Ana Sayfa Blog Sayfa 345

Yolunuzu çizin!

0

Yolunuzu çizin!

Yaygın bir inanışa göre insanlar her zaman tek bir alana kanalize olarak kendilerini geliştirmek ve o alanda ilermekle başarıya gideceğini düşünür. Fakat bir insan birkaç konuda başarılı ve uzman olabilir. Mesleki anlamda düşünülürse bir kuaför; hem renklendirme konusunda uzman olabilir hem de mükemmel topuzlar yapabilir. Sadece bir alanda çok iyi olmak güzeldir, evet ama içinizde farklı yetenekler de barındırırken neden sadece bir konuda öne çıkmak isteyesiniz?

İşte farklı alanlarda da kendinizi geliştirmek için birkaç ipucu:

  • Kendinizi bir yol çizin ve planlı olun! Renklendirme konusunda çok iyi olabilirsiniz fakat bu konuda uzmanlaşırken topuz veya saç şekillendirme konusuna ne kadar vakit ayırdınız? Kendinizi planlayın ve eksik olduğunuzu düşündüğünüz konuda çalışmalara vakit ayırmaya başlayın. Bunu yapmak aslında sandığınız kadar zor bir iş değil. Hafta da bir veya iki saat boyunca sadece eksik olduğunuz konuya yoğunlaşarak videolar izleyin ya da eğitimler alın.

  • Ne zaman ve nerede bu eğitimleri izleyeceğinizi mutlaka belirleyin ve o günün o saatini sadece bu işe ayırın. Nasıl ki bir randevu verdiğinizde saati saatine uyuyor ve o zaman dilimini müşterinize ayırıyorsanız, kendinize her hafta randevu verin ve o saatleri geleceğinizi inşa etmeye ayarlayın.

  • İyi bir plan, günü gününe ve saati saatine ayırılmış bir vakit ile eğitimlere odaklandığınız takdir de  yeteneğinizin ne boyutta olduğunu keşfetmek size de iyi gelecektir.

İpuçlarını uyguladığınız ve planlı çalıştığınız zaman aldığınız verimi görünce siz bie ortaya çıkardığınız işlere şaşıracaksınız. İnsanların %90’ı kendi potansiyellerinin yalnızca çok az bir kısmını verimli kullanır. Özellikle hizmet sektöründe olan insanların kendilerini keşfetmesi çok daha önemlidir. Potansiyelinizi görünce veriminiz ve dolayısıyla salondaki değeriniz çok daha fazla öne çıkacaktır.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Twitter’da kuaför

0

Twitter'da kuaför nasıl bir yol izlemeli?

Sosyal medya, kuaförlük sektörü için her şeyden önce Instagram ve Facebook anlamına geliyor. Fakat sosyal medyanın farklı mecralarında da varolabilmek oldukça önemli. Bu yazımızda Twitter’ı doğru bir şekilde kullanmak üzerine ip uçları vereceğiz:

