Yılın Kuaförü Yarışması 2020 Kesim&Renklendirme Kategorisi’nde finalist olan saç tasarımları arasından siz de seçiminizi yapabilir, ‘Sizlerin Seçimi’ Ödülü’nü sahibine ulaştırmamıza katkı sağlayabilirsiniz.
Oylama 18.04.2020 Saat:12:00’de sona ermiş olacaktır.
Yılın Kuaförü Yarışması 2020 Şekillendirme&Topuz Kategorisi’nde finalist olan saç tasarımları arasından siz de seçiminizi yapabilir, ‘Sizlerin Seçimi’ Ödülü’nü sahibine ulaştırmamıza katkı sağlayabilirsiniz.
Oylama 18.04.2020 Saat:12:00’de sona ermiş olacaktır.
Ventoso’nun ayrıcalıklı saç şekillendirici ürünleriyle tanıştınız mı? İnci kahvesi ve şampanya pembesi renkleriyle daha şık, özel tasarım kutusuyla özelleştirilmiş, Ventoso Premium Serisi, seramik kaplı ürünleriyle saç şekillendirmede kusursuz ve pürüzsüz bir deneyim sunuyor.
Seramik kaplamalar ısıyı eşit olarak dağıtarak saç tellerinin ve uçlarının yanmasının önüne geçiyor. Saçtan pürüzsüzce kayarak, yumuşak ve parlak bir sonuç elde etmenizi sağlarken, elektriklenmeyi de engelliyor.
Ventoso Premium Coffee & Champange Rose Seramik Kaplı Profesyonel Saç Maşası
İnce ve kalın tüm saç tipleri için uygun olan Ventoso Premium Coffee & Champange Rose Seramik Kaplı Profesyonel Saç Maşası, 1600C -2200C ısınma aralığında kullanım sağlarken, 182x28mm boyutlarında seramik kaplaması ile saçları pürüzsüzce şekillendirir. Maşanın ucunda bulunan güvenli tutuş bölgesi ve 2.5 metre uzunluğunda 3600 dönebilen kablo ile son derece rahat bir şekillendirme imkanı sunar. Siz açık unutsanız da 60 dk. içinde kendini kapatır. Özel yanmaz metal ayaklığı sayesinde saç şekillendirme işlemini sonrasında maşayı kolayca soğumaya bırakabilirsiniz.
Ventoso Premium Pearl Coffee & Champagne Rose Seramik Kaplı Profesyonel Saç Düzleştirici ve Maşa
Tek bir ürünle ister dalgalı, ister düz saçları elde edebileceğiniz Ventoso Premium Pearl Coffee & Champagne Rose Seramik Kaplı Profesyonel Saç Düzleştirici ve Maşa, negatif iyonizer özelliği sayesinde saçlardaki statik elektriği önlüyor ve saçlara pürüzsüz ve parlak bir görünüm kazandırıyor.Aç / Kapa kilit sistemi ile cihazınız kapalıyken maşa, açtığınızda düzleştirici olarak kullanılabiliyor.
Ventoso Premium Pearl Coffee Seramik Kaplı Profesyonel Saç Düzleştirici
Yine tüm saç tipleri için kullanıma uygun olan Ventoso Premium Pearl Coffee Seramik Kaplı Profesyonel Saç Düzleştirici, 1300C -2300C ısınma aralığında kullanılabiliyor ve tam 30 saniye içinde düzleştirmeye hazır! Diğer Ventoso Premium ürünleri gibi 2.5 metre uzunluğunda 3600 dönebilen kablo ile daha rahat kullanım sağlıyor. Diğer düzleştiricilere oranla daha uzun tasarlanmış ağız yapısı sayesinde, saçı daha hızlı düzleştirirken, 115x25mm seramik kaplama plakaları sayesinde saçtan pürüzsüzce kayarak yumuşak, parlak sonuçlar oluşturuyor. Üstelik yüksek ısısı sayesinde brezilya fönü sonrası ve keratin bakım işlemi sırasında kullanıma son derece uygun.
Ventoso’nun Isı Geçirmeyen Yardımcı Aksesuarları
Saç şekillendirirken karşılaşılan en büyük problemlerden biri cihazların yüksek ısı nedeniyle elleri ve parmakları yüksek ısıya maruz bırakmak. Hatta saçları düzleştirirken parmakları da yakmak en sık karşılaşılan sorunlardan biri olmuştur. İşte bu sorunu ortadan kaldırıp, parmakları ve elleri saç şekillendiricilerin yüksek ısısıdan koruyan Ventoso Isı Geçirmeyen Eldiven ile tanışın.
Elinizi Yakmadan Saçlarınızı Kolayca Şekillendirin!
