sağlıklı saçların sırrı öncelikle sağlıklı beslenmeden geçer. Günlük tükettiğimiz gerekli besinlerin kana karışması ile saç kökleri beslenir. Saçlarımızın doğru beslenmesi için sigara, alkol tüketimi ve besinlerin kana karışmasına engel allerjen maddelerden uzak durulmalıdır.

Birbirinin etkisini azaltan besinleri bir arada tüketmek vitaminlerin kana karışmasını engeller. Mesela demir içeren besinleri süt ürünleriyle karıştırarak tüketmenizin almanız gereken demir oranını düşürmesi gibi.

Bir diğer örnek ise süt ve glüten alerjilerinin diğer besin maddelerinin kana karışmasını engellemesidir. Sağlıksız beslenmenin yanı sıra bir anda çok fazla kilo vermek için yapılan diyetler de saçlara zararlıdır. Düzenli aralıklarla yaptıracağınız kan tahlilleri vitaminlerin ve diğer besin maddelerinin doğru orantısı hakkında  size kılavuz olacaktır.

"SAÇINIZA SAĞLIK" diyebilmemiz için kendinize iyi bakın, sağlıklı kalın….

 

Hazırlayan: Gülgün Biçerel Uysal

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Uzman Görüşü: Sude Yüksel

0

Uzman Görüşü

Siz de bizimle en tercih ettiğiniz ürünü paylaşın…

Sude Yüksel/ Vassago Hair Designers

"Schwarzkopf Professional Blondme serisini 7- 8 aydır salonda kullanıyoruz. Ürün benim kullandığım en iyi açıcı. Saça zarar vermeden, yormadan yavaş yavaş açabiliyor. İstediğiniz kıvama getirebiliyorsunuz.

Hafif gölgeler sağlayan ve saça sürdüğünüzde koparmayan bir ürün. Doğru oksidan ile kullanırsanız, saça kesinlikle zarar vermiyor. Blondme benim kullandığım en favori ürün."   

Siz de tercih ettiğiniz ürünü bizimle paylaşmak için [email protected] adresine mail atabilirsiniz. Ürünle çekilmiş bir fotoğrafınızı ve ürünü neden tercih ettiğinizi yazıp gönderin yayınlayalım.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Favorilerim

0

Favorilerim

Günümüzde salonlarda müşteri davranışları da değişti… Müşteri salona giriyor, size internetten bir fotoğraf gösteriyor. Saçımı böyle kestirmek, bu renk boyatmak ya da bu topuzu istiyorum diyor. Hemen hemen bütün kuaförler yaşamıştır. Müşterinin gösterdiği fotoğraf yüz şekline, ten rengine uymuyorsa onu ikna etmek zordur?

Peki ne yapmalı? Ondan önce davranın! hairist.com.tr'ye üye olduğunuzda saç modelleri bölümümüzden istediğiniz fotoğrafı favorilerim bölümüne ekleyebilir, müşterinize size bu saç yakışır diyerek farklı seçenekler gösterebilirsiniz… Çağımız siber ortamda çağ atlama zamanı!

Kayıt olmak için tıklayın:  https://www.hairist.com.tr/index.php?page=login

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Meslek sevgisiyle Nurten Altın…

0

Meslek sevgisiyle Nurten Altın…

Kalbini mesleğine açan, duruşu ve sektörü ileri taşımak için verdiği mücadeleleri ile tanınan Nurten Altın konuğumuz oldu…

Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Kuaförlüğe ilgimi ailem fark etmişti. İlkokuldayken teyzemin bana hediye ettiği oyuncak bebeğin saçlarını tarıyordum. Her gün farklı topuz stilleri deniyordum. Çocukken en sevdiğim oyuncağım o bebekti. Ailem o zamanlarda kuaförlüğe olan merakımı fark edip, alt katımızda yer alan kuaför salonunun sahibi ile görüşmüşlerdi. 1966 yılında okuldan çıktıktan sonra Fındıkzade’de Orkide Kuaför’de Hüsnüfer Gürtuna ve ortağı İtfal Yülsel’in yanında çalışmaya başladım. Son derece dürüst, disiplinli ve çalışkanlardı. Onlardan çok şey öğrendim.  İlkokulu bitirdikten sonra tam zamanlı çalışmaya başladım. 1977’de kendi salonumu açtım. 38 senedir aynı yerde devam ediyorum.  

