Ana Sayfa Blog Sayfa 316

Cemil İrez ile birlikteyiz…

0

Ve huzurlarınızda Cemil İrez…

Etle tırnak gibi: Hakan Köse ve Cemil İrez. Hem Hakan Köse denince anılan ve hem de bir o kadar tanınan bir isim . Eğitimleri için eğitimci değilim meslektaşlarımla bilgilerimi paylaşıyorum diyecek kadar mütevazi…  Kişisel ve mesleki gelişimi için kendine yatırım yapan bir isim: Cemil İrez ile kuaförlüğe bakış açısını ve planlarını konuştuk.  

Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Kuaför olmayı hedeflememiştim her yaz bir iş deniyordum. Buzdolabı tamirciliği, araba kaporta boyacılığı, mobilyacılık işlerinde çalıştım. Daha sonra kuaför sektörüne girdim. Annem beni küçükken kuaföre getirirdi, onu beklerken o kadar sıkılırdım ki gidip çalışayım belki keyifli olabilir diye düşündüm. Diğer işlere göre daha temiz, daha yaratıcı işler çıktığını gördükten sonra okulu bitirdikten sonra kuaför olmaya karar verdim. İşe Mersin’de başladım. Daha sonra İstanbul’a geldim.

İlk ustanız kimdi?

Mersin’de Kemal Vedat’da başladım, İstanbul’a geldim. Diba’da çalışmaya başladım. Orada Hakan Köse ile çalıştık. Hakan Bey ile yolumuz bugüne kadar devam etti. 18 senedir Hakan Bey ile beraberim.

18 yıl çok uzun bir süre. Nasıl bu kadar uzun süredir berabersiniz?

Hakan Bey her zaman bana bir abi gibi yaklaştı. Bu da beni çok mutlu etti. Benim ilham kaynağım Hakan Köse’dir. Her şeyi ondan öğrendim. İstanbul’a geldiğimde bildiğim her şeyi unuttum. Sıfırdan başladım. Sadece mesleki olarak değil benim hayata bakışımı değiştirdi. Kişisel gelişim, ruhani olarak kendindeki birçok şeyi bana aşıladı aslında. Hep birbirimize açık olduk. Hakan Beyin bana söylediği her şeyi can kulağıyla dinledim.  Onu her zaman dört gözle seyrettim. Bunu böyle yapma dediğinde hiç bozulmadım, yaptığım şeyi değiştirdim. Ne diyorsa yaptım. Onun gibi meditasyon yapıyorum. İnzivaya çekiliyorum. Kişisel gelişim seminerlerine gidiyorum kendimi tanımak için çünkü kendinizi tanıdıkça başkalarını da tanıyabiliyorsunuz. Diksiyon kursuna gittim. Bana kitap tavsiye ettiğinde o kitabı okudum.  Cemiz İrez markasını yarattıysam onun sayesindedir.

Hakan Köse Londra’ya gidiyor. Neler hissediyorsunuz?

Benim için çok zor bir durum. Onun desteğinin arkamda olduğunu bilmek benim için ayrı bir şeydi. Başım sıkıştığında dönüp danışacağım biri vardı. O yokken burada kendimi yalnız hissediyorum. Organımın biri şu anda olduğu yerde yok gibi. Arkamda olduğunu, kalbinin benimle olduğunu biliyorum. Onun bana bıraktığı bayrağı da taşımak için çabalayacağım.

Sizin idolünüz kim?

Benim en büyük idolüm Hakan Köse’ydi. Kendine kattığı değerlerle beni en çok etkileyen Hakan Köse’ydi. Angelina Seminero’ya bayılıyorum. Çok başarılı buluyorum. Hayal gücünü çok iyi kullanıyor. Avangard kategoride çok beğendiğim biridir. Türkiye’de Davines’in bir etkinliğinde Backstage’de beraber çalışmıştık.

Siz kendinizi nasıl bir kuaför olarak tanımlıyorsunuz?

Ben öğrenmeye açık biriyim. Yolun başındayım. Bu işin sonu yok. Hızlı değişen bir iş bizimki. Sabah uyandığınızda yeni bir şey çıkmış oluyor.

Siz eğitim de veriyorsunuz…

Ben eğitmen değil bir öğrenciyim. Her gün yeni bir şeyler öğreniyorum. İyi bir paylaşımcı da olmaya çalışıyorum. Bildiklerimi paylaşmayı seviyorum. Eğitmen olmak için her gün araştırmak, çok iyi bir konuşmacı olmak gerekiyor. Birinin eğitmenim diyebilmesi için iyi bir donanıma sahip olması lazım.

Peki bilgilerinizi kimlerle paylaşıyorsunuz?

L’Oréal Professionnel-Matrix ile beraber yaptığım birkaç paylaşım oldu. Yeni koleksiyonlarını kendi yorumlarımı katıp, kendi kullandığım tekniklerle meslektaşlarımla paylaşıyorum.

Şovlara katılıyorsunuz, meslektaşlarınız ile paylaşım yapıyorsunuz, eğitimlere katılıyorsunuz. Zamanı nasıl yönetiyorsunuz?

Şovları seyretmek, eğitimlere katılmak benim için olmazsa olmaz. Şovların, eğitimlerin tarihleri belli olduğu an kendimi kapatıyorum. Hiçbir işi kabul etmiyorum. Çünkü şovlar, eğitimler beni iyi hissettiriyor. Yeni bir şeyler görmek, yeni insanlarla tanışmak, insanların neler ürettiğini görmek bana yenilik katıyor. Dolayısıyla ben de kendimi besliyorum. Londra’ya gitmeyi çok seviyorum. Sokakta yürürken bile eğitiliyorsunuz. Alternative Hair Show’dan çıktığımda bazen gözlerimin dolduğunu hatırlıyorum niye biz de bu noktada değiliz diye düşünüyorum. Bence her kuaförün şovlara, eğitimlere katılması gerekiyor. İnsan biraz ufkunu açmalı. Bazı kuaförler şovlarda gördüğümüz modelleri ülkemizde yapamayacağımızı söylüyor fakat bence biz gördüklerimizi kendimize göre uyarlamalıyız.

Aldığınız sertifikalar?

2001’de Visagisme,  2002’de Revlon Kesim & Renklendirme, 2004’de Michel Mercier Look & Learn Kesim – Renklendirme , 2005’de L’oreal İşletmecilik , 2010’da Total Look, 2013’de Visagisme C. Juillard sertifikası aldım.

Kuaförlük sektöründe dünden bugüne neler değişti?

Kuaförlüğün özel, yaratıcı bir iş olduğunun herkes farkına vardı. Ama yaratıcılık yetmiyor. Altyapınızın da sağlam olması gerekiyor. Çok iyi saç kesebilirsiniz ancak iyi bir iletişiminiz yoksa onu sunamazsınız. Çok iyi boya yapabilirsiniz, o boyayı nasıl kullandığınızı, nasıl bir yol izleyeceğinizi anlatamazsanız ve çok iyi bir dinleyici değilseniz müşterinin ne istediğini anlamazsınız, doğru kesimi, doğru renklendirmeyi yapamazsınız. O yüzden iyi bir dinleyici, anlatıcı olmak lazım. Yeni jenerasyon ile birlikte insanlar kendini daha iyi ifade edebiliyor. Artık kuaför olmak isteyenler için  meslek liseleri ve üniversiteler var. Daha donanımlı insanlar geldikçe sektör daha çok gelişecek. Son yıllarda AKD’nin de katkılarıyla ciddi bir yol almaya başladık.

Kuaförlüğün ortak sorunu nedir?

Eğitimler daha profesyonel bir şekilde yapılmalı. Mesleki eğitimleri belki çok fazla alıyoruz ama insan önce kendi içini eğitmeli. Psikolojik olarak eğitilmeliyiz ki bize gelen müşteriyi daha iyi anlayabilelim. Buraya çok donanımlı insanlar geliyor, dolayısıyla kendinizi o donanıma getirmedikçe başarılı olmak, karşımızdakini anlamak çok zor. En büyük sorun bence içsel eğitim. İçsel eğitiminizi tamamladıktan sonra zaten mesleki eğitimi bir şeklide alıyorsunuz.

