Londra Tribe Salon’dan Elle Foreman imzalı Genesis saç koleksiyonu yeni başlangıçlara vurgu yapıyor.
Elle Formen koleksiyon hakkında şöyle konuştu: Kuaförlük, en çok ihtiyacım olduğu bir zamanda benim için kesinlikle bir terapiye dönüştü. Genesis, yeni bir şeyin başlangıcını simgeliyor.
Geleneksel teknikleri minimalist bir estetikle harmanlayarak sert ve yumuşak yüzeylerin bir arada bulunduğu, klasik tarzlara modern bir dokunuş katan bir yaklaşımı ifade ediyor.
Bu koleksiyon, kalıpları zorlamaya ve yeni fikirler keşfetmeye olan tutkumun bir yansımasıdır.
Genesis aracılığıyla, teknik beceri ile sanatsal vizyonun buluştuğu kuaförlük zanaatini kutluyorum. Yaratıcılığı ve hayal gücünü saçları, büyüleyici güzellik ve sürreal ifade için bir tuval olarak kullanarak onurlandırıyorum.
Fotoğraflar: Lee Malone – @lee_malone_photography
Saç:Elle Formen – @elleforemanhair Makyaj: Alex Spikings – @alexspikings
Anne Veck’in Spirit Koleksiyonu saç, güzellik ve ruh arasında var olabilecek uyumun çarpıcı, yaratıcı bir temsilidir.
Anne Veck’in Spirit Koleksiyonu, duygu ve karakter arasındaki sinerjiye odaklanıyor: ” Yeni Spirit koleksiyonumla hedefim vücut, saç ve ruh arasında uyum yaratmak” diye açıklıyor Anne Veck .
“ Görünümler hem cesaret hem de zarafet yayıyor ve yılın Pantone rengi Şeftali Tüyünden daha fazla ilham alıyor.”
Hush Professional, Ankara Ticaret Odası bünyesinde gerçekleştirdiği etkinlikle katılımcıları büyüledi.
Pivot Point koleksiyon sunumundan sosyal medya yönetimi eğitimine, Kuaförler Derneği Artistik Ekibi trend şovundan Kuaförler Derneği Başkanı Sabit Akkaya kesim şovuna uzanan özel bir etkinlikle Ankara’lı kuaförlerin karşısına çıkan Sistem Kozmetik katılımcıların beğenisini topladı.
Ankara Ticaret Odası 43.meslek komitesi başkanı Ömer Sarıoğlu ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlik Kuaförler Derneği tarafından da desteklendi.
Sistem Kozmetik Genel Müdürü Fırat Yegül başta olmak üzere üst düzey yönetimin de yer aldığı etkinlik bu anlamda ilk olma özelliği taşıyor.
Sistem Kozmetik bünyesindeki Hush markası, farklı ürün gruplarıyla hem profesyonellere hem de tüketicilere yönelik ürünlere sahip bulunmaktadır. İstanbul ve Adana’daki akademileriyle Hush markası, kuaförlüğün gelişimi için eğitim çalışmalarıyla da dikkat çekmektedir.
2025’in Yılının Rengi olarak Renk otoritesi Pantone, Mocha Mousse’u seçti. Duyusal ve rahatlatıcı bir sıcaklığa sahip yumuşak bir kahverengi olan Mocha Mousse, düşünceli bir hoşgörüyü ifade ediyor.
Pantone Renk Enstitüsü, 2025 için zenginlikle dolu, sıcak, kahverengi bir ton olan PANTONE 17-1230 Mocha Mousse’u seçti . Çikolata ve kahvenin nefis niteliklerini çağrıştırarak bizi besliyor ve konfor arzumuza cevap veriyor.
2025 Pantone Rengi için, doğal zenginliği ve duyusal ve rahatlatıcı sıcaklığı konfor arzumuza ve başkalarıyla paylaşabileceğimiz ve hediye edebileceğimiz basit zevklerin hoşgörüsüne kadar uzanan yumuşak bir kahverengi tonuna bakıyoruz.
