Ana Sayfa Blog Sayfa 375

Bazıları avangard sever

0

Bazıları avangard sever

Hangi sektörde olursa olsun müşterilerin beklentileri doğrultusunda işlerini yaparak, yaratıcı kimliklerini gösteremediği için tatminsizlik yaşayan milyonlarca insan var… Özgür bir alanınız varsa verimli çalışabilirsiniz.

Avangard saç tasarımında fikir üretip, uygulamaya geçerek ortaya çıkardığı sanat eseri ile gurur duyan kuaförler bu anlamda diğer meslek gruplarında çalışanlardan ayrılıyor. Salon hayatınız dışında sahnede şov gerçekleştirdiğiniz avangard saçları biraz küçülterek salonlarda da uygulayabiliyorsunuz.

İngiliz kuaför markalarından Anne Veck’in müşterilerinizin şık bir davette taşıyabileceği, dilediğiniz gibi uygulayabileceğiniz saç stilinin adım adım uygulanışını haber galerimizden inceleyebilirsiniz.

Her toka bir oda projesi iz bıraktı

0

Her Toka Bir Oda

Kuaförler sadece kadınların saçlarını değil, dokundukları her şeyi  güzelleştiriyor. Sosyal sorumluluk bilinci ile Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası ve Eskişehir Genç İş Adamları Derneği (ESGİAD) işbirliği ile oluşturulan ‘Her Toka Bir Oda Projesi” Hasan Polatkan Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. 

Lösemi için harekete geçin sloganı ile etkinlik 30 odanın ve birbirinden güzel onlarca duyarlı yardımseverin katkılarıyla iz bıraktı. Her makas darbesi saç telleri dökülen çocukların dünyasına ışık saçtı. 

İzmir Kuaförler Manikürcüler Güzellik Salonu İşletmeleri Odası

Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası Başkanı Fethi Özkara, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, Türkiye Berberler ve Kuaförler Federasyonu Genel Başkanı Bayram Karakaş’ın konuşması ile başlayan etkinlik 11.00’den 18.00’e kadar devam etti.

İnegöl Berberler ve Kuaförler Odası

Lösemi hastası çocuklar için masal kahramanlarını canlandıran kostümleri ile Bursa Kuaförler Odası şov takımı

Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası şov takımı, Kütahya Berberler ve Kuaförler Odası şov takımı, İzmir Berberler Odası, Bursa Kuaförler Odası şov takımı, İstanbul Erkek Berberleri Odası şov takımı, Ankara Kuaförler Odası şov takımı, İnegöl Berberler ve Kuaförler Odası, İstanbul Bayan Kuaförleri Odası şov takımı, İzmir Bayan Kuaförleri Odası şov takımı, Vitality's şov ekibi, Wella Professionals Kesim Eğitmeni Arca Acar, Erol Yılmaztürk ve final şovunda Sibel Bircan ve Ceyhun Çallılar lösemi hastası çocuklar için tek yürek oldular. 

 

Wella Professionals Kesim Eğitmeni Arca Acar

Avangard, çağdaş, şık topuzların ve modern saç kesimlerinin ilgi ile izlendiği şovlarda Anadolu Üniversitesi Moda Bölümü öğrencileri tarafından tasarlanan kostümler görsel bir şölen yaratıyordu.

Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası şov takımı

Final şovunda Sibel Bircan, Ceyhun Çallılar'ın plaketlerini Cemil İrez ve Suat Tekten verdi.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Onkoloji Bölümü’nde tedavi gören lösemi hastası çocuklar yararına düzenlenen yemek Mavi Ada Davet Salonu’nda gerçekleşti.

Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası Başkanı Fethi Özkara, Organizasyon Sorumlusu Hasan Güder ve Eskişehir Genç İşadamları Derneği (ESGİAD) Başkanı Serkan Zengin ile röportajımızı ve etkinlik hakkında detayları Estetica Dergisi Mayıs Haziran sayısında bulabilirsiniz.  