Ventoso Isı Geçirmeyen Eldiven sayesinde rahatlıkla saçlarınız düzleştirebilir, maşa ve tost makinesi ile parmaklarınızı yüksek ısıya maruz bırakmayarak saçlarınızı şekillendirebilirsiniz.
DüzleştiricinizinSoğumasını Beklemeyin!
Bir diğer problemde saç şekillendirme işlemi bittikten sonra cihazının uzun süre soğumasını bekleyerek, soğuduktan sonra cihazı yerine kaldırabilmek. Ventoso Isı Geçirmeyen Silikon Düzleştirici Başlık ile artık cihazınızın soğumasını beklemenize gerek yok. Düzleştiriciniz sıcak olsa da ısı geçirmeyen silikon başlık sayesinde rahatlıkla yerine koyabilirsiniz.
Fringe, Toowoomba’da farklı ve eklektik müşterileri ve sıcak kültürlerinden inşa edilen, doğal ve çevreye duyarlı bir salon.
Fringe oldukça samimi ve tıpkı evinizin salonu gibi. Queensland’daki çeşitli müşteriler gerçek bir aile ferdi gibi ağırlanıyor. Bu sıcak eyaletin sıcak insanları, müşterilerin geri gelmesini sağlayacak içten bir samimiyetle hizmet veriyor.
Maxine Oxford – Salon Sahibi
Maxine Oxford; “Salonumuz Toowoomba’nın yapraklı sokaklarında bulunan güzel tasarlanmış süslü bir butik kuaför. “Klasik, sinirli ve ikisi de dahil olmak üzere çeşitli benzersiz stillerle gençlerden olgun yaşlara kadar geniş bir müşterimiz var. Sürekli olarak sıcak ve arkadaş canlısı olmakla ilgili bir kültür yaratmaya çalışıyoruz, herkesin hoş karşılanmasını ve güzel alanımızın tadını çıkarmasını istiyoruz. ”
Fringe ayrıca gezegene olan sevgisi ve saygıları ve bireysel refahı, ürün, marka ve hizmette, müşterileri ve personeli bu sebeple eşit derecede tutkuyla bağlayan itici bir güç.
Tegan, “Müşterilerimize ve çalışanlarımıza, gezegendeki sağlık ve refahı teşvik etmek için saç renginde en doğal alternatifi sunmak için Natulique ile ortaklık yapıyoruz” dedi. “Bütünsel sağlık ve refah konusunda tutkuluyuz ve müşterilerimize kaliteden ödün vermeden rahatlamak ve şımartmak için temiz bir alan sağlamaktan gurur duyuyoruz.” Tegan, markanın Besleyici Krem, Curl Tanımlayıcı Krem ve Saç Mousse’sini Natulique için öne çıkan ürünler olarak belirtiyor ve bu değerlerden asla ödün vermeden mükemmel sonuçlar sunuyor.
Hizmet açısından, doğal renk görünümleri, bu eklektik salon ailesini içeren müşteriye uyacak şekilde her zaman ayrılan klasik ve sinirli saç kesimlerini karşılıyor.
“Kesintisiz bir sonuç veren muhteşem karışımlar yaratmak için güzel mükemmel folyo ve renk çalışmalarıyla gurur duyuyoruz. Bireysel için tasarlanan müşterilerimiz için klasik saç kesimleri yaratmanın yanı sıra mükemmel blowdry’yi de gurur duyuyoruz ”dedi. “Müşterilerimize yakın gelecek planlarımızın bir parçası olarak kimyasal içermeyen sıcak ve misafirperver bir ortamda yüksek kaliteli hizmetler ve ürünler sunmaya devam etmeyi planlıyoruz.”
Fringe, iyi kuaförlüğün genellikle doğuştan geldiğini hatırlatıyor ve güzel bir alan inşa etme adımlarını izliyor, onu sıcak yapan ve davet eden, bu kültürü değerle destekleyen ürün ve hizmetler sunuyor. Tüm bunların ötesinde, tutkular ve inançlar, müşterilerin neden bir salonu diğerine tercih edeceklerinin temelini oluşturuyor.
Popüler salon markasının Bondi Junction şubesi, hizmetlerinde, eğitiminde ve salon görünümlerinde ilham vermeye devam ediyor.
Prema’nın kurucusu Francesco Ruggerino, “Prema Bondi’yi geleceğe taşımak istedim, tasarım özeti 2090’da Prema’ydı” dedi. “Burada inanılmaz ahşap özelliklerimizi ve eşanlamlı tasarımımızı kullanmak ama geleceğe dönüştürmek istedim. Bunu yapmak için siyahlar, kromlar ve pirinç kaplamalar kullandık. Müşteri deneyimimizi yeni bir seviyeye taşımanın zamanı gelmişti. Müşterilerimiz bizim için inanılmaz derecede iyi ve bu yüzden onları ve ekibimizi yepyeni bir mağaza ile onurlandırmak istedik. ”
Tasarım, Prema Bondi’yi ultra modern bir salona dönüştürmek için kısa bir süre verilen ve orijinal donanımın ikonik unsurlarını koruyan Squillace Architects tarafından gerçekleştirildi. Tasarım yaklaşımları, salonun şık ve tek renkli ANTI saç bakım serisinden ilham aldı ve bu iki yıldız markası arasında sinerji yarattı. Cilalı krom, kireçli mat render, parlak ayna ve lake rustik ahşap gibi tek renkli malzemeler paleti tanımladı. Yaşlı pirinç, siyah-beyaz dekorun görsel bir tezahürü olarak ifade malzemesi olarak kullanıldı.