Eleman bulmakta zorluk çekiliyor mu

Eskiden okumayan birine kuaför ol derlerdi ama şimdi öyle bir durum söz konusu değil. Şu anda kaliteli eleman bulmak zor ama okulların desteğiyle bu daha iyi seviyeye gelecek. Artık çalışan sayıları azalacak. Eleman sayısı azalacak. Böyle olursa daha kaliteli işler çıkacağına inanıyorum.

Branşlaşma 5 sene önce nasıldı? Şimdi nasıl?

Şimdi coloristler olmaya başladı. Eskiden bir kuaför saç da kesiyordu, boya da yapıyordu, topuz da yapıyordu, şimdi yavaş yavaş branşlaşma başladı. Kesim yapan sadece kesime odaklanmaya başladı. Renk yapan renklendirmeye odaklanmaya başladı. Ne kadar kendinizi tekrarlarsanız o kadar uzmanlaşabilirsiniz. O zaman ekip çalışmasıyla çok daha başarılı işler çıkacaktır.

Kuaförlüğün geleceği ?

Çok açılan salon var, daha kısıtlı çalışan var. Artık herkes bu işte daha bilinçli ilerleyecek. Kuaförlük yurtdışında çok iyi bir noktada. Türkiye’de de ilerleyen yıllarda kuaförlük çok saygı duyulacak bir noktaya gelecek.

Meslek Liseleri?

Okulda öğrenip, saçın altyapısını bilmek, saçın içindeki proteinleri, keratinleri bilmek bence büyük önem taşıyor. Meslek okulları bunun için çok faydalı. Alttan okumuş ve bilinçli bir toplum geliyor. Bize asistanlık yapacak kuaför adayları için de bizim için de müthiş bir şey. Ne kadar iyi donanımlıysa, o kadar iyi servis verecektir.

Size Meslek Liselerinden gelen oluyor mu?

Part time olarak geliyorlar. Stajlarını burada yapıyorlar. Memnun kalırsak da ileride beraber çalışıyoruz.

Müşterilerinizle aranızda olan iletişim nasıl?

Onların hepsi bizim misafirimiz, hepsini tek tek anlamaya ve gözlemlemeye çalışıyorum. İletişim becerilerimi geliştirmek için birçok eğitim alıyorum. Onları beklentisini anlamaya çalışıyorum. Hakan Bey’den öğrendiklerimi hayata geçirmeye çalışıyorum. İnsanlarla iletişim halinde olup, onları analiz etmeyi ve gerçekten ne istediklerini bulmayı seviyorum.

En çok sevdiğiniz işlem hangisi?

Kesimi, renklendirmeyi, toplam görünümü çok seviyorum. Doğru kesim ve doğru renk birbirini tamamlıyor. İkisini de çok seviyorum. Bu iş benim için ibadet gibi; kendimi çok iyi hissediyorum işimi yaparken. İzin günlerimde bile gelip salonda çalışıyorum. Çalışmak beni motive ediyor. Bir şeyler üretmeyi çok seviyorum. Yeni bir şeyler yaratmak karşı tarafı da mutlu ettiği için daha çok mutlu oluyorum.

2017 kesim ve renklendirme trendleri için neler söyleyeceksiniz?

Bu sene karmaşa yılı. Omuzda ve bob saçlar, katlı saçlar çok moda. Çok renkli saçlar devam ediyor, soğuk, pastel renkler var,  geçen sene biraz daha baskın renkler vardı.

Bu sene toz pembesi, çok açık toz yeşili tonlar moda, griler devam ediyor. 18-25 yaş aralığında müşterilerin tercih ettiği çok doğal tonlarda açan  baby light renklendirme tekniği trend. Ama trend ne olursa olsun bence kişiye özel servis vermek gerekiyor.

Sosyal medyayı çok iyi kullanıyorsunuz? Neler söyleyeceksiniz bu konuda?

Sosyal medya kirlilikle dolu. Her şeyi paylaşmamak lazım. Özel hayatla, iş sosyal medya hesapları farklı olmalı.

Ben herkesin yaptığı şeyleri yapmaktan hoşlanmıyorum. ‘Değişimden korkma’ sloganını oluşturduktan sonra kayıt altına alıp değişimleri insanların görmesini sağlayım diye düşündüm. Daha sonra bunları video haline getirdim. Müşteriler de kendi değişimlerini gördükleri için bundan çok hoşlandılar. Kurgu programlarını öğrenmeye başladım. Kendim yönetiyorum sosyal medya hesabımı. Akşam iş bittiğinde bir saatimi videoları düzenlemeye ayırıyorum. Keyif de alıyorum.

Estetica Dergisi, hairist.com.tr hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türkiye’de bu sektörde yayıncılık Estetica Dergisi’nden önce eksikti. Estetica Dergisi ile beraber herkes birbirini görebilir hale geldi. Türkiye’ye yeni gelen ürünleri de dergiden takip edebiliyoruz. Dünyada neler oluyor öğreniyoruz. Estetica bizim mesleğe çok şey kattı, Türkiye’de kuaförlük sektöründe bir sıçrama yaşandı. Bilgi paylaşımı başladı. Yapılan röportajlardan insanlar ilham aldı.

Meslektaşlarınıza neler tavsiye edersiniz?

İyi bir araştırmacı olsunlar, öncelikle okusunlar, dinlesinler. Müşterilerini iyi analiz etsinler. Biz bize gelen her misafiri dinlemeliyiz. Çok doğru cevaplar vermeliyiz. İstediğimizi iyi anlatmalıyız. Bunu yaptığımız sürece bence başarı kaçınılmazdır.

Cemil İrez’e paylaşımları için çok teşekkür ediyor ve başarılar diliyoruz…

Cemil İrez’e ulaşmak, randevu almak için tıklayın.

Levent’te Yenilik…

0

Levent’te Yenilik…

Yıldırım Özdemir Levent şubesinde ID-İstanbul mimarlık imzası.

Tasarımı ID-İstanbul, Muhammet Taşlı, İdil Özbek tarafından hazırlanan salon için proje ofisi şu bilgileri verdi.: ‘Netlik, süreklilik ve zengin bir mekan kurgusu: Projemizi oluştururken bu üç kelime üzerinden yola çıktık. Modern şehir planlamasının İstanbul’daki ilk örneklerinden biri olan 4. Levent’te yer alan mekanın iç mimarisi Yıldırım Özdemir Bebek’teki mimari dilin esnek bir mekan kurgusu ile harmanlanmasıyla ortaya çıkarıldı.

4. Levent’in Büyükdere caddesi girişine oldukça yakın olan mekan, mahalleye özgü seramik cephe işlemeli bir yapının zemin ve bodrum katlarında bulunmakta. Yapının 4 cephesinden de ışık alabilen bu alanda öncelik geniş cam doğramalarla kaplı ön cephenin dışarıdan olabildiğince davetkar, hareketli ve ışıltılı gözükmesini sağlamak oldu. Bu davetkar ve hareketli ortam ön cepheye yaslanan saç kesim alanı ve hemen karşısında konumlanan bir kahve dükkanı ile oluşturuldu.

Mekanı tam ortadan ikiye ayıracak şekilde konumlanan giriş kapısı saç kesim alanı ve kahve dükkanının arasından bizleri içeri alıyor. Kapı açıldığında Yıldırım Özdemir Bebek’te kullanılan kasa bankosu, metal raflar ve aydınlatmalar karşımıza çıkıyor. Ziyaretçilere tanıdık bir “Yıldırım Özdemir” deneyimi yaşatmak için zemin yüzeyinde yekpare pandomo, metal saç ile oluşturulmuş bir kasa bankosu ve Hamm Design tasarımı ‘Kafes’ aydınlatmalar kullanıldı. Kesim alanını çevreleyen, zeminden tavana uzanan çift taraflı aynalar iç ve dış mekanlar arasında dinamik bir görüntü oluşturacak şekilde konumlandırıldı ve bu aynalar içerisinde elektrik prizleri ve sprey rafları gibi operasyona yönelik işlevler çözümlendi. Proje için özel tasarlanan sehpalarda maşa ve fön makinesi gözleri oluşturuldu.