AKD’de 5 dönem Yönetim Kurulu Üyeliği, bir dönem de Başkanlık yaptınız. Bu süreçte gerçekleştirdiğiniz faaliyetleri anlatır mısınız?

Başkanlık yaptığım sırada bir okulumuz vardı. Haftada dört gün eğitim veriyorduk. Ben makyaj ve cilt bakımı eğitimleri veriyordum. Üye salonlarda çalışan çırakları yetiştiriyorduk. Orada yetişen kuaförler çok başarılı oldular. Başkan olduğum dönemde CNR Fuar Merkezi’nde şov ekibi çıkarmıştım. Binlerce kuaför yetiştirdik. Sektörü iyileştirmeye yönelik mesleki toplantılar yaptık.

Şu an AKD yönetimi çok iyi işliyor. Benim başkanlık yaptığım dönemde sadece İstanbul’dan üye alıyorduk. Şu an başka illerden de üye alınmaya başlandı. Yönetimin daha da iyiye gideceğini düşünüyorum.

Okul Sektör işbirliği ile gerçekleşen proje hakkında ne düşünüyorsunuz?                                             

Sektörün geleceğine yön verecek bir proje olduğunu düşünüyorum.  Selçuk Kız Meslek Lisesi’ne bir topuz eğitimine gitmiştim. Okullarda eğitimin iyileştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sistemin uzun vadede düzeleceğine inanıyorum.

Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri bölümü öğrencileri daha çok güzellik salonlarında çalışmayı tercih ediyorlar. Sizce mezunlar neden kuaför olmayı seçmiyor?

Kuaförlük çalışma şartları açısından bir çok kişiye zor gelen bir meslek gibi görünse de, eğer işinizi seviyorsanız başarılı oluyorsunuz. Kuaförlük mesleğinde her gün onlarca zor müşteri ile karşılaşıyorsunuz. Fakat zamanla zor müşterilerle başa çıkmayı öğreniyorsunuz. Güçlü bağlarınız oluyor. Her meslek insana böyle bir duyguyu yaşatamıyor. Ben salona her gün aşkla geliyorum.

Gençlere tavsiyeleriniz?

Güler yüzlü olmak gerekiyor, iş ahlakınız olmalı, disiplinli olmalısınız, günün modasını takip etmelisiniz. Bir insan mesleğini seviyorsa başarılı olmaması kaçınılmaz.

Müşterilere yaklaşımınız nasıl oluyor? Müşteri memnuniyetini nasıl sağlıyorsunuz?

Senelerin tecrübesi ile yaklaşıyorum. Müşteri salondan içeri girişi ile kendini gösteriyor. Eğer resmi bir müşteriyse daha resmi davranıyorum. Yıllardır salonu ziyaret eden müşterilerimizle ise aile gibiyiz. Bazılarının elinde büyüdüm. Bazıları da benim elimde büyüdü. İşinizi sevdiğinizi ve kaliteli ürün kullandığınızı müşterinize yansıttıysanız, müşteri ile iyi ilişkileriniz oluyor. Beylikdüzü, Kadıköy’den salonu ziyaret eden müşterilerimiz var. 25 sene önce Yunanistan’da gerçekleştirdiğim bir şovda beni tanıyan bir müşterim o zamandan beri başka bir salonda saçını kestirmiyor.     

Kuaförlüğün dünü, bugünü, geleceği hakkında neler söyleyeceksiniz?

