Pandemi, Kuaförlük & Sektör Temsilcileri 5 – Hüseyin Alkan

“Pandemi, Kuaförlük & Sektör Temsilcileri” başlıklı haber dosyamızın beşinci konuğu KD (Kuaförler Derneği) Samsun Temsilcisi Hüseyin Alkan.

Hairist: 2020, pandemi, salonların kapatılmasının etkileri, büyüme-küçülme ve genel olarak bu döneme ilişkin düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz?

Hüseyin Alkan: Tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin en başında en çok çok daralmanın gerçekleşeceği sektörlerin başında gösterilen kuaför ve güzellik sektörü, öngörülerin aksine yasaklardan sonra eskiye göre daraldı. Kök salmış markalar süreçten daha az etkilendi. Pandemi, başta hizmet sektörü olmak üzere birçok sektör için oldukça zorlayıcı oldu.Elbette kötü günlerin kazananı olamaz, fakat birçok sektör kendini deneyimleyerek ölçtü, hedef büyüttü ve hacmini görmüş oldu. Kendi camiamız adına daralmaların olduğunu gözlemlemek çok acı ama ayakta kalabilmek  adına markanızın bulunduğunuz lokasyonda önemli bir aktör olması önemliydi. 

kuaför
Fotoğraf: Instagram @tuncay_haircity (Samsun)


Hairist: Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentileriniz nedir? Temsil ettiğiniz kurum (dernek/ticaret odası/meslek odası) nezdinde ne tür faaliyetler yapıldı?

Hüseyin Alkan: 2020’de hedeflerimizi büyütürken pandemi ile birlikte hayal edilemeyecek ilkleri yaşadık ve rotayı değiştirdik.

Bu yılın 2020 kadar zorlu geçeceği düşüncesiyle, işin hizmet faklılığından sunumuna, salon içi fiziki değişikliklerden kullanılan ürün tedariğine kadar uzanan ciddi bir hizmet algoritması var. Dolayısıyla pandemi süresince müşterilerimiz ve kendi sağlığımız için yenilenen salon içi havalandırma sistemi, tek kullanımlık setler, işlem hızlarının optimize edilmesi, yeme içme alanlarının kontrol altına alınması, self-servis sistemi gibi pek çok yeni düzenlemeyle beraber müşterilerimizin sağlığını esas alarak hizmet verilmesi çok önemliydi, hala da önemini korumayı sürdürüyor. 

Hairist: Kuaför salonu sahiplerine ve çalışanlarına önerileriniz nedir?

Hüseyin Alkan: Bundan sonraki süreçte salonların salgın döneminde yönetilme şeklinin, gelecekte karşılaşılabilecek benzer krizlerde sektörde söz sahibi imkanı vereceğini düşünüyorum, çünkü “yeni normal” dediğimiz süreç asla eskisi gibi olmayacak.

Paniğe kapılıp, bir daha eskisi gibi hizmet verememe korkusu yaşayan meslektaşlarım oldu ama bu süreç bize en çok ne yapmamamız gerektiğini öğretti. 

Önerilenler

Benzer İçerikler