Projenin Künyesi:

Proje Ofisi: ID-Istanbul, Muhammet Taşlı,İdil Özbek

Salon:Yıldırım Özdemir 4.Levent

Fotoğraflar: Ufuk Serim Arslan

Salonun tasarımı hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi 2016/2017 Kış Sayısında bulabilirsiniz.

Ortak iş kurmak

1

Ortak iş kurmak

Bu yazımda sizlere ortak iş kurmanın eksi ve artılarını anlatmaya çalışacağım. 27 yıllık meslek hayatımın 19 yılı kendi işletmemde çalışarak geçti. Bu süre içerisinde işletmemi sadece altı yıl tek başına yönettim.

Kendi yetiştirdiğim bir elemanımla da ortak iş yaptım, hiç tanımadığım meslektaşlarımla da. Halen bir meslektaşımla ortak salon işletmekteyiz. Öncelikle ortak iş yapmak için tek sebebin işi bilmiyor olmak anlamına gelmediğini idrak etmemiz gerekir. Ortaklık bu meslekte bazen kaçınılmaz bir seçim olabiliyor. Mesleğimizi pratik anlamda çok iyi icra ediyor olmamız bizi iyi bir yönetici veya denetici kılmamaktadır. Bilindiği üzere çoğu sektörde işyeri tek başına yönetilememektedir.

Bizim sektörümüzde de artık bir yöneticiye, personel sorumlusuna, eğitimciye ihtiyaç duyulmaktadır. İşletmeniz küçükse ve sadece bir iki elemanla çalışıyorsanız, kontrolü sağlamak zor değildir. Fakat daha fazla elemanla çalışıyorsanız, mücadele etmek zorlaşacaktır. Sadece elemanlarınızı takip etmek şöyle dursun, işletmenizin finansal sorunlarıyla tek başınıza boğuşmak bazen size ağır gelip işlerinizi aksatmanıza sebep olacaktır. ''Bir elin nesi var iki elin sesi'' ve ''Birlikten güç doğar'' sözleri boşuna sarf edilmemiş olup, atalarımızdan miras kalmış anlamlı ve  güzel sözlerdir.

İşletmenizin şekli ne olursa olsun artı ve eksileri muhakkak olacaktır. Bazı durumlar da güvenebileceğiniz, daha fazla sorumluluklar vererek yükünüzü hafifletecek bir elemana ihtiyaç duyarsınız. Bu da sizin için ekstra bir maliyet anlamına gelmektedir. Ya da mesleğini iyi icra etmesinin yanı sıra eğitici ve yönetici kabiliyeti güçlü olan bir meslektaşınızla ortaklığa gidebilirsiniz.

Bir ortaklığın evlilikten farkı olmadığını, bu işe soyunurken çok iyi düşünerek hareket edilmesi gerektiğine dikkat çekmek isterim. Tek kişilik işletmelerde her kararınızı tek başınıza verirken, bir ortak işetmede bu böyle değildir. Aldığınız her karar ortağınızın da onayını gerektirir.

Atacağınız her adım ve yapacağınız her harcama sadece sizin değil ortağınızın da cüzdanına yansıyacağı için anlaşmazlıklara da yol açabilir. Uyum içinde çalışabilmenin diğer gereksinimi ise ortakların birbirlerini dengeliyor ve tamamlıyor olmalarıdır. Aynı işgücünü sergilemeleri ve aynı özveriyi eksiksiz göstermeleri gerekir ki, bu her zaman mümkün olamaya biliyor.

 

Ortakların çalışmaları esnalarında birbirinden üstün yada zayıf yönleri de olacaktır. Önemli olan olumlu yönlerini iyi değerlendirerek olumsuzlukları ortadan kaldırmaktır. Çoğu durumlarda işbölümüne gidilmesinde de fayda vardır. Satış ve iletişim gücü daha fazla olan ortak, personeli satış ve müşteri ilişkilerinde daha iyi bilgilendire bilir ve daha fazla verim almayı sağlaya bilirken, diğer ortak teorik ve pratik bilgilrini daha fazla kullanarak verimli olabilir. İşletmenin iki yöneticisi olmasının Çalışana getireceği sıkıntılar olacaktır. Çalışanlarınızı  yönlendirirken ve eğitirken aynı çizgi üzerinde hareket etmediğiniz taktirde onlara sorunlar yaşatacağınızdan, iki yöneticiyle birlikte çalışmak istemeye bilirler.Ancak bir ortaklık sözleşmesi ile sınırlarınızı, şartlarınızı belirleyerek ve bu sözleşmeye uyum sağlayarak hareket edildiği sürece sorunlar ortadan kaldırılabilir. Ortaklığın size getirdiği bir diğer fayda ise, ek bir gider olmaksızın daha fazla verim ve gelir sağlayacak bir iş arkadaşınızın olmasıdır. Böylelikle iş yerinizin daha az giderle kar marjının yükselmesini sağlayacak yatırımlar yapma olasılıkları da artacaktır. Ortaklığın bir başka olumlu yönü ise işletmenizde olmadığınız zamanlar, mesela seminerler, eğitimler, hastalık ve yaz tatili gibi durumlarda gözünüz arkanızda kalmadan işletmenizi yönetebilecek bir ortağınızın olmasıdır. Böyle durumlarda da yetki ve sınırlar belirlenmeli, gereksiz masraf ve davranışlardan kaçınılmalıdır. Batılı ülkelerin çalışma şartlarına dayanarak ve giderleri engelleye bilme adına şahsen ortak çalışmayı tercih etmişimdir. Avrupa ülkelerinin işçi çalıştırma koşullarının işverene yüklemiş olduğu vergiler ve deneyimli elemanların yüksek maliyetleri, maalesef her işverenin büyük sıkıntılarından. Evrenselleşmenin getirdiği bir takım kurallar günümüzde artık ülkemizde de uygulanmaya sunulmaktadır. Bu kısa süre içeresinde sizlerin de işçi ve işveren yasalarını iyi tanımanız ve işletmenizde düzenlemelere gitmeniz ve hatta bir takım kısıtlamalar getirmeniz anlamına gelmektedir.

Ülkemiz de her ne kadar meslek eğitimlerinin kalitesi artışa gitse de, yüksek eğitimin artması nedeni ile meslek eğitimlerine ilgi azalmakta ve yeni kuaför eleman sayısını giderek düşmektedir. Bu şartlar meslektaşların bir çatı altında toplanarak çalışmalarını kaçınılmaz kılmaktadır. Ortak veya kendi işiniz. Tercihiniz ne olursa olsun, tek hedefiniz başarı olsun. Hedefiniz sadece para kazanmak değilse, çalışkan ve verimli bir kişiliğe sahipseniz her türlü başarılı olmanız mümkündür.

 

Gülgün Biçerel Uysal

BERTRAM K. kimdir?

0

BERTRAM K. kimdir?

“Her saç aslında bir hikâye anlatır. Benim işim bu hikâyeyi işleyip, ona şekil vererek harikulade ve üstün bir forma sokmaktır” Bertram K.

Bertram K.’ya göre saç kesmek hem bir sanat hem de meslek aşkıdır. Viyanalı saç tasarımcısı, başarının anahtarının müşteriyle kurulan birebir ilişki olduğunu ve bir insanı iyi tanıyor olmanın, ona nasıl bir saç kesimi yapacağınızın temelini oluşturduğunu düşünüyor. Bertram K.’ya göre mükemmel bir kesim ortaya çıkarmanın yolu bazı form ve şekilleri kopyalamaktan geçmiyor.  Sezgilerinin yön verdiği doğrultuda, fikirlerinin peşinden koşuyor ve onları hayata geçiriyor. Resim, film, müzik, videolar ve yaptığı seyahatlerden ilham alıyor.

Bertram K., belli başlı trendlerle sınırlı kalmayı istemiyor.
Saç, yaşam gibi gelişir ve değişir. Londra’da bir stilist olarak çalıştığı dönemde edindiği en önemli tecrübelerden biri sürekli devinim halinde olmak. Bertram K., uzun süreli akıl hocası ünlü kuaför Werner Grecht’in tavsiyesini dinleyerek 1995 yılında Londra’ya yerleşti. İki yıl içerisinde Toni&Guy sanat direktörlüğüne kadar yükseldi, stil ikonları Donna Karan, Jamie Lee Curtis ve Kim Wilde’la çalıştı. Dior, Helmut Lang, Issey Miyake, Balenciaga, Copperwheat Blundell ve daha birçoklarının da aralarında bulunduğu moda şovlarında stilistlik yaptı. Nadja Auermann, Kate Moss, Alec Wek ve daha birçok süper modelin saç stilisti oldu.