Geçmişte firmaların ürün yelpazesi bu kadar geniş değildi. Yoktan var ediyorduk. Eskiden  bu kadar kısa sürede kapanmaya mahkum olan salon ard arda açılmıyordu. Gençler bir salonda kısa süre çalıştıktan sonra kendilerini gerçekleştirmek istiyorlar. Fakat merdivenleri hemen çıkamıyorsunuz. Birden çıkarsanız düşme olasılığınız da yüksek.

Yurtdışında bir salondan ayrılan eleman ayrıldığı salona yakın herhangi bir salonda çalışamıyor. Fakat Türkiye’de kuaförler ayrıldığı salonun karşısında salon açabiliyor.

Eleman bulmakta zorluk çekiyor musunuz?

Nitelikli eleman bulmak çok zor. Bize bir eleman geldiği zaman daha önce çalıştığı yeri arayıp soruyoruz. Sormadan eleman almıyoruz.

Türkiye’de açılan bir çok salon kapanıyor. Bunu önlemek için ne yapmak gerekiyor?

Kuaförler salonda 10 sene çalıştığını resmi olarak ispat ettikten sonra salon açmalılar. Türkiye’de ustalık ve usta eğiticiliği sertifikaları çok kısa sürede alınıyor. Gençler, giderini düşünmeden salon açıyor. Emin adımlarla ilerlemek gerekiyor. Ruhsatsız salonların kapatılması, haksız rekabet olmaması gerekiyor. Eskiden belediyenin teftiş kurulu vardı. Ayda iki sefer kuaförleri denetlerlerdi. 15-20 senedir salonlara zabıta gelmiyor. Birçok ülkede belli bir sistem üzerinden salonlar yönetiliyor. Türkiye’de de bir standart gelmesi lazım. Federasyona, Odamıza çok iş düşüyor.

İyi bir eğitmenin kriterleri nelerdir?

Eğitim veren kişinin her konuda bilgisi olması; iş disiplininin olması, dünyadaki yenilikleri gözlemlemesi ve yaptığı işi severek yapması gerekiyor.

Sizce bir kuaför eğitimlere, şovlara neden katılmalı?

Haute Coiffure Française üyesiyim. Milli Takımdayken de Türkiye’yi yurtdışında temsil ettim. Birçok ülkede şov yaptım. Yarışmalarda birinciliklerim, ödüllerim var. Salondan dışarı çıkıp kendini besleyen kuaförlerin bakış açısı değişiyor; motivasyonu artıyor. Paylaşımlar kuaförleri ileriye taşıyor.

HAIRiST hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kuaförleri ortak bir noktada buluşturan HAIRiST etkinliği her sene büyüyor. Ben dünyanın birçok ülkesinde fuarlara, şovlara katıldım. Geçtiğimiz sene etkinlik gerçekleştiği zaman bir gelin saçı randevusunu iptal ettim. Çünkü orada olup, bu duyguyu yaşamak istiyorum. Bu bambaşka bir duygu. Şovlar kuaförlere ilham veriyor. Yurtdışından şov grupları geliyor. Koreografi mükemmel. Gurur duyuyorum.  Taktire layık buluyorum. Her sene dört gözle gerçekleşmesini bekliyorum.

Estetica Dergisi ?

Dergi kuaförlüğe dair her şeyi kapsıyor. İçeriğinin çok zengin olduğunu düşünüyorum. Sektöre değer kazandırıyor. 

 

Nurten Altın’a paylaşımları için çok teşekkür ediyoruz.

 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

102.390 kişi ağırladık!

0

Sayfalarımız 233.715 kez izlendi!

Kuaförlük ve Saç Modası'nın en zengin içeriğine sahip sitesi hairist.com.tr ilk 6 ay sonuçlarına göre 78.520 tekil ziyaretçi tarafından 102.390 kez ziyaret edildi.