Keskin, şık, güzel ve sofistike Prema Bondi Junction her yönüyle etkilemeye devam ediyor.
Her yıl, stilistler ve özel salon ortakları, Goldwell, KMS, Oribe ve VARIS’i kutlamak ve yıllık yaratıcı yarışmalarının altın madalya kazananlarını onurlandırmak için dünyanın en heyecan verici şehirlerinden birinde Kao Salon Division’ın etkinliklerine katılıyordu .
Bu yıl, güncel olaylar ve salon topluluğu üzerindeki etkileri nedeniyle, Kao Salon Divisioın kuaför endüstrisinin hızlı bir şekilde iyileşmesine yardımcı olmaya odaklanacak. Bu nedenle, bu yıl Amsterdam’daki canlı etkinlik iptal edildi ve tamamen yeni, dijital tabanlı bir deneyime dönüştü. Bu, dünya çapında her zamankinden daha fazla stilistin yarışmaya katılabileceği ve neredeyse Kao ailesine katılabileceği anlamına geliyor.
“Salon endüstrisinin son birkaç hafta boyunca eşi görülmemiş bir ölçekte karşı karşıya kaldığı zorluklara rağmen, bir aile olarak yan yana duruyoruz, birbirimizden öğreniyor ve birlikte büyüyoruz. Sektör profesyonellerini ve salon ortaklarını bu yeni dijital formatta ilk kez ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz. Bu, özel marka deneyimlerini, eğitimi ve Küresel Yaratıcı Ödüllerimizi içeriyor. Yaratıcılığı yepyeni bir seviyeye taşıyacağız ” diyor Kao Salon Bölümü Başkan Yardımcısı Yaratıcı & İletişim John Moroney.
Global Yaratıcı Ödüller planlandığı şekilde verilecektir. Nasıl katılacağınıza dair ayrıntılar önümüzdeki aylarda açıklanacak. Son başvuru tarihi, stilistlere yaratıcı uygulamalarını hazırlamak için yeterli zaman tanıyacak şekilde ayarlandı.
• Teknik Kategoriler için 15 Haziran – 15 Temmuz 2020 tarihleri arasında başvuru kabul edilecektir.
• İçerik Kategorilerindeki başvurular 31 Temmuz 2020 tarihine kadar kabul edilecektir.
Kao Salon Bölümü Başkan Yardımcısı ve İletişim Müdürü John Moroney, “Kao Salon Bölümü, yaratıcılığın asla durmadığına ve endüstrimizin tekrar çiçek açmasının başarı faktörlerinden biri olacağına inanıyorum.” dedi.
Bu yıl Kao Salon Division, önceki Renk Yakınlaştırma Yarışmasının yerini alan Global Yaratıcı Ödülleri’ni sunuyor. Global Yaratıcı Ödüller, katılımcılara hem Teknik hem de İçerik Kategorilerinde başvurmaları için çok sayıda fırsat sunuyor.
Kao Salon Division , Global Creative Awards’ın canlı yayın platformu aracılığıyla yayınlanmasını desteklemeye devam ediyor. Etkinlik sırasında bu mümkün değilse, Teknik Kategorilerdeki gönderimler yalnızca fotoğraf gönderimleriyle değerlendirilecektir. Son ödül, yeni deneyimin bir parçası olarak dijital olarak yayınlanacaktır.
Daha fazla bilgi için globalcreativeawards.com adresini veya Facebook’ta Kao Salon Bölümü’nü ziyaret edin .
Malumunuz COVID-19 pandemisi yalnızca kuaförler için değil, ülkeler, devletler, şirketler ve toplum gibi birçok topluluk için ekonomik alanda da ciddi bir buhran yarattı. Ne zaman biteceği ön görülemediği gibi finansal olarak da büyük sıkıntılar yaratacağı yine söylenenler arasında. Peki, bu durumu en az hasarla nasıl atlatabiliriz? Nakit akışımızı nasıl düzene sokabiliriz? İşte bazı öneriler.
