Mitu’nun ilham verici koleksiyonu maskülen görünümü, feminen cazibeyle birleştiriyor. Mitu’nun AW19/20 koleksiyonu, yaratıcı yönetmenler Dario Manzan ve Carlo Di Donato tarafından tasarlandı. Koleksiyon geçmiş ve şimdi, erkek ve kadın arasında sürekli bir diyaloğu temsil ediyor.
Saç: Mitù Sanat Yönetmenleri: Carlo Di Donato ve Dario Manzan Ürünler: Wella Profesyonelleri, System Professional, Sebastian Professional, Nioxin, OPI Fotoğraf: Lorenzo Sampaolesi Stilist ve Set Tasarımcısı: Mirko Burin @ Freelance Fashion agency Makyaj: Alessio Giovannelli, Marzia Noce @ Serbest Moda Ajansı Moda Trend Araştırmacısı: Michela Bonafoni
Adam Federico’nun ”Torrid” adını verdiği koleksiyon karanlık ve asi bir hava yansıtıyor. Yeraltı stillerden ilham alan bu saç modellerini Federico şöyle yorumluyor:
”Karanlığın perileri. Hepimizin içinde bulunan her şeyi kapsayan enerji. Hamla konuşan evrensel bir gerçek. Cinsellikimizin içsel ve yadsınamaz gerçeği – insanlığın bel kemiği. Her zaman konuşulur ancak asla söylenmez… Ben onun sesiyim.”
Saç Kesimi ve Saç Şekillendirme: Federico Advanced for Adam Federico Renk: Caitlin Senna Makyaj: Jacob Del Rosario Fotoğraf: John Rawson
Adam Federico, son 20 yıldır güzellik endüstrisinde anlamlı bir rol oynayan dinamik ve ileri görüşlü, yenilikçi bir kuaför. Hayal gücünü, ham, minimalist tasarımdan, doğal unsurlardan ve her birinde bulunan yan yana gelen ilhamlardan besliyor. Adam, saçın organik hareketi ile çalışmaya inanıyor ve sanatında serbest akışlı, yapılandırılmış bir teknik kullanıyor.
Adam Federico hakkında: Adam J. Federico, sürekli bir eğitim ve yenilik karışımıyla stilist, salon sahibi ve trend belirleyici olarak benzersiz bir başarıya ulaştı. Lisansını 1996 yılında Federico Beauty Institute’den alan Adam, Los Angeles’a taşındı ve eğitimine Vidal Sassoon’da devam etti ve Carlton Hair International gibi önde gelen kuaför salonlarında zanaatını kazandı.
Yeni salonunun her detayını kavramsallaştırıp tasarladıktan sonra Adam, 3 Aralık 1999’da AJF’in kapılarını açtı. O zamandan bu yana salon, elle seçilmiş yenilikçi ve ileri görüşlü stilistlerin seçimi ile büyüdü.
Sacramento sanat ve müzik sahnesinin özel bir destekçisi olan Adam ve AJF, sanat kültürünü sürekli olarak salon deneyimine aktararak evrimleşiyor. Yerel sanatçıların eserlerine ev sahipliği yapmak ve toplum sanat ve müzik eğitimi programlarıyla ortaklaşa çalışmak, sanat bilincini vermek için Adam ve stilist ekibine ilham veriyor.
Diğer koleksiyonları görmek için buraya tıklayabilirsiniz.
2020 yılının gelin saçı trendlerinde her gelini mutlu edecek bolca seçenek var; bol örgüler, rengarenk çiçekli taçlar, doğal kırık fönlü ve at kuyruğu gibi birçok trend var…
Uzun veya kısa, ince ya da kalın telli saç
olsun hiç fark etmez, 2020 yılı gelin saçı modellerinin yalnızca tek bir ortak
noktası var; hepsi abartıdan uzak ve doğal görünüme odaklanmış bir şekilde
trendler arasında yer alıyor.
İşte 2020 gelin saçı modeli arayışınıza ilham verecek gelin saçı fikirleri:
Çiçekli Gelin Taçları
Çiçekli gelin taçlarıyla saçlara bahar geliyor…
Büyük çiçekli taçlardan iç içe geçmiş
buklelere, rengarenk çiçeklerden sade ve doğal mevsim çiçeklerine kadar birçok
gelin tacı tasarımı mevcut. Özellikle bahar ayında gerçekleşecek düğünler ve
sade gelinlikler için çiçekli gelin tacı tasarımları şimdiden podyumlarda
yüksek ilgi görüyor.