Google Analytic verilerine göre 233.715 kez sayfaları görünülenen hairist.com.tr en fazla ilgiyi İstanbul'da gördü. 37.837 kişi ilk 6 ayda İstanbul'dan giriş yaptı.

İşte Google Analytic'ten alınan sonuçlar:

1 Ocak – 1 Temmuz 2015

hairist.com.tr kullancılarının büyük bölümü Android işletim sistemine sahip:

İlk beş il dağılımı:

 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi 

mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Kuaförlüğün ikilisi

0

Kuaförlüğün ikilisi

Yıllarını eğitime vermiş bir ikili var karşımızda. İşte Adnan Serter-Salih Pehlivan ikilisi ve eğitim. Sürekli yenilik, sürekli paylaşım onları Türkiye sınırlarının dışına çıkarmış. Bugün çalışmalarını Avrupa’nın pek çok ülkesinde kuaför meslektaşlarıyla paylaşıyorlar. Bir taraftan salon çalışmaları devam ederken diğer taraftan şovlar, eğitimler ve kamplar devam ediyor. En son Antalya’da düzenledikleri eğitim kampında bu enerjiye şahit olduk. Konu sadece deneyimlerin, bilginin paylaşımı değil; aynı zamanda daha iyisi ve hep en iyisi için kişisel gelişime katkı sağlamak, örnek olmak ve bunu samimi diyaloglarla gerçekleştirmek. Asıl sır burada…

Estetica: Adnan Serter ve Salih Pehlivan’ı sahnede farklı kılan, sahnedeki teknik becerilerinin yanında birbirleri ile olan iletişimleri. Bu iletişimin içinde kuaförlük ile ilgili sorunlar, imaj, personel yönetimi ve bir kuaförün gelişimine katkı sağlayacak başka unsurlar da var. Bu unsurlar işi eğitmen boyutuna taşıyan şeyler diyebilir miyiz?

Salih Pehlivan: Bunları eğitimlerimizde gerçekleştiriyoruz. Dünya standartlarını düşündüğümüzde yine de yeterli değil. Maalesef ülkemizde bu işi asla yapamayacak insanların eğitim verdiğini de görüyoruz. Eğitim vermek isteyenlerin öncelikle eğitmenlik eğitimi alması gerekir.

Estetica: Kuaförler bu kampa nasıl katılabiliyor?

Salih Pehlivan: Eğitim tarihleri önceden açıklanıyor. 200 kişilik kontenjan belirleniyor. Biz bunu başta bağımsız olarak gerçekleştirmek istiyorduk. Bir firma ile rastlantısal yapılan bir sohbet sırasında firma, müşterilerine böyle bir etkinlik düzenlemek istediğini belirtti ve 100 kişi için davetiye aldı. Başka bir firma yine 100 kişilik davetiyeyi müşterileri için aldı. Dışarıdan katılmak isteyenlerle bizzat iletişim kurup, katılımını sağlıyoruz. Dolayısıyla kuaförler hem kendileri direkt olarak alabiliyor hem de firmalar üzerinden alarak eğitim kampına katılabiliyor.

Estetica: Bir sonraki kamp ne zaman gerçekleşecek ve izlediğimiz İlkbahar-Yaz kampında kuaförler için neler vardı?

Salih Pehlivan: Ekim 2015’te Sonbahar-Kış kampımız olacak. Bu kampta ise ilk gün işletme konuştuk. Adnan’ın aynanın öteki yüzü olarak adlandırdığı ve salonda yaşadıklarımızı paylaştığımız bir sunumdu. Bu sunumda Adnan’a asistanlık yaptım.

