Master Saç Kesim Uzmanı Jules Tognini, eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor. Master Saç Kesim Uzmanı Jules Tognini, eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor. Master Saç Kesim Uzmanı, eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor. Master Saç Kesim Uzmanı, eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor.Master Saç Kesim Uzmanı , eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor.Master Saç Kesim Uzmanı eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor. Master Saç Kesim Uzmanı, eğitim vermediği zamanlarda salonunda saç kesiyor ve ortaya böyle yenilikçi işler çıkıyor.Uzman bir kesimci olmasına rağmen, tutkusu ve yaratıcılığı, bu çalışmada da kendini gösteren kısa, keskin saç kesimlerinde yatıyor.
Saç boyama, renk uzmanının kendi renk tasarımıyla saça imzasını atmasına olanak tanır. Kaliforniyalı kuaför ve salon sahibi Sadie Jean Gray, Ham Konturlama (Raw Contouring) adını verdiği bir renklendirme tekniği geliştirdi.
“Bu, yüksek ve düşük aydınlatmalarla kendini gösteren boyama yöntemi, bir yüzey tekniği kullanıyor. Ama sonuçta, mesele onu bölümlere ayırmak ve kişiye göre uyarlamakla ilgili” diyen Sadie,
bu tekniği ‘Ham Konturlama’’ olarak adlandırmasının nedenini ise şöyle anlatıyor. “Hamlık bir şeyin en gerçek, en özgün halini ifade ediyor. Kontur ise derinlik ve gölgeler yaratmaktır. Işık ve gölge her zaman birlikte gitmeli çünkü gölgeyi ışıksız elde edemezsiniz. Bu ikisini kullanarak, birinin doğal güzelliğini vurguluyorsunuz.”
Ham Konturlama Tekniği ve Farklı Kullanma Yolları
Ham Konturlama tekniğini renklendirmenize dahil etmenin farklı yolları var. Gray, “Teknik esasında çok esnek. Diplere doğru daha koyu ve tepede tümüyle koyu olmayan ombre etkisi yaratmış oluyorsunuz. Bu balyaj, saç derisine doğru parlaklık yaratmayı sağlıyor. Işığın arkasına konturu ekleyebilirsiniz (diplerde derinlik oluşturmak ve yine de daha parlak uçlara sahip olmak için). Bu derinliğin koyunun açık renkle buluştuğu tepe üçgenin üzerindeki noktada olduğundan emin olmalısınız. istersiniz. Vurgunun saç çizgisine değdiği yerin yaklaşık 1 cm arkasında kalın. Aksi takdirde çizgiler oluşturabilirsiniz” diyor.
“Kontur bir renk erimesi olabilir,” diyen Gray, şöyle devam ediyor: “Güneşin doğal olarak temas edeceği yüzün çevresinde parlaklık yaratabilirim ve ardından kontur derinliği yaratmış olurum. Bunu başarmak için çapraz olarak arkada yüzey boyası yapıyorum, sonra en küçük nokta önde ve üçgenin en geniş kısmı arkada olacak şekilde derin üçgenler oluşturuyorum. Düşük ışık, güneşin doğal olarak dokunmadığı saçın iç kısmında olacaktır.
Saç koyu ise, ancak hafif, kontrast parçalar isteniyorsa, folyo ile de yapılabilir.
“Seviye 5 veya daha koyu ise ve saçta parlaklık, boyut, derinlik ve az bakım gerektiren bir sonuç isteniyorsa, özellikle çok fazla sıcak ton istenmiyorsa, balyaj o süper dramatik ışık patlamasını yaratmayacaktır. O saç teli şaftının içinde daha fazla pigment varsa, folyolamayı seçiyorum.
Ham Konturlama Tekniği için İpuçları
Saç seviye 7 veya daha açıksa kil açıcıyı tercih ederim. Seviye 6 veya daha koyuysa, o kile biraz toz ekleyin, çünkü kil çok çabuk kurur ve toz şişer.
30g kil için, sarılığa biraz güç katmak amacıyla 10-15 gram toz ekleyebilirsiniz.
Sadece ufak bir dokunuş yaratmak istiyorsanız, oksidan oranını biraz düşürün. Her zaman streç film ile bekletin çünkü nemi içeride tutar.
Kil ne kadar uzun süre ıslak kalırsa, işlemeye o kadar uzun süre devam etmesi gerekir.
Ham Konturlama: Kişiye Göre Uyarlama
Ham Şekillendirme tekniğinin, her türlü saç dokusunda harika sonuçlar yarattığını belirten Gray, “En önemli şey, saçı bölümlere ayırdığınızda ve elinizde tuttuğunuzda, diplerde ne kadar saç olduğundan daha çok uçlarda ne kadar saç olduğuna odaklanmanız gerekir. Bazı kişilerde bu ayrımı dipten alabilirsiniz ama gittikçe incelir ve dipte çok ince olur. Parlaklık ve derinlik kaybolur ve birbirine karışır, çamurlu bir görünüm yaratır, bu yüzden aldığınız kesitin uçlarının iyi bir kalınlıkta olduğundan emin olmalısınız. Bu, kişiye göre uyarlama şeklinizdir. İnsanlar saçın ucuna bakmadan sadece mekanik davranıyorlar,” diyor.