Yıldırım Özdemir Dubrovnik’te

0

Yıldırım Özdemir Dubrovnik’te

Wella Professional’ın bu sene Dubrovnik’te düzenleyeceği Destination Event’de sahnede ilk defa bir Türk kuaför yer alacak: Yıldırım Özdemir…

Destination Event’de şov yapacaksınız. Neler düşünüyor, neler hissediyorsunuz?

Öncelikle şanslı insanlardan biriyim. Kuaför olduğum için çok şanslıyım. Bu şansımı da daha çok çalışarak güzel bir şeylere dönüştürmek istiyorum. Bunlardan biri de yurtdışı etkinlikleri çünkü daha önce çok sahne aldım ama yurtdışında ilk defa Türkiye’yi temsil edecek olmanın heyecanıyla uyumuyorum diyebilirim.

Süreç nasıl oldu? Bu aşamaya Destination Event’te bir sahne şovu gerçekleştirme süreci hakkında bize neler söyleyeceksiniz.

Daha önce TrendVision etkinliklerinde bulundum bütün Türkiye’yi dolaştım. Jüri olarak yer aldım. Yurtdışında koçluk yapamaya çalıştım. Sürekli bu etkinliklerin içinde hep var olmaya çalıştım. Çünkü insanların idman yapması gerektiğini düşünüyorum. İdmansız olmuyor. Neyi çok isterseniz o yönde gidiyorsunuz. Biraz daha seni o işin içine atıyor. Benim de böyle bir heyecanım her zaman vardı. Ama Dubrovnik projesi uzun bir süreçti. Yazılı, sözlü sınav oldum. Daha sonra tekrar mülakata alındım. Bu mülakatlar sırasında top artist listesine girmem önemliydi. Bo camp diye bir kamp var. Bo camp’a çağırılmadan girmek zor bir şey. Çağırılmadığım için galiba olmuyor bu yıl dedim. Direktör ile son mülakatımda İngilizcem zayıf olduğu için bir sonraki kampı düşünüyoruz dedi. Sonrasında İngilizcemin biraz daha geliştiğini görünce bir ışık doğdu. Daha sonrasında onay geldiğinde çok heyecanlandık. O zaman acaba bu sene erken mi diye ben düşünmeye başladım. Hem Türkiye’yi temsil ediyorum hem kuaförlüğü temsil ediyorum ve benden sonraki kuşaklara da örnek olmam gerekiyor. Kendi salonumun dışında da düşünüyorum. Böyle bir şeyin olabileceğini de göstermem gerekiyor. Bu aşamalarda tabi böyle bir şey yaşadık. Şovların süresi yarım saat. İngilizce yetersizliğinden 20 dk’ya düşünüldü. Daha sonra son mülakatım yaklaşık 3-4 hafta önce oldu. Tekrar yarım saate çıktı. Ayrı bir heyecan durumu var. Tansiyon iniyor, çıkıyor. Seni test ediyorlar. Bir taraftan saçları hazırlaman gerekiyor. Modadan bir kaç renk yakalaman gerekiyor. Kendi kıyafetini ayrı yakalaman gerekiyor. Yeni bir çocuğunuz oluyor aslında.

Peki İngilizce’yi nasıl öğrendiniz?

Haftada 6 gün ders alıyorum ve o dersin dışında da akşamları bir-bir buçuk saat kendi başıma çalışıyorum. Öğrenmeye başlayınca önce bir kilitlenme oluyor. Ama terimlerin çoğunu jargon olarak aklımızda kalanlar olduğu için bir nebze işle ilgili olan taraflarda rahat oluyorum ama hem sahnede saç yapıp hem konuşmak çok sıkıntılı bir şey; bunu daha önce yaşadım ama Türkçe konuşuyordum. İşimi çok iyi yaparsam beşte üçünü kurtarırım İngilizce’nin diye düşünüyorum. Türk kuaförlerinin oraya gelip beni izleyeceklerini duyunca tabii ki çok heyecanlandım. Güvenim de artıyor açıkçası.

Bu etkinlikte şovu gerçekleştirmek için özel bir İngilizce eğitimi aldığını da söyleyebiliriz. 

Benim bir tezim vardır. İngilizce bilmeyen kuaför yarım kuaför derim. Ben bugüne kadar yarım kuaför olarak devam ediyormuşum aslında. Eğer bunu istediğim seviyeye getirip tamamlarsam bir süre yurtdışında da kalmayı düşünüyorum. Sadece kuaför olmamız yetmiyor bize. Çok çaba harcamak gerekiyor.

Bu etkinlikte böyle bir şovu gerçekleştirmek  İngilizce ile yakınlaşmak açısından da etkili bir unsur olduğunu da söyleyebilir miyiz?

Mülakatlardan sonra İngilizce’ye başladığımda hocam bana ne kadar süre sonra seni hazırlamamız gerekiyor diye sormuştu. Bunun süresi yok dedim çünkü bu etkinlik olmasa da bana böyle bir yararı oldu.

Böyle bir şovun bir de öncesi var. İlk defa şova katılmıyorsun. Daha önceki şovlardan bahseder misin?

Mesela Diyarbakır’a gidiyordum. Benim için çok özel bir durum. Onun heyecanı başka bir şeydi. Antep’e gidiyorduk, İzmir’e gidiyorduk şovları zaten seviyorsan başka bir şey. Çok ekstra çaba sarf etmen gerekiyor çünkü bizim şöyle bir misyonumuz da var: Salonumuzda çalışıyoruz. Aynı zamanda sadece haftanın iki günü şova hazırlanmıyoruz. Her sabah 11.00’de başlayıp, 19.00’de bırakan biriyim işimi. Şu anda da 11.00 18.00 olarak çalışmama devam ediyorum. Sabah erken İngilizce kurslarına gidip, sonra 11.00’de işimin başına geçiyorum. 18.00’dan sonra tekrar bu etkinlik için hazırlanıyorum. Çok isteyip, çok seversen bu yorgunluğa katlanabiliyorsun. Ama özellikle genç arkadaşlarıma sahne ayırt etmeden her türlü etkinliğe katılmalarını tavsiye ediyorum. Hairist, TrendVision, çeşitli programlar oluyor. Anadolu’dan geliyorlar, Anadolu’dakiler buraya geliyorlar. Ne olursa katılım eksisini, artısını da görmek gerekiyor. Ben birinin şovuna gittiğimde kendi artımı-eksimi tartıyorum.

Bu tür şovlarda yer almanın Yıldırım Özdemir’e eksileri ve artıları neler?

Beni çok motive ediyor. Ekip arkadaşlarım da, ailem de, müşterilerim de destek oluyor. Özel hayatınız kalmıyor şova hazırlanırken. 3-5 ay evde yemek yememiş oluyorsun. Eksileri bunlar fakat eksisi o kadar az ki. Yüzde 90 artım var. Çünkü tekrar yeni bir heyecan yaşıyorum.

Biz zaten salonda çalışırken sahnedeyiz aslında. Ben sahneye çıkamam çok heyecanlanıyorum ya da bana mikrofon uzatıldığında konuşamam deniyor. Aslında kendilerine baktıklarında her saçı yaparken sahnedeler. Diğer aynadan müşterileri, misafirleri, personeli ya da saçını yaptığı kişi onu izliyor ve sahnede konuşuyorsun aslında. Her saniye idman halindeyiz. Sadece özgüveni beni birileri izlerken ya hata yaparsam dediğinizde kaybediyorsunuz.

Wella Destination Event şovu ve kuaförlük için neler söyleyeceksiniz?

Destination Event’de olmanın benim için başka bir ayrıcalığı var. Yeni firmayla birlikte ilk event oluyor bu. Dünyanın çeşitli ülkelerinden insanlar gelecek. Bin üzerinde insanın önüne çıkıyorsun ve bütün profesyonel ekipler de orada oluyor. Onların sana kefil olanları var. Wella Türkiye'nin sorumluluğu var. Global’den böyle bir teklifin gelmesi çok heyecan verici. Kuaförlüğü güzel temsil etmek istiyorum. Çünkü çok güzel bir iş yapıyoruz. Dünyanın en güzel mesleği kuaförlük.     