Twitter doğal yapısı gereği insanların hayata dair tespitlerini, gündelik alışkanlıklarını, mizahi yaklaşımlarını veya siyasal görüşlerini paylaştıkları bir mecra halini aldı. Bu durumda bir kuaför Twitter üzerinden nasıl hizmet verebilir diye soracak olursanız cevabı çok açık: Hashtag’ler yardımı ile müşterilerinize ulaşabileceksiniz. Aynı Instagram mantığı gibi fakat burada farklı olarak müşterilerin saç ile ilgili yazdıkları cümlelere bir uzman olarak yorum yapıp, cevap vereceksiniz. Örneğin: ‘‘Artık saçlarımı kestirmenin zamanı geldi.’’ diye twit atan bir kadına cevap yazarak sizi fark etmesini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya üzerinden kuaför ile etkileşimde bulunan kadın için kuaför bir fark yaratmış demektir. Bu noktada yazacağınız cevabın içeriği de çok önemlidir. Saçınızı biz keselim ya da bizim salona bekleriz tarzında bir cevap yerine; yüz hatlarınız yuvarlak olduğu için şu kesimi denemelisiniz ya da saçlarınızı omuz hizasında kestirip, hafif bir gölgelendirme yapmayı tercih ederseniz size çok yakışacaktır gibi… Samimi ve sadece ufak bir tavsiyeye dayalı bir twit kadının dikkatini çekecektir. Hem sempati uyandırmış olacaksınız hem de ona ufak bir danışmanlık yapıp sizi tercih etme olasılığını arttıracaksınız. Bu tarz durumlarda kadın ertesi gün sizin salonunuzu ziyarete gelmese bile kendi kuaföründe duyduğu en ufak bir huzursuzluktan sonra aklına gelecek salon ilk sizinki olacaktır.
Twitter search kısmından hashtag’ler ile bu şekilde yakalayabileceğiniz müşterilerin haricinde yapılabilecek birçok şey var: Uzmanlık alanınızı öne çıkartın! Örneğin saç bakımına dair ya da kesim tekniklerine dair bildiklerinizi paylaşın. Hangi ten rengine hangi saç rengi gider, nasıl bir kesim kadının görünümünü değiştirir ve daha iyi hissetmesini sağlar… Bu tarz twit’lerle de doğru müşteriye ulaşmanız kolaylaşacaktır.
Yeterince popülerlik elde ettiğinizi düşündüğünüzde kampanya başlatmanız bile mümkün. Örneğin: ‘‘Saat 14.00 ile 18.00 arasında #XSalon etiketi ile paylaşacağınız twit’lerde, saç ile ilgili merak ettiğiniz her soruyu cevaplıyorum.’’ Bu tarz interaktif tutumlar sosyal medyada inanılmaz bir reaksiyon bulmanızı sağlayacaktır.
Twitter’daki kullanıcıları da göz ardı etmemek ve popülerliğinizi her türlü mecrada korumak için atacağınız bu adımlar, müşterilerin gözünde sizlere artı puan kazandıracaktır. Unutmayın, doğru cevaplar ve doğru twit’ler ile çok güzel geri dönüşler alabilirsiniz…

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/

 

Butik salonlar…

0

Butik salon ile fark yaratmak

Günümüzde çok büyük güzellik işletmelerinin sayısı gün geçtikçe artarken, birkaç koltuk ile çalışan butik salonlarda oldukça popüler… Butik bir salonun fark yaratması için ise birkaç altın kural mevcut. İşte bunlardan bazıları:

  • Müşterileriyle diyalogları çok gelişmiş olmalı ve kişiye özel hizmet verme konusunda bu tarz salonların oldukça iyi olması gerekir.
  • En az bir konuda uzmanlıklarını kanıtlamış olmaları gerekir. Örneğin en iyi fön ya da en iyi renklendirme servisi gibi…
  • Doğru bir ekip kurulması gerekir. Bu tarz salonlar zaten doğası gereği kalabalık bir ekip ile çalışmazlar. Birkaç kişiden oluşan ekibin içerisinde sağlam bir diyalog ve gerçek bir iş bölümü olmalıdır.
  • Salon, görünüm ve dekorasyon açısından belli bir temaya sahip olmalıdır. Otantik ya da retro bir dekorasyona sahip olmak temaya örnek gösterilebilir. Butik salonların karakterini yansıtan en önemli unsurlardan biri bu ayrıntıdır.
  • Butik salonlar teknolojiden yararlanarak imkânlarını mutlaka genişletmelidir. Sosyal medya aracılığıyla ya da web sitesi ile insanlara ulaşabilmelidir. Ayrıca randevu sistemini oturtmak küçük salonlar için önemli bir ayrıntıdır.
  • hairist.com.tr’nin resmi

     mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

    İndirmek için tıklayın:   

     

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

     

    https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Hairbest Book by Estetica

0

Hairbest Book by Estetica…

Sadece Estetica Dergisi abonelerine özel, Uluslararası Kuaförlük Yayıncıları Birliği Yarışması En İyi Ticari Saçlar kategorisi Finalistleri 2015-2016’inden oluşan koleksiyon albümü…

Hairbest Book by Estetica; en seçkin kuaför salonlarında mutlaka bulunması gereken değerli bir ilham kaynağı. Albümün içerisinde AIPP jürisi tarafından seçilmiş finalistlerin sadece AIPP En İyi Ticari Saçlar kategorisine özel oluşturdukları koleksiyonları bulunuyor…
Estetica Dergisi’ne abone olmak için 0212 275 22 15 numaralı telefondan iletişime geçebilirsiniz.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Büyük Jüri toplanıyor!