Gray, bu tekniğin önemli bir avantajının da az bakım gerektirmesi olduğunu söylüyor.
Saç koleksiyonu hazırlamak, bir saç tasarımcısının yaşayabileceği en büyük heyecanlardan biridir. Koleksiyonunuz hem kartvizitiniz, hem yeteneğinizi ve vizyonunuzu sergilediğiniz bir vitrin hem de kariyeriniz için bir kilometre taşıdır. Peki, saç koleksiyonu nasıl hazırlanmalı, fotoğraf çekimleri nasıl yapılmalı? Nelere dikkat etmeli, nelerden kaçınmalı?
Saç Koleksiyonu Nasıl Hazırlanmalı? Nelere Dikkat Etmeli?
En Önemlisi Hazırlık
Şüphesiz herhangi bir koleksiyon çekiminin en önemli kısmı hazırlık aşamasıdır. Fotoğrafçınız, herkesin aynı vizyonu paylaşabilmesini sağlamak için sizinle ve ekibinizle prodüksiyon öncesinde mutlaka çeşitli toplantılar yapmalı.
O gün oluşturmak istediğiniz saç modellerini ve onları hangi sırayla çekeceğinizi planlamalısınız. Sete girmeden önce tüm hazırlık çalışmalarının tamamlanmış olması gerekiyor.
Çekim gününde herhangi bir sürpriz olmaması için saçtan kostüm ve fotoğraflara, yapılacak her şeyi adım adım bir beyaz tahtaya aktardığınızdan emin olun.
Ekibinizi dikkatli seçin
Fotoğraf çekimleri bir ekip işidir. Ekibiniz, çekimin niteliği ve neticesinde kilit rol oynar Unutmayın, bu sizin çekiminiz, sizin vizyonunuz. Sorumluluk sizde. Ama her şeyi kendi başınıza yapmanız mümkün değil. Sizinle aynı vizyona sahip fakat sizi yeni şeyler denemeye itecek bir ekiple çalışın.
Saç, makyaj sanatçısı, kostümlerden sorumlu stilist ve fotoğrafçı konusunda yardımcı olacak 1 veya 2 asistana ihtiyacınız olacak.
Ayrıca ekibe mutlaka bir tırnak sanatçısı da dahil edilmeli.
Doğru fotoğrafçıyı seçin
Saç fotoğrafçılığı tamamen saçın şekli, dokusu ve silueti ile ilgilidir. Nasıl görme yetinizde bir problem olduğunda dahiliyeciye değil de bir göz doktoruna görünüyorsanız, çekimlerde de saç konusunda uzmanlaşmış bir fotoğrafçıyla çalışmanız ortaya çıkan işin kalitesini önemli oranda etkileyecektir
Doğru Modelleri Bulmak
Koleksiyonunuza uygun modelleri belirlemek, yaratıcı sürecin önemli bir parçasıdır. Model görüşmeniz sırasında, koleksiyonunuzu çekecek olan fotoğrafçının dijital çekim yapmak üzere görüşmede hazır bulunmasında fayda var.
Modelin tüm saç kesim ve renklendirme işlemlerinden, gerekli tüm zamanlamalardan net bir şekilde haberdar olması çok önemlidir.
Modellerinizin kendilerine özgü bir güzellikleri olduğundan emin olun. Modanın dayatmalarıyla değil, modelin kendi güzelliğini ortaya çıkarmak üzere hareket edin.
Koleksiyonunuzla Bir Hikaye Anlatın
Yıllar boyu düzenlenen tüm saç yarışmalarının finalistlere bakarsanız, hepsinin bir hikaye anlattığını veya koleksiyondaki her imajın birbirine bağlanan bütünsel bir konsepte sahip olduğunu görebilirsiniz. Bu önemli.
Koleksiyondaki tüm görsellerde ortak bir unsur olmalıdır. Bu giysi stili, makyaj, renk veya aksesuarlar olabilir. Sonuçta bu bir koleksiyon, bu yüzden tek bir hikaye anlatmak için görsellerin bir bütünlüğünün olması şart.
Kişiliğinizden ve özünüzden uzak çılgın fikirlere kapılmayın. İyi olduğunuz şeye bağlı kalın. Trend odaklı görüntüler üretin.
Saç Kusursuz Olmalı
Saçın kusursuz ve muhteşem olması gerektiğini söylemeye gerek yok. Saçın gerçekten patlaması gerekiyor. Orijinal, yaratıcı ve teknik olarak mükemmel bir şey yaratmak zorundasınız.
Her şeyin kamerada daha küçük göründüğünü unutmayın, bu yüzden yaptığınız saç kabarık ve büyük proposyonlara sahip bir saç ise kamera için %25 daha büyük yapın.