Biz de sizi izlemek ve alkışlamak için heyecanla etkinliği bekliyoruz. Başarılar dileklerimizle.

Hayallerinize bir adım…

0

Hayallerinize bir adım…

Türkiye’nin lider salon dekorasyon ve mobilya markası Filiz Çelik, yeni showroom’u ile karşınızda… Bursa’daki üretim tesisleri, ihracatı, ürün çeşitliliği ve sunduğu hizmetler ile ülkemizin ve sektörün en değerli salon demirbaş markası Filiz Çelik, İstanbul’da prestijli bir showroom ile sektördeki farkının altını bir kez daha çiziyor.

Toplam 1400 metrekarelik bir alanda 6 kattan oluşan showroom, sadece ülkemizin değil bulunduğumuz coğrafyanın da en büyüğü olma özelliği taşıyor.

Bu özel showroom için Filiz Çelik Genel Koordinatörü  Alper Çelik ile konuştuk:

Estetica: Öncelikle böylesine görkemli bir çalışmayı sektöre kazandırdığınız için teşekkür ediyoruz. Showroom ihtiyacı nasıl doğdu?

Alper Çelik: Aslına bakarsanız Filiz Çelik’in İstanbul’daki showroom macerası 2006 yılının Aralık ayında başlamıştı. Tabii o dönemin ihtiyaçları ve koşullar göz önünde bulundurulduğunda 150 m2'lik bir alanda oldukça mütevazi bir başlangıç yapmış ve Filiz Çelik olarak ilk o dönemde klasik bayilik yapısından çıkıp nihai tüketiciyle irtibat kurmuştuk. Kurulan bu irtibat, firmanın gelişimi ve müşterimizi anlama konusunda bizlere çok şeyler kattı diyebilirim. Zaman geçtikçe sektörün bu bağlamdaki ihtiyaçları arttı, ayrıca  firmamızın iş yapış şekli o günden bugüne oldukça değişti. Filiz Çelik artık iç mimari, dekorasyon ve butik imalat yöntemlerinin hakim olduğu bir üretim şeklini benimsemiş bulunmakta. İşte bu iş yapış tarzı da bizleri bugün hayata geçirmiş olduğumuz, müşterimizin sadece ürünleri görmekle kalmayıp güncel dekorasyon konusunda ihtiyaçlarını da giderebildiği merkez showroom binamızın kurulma nedeni oldu.

Tabii ticaret olarak sınırların kalmadığı ve pazarların birbirleriyle neredeyse entegre olduğu bir dünyada İstanbul gibi bir lokasyonda olmak bizlere sadece ülkemize değil daha birçok hedef pazara hizmet vermek adına ilaveten stratejik bir hamle olmuştur diyebilirim.

 

Showroom’un fiziksel özelliklerini ve kuaförlerin bu showroom’a gelmesi için nedenlerini Estetica Dergisi 2016/2017 Kış Sayısında bulabilirsiniz

Orhan Bademli’den koleksiyon

0

Orhan Bademli’den koleksiyon

Kadın denince ilk akla gelen bir Fransız klasiği olan Brigitte Bardot… Onun saç akımlarından esinlenen Orhan Bademli’nin enerjisi yukarı doğru ivmeli, ortadan ayrık istiridye figürünü andıran topuz modelinde, yan profil saçları gergin adeta botoks etkisi yaratan netliği ile güçlü bir duruş sergiliyor.

Tıpkı saf bir pırlantayı yontmak gibi… Özüne ulaştıkça ve gerçek doğallığı ortaya çıktıkça güzelliği görünür olan… Evcilleştirilemeyen efsane sarışınların ve asi Kaliforniya dalgalarına sahip kadınların mucizesi.

Saçlar: Orhan Bademli

Makyaj: Erdal Bektaş

Styling: Arzu Kaprol

Fotoğraflar: Tamer Özbek

Yaratıcı Görsel Danışman: Banu Noyan

Mekân: Hilton Bomonti

Ürünler: L’Oréal Professionnel

Koleksiyonu Estetica Dergisi 2016/2017 Kış Sayısında bulabilirsiniz. 

Ekmek parası tamam da peki ya ekmek arası

0

Ekmek parası tamam da peki ya ekmek arası

Kazanç sağlayabilmenin bir  diğer adı da “ekmek parası kazanmak”tır.

Aslında maksat karnını doyurabilmektir. Ancak beslenme uzmanları, bir tek ekmeğin sahip olduğu besin değerinin yeterli olmadığını savunmaktadır. Bu nedenle ekmeğimize katık yapmak için başka besin maddelerine de ihtiyaç duyarız.

Peki, ekmeğinizi kazanıyorsunuz diyelim. Kazancınız, ekmek arası yapabilecek bir besini daha kazanmanıza yetiyor mu? Ya da bunun için neler yapmak gerekir, nasıl para kazanılır hiç düşündünüz mü?

Öncelikle salonunuzda verdiğiniz hizmetlerin yeterliliğini gözden geçirin. Her müşteriye hitap edebiliyor musunuz? Müşterilerinize sunulabilecek tüm hizmetlere sahip misiniz? Elemanlarınız her hizmeti verebilecek kapasitedeler mi? Kullandığınız ve satışını yaptığınız ürünler müşterilerinizi memnun ediyor mu? Müşterilerinizin devamlılığını sağlayabiliyor musunuz?

Bu maddeleri gözden geçirdiğinizde belki her şey yolunda gözükebilir. Elemanlarınız işlerini güzel yapıyor olabilirler. Siz yönetimi çok iyi sağladığınızı düşünebilirsiniz. Fakat unutmayın ki elemanlarınızın da yaşam kalitelerini düzene sokabilmeleri ve daha rahat yaşayabilmeleri için senelik maaş artışına ihtiyaçları vardır. Konumlarına ve yaşlarına göre bu en doğal haklarıdır. Aksi takdirde her sene artan kira miktarı, vergileriniz, sigortalarınızın poliçe değerleri ve bunun gibi birçok giderinizi karşılayamaz hale gelirsiniz. Bu gibi durumlarda, ödemelerin hepsini kendinize ayırdığınız veya salon düzenine ayırdığınız bütçeden karşıladığınız taktirde ya kendi yaşam şartlarınız ya da iş yeriniz tehlikeye girecektir.

Bu nedenle gelirinizi kontrol altına almanızda fayda vardır. Elemanlarınızın kişi başına günlük gelir miktarlarını belirlemeli ve bu miktarı sürekli artırmalarını sağlamalısınız. Salonunuzda her türlü imkanı sağladığınız taktirde, elemanlarınız da bu imkanları değerlendirerek daha fazla gelir sağlamayı başaracaklardır. Günümüzde kuaförlerin ve güzellik uzmanlarının salonlarında kolayca kullanabilecekleri yazılım programlarından faydalanarak her personelinizin günlük gelirini kolaylıkla ve zaman harcamadan takip edebilir ve bu sayede önlemlerinizi zamanında alabilirsiniz.

Örnek vermek gerekirse; Melike Hanım salonunuza saçını boyatmak için geliyor ve elemanınız bu işlemi tamamladıktan sonra Melike Hanım’dan hesabı alıp iyi günler dileyerek onu yolcu ediyor. Halbuki Melike Hanım sürekli gelen bir müşteridir ve her seferinde aynı işlemleri yaptırıyor. Elemanınız ya da siz bu durumu normal karşıladığınız sürece sadece ekmeğinizi kazanmış olacaksınız; peki ya ekmek arası?

 

Gülgün Biçerel Uysal

Estetica Meslek Onur Ödülü Habib Örs’ün

0

Estetica Meslek Onur Ödülü 2017 Habib Örs’ün

Mesleki başarıları, sektöre kattığı yenilikler, sektörün yararına yaptığı çalışmalar ve aynı zamanda kişiliği ve davranışları ile  meslektaşlarına örnek olabilecek nitelikte kuaförlerin sahip olabildiği ödül ilk olarak 2013 yılında Metin Bahçecik’e layık görüldü.