Screenshot
Basit ve Rahatlatıcı: Yumuşak, Isıtan Kahverengi
Sofistike ve topraksı zarafetiyle PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, tek başına kullanılabilir veya çok yönlü bir temel olarak kullanılabilir ve minimalist tasarımlardan zengin ayrıntılı tasarımlara kadar tüm renk odaklı sektörlerde çok çeşitli paletleri ve uygulamaları geliştirebilir.
Düşünceli Şımartma
Uyumlu Konfor
Memnuniyet Duyguları
Kişisel lüksünüzün tadını çıkarın. İnce bir zarafet ve duyusal zenginlikle PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, ölçekte samimi olabilecek ancak gün boyunca bir şımartma duygusunu uzatabilecek lüks anlar yaratmanızı sağlar.
RAHAT ZARİFLİK
Kendi özel anlarınızın tadını çıkarın. Duyusal bir zenginlikle dolu olan PANTONE 17-1320 Mocha Mousse, kişisel konforu ve refahı artıran deneyimler düzenlememiz için bize ilham veriyor. Tatlı ikramlardan doğa yürüyüşlerine, başkalarıyla hediye edebileceğimiz ve paylaşabileceğimiz basit zevklerin şımartılması.
Tüm kuaförlük sektörüyle birlikte, öncü bir kuaför olan Trevor Sorbie’nin 75 yaşında vefat ettiğini büyük bir üzüntüyle öğrendik.
Trevor Sorbie’nin resmi Team Instagram sayfası dün Trevor’ın ailesi ve sevgili köpeğinin yanında huzur içinde hayata veda ettiğini bildirdi. “Trevor’ın benzersiz yaratıcılık ve nezaketle dolu yolculuğu, kuaförlük dünyasında ve ötesinde silinmez bir iz bıraktı,” diye devam etti. Geçtiğimiz ay bize yıkıcı haber geldi; Trevor’a karaciğerine yayılan bağırsak kanseri teşhisi konmuştu.
Kuaförlükte Bir Hayat
Trevor’ın hayatı ayrılmaz bir şekilde kuaförlükle bağlantılıydı. İskoçya’nın Paisley kentinde doğmuş olmasına rağmen, kuaförlük kariyeri 14 yaşında, Essex, Ilford’daki babasının berber dükkanında çıraklık görevini üstlendiğinde başladı. Sadece 6 yıl sonra, 1969’da, aile işinden ayrılarak 20 yaşındayken Londra, Edmonton’da kendi berber dükkanını açtı.
Kendi jenerasyonunun birçok kuaförlük devi gibi, Trevor’ın kariyeri onu 1972’de Vidal Sassoon’da stilist olmaya ve bir yıl sonra Sanat Yönetmeni rolüne yükselmeye yöneltti.
TONI&GUY ve John Frieda’daki yaratıcı deneyimini ilerlettikten sonra, Trevor gibi yetenekli birinin kendi salonunu açmak istemesi kaçınılmazdı. İlki 1977’de Southwark’ta, Thames Nehri’nin hemen güneyindeydi, ardından 2 yıl sonra Covent Garden’da ikinci açılışını yaptı ve sonraki yıllarda hem Birleşik Krallık’ta hem de yurtdışında birkaç tane daha açtı.
Medya, Ödüller ve Ünlüler
Trevor, Kylie Minogue, Robbie Williams, Dame Helen Mirren, Bryan Ferry ve The Beatles’tan en az 2 kişiyi içeren bir müşteri listesine sahip tartışmasız bir ‘yıldızların kuaförü’ydü! Ayrıca, Yılın İngiliz Kuaförü unvanını 4 kez kazanmış, GMTV, This Morning ve Mary, Queen of Shops gibi gündüz kuşağı programlarına düzenli ve çok sevilen görünümleri sayesinde bir TV ünlüsü ve tanınmış bir isim olmuştu.
Trevor’ın en gurur duyduğu anlardan biri, 2004 yılında Buckingham Sarayı’nda Kraliçe II. Elizabeth’ten MBE (Britanya İmparatorluğu Nişanı)almasıydı.