Adnan Serter: Biz, konuşmaya dayalı sunumlarda katılımcıların sıkıldığını düşünüyoruz. Biraz daha eğlenceye dayalı bir şeyler tasarlamak gerekiyor. Biz de geçen organizasyonu anime etmeye çalıştık. Kadın kılığına giren animatör bir arkadaşımız, bizim müşterimiz oldu ve bana sunumda eşlik etti. Bu arkadaşımızla müşteri kuaför diyaloğunu işledik. Ben müşterinin saçı ile ilgilenmeliyim; kimliği ile değil. Sunumda bunları yansıtmaya çalıştık. Müşteriyi dinleyerek ve anlayarak; ondan aldıklarımızı, onun istediği şekilde gerçekleştirmeye çalışmak gerekli. Bununla birlikte işletmelerin sorunlarını işledik. Bu kısımda bahane üretme konusuna değindik. Başarısız olunduğunda, hep bir bahane bulma çabası var. İşletme sunumunda, bahane değil; çözüm üretmeyi işledik. Bunu eğlenceli şekilde sunmaya çalıştık.

Salih Pehlivan: Kampın 2. gününde “Uygulamalı Topuz Eğitimi” vardı. Her eğitimde yeni bir teknik ve model paylaşıyoruz. Herkese 2 modeli taramayı öğretiyoruz. 2. günün sonunda da moda konuşuyoruz. Final gününde, canlı modeller üzerinde o yılın popüler saç modelleri- ni ve kesimlerini anlatıyoruz. Bu yıl defileye dayalı 2 şovumuz da oldu. Final gününün gecesi ise Yedi Tepe İstanbul Şovu’nda, 7 tane topuz taradık ve katılımcılara bu 7 topumuzu gösterdik.

Adnan Serter ve Salih Pehlivan’a göre iyi bir eğitmenin sahip olması gereken kriterleri, eğitmenin eğitimi ve kamp hakkında detaylı bilgi Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz. 

Mimarınız sizi bekliyor!

2

Mimarınız sizi bekliyor!

Bir Filiz Çelik markası olan Alpeda'dan "Salonlara özel mimarlık hizmeti" hakkında bilmek isteyeceğiniz her şey.

Ülkemizin en büyük kuaför mobilyaları üretici firması olmanın yanı sıra yine ülkemizde ilk defa salonlara özel ücretsiz mimarlık hizmeti başlatan bir firma… Ürünleri sadece ülkemizde değil, aynı zamanda yurtdışında da büyük beğeni topluyor ve ciddi bir ihracat var. Bu başarının ardında mimarlık hizmetinin önemli bir payı bulunuyor.

Salonunu yenilemeyi veya yeni salon açmayı düşünenler için bu önemli hizmet hakkında Alpeda Genel Koordinatörü Alper Çelik'ten bilgi aldık.

Estetica: Bünyenizdeki yapı hakkında bilgi verir misiniz?

Alper Çelik: Alpeda, salon tasarımı konusunda bütün ihtiyaçların karşılanabilmesi için kendini konumlandıran bir firma. Bu anlamda bünyesinde endüstriyel kuaför demirbaşı imalatının gerçekleştirildiği ekibin yanı sıra salon mimarisinin tasarlandığı mimari kadroları da barındırmaktadır. Bu konuda geldiğimiz nokta itibariyle müşterilerimizden gelen yoğun talep üzerine inşaat faaliyetleri de gerçekleştireceğimiz “Alpeda Mimarlık” firmasını kurmuş bulunmaktayız. Bu yapıyı kurarken hedeflediğimiz şey bir salonun tasarımından üretimine, iç mimarisinden bunun uygulanmasına kadar geçen tüm sürecin tek elden kontrollü ve belli kalite standartlarında gerçekleşmesidir.

