Sylvie Moreau bizimle…

Kategori

ÖZEL BİR RÖPORTAJ

Estetica Network Ekibi bu yıl Berlin’de düzenlenen Uluslararası Trend Vision Finali’nde geleceğin Coty Profesyonel Güzellik Ürünleri Bölüm Başkanı Sylvie Moreau’yla röportaj yapmaktan büyük mutluluk duydu.

Estetica Türkiye, ABD, Kore, Romanya, Fransa, Rusya, İtalya ve İspanya Genel Yayın yönetmeni ve editörleri ile Sylvie Moreau bir arada…

 

Estetica: P&G Salon Bölümü’nde edindiğiniz tecrübe yeni konumunuzda size ne gibi faydalar sağlayacak?
 

"Yeni görevimin gerektirdiği süreklilik anlayışını devam ettirdiğim sürece son derece faydalı olacağı kanısındayım. Wella ve saç tasarım endüstrisini tanıtmayı sürdürüceğim; markanın en önemli kolu OPI olacak ve en büyük hedefim olan Coty’nin büyümesine katkıda bulunmaya devam edeceğim. P&G’de öğrendiğim herşeyin katkı sağlayacağını düşünüyorum: Wella’da beraber çalıştığım tüm ekipler bu maceranın bir parçası olacak."

 

Estetica:Yeni görevinizdeki hedefleriniz nelerdir?

 

"Bunu söylemek için çok erken.  Yeni bölüm için planladığımız stratejiyi birleşme tam anlamıyla gerçekleştiğinde devreye sokabiliriz. Şu anda Wella ekibini mevcut iş stratejisiyle yönetmeye devam ediyorum ve bu bizim dünya çapındaki başarımıza büyük katkı sağlıyor. 9-12 ay içerisinde resmi olarak başkanlığa atanacağım, o zaman tekrar biraraya gelip yeni strateji hakkında konuşuyor olacağız!"

 

Estetica:Salon işinin büyümesine daha fazla katkı sağlamak amacıyla OPI  hizmetlerini ne yönde geliştirmeyi düşünüyorsunuz?

 

"Bu konuda konuşmak için de henüz erken, yaptıkları işleri, sundukları fırsatları ve karşılaştıkları zorlukları daha iyi anlamak amacıyla OPI ekiplerini oluşturanlarla biraraya gelmeliyiz.  Coty Professional Güzellik Bölümü, profesyoneller açısından kaliteyi en üst seviyeye getirmek istediğimizin önemli bir göstergesi: bunlar salonlar ve tırnak süslemenin vazgeçilmez unsurları. Ekibimiz tamamlayıcı hizmetler bakımından doğacak fırsatlardan son derece umutlu. Tırnak süsleme salonlarda mevcut olmakla beraber henüz portföyümüzün bir parçası değil. OPI fırsatını ancak birleşme tam anlamıyla gerçekleştiğinde daha ileri seviyeye taşıyabiliriz."

 

Estetica:Bazı ülkelerde salonlar spa hizmeti de veriyor, bu demektir ki hizmetler daha kapsamlı. Buradan yola çıkarak, Coty’nin profesyonel salon hizmetindeki marka pörtföyünü genişleteceğini söyleyebilir misiniz?
 

"Tekrardan belirtmeliyim ki bunu söylemek için henüz çok erken. Zira iki ayrı şirketten oluşuyoruz,tek bir kuruluş değiliz. Fakat şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki, Coty rekabetçi güzellik endüstrisinin 3 farklı bölümünde lider olmaya talip: profesyonel iş hacmi, parfüm ve cilt bakımını içine alan lüks sektörü ve tüketici güzellik ürünleri. Amaç tüketici ve profesyonelleri her anlamda mutlu etmek. Şu anda sadece Wella ve OPI var, zamanı geldiğinde daha iddialı planlardan söz edebiliriz…"

 

Estetica: Yönetici birimlerde 20 senenin üzerinde tecrübe sahibi olan bir kadın olarak yeni pozisyonunuzla ilgili hisleriniz ne yönde?

