Ana Sayfa Blog Sayfa 366

Ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğiniz…

0

Ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğiniz…

İkna psikolojisinde söylemek istediklerinizi nasıl ifade etmeniz gerektiğini kafanızda oluşturmak çok büyük önem taşır.

Bütün kuaförlerin karşılaştığı en büyük sorun; müşteri gelir elindeki fotoğrafı kuaföre gösterir ve aynısını istiyorum der… Eğer ona yakışmayacağını düşünürseniz nasıl davranıyorsunuz?

Kadınlar saçları konusunda çok hassas olabiliyorlar…  Onlara açık uçlu sorular sorabilirsiniz. Eğer evet yaparım ya da hayır yapamam diye cevap verirseniz müşteri ile iletişiminizi kısıtlamış olursunuz. Sizce bu renk ya da kesim size daha çok yakışır mı gibi sorular sorup aranızdaki diyaloğu derinleştirebilirsiniz. Böylece müşterinize yanlış bir işlem yapmamış olursunuz, uzman görüşünüz ve duruşunuz ile onların saygısını kazanarak, müşteri sadakati sağlarsınız. Müşteriler her zaman kuaförüne güvenmek ister… Günü kurtarmak için yapılan tüm işlemler kaybedilmiş müşteriler anlamına gelir… 

 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Ruj Sürme Teknikleri

0

UZMANINDAN RUJ SÜRME TEKNİKLERİ

Tüm makyajı tamamladınız ve iş ruj sürmeye geldi. Doğru atacağınız bir adımla makyajı mükemmel bir görünüme kavuşturabilirsiniz. Doğru ruj seçimi bu noktada gerçekten çok önemli yanlış kullanılan bir renk makyajı basitleştirebilir ya da dudakları kötü gösterebilir. Bizde MM Bahçecik Kuaför Makyaj Uzmanı Özlem Ayaş’tan bu konu da öneriler istedik:

 

Fotoğraf: Yves St. Laurent Backstage Beauty

İlk adım dudağı tanımaktan geçer. Eğer makyaj yapacağınız kişi ince dudaklıysa mutlaka bir dudak kalemi yardımıyla dudakların kenarlarına dudak çizgisini belirleyecek şekilde bir çerçeve çizin. Bu şekilde rujun kalıcılığını arttırmış olacaksınız. Olduğundan daha kalın bir görüntü elde etmek isteyenler çerçeveyi biraz daha kalın tutabilir. Kalemi çektikten sonra kalemle aynı tonlarda bir ruj ile çerçevenin içerisini doldurun ve böylece az risk alarak daha kalıcı bir ruj elde etmiş olursunuz. Ruju sürdükten sonra dolgun ve dikkat çekici dudaklar isteyen kadınlar için rujun üzerine bir parlatıcı sürerek de makyajı tamamlayabilirsiniz.

Kalın dudaklı kadınlara sürülecek koyu renkli rujlar dudakların üzerine dikkati toplayacaktır. Makyaj uygulaması yaptığınız kişi, dudaklarının çok dikkat çekmesinden rahatsız oluyorsa, açık renkli ya da dudak rengi tonları tercih etmelisiniz. Ayrıca yine koyu renkler, ince dudakları da olduğundan küçük gösterecektir.

Fotoğraf: Yves St. Laurent Backstage Beauty

 

Rujun kalıcılığını sağlamak için ise ruju sürmeden önce dudaklara pudra sürerek rujun daha uzun süreli kullanılmasını sağlayabilirsiniz. Mat bir görünüm elde etmek isterseniz de bir peçeteyi dudağınıza hafifçe bastırıp dudağın üzerindeki fazla ruj katmanını alabilir ve matlığı yakalayabilirsiniz.

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Acımız büyük!

0

Ruhları Şad Olsun!

Güzel ülkemizde yaşanan acı olaylar sonucunda tuzaklara düşürülerek şehit edilen Türk Silahlı Kuvvetleri'nin kahraman mensupları acımız büyük! 