Barselona’da bir salon

0

Barselona'da bir salon

Dünyanın her yerinden farklı salonların, bir bütün olarak aynı ruhu yansıtan farklı objelerinin bir araya gelmesi ile oluşan sinerjiyi, farklı kültürlerin kullandıkları iç mimariyi sizinle paylaşmaya devam ediyoruz… 

Barselona’da bulunan Salón Toro Paseo de Gracia, modern, sade salon eşyaları, 60’lı yılların modası mozaik yer döşemesi, tuğla kaplama duvarları, antik eşyaları, mekana ruh kazandıran dokuları ile müşterilere çağdaş bir atmosfer sunuyor. 

İlham almak için haber galerisinden salonun fotoğraflarını inceleyebilirsiniz.

   

Yunus Yurga: “Amaç, Emek ve İrade — Başarının Üç Anahtarı”

0
YUNUS YURGA

Yoktan var olmak büyük fedakârlıklar gerektirir. Yolda yokuşlar çıkar, önünüze taşlar dökülür ama siz vazgeçmezsiniz.

Çünkü sizi yolda tutan üç temel güç vardır: Amaç, emek ve irade.

Kuaförlük sektörünün usta ismi Yunus Yurga, bu üç değeri yıllar içinde hayatının merkezine yerleştirmiş. Hairist.com.tr’ye verdiği bu röportajda, mesleğe başlama hikayesini, yıllar içinde kazandığı deneyimleri ve genç kuaförlere ilham verecek tavsiyelerini paylaşıyor.

Kuaförlüğe İlk Adım: Tesadüf Değil, İlham

Yunus Yurga’nın hikayesi, bir berber koltuğunda başladı.

“Bir erkek berberinde tıraş olurken, bir kalfa askerde kadın kuaförlüğü yaptığını anlatıyordu. O an mesleğimi seçtim.”

1971 yılında İzmir Alsancak’ta Feza Ali Kuaför’de mesleğe başlayan Yurga, kısa sürede farklı şehirlerde ve otellerde edindiği deneyimlerle vizyonunu genişletti. Club Med Tatil Köyü ve Efes Oteli’nde çalışarak dünya görüşünü değiştirdi, disiplini öğrendi. Ardından Fransa’ya gidip 8 ay çalıştı ve dönüşünde İstanbul’da kendi markasını yarattı.
Bu röportajı yaptığımızda hâlâ Caddebostan’daki salonunda mesleğini tutkuyla sürdürüyor.

“Türkiye’de Kuaförlük, Dayanışma Yerine Rekabetle Büyüyor”

Yunus Yurga, kuaförlük mesleğinin Türkiye’de hak ettiği değeri tam bulamadığını düşünüyor.

“Kuaförlük birbirini öldürerek yükseliyor. Oysa dayanışma içinde olsak hepimiz kazanırız. Genç kuaförler yurtdışına gidiyor çünkü umutlarını kaybediyorlar.”

Ona göre, kuaförlüğün geleceği eski kuşağın tecrübesiyle yeni neslin enerjisini birleştirmekten geçiyor.

Değişen Moda, Dönüşen Salonlar

Moda değiştikçe saç stilleri de dönüşüyor. Yurga, sadeleşen trendlere dikkat çekiyor:

“Abiye saçlar artık yerini minimal, pratik topuzlara bıraktı.
Tıpkı moda markalarının genç kitlelere yönelik alt markalar çıkarması gibi, kuaför salonları da beklentilere göre çeşitleniyor.”

“Zor Kadın Yoktur, Zor Saç Vardır”

Yunus Yurga’ya göre iyi bir kuaför, sadece makas kullanmayı değil, insanı anlamayı da bilmelidir:

“Başarılı bir kuaför kadının ilgilendiği her şeyi bilmeli. Müşteriyi dinleyip doğru tavsiyeyi verirseniz, asla zorlanmazsınız. Zor kadın vardır, zor saç yoktur.”

Bir kuaför, kadının yaşam tarzını, ruh halini ve kişisel çizgisini anlayarak ona uygun bir tarz tasarlamalıdır. “Teşhisi doğru koymazsanız, tedavi mümkün olmaz” diyor Yurga.

‘Başarılı bir kuaförün kadının ilgilendiği her şeyi takip etmesi, dünya konjektörünün bütün konularını kapsaması; sezonun moda renklerinden, yeni çıkan otomobil modellerine kadar her şeye hakim olması gerekiyor.

Müşteriyi çok iyi dinledikten sonra doğru tavsiyelerde bulunmalısınız. Zor kadın vardır ama zor saç yoktur. İyi dinlerseniz çözümü bulabilirsiniz. Problem varsa çözülmek içindir. Teşhisi doğru koymazsanız, tedavi mümkün olmaz. Kadının stilini bilmeniz, nasıl bir profil çizdiğini yaşam tarzından çıkarıp, onun kurallarına göre saç tasarlamanız gerekir.

Bir uzman olarak müşteriyi bilinçlendirmek zorundasınız. Artı bir değer kazandırmak için ne yapmanız gerektiği hakkında kendinizi geliştirirseniz tercih edilebilirsiniz. Bu nedenle mimariden, doğaya kadar gördüğünüz her şeyden etkilenip, hayattan beslenmelisiniz. Cesaretli olup, karşınızdakini de cesaretlendirmelisiniz.’ 

Başarının Üç Anahtarı: Amaç, Emek, İrade

“Amacınız varsa, iradeniz de olmak zorunda. Bunları gerçekleştirmek için emek vermelisiniz. Birini atlarsanız başarı çözümsüz hale gelir. Bu değerlere sahip insanlar şans kelimesini kullanmazlar.”

Yunus Yurga, başarısını tamamen bu üç kavrama bağlıyor: amaç belirlemekemek vermek ve iradeyi korumak.

Müşteri Memnuniyetinde Denge

Paris’te gördüğü bir fikirden yola çıkarak genç müşteriler için özel indirim kartı çıkarmış. Müşteri ilişkilerinde ise sınır koymaktan yana:

“Müşteri bende istediğini bulamıyorsa gitmeli.
Bilgiyle donanmış bir kuaförseniz, her zaman tercih edilirsiniz.”

“Rakiplerinizden Korkmayın, Onları Siz Yetiştirdiniz”

Yurga’ya göre en değerli yatırım insana yapılan yatırımdır. Fakat bunun aynı zamanda en nankör yatırım olduğunu da söylüyor:

“Birine gol atmayı öğretirseniz, gol yediğinizde şaşırmayacaksınız.
Öğrenciniz rakibiniz olabilir ama bundan korkmamalısınız.
Gerçek sanatçılar bildiklerini paylaşanlardır.”

Yeniden Dünyaya Gelse…

“Aynı mesleği tekrar yapmak istemem.
Yaratıcıysam neden aynı şey üzerinde durayım ki? Heykeltıraş ya da ressam olmak isterdim.”

Bu söz, onun yaratıcılığa ve değişime verdiği değerin bir yansıması.

İlham Veren Son Söz

Yunus Yurga, genç kuaförlere şu sözlerle sesleniyor:

“Asla vazgeçmeyin. Plansız, programsız iş yapmayın.
Hızlı karar vermeyin ama denemekten de korkmayın. Cesaret, gelişimin anahtarıdır.”

🎯 Sonuç: Saçtan Fazlası — Bir Yaşam Felsefesi

Yunus Yurga’nın hikayesi sadece kuaförlük mesleğini değil, azimle başarıya ulaşmanın evrensel bir örneğini anlatıyor.
Yıllar boyunca geliştirdiği vizyon, disiplini ve insana olan inancı sayesinde, o sadece bir kuaför değil; sanatıyla insanlara dokunan bir ilham kaynağı.