Trevor, olağanüstü kariyerinin son dönemlerinde zamanının ve enerjisinin çoğunu öncü yardım kuruluşu mynewhair’ı kurmaya ve geliştirmeye adadı. Yardım kuruluşu, kanser ve tıbbi saç dökülmesinden muzdarip kişilere peruk şekillendirme hizmeti sağlayan bağımsız salonlar ve profesyonellerden oluşan ulusal bir ağ aracılığıyla kamuya tavsiye ve destek sağlıyor. Salonlar, müşterilerine karşı şefkatli ve hassas bir hizmet sunmanın yanı sıra sorumlu eğitime olan bağlılıklarını da taahhüt ediyor. Trevor sonunda salon işini bırakıp kendini projeye tam zamanlı olarak adadı. Hatta 10 Downing Street’i ziyaret etti ve kanser hastalarına ve tıbbi saç dökülmesinden muzdarip kişilere NHS perukları sağlamak için ulusal bir politika geliştirmede önemli bir katkıda bulundu.
Kalıcı Bir Miras
Trevor Sorbie’nin yaratıcı dehası mirasının büyük bir parçası olacak, ancak onu şahsen tanıma şerefine erişen bizler onu aynı zamanda sektörümüzdeki rolleri ne olursa olsun herkese her zaman vakit ayıran sıcakkanlı, nazik, ulaşılabilir bir adam olarak hatırlayacağız. Ayrıca iyi bir hikaye anlatmayı severdi; sahnede çalışırken, teknik becerisi ve yaratıcılığıyla hayran kalan bir izleyici kitlesinden kahkahalarla gülmeye anında geçebilirdi. Gelecek nesil kuaförlere kariyerleri için çok önemli olacak olan bir kişi olarak İngiliz kuaförlük ikonlarının listesine katılıyor .
L’Oréal, 2013 yılından bu yana “Gelecek için L’Oréal” programıyla sürdürülebilir kalkınma için ürünlerinin ve üretimlerinin çevresel etkilerini azaltmak için özel çaba gösteriyor.
L’Oréal Profesyonel Ürünler tarafında da yeşil gelecek için kuaför salonlarını destekliyor. Yeşil Salon projesi hakkında daha fazla detayı L’Oréal Professionnel Marka Müdürü Selen Tütüncüoğlu bizimle paylaştı.
Selen Tütüncüoğlu
L’Oréal ProfessionnelYeşil Salon projesinin genel stratejisi hakkında bilgi verir misiniz?
Selen Tütüncüoğlu: L’Oréal olarak, “Gelecek için L’Oréal” programımız kapsamında doğaya karşı sorumluluğumuzun bilinciyle hareket ediyoruz. Amacımız, yalnızca ürünlerimizin ve üretim süreçlerimizin çevresel etkilerini azaltmak değil, gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakmak.
Güzellik sektöründe, en yeni teknoloji ve trendleri oluşturarak sektöre yön veriyoruz. Müşterilerimize en güncel ve etkili çözümleri sunmak için çalışıyoruz. Yenilikçi çözümler geliştirerek karbon ayak izimizi küçültüyor, su ve enerji kaynaklarını en verimli şekilde kullanmanın yanı sıra atık yönetiminde sürdürülebilir çözümleri sahipleniyoruz. Sürdürülebilirlik ve çevre dostu yaklaşımlarımızla da fark yaratıyor; güzelliğin kapsayıcı sürdürülebilir olması gerektiğini savunuyoruz.
L’Oréal Professionnel olarak ise, Türkiye’de güzellik sektörünün gelişimine katkıda bulunmak ve profesyonellerin yetkinliklerini artırmak için düzenlediğimiz eğitim programlarının yanı sıra, onları çevre dostu ürünlerle buluşturuyor ve eğitim programlarımızla sürdürülebilirlik yolunda destekliyoruz.
Amacımız, sadece bugünün değil, yarının dünyasını da koruyacak çözümler sunmak.
Yeşil Salon projesinin detayları hakkında bilgi verir misiniz?
Selen Tütüncüoğlu:Yeşil Salon programı, profesyonel saç endüstrisinin daha sürdürülebilir bir yapıya kavuşmasını hedefleyen bir girişim. Proje kapsamında salonlar, su ve enerji tasarrufu, atık yönetimi gibi sürdürülebilirlik alanlarında destekleniyor.
Örneğin, salonlarda akıllı duş başlığımız Gjosa ile %69’a varan su tasarrufu sağlanırken, refill ürünlerle plastik atık oranını ciddi şekilde azaltmalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca, eğitim ve atölye çalışmalarımızla da yeşil dönüşümü destekliyoruz.
Proje kaç salonu hedefliyor? Mevcutta kaç salon var ve kısa vadede kaç salona ulaşacaksınız?
Selen Tütüncüoğlu: Şu anda Yeşil Salon projesi kapsamında geri dönüşüm sağlayan 8 salon bulunuyor. MM Bahçecik Ulus, Bahçecik Zekeriyaköy, Bahçecik Tarabya, Sabit Akkaya Swissotel, Sabit Akkaya Çırağan, Sabit Akkaya Raffles, Trio Göktürk, Esse Etiler. Bu sayı Ekim ayı itibarıyla yeni salonların denetimlerinin tamamlanmasıyla artacak. Yıl sonu hedefimiz ise toplamda 17 Yeşil Salon’a ulaşmak.
MM Bahçecik UlusSabit Akkaya Swiss HotelTrio Göktürk
Bu projede yer almak için salonların ne yapması gerekiyor?
Selen Tütüncüoğlu: Projeye katılmak isteyen salonların, öncelikle enerji ve su tasarrufu, atık yönetimi ve geri dönüşüm gibi sürdürülebilirlik alanlarında iyileştirme adımları atmaya kararlı olmaları gerekiyor. Bu adımlar, çevreye duyarlı bir işleyişe geçiş yapmaları ve daha verimli bir kaynak yönetimi sağlamaları açısından önem taşıyor. Daha sonra bağımsız denetimlerden geçerek sürdürülebilirlik standartlarına uygunluklarını belgeleniyor. Bureau Veritas tarafından yapılan denetimler sonrasında Yeşil Salon sertifikası almaya hak kazanıyorlar ve sürdürülebilirlik konusundaki taahhütlerini resmi olarak kanıtlamış oluyorlar. Bu sertifika, salonların iki yıl boyunca sürdürülebilirlik standartlarına uygun olduklarını gösteriyor.
Projenin çevreye katkısı dışında salonlara katkıları nedir?
Selen Tütüncüoğlu: Proje, çevreye katkı sağlamanın yanı sıra salonlara birçok fayda getiriyor. Su ve enerji tasarrufu gibi yapılan iyileştirmeler, salonların maliyetlerini düşürmesine yardımcı oluyor. Ayrıca, refill ürünler ile plastik atığını azaltan salonlar, daha sorumlu ve çevreye duyarlı bir duruş sergiliyor.
Böylece salonlar, hem çevresel etkilerini azaltıyor, hem de müşterileriyle daha güçlü bir bağ kurarak yeşil dönüşüme öncü olma fırsatı yakalıyor.
Bu proje çerçevesinde sektöre yönelik mesajınız nedir?
Selen Tütüncüoğlu: Yeşil Salon projesi, sadece bir adım değil, profesyonel saç endüstrisinde sürdürülebilirliğe doğru atılmış önemli bir sosyal sorumluluk çağrısı.
Sektördeki tüm salonları yeşil dönüşüme katılmaya davet ediyoruz, çünkü bu sadece çevreye olan borcumuzu ödemek değil, aynı zamanda gezegenimize daha iyi bir gelecek bırakmak için bir fırsat.
Projeye katılmak, hem kaynaklarımızı daha verimli kullanarak işimizi güçlendirmek hem de ekosistemimizi koruma yolunda aktif bir rol oynamak demek. Birlikte hareket edersek, hem doğaya, hem de geleceğin kuaför salonlarına daha sürdürülebilir bir miras bırakabiliriz.