Örgüler
Romantik, klasik, rahat veya bohem, herkese uyacak bir örgü çeşidi var. Özellikle ombreli ve röfleli saçlarda bu örgü modelleri oldukça hoş duruyor. Bol bir örgü modelinin arasına yerleştireceğiniz minik papatyalar veya küçük inciler saçı zenginleştirmek için oldukça ideal.
Hafif ve doğal dalga
Doğal
dalgalı fön ya da uçlara atılmış ince maşalar… Tercihini sadelikten yana
kullanan gelinler için hem modern hem de naif bir görünüm yine 2020 yılının
gelin saçı modelleri arasında en beğenilenler arasında.
At kuyruğu
At kuyruğu zarif ve sofistike, ancak yine
de büyük bir dikkat gerektirir. Eğlenceli, seksi ve kendinden emin bir görünüm
sunarken, düğün gecesi boyunca da büyük bir kolaylık sağlar. At kuyruğu
modelleri arasında yine sade ve özgür dalgalar göze çarpıyor.
Dağınık topuzlar
Yine gücünü renk geçişlerinden alan bu modeller özellikle uzun boyunlu kadınlar için oldukça ideal. Çeşitli aksesuarlarla desteklenebilen bu saç modellerinde sıklıkla taşlı tokalar tercih edilirken, aradan çıkan saç tutamları bu topuzlara doğal bir görünüm kazandırıyor.
Renkli saç modelleri arasında bu aralar yepyeni bir trend radara girmiş durumda. Tüketiciler artık daha cesur renkleri benimsiyor ve 50/50 modası çılgın renklerle karşımıza çıkıyor. Aslında geçmiş dönemlerden yabancı olmadığımız bu trendin tek farkı şimdi daha pastel ve yoğun renklerle kombin haline geliyor olması.
50/50 Saç Trendi Nedir?
Standart balyaj uygulamasının, saçın üst-alt veya sağ- sol olarak uygulandığı halidir. Bu trendle koyu esmer saçın üzerine, beyaz sarışın tonlar uygulayabilir veya mavi, yeşil, mor ve pembe gibi yükselişte olan renkleri tercih edebilirsiniz.
Nicola Clarke ve ekibi, ünlü yıldız Dua Lipa’nın çarpıcı siyah bob kesimini, 50/50 stiliyle renklendirdi ve bu saç 2020’nin trend listesinde çoktan yerini aldı.
Siz de renkli saç modellerine ilgi duyan, cesur müşterilerinizle bu çılgın renk kombinasyonunu deneyerek saç trendleri dünyasında ilgili çekici modeller ortaya koyabilirsiniz. Fakat unutmamakta fayda var; bu kadar yoğun renkler, yoğun bir bakım ihtiyacını da beraberinde getiriyor.
Güzellik endüstrisi, bugün dünyanın en heyecan verici, karmaşık ve hızlı hareket eden sektörlerin başında geliyor. Aynı zamanda, endüstri anlaşmalarını sarsan bağımsız markaların çoğalması, sektörü birçok zorlukla da karşı karşıya bırakıyor. Ancak bu değişim ve bu değişimi benimsemek isteyen markalar için bu durum büyük fırsatlar da sunmuyor değil.
Neredeyse tüm diğer endüstriler gibi, güzellik endüstrisinde de büyüme ve yenilenme odaklı ihtiyaçlar görüyoruz. Kalıcı olarak üst sıralara yerleştiğine inanılan iş büyümesi, yalnızca sürdürülebilirlik ve çevre konuları ile ilgili değil, teknoloji, küreselleşme ve değişen tüketici istek ve ihtiyaçlarını da bir araya getiren piyasalar parçası olarak gittikçe daha zor hale geldi.
Bununla birlikte, güzellik endüstrisinin 2024 yılına kadar 863 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Yeni pazar katılımcıları, satış sürecinde çeşitli adımların ayrıştırılması için bir fırsat görmüş olsa da en büyük fırsatlar hala en büyük işletmelere bağlı. Evet, markalar hayatları iyileştirebilir ve bunu yaparken sektördeki diğer rakipleri gibi büyük bir ölçekte kâr yaratabilir.
GÜZELLİĞİN GELECEĞİNE HOŞ GELDİNİZ
Kişisel bakım ve güzel görünme
ihtiyacının yükselişi ve önemi, güzellik endüstrisini diğer sektörlerin
çoğundan daha fazla etkiledi. Artık sektör, ürünlerinin bir ruhu olduğunu
göstermek zorunda.
Güzellik endüstrisi/sektörü yıllarca imkânsız standartlar koymak, çeşitliliği göz ardı etmek ve etkisiz ürünler satmakla suçlanıyor. Bununla birlikte, toplum daha ilerici ve kapsayıcı bir hale geldiğinden, endüstri de ayak uydurmak için adapte olmak zorunda kaldı ve gereklilik yoluyla daha pozitif bir değerler bütününü sonunda benimsedi. Şimdi sektör her zamankinden daha dürüst, daha bilinçli ve daha etik. Böylece, yıllar önce yarattığı bazı yanlışları düzeltmeye de en sonunda başladı.