Güncelleme: Bu yazıyı teknik nedenlerle güncellediğimiz tarih itibarıyla Yunus Yurga, Bodrum’da meslekten uzakta ancak yine meslektaşlarıyla zamanı geçirmektedir.

İyi ki varsın anne!

0

Anneler günü kutlu olsun

Bizi merak eden, bizim için endişelenen, üzerimize titreyen, her parçamızda, her davranışımızda onlardan izler bulduğumuz, bize öğütler veren, bıkmadan dinleyen, her şeyden çok seven, bazen anlam veremediğimiz davranışları karşısında anne olunca anlarsın diyen yüce insanlar!  

Tüm annelerimizin anneler günü kutlu olsun…

Kramp reklam ajansının, “Sözlerin kulağıma küpe. İyi ki varsın anne.” sloganı ile  yarattığı reklam kampanyası annelerimizin değerini çok net bir şekilde anlatıyor. Bu yaratıcı kampanya özellikle sosyal medyada çok ses getirmiş durumda.

Siz Anneler Günü için salonlarınızda neler yapabileceğinizi düşündünüz mü?

Kampanyanın devamını haber galerisinden inceleyebilirsiniz.

Dünyanın ilk dijital aynası

0

Alışveriş deneyimini 360 derece değiştirecek yepyeni bir teknoloji

Dünyanın ilk dijital aynası

Günümüzde her geçen gün teknolojinin getirdiği fırsatlar yaşam stilimizi, alışkanlıklarımızı değiştirmeye başladı. Akıllı telefonlar, mobil uygulamalar, giydirilebilir teknolojiler hayatımıza yön veriyor. Peki gelecekte bizi neler bekliyor?

İşte alışveriş yaparken hangi kıyafeti alacağınız konusunda karar verme aşamasında yardım edecek heyecan verici, yenilikçi bir ürün…  

Bir ayna düşünün; karşısına geçtiğinizde tüm hareketleri kaydedebiliyor, el hareketleri veya mobil uygulama ile verilen komutlar doğrultusunda tekrar oynatabiliyor. Denediğiniz kıyafetlerin her açıdan nasıl göründüğünü görebiliyorsunuz, denediğiniz diğer kıyafetler ile karşılaştırabiliyorsunuz…

Almak istediğiniz kıyafetin farklı renkleri mi var? İnanılması zor ama ayna denediğiniz kıyafetin rengini gerçek zamanlı olarak değiştirme veya iki farklı kombini aynı anda izleyebilme şansı veriyor.

Hangi kıyafeti alacağınız konusunda bir arkadaşınızdan fikir almak istediğinizde görüntüleri paylaşabiliyorsunuz…

Intel’in desteği ile MemoMi’nin geliştirdiği MemoryMirror ürününü Amerika’da deneyimleyen bir müşteri alışveriş yaparken doğru kombini yakalamak için kıyafetleri tekrar tekrar denediğini ve karar vermekte zorluk çektiğini, dijital platformun ona daha önce yaşamadığı bir deneyim yaşattığını söylüyor.   

Yarışma heyecanı kaldığı yerden devam ediyor…

0

Yarışma heyecanı kaldığı yerden devam ediyor…

2015 Ekim’de kuaförleri salonlarında tasarladıkları saçları Sizden Gelenler bölümümüze yükleyerek harekete geçirmeye başlayan Ayın Kuaförü Yarışması kaldığı yerden devam ediyor! 

1.5.2015 tarihinde saat 00:05'de başlayan yarışma 31.05.2015 saat 23:55'te sona erecek. Yarışma 2015 Mayıs- 2016 Mart tarihleri arasında HAIRiST 6. buluşmaya kadar devam edecek. Her ay Kesim- Renklendirme ve Şekillendirme- Topuz kategorilerinde 3 finalist seçilecek. Nisan 2016'da toplam 33 finalist arasından Yılın Kuaförü seçilecek… İşte bu benim fark yarattığım saç modeli dediğiniz, özgün tasarımlarınızı bekliyoruz!   

Yarışma kuralları için tıklayın! https://www.hairist.com.tr/dikkat-2212–.html

Pivot Point Birebir Eğitim

0

Salon Sculpture Temel Kesim ve Meta Koleksiyonları eğitimleri ile kuaförleri geniş perspektifler ile tanıştırarak salonlara yenilikçi teknikler ve servisler kazandıran Pivot Point, kişiye özel birebir eğitim fırsatı sağlıyor!

Leo Passage’ın geliştirdiği eğitim sistemi ile 50 seneyi aşkın bir süredir kuaförlük sektöründe fark yaratan yaklaşımlar ile tanışmaya, ayrıntılarda bütünlüğü yakalamaya, bilgilerinizi tazelemeye hazır mısınız?

İhtiyacı doğrultusunda eğitim almak isteyen kuaförler için irtibat numarası: 02165743961

Kuaförlük Sektöründe Dijital Başarı Stratejileri

0

Geleceğin pazarlama anlayışı

Google mecraları ile markalaşma

Günümüzde, Google arama motoru olmaktan öte marka geliştirmek ve bilinirlik artırmak için interaktif çözümler üreterek firmaların doğru zamanda, doğru mesajı, doğru kişiye ulaştırmasında etkin sonuçlar yaratıyor.

Salonlarda kuaförler bilinirlik sağlamak için özellikle Instagram ve Facebook kanalları aktif olarak kullanılmaya başladı. Peki dijital mecraların sunduğu fırsatlar sadece sosyal medya kanalları ile mi kısıtlı! Bu sorunun cevabı tahmin edersiniz ki tabii ki hayır! Potansiyel müşterileri salonunuza çekmek için minimum bütçe maksimum fayda ile Google mecralarını kullanabilirsiniz…

Dünya nüfusunun ¼’üne ulaşan Google arama motoru, demografik olarak tüketici iç görülerini doğrultusunda elde edilen veriler firmalar için çok ciddi bir kaynak teşkil ediyor. Tüketici davranışları görsel mecralarda mesajı algılamak konusunda daha etkin sonuçlar verdiği için özellikle 26.5 milyon aylık tekil kullanıcının aylık 4.7 milyar video izlediği Youtube kanalını doğru kullanmak çok büyük önem taşıyor.

Salonlarda tasarladığınız saçları Youtube’a ekleyerek marka bilinirliğinizi artırın!

Youtube kanalı ile salonlarda tasarladığınız saçları müşterilerinizden izin alarak çekip, kolayca salonunuz adına açtığınız hesaba yükleyebilirsiniz. Videoyu yüklerken dikkat çekici bir başlık yazmanız tıklanma oranını artıracaktır. Ayrıca kullanıcı videoyu seyretmeyi kendisi tercih ettiği için etkileşim oranı yüksek olacaktır. 

Salonunuzda viral reklam diye adlandırdığımız bir hikayesi olan ilgi çekici videolar çekebilirsiniz….

Peki bu reklamlar kullanıcıya nasıl ulaşır?

İşbirliği yaptığınız firmanın reklamlarının önüne TrueView adını verdiğimiz kullanıcının izlemek istemezse reklam atla butonuna tıklayarak geçeceği reklamlar verebilirsiniz. Üstelik, kullanıcı reklamın 30 saniyesinden sonrasını izlediğinde ödeme yapmak zorunda değilsiniz. Bu sayede kullanıcı reklamı atlasa dahi salonunuzun ismi reklamın ilk 5. saniyesinde geçse dahi akılda kalıyor.

Ayrıca Moda Haftaları gibi hedef kitlenizin dikkatini çekecek önemli etkinliklerde Search ad. Reklam vererek, salonunuzun marka değerini artırabilirsiniz.  

Hazırlayan: Zeynep Taner Abacı

L’Oréal Colour Trophy 2015 En İyi Erkek İmajı

0

L’Oréal Colour Trophy 2015 En İyi Erkek İmajı kategorisinde kazananlar!

Kuzey İrlanda

İskoçya