2014’te ise AKD kurucu üyelerinden merhum Muzaffer Çapkın’a ve 2015’te ise yazar ve kuaför olan Ahmet Erkan’a, 2016 yılında ise Baykan Savaş’a takdim edilmişti.

Ödül tasarımı bir seramik sanatçısına ait. Her bir yükselti farklı bir anlam taşıyor: tutku, deneyim ve  başarma arzusuyla yıldızlaşmak. Bu yılın meslek onur ödülünü takdim etmek üzere ise ödülün ilk sahibi, kuaförlüğün değerli ismi Metin Bahçecik sahnedeydi.

Metin Bahçecik:

“Değerli meslektaşlarım, değerli öğrenciler okulumuza çok teşekkür ediyoruz, markalar var olmazsa olmaz bizim destekçilerimiz bu organizasyonların yapılmasında bize destek olan markalarımız, katılımcılar, kuaför meslektaşlarım gerçekten bunlar bizim için bir düğün. Burada çok özel bir isim var ben kendisini AKD’de tanıdım çok iyi bir dinleyici, çok çalışkan sosyal sorumlulukların hep içinde, okullarda hep beraber toplantılar yaptık. İşine aşık, kendisi aynı zamanda da çok iyi bir konuşmacı onun için burada söyleyecek sözleri olacak’ diyerek sahneye  Habib Örs’ü davet etti.

Habib Örs ”Gerçekten çok duyguluyum. Çok teşekkür ederim. Ben bu ödülü geleceğin kuaförleri adına öğrencilerim ve öğretmenlerim adına alıyorum. Sizinle birlikte çok güzel yerlere gideceğiz. Bu ödül sizler için. Omuzlarımda çok daha büyük bir sorumluluk olduğunu hissediyorum. Ama yılmadan usanmadan heyecanla bu yükü bu sorumluluğu yerine getirmek için daha fazla gayret göstereceğime söz veriyorum. Hepinize çok teşekkür ediyorum” dedi.

Estetica Meslek Onur Ödülü Habib Örs’ün

Mesleğine olan tutkusu lafta kalmayan, yıllardır meslek örgütleri bünyesinde sorumluluk alarak görev yapan, sektörümüzün milli eğitim bakanlığı ile diyaloğunun inşasında ilk harcı atan, kuaförlüğü sevdirmek ve benimsemek için kuaförlük eğitimi meslek liselerinden ayrılmayan, hiç bir desteği esirgemeyen, burada gördüğünüz ve gelemediği için göremediğiniz bütün bu öğrencilerin artık habip hocası olan sevgili Habib Örs’ü kutluyoruz.

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2018 için hazırlanın!

0

Hairist Yılın Kuaförü Yarışması 2018 için hazırlanın!

Artık daha kolay: Yılın Kuaförü Yarışması artık Instagram üzerinden yapılacak …

Mayıs 2017 itibarıyla yarışma sadece Instagram üzerinden devam edecek. Yarışmaya katılmak isteyenler,

Mayıs 2017’de Kesim-Renklendirme kategorisi için mayıs2017kr, Şekillendirme-Topuz kategorisi için mayıs2017st hashtagi (etiketi) ile,

Haziran 2017’de Kesim-Renklendirme kategorisi için haziran2017kr, Şekillendirme-Topuz kategorisi için haziran2017st hashtagi ile,

Temmuz 2017’de Kesim-Renklendirme kategorisi için temmuz2017kr, Şekillendirme-Topuz kategorisi için temmuz2017st hashtagi ile,

Ağustos 2017’de Kesim-Renklendirme kategorisi için ağustos2017kr, Şekillendirme-Topuz kategorisi için ağustos2017st hashtagi ile etiketliyerek kendi Instagram sayfalarında yayınlayarak yarışmaya katılabileceklerdir.

Geri kalan diğer aylar için de aynı sistem ile devam edilecektir. Yarışma 30 Mart 2018’de sona erecektir.

Yılın Kuaförü Yarışması 2018 Kuralları

Başvurular ne zaman ve nasıl yapılacak?

Yukarıda belirtilen şekilde yarışma için göndereceğiniz fotoğrafları, 1 Mayıs 2017 -31 Mart 2018 tarihleri arasında Instagram üzerinden gerçekleşmektedir.

Ödüller ne zaman ve nerede verilecek?

Her kategoride ilk üçe girenlere ödülleri özel bir törenle verilecektir.

Hangi kategoriler var?

Renk-Kesim ve Şekillendirme-Topuz kategorilerinden birine veya her ikisine katılabilirsiniz.

Katılma şartları nelerdir?

1-Yarışma hashtag (etiketlerini) kullanarak yarışma koşullarını kabul etmiş olsanız da her ayın finalistleri kendilerine e-posta ile gönderilecek Yarışma Kuralları yazısını imzalayıp göndermek zorundadır.

2-Fotoğrafını çektiğiniz kişi fotoğrafının yayınlanmasına izin almış olmalısınız.

3-18 yaşın altındakiler katılamaz.

4-Yarışma sadece T.C sınırları içinde faaliyet gösteren bir salonu işleten, salonda çalışan veya eğitim kurumunda öğrenim gören kuaförlere açıktır. Gerek duyulduğunda buna ilişkin belge talep edilebilir. Böyle bir belgenin beyan edilememesi diskalifiye veya ödülün geri alınmasını gerektirebilir.

5-Yarışmaya katılan adayların salon kayıtlarını veya üyelik bilgilerini www.hairist.com.tr’ye üye olarak yapmaları veya güncellemeleri gereklidir. www.hairist.com.tr adresinde bilgisi yer almayanlara veya eksik/yanlış olanlara finalist sertifikaları gönderilmez.

Bu sorulara cevap verebiliyorsanız ONLINE olarak Instagram üzerinden istediğiniz sayıda fotoğrafla katılabilirsiniz.

Ön eleme var mı?

Evet, istenilen şartlara uymayan fotoğraflar diskalifiye edilmektedir.

Fotoğrafların salonda çekilmesi gerekmektedir. Fotoğraf  stüdyosunda ve salon dışında çekilmiş fotoğraflar ile kişinin kendisinin veya ürünlerin göründüğü fotoğraflar diskalifiye edilecektir.

Yılın Kuaförü Ödülleri nelerdir?

Renk-Kesim Kategorisi 1.lik Ödülü:

*Kazanan kişi Londra’da düzenlenen Alternative Hair Show bünyesindeki Visionary Awards yarışmasına finalist yarışmacı olarak katılma hakkını kazanacaktır.

*Londra’daki finale seçeceği mankeni ile katılacak; kendisinin ve mankesinin ulaşım (ekonomi sınıf) ve konaklama (2 gece) ücretleri ile yarışma katılım bedeli organizasyonumuz tarafından karşılanacaktır. Vize ve pasaport alımına ilişkin tüm sorumluluk ve bedeller yarışmacıya aittir. Yarışmacının vize alamaması, yurtdışına çıkış engeli bulunması durumunda yarışmacı hiç bir hak iddia edemeyeceğini kabul ve taahhüt eder.

*Birincilik Kupası, Birincilik Madalyası, Birincilik Sertifikası

2.lik ve 3.lük Ödülü:

*Derece Kupası, Madalyası ve Sertifikası

Not: Bir kişi her iki kategoride de dereceye girebilir. Ancak 3. olan kişi aynı zamanda 2. olamaz. Böyle bir durumda sadece 2.lik verilir. 3.lük ise bir sonraki en yüksek puanlı yarışmacıya verilir.

Bir diğer örnek: Bir yarışmacı aynı kategoride hem 1.lik hem 3.lük alamaz. Böyle bir durumda 3.lük hakkı iptal olur ve sadece 1.lik ödülü alır.

Her iki kategoride 1.lik alan yarışmacının bu başarısına kendisine ait olmasına rağmen, Londra’da yapılacak yarışmaya sadece tek bir kategoriden katılabilir. Bu kategoriyi seçme hakkı kendisine aittir. Katılmadığı kategorinin 2.si’de Londra’daki yarışmaya katılma hakkı kazanır.

Şekillendirme-Topuz Kategorisi 1.lik Ödülü:

*Kazanan kişi Londra’da düzenlenen Alternative Hair Show bünyesindeki Visionary Awards yarışmasına finalist yarışmacı olarak katılma hakkını kazanacaktır.