Gün içinde çalışmanızda en ufak bir kusur fark ederseniz, saçı yıkayın ve yeniden başlayın. Fotoğraf çekimi büyük bir yatırımdır, ikinci sınıf işler için harcayacak ne bütçeniz ne de zamanınız var.
Bunun bir saç çekimi olduğunu ve yarattığınız saç modelini ön planda tutmanız gerektiğini unutmayın, bu yüzden diğer her şeyi basit ve abartısız tutmaya özen gösterin.
Potansiyel Ödüllere ve Övgülere Odaklanmayın
Ödüller ya da övgüler için değil, kendiniz için çekim yapın.
Amacınız yeteneklerinizi, tutkunuzu ve vizyonunuzu ortaya koyan bir koleksiyon yaratmak olmalı. Ödül ya da övgü toplayan bir koleksiyon yaratma fikriyle yola çıktığınızda, bu düşünceler gereksiz stres ve baskı yaratır ve odağınızı kaybedersiniz.
Eğlenmeye Bakın
Fotoğrafik bir saç koleksiyonu oluşturmanın en iyi yanı, ekip halinde ortak bir hedef için çalışırken size eğlenebilmek için de büyük bir fırsat sunmasıdır. Baştan sona tüm sürecin tadını çıkarmaya bakın.
Kuaför salonları pandemiyle birlikte müşterilerin azalmasının bir sonucu olarak Instagram, Facebook ve Google gibi platformlarda pazarlama çalışmalarına hız verdi. Pazarlama basit gibi görünse de yanlış uygulandığında size umduğunuz geri dönüşü sağlamayacaktır. Potansiyel müşterileri salona nasıl çekebilirsiniz? Pazarlamada kilit nokta mesajınızdır. Müşterilerinizin arzularına dokunmanız şart! İşte kuaför salonları içi bazı pazarlama tüyoları:
Farklı Platformlar İçin Farklı Başlıklar Kullanın
Reklamınızdaki görsel öne çıkmalı ve dikkat çekmelidir. Başlık bunun yalnızca bir parçasıdır. Marka mesajınıza, görüntü veya video içeriğinize uyduğu sürece dikkat çekmek için heyecan verici emojiler ve metinler de ekleyebilirsiniz.
Örneğin bir Facebook ya da Instagram reklamı yayınlarken, insanların sayfayı bir-iki saniyelik odaklanmayla sürekli olarak kaydırdığını ve bu süreçte onların dikkatini çekmeniz gerektiğini unutmayın.
Reklamınız, insanların gördükleriyle ilgili olmalı. Görselle tamamen alakasız bir reklam metni ya da metinle tamamen ilgisiz bir görsel yayınlarsanız, insanlar bunun gerçek olmadığını düşünür ve sayfayı daha hızlı kaydırır.
Ancak Google’da, başlığınız konusunda farklı bir yaklaşım benimseyerek daha çok insanların şikayetçi olduğu noktalara odaklanabilirsiniz. Google’da arama yapmamızın nedeni genelde bir soruna çözüm aramamızdır. Bundan faydalanabilirseniz, doğru nedenlerle dikkat çekmeniz kolaylaşır. Kuaför salonları özelinde örnek vermek gerekirse, boya ve renklendirme konusunda iddialı iseniz donuk, cansız görünen, rengi çabuk solan saçlara çare sunan, kesimde iddialı iseniz kabaran, şekil vermekte güçlük çekilen veya hacimsiz saçlara çare olan çözümler önermelisiniz. Pazarlama metninizin odak noktasında da bunlar olmalı.
Harekete Geçirmeyi (Call To Action) Unutmayın
Pazarlamada yapılan temel hatalardan biri, harekete geçirici bir mesaja sahip olamamaktır. Bir sorun için çözüm sunuyorsanız yada birine aradığı şeyi verebileceğinizi söylüyorsanız, buna erişmelerinin bir yolunu sağlamanız gerekiyor. Bu bir online randevu alma seçeneği ya da salonunuzun telefon numarası olabilir. İnsanların sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırmalısınız.
Pazarlama çalışmalarınızda şu dört ana etkene odaklanın:
Dikkat: Dikkatlerini çekmelisiniz.
İlgi: Onlara ilgilerini çeken ve reklamınızı okumaya devam etmelerini sağlayan daha fazla bilgi sağlamalısınız.
Arzu: Daha fazla bilgi almaya ve servislerinizden yararlanma arzusu yaratma.
Eylem: Bu ilgi ve arzu, onları harekete geçirmelidir.
Pazarlama Metniniz İçin İpuçları:
Pazarlama ile ilgili unutulmaması gereken en önemli şey, her adımın müşterilerinizin bir sonraki adımı atmasını sağlayacak şekilde tasarlandığıdır. Akılda tutulması gereken bazı önemli şeyler var:
Mesajınızı Kimin İçin Yazıyorsunuz?
Pazarlama mesajlarınızı yazarken biraz önce değindiğimiz dört etkeni kullanın. İnsanları çeken şey başlığınızdır. Bunu doğru yapmak için zaman ayırın. Örnek: “Sizi Uğraştırmayacak Kusursuz Saç Kesimleri”, “Uzun Süre Kalıcılığını Koruyan Mükemmel Işıltılar” vs…
“Benim İçin Ne Var?” Kuralı
“Benim için ne var?” sorusunu, herhangi bir pazarlama mesajı yazarken akılda tutmanız gerçekten önemlidir. Çünkü müşterileriniz yalnızca kendileri için ne olduğuyla ilgileniyor. Reklam metninde kendinizden çok, müşterileriniz ve onlar için neler yapabileceğinizden söz etmelisiniz.
Müşterileriniz onlar için neler yapabileceğinizi bilmek isterler. Yazdığınız pazarlama metnini mutlaka yüksek sesle okuyun. ‘Siz’, ‘sizin’ vs. yerine kaç kez ‘ben’ ya da ‘biz’ dediğinize dikkat edin.
Darren Ambrose’nin 15 Minutes (15 Dakika) adını taşıyan saç koleksiyonu deneysel saç renkleri ile dikkat çekiyor. Eski moda bir Polaroid baskısının fotoğrafik kalitesinden yola çıkan her görünüm, sokak stili temel alınarak modelin kişiliğini ortaya koyup imajını dönüştürmek, ancak karakterinin özünü korumak için özenle hazırlandı. Ambrose, saçları endüstriyel pigmentler ve el yapımı boyaların bir karışımıyla boyadı ve her ikisini de yeraltı (underground) sokak stiline selam gönderen bir serbest stil yöntemiyle birleştirdi.
Sonuç: modanın sınırlarını zorlayan eğlenceli renk patlamaları ve çarpıcı silüetler…
Saç: Darren Ambrose Makyaj: John Christopher Fotoğraf: Jenny Eller
Yeni TONI&GUY kampanyası CONNECTED, kim olduğumuz ile kendimizi ifade etmenin bir yolu olarak saçımızı nasıl kullandığımız arasındaki bağlantıyı kutluyor. Kısıtlamaların hakim olduğu bir dönemde sağlık ve kişisel bakım önemli hale geldi! Saçlarımız kimliğimizin şekillenmesinde, özgüvenin oluşmasında ve kendi tarzımızı geliştirmemizde büyük rol oynuyor.”
Trend 1: Utilitarian
Utilitarian trendi üç temel motife odaklanıyor: pratiklik (markanın yaratıcı teknikleriyle eşleştirilen saçları), kişiye uygunluk (müşterilerin bireysel ihtiyaçları için mükemmel saçı yaratma) ve çeşitlilik (müşterilerin bireyselliğini öne çıkarma)… Yeni koleksiyon, bireylerin kendi renklerini ve kişiliklerini tamamlayan görünümleri geliştiriyor.
ROXANDA
Lamine Jakaranda ahşabının kestane rengi ve bordo tonları, bu şehvetli renk hikayesinin katalizörü oldu. Bu omuz boyundaki bob saç modelinde uyumlu açık ve koyu tonlar oluşturmak için bir balyaj tekniği kullanıldı ve çok yönlü kesim yüzü ortaya çıkaran katlarla tamamlandı.
NIAMH Derin gölgeler, ışığın yansıtıcı unsurlarını yoğunlaştırmak ve orta boyda Toni&Guy katlarını geliştirmek için diplerde ve kilit bölgelerde boyandı.
Trend 2: Keep It Real
Kendini ifade etmeyi temsil eden bu trend; genç neslin kimliklerini şekillendirmek ve ifade etmek için saçı kullanma biçimlerini kucaklıyor.
Trend 3: Reverie
Kişisel bakım ve yaratıcılık bu sezon Toni&Guy gövünümlerinin mantrasıydı. Sonuç, Toni&Guy Uluslararası Sanat Ekibi tarafından yaratılan Reverie oldu. Toni&Guy Global Kreatif Direktörü Sacha Mascolo-Tarbuck, “Bu görünümler aracılığıyla amacımız, benzer düşünen ruhlardan oluşan bir ağa kapılar açmak,” diyor.
Tamamen bir eğitim aracı olarak üretilen Reverie, avangarda yapılan düşsel bir yolculuk ve markanın yaratıcı ifadesinin gerçek bir örneği.
Toni&Guy’dan cesur ve bağımsız kadın portreleri için tıklayın.
Saç tasarımlarında daima çeşitlilik gösteren İngiliz kuaför Errol Douglas, en son saç koleksiyonu New Britannia ile bunu bir kez daha kanıtlıyor. “Yeni İngiltere” adını verdiği koleksiyonunda farklı kültürlerin bir arada yaşadığı İngiltere’nin kozmopolit ruhuna gönderme yaparak, bu ruhu saçlara taşıyor.
Koleksiyonu hakkında “Saç görünümleri aynı anda hem eğlenceli hem de güçlü. Bu koleksiyon karışmış kültürlerin ve dolayısıyla saçların çok yönlülüğüne ve güzelliğine bir övgü,” diyor.