Kısa Süreli Çalışma Desteği
Salgın nedeniyle işyerlerini kapatmak zorunda kalan ve oldukça sıkıntıya giren işletmeleri destelemek için İŞKUR, geçici olarak kısa süreli çalışma sistemine destek olunacağını açıkladı. Covid-19 sonrası süreçte çeşitli kriterlere elverişli olan çalışanların 6 ay süreyle maaşlarının bir bölümü ödenecek.
Hangi çalışanların bu kapsamda olabileceğiyle ilgili bilgilerin yer aldığı yönlendirmeleri İŞKUR sayfasından takip edebilirsiniz. Covid-19 benzersiz bir durum oluşturduğu ve çok fazla iş yeri etkilendiği için bu dönemde eskiye oranla daha rahat bir şekilde destekten yararlanma ihtimaliniz olabilir. Bu konuda muhasebeciniz veya mali müşavirinizden de destek alabilirsiniz.
Başvuru için sırasıyla yapılması gerekenler :
(Aşağıda yer alan dosya linklerini indirip yazdırabilmeniz için bilgisayardan bu yazıyı açmanız gerekmektedir. )
1. Linkteki “Kısa Çalışma Talep Formu” (word halinde) tam olarak doldurulması gerekmektedir. 8. sorunun cevabı: Dışsal etkilerden kaynaklanan zorlayıcı sebep Covid-19 şeklinde belirtilmelidir.
3. Mali müşaviriniz veya muhasebecinizden aşağıdaki evrakları isteyin: – Son ayın ücret bordrosu – Sigortalı hizmet listesi – Tahakkuk fişi – İmza sirküleri
4. Tüm formları basıp, her sayfasını imzalayıp kaşeleyin.
5. Linkteki “İŞKUR Listesinden” bağlı olduğunuz İŞKUR’un e-mailini alın ve o e-maile tüm formaları bir arada ve eksiksiz gönderin.
B. Vergi Beyanname ve Ödeme Süreleri
Linkte İstanbul Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası’nın yaptığı 25.03.2020 tarihli açıklamayı ve bununla bağlantılı Mücbir Sebeplerle Ertelenen Beyanname ve Ödemelere ait resmi gazete yazısını bulabilirsiniz. Bu yönlendirmeleri okuyarak şirketinizin hangi ertelemelerden yararlanabileceğini öğrenip nakit idarenizi buna göre yapabilirsiniz. Konuya ait değişiklikleri ve yeni bilgileri lütfen muhasebeciniz veya mali müşaviriniz ile teyit edin ve gelişmelerle ilgili sizi bilgilendirmenlerini sağlayın.
C. SGK Prim Borçları Ertelenmesi
SGK, mücbir sebep kapsamına giren şirketler için prim borçları ödeme süresinin ertlenmesi yönünde kararlar aldı. Linkte yer alan Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının 02.04.2020 tarihli Koronavirüs (Covid-19) Salgını Nedeniyle Prim Ödemelerinin Ertelenmesi konusuyla açıkladığı kararların resmi gazete yazısını inceleyin. İşletmenizin faaliyet gösterdiği sektörün bu kapsamda yer alıp almadığını öğrenmek için lütfen muhasebeciniz veya mali müşaviriniz ile teyit edin ve gelişmelerle ilgili sizi bilgilendirmenlerini sağlayın.
D. Kredi Ertelemeleri
Eğer bu dönemde ödemekte zorlanacağınız krediniz varsa 3 ay süreyle kredinizi ertelemek konusunda bankanıza başvurabilirsiniz. Burada dikkat çekmek istediğimiz nokta, bankalar bu ertelemeyi verirken krediyi aldığınız faiz oranları üzerinden erteleme için faiz yansıtıyorlar. Dolayısıyla, bu opsiyonu değerlendirecekseniz:
1. Bunun bedelsiz bir öteleme olmadığını ve faiz yansıması olacağını bilin.
2. Eğer yapmaya karar verdiyseniz bankanızı arayarak bu yönde bir talebiniz olduğunu bildirerek gereken işlemlerin yapılmasını sağlayın.
Şimdilik bu kadar. Bundan sonraki süreçte farklı sektörlere göre alınabilecek önlemleri ve tavsiyelerimizi yazmaya devam edeceğiz.
Tribe Salons , Castle Towers alışveriş merkezinde inşa edildiği gibi doğal ve bütünsel saç ilkelerine dayanan bir başka salonun dördüncü şubesi. Bu salon zinciri, etik ve doğal markalara öncelik vererek, kullanılan ürünlerinde, ritüel deneyimlerinde ve sürdürülebilirliğin tüm yaklaşımında bir fark noktası olmasını sağlıyor.
Tribe, Aveda ile on yıldır ortak. Her iki marka da sosyal sorumluluk sahibi, çevreye duyarlı ürün ve hizmetlere odaklı, dolayısıyla bu salonların müşteriler için benzersiz ve önemli bir deneyim sağlaması çok da şaşırtıcı değil. Salon, odun yongalarından ve soya mürekkebinden yapılan tek kullanımlık havluların yanı sıra kullanılan mumlar ve çakra spreyleri sunarak, sadece hizmetin ötesinde genel bir duyusal deneyim yaratıyor.
