Ana Sayfa Blog Sayfa 172

Müşterilerinizdeki cilt kanseri belirtilerini nasıl görebilirsiniz?

0
Cilt Kanseri belirtileri nasıl görülür?

Hem işinize hem de müşterilerinize yardımı dokunacak bu durumla ilgili kendinizi hazırlayın.

Cilt kanseri, en yaygın kanser türlerinden biridir. İnsanlar doktor kontrolünden çok kuaföre gidiyorlar. Siz de saç ve güzellik uzmanları olarak cilt kanseri konusunda eşsiz bir role sahip oluyorsunuz.

Cilt kanseri nedir?

Birçok cilt kanseri türü vardır ve hepsi farklı şekillerde görülebilir. Ben, lezyon gibi modüller ya da kırmızı veya kuru ciltlerle anlaşılabilir bazı türleri de vardır. Bazı cilt kanser türleri kafa derisinde, tırnak yatağında veya topuklarda görülebilir. Bu bölgeler de kuaförlerin ya da güzellik terapistlerinin çoğunlukla gördüğü bölgelerdir.

Cilt kanserini nasıl saptarsınız?

Cilt kanserinin erken saptamak hayati bir öneme sahiptir ve müşterinizin hayatı kurtulabilir. Ben lezyon ya da modülleri aşağıdaki kuralları izleyerek kontrol edebilirsiniz.

Asimetri: Modülün bir yarısı diğer yarısına uymuyorsa,

Kenarlar: Kenarlar düzensiz veya belirgin değilse,

Renk: Modül renksiz veya birden çok renk barındırıyorsa,

Çap: Ben veya modül 6mm’den büyükse,

Gitgide değişen: Modülün rengi, şekli veya büyüklüğü değişiyorsa; cilt kanseri belirtisi olabilir.

Kanser araştırmalarında görevli olan Weilin Wu kuaförlerin müşterilerinde görülemeyecek modülleri görebilmelerinin ve müşterilerini doktora görünmeye teşvik edebileceğini söylüyor.

Müşterilerinizle cilt kanserini nasıl konuşabilirsiniz?

Böylesine hassas bir konuyu müşterinizle konuşmak zor olabilir. Öncelikle müşterinize derisinde bir ben ya da kuru bir bölge olduğunun farkında olup olmadığını sorabilirsiniz. Önem vermesi gerektiğini önererek farkındalık yaratabilirsiniz. Ayrıca bir sonraki gelişinde değişiklik olup olmadığını kontrol edebilmek için benin fotoğrafını çekmeyi de önerebilirsiniz.


 

Bizi sosyal medyada takip edin!

@hairistcomtr

https://www.youtube.com/channel/UCys9wuOFAG5Fam65MujXTVA?view_as=subscriber hairistcomtr

https://www.facebook.com/hairistcomtr/?ref=aymt_homepage_panel&eid=ARAy9SWPfb5meaupOcdHEQpsTE2u_iS-yAAAexeWtR8OFbOs8qjOCHpdlrfbbtPjZjyoRRMrWR9Mxo8T hairist

Gianluca Caruso’dan I.D. Koleksiyonu

0
Gianluca Caruso'dan I.D. Koleksiyonu

Bu etkileyici koleksiyon bireyselliği ve çeşitli doku ve şekilleri birleştirerek kalabalıktan sıyrılmayı simgeliyor.

Gianluca Caruso ilginç ve güzel bir şey yaratmak istedi ve yerçekimine karşı şekillerden ilham alarak editoryal görünümler yarattı.

Michelle Thompson’dan Translucent koleksiyonu

0
Michelle Thompson'dan Translucent koleksiyonu

Michelle Thompson, Translucent koleksiyonu ile 2018 yılında gerçekleşen British Hairdressing Awards’da Yılın Afro Kuaförü olarak seçildi.

Daha önce de benzer ödüller kazanan Thompson’un bu koleksiyonunda keskin kenarlar, dokulu ve renkli modeller göze çarpıyor.

Saç: Michelle Thompson
Fotoğraf: Richard Miles
Makyaj: Jessica Santoni
Styling: Magdalena Marciniak

 

Hush süprizlerine hazırlanın!

0

Bir başarı hikayesi…

‘Büyünün gerçekleşme zamanı’ sloganın sahibi olarak Hush, yenilikçi yüzüyle de sektörde özel bir yere sahip…

Birbiri ardına gelen sunulan kaliteli ürünleriyle daha büyük kitleleri kucaklıyor ve adeta bir Hush ailesi oluşuyor…

Sırada ne var diye soranların bekledikleri tek bir cevap var aslında: Hush Passion

Hush markasının uzun yıllardır üzerinde çalıştığı ve nihayet kısa bir süre sonra kuaför salonlarında yerini alacak boya markaları.

Siz de Hush Passion Saç Boyasını ilk deneyenlerden olmak istiyorsanız aşağıdaki formu doldurarak başvuran ilk 10 kişi arasında yer alarak özel deneme paketi sizin olsun:

(Kampanya sona ermiştir. İlginize teşekkür ederiz.)

    Koşullar: Her kuaför salonu için sadece bir hediye seti geçerlidir. Kuaför salonu bulunmayan kişilere hediye seti verilmez.

    İşte Sistem Kozmetik yöneticilerinin dilinden Hush ve yeni ürünler:

    Kuaförler neden Hush markasını tercih etsinler?

    Sinan Kara: Hush markasının öncelikle güzel bir enerjisi oluştu. Tabii ki hem tasarım anlamında hem kalitesi anlamında ama en önemli neden şu; kuaförler için en önemli şey nedir, müşterileri ve onların saçları. Biz her zaman diyoruz ki müşterilerinizin saçların sizin tarlanız gibi, ne kadar iyi bakarsanız o kadar verim elde edersiniz. Müşteriler de Hush’ı çok seviyor. Hush kullanan salonlardan gelen geri bildirimler çok pozitif. Tüketiciler mutlu olunca dolaylı olarak kuaförler de hem maddi hem manevi olarak mutlu oluyorlar. Müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek adına Hush Tange Free’yi tercih edebilirler.

    True Blonde’u tercih etmelerinin sebebi ise oldukça önemli. Günümüzde açma boyama işlemleri salonlarda çok önemli ama bunu yaparken saçın yıpranmaması ve temiz sarılar elde edilmesi lazım. True Blonde da 3 farklı renk seçeneğiyle hem saçı çok iyi nötralize ediyor hem de yıpranma düzeyini minimuma indiriyor. Bu sebeplerden ötürü biz kuaförlerden teşekkür telefonları alıyoruz. Ürünler çok beğeniliyor. Kuaförler de, müşterisine daha iyi hizmet vermek istediği ve saçlar onun için önem arz ettiği için Hush markasını tercih ediyor diye düşünüyorum.

    Hush süprizlerine hazırlanın!

    No Pain ve Passion’dan bahsedelim:

    Sinan Aydın: No Pain saç dipleri için çok konforlu bir saç açıcı krem. Hiç acı olmadan, saç diplerini yakmadan uygulanan hassas bir açıcı. Tek kullanımlık, kişiye özel bir ambalajı var. 60 gramