Ana Sayfa Blog Sayfa 330

Okulları tanıyalım – 4

0

Okulları tanıyalım – 4

ATAŞEHİR – Mevlana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Okul, 1991 Eylül ayında , eğitim ve öğretime açıldı. Maliye hazinesine ait 4,5 dönüm üzerine Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yaptırılmıştır. Okul ismini Mevlana koyarak, Mevlana Celaleddin-i Rumi, Türk ve dünya fikir ve düşünce hayatına önemli katkıda bulunmuştur. Bu amaçla isim verilmiştir. Okul sabahçı ve öğlenci olmak üzere ikili eğitim yapılmaktadır. 2010 – 2011 eğitim ve öğretim yılında Okulumuz Mevlana Kız Teknik Ve Meslek Lisesine Dönüştürülmüş olup Mevlana Lisesi öğrencileri kademeli olarak okuyacaklardır ve Mevlana Kız Teknik Ve Meslek Lisesi olarak devam edecektir. Okul, öğrencilerin 4 yıl süren lise eğitimlerinin ardından Güzellik  ve Saç bakım Hizmetleri , Giyim ve Tasarım Bölümü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Grafik ve Fotoğraf alanlarında uzmanlaşarak meslek sahibi olabildikleri bir okuldur.

Güzellik ve Saç Hizmetleri alanının amacı sektörün ihtiyacı olan nitelikli ara elemanları yetiştirmek ve üniversitelerde alanla ilgili bölümlere alt yapı hazırlamaktır. Güzellik ve Saç Hizmetleri bölümü mezunu öğrenciler, kadın ve erkek kuaför salonlarında, güzellik merkezlerinde, televizyon ve sinema stüdyolarında, tiyatro salonlarında çalışabilecek yetkinliği kazanıyorlar.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

HAIRİST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI 2017 AĞUSTOS AYI FİNALİSTLERİ BELİRLENDİ

0

HAIRİST YILIN KUAFÖRÜ YARIŞMASI 2017 AĞUSTOS AYI FİNALİSTLERİ BELİRLENDİ

HAIRiST Yılın Kuaförü Yarışması 2017 için maraton devam ederken, Ağustos ayı finalistlerini seçmek üzere Estetica Dergisi Yayın Kurulu bir araya geldi.

Jüri tarafından gerçekleştirilen elemeler sonucunda Renk-Kesim Kategorisi ve Topuz ve Şekillendirme Kategorilerinden 3'er  finalist olmak üzere toplam 6 finalist belirlendi. Renk-Kesim Kategorisi’nde Konya'dan Hüseyin Başar, Adana'dan Onur Sevil ve Isparta'dan Mustafa Çoşkun finalist olurken, Şekillendirme ve Topuz Kategorisi'nde ise Aydın'dan Yunus Bulut, Mersin'den Engin Uysal ve Aydın'dan Murat Kaya finalist seçilerek 2017 Yılın Kuaförü Yarışması'nda tasarımlarıyla birincilik için yarışmaya hak kazandılar!
Birbirinden güzel saç tasarımları 2017'de Yılın Kuaförü olmak isteyen yarışmacılar tarafından web sitemize yüklenmeye devam ediyor. Sizde Yılın Kuaförü olmak istiyorsanız tıklayın!
İşte her iki kategoriden de finalist olarak belirlenen tasarımlar:
Renk ve Kesim Kategorisi Finalistleri
 
 
 
 
Şekillendirme ve Topuz Kategorisi Finalistleri:
 
 

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Estetica Renk Sayısı 2016 – Bakır Tutkusu

0

Estetica Renk Sayısı 2016 – Bakır Tutkusu

Bakır renkler istisnasız bütün kadınların ilgisini çekerek bin bir çeşit tona bürünüyor.

 Alev alev renkler… İç gıcıklayan bakırlardan göz kamaştırıcı kızıllara uzanan renk tonları, kesinlikle insanı baştan çıkaran tüm arzuların rengidir. Ortak bilinçte ayartma rengi ile eşleştirilen ilk günahın suçlusu ve ruhundan soyutlanarak baştan çıkartan kadının temsiline indirgenmiş bakır saçlı güzel Havva ilk çağlardan bu yana tutkuları şekillendirir. O muhteşem güzellikteki büyüleyici kadının doğumundan bu yana bakır saçlar sıcaklığın, ateşin ve baştan çıkarıcılığın eşanlamlısı olmuştur. İç yakan çekicilikte ve gösterişli güzellikteki kadınların sahip çıktığı bu gülü renk, önümüzdeki mevsim günün lezzetlerine dahil ediliyor.

Ateşin farklı tonlarına sahip o renk, yokluğunda Hollywood ikonlarının arasında kalması olanaksızlaşacak Rita Hayworth ya da daha yenilerden kült dizi Mad Men’deki etine dolgun bakır saçlı kadın Christina Hendricks gibi gerçek kişiliğini ortaya koyuyor, bu kışkırtıcı tonları her kadın doya doya taşıyabilir. Göze çarpan ve günümüz yıldız oyuncularının sahiplenerek kimliklerinin sağlam bir parçası haline getirdiği bir renk. Birkaç örnek vermek gerekirse Jessica Chastain, Debra Messing, Amy Adams ve hatta Emma Stone’u da unutmayarak Karen Elson’dan Marcy Cross’a kadar bakır saçlar çekiciliğin kaçınılmaz bir kozu olduğunu iddia ederek kendini ortaya koyuyor. Mutlak, korkulası bir seksapel kazandıran bir renk!

Bakır, kestane, akaju ya da Venedik sarısına kaçan kızıllar birçok farklı ton ile geniş bir yelpaze sunuyor. Renk yoğunluğunun seçimiyse her kadının cilt rengine ve doğal saç rengine göre değişiyor. Belli belirsiz hafif bir sonuç elde etmek için pigmentli şampuanlar saçlarınıza bir görünen bir kaybolan hoş yansımalar vererek parlaklıkkatar. Saç renginizi değiştirmez ve birkaç yıkamadan sonra dip sorunu yaratmadan kendiliğinden kaybolur. Daha belirgin bir sonuç elde etmek isteyenler içinse L’Oréal Professionnel markası 2016 yılının başında doğrudan etki eden renklendiricilerle zenginleştirilmiş formülü sayesinde dip problemi yaratmadan daha belirgin ve yoğun yansımalar kazandıran ton üzerine ton renklendirme ürünü Diarichesse Hi-Visibility serisini piyasaya sürdü. Ayrıca bu ürün serisi moda akımlarını harfi harfine takip etmek isteyenlere yönelik anında ‘sağlıklı görünüm’ veren beş çok moda rengi de sunuyor; Okra sarısı akaju, safran sarısı bakır, burgonya şarap kırmızısı akaju, siena kızıltoprak kahverengisi ve terracota kahverengi.

Yoğun röfleler ayrıca La Biosthétique markasının sunduğu, saç rengini kalıcı bir şekilde değiştirmeksizin parlaklık ve ışıltı katan yepyeni ve kaliteli bir servis ‘Glossing’ gibi yeni renklendirme teknikleriyle de elde edilebilir. Wella Professionals markasıysa en son koleksiyonuyla saça derinlik ve rölyef ekleyen ‘Ecaille’ tekniğini öneriyor. Balyaj ve Ombre tekniklerinin ardından gelen bu en son akım belli belirsiz bir ışık ve gölge oyunu sayesinde saç rengini canlandırıyor. Dolayısıyla renklendirme uzmanı saç rengine daha da fazla derinlik veren kişiye özel bir renklendirme formülü oluşturuyor. Daha uç noktadaki renklere cesaret edenler içinse turuncu bakırlar ve yoğun kızılların muazzam bir geri dönüşü var. Pigmentlerle yüklü yeni formüller sayesinde görülmedik yoğunluklar alan renkler. Bu açıdan Aveda markası da renklendirme ürün gamı Full Spectrum Deep serisine Red Base adını verdiği daha canlı kırmızılardan oluşan üç farklı ton ekledi. %93’ü doğal malzemelerden oluşan kalıcı krem renklendirici bu ürün ayçiçeği, hint yağı bitkisi ve jojoba yağlarından oluşan benzersiz bir karışım sayesinde saçlara daha yoğun bir parlaklık kazandırıyor.

Davines markası, yepyeni renklendirme serisi Mark ile sıcak ya da soğuk yansımalar halinde çeşitler sunarak yoğun bakırların içinde iyi bir yer tutuyor. İlaveten Fauvert markasının çok yoğun bakır ve kızıllar sunan oksidasyon renklendirme ürünü Gyptis serisi. Seride ayrıca kor kırmızı, alevli bakır ve Venedik ateşi tonlarını içeren Vulcania adında bir segment de yer alıyor. Bakır, canlı kırmızı tonlardan akajuya kadar giden ve böylelikle cilt rengine inkâr edilemeyecek bir şekilde sağlıklı bir fırça darbesi sürerek saça derinlik katan sıcak kanlı renklerden kokteyller sunuyor. Sarışınların hoşuna gidecek dore ve bakıra çalan tonların yanı sıra esmerlere yönelik yoğun bakırlar ve kızıllar karakter özelliklerinin tonunu sağlamlaştırmak isteyenler için mükemmel.

Daha fazla detay için Estetica Dergisi'ne aboen olabilirsiniz.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Estetica Renk Sayısı 2016 – Renklendirmede Brushlight

0

Estetica Renk Sayısı 2016 – Renklendirmede Brushlight

Natürel renklendirme işlemlerinde yeni bir servis: Brushlight

Brushlight servisi; saçın zemin rengine göre saçı birkaç ton açarak, saça kökten uca renk geçişleriyle doğal bir yansıma veriyor. Bu servis için özel olarak üretilen fırça sayesinde serviste bir standart oluşturuluyor ve her defasında müşterilerin aynı sonuca ulaşması bu teknik yardımı ile sağlanıyor. Brushlight’ın mucidi Ahmet Çoban ile Brushlight’ın gelişimi ve uygulaması hakkında konuştuk:

Estetica: Brushlight servisi nasıl doğdu?

Ahmet Çoban:  Bizim renklendirme mantığımızda her zaman natürel renkler oldu. Natürel renk geçişlerini uygulamayı en çok sevdiğim kitle; saçına ilk defa renklendirme yapmak isteyen tecrübesiz, kendini çok anlatamayan müşteri kitlesiydi. Çünkü onların genelde hep pişmanlıkları olur. Örneğin; yaptırmak istediği işlemin adını bilmeden ‘‘röfle’ der, kuaför ona röfle yapar ve kadın mutsuz olur. Çünkü aslında anlatmak istediği şey röfle değil ve yanlış anlattığı için yanlış sonuçlarla karşılaşıyor. Ben özellikle bununla alakalı sürece müdahale etmek istedim. Natürel saçlara, tekrar gerektirmeyen, uygulamadan sonra en az altı ay bir sene dayanıklı olan işlemler geliştirmek için baya çaba sarf ettim. Brushlight buradan doğdu.

Estetica: Brushlight’ın şu anki evreye gelene kadar geçirdiği süreçler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Ahmet Çoban: Wella’nın 85 yılında ürettiği bir setin içerisinde, Brushlight işlemi için kullandığımız fırçanın benzeri formda bir fırça vardı. Sektörde zaman zaman yer almış, zaman zaman yok olmuş bir fırçaydı. Bu evde kullanılmak üzere üretilen üründen ilham alıp, bunu profesyonel kullanım materyali haline getirdim. İnsanlar dünyada olmayan bir şeyi yaptığın zaman icat sayıyor ama esinlenmeyi icat olarak görmüyor. Brushlight bir esinlenmedir. Ben önyargıya yer vermemek için özellikle bu ayrıntıya girdim. Profesyonel anlamda kullanılmayan bu fırçayı yeniden yorumladım. Defalarca teknik çizimlerini ve üç boyutlu demosunu yaptırdım. Yeni bir şey üretmek istediğinde; üretim için öncelikle bir kalıp parası ödenir ve sonrasında en az sekiz bin tane üretilir. Brushlight için bir kalıp parası verip, üretime soktum. Elde edilen fırça en az on kullanımlık bir fırça oldu. Şu an bu fırçanın satışını biz yapıyoruz ve dünyanın farklı yerlerine zaman zaman gönderdiğimiz oluyor. Başlangıçta birçok meslektaşım tarafından gereksiz olarak algılandı ama ben Brushlight adı altında bir servis geliştirdim ve bu servis bir teknik alt yapıya sahip. Ayrıca servisin finansal bir getirisi var ve bunun ötesinde garantili bir mutluluk süreci var. Benim salonumda Brushlight adı altında bir servis var ve Brushlight servisi diğer servislerden farklı olarak; teknik alt yapısı herkesin uygulayabileceği seviyede, basit ve uygulamada kullanmış olduğumuz malzeme minimum maliyette bir malzeme. Eskiden yüksek işçiliği olan servisler değerliydi. Burada işçilik basit, malzeme az ama sonucu çok değerli ve bu da bizim işimizin değerli olduğunu vurgulayan bir nokta aslında.

Estetica: Servisi nasıl müşterilerinize uyguluyor ya da tavsiye ediyorsunuz?

Ahmet Çoban:  Brushlight özellikle natürel saçlara önerdiğimiz, kendine özel bir tarama sistemi ile ürünü belirli aralıklarla sürüp saça yedirerek yapmış olduğumuz bir uygulama. Açma özelliğine sahip bir boya kullanılıyor. Sonuca gitmeden önce on beş, yirmi dakikalık bir deneme sürecimiz var ve amaç zaten bir iki ton açmak. Daha açık renklendirme servislerinde de bunu kullanıyoruz ama bu ilk defa renklendirme ile tanışan saçlara, saçın boy ve uçlarını güneşten açılmış kadar doğal renklendirme yaratmak için kullanılan bir ürün. Fırça, saçın uç kısımlarını yatay hareketlerle, orta ve dibe yakın kısımlarına ise dikey hareketlerle uygulanıyor. Sonrasında çok basit bir ayrım sistemi var ve bununla ilgili olarak biz eğitimde veriyoruz.

Estetica: Tam olarak nasıl bir eğitim veriliyor?

Ahmet Çoban:  Bizden bu fırçayı talep eden bütün kuaförlere bu fırçayla alakalı eğitimler veriyoruz. Eğitim ortalama bir gün içerisinde tamamlanıyor. Eğitimde müşteri karşılama, ağırlama ve müşteri koltuğa geçene kadarki sürece vurgu yapmaya çalışıyoruz. Çünkü biz önce müşterimizle bir plan yapıyoruz. Bu plan dahilinde devam ediyoruz. Brushlight özellikle natürel saçlara uygun bir servis. Ayrıca çok düzgün boyanmış saçlara da bir iki ton açma işlemi için uygulayabiliyoruz veya boyama öncesindeki zemine renk derinlikleri yaratmak için kullanıyoruz. Örneğin: Beş bazında bir renkle gelen müşteriye Brushlight uyguluyoruz, sonrasında üzerine yedi bazında bir renk geçtiğimiz zaman saçın içerisinde renk derinlikleri oluşuyor. Biz halihazırdaki zeminin bir iki ton açığını bu uygulama ile ortaya çıkarıyoruz ve genel olarak servisi alan tüm ziyaretçilerimiz sonuçtan çok memnun. Tıpkı güneşin saçı açmaya başladığı gibi bir açılma oluyor. Çünkü saç kuruluktan ve nem eksikliğinden dolayı uçlardan ve çerçeveden açılmaya başlar. Çerçeve bölgesindeki saçlar daha ince ve daha hassas olduğu için güneşe tepki verir. Yüze yakın olan çerçeve bölgesi uçlara doğru açılır. Biz Brushligh işlemi ile bunu taklit etmeye çalıyoruz.

Estetica: Böyle bir servis üretmeye sizi teşvik eden neydi?

Ahmet Çoban:  Brushlight fikrini geliştiren doğal saçlar elde etme arzumdur. İlk ürettiğimiz fırça, o zamanki hali ile tek kullanımda deforme olurken şu anda en az on kullanıma kadar dayanıklı. Fırçayı kullandıkça geliştirdik ve şu an salonumuzda ortalama günde yirmi adet Brushlight servisi veriliyor. Bu fikir iki yıl önce doğdu ve bir yıldır da salonumuzda uygulanıyor.

Estetica: Bu fırçayı ve servisi meslektaşlarınıza tavsiye eder misiniz?

Ahmet Çoban:  Brushlight bence sektörde tüm kuaförlerin denemesi, kullanması gereken çok özelbir teknik. Artık sadece yüksek işçiliği olan uygulamalar değil, basit ama sonuç odaklı, müşteriye uzun süre kullanım vaat eden işlemler önemli. Ben yapmış olduğum tüm işlerin pratik ve kolay olmasına da çok dikkat ediyorum, yanımdaki insanlara aktarılabilirliğine de dikkat ediyorum. Çünkü eskiden standart kuaför salonlarında iyi bir röfle uzmanı vardı ama geri kalan yirmi kişi iyi röfle yapamazdı. Benim salonumda şu an Brushlight’ı herkes yapabiliyor. Hatta tüm renklendirme işlemlerini, zoru da kolayı da herkes yapabiliyor. Çünkü yaptığımız her işe bir teknik alt yapı kuruyoruz. Nereden sürülür, nasıl taranır, hepsi ile alakalı sabit bir teknik alt yapı olduğu için biz yanımızdaki insana bunu aktarabiliyoruz. Bu durumda sektörde sürdürülebilir bir ekip kurabiliyoruz. Burada yeni bir ekiple Garage Hair Repair Studio’yu kurdum. Altı ayda kendime kırk kişilik bir ekip oluşturdum. Kırk kişi de şu an aynı dili konuşabiliyor ve salonun kendine özel terimlerini biliyor.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Estetica Renk Sayısı – 2016 – Renklendirme Sözlüğü

0

Estetica Renk Sayısı 2016 – Renklendirme sözlüğü

Teknikler, eğilimler ve diğer eğitim konseptleri. Saç boyası ile ilgili bilmeniz gereken her şey, hem de kelimesi kelimesine.

Babylights: Saç köklerinden başlayan ve saç diplerinin iki ton açığına kadar hazırlanabilen çok ince tutamlar üzerine çalışılmış meçli saç modası. Amaç, küçük kız çocuklarının saçlarının o doğal görüntüsünü elde etmek.

Balyaj: Bu teknikte, saça meç uygulaması bir fırça aracılığıyla, eli yukarıya kaldırarak yapılıyor ve bu şekilde çok daha doğal bir görünüm elde ediliyor. “Balyaj” kelimesi süpürmek anlamına geliyor ve nitekim balyaj uygularken saç tutamlarını köklerinden uçlarına kadar süpürme hareketiyle tüm saça eşit şekilde aydınlık verebiliyorsunuz.

Bronde: Sarı ile kumral arasında bir tondur.

3 Boyutlu Meç: Üç ya da dört farklı renkte uygulanmış meçlerdir; bu şekilde imaj dengeli olur ve derinlik kazanır.

Degrade: Saç renginin tondan tona geçmesi, farklılaşması, birkaç tonunun tatlı geçişlerle bir arada kullanılması tekniğidir.

Fantazi: Mavi, pembe ve mor gibi göz alıcı tonlardır.

Flamboyage: Saçta dumanlı ışık efektleri yaratan bir tekniktir. Uygulama için, saç tutamlarını yukarı kaldırarak yapılan balyaj tekniğinden farklı olarak, saç tutamlarını gelişigüzel seçmek için yapışkan bantlar kullanılır.

Granny Hair: Saçları kül, gümüş, beyaz ve solgun mor tonlarında boyama tekniğidir ve saçlara büyük annelerimizinki gibi beyazlamış saç görüntüsü sunar.

Hair Contouring: Saçlarda ışık ve gölge oyunları elde etmeye yarar, açık ya da koyu tonlarla yapılabilir; amaç, yüz hatlarını olabildiğince çok belirginleştirmektir.

Hair Strobing: Hair Contouring gibi, yüz hatlarını belirginleştirir ve ön plana çıkarır. Saç boyasını uygulayan kuaför stratejik olarak daha çok saç uçlarına açık tonlar vererek, bakanların ilgisini uçlara çeker.

Hacim: Saç renginin açılmasında kullanılan oksijenli suyun çeşitli hacimleri vardır: 10 vol. 20 vol. 30 vol. 40 vol. Oksijen hacmi ne kadar çok olursa, saç tutamlarının rengi de o kadar çabuk açılır.

Kalifornia meçi: Degrade şekilde uygulanmış meçli tutamlardır. Sanki saçlarda güneşin yarattığı bir etki gibidir. Saç dipleri daha koyu olur ve saç uçlarına doğru renk tonu gittikçe açılır.

Matización: Arzu edilen saç rengi tonunun elde edilebilmesi için tonu nötr hale getirme ya da belirginleştirme tekniğidir.

Ombre: Kaliforniya meçine benzer bir uygulamadır. Bu saçlarda yaratılmak istenen kontrast saçın küçük bir bölümündedir ve bu şekilde imaj oldukça cesur ve güçlüdür.

Pırıltı banyosu: Uygulamasında amonyak kullanılmayan bir saç boyama şeklidir, bu sebeple de beyaz saçları kapama etkisi düşüktür. Daha çok saçlara parlaklık vermek ve meçli doğal saçlar yaratmak için uygulanır.

Saç rengini açma: Doğal ya da boyalı olan saç tonunu silmek ya da rengini açmak için yapılan bir kimyasal uygulamadır.

Soğuk Tonlar: Mavi/mor ton renklerin ailesindendir. Bir saç boyasının bileşeninde mavi renk ne kadar baskınsa, soğuk görünümü de o kadar kuvvetli olur.

Saç tutamlarını kaldırarak yapılan uygulama: Saç boyasını, yapışkan bantlar ya da alüminyum folyo kullanmadan özgür bir şekilde uygulamayı sağlayan tekniktir.

Sıcak tonlar: Sarı/bakır tonları ailesindendir. Bir rengin bileşimi içindeki kırmızı ton ne kadar baskınsa, vereceği sıcaklık da o kadar büyük olur.

Sand Hair: Klasik platin sarısında köklü bir değişim yapan ve plajdaki kum rengini, ister meç ister gölge şeklinde saç tutamlarına uygulamayı sağlayan tekniktir.

Sombré: Saç kökünden saç uçlarına kadar derecel bir şekilde değişen saç tonu tekniğidir. Bu teknikle, Kaliforniya meçi ya da Ombre tekniği ile elde edilen etkiden daha hafif ve tatlı geçişler elde edilir.

Splash Lights: Saçların bir noktasına odaklanan ışık etkisi veren, gü.lü bir kontrast efekti yaratan uygulama tekniğidir.

Strawberry Blonde: Kestane rengi ya da sarışın saçlar üzerinde kızıl tonunun artırılması tekniğidir. Etki olarak, sıcak kızıl bir baz üzerinde bakır efektler ve pembe gölgeler elde edilir.

Tie-Dye (ya da Dip- Dye): Saç tutamlarının sadece uçlarını göz alıcı tonlarla boyama tekniğidir.

Ton üzerine ton: Yıkama ile akan saç boyalarıdır.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

İz bırakanlar: Jean Seberg

0

İz bırakanlar: Jean Seberg

Kısacık saçlarıyla 60'ların moda ikonları arasındaki yerini her daim koruyan Jean Seberg Iowa Marshalltown'da doğdu. Kendisini keşfeden Otto Preminger, ilk iki filminin yönetmenliğini yaptı. İlk filmi 1957yılında George Bernard Shaw'ın eseri olan Saint Joan'dan derlenen bir filmdir. Bu filmden sonra ona Saint Jean denilmeye başlanmıştır.

İlk evliliğini yönetmen François Moreuil ile yaptı. 1962 yılında kendisinden 24 yaş büyük Romain Gary ile evlendi. Gary'nin yönettiği Peru'daki Kuşlar ve Öldür adlı filmlerde rol aldı. Ancak 1969 yılların sonlarına doğru Meksikalı yazar Carlos Fuentes ile yaşadığı ilişki ile Romain Gary ile evliliğini sonlandırdı.

Ünlü yönetmen Jean-Luc Godard'ın 'Breathless' filminde gözlerimizi Jean Seberg'in pixie kesiminden almak neredeyse imkansızdı. Paris'te yaşayan bir Newyorklu Patricia karakterinin maskülen saç kesimiyle feminenliğini sonuna kadar göstermesinin altında sadece Jean Seberg kalkabilirdi.

Tarzı ve kısacık saçlarıyla Seberg'i sadece günün modacıları değil, FBI dedektiflerinden John Edgar Hoover de takip ediyordu. Fransız sinemasının Amerikalı aktrisi Kara Panterler'e açıktan destek veriyordu. 

 

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

 

Okulları tanıyalım – 3

0

Okulları tanıyalım – 3

Üsküdar İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Okul 18.09.2003 tarih ve 2002/3 sayılı İstanbul ili Mesleki Eğitim Kurulunda; Üsküdar İlçesi Ferah Mahallesinde yapılmakta olan Kız Meslek Lisesinin açılması kararı alınmış ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Recep Sezer’ in talimatı ile öğrenci kaydı yapılmıştır. Ancak; okulun inşaatı henüz bitmediği için öğrenciler ilk öğretim yıllarını Mithat Paşa Kız Meslek Lisesinde sürdürmüştür.

Okulun ismi 30.12.2002 tarih ve 30 sayılı Mesleki Eğitim Kurulu kararı ile Üsküdar Kız Meslek Lisesi olarak belirlenmiş; yine 08.07.2003 tarih ve 2 nolu kararıyla Efikap Projesi kapsamında yapılmış olan okulumuzun adı yeniden düzenlenerek, Üsküdar İMKB Kız Meslek Lisesi olarak değiştirilmiştir.Son olarak 04.12.2008 tarih ve 2008/81 sayılı Ortaöğretimde Okul Çeşitliliğinin Azaltılması konulu genelge ile Üsküda İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak değiştirilmiştir.

Valilik makamının 21.05.2003 tarih ve 1658 sayılı onayı ile okul inşaatının tamamlanmış olduğu ve eğitim öğretime binamızda devam edebileceğimiz belirtilmiş ve okul eğitim öğretime hazır hale getirilerek; 366 Lise I. Sınıf, 47 Lise II. Sınıf öğrencisi ve 47 uygulama anaokulu öğrencisi, Pratik Kız Sanat Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nde 40 öğrenci ile eğitim öğretime başlamıştır. Okul, öğrencilerin 4 yıl süren lise eğitimlerinin ardından Güzellik  ve Saç bakım Hizmetleri , Giyim ve Üretim Teknolojisi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Yiyecek ve İçecek Hizmetleri, Grafik ve Fotoğraf, Bilişim Teknolojileri alanlarında uzmanlaşarak meslek sahibi olabildikleri bir okuldur.

Okul ilk mezunlarını 2004/2005 Öğretim yılında vermiştir ve aynı yıl üniversite sınavında İstanbul İli Kız Meslek Liseleri arasında 1.; Türkiye genelinde 17. olmuştur.

Güzellik ve Saç Hizmetleri alanının amacı sektörün ihtiyacı olan nitelikli ara elemanları yetiştirmek ve üniversitelerde alanla ilgili bölümlere alt yapı hazırlamaktır. Güzellik ve Saç Hizmetleri bölümü mezunu öğrenciler, kadın ve erkek kuaför salonlarında, güzellik merkezlerinde, televizyon ve sinema stüdyolarında, tiyatro salonlarında çalışabilecek yetkinliği kazanıyorlar.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Değerler neden önemlidir?

0

Değerler neden önemlidir?

Bir insanın, bir otobüste kendi yerini yaşlı bir kadına vermesinin nedeni nedir? Sokakta yürürken, bazıları elindeki kağıt mendili atacak çöp kovası ararken, neden bazıları hiç düşünmeden yere atar? Neden bazı insanlar, gittikleri lokanta ve kafelerdeki tuvaletleri kendi evlerindeki gibi özenle kullanırken, bazıları oraya bir daha hiç dönmeyecekmiş gibi hoyratça kullanırlar? Neden bazı çalışanlar işyerlerini, kendilerine aitmiş gibi sahiplenirken, bazıları düşman malı gibi görürler?

İnsanların da, işletmelerin de davranışlarını belirleyen, onların sahip olduğu değerlerdir.

Örneğin bir kuaförün de sahip olduğu dünya görüşü ve değerleri, onun davranışlarını belirler. O kuaförün yanında kısa bir süre çalışan biri bile, onun hangi değerlere sahip olduğunu kolayca anlar. Yanında çalışanların haklarını verip vermediği, müşterilerine ahlaklı davranıp davranmadığı, çevredeki insanlarla kurduğu ilişkiler… Bu davranışların hepsinin arkasında, kuaförün sahip olduğu değerler vardır. İnsanlar o kuaförün davranışlarından, onun  hangi değerlere sahip olduğunu anlar. Kuaförün, kendi değerlerini yanındaki çalışanına aktarması ve çalışanın da zamanla bakkalla aynı değerlere sahip olması mümkün olsa da, her işletmede bu aynı olmayabilir. 

İşletmeler işletme sahibinin görüşleri ve çalışanların kim oldukları ve özellikle hangi sektörde iş yaptıklarına göre, kendilerine uygun değerleri seçmekle işe başlarlar. Bu aşamada her işletme, insan odaklılık, sorumluluk, özgünlük, bütünlük, doğruluk, cesaret, estetik, coşku, şefkat, adalet, saygı…. gibi onlarca değer arasından kendine uygun olanları seçer. Her işletmenin belli değerleri vardır. Çalışanların bu değerleri içselleştirmeleri, uzun zaman alan,  yönetimin ilgisini hiç eksik etmemesi gereken bir konudur. Değerlerini çok iyi özümsemiş bir çalışan, bir müşteriyle ilişkisi sırasında, hayatında ilk kez karşılaştığı bir sorunu bile, kimsenin onayına ihtiyaç duymadan, en doğru ve en etkin şekilde çözebilir.  Çünkü değerleri ona, doğru olanın ne olduğunu gösterir. Değerlerle yönetilen bir işletmede, insanlar hemen her durumda doğru yolu bulabilirler. İşletme değerlerini, her çalışanın benimsemesi, şirketin tek bir vücut gibi  davranmasını sağlar. Değerler üzerine kurulu bir işletme kültürü –gözle görülmese de, elle tutulmasa da- dünyanın en sağlam yapısı olur. 

Anne babaların çocuklarına kendi aile değerlerini benimsetmek için çaba göstermelerinin nedeni, çocuklar evden uzaklaştıkları zaman, karşılaşacakları her durumda doğru kararı vermeleri, doğru tutumu takınmaları ve doğru davranışları sergilemeleri içindir. Çünkü insana her durumda “doğru” kararı verdiren, sahip olduğu değerlerdir.

Sağlam bir değerler sistemine sahip olan insanlar, onları kimsenin denetlemediği bir ortamda bile,  doğru olanı yaparlar. İyiyi ve kötüyü, güzeli ve çirkini, doğruyu ve yanlışı, kendi başlarına bulurlar. Karar verirken kimsenin onayına ihtiyaç duymazlar.  (Juan Carlos Jimenez)

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

 

Minimalist ve şık bir salon

0

Minimalist ve şık bir salon

Avustralya'da bulunan Jaye Edwards'ın salonu Edwards And Co adlı salon minimalist tarzıyla dikkat çekiyor…

Minimalist tarzda mobilyaları şık ve göz alıcı aydınlatmalarla tamamlanan salonda renkli duvar resimleri de dekorasyonu tamamlıyor…

230 metrekarelik salonun bahçesinde ve dinleme alanındaki kaktüs bitkileri de dekorasyonun bir parçası…

hairist.com.tr’nin 

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

İz bırakanlar: Anna Karina

0

İz bırakanlar: Anna Karina

Danimarka kökenli Karina, kariyerine kabarelerde şarkı söyleyerek, mankenlik yaparak, reklam ve kısa filmlerde oynayarak Danimarka'da başladı. 17 yaşındayken Paris'e geldi, o dönemde Fransızca bile bilmeyen ve sokaklarda yaşayan Karina, dinlenmek için oturduğu Les Deux Magots adındaki kafede mankenlik ajansından biri tarafından keşfedildi.

Kısa sürede başarılı bir mankene dönüşen Karina, dönemin ünlü modacıları Pierre Cardin ve Coco Chanel ile tanıştı. Coco Chanel Danimarkalı mankene "Anna Karina" adını buldu. Karina, daha sonraki kariyeri boyunca hep bu adı kullandı. Bu dönemlerde Karina, Cahiers du cinéma'da gazetecilik yapan ve 1961 yılında evleneceği Jean-Luc Godard ile tanıştı.

Anna Karina, Fransız yönetmen Jean-Luc Godard'ın ilham perisi oldu. Godard'ın bir çok filminde yer alan Fransız aktris 'Alphaville' filminde Natacha karakterini canlandırırken küt kahkül ve saçlarıyla kült bir imge haline geldi.

hairist.com.tr’nin 

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975