Geçtiğimiz yıldan bu yana pandemi birçok tenis turnuvasını askıya alırken, tenis bu defa modaya hakim oldu. Moda sektörünün büyük oyuncuları dikkatlerini bu spora çevirdi. V yakalı kazaklar, gömlek elbiseler, lale etekler ve kanvas spor ayakkabılar gibi sportif, şık ve rahat kıyafetler, şimdi popüler markaların koleksiyonlarını süslüyor.
Maria Sharapova, Venus ve Serena Williams ve son olarak Naomi Osaka… Kortlardaki farklı giyimleriyle moda sektörünün dikkatini çeken ve yeni moda koleksiyonlarına esin veren ünlü tenisçi kadınlar, şimdi stillerini milyonlarla paylaşıyor.
Genç tenisçilerin ilham verdiği bu trend, dünyanın en popüler moda markaları tarafından farklı tasarımlarla sokağa iniyor.
20. yüzyılın başında, tenis Amerika’da tam teşekküllü bir spor haline geldiğinde, beyaz giymek zenginliği temsil ediyordu. Zenginler, tenis oynarken beyaz giyerdi; orta sınıf zenginleri taklit etmeyi sevdiğinden, tenis 20. yüzyılda demokratikleştikçe, orta sınıf da bu sporu yaparken beyaz giydi. Bunun sonucunda “tenis beyazı” diye bir kavram doğdu; bugün birçok kulüp ve turnuvada kıyafet kuralı olmaya devam ediyor.
Birkaç yıl önce Serena Williams, karmaşık bir hamilelikten sonra kan pıhtılaşmasını önlemek için kısmen giydiği kedi kıyafeti nedeniyle Fransa Açık’ta eleştirildi. Ardından Sosyal medya kadın bedeninini denetlenmesine karşı ayağa kalktı. Serena ertesi yıl turnuvaya her zamankinden daha güçlü bir şekilde çıktı: Üzerinde “Anne”, “Tanrıça”, “Kraliçe” ve “Şampiyon” sözcüklerinin yazılı olduğu Off-White marka kıyafeti vardı.
Şimdi, tenisin vazgeçilmezi olan pileli etekler, yakalı gömlekler, tenis ayakkabıları ve hacimli V yakalı kazaklar büyük moda tasarımcılarından perakendenin popüler markalarına, moda kreasyonlarında sıkça karşımıza çıkıyor.
Aveda’nın işlem görmüş sarı saçlar için yeni renk canlandırma serisi!
Vegan Blonde Revival serisinin üç etkiye sahip sistemi, ilk kullanımda bile saçın rengini canlandırıyor, saça yumuşaklığını ve pürüzsüzlüğünü geri kazandırıyor!
Doğal ve vegan içeriklere sahip yüksek performanslı saç bakım markası Aveda, ilk kullanımda bile sarı saçları canlandırmak için formüle edilen 96% doğal türevli1, vegan ve silikon içermeyen YENİ Blonde Revival koleksiyonunu tanıttı. Aveda, profesyonel saç boyası uzmanları ile bir araya gelerek, sarı saça sahip müşterilerin kuaförden yeni çıkmış gibi canlı saçlara ve tonlara daha uzun süre sahip olmaları, evde de saçlarının rengini canlandıracak bir bakım yapabilmeleri için üç etkiye sahip bir saç bakım sistemi geliştirdi.
YENİ Blonde Revival sistemi, ilk kullanımda bile daha parlak, canlı ve aydınlık sarı tonlar için saçta istenmeyen turuncu ve sarı yansımaları nötralize eder. YENİ Blonde Revival serisi mor şampuan ve saç kreminden oluşan bir evde bakım ritüelidir. 3 etkiye sahip renk canlandırma sistemi nasıl çalışır?
Yeni boyanmış gibi görünen canlı sarı tonlar sağlar: Zengin mor pigmentler, saçtaki istenmeyen turuncu ve sarı yansımaları nötrlemeye yardımcı olarak daha parlak ve aydınlık sarı saçlar sağlar.
Saçı yumuşatır: Acai ve çarkıfelek meyvesi gibi besleyici hafif yağların karışımı, aşırı işlem görmüş sarı saçları nemlendirir ve her saç teline inanılmaz bir yumuşaklık kazandırır.
Saça pürüzsüzlüğünü geri kazandırır: Mükemmel sarı tonu elde etmek için tekrarlanan cila ve saç rengi açma işlemi, saçınızın yapısını da etkileyebilir. Bu besleyici sistem, her bir saç teline anında nüfuz ederek pürüzsüz ve canlı görünmesini de sağlar.
Aveda’nın YENİ Blonde Revival koleksiyonu saç rengini canlandırır, saçı yumuşak ve pürüzsüz bir hale dönüştürür, istediğiniz mükemmel sarı saçlara uzun süre sahip olmanızı sağlar.