Tasarımlarıyla pek çok ünlü ismi giydiren Amor Gariboviç’in merakla beklenen “Phoenix Bloom” adlı yeni couture koleksiyonunu, 8 Ekim’de Venedik Sarayı’nda özel bir defileyle moda severlerin beğenisine sunulacak.
Amor Gariboviç, “Phoenix Bloom” couture koleksiyon defilesini hayatı boyunca süren yaratıcı bir yolculuğun sahneye çıkışı olarak tanımlıyor.
Koreografi ve prodüksiyonunu Öner Evez ve Yakup Biçer’in yapacağı defilede 40 farklı yerli ve yabancı model podyumda yürüyecek.
Bu özel defiledeki modellerin saçları Schwarzkopf Professional Pro Team ekibi, makyajları ise Mac kozmetik ekibi tarafından yapılacak.
55 Couture Koleksiyonu sergileyecek modellerin takıları ise Monaco Chain by Sözer tarafından sağlanıyor ve Atelier Rebul ise Venedik Sarayı’nı İstanbul kokusuyla donatıyor.
Burcu Esmersoy, Çağla Şikel, Derya Uluğ, Hande Erçel, Sibel Can, Sıla, Hadise, Nesrin Cevadzade, Zeynep Bastık gibi pek çok ünlü ismin tasarımlarını giydiği Amor Gariboviç Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunudur.
Sırbistan’da doğan ve çok genç yaşlarda moda tutkusunu keşfeden Amor Gariboviç, moda tasarımı eğitimini Instituto Marangoni’ de tamamladıktan sonra İstanbul Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Moda Tasarımı Bölümü’ nden mezun olmuştur.
2017 yılında, “If Wedding Fashion İzmir” kapsamında düzenlenen 8.Gelinlik Tasarım Yarışması’nda birinci olarak profesyonel tasarım dünyasına adım attı ve kendi markasını kurmuştur.
2024 yılında kurulan ve Türkiye’nin tanınmış salonları ile genç yeteneklerini temsil eden Pro Team üyeleri farklı ayrıcalıklara sahip olarak mesleki paylaşım içersinde gerek birbirleri arasında gerekse de diğer meslektaşlarıyla paylaşımlar içerisinde yer alıyorlar.
Estetica Pro Team Özel Sayısı’nda Henkel Hair Professional Türkiye Genel Müdürü Viki Motro proje hakkında şöyle bilgi vermişti.
‘2024 yılında kuaförlük zanaatını kutlamak için günümüzün gereklerine uygun, her zamanki kapsayıcı ve ilerici yaklaşımımızla yeni bir platform oluşturduk. Özenle bir araya getirilmiş bir grup yetenekli sanatçıyı, yaratıcı güçleri olan saça tutkularında buluşturduk. İlham vermek üzere sosyal medya içeriği sağlayarak, tüm paydaşların kazandığı bir projeyi beraber hayata geçirdik.’
Geçtiğimiz günlerde Dubrovnik’te, Keune’nin en önemli marka elçilerini, salonlarını, saç stilistlerini ve etkili isimlerini bir araya getiren küresel bir etkinlik olan ilk Keune Aile Manifestosu gerçekleşti.
Küresel kozmetik devi Keune, etkinlikte profesyonel saç şekillendirme ürünleri serisi olan Keune Style’ı da tanıtarak piyasaya sürdü. Yeni Keune Style serisi, dünyanın en iyi 100 kulübünden biri olan Revelin Kalesi ve kulübünde düzenlenen göz alıcı bir gösteri ve saç sergisi sırasında tanıtıldı .
Konuklar, rafine yaylı çalgılar topluluğu müziğinin, dinamik dans grubu performanslarının ve büyüleyici havadaki ipek dansının tadını çıkardı. Keune Aile Manifestosu, stil, yenilik ve lüksün gerçek bir vitriniydi ve orada bulunan herkeste kalıcı bir izlenim bıraktı.
Üç önde gelen küresel Keune elçisi, Boris Obreški, Luke Benson ve Mark van Westerop, saç tasarımlarını paylaştı. Paylaşımın odak noktası stildi ve elçil kuaförler modern, trend ve fütüristik saç stilleriyle becerilerini sergilediler ve bir kez daha Keune ürünlerinin sınırları zorladığını ve saç şekillendirme dünyasında trendler belirlediğini kanıtladılar.
Birçok ünlü ismi giydiren Hırvat tasarımcı Juraj Zigman ve 35’ten fazla modele özel kıyafetler tasarlayan Hırvat tasarım ikilisi Klisab , muhteşem saç tasarımlarını kendi tasarımlarıyla tamamlayıp öne çıkarma fırsatı buldu.
Keune Aile Manifestosu ve Style serisinin tanıtımı kapsamında, Mark van Westerop ve Kanso Akademisi’nin yeni Keune Style ürün serisini tanıttığı ve Karl De Witte’nin bir işletme dersi verdiği bir ustalık sınıfı da düzenlendi.
Kuaförler ve bilim insanlarıyla işbirliği içinde geliştirilen bir çizgi
Yeni Keune Style ürün paleti, yüksek performanslı bileşenleri, etik formülasyonu ve en son bilimsel başarıları bir araya getiriyor . Şirketlerin sosyal ve çevresel etkisini değerlendiren prestijli B Corp sertifikasına sahip olan Keune, yeni vegan ve zulüm içermeyen ürün serisiyle sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konusundaki bağlılığını yeniden teyit ediyor.
Devrim niteliğindeki Keune Style ürün formülleri saç şekillendirme standartlarını yeniden tanımlıyor. Saint Laurent, Louis Vuitton, Prada ve daha birçok marka için muhteşem görünümler yaratmasıyla bilinen dünyanın en iyi salonlarından kuaförler ve bilim insanları işbirliği içinde geliştirilen Keune, Eugene Souleiman gibi en iyi stilistlerle birlikte küresel moda haftalarına katılarak en iyi stilistlerin ihtiyaçlarını anlamak ve şekillendirme kategorisinde en iyi ürünleri geliştirmek için çalıştı. Profesyonel saç şekillendirmede bir asırlık bilimsel yeniliğe güvenen Keune’nin en iyi bilim insanları, hem görünür hem de elle tutulur, dönüştürücü sonuçlar sunan bir seri yarattı.
Keune, etik ilkelere derinden bağlıdır ve yüksek değerler tarafından yönlendirilir .
Tüm yeni Keune Style koleksiyonu zulüm içermez, yani ürünler için hayvanlar üzerinde test yapılmaz. Keune ayrıca, alternatif içeriklerin Keune’ün yüksek kalite standartlarını karşılamaması nedeniyle Restyler hariç, vegan ürünler de sunmaktan gurur duyar. B Corp sertifikalı bir şirket olarak Keune, sosyal ve çevresel sorumluluğun en yüksek standartlarını karşılar. Faaliyetleri, sürdürülebilir içerikler tedarik etmekten karbon ayak izlerini azaltmaya kadar gelecek nesiller için daha iyi bir dünya yaratmaya adanmıştır.
“ Arkamızda 104 yıllık deneyim var ve bilim her zaman yaptığımız her şeyin merkezinde olmuştur. Her zaman zulümden uzak ve sürdürülebilir olduk, bu yüzden B Corp sertifikasına layık görüldüğümüz için daha da gururluyuz. Doğru şeyleri doğru şekilde yapmak her zaman DNA’mızda olmuştur. Yeni Keune Style koleksiyonumuz tam olarak böyledir. ” Keune Haircosmetics CEO’su Eelco Keune.
Güzel Dubrovnik’teki Keune Aile Manifestosu, dünyanın dört bir yanından en iyi saç profesyonellerini, küresel Keune ailemizi bir araya getirdi. Her zaman en iyi ortaklıkları kurmaya ve ortaklarımızı desteklemeye adanmış durumdayız ve yetenekli ve becerikli insanlardan oluşan bu inanılmaz toplulukla her buluşmanın tadını çıkarıyorum.” Keune Haircosmetics sahibi ve başkanı George Keune