 

"Gururluyum ve mutluyum. Bu sektör, %80’ini kadınların oluşturduğu tartışmasız profesyonel bir sektör. Yeni görevimle ilgili kadınlardan aldığım pozitif tepkiden çok etkilendim. Bunun saç tasarımındaki başarılı kadınlara verilen destek açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bunların yanısıra benim diğer bir tutkum genel anlamda çeşitlilik: stil, milliyet ve hatta cinsiyetteki farklılıklar. Bu düşünce muhtemelen kendim ve kız kardeşlerim için herşeyin mümkün olabileceğine inandığım çocukluk yıllarıma dayanıyor. Hiçbir zaman kendime sınır koymadım, hep kanatlarım varmış gibi hissettim ve bugün de daha farklı düşünmüyorum. Coty’deki yeni görevimin saç tasarımdaki kadın dayanışmasına dair önemli sinyaller verdiği kanaatindeyim…!"

 

Estetica: Kadın stilist ve yöneticilere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

 

"Çekinmeyin! Kendinize inanın, yeteneklerinize güvenin: tüm insanlar eşittir. Arzum eşitlik kavramını en geniş kapsamda yaymak. Kültür ve eğitim seviyesi yüzünden kadınlar bazen kendilerini geri çekiyorlar: Gerçek şu ki herşeyi yapabiliriz – o zaman hayallerinizin peşinden koşun!"

 

Estetica: Sosyal ve dijital medyada oldukça aktifsiniz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz; eğitim, büyüme ve gelişim bağlamında saç tasarımcılarına neler sunuyor?

 

"Bu hepimiz açısından oldukça önemli bir husus – günümüz dünyası dijital etrafında şekilleniyor. Özellikle birbirleriyle bağlantı kurma ve bir aile olma arzusu içerisindeki bireylerden oluşan çok bölümlü endüstrimiz açısından büyük bir fırsat. Dijitalin en önemli potansiyeli bireylerin birbirleriyle iletişime geçerek topluluk haline gelmeleri. www.wella.com bizim dijital çözümlerimizin odak noktası: trendler ve herbir Wella salonunun randevu vermek ve teşekkür kartları yollamak amacıyla indirebileceği görsellerden oluşan mymarketing(benim pazarlamam) gibi işle ilgili çözüm yollarının yanı sıra çok sayıda online eğitim içeriği mevcut.  En küçükleri dahil olmak üzere, bu kaynaklar tüm Wella salonları için ücretsiz ve gerekli bazı tavsiyelerle destekte bulunuyoruz (müşterilerden oluşan bir e-mail ağı oluşturmak ve önemli promosyon hizmetlerini tanıtmak gibi), çünkü alanlarındaki uzmanlıklarını geliştirmelerini arzuluyoruz.  EsteticaNetwork –bizim gibi– aynı zamanda dijital açıdan sektör için bir referans noktası. Muhteşem salon partnerleri olmak istiyoruz ve bu bakımdan birçok ortak noktamız olduğunu düşünüyorum. Tabii ki vizyonumuz aynı: endüstriyi büyütmek için dijital dünyadan faydalanmak ve salonlar için kaliteli ürünler üretmek."
 

 

Estetica: Başarınızın sırlarından biri her zaman iletişim halinde olmanız, saç tasarımcılarıyla, yöneticilerle ve dünya çapındaki ortaklarla yakınlık kurabiliyorsunuz…

 

"Teşekkür ederim, gerçek şu ki, profesyonel ve özel hayatımı hiç ayrı tutmadım. 21 yıl önce Wella’ya katıldığımdan bu yana açık bir kitap gibiyim. Özel hayatımda ve işimde hep aynı kişiyim. Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla onu iletişim aracı olarak kullanmam benim açımdan doğal bir süreçti. Dijital, özellikle bizimkisi gibi ilişkilerin büyük önem taşıdığı sektörler açısından bakıldığında bireyler arasındaki iletişimi sağlamada etkili bir araç. Dijital, her zaman yaptığım şeyi yapmaya devam etmem ve varlık alanımı hareket etmeye mecbur kalmadan genişletmem için bana fırsat  verdi! Aynı zamanda da çok eğlenceli – Facebookda kızımla arkadaş sayımızı yarıştırıyoruz! Bu iletişim sayesinde Wella ailesi sosyal medyada yayılmaya devam ediyor – bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sanal ilişkilerin gerçek olmadığını düşünenlere karşı vereceğim cevap şu: Bu benim için muhteşem bir yeni gerçeklik olgusu – daha evvel mevcut olmayan ve benim basın dahil herkes ve herşeyle iletişim halinde olmamı sağlayan bir firsat!"

 

Önerilenler

Benzer İçerikler