0

BÜYÜK GÜN YAKLAŞIYOR!

Yılın Kuaförü 2016 onbir aylık maratonun ardından belli olacak.

Her ay iki farklı kategoride seçilen üçer finalist arasında seçilecek olan Yılın Kuaförü 2016 için Büyük Jüri 2 Mayıs Pazartesi günü toplanarak her iki kategori için Yılın Kuaförü 2016’yı belirleyecek.

 

Türkiye’nin en uzun soluklu, istikrarlı ve şeffaflıkla yapılan kuaförlük yarışması özelliklerini barındıran Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2012 yılından bu yana düzenleniyor.

Yarışmayı kazanan kategori birincileri ülkemizi Londra’da düzenlenen Alternative Hair Show bünyesindeki Visionary Awards yarışmasında temsil etmeye hak kazanacaklar.

 

İşte yarışmanın değerlendirme kriterlerinden başlıklar…

 

Jüri nasıl değerlendirecek?

1-Yarışmaya katılan ve kriterlere uygun olan saç fotoğraflarının tamamı basılacak, fotoğraflar AKD Konferans Salonunda sergilenecektir.

2-Jüri üyeleri sadece kendilerine verilen jüri kartı üzerinde değerlendirme yapacaktır.

3-Jüri üyelerinin diğer jüri üyeleriyle konuşmaları kesinlikle yasaktır.

4-Jüri üyesinin bir başka jüri üyesinin kartına bakması yasaktır.

5-Jüri üyeleri değerlendirme sırasında cep telefonu kullanamaz, fotoğraf çekemez.

6-Jüri kartını Jüri Başkanı’na teslim eden jüri üyesine kartı geri verilmez.

7-Jüri kartında 2 değerlendirme alanı bulunur. İlk alanda ön değerlendirme yer alır. İkinci alan ise kesin değerlendirme alanıdır. Jüri kartlarının tükenmez kalemle doldurulması zorunluluktur.

8-Jüri üyelerinin Jüri Alanı’nı sonuçlar belli oluncaya kadar terk etmesi yasaktır.

9-Jüri kartında herhangi bir işaret veya ibare bulunması durumunda ilgili kart geçersiz sayılır.

10-Yarışma günü herhangi bir etik nedenle yarışma sonuçlarının olumlu veya olumsuz etkileneceğine inanan jüri üyesi bu görevden isteğiyle çekilebilir.

11-Yarışmacı fotoğraflarının üzerinde önceden verilen numara dışında isim, salon ismi vb. hiçbir şey bulunmaz.

 

Puanlama bilgileri

1-Oylama sonuçlarında varsa küsuratlar tam puana tamamlanır.

Ör: 25,5 puan ve üzeri 26 puana tamamlanır. 25,49 puan ve altı ise 24 puan olarak değerlendirilir.

2-30, 29 ve 28 puan: Her bir jüri üyesi sadece 1 kez kullanabilir.

3-21 ve 26 puan arası istenildiği kadar kullanılabilir.

4-27 puan maksimum 2 kez kullanılabilir. Bütün puanların kullanılmış olması gereklidir.

5-Herhangi bir yarışmacıya verilen tüm oyların ortalamasında, 4 puan altında veya 4 puan üstünde puanlama yapmış olan Jüri üyesinin ilgili puanları ortalama puanla değiştirilir. Aynı jüri üyesi benzer değerlendirmeyi 3’ten fazla yarışmacı için yapmış ise o jüri kartı değerlendirme dışı tutulur ve ortalama hesabı kalan jüri üyesi sayısına göre yapılır.

 

Değerlendirme kriterleri:

Değerlendirmede aşağıdaki kriterler esas alınacaktır.

Kuaför olmayan Jüri üyeleri sadece 4, 5 ve 6 numaralı kriterler üzerinden değerlendirme  yapacaktır.