Estetica: En iyi örnek uygulamalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Alper Çelik: Son 6 yıldır yaptığımız mimari projelendirme sayısı nerdeyse 3000’i geçti. Bunların da yarısından fazlasını uygulama fırsatımız oldu. Bu rakam Türkiye ve dünya standartlarına bakıldığında oldukça yüksek diyebilirim. Bu salonların kimisi 3 tezgâhlı mütevazı salonlar, kimisi de 15-20 koltuklu üst segment salonlar oldu. Bu yapılan çalışmaların tamamında sektörün çok değerli üyeleriyle çalışma ve ortak fikirler üretilme şansına sahip olduk. Bu bakımdan her biri bizim için çok keyifli birer tecrübe oldu. İsim isim olarak salon adı vermek istemiyorum ama her müşterimiz bizim için kıymetli ve her biri sektörün sevilen sayılan insanları. Bu vesileyle de hepsine bize onlarla çalışma fırsatı tanıdıkları için teşekkür ediyorum… 

Salonlara özel mimarlık hizmetini almak için sürecin nasıl işlediğini ve ekonomik boyutu hakkındaki bilgiyi Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz.

Geleceğe Yatırım

0

Geleceğe Yatırım

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Artistik Kuaförler Derneği işbirliği ile düzenlenen mesleki gelişim eğitimlerinin katılım sertifikaları özel bir törenle öğrencilere sunuldu.

Açılış ve hoş geldin konuşmasını Artistik Kuaförler Derneği Eğitim Komisyon Başkanı Habib Örs’ün yaptığı törende İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Serkan Gür, Artistik Kuaförler Derneği Başkanı Yıldırım Özdemir, Yönetim Kurulu Üyeleri Adnan Serter, Bora Kırıktarak, Hüseyin Sivrikaya ve Mahmut Ebil, dernek üyelerinden Erdem Kıramer, Doğan Kopal, Hakan Köse, İsa Demir, Metin Bahçecik, Nevzat Sarıkaya, Nurten Altın, Salih Pehlivan, Yakup Koçyiğit ve Yusuf Koçyiğit ile Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel, L'Oréal Professionnel Pazarlama Müdürü Hande Aydın ve Wella Professionals Genel Müdürü Müslüme Duğraç öğrencilerin mutluluğunu paylaştılar.

Nişantaşı Rüştü Uzel Meslek Lisesi Müdürü Ayhan Kaya, Öğretmenler Emine Yıldırım ve Nevin Çotul; Şişli Meslek Yüksek Okulu Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölüm Başkanı Yeliz İştar, Halkla İlişkiler Birim Müdürü Sema İnci;

Alaattin Nilüfer Kadayıfçıoğlu Meslek Lisesi Müdürü Turgay Tokmak, Müdür Yardımcısı Derya Deniz ve bölüm öğretmeni Gülçin Evcil; Fatih Selçuk Kız Meslek Lisesi Müdürü Nursel Aydemir, bölüm öğretmeni Sevda Güngör ve Maltepe Kız Meslek Lisesi Müdür Yardımcısı Keziban Beşiroğlu, Bölüm Öğretmenleri Eda Çelik, Gülay Çankaya öğrencilerini yalnız bırakmadılar.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Serkan Gür, Artistik Kuaförler Derneği Eğitim Komisyon Başkanı Habib Örs, Artistik Kuaförler Derneği Başkanı Yıldırım Özdemir, Erdem Kıramer, Metin Bahçecik, L'Oréal Professionnel Pazarlama Müdürü Hande Aydın, Wella Professionals Genel Müdürü Müslime Duğraç ve Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel’in yorumlarını Estetica Dergisi Haziran Temmuz sayısında bulabilirsiniz. 

Hizmette sınır yok

1

Hizmette sınır yok

Ya işinizi çok iyi yapın, müşterileriniz size aşık olsunlar, yada daha iyi yapabildiğinizi düşündüğünüz bir işi yapın. Çünkü insanlar deney tahtası değiller. Uygulayamada zorlandığınız ve beceremediğiniz işlemleri sunarak onları hayal kırıklığına uğratmak yerine, meslek eğitimlerine katılarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

İşinizi isteyerek ve severek yapmanız sizin hayal gücünüzü daha canlı ve zinde tutar. Zoraki yapılan işlerden verim alınamayacağı gibi birbirine saygısız, tahammülsüz ve beceriksiz toplumlar oluşur.