Bu yeni alan, salon zincirinin Chatswood, Chastwood Chase ve Manly’deki konumları ile Sidney’in Kuzey Batı’sında daha da genişlemesine izin veriyor.
“Castle Towers, Sydney’deki en işlek merkezlerden biri. İstatistikler bölgede büyük nüfus artışı gösteriyor ve bu şu anda Castle Towers’ta bir istasyonu bulunan yeni Sydney Metrosu ile desteklenmiş.
Yeni salon, salon markasının temel müşteri hizmetleri, bütünlük ve mükemmel kuaförlük yönlerine değer vermek üzere eğitilmiş altı kişilik samimi bir ekibe sahip. Estetik bir bakış açısıyla, salon eğri duvarlı, modern temiz bir çizgi sergiliyor. Gerçekten modern bir alan olarak, konukların randevularını rezerve edebilecekleri ve yönetebilecekleri bir otomatik check-in hizmetleri bile var.
Sonbahar sayımızın özel konukları Çağla Şıkel ve Cemil İrez
ile Kadınlar ve Kuaförleri serimize renk
katıyoruz. 20 yıllık süreçte müşteri-kuaför ilişkisinden sıyrılarak çok yakın
iki arkadaş olmayı başarmışlar.
Oyuncu, sunucu ve model olan Çağla Şıkel’in 2017’den beri
bir de YouTube kanalı var. Tüm eğitimini Mimar Sinan Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı’nda tamamlayan Şıkel 1997 yılında Miss Turkey’de birinci
olmuştur. Çağla Şıkel’e kuaförü ve saçları ile ilgili merak ettiklerimizi
sorduk…
Aslında 20 yıldır aynı şey geliyor
çünkü ben çok fazla değişiklik seven biri değilim. Yuvamı değiştirmeyi
sevmediğim gibi kuaför değiştirmeyi de sevmem. Bu tabii gittiğim bir kafe, spor
salonu gibi yerleri de içinde barındırıyor. Kuaför de bir kadının hayatının çok
önemli bir zaman dilimini kaplıyor. Orada kendini iyi hissetmesi, mutlu
hissetmesi çok çok önemli. Benim de kuaför deyince aklıma 20 yıldır tek adresim
olan HK Difference geliyor.
Kuaför seçiminizdeki en önemli kriter nedir? Yaklaşık 20 yıldır
kuaförünüz Cemil İrez. Neden Cemil İrez?
Cemil müthiş ilhamı olan, müthiş
yetenekli bir adam her şeyden önce. Bunun dışında, kendisini sürekli yenilemeyi
ve geliştirmeyi tercih eden, tekdüze ilerlemeyen biri. Ciddi boyutlarda riskler
alan bir sanatçı Cemil. Dolayısıyla Cemil’in bu sanatçı ruhunu çok seviyorum.
Hala saç ile ilgili bir şeye heyecanlanabilmesi, benim hala podyumda yürürken
heyecanlanmam gibi bir şey. Meslek aşkı böyle bir şey. Benimle olan iletişimi
de en büyük kriterlerden biri. 20 yıldır da ne kadar fazla şey paylaştığımızı
anlatamam ama özünde iyi hissettiğim ve enerjisini çok sevdiğim bir yer burası.
Peki bu 20 yıl içinde başka bir kuaför deneyiminiz oldu mu?
Hiç olmadı. Hiç aklıma bile gelmedi
açıkçası. Biz bu hale burada geldik ve çok uzun bir yoldu bu. Benim her zaman
söylediğim gibi en iyi versiyonum buysa sebebi de burasıdır. Cemil, Lezgin ve
diğer arkadaşlarla biz bir ekibiz.
Kişiselleştirilmiş bir saçınız var. Hem renk hem kesim olarak size özel
bir saç modeli. Bu kesim ve rengi seçerken neler etkili oldu? Zamanla mı
gelişti yoksa siz böyle olmasını mı istediniz?
