Kuaför salonları için ayakta kalma rehberi…

Covid-19 dönemi ve sonrası kuaför salonları için ayakta kalma rehberi

Yıllardır hafta sonu, bayram, özel gün demeden çalışmaya alışkın olan kuaförler için Covid-19 nedeniyle salonların kapanması başlangıçta bir fırsat olarak sevindirici olmuşken kısa bir süre sonra ticari etkilerinin yansımasıyla neredeyse bir kabusa dönüştü.

Salonlar Covid-19 nedeniyle kapansın mı kapanmasın mı tartışmalarının ve beyanlarının ardından sağlık riskleri nedeniyle açılsın mı açılmasın mı tartışmaları gündemi oluşmuştu.

Birçok öngörüyü, fikir önderlerinin görüşlerini dinledik ve 11 Mayıs’ta salonlar belirli koşullar çerçevesinde hizmet vermeye tekrar başladı. Ancak pek çok sorunla karşı karşıya kalarak…

Sorunlar…

1-Kapalı kalınan süre boyunca yaşanan ticari kayıplar.

2-Randevu ve kısıtlama zorunluluğu nedeniyle belirli sayıda müşteriye hizmet vermenin getirdiği ticari kayıplar.

3-Gider kalemlerindeki maliyet artışları.

4-Müşterilerin sağlık riskleri nedeniyle salonlara gelme konusundaki isteksizlikleri.

5-Geleceğe yönelik belirsizlikler.

Çözüm Önerileri

Kapalı kalınan süre boyunca yaşanan ticari kayıplar:

-Öncelikle doğru bir finansal analiz yapın.

-Sabit maliyetlerini düşürmenin yollarına bakın. Kira gibi önemli kalemlerde yeni anlaşmalar yapmaya çalışın.

Randevu ve kısıtlama zorunluluğu nedeniyle belirli sayıda müşteriye hizmet vermenin getirdiği ticari kayıplar:

-Ekip sayısını ve gerekliliğini analiz edin.

-Salon kapasitesini, alınan randevu sayısını, hizmet vermek için gerekli kişi sayısını belirleyerek yarı zamanlı çalışma konusunu değerlendirin.

-Pek çok ülkede uygulanan koltuk kiralama opsiyonlarını değerlendirin.

Gider kalemlerindeki maliyet artışları.

-Özellikle hijyen önlemleri nedeniyle tek kullanımlık ürün kullanma zorunluluğu ve bu ürünlerdeki fiyat artışlarını göz önünde bulundurarak fiyatlarını analiz edin ve gerekirse kabul edilebilecek artışlar yapın.

-Ürün stoklarınızı kabul edilebilir seviyelerde tutmaya özen gösterin.

Müşterilerin sağlık riskleri nedeniyle salonlara gelme konusundaki isteksizlikleri.

-Müşterilerinizin bu kaygılarını anlayışla karşılayın ve aldığınız önlemleri tekrar gözden geçirin.

-Aldığınız önlemler yeterli mi? İkna edici mi?

-Sizin için yeterli görünen önelemleriniz müşterileriniz için yeterli mi?

-Müşterileriniz aldığınız önlemleri takdir edip başkalarına önerebiliyor mu?

-Sağlık bakanlığı yönergelerine uyuyor musunuz? Bu konuda bilgilendirme afişlerini salonunuzda kullanıyor musunuz? Sosyal medya hesaplarınızda aldığınız önlemleri paylaşıyor musunuz?

-Aldığınız önlemler ve bu konuya verdiğiniz önem konusunda açıklayıcı videolar çekip paylaştınız mı?

-Instagram hesabımızda konuk olarak ağırladığımız Sayın Fatoş Karahasan’ın altını çizdiği ‘klinik’ vurgusunu dikkate aldınız mı? Tekrar izlemek için tıklayın.

-Sektörün önemli markalarının hazırladıkları bilgilendirmeleri takip ediyor musunuz?

Geleceğe yönelik belirsizlikler.

-İkinci dalga olarak tanımlanan riskler için plan yaptınız mı?

-Tekrar kapatılma veya kısıtlama söz konusu olduğu taktirde önleminiz ne olacak?

-Medyada kuaför salonlarına yönelik çıkan olumsuz haberlere ilişkin bağlı olduğunuz meslek örgütlerinin pozitif uygulamalar konusunda iletişim çalışmaları yapmaları gerekliliği konusunda uyarılarda bulundunuz mu?

Sağlık bakanlığı yönergeleri için tıklayın.

Sağlık Bakanlığı afişleri için tıklayın.