Blonde Revival Koleksiyonunu yakından tanıyalım:
Blonde Revival Mor Şampuan: Saçın rengini canlandırırken, saça zarar vermeden temizler. Sülfat temizleyici içermeyen formüle sahiptir. Zengin mor pigmentler turuncu ve istenmeyen sarı tonları nötrleyerek yeni boyanmış gibi görünen canlı ve parlak sarı tonlar sağlar. İstediğiniz nötrleme miktarına göre saçınızda 3 dakikaya kadar bekletebilirsiniz.
Blonde Revival Mor Saç Kremi: Silikon içermeyen formülü ile saça anında bakım yapar, yumuşatır, pürüzsüzleştirir ve saçtaki karışıklığı açar. Acai ve çarkıfelek meyvesi gibi besleyici hafif yağların karışımını içerir, işlem görmüş saçları nemlendirir, bakım yapar ve her bir saç telini anında yeniden canlandırır. Saçta ipeksi, yumuşak ve pürüzsüz bir his bırakır.
Çevresel Standartlar
Yüzde 96 doğal türevli[1] olan vegan Blonde Revival sistemi, silikon ve sülfat temizleyici içermiyor ve diğer tüm Aveda ürünleri gibi hayvan dostu. Ürünler, elektrik ve doğal gaz kullanımımızı dengeleyen yenilenebilir enerji kredileri ve karbon dengelemeleri yoluyla %100 rüzgar ve güneş enerjisi ile üretildi[2]
BlondeRevival osmanthus, sertifikalı organik portakal[3] ve sedir ağacı içeren tatlı, meyveli bir çiçek aroması ile oluşturulmuştur. Her kullanımda aromatik bir canlandırma sağlar.
Blonde Revival ambalajı çevreye özen gösterilerek tasarlandı. Tüpler minimum %65 tüketici sonrası geri dönüştürülmüş polipropilen ile üretiliyor.
YENİ Blonde Revival koleksiyonu Mayıs 2021 tarihi itibari ile satışta!
[1] Bitkilerden, petrol dışı minerallerden veya sudan. ISO standartlarına göre değerlendirildi. Daha fazla bilgi için aveda.com.tr adresini ziyaret edin.
[2] Rüzgar enerjisi, Aveda’nın elektrik enerjisi satın aldığı elektrik şebekesine giriyor ve doğal gaz enerjisi kullanımı rüzgar enerjisi kredileri ile dengeleniyor. Daha fazla bilgi için aveda.com adresini ziyaret edin.
[3] Ecocert tarafından organik olarak sertifikalandırıldı.
Düğün sezonu açıdı. Bu dönemde gelin saçı ve makyajı internette en çok arama yapılan başlıklar arasında yer alıyor. Türkiye’de en çok gelin saçı tarayan kuaförlerden biri olan Bülent Duruk Kuaför’den (Eskişehir) saç tasarımcısı Bülent Duruk ve makyöz Asu Baran, kuaförümden.com ile gelin saçı, gelin makyajı ve bu süreçte önem taşıyan saç ve cilt bakımı konusunda merak edilenlere yanıt verdi.
Pandemide tek kullanımlık makyaj malzemeleri mi kullanıyorsunuz? Gelin makyajında neler değişti?
Asu Baran: Zaten önceden de şahsi olarak en çok özen gösterdiğim şey hijyendi. Servis aralarında fırçaların kesinlikle temizlenmesi, far ve allıkların üzerlerinin alkollü bir mendille alınması çok önemli. Bunları zaten yapıyorduk. Pandemiye özel olarak gelinlerden kullanmak istedikleri ruju rica ediyorum, gerekirse ben kullanılmamış yeni bir ruj hediye ediyorum.
Bülent Duruk
Bu yıl gelin saçlarında neler öne çıkıyor?
Bülent Duruk: Geçen yıldan bu yana gelinlerde açık, salık saçlar ön planda. Elbette topuz gelinlerin vazgeçilmezi, ama eskiden olduğu gibi abartılı değil, ensede toplanmış ya da örgülü, naturel topuzlar yapıyoruz. Açık saçlarda da iri, wag dalgalar var. Bu yıl daha iddialı aksesuarlar öne çıkıyor. Taçlar daha iri, gösterişli ve iddialı. Çok ağır, beyaz küpeler moda.
Gelinlere saçları için neler öneriyorsunuz?
Mutlaka gelinlerle bir ön görüşme yapıyoruz ve saçları için tavsiyeler veriyoruz. Birbiri ardına hem kına gecesi hem düğün olunca saçlar ısıya çok fazla maruz kalıyor. Bu yüzden o süreçte saç bakımı çok önem taşıyor. Ayrıca, özellikle örgülü ve açık, dalgalı saçlarda ışıltıları ve gölgeleri tavsiye ediyoruz, özellikle örgülü saçlar ve topuzlarda o ışıltılar çok ön plana çıkıyor. Genellikle saçın doğal rengini bozmadan ışıltılar öneriyorum, romantik ya da örgülü saçlarda o ışıltılar çok hoş görünüyor.