1-Teknik Değerlendirme: Görünüş-Form-Orantı-Uygulanabilirlik-Uygunluk

2-Artistik Değerlendirme: Orijinallik ve Farklılık, Renk-Uyum-Yaratıcılık

3-Tasarımın Uygulanabilirliği: Salonlarda Uygulanabilirliği, Tercih Edilirlik

4-Toplam Görünüm: Saç-Kıyafet-Makyaj-Konsept-Anatomik uygunluk

5-Kıyafet ve Makyaj: Konsepte Uygunluk-Çekicilik-Güncellik

6-Yaratıcılık: İlham-Değişiklik

Tüm finalistler 9 Mayıs 2016 günü düzenlenen Kuaförük ve Kariyer Günü'nde sahnede alkışlanacak ve kategorilerinde dereceye girenler alkışlar arasında ödüllerini alacaklar!

Siz de Kuaförlük ve Kariyer Günü'nde yer almak için hazırlanın!

Siz de 2016 yarışmasını kaçırdığınızı düşünüyorsanız Yılın Kuaförü 2017 için hemen hazırlığınızı yapın ve ayın finalisti olmak için hairist.com.tr adresinde Sizden Gelenler bölümüne saç tasarımlarınızı yükleyin!  

Yılın Kuaförü 2016 finalistlerini görmek için tıklayın…

 

Hareket ve akıcılık

0

Hareket ve akıcılık

Saçlar Discipline Serisi’nin Morpho-Keratine Complex formülü ile kontrol altına alınıyor.

Kadınların her zaman arzu ettiği pürüzsüz, akıcı, doğal görünüm; ürünün içeriğindeki Keratin, Buğday Proteinleri ve Ceramid R sayesinde saça kazandırılıyor. Formül saçları disiplin altına alarak onarıyor. Kérastase sayesinde kadınlar kalıp gibi şekil alan saçlar yerine sınırsız hareket gücü kazanıyorlar.

hairist.com.tr mobil uygulaması  Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Saç yoğunluğu…

0

Saç yoğunluğu kazanmak için

Saç yoğunluğu tüm kadın ve erkeklerin ortam endişesidir. Kérastase, yeni Densifique serisi ile erkek ve kadınların farklı saç ihtiyaçlarına göre yeni formüller geliştirdi: Sonuç kişiye özel çözümler!

Günümüzde her iki erkekten biri saç yoğunluğunun azalması konusunda kaygılı… Kérastase’ın sadece erkeklere özel sunduğu saç yoğunluk programı ile erkekler daha yoğun ve hacimli saçlar elde edecekler.

DENSIFIQUE HOMME

Saç yoğunluğu aktivatörü, saç banyosu ve doku kazandıran şekillendirici wax’tan oluşan bu seri ile erkekler daha yoğun görünümdaha hacimli saçlar ve daha fazla özgüven sahibi oluyorlar.

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Yaratıcı olun!

0

Yaratıcılığı tetiklemek!

Kuaförlük meseliğinin kilit noktalarından biri de yaratıcı olmaktır. Her meslek gibi kuaförlükte kendinizden bir şeyler katmayı bıraktığınız takdirde kendisini tekrarlamaya ve körelmeye başlar. Peki nasıl daha yaratıcı olunur?

Yaratıcı olmak özgün ve benzersiz bir şeyler söylemek ya da ortaya çıkarmaktır. Daha önce hiç söylenmemişi söylemek, hiç denemeyimlenmemişi deneyimlemek, hiç yapılmamış bir şeyi üretmek zor gibi görünsede aslında herkes içinde kendine has bir takım yaratıcı duygular barındırır. Önemli olan bunları ortaya çıkarmaktır:
Yaratıcılığınızı tetiklemek için yapabileceğiniz şeylerden biri de tek düze bir işe odaklanmaktansa kendi zevkleriniz doğrultusunda hobilerinize vakit ayırmaktır. Gündelik hayatın rutininden sıyrılıp kendiniz için bir şeyler yapmak yaratıcılığınızı uyandıracaktır.
Yapabileceğiniz bir diğer uygulama; yaptığınız herhangi bir şeyde aklınıza gelen ilk çözümü uygulamak yerine alternatifler üretmeye çalışmaktır. Yeni yeni fikirler geliştirmek beyin egzersizi yapmaya benzer. Yeni fikirler üretmeye çalışmak, yeni fikirleri çağırır ve yaratıcılığınız tetiklenir.
Kendi kendinizi sert bir biçimde eleştirmeyin! İşte yaratıcılığı körelten ve insanların tek tipleşmesine neden olan en önemli ayrıntı. Bir fikri aklınıza geldiği anda saçma bulur ya da paylaşmaya çekinirseniz asla üretemezsiniz. Aklınıza gelen ilk fikir belki gerçekten mükemmel olmayabilir ama üzerinde düşünerek veya fikir olarak sunularak birçok alternatif yeni fikir üretilebilir.
Yeni bir tasarım ortaya çıkarmak ve kreatif bir şeyleri müşterilerinize sunmak istiyorsanız: Unutmayın ki mutlaka yaratıcılığınızı tetiklemelisiniz. Derin bir nefes alıp nerede körelmeye başladığınızı gözden geçirin. Böylelikle ilk önce hayatınızda neyi değiştirmeniz gerektiğini fark edeceksiniz…

Bilginin daha ulaşılabilir olduğu günümüz teknolojisinde kuaförlüğün dijital ortamdaki haber kaynağı hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Esnaf Odasından Saç Kesim Eğitimi

0

Haber açıklaması..

İyi bir yönetici olmak neden önemli?

0

İyi bir yönetici olmak

İyi bir yönetici olmak en zor ve en çok özen isteyen pozisyonlardan biridir. Asla tam anlamıyla hiçbir yönetici mükemmel olamaz, olması da beklenmemelidir. Fakat iyi bir yönetici ekibi ile beraber mükemmel işler ortaya çıkarabilir.

Ortak çalışmalar sonucunda mükemmel sonuçlar almak isteyen yöneticinin muhakkak ekibi ile ilgili uyması gereken kurallar vardır. İşte bu kurallar içerisinde en çarpıcı olanlardan birkaçı:
Mutlaka güven duyacağınız kişilerden bir ekip oluşturmalısınız. Ekibe almak istediğiniz bir personelin performansını değerlendirip, sonrasında kurduğunuz ekip ile iletişimini gözlemlemelisiniz. Böylelikle ekibin her zaman belirli bir kalitede kalmasını sağlar ve güven duyduğunuz kişilerle çalışmış olursunuz.
Ekibin size olan güveni tam olmalı. Siz güvendiğiniz kişilerle bir ekip kurmuş olabilirsiniz fakat ekibinizinde size güvenmesini sağlamalısınız. Bunu elde etmek için ise her zaman ekibinize şeffaf ve dürüst davranmanız gerekmektedir. Artıları ve eksileri her zaman dile getirip , ortaklaşa fikir alışverişlerinde bulunmak ve üretilen her bir fikre değer verildiğini göstermek güven kazanmanın yollarındandır.
Her zaman günaydın demek ve nasıl olduklarını sormak! Sıradan cümlelermiş gibi dursa da hal hatır sormak ve tüm ekiple selamlaşmak bir yöneticinin mutlaka uyması gereken bir kuraldır. Samimiyetinizi ekibinize hissettirmek açısından bu çok önemlidir.
Yönetici olarak görünüşünüzden aksanınıza kadar her bir davranışınızın salonunuzu ve ekibinizi temsil ettiğini unutmayın. Ekipler yöneticinin davranışlarını ve tutumlarını benimseyip ona göre tavır sergilerler. Bu sebeple yönetici özenilecek ve örnek alınacak davranışlar sergilemelidir.
Takdir ve ödüllendirme ise bir diğer kilit yöntemdir. Ekip performansının devamlılığını sağlamak veya arttırmak için mutlaka onları motive edecek planlarınız olmalı. Ayrıca olayları tarafsız bir tutum ile değerlendirmeli ve ekibine eşit davranmalı.
Bir salon yöneticisinin ekibi ile kuracağı iletişimin birçok çeşitli boyutları var. Bu yazımızda genel bir değerlendirmeden bahsettik. Gelecek yazılarımızda ayrıntılı olarak yönetici özelliklerini ele almaya devam edeceğiz.

 

hairist.com.tr mobil uygulaması  Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975