Özellikle renk ve kesimde çok uzun
zamandır bir değişiklik yapmıyordum. Sadece bir ara artık uzun saç istemediğimi
fark ettim. Keselim dedim ve bir anda kestik saçımı. Ben çok mutlu oldum, çok
iyi hissettim, hafifledim. Saçlarımın da sağlığına kavuştuğunu hissettim. O
günden sonra da o ara boy uzunluğundaki halini çok sevdim. En dinamik
hissettiğim ve kendime en yakıştırdığım halinin bu olduğunu düşündüm. Tabii hep
denemeyle ve zamanla oluşan şeyler oldu. Bir anda saçımı koyu kahveye
boyamayacağız. Tatlı geçişler tercih ediyoruz. Ben bu konularda çok cesur
değilim. Cemil de benim bu konularda hep destekçim. Bence bir kadının saçları
konusunda kendine güvenebilmesinin altında kuaförüne ve onun fikirlerine
güvenebilmesi yatıyor. Cemil de benim için yapmayalım diyorsa yapmıyoruz,
yapalım diyorsa da en güzelini yapacaktır. Birilerine örnek veya ilham olmak
için değil, istediğimiz tonu yakalamak için çok uğraştık. 8 saat salonda
kaldığım da oldu. Klasik tonlar sevmiyorum ben. Bir dönem yeşil yansımalar
seviyordum bir dönem gri seviyordum, şimdi de bej seviyoruz. Güneşle açılmasını
da kullanarak sevdiğimiz tonu yakalıyoruz. Böyle küçük dünyamızda küçük oyunlar
oynuyoruz. Hiç bir zaman aynı renk ya da tek renk de olmuyor aslında.
Kuaför salonlarında sizin için olmazsa olmaz nedir?
Eğlence, keyif, güler yüz. Geldiğim
zaman bana sevildiğimi hissettirmeleri, ilgi görmek tabii ki. Biz bir de burada
hepimiz arkadaş gibiyiz. Bunlar dışında olmazsa olmazım, çok şımaracak olursam,
soğuk kahve olabilir (Gülüyor). Yıllardır kahve makineleri bozuktu o yüzden
bizim için kahve çok önemli bir ihtiyaç.
Başarılı kariyeriniz dışında güzelliğinizle de ön plandasınız. Bu
açıdan bakıldığında kuaförün sizin için önemi nedir? Kuaförlüğü nasıl
betimlersiniz?
Saçlarını yeni yaptırmış bir kadının aynı
hissetme ihtimali yoktur diye düşünüyorum. Bu denli havalı hissetmek sadece
kuaförü çıkışında yaşanabilir çünkü. Benim için saçlarım zaten çok önemli. Bir
ara belki biraz hoyrat davranmış olabilirim ama değerini anladıktan sonra çok
daha fazla bakmaya başladım. Kendimde en sevdiğim aksesuarlarımdan biri
saçlarım. Çok özen gösteriyorum, bakımlar yapıyorum. Mesela biz 10 ay boyunca
haftanın 5 günü canlı yayın yaptık yine de hiç yıpranmadı. Hiç yormadık saçımı.
Ciddi anlamda kafa yoruyorduk. İnsanlar da hep soruyor saçında bu kadar işlem
var nasıl bu kadar sağlıklı diye. İyi bakmakla ve özenmekle çok alakalı dediğim
gibi. Bazen maşayı kaç dereceye ayarladın diye soruyorum, bazen de bu fön niye
bu kadar sıcak diye soruyorum çünkü sebebini bilmem lazım.
Klasik Çağla Şıkel görünümünüzün dışına çıkmayı hiç düşündünüz mü?
Ekstrem renkler ya da kesimler denediniz mi?
Bir ara uçuk pembe tonlarındaydı
saçlarım. Ama bir anda siyaha boyatmayı düşünmem. Zaten ben düşünsem Cemil
düşünmez öyle bir şeyi. Dediğim gibi bu renk benim rengim, bu tonlar üzerinden
oynamalar yapmak bana yetiyor. Çok uzun boylu olduğum için çok kısa saç
kestiremem. Şu ana kadar en kısa kestirdiğim saç da omzumdaydı çünkü boynum da
çok uzun. Dolayısıyla bu dengeyi korumak için çok kısa kestirmem. Ama mesela
bir daha saç uzatır mıyım diye düşünsem onun cevabı da hayır. Çünkü artık
modern ve dinamik olduğunu düşünmüyorum uzun saçın. Tabii 5 sene sonra ne olur
bilemiyorum.
Salondan hiç beğenmediğiniz bir saçla çıktığınız oldu mu?
Yani ben çıksam Cemil bırakmaz,
Cemil bıraksa Lezgin bırakmaz bu yüzden hiç öyle bir şey olmadı. Şöyle olmuştur
belki; çok uğraşmışızdır ama saçım gününde değildir, pigmentleri iyi değildir
ya da psikolojik olarak iyi değilimdir, istediğim sonuca ulaşamayız. Böyle bir
durumda Cemil ‘hemen eve git, dinlen, iki gün sonra gel’ der. O zaman zaten
kendime gelmiş olurum. Ama hiç mutsuz, memnuniyetsiz çıkmadım. Kimsenin de
çıktığını görmedim açıkçası.
Zor bir müşteri misinizdir?
Onu Cemil’e sormak lazım ama ben
kendimi hiçbir zaman müşteri gibi görmedim açıkçası. Ben çok kararlıyımdır. Ne
istediğimi de çok iyi bildiğim için derdimi de iyi anlatırım. Tabii bunca yılın
ilişkisi de var arada beni çok iyi anlıyorlar.