*Londra’daki finale seçeceği mankeni ile katılacak; kendisinin ve mankesinin ulaşım (ekonomi sınıf) ve konaklama (2 gece) ücretleri ile yarışma katılım bedeli organizasyonumuz tarafından karşılanacaktır. Vize ve pasaport alımına ilişkin tüm sorumluluk ve bedeller yarışmacıya aittir. Yarışmacının vize alamaması, yurtdışına çıkış engeli bulunması durumunda yarışmacı hiç bir hak iddia edemeyeceğini kabul ve taahhüt eder.

*Birincilik Kupası, Birincilik Madalyası, Birincilik Sertifikası

2.lik ve 3.lük Ödülü:

*Derece Kupası, Madalyası ve Sertifikası

Not: Bir kişi her iki kategoride de dereceye girebilir. Ancak 3. olan kişi aynı zamanda 2. olamaz. Böyle bir durumda sadece 2.lik verilir. 3.lük ise bir sonraki en yüksek puanlı yarışmacıya verilir.

Bir diğer örnek: Bir yarışmacı aynı kategoride hem 1.lik hem 3.lük alamaz. Böyle bir durumda 3.lük hakkı iptal olur ve sadece 1.lik ödülü alır.

Her iki kategoride 1.lik alan yarışmacının bu başarısına kendisine ait olmasına rağmen, Londra’da yapılacak yarışmaya sadece tek bir kategoriden katılabilir. Bu kategoriyi seçme hakkı kendisine aittir. Katılmadığı kategorinin 2.si’de Londra’daki yarışmaya katılma hakkı kazanır.

Yarışma kuralları neler:

1- Instagram’da ilgili hashtag ile paylaşılan fotoğraflar; yarışmacının çalıştığı veya sahibi olduğu salonda çekilmeli ve kendi yaptığı saç tasarımı olmalıdır.

2-Fotoğrafı çekilen kişiden izin alınmadığının tespit edilmesi veya fotoğrafı çekilen kişinin fotoğrafın kaldırılmasını talep etmesi durumunda yarışmacı diskalifiye edilir. Kazanmış olsa dahi yarışma kurallarına aykırı katılım olduğu için diskalifiye edildiği ayrıca duyurulur. Organizasyon şirketinin buna ilişkin diğer tüm yasal hakları saklıdır.

3-Pupet veya eğitim kafası adı verilen cansız mankenler üzerinde yapılan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz.

4-Fotoğrafta, saçın yapıldığı kişi dışında kimse veya herhangi bir ürün yer almamalıdır. Fotoğraflar; çalışmayı en iyi şekilde yansıtmalıdır. Bu nedenle saç tasarımının farklı açılardan görülmesini sağlayan dört karenin bir arada olduğu kolaj fotoğrafların kullanılması tercih sebebidir.

5-Fotoğrafta; yapılan saç tasarımından ziyade, yapan kişiyi gösteren fotoğraflar diskalifiye edilecektir.

6-Başkasına ait fotoğrafın kullanımından veya kişilerin izni alınmadan fotoğrafının kullanımdan kaynaklanan telif ve manevi haklara ilişkin tüm yasal sorumluluk fotoğrafı yükleyen kişiye aittir. Başka yarışmalarda dereceye girdiği tespit edilen fotoğraflar değerlendirmeye alınmayacaktır. Değerlendirilmiş olsa dahi yasal işlem başlatılacaktır.

7-Yarışmaya katılmak amacıyla profesyonel manken kullanılamaz. Sadece salonda yapılan saçlar olmalıdır. Aksi durumu tespit edilenler diskalifiye edilir.  Ancak fotoğraf çekimine özen göstermeniz önerilir.

8-www.hairist.com.tr adresinde salon kaydının bulunması, kayıtlı değilse salon kaydının yapılması zorunluluktur.

9-Sosyal medyada yapılan yorumların, değerlendirmelerin veya beğenilerin “jürinin karar veya değerlendirmesine herhangi bir etkisi veya katkısı” yoktur.

10-İlk ayın yarışma başvuruları; 1 Mayıs 2017 tarihinde saat 00:01’de başlıyor, Son başvuru tarihi olan 31 Mart 2018 saat 23:59’da bitiyor

11- Yarışmaya ilişkin her türlü bilgi, değişiklik ve konu HAIRiST Facebook,

Twitter ve Instagram sayfalarında (www.hairist.com.tr ,  www.facebook.com/hairistcomtr,

twitter.com/hairistcomtr ve http://instagram.com/hairistcomtr ) duyurulur.

12-Kazanılan ödül başkasına devredilemez ve/veya ödüllerin nakit karşılığı talep edilemez.

13-Organizasyon şirketi herhangi bir yarışmacının haksız yollardan ödül kazandığını tespit etmesi durumunda, ilgili yarışmacının kazandığı ödülü hiçbir uyarı yapmaksızın iptal etme ve bir sonraki yarışmalara katılmasını engelleme hakkını diğer tüm yasal haklarıyla birlikte saklı tutar. Organizasyon şirketinin yarışmayı istediği zaman neden belirtmeksizin iptal etme, düzenleme, değiştirme veya erteleme hakkı saklıdır.

14-Yarışmacılar, salonlarında kendi yaptıkları saç tasarımlarıyla katılmalıdır. Yarışmaya katılabilmek için 18 yaşından gün almış olmak şarttır.

15-Yarışmaya katılan herkes, yarışma şartlarını peşinen kabul etmiş sayılır.

16-Yarışmada finalist olan yarışmacıların ve dereceye giren finalistlerin yarışmayı, yarışmada kazandıkları dereceyi veya ödülü, yarışma logosunu herhangi bir ürünle kullanması, kullandırması ve/veya ilişkilendirmesi organizasyon şirketinin onayı ve yazılı iznine tabiidir. Yapılan saç tasarımlarında kullanılan ürünlerin finalistler veya dereceye girenler tarafından yarışmaya gönderilen fotoğrafla veya fotoğrafsız olarak üçüncü kişiler veya kurumlar veya markalar lehine olacak şekilde kullandırılmasına ilişkin olarak organizasyon şirketinin maddi ve manevi hakları saklıdır. Aksi durumda organizasyon şirketi tarafından düzenlenen yarışmadan  maddi menfaat sağlanmış olduğu ve buna ilişkin tüm maddi haklar karşılığında organizasyonun faturalanan tüm maliyetlerinin 15 katı tutarında finalist veya dereceye giren kişiden talep edilir.

Saçlar nasıl olacak?

Saçlar salonda yapılmış saçlar olmalıdır. Saçların renginde, şeklinde ve kesim tekniğinde herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır.

En önemli kural, saçların kullanacak kişi üzerinde yapılmış olması ve yarışmaya katılmak amaçlı ücreti ödenmiş profesyonel model kullanılmamış olmasıdır. Tespiti diskalifiye sebebidir.

Diğer şartlar:

1-Yarışmacı, organizasyonun tüm kurallarına uyacağını kabul ve taahhüt eder.

2-Jüri tarafından verilecek karar nihaidir. Hiçbir şekilde itiraz edilemez. Yarışmaya katılarak yukarıdaki tüm koşulları kabul etmiş bulunmaktasınız.

3-Yarışmaya katılarak, yarışma sonuçlarına itiraz edilemeyeceğini, yarışmanın, ödül töreninin ve jürinin saygınlığına gölge düşüren, yarışmayı her ne şekilde olursa olsun aşağılayan, eleştiren, olumsuz yorum ve demeçlerde bulunmayacağınızı taahhüt etmiş bulunmaktasınız.

4-Bunun bir yarışma olduğunu hatırlayın. Bir kişi birinci olacaktır. Bunu göze alarak katılacaksınız. Yarışmaya zarar veren yarışmacı/finalistlere karşı maddi ve manevi  tüm yasal haklarımızın, saklı kaldığını hatırlatmak isteriz.

Her ay katılıp finalist olma imkanı

Yılın Kuaförü Yarışması’nda dereceye girebilmek için en önemli kurallardan bir tanesi Ayın Finalisti olabilmektir. Bu nedenle yarışmaya her ay farklı tasarımlarla katılabilir ve Ayın Finaslisti olmak için çaba gösterebilirsiniz.