Bu toplumsal ve tutumsal kaymaların bir sonucu olarak, güzellik sektörü, tüketici davranışının ve anlayışının da hızla geliştiği bir sektör. Ve bu sektörün geliştirdiği müşteriler, daha fazla bilgili olan yeni bir güzellik tüketicisi cinsi olarak ortaya çıktı.
Artık tüketiciler her zamankinden daha az sadık, ne istediğinin farkında ve gelişmiş güzellik markalarını daha çok talep ediyorlar.
Tüm bu faktörlerin birleşimi, güzellik endüstrisini bugün en heyecan verici ve dönüşümsel sektörlerden biri haline getirdi. Toplumsal ölçüde geniş trendlerin, sayısız mikro trendi ortaya çıktığı bir endüstri. Bağımsız markalar gerçekten inovasyonu hızlandıran ve yeni güzellik kuralları koyan bir endüstriyken, büyük markalar finansal öneme sahipken, yıllar önce oluşturdukları normları değiştirme ve yenilerini uygulama yetkisine de sahipler.
Dikkat edilmesi gereken eğilimler
Güzelliğin geleceğini şekillendiren 5 temel endüstri trendini
inceliyoruz:
Sivil Güzellik
Güzellik markaları artık tabuları küçümseyerek ve statükoya meydan okuyarak toplumsal değişimlere cevap veriyor.
Sürdürülebilirlik, güzellik endüstrisinde yeni bir haber değil. Ancak
bugün satın aldığımız markaların paketlerinin hangi malzemeden yapıldığı ve
içeriğindeki maddeler, daha önce tahmin edilenden daha fazla şekilde sektörü
dönüştürüyor. Günümüzde tüketiciler şeffaflık istiyor, satın aldıkları ürünlere
hangi bileşenlerin girdiğini veya içinde ne olup olmadığını bilmek istiyor.
Vücutlarına ya da çevreye zararlı mı?
Tüketiciler geçmişte olduğundan daha bilgili ve sahip oldukları gücü şimdi daha iyi anlıyor, satın alma kararlarının dünyayı etkilediğini fark ediyor ve bu bilinçli tüketicilik neticesinde toplumda daha belirleyici bir rol oynayan markalara da bu vesileyle ilgi duyuyorlar. Bu nedenle, markalar artık tüketicilerin kafasında güvenilir, kapsayıcı ve temiz ürünler sunarak yeni pazar normları oluşturmak için rekabet ediyor.
#cleanbeauty Doğal, sağlıklı yaşam ve organik ürünler için bu yeni arayış doğrultusunda, markalar daha şeffaf, saygılı ve güvenli formülasyonlar yaratıyor.
#establishingnewcategorynormsall Herkes için güzellik, kaliteyi daha dürüst bir şekilde sunmak için yeni fiyat normları oluşturmaya çalışan bazı markaların misyonudur.
#inclusivebeauty Irk, cinsiyet, yaş… güzellik tüm kimlikleri kutluyor ve kendini kabullenmeyi teşvik ediyor.
Optimize edilmiş bireysellik
#identityquest Kimliklerin benimsenmesi, azınlıkların kendilerini ifade etmesi ve kendilerine özgü yollarını bulmalarına yardımcı oluyor.
Bugün birçok güzellik markası, tüketicilerin cinsel kimliklerini kabul etmeye ve kendileri için dürüst olmaya teşvik ediyor ve sosyal medya iletişimlerinde LGBTQ bireylerle iş birlikleri yapıyor.
Günümüzün küreselleşmiş dünyasında, tüketiciler daha kişisel bir güzellik tanımına doğru ilerliyor. Güzellik endüstrisinin/ sektörünün, kendilerinin en iyi versiyonu olmalarına yardımcı olabileceğine inanıyorlar. Artık tekil bir güzellik idealine abone olmaya ya da başkasının mükemmellik fikrini körü körüne takip etmeye istekli değiller.
Kendileri için iyileştirmek, kendileri için en iyi olanı bulmak ve
kendilerine özgü olmak için özel yardım istiyorlar… Ama kendi şartlarına
göre.
Ruh güzelliği
Güzellik markaları, duygusal refahı teşvik eden ve destekleyen geleneksel
Uzak Doğu ritüellerinden ve uygulamalarından giderek daha fazla yararlanıyor ve
bunları teşvik ediyor.