İyi hissettiğiniz zaman mı yoksa kötü hissettiğiniz zaman mı kuaföre
gelmeyi tercih edersiniz?
Zaten ihtiyaç gereği hep kuafördeyim. Çok sarı kullandığım için saçımı dibinin çıkmasına izin vermiyorum. Ama kendimi iyi hissettiğimde de, iyi hissetmek istediğimde de buraya geldiğim çok oldu tabii ki.
Süreç zor… Herkes için! Diş hekimi de garsonu da otel işletmecisi de kuaför-berberler gibi benzer zorluklar ve kaygılar içinde. Şimdi dayanışma zamanı!
Her sektör kendi mensupları için çaba içerisinde. Kimisinde çabalar sosyal medya paylaşımlarında gördüğümüz kadarıyla şova dönüşmüş kimisi de gerçekten hedefe odaklı!
Kuaförlük sektörü de yaşadığımız Korona tehditinden çıkış yolu ararken sektör, bağlı oldukları örgütleri de markaları da sorguluyor! Özellikle Kuaför-Berber Esnaf Odaları hedefte!
Bu konuda özellikle Ticaret odalarındaki kuaförlük temsilcilerinin, Kuaför Derneği’nin, Berberler ve Kuaförler Federasyonu’nun çabaları olduğunu biliyorum ve Ticaret odaları ile Kuaförler Derneği’nin çalışmalarına bizzat şahidim. En ufak fayda dahi alkışa şayandır. Karar mercilerini harekete geçirme yolunda bireysel çaba olarak ortak paylaşımlarda bulunmak da dahil olmak üzere.
Öncelikle risk ortadan kaldırıldı!
Virüsün yayılma şekli nedeniyle sosyal mesafenin imkansız olduğu kuaför-berber işletmelerinin kapatılması kararıyla sağlık riski ortadan kaldırıldı. Bu konuda ne yazık ki net bir duruş sergileyemeyen meslek örgütleri olduğunu hepimiz biliyoruz ve buna birlikte şahit olduk.
Şimdi diğer sorunlar var!
Maaşlar, kiralar, SGK primleri, vergiler, kredi ve kart borçları… Hayatın normal akışı içerisinde olan her şey… Ancak en önemlisi günlük kazancıyla ev geçindirmek zorunda olan sektör emekçilerinin sorunları söz konusu. Şimdi hepsine bir göz atalım.
Sigortalı çalışanlar için kısa çalışma ödeneği: Bazı işletmeler başvurdu bazıları başvurmadı bile.
Bir meslektaşınız şöyle soruyor:
‘1,5 yıldır sigortalı olarak çalışıyorum ancak dükkan sahibi kısa çalışma ödeneğine başvurmak istemiyor.’
Buna benzer sıkıntı taşıyan pek çok yorum ve mesaj sosyal medya kanallarımızdan ve telefonla direkt olarak ulaşıyor.
Diğer taraftan sigortasız çalışanlar var. En zor durumda olanlar onlar. Tamamen ortada kalmışlar gibi. Tabii ki ‘o zaman sigortasız çalışmayacaktın’ diye geçiyor insanın içinden ama maalesef bunu söylemek adamın sırtına bir sopa daha atmaya benziyor.
Neden Kuaför-Berber Esnaf Odaları hedefte!
Bağlı oldukları esnafların ve çalışanlarının karşılaştığı bunca sorun devam ederken bir web sitesi dahi olmayan Berberler ve Kuaförler Federasyonu, tek mecrası olan sosyal medyada ‘başarı kime ait’ kavgasında ve siyasi rant elde etmeye çalışma ve hizmet etmeyi becerememe suçlamalarıyla karşı kaşıya. Ve federasyon başkanının cevabı maalesef “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol” söyleminden ileri gidemiyor. ‘Ödüllerini de dağıtmadıkları yarışma’ için yapmış oldukları medya/basın faaliyetlerinden nedense bu süreçte eser yok!
‘Dayanışma Zamanı’ ancak Kuaför-Berber Esnaf Odaları aktif değil!
Pek çoğunun sosyal medya hesabına baktığımda kendilerine gelen yazıların fotoğrafını çekip paylaştıklarına şahidiz…
Hem de öyle uzun uzun yazılar ki…. Zannedersin ki sektördeki herkes her gün bir kitap okuyup bitiriyor ve bu yazıları saniyesinde okuyacak!
Bir de küçük küçük, satır araları dar yazılar! Çünkü mesele paylaşmış olmak için paylaşmak. Kopyala yapıştır… Görev yerine getirildi!
Pek çoğunun iletişim kanalı yok ya da eksik!