MM Bahçecik Tarabya

0
MM Bahçecik

MM Bahçecik Tarabya

İç mimarisinde bütünlüğün dikkat çektiği Tarabya’da bulunan MM Bahçecik Salonu Altıpatlar Mimarlık imzası taşıyor. Asalet, lüks ve itibarın rengi mor, saflığın ve temizliğin rengi beyaz, toprağın ve doğallığın rengi kahverengi tonlarının ağırlıkla kullanıldığı salonda raflarda geometrik şekiller yer alıyor. Üçgen ve dörtgen bölmelere yerleştirilmiş havlular yıkama üniteleri ile uyum sağlıyor.

Spot ışıklar, sofistike salon koltukları, salonda artistik çalışmaların yapıldığını yansıtan sanat eserleri salonda modern bir hava yaratıyor.  

Kérastase’tan Bir Yenilik Daha

0

Kérastase'ın Yeni Ürün Tanıtımı

Kérastase 1995’te kadınların saçlarına daha iyi bakım yapabilmesi ve saçlarını onarabilmesi için Résistance serisini yarattı. 20 yıl sonra, bu efsaneleşmiş markanın altında Résistance Thérapiste serisi hayat buldu.

İstanbul’un en seçkin otellerinden biri olan Raffles Otel’de, dün gerçekleşen basın lansmanında Kérastase Résistance Thérapiste serisi basına tanıtıldı. Efsaneleşmiş markanın yeni Kérastase Résistance Thérapiste serisi basın mensupları tarafından yoğun ilgiyle karşılandı.

Hazırlanan tanıtımda öncelikle Kérastase Marka Müdürü Neslihan Üner konuşmasını gerçekleştirdi. Ürünle ilgili bilgiler veren Üner, ardından katılımcılara kuaförlerin birer terapist olarak algılanmasını sağlayan tanıtım videolarını beğeniye sundu ve Türkiye’nin seçkin saç tasarımcılarından Metin Bahçecik’e sorular yönelterek ürün hakkında görüşlerini aldı. Neslihan Üner’in sunumundan sonra Kérastase Grup Ürün Yöneticisi Emre Tezel, Résistance Thérapiste serisi için geliştirilen KAP (Keratinler Arası Proteinler) teknolojisinden bahsetti. Son olarak Kérastase Kıdemli Ürün Yöneticisi Berna Soner üründen alınabilecek sonuçların mucizevi etkisini anlattı.

Son derece kalabalık olan lansmanın sonunda; isteyen misafirler saç analizi yaptırıp, profesyoneller tarafından kendileri için özel hazırlanan reçeteleri aldılar.

Sektörün en prestijli markalarından Kérastase, yaptığı lansmanla basın mensuplarının beğenisini topladı.

 

2015 Ağustos Finalistleri

0

Yılın Kuaförü 2016 Yarışması

Ağustos 2015 Finalistleri

Kuaförlük sektörünün en köklü teknik eğitim sistemine sahip olan Pivot Point Türkiye eğitmenleri Ağustos ayı finalistlerini belirledi.  Pivot Point Türkiye Kurucusu Yusuf Koçyiğit ile eğitmenler Nida Sari ile Sinan Ergün tarafından yarışma kurallarına uygun olarak yapılan değerlendirme sonucunda finaklisteler belirlendi.

İşte Ağustos ayında kupa ve madalyayı ile Yılın Kuaförü Yarışması 2016'ya katılmayı hak eden saç tasarımları ve kuaförler.

RENK-KESİM KATEGORİSİ

BURAK ÖZEN

MUSTAFA KELOĞLU

SELÇUK KARADEMİR

 

ŞEKİLLENDİRME-TOPUZ KATEGORİSİ

AYHAN ÖNLÜEL

 

ONUR YALDIZ

ORHAN ÇİNÜÇEN

 

Ben daha iyisini yaparım diyorsanız, haydi cesur olun ve katılın! Tek yapmanız gereken kurallara uygun olarak salonda yaptığınız tasarımla katılmak. İşte yarışma kuralları: http://www.hairist.com.tr/2015/index.php?page=yarisma_kurallari

 

 

Ağustos ayında yarışmaya katılan diğer tüm fotoğraflara göz atmak için haber galerisini ziyeret edebilirsiniz.

 

 

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Konuğumuz Ercan Baykal…

0

Konuğumuz Ercan Baykal ile sektörü değerlendirdik…

Sizin hikayenizi dinleyebilir miyiz?

1982 yılında okulu bırakıp, kuaförlüğe başladım.12 yaşında Erdem Kıramer’in yanında çalışmaya başladım. 22 sene sonra salondan ayrıldım. Nişantaşı’nda Abdi İpekçi’de 12 senedir işlettiğim kendi salonumu açtım.

Nişantaşı’nda kuaförlük için neler söyleyeceksiniz?

Burası Türkiye’nin en pahalı semtlerinden biri konumunda. Dolayısıyla kiralar çok yüksek. Nişantaşı’nda kuaförlüğün en büyük sorunu trafik; müşteriler 30 TL otopark ücreti ödemek zorundalar. Salona gelmek için 4-5 tur atıp, geri dönen müşterilerim oluyor. Burada oturan kişi sayısı da azalmaya başladı. İş yerleri çoğaldı. Bu da bir handikap. Nişantaşı belki İstanbul’un en güzel noktalarından birisi ama işleyiş olarak zor bir semt. 2-3 ay içinde kapanmaya mahkum salonlar açılıyor. Burada salon açmak için belli bir altyapınızın ve müşteri portföyünüzün olması gerekiyor.

Fiyatlandırma politikası nasıl?

Bizim işimiz el işi bir iş ve bunun karşılığı yok. Müşteri tecrübeye para ödüyor. Maliyete göre fiyatlandırma sonra geliyor.

Müşterilere yaklaşım?

Bizim müşteri memnuniyetimiz yüksek. Salona İzmir, Ankara, Antalya, Bursa, Amerika’dan müşteri geliyor. 20 seneye aşkın, 3 nesildir salonu ziyaret eden müşterilerimiz var. Onlara müşteri değil, akraba, aile gözüyle bakıyoruz. Aile gibiyiz. Her zaman müşterilere bir şikayetleri olup olmadığını sorarım ve gidermeye çalışırım.

Müşteri tasarladığım saçı beğenmeyip tepki gösterdiğinde sakin kalabiliyorum. Bir iki gün geçtikten sonra beni arayıp çok üzgün olduğunu söyleyen çiçek, çikolata gönderen müşterilerim var. Müşteri sadece saç yaptırmak için değil; sohbet etmek için salona geliyor. Bunu yaşamak bile çok güzel bir duygu. Bu beni her şeyden daha fazla motive ediyor.

Kaç çalışanınız var? Yeni eleman bulmakta zorluk çekiyor musunuz?

8 kişiyiz. Son 1.5-2 senedir eleman arıyoruz ama bulamıyoruz. Manikürist yetişmiyor. Kuaförlüğe yeni başlayanlar manikürist olmak istemiyor. Halbuki çok güzel bir iş. Kaybetme riskiniz hiç yok. Bugün gazeteyi açın, her gün iki sayfa ilan vardır. Salona yeni gelen tüm çalışanlar hemen saç kesip, röfle yapmak istiyor. Gençlerin birçoğu çay getirme, saç yıkama gibi diğer işlemleri yapmak istemiyor.

AKD ve çalışmaları hakkında neler söyleyeceksiniz?

Ben de AKD’ye üyeyim. İnsanlar gönülden bir şey yapmak için çaba harcıyorlar. Yönetim Kurulu hiçbir çıkarları olmaksızın bu meslek için doğru işler yapmak istiyor. Mesleği yeni jenerasyona doğru taşımak için uğraş veriyorlar. Herkes sektörde daha güçlü olmak için adımlar atmalı; elini taşın altına koymalı.

Sizce sektörün en büyük sıkıntısı nedir? Sektörün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Son yıllarda sektörde 20’li yaşlarda salon açan çok kuaför var. Salon sayısı çok arttı. Salonların %60’ının kapanıp, diğer salonlarla birleşmesi gerekiyor.

Eskiye baktığınız zaman biz sadece ustalarımızın yaptıklarını seyredip, bu işi yapma şansımız vardı. Çok eskiden yurtdışında eğitim almak gibi bir olanağımız da yoktu. Yoktan var ediyorduk. Bugün yurtdışında seminerlere katılıyoruz. Günümüzde internetten yenilikleri takip edebiliyorsunuz.

Kuaför olmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir?

Bu işi her platformda kovalamak lazım, ilgi göstermek lazım. Her seminerde her bilgiyi almak lazım. İngiltere’de kuaförlere Kraliyet Nişanı veriliyor. Kuaförleri onure ediyorlar. Siz de gerçekleştirdiğiniz hairist yarışmasında gençlerin başarısını ödüllendiriyorsunuz. Bu fırsatı değerlendirmeleri gerekiyor. Her şeyden önce de mesleği sevmek gerekiyor.

HAIRiST etkinliği ve Estetica Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ben her seferinde keyifle seyrediyorum. 20’li yaşlarımda birçok şovda çıktım. Bana o hissi verdi. Sahnede kareografiler Londra’da gittiğim şovların birçoğundan çok daha güzeldi. Çok keyif aldım.

Estetica çok güzel bir dergi. Bunu da en güzel şekilde yürütüyor. Her sayfasında mesleğe dair bilgiler buluyorum.

 

Zaman ayırdığınız için teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz.

İlham veren güzellik merkezleri

0

İlham veren güzellik merkezleri 

Müşteriler salonlara onlara kazandırdığı duygusal fayda için geliyorlar. Nefes almak ve her şeyden uzaklaşmak… Özellikle de manikür, pedikür işlemleri sırasında rahat ve konfor arıyorlar. İşte müşterilerinizin özel ve evlerinde olduğu gibi hissetmelerini sağlayacak salon tasarımı önerilerimiz…  

İlham veren manikür, pedikür ve spa alanlarına  göz atmak için haber galerisini ziyaret edebilirsiniz. 

Kayısı saç dökülmelerini önlüyor!

0

Kayısı saç dökülmelerini önlüyor!

2010 yılında başlayan "Dünyada Yetişen Kayısı Türlerinin Mineral İçeriklerinin Belirlenmesi" araştırması kapsamında Malatya'daki 240 çeşit kayısıdan örnekler alındığını ve selenyum ve çinkonun tüm kayısı çeşitlerinde bulunduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Yunus Önal saçı dökülenlerin kayısı yemesi gerektiğini belirtiyor. Saçları dökülen müşterilerinize ürün önerirken, kayısı tüketmelerini de tavsiye edebilirsiniz. 

   

Chia tohumu saçları güçlendiriyor!

0

Chia tohumu; cilt, saç ve tırnakları güçlendiriyor…

Chia tohumu son günlerin en çok tüketilen bitkileri arasında geliyor. Maya dilinde ‘güç’ anlamına gelen Chia tohumunun insan sağlığı açısından oldukça fazla yararı bulunur. Yüksek C vitamini, demir, fosfor ve potasyum içeriyor. Küçük olmasına karşın içeriğinde birçok vitamin, mineral, amino asit hatta yüksek miktarda lif ve protein barındırır. Ortalama 2 yemek kaşığı chia 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gram karbonhidrat ve 11 gram lif içeriyor.

Chia tohumu; cilt, saç ve tırnakları güçlendiriyor.

Sağlıklı beslenmede oldukça büyük önemi bulunan Omega 3 yağ asitlerince zengin. Cildimizi pürüzsüzleştirerek kırışıklıkları önlüyor. Chia tohumunu tahıl, sos, sebze, yoğurda serperek veya içeceklere karıştırarak tüketebilir, müşterilerinizin saç sağlığı için önerebilirsiniz. 

Kaynak: http://www.chia-tohumu.com/faydalari/