Modern yaşam, hızlı ve acımasız bir şekilde meşgul. Bu da
tüketicilerin sürekli günlük stresle mücadele etmek için farkındalığı ve
mutluluğu teşvik etmenin yeni (veya eski) yollarını aradığı anlamına geliyor.
Kesinlikle yeni değil ama geleneksel Çin tıbbının popülaritesinde, özellikle
güzellik dünyasında bir canlanma oldu. Ve bu canlanma mekânsal iç tasarımdan,
ürün içeriklerine, saç tasarımından, makyaj stiline kadar birçok eğilimi de
etkiledi.
Endüstri uzmanları, felsefesini ve bütüncül tekniklerini benimseyen
ürünlerin özsaygısını arttırabileceğini, stresi azaltabileceğini ve duygusal
refahı olumlu yönde etkileyebileceğini iddia ediyor. Sonuç olarak, markalar
tüketicilerin iç dengeyi ve refahı kazanmalarına yardımcı olmak için ruh odaklı
veya hatta doğal insan döngüleri ve kronobiyoloji ile uyumlu yeni ürünler
geliştiriyor.
Sezgisel güzellik
Markalar, yoğun, aktif yaşam tarzlarımızı kolaylaştırmak için
güzelliği daha içgüdüsel ve kusursuz hale getiriyor.
Her açıdan alınan bilgilerle günlük olarak bombalanıyoruz ve “her
zaman açık” olmanın bir sonucu olarak, ‘’ zaman’’ kavramımızda daha fazla baskı
var.
Sonuç olarak, tüketiciler günlük rutinlerini basitleştirmelerine
yardımcı olacak markalar arıyor. Buna karşılık, bazı markalar ultra karmaşık
saç ve cilt bakımı süreçlerini ortadan kaldırıyor ve güzelliği daha basit, daha
düzenli ve pratikliğe odaklanmış hale getirmeye çalışıyor. Ayrıca gittikçe daha
sofistike tüketicilerden uzak durmalarını sağlayan çözümler için teknolojiye
yöneliyorlar.
Galler’de bulunan Brady Hair Salon, harika bir incelik ve rahatlık veriyor. Hair Expo Best Salon Design 2019 için finalist olan sıcak ve davetkar salon, doğal güneş ışığıyla aydınlanıyor ve müşterilere okyanusun muhteşem manzarasını sunuyor. Alandaki cilalı beton döşeme, ahşap aksan ve bakır fikstürler, Palm Springs’den ilham alan rustik minimalizm notları ile, esintili ve rahat Aussie kıyı estetiğine katkıda bulunan toprak dokular ve yeşilliklerle kaplanmış. Bir rahatlama vahası olan saç spası, duvarda yer alan sanat eserinin allık tonları ve kendi içerisinde kahraman tasarım öğeleri olarak işlev gören parlak saç ürünlerinin rafları ile geniş bir konfor sunuyor. Çakıl taşlı avlu yeşili ve rustik şık Palm Springs estetiğini yansıtan taş döşeli bir yürüyüş yolu ile salonun davetkar çevresini vurguluyor.
Kuaför ve sanat. Donna koleksiyonu bu iki kavramı birbirinden hem ayıran hem de bütünleştiren ince çizginin bir karşılığıdır. Sanat bir kuaförün ilham kaynağıdır ve zaman içinde kuaför bir sanatçıya dönüşür. Koleksiyonda klasik tekniklerle klasik saç modelleri yer almaktadır.
Hair: María Montes @_mariamontes @manuelmonoficial
“Cinsiyet, erkek ve kadın olarak basitçe ayrılamaz. Cinsiyet siyah-beyaz değildir, içinde birçok renk barındırır. Dış görünüşe bakılarak cinsiyet belirlenemez.”
Jeppe Gregersen bu koleksiyonu, cinsiyetin önemi olmadığını vurgulamak için oluşturmuştur. “Saç, saçtır; güzel, güzeldir.”
Saç: Jeppe Gregersen Fotoğraf: Richard Miles Makyaj: Danni Smith Styling: Gary Ingham Ürünler: Aveda
Jose Garcia Peluqueros’un en son koleksiyonunda yer saç modellerinde, bilimsel yaratımdan esinlenilmiştir. Görünümler yapay zekayı yansıtmaktadır. İnsanları robotlardan gerçekten ayıran bir şey varsa, o da robotların empati eksikliği ve duygularını ifade edememe durumlarıdır…
Guilty koleksiyonundaki saç modelleri 90’ların sokak modasından esinlenerek yaratılmıştır. Grunge dönemi etiketinden esinlenerek oluşturduğu koleksiyonda Pérez, bir fark yaratmak istedi. Görünümler ise 90’ların saflığı ve asiliğini yansıtıyor…