Bülent Duruk
Düğün öncesi cilt bakımı ne kadar önemli?
Asu Baran: Gelin makyajı dendiği zaman en önemli şey ten, yani cildimiz. O yüzden öncesinde düzenli cilt bakımı makyajdan bile önemli. Gelinlere önerdiğimiz cilt bakımı, paket halinde sunduğumuz için normal fiyatlarımızdan bile
uyguna geliyor. Makyaja iyi bir baz oluşturmak için cildin tamamen temiz ve nemlenmiş görünmesi, makyajın kalitesini çok artırıyor. Makyajın ışıl ışıl, parlak görünmesi sadece ürünlerle değil cilt bakımıyla da desteklenmeli. Her şeyi sadece ürünlerden beklememek geretiyor.
Düğün öncesinde saç bakım rutini nasıl olmalı?
Bülent Duruk: Salonumuzda iki, üç çeşit bakım mevcut. Onlarla hızlı bir nem bakımı yapıyoruz. Eğer saçlarda çok fazla yıpranma ve kimyasal işlem varsa saçı yapılandırmak için keratin bakımı tavsiye ediyoruz. Özellikle evde kullanabilecekleri bakımları, şampuandan sonra saçı ısıdan, güneşten ve tozdan koruyan bakım sütlerini ve bakım yağlarını öneriyoruz. Ciltte makyaj için nasıl iyi bir baza ihtiyaç duyuyorsak, aynı şey saç için de geçerli. Çok yapranmış ya da kurumuş saçlarda istediğiniz dalgayı ya da topuzu sağlayamıyorsunuz. O yüzden nemlendirme ve bakım şart. Hacime ihtiyacı varsa hacim bakımlarıyla destekliyoruz.
Bu yaz gelin makyajları nasıl olacak. Neler öneriyorsunuz?
Asu Baran: Gelinlerde ışıltılı tenler, mat renkler yine göz önünde. Sıcak, çok gölgelenmeyen, hafif ve doğal kirpikler yine ön planda. Açıkçası ben de bu eğilimden pek vazgeçmiyorum. Ekstra yoğun gölgelendirmeler de var tabii, özellikle renkli gözlerde. Bu yıl gözlerde, özellikle far renklerinde ışıltıyı çok görüyoruz. Göz pınarlarında damlacıklar şeklinde parlak dokulu farlar ön planda. Her yıl bazı renkler moda oluyor ama her yıl trend olan hafif, doğal pastel renkler yine revaçta. Çok kontrast renkler moda oluyor ama bence hiçbir zaman gelinlere uymuyor.
Asu Baran, Bülent Duruk Kuaför
Makyajda hangi markaları kullanıyor ve öneriyorsunuz?
Asu Baran: Genellikle dokusuna ve yapısına alışık olduğumuz, en sevdiğimiz ürünler Mac, Nars ve Kroyan markalarına ait. Bu üç marka arasında ürünleri kişiye özel ve ihtiyaca uygun olarak tercih ediyoruz.
Keratin Bakımı röfle öncesinde mi, sonrasında mı yapılmalı? Ne öneriyorsunuz?
Bülent Duruk: Biz keratin bakımını genellikle saça göre değerlendiriyoruz. Eğer saç çok yıpranmışsa röfleden bir hafta önce, eğer fazla yıpranma yok ise röfleden sonra yapmayı tavsiye ediyoruz. Üç-dört ayda bir yenilenmesi yeterli oluyor, çok sık yapılan bir işlem değil.
Keratin sonrası kullanılması gereken devam ürünleri var mı?
Bülent Duruk: Tabii, keratin özellikle deniz suyuna, tuzlu suya karşı çok hassas. Keratini saçtan çok hızla bir şekilde arındırabiliyor. O yüzden keratin bakımı sonrası sülfatsız, tuzsuz şampuan ve bakım ürünlerini tavsiye ediyoruz. O zaman bakımlı saçın ömrü daha çok uzuyor.
Mor şampuan zararlı mı?
Bülent Duruk: O konuda yanlış bir algı var. Mor şampuanın her saçta ya da her ombre yapılan saçta kullanılmaması gerekiyor. Bazı saçların rengini çok fazla açmak zorunda kalıyoruz, o durumlarda haftada bir kullanılmasını öneriyoruz. Sarı kullanılan ombrelerde, açık röflelerde kullanılabilir ama diğer saç renklerinde önermiyoruz. Bazen soğuk sarılar ya da küllü, gri tonlar isteniyor, o durumda saçtaki oksitlenmeyi önlemek için haftada bir kullanımını tavsiye ediyoruz.
Saçlar nasıl daha hızlı uzar?
Çok büyük bir sağlık sorunu yoksa her ay saç zaten yaklaşık 1 cm uzuyor. Çok fazla ısı ve kimyasal işlem dolayısıyla saç uçlardan kırılıyor. Bu kırıkları gidermek için de duştan sonra nemli saçın uçlarına uygulayabilecekleri bakım ürünlerini tavsiye ediyoruz.