İyi hizmeti sadece işinin erbabı ve mesleğini seven insanlar sunabilir.

Müşterisinin neye ihtiyacı olup olmadığını, onların nelerden hoşlandığını veya hoşlanmadığını sadece sanatına değer veren, mesleğini seven zanaatkar bilir.

"Hizmet Hakkadır" deyimini çocuk yaşlardan beri duyarım, Dürüst çalışmanın  ve halka hizmetin değerinin ibadet kadar kutsal olduğunu daha çocuk yaşlarda benimsemiş biri olarak büyütüldüm.

Mesleğinde profesyonellik sadece el becerisiyle sınırlı değildir. Onlara en uygun ürünleri sunmak, en iyi ve güvenilir ortamda  doğru hizmeti almalarını sağlamak, onların rahatlamalarını sağlayacak ortam yaratmak hizmetin ve mesleğimizin gereksinimlerindendir.

Kendi düşüncelerimizin ve isteklerimizin yanısıra, topluma  ihtiyaçlarına göre hizmet vermek, problemlerini giderici hizmetlere yönelmek gerektiğine inanıyorum.

Müşterilerinize gelir durumlarına ve görünümlerine göre hizmet vermek yerine, her topluma uygun hizmet sağlamak ve her müşterinizi ayrıcalıklı kılmanın en doğrusu olduğuna inanıyorum.

Yeriniz, konumunuz ne olursa olsun, müşterilerinize hizmette kusur etmemeniz ve dürüstlükten ödün vermemeniz gerekir.

Mesleğinize ve yaşamınıza güzellik katmanın tek yolu kendinize yapılmasını istemediğiniz davranışlardan uzak durmak, müşterilerinize en iyi hizmeti sunmaktır. Çünkü hizmet Hakkadır…

Çünkü onlar buna değer….

Gülgün Biçerel Uysal

Kalite ve tasarım

0

Kalite ve tasarım sadece büyük şehirlerde değil. İşte özel bir çalışmadan yansımalar. 

Kırklareli merkezinde yer alan Emine Kuaför, Altıpat imzası taşıyor. Mimari olarak bilgiyi Altıpatlar mimarlık için Nil Yurdakul verdi:

“Mekana giriş yapıldığında zeminden tavana kadar bütün tasarım elemanları ve renklerle bütünlük göze çarpıyor. Geniş bir cepheye sahip olan ve gün ışığı ile birlikte oluşan aydınlık ve ferah hissin devamını sağlamak açısından doğal taş dokulu açık renk zemin seramiği tercih edildi. Mekanın geneline hakim renkler olan sarı, bej ve beyaz tonları göz önünde bulundurularak, her bir bölüme özenle akış sağlanıyor.

Mekanın en çok dikkat çeken öğesi salon kısmı tavanında kullanılan dekupe panel diyebiliriz. Beyaz lake malzeme kullanılarak tasarlanan bu panel aynı zamanda zemin ve tavan arasındaki kontrastlığa soft bir geçiş sağlandı.”

“Bir kuaför olarak yaptığım işin de ortaya çıkması önemliydi.” sözleriyle bakışını yansıtan Emine Küçük şöyle konuştu:

“12 yıldan bu yana salon işletiyorum. İkinci salonumu özel bir ismin, uzman bir mimarlık firmasının yapmasını istedim. Özellikle kuaförlük konusunda uzman olması önemliydi. Hedefim hizmet verdiğim bu şehirde en iyisini sunmaktı. Salonda yapılan yenilik aynı zamanda kendini ifade edebilmenin de bir yolu. Kalitenin adı olmak istedim ve Altıpatlar Mimarlık’ı seçtim. Daha önce yaptıkları çalışmaları inceledim. Mükemmel bir iş çıkardılar. Müşterilerimin de mutlu olması benim için ayrı bir sevinç.”

Salon tasarımı hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi Temmuz Ağustos sayısında bulabilirsiniz.