Unutmayın Yılın Kuaförü, ayın finalistleri arasından seçilmektedir.

Jüri kimlerden oluşuyor?

Tamamen bağımsız, sektörün içinden ve moda dünyasından isimler yer alacaktır.

Jüri değerlendirme kriterleri, uluslararası standartlara uygun olarak hazırlanmıştır ve şeffaflık ilkesiyle paylaşılarak yayınlanmaktadır.

Jüri bünyesinde kuaförler, fotoğraf sanatçıları ve editörler yer alabilecektir. Jüride yer alan kuaför jüri üyelerinin AKD (Artistik Kuaförler Derneği) üyesi olması zorunluluktur. İstisnai durumlar için AKD Yönetim Kurulu’nun kararı geçerlidir. Daha fazla bilgi için www.iakd.net AKD Üyelik Bildirgesi.

Jüri nasıl seçildi?

Kuaförlük sektörünün faydasına sunulan yarışma için jüri üyeleri AKD Yönetim Kurulu tarafından belirlenmektedir.

Gelecekte jüri üyeliği yapmak isteyenlerin AKD’ye başvurması gerekmektedir. Jüri üyeliği yapacak kişilerin AKD bünyesinde düzenlenen ‘Jüri Semineri’ne katılmış olması zorunluluktur. Jüri seminerleri hakkında bilgiyi AKD’yi arayarak öğrenebilirsiniz.

Jüri nasıl değerlendirecek?

1-Yarışmaya katılan ve kriterlere uygun olan saç fotoğraflarının tamamı basılacak, fotoğraflar AKD Konferans Salonunda sergilenecektir.

2-Jüri üyeleri sadece kendilerine verilen jüri kartı üzerinde değerlendirme yapacaktır.

3-Jüri üyelerinin diğer jüri üyeleriyle konuşmaları kesinlikle yasaktır.

4-Jüri üyesinin bir başka jüri üyesinin kartına bakması yasaktır.

5-Jüri üyeleri değerlendirme sırasında cep telefonu kullanamaz, fotoğraf çekemez.

6-Jüri kartını Jüri Başkanı’na teslim eden jüri üyesine kartı geri verilmez.

7- Jüri kartlarının tükenmez kalemle doldurulması zorunluluktur.

8-Jüri üyelerinin Jüri Alanı’nı sonuçlar belli oluncaya kadar terk etmesi yasaktır.

9-Jüri kartında herhangi bir işaret veya ibare bulunması durumunda ilgili kart geçersiz sayılır.

10-Değerlendirme günü herhangi bir etik nedenle yarışma sonuçlarının olumlu veya olumsuz etkileneceğine inanan jüri üyesi bu görevden isteğiyle çekilebilir.

11-Yarışmacı fotoğraflarının üzerinde bilgisayar tarafından otomatik olarak verilen numara dışında isim, salon ismi vb. hiçbir şey bulunmaz.

Puanlama bilgileri

1-Oylama sonuçlarında varsa küsuratlar tam puana tamamlanır.

Ör: 25,5 puan ve üzeri 26 puana tamamlanır. 25,49 puan ve altı ise 24 puan olarak değerlendirilir.

2-30, 29 ve 28 puan: Her bir jüri üyesi sadece 1 kez kullanabilir.

3-21 ve 26 puan arası istenildiği kadar kullanılabilir.

4-27 puan maksimum 2 kez kullanılabilir. Bütün puanların kullanılmış olması gereklidir.

5-Herhangi bir yarışmacıya verilen tüm oyların ortalamasında, 4 puan altında veya 4 puan üstünde puanlama yapmış olan Jüri üyesinin ilgili puanları ortalama puanla değiştirilir. Aynı jüri üyesi benzer değerlendirmeyi 3’ten fazla yarışmacı için yapmış ise o jüri kartı değerlendirme dışı tutulur ve ortalama hesabı kalan jüri üyesi sayısına göre yapılır.

Değerlendirme kriterleri:

Değerlendirmede aşağıdaki kriterler esas alınacaktır. Kuaför olmayan Jüri üyeleri sadece 4, 5 ve 6 numaralı kriterler üzerinden değerlendirme  yapacaktır.

1-Teknik Değerlendirme: Görünüş-Form-Orantı-Uygulanabilirlik-Uygunluk

2-Artistik Değerlendirme: Orijinallik ve Farklılık, Renk-Uyum-Yaratıcılık

3-Tasarımın Uygulanabilirliği: Salonlarda Uygulanabilirliği, Tercih Edilirlik

4-Toplam Görünüm: Saç-Kıyafet-Makyaj-Konsept-Anatomik uygunluk

5-Kıyafet ve Makyaj: Konsepte Uygunluk-Çekicilik-Güncellik

6-Yaratıcılık: İlham-Değişiklik

Önerilerimiz:

1-Katılmak istediğiniz kategoriye karar verin.

2-Nasıl bir saç yaparak başarılı olacağınızı planlayın.

3-Oluşturmak istediğiniz saç modelini fotoğraflayarak katılın.

4-Jüri, saç tasarımında toplam görünüme de bakacaktır. Yüzü kâküle uymayacak bir modeli kullanarak, yüksek puan alamazsınız veya modelinizin makyajı, yaptığınız saç modelini geride bırakıyorsa emekleriniz boşa gidebilir.

5-Özellikle güncel ve trendleri yansıtan bir toplam tasarım için mevcut sezonun saç koleksiyonlarını inceleyin.

10-Model, kıyafet, makyaj ve saç uyumunu değerlendirin ve buna uygun tasarım seçin.

11-Yarışma öncesinde ise sezonun koleksiyonlarından ilham alın. Bu sizi doğruya götürecektir.

Modelim kim olacak?

Yarışma için özellikle profesyonel model kullanamazsınız. Ancak yarışma için özel saçlar tarayabilirsiniz. Bu saçları fotoğraflamak için  tarayacağınız kişiden izin almayı unutmayın.

Nelere dikkat etmeliyim?

1-“Yılın Kuaförü Yarışması”na  online olarak katılacaksınız. Trendlere, koleksiyonlara bakmayı ve incelemeyi ihmal etmeyin.

2-Estetica Dergisi’ndeki trendler size yardımcı olacaktır.

3-Geçmiş yıllarda dereceye girmiş yarışmacılardan bilgi alın.

Adım adım yarışma

1-Yarışmaya katılacağınız saç modelini belirleyin.

2-Bu saç modelinin fotoğrafının olup olmadığını kontrol edin.

3-Düşündüğünüz saç modeli için fotoğrafınız yoksa bu saç modelini uygulayabileceğiniz modelinizi (müşterinizi) belirleyerek izin isteyin.

4-Başvurunuzu Instagram üzerinden online olarak yapın.

Değerlendirme ne zaman yapılacak?

Her ay düzenlenen yarışmayla her kategoride 3 fotoğraf Yılın Kuaförü Yarışması Finalisti seçilecek; Nisan 2018 ‘de ise her kategoride seçilmiş olan toplam 33’er finalist sa. Tasarımı arasından Yılın Kuaförü seçimi yapılacaktır.

Kazanırsam nasıl geleceğim?

Finalistler ödül töreni için davet edilecektir. Ödül törenine finalistlerin girişleri ücretsizdir.

Kontrol edin:

18 yaşından büyüğüm.

Yarışma Kuralları’nı okudum, bana uyuyor.

Kendimi hazır hissediyorum.

Mesleğimi seviyorum ve kendime güveniyorum.

Hepsine “Evet” diyebiliyorsanız siz de yedincisi düzenlenen sektörün en istikrarlı bağımsız yarışmasına;

HAIRiST 2018 Yılın Kuaförü Yarışması’na katılabilirsiniz.

Son başvuru tarihi ve katılım ücretleri

En geç 31 Mart 2018, saat 23:59’a kadar ilk ay için instagramda etiketle yayınlanmış olmalıdır. Organizasyonun, yarışma başvurularını daha erken sona erdirme ve katılım sayısını limitli tutma hakkı saklıdır.

Yarışma Katılım Ücreti:  ÜCRETSİZDİR

Ayrıntılı bilgi için özel sitemizi ziyaret edebilirsiniz.