Her saça her rengi uygulamak doğru mu?
Sarışınlık dünyada da Türkiye’de de çok revaçta. Ancak bazı saçlar tam açılamayabiliyor. Bazen 8-10 ton oçmak gerekebiliyor. Biz genelde cildin ve saçın yapısına göre uygun tonlar ve renkler tavsiye ediyoruz. Her saçın kendine özgü bir yapısı var, rengi de buna göre öneriyoruz. Çok koyu renkleri fazla açmıyoruz, zaten ten de koyu ise çok açık bir ton olmuyor. Bunu da müşterimize anlatıyoruz.
Saçımızı kurutmadan önce ne kullanmalıyız?
Saçı kuruturken kullanabileceğimiz ısı koruyucu özel bakım sütleri ve yağları var. Kuaforumden.com’da da bütçelerine göre çok fazla çeşit var. Duş sonrası kullanılan bu ürünler yeri geldiğinde saçın uzaması konusunda şampuandan bile daha önemli oluyor. Çünkü kimyasal işlemler ve ısı saçın direkt nemini ve tuzunu alıyor. Islakken saç pulcukları açıkken kullandığımız ürünler de saçı daha iyi sararak koruyor. Maske de çok önemli, çünkü saçı en etkili saran ürün maskeler. Bunlar bütünsel bir şekilde kullanıldığında çok etkili.
Kıvırcık saçlar için hangi şampuanı öneriyorsunuz?
Benim favorim Aveda’nın Be Curly şampuanı. Ailecek dalgalı saçlıyız, biz de evde onu kullanıyoruz. Kıvıncık saçlar düz ve ince telli saçlara göre çok daha kuru oluyor, o yüzden onları sürekli nemli tutmak lazım. Aveda Be Curly şampuan, misafirlerimize çok rahatlıkla tavsiye ettiğimiz ve kullanıldığında da etkisini fark ettiğimiz bir ürün.
Keratin Bakımı
Keratin baımı, daha çok kimyasal işlem görmüş, ısıdan ve fönden zarar görmüş saçlara önerdiğimiz bir bakım. Saçınızın neme ihtiyacı yoksa, yapısını kaybetmemişse keratin bakımına gerek görmüyoruz.
Ortalama gelin makyajı kaç saat sürüyor?
Asu Baran: Biz genellikle ortalama bir saat ayırıyoruz. Tabii bu süreye kişinin salona gelip dinlenmesi vs. dahil değil.
Düğünden sonra saç bakımını öneriyor musunuz?
Bülent Duruk: Düğünden sonra gelinler genelde saçlarını kestiriyorlar. O dönemde yoğun bir koşuşturma içerisine girdiği için zamanı olmuyor ya da düğünde rahat topuz olsun diye uzun kullanıyor, düğünün ertesinde hemen saçı kestiriyorlar.
Gelin saç ve makyajı düğünden kaç saat önce yapılmalı? Dağılır mı?
Bülent Duruk: Topuzda çok bozulma riski yok, açık saçlar bazen sıcaktan ve koşuşturmacadan düşebiliyor. Biz genelde nikaha en yakın zamanda yapmaya çalışıyoruz. Saç ince telli ise çabuk bozulma riskine karşı nikahtan önce son bir rötuş için salona uğramasını tavsiye edebiliyoruz ama toplu saçlarda pek bozulma olmuyor.
Asu Baran: Makyajda genelde bozulma olmuyor ama bazen salona gidene kadar evden çıkma merasimi var. Çok daha öncesinde bu merasimlerin halledilip salona onlardan sonra gelinmesini tavsiye ediyoruz. Eskişehir, İstanbul gibi değil, çok yakın mesafeler. O yüzden gelinlere fotoğraf çekiminden sonra tekrar salona uğrayıp saç ya da makyajlarına rötuş yaptırabileceklerini söylüyoruz. Bu da onları psikolojik olarak rahatlatıyor. I gün mutlu ayrılması için elimizden geleni yapıyoruz.
Brezilya fönü de merak edilen konulardan biri. Ne söylemek istersiniz?
Bülent Duruk: Brezilya fönü ilk çıktığı zamanlarda içerisindeki formeldehit yüzünden çok fazla koku yapıyordu ve bir süre sonra Sağlık Bakanlığı’nca yasaklandı. Biz de o sürede pek uygulamadık ama şu an yeni teknolojiye sahip yeni ürünler çok daha etkili ve sağlıklı. Keratin bakımından daha etkili bir keratin ile yapılıyor. Saçlar çok asi kıvırcık değilse, özellikle yarısı düz, yarısı dalgalı saçlarda ya da kimyasaldan dalgaları bozulmuş saçlarda çok etkili oluyor, yıkayıp çıkıyorlar. Devamında da bakım ürünleriyle desteklenmesi gerekiyor. Püf noktası saçı çok fazla kurutmak. Sonrasında saçlar yumuşacak, fönlenmiş gibi bir görünüme kavuşuyor.