Başta federasyon olmak üzere pek çok meslek odası web sitesinden dahi yoksun! Ne varsa instagram ya da facebook. Twitter tabii ki yok.
Hele İstanbul Kuaförler Odası’nın web sitesi içler acısı. Taa seçim zamanından kalma fotoğraflar ve yazılar. Şubat 2018 seçiminden kalan, odaya yaptığımız tebrik ziyaretinden yazılar. 2 yıllık eski yazılar. Oysa ki ne vaatler vardı seçim döneminde. Bir o kadar da sponsoru varken İKKMO’sının web sitesi sorunu, instagramda yaptıkları yayınlarda kullandıkları Türkçe dilbilgisi eksikliği ile maalesef aynı!
O kadar hukukçuya, mali müşavire, danışmana rağmen! Hem web sitesi için hem de Türkçe kullanımı için ‘sponsorluk gerekmeksizin’ tabii ki her zaman yardıma hazırız.
Bunlar arada kalmış bazı sorunlara parmak basmaktı!
Haydi Oda Başkanları ve Yönetim Kurulu Üyeleri!
Zaman dayanışma zamanı!
Biz bize yeteriz kampanyası için https://bizbizeyeteriz.gov.tr/ girdiğinizde görecekleriniz arasında TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) 10 milyon, ITO (İstanbul Ticaret odası) 5 milyon, ATO (Ankara Ticaret Odası) 2 milyon bağış rakamları bulunuyor.
Ticaret odalarında görev alan, ticaret odalarına üye olan her kuaför ve berber işletmesi bununla gurur duyabilir!
Bağış yapanlar arasında TESK, yani Berberler ve Kuaförler Federasyonu’nun bağlı olduğu üst kuruluş maalesef henüz yok!
Her zaman büyük bir teşkilat olduğuna vurgu yapan Berberler ve Kuaförler Federasyonu zaten yok!
Bu teşkilat bünyesinde 122 oda, 122 oda başkanı ve minimum 732 yönetim kurulu üyesi bulunuyor! Federasyon başkanı ile beraber 855 kişi. Denetim kurullarında görev alanlar hariç.
O listede 1 milyon TL ve üstü bağışlar yer alıyor. 855 kişi bunu üyeleri adına yapamaz mı?
Kişi başına aylık 97,50 TL’ye denk geliyor. Biliyorum yapmazlar, yapamazlar! Teşkilat diyordunuz beyler… Zor mu? Değil!
Gönül ister ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu Başkanı, İstanbul, İzmir Ankara, Antalya, Bursa oda başkanları örnek olsunlar ve 7 maaşlarını ya da oturum harçlarını kampanyaya bağışlasınlar!
Gönül ister ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu Başkanı, İstanbul, İzmir Ankara, Antalya, Bursa oda başkanları örnek olsunlar ve açıklama yaparak üyelerimiz mağdur olmayacak diyebilsinler!
Gönül ister ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu Başkanı, İstanbul, İzmir Ankara, Antalya, Bursa oda başkanları örnek olsunlar ve açıklama yaparak üyelerimizin, çalışanlarının arkasındayız desinler!
Gönül ister ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu Başkanı, İstanbul, İzmir Ankara, Antalya, Bursa oda başkanları örnek olsunlar sadece ağlayıp sızlanmaktansa zor durumdaki üyeleri için çözümler üretsinler!
Gönül ister ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu Başkanı, İstanbul, İzmir Ankara, Antalya, Bursa oda başkanları örnek olsunlar sağlık çalışanlarına desteklerini göstersinler! Korona sonrası için sağlık çalışanlarına ücretsiz özel hizmetler sunacaklarını belirtsinler, gönüllere birazcık dokunsunlar!
Gönül isterdi ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu bağlı odalarıyla birlikte, kuaför ve berberler üyelerinden aidatlarını almayacaklarını duyurabilseydi!
Gönül isterdi ki;
Berberler ve Kuaförler Federasyonu bağlı odalarıyla birlikte, kuaför ve berberler için Sosyal Güvenlik ve Yardım Sandığı kurma vizyonuna sahip olmuş olsaydı da zor durumda olan meslektaşlarına katkı sağlasaydı…
İranlı şair Hâfız-ı Şirâzî’nin dediği gibi:
‘Gönül çok şey ister ancak karşıdaki biçare…’
Bu işler ‘benim teşkilatım’ demekle ya da söz de ahilikten dem vurmakla olmuyor! Ahilik kültürünü, dayanışmasını şimdi gösterme zamanı.
Zaman dayanışma zamanı!
Bu yazı umarım ki bir nebze ses olur. Sektörde sorumluluk alanlara, sorumluluk almak için seçim zamanları ilgisini esirgemeyenlere bir kez daha düşünme fırsatı verir.
Ancak anlayana saz, anlamak istemeyene davul zurna misali!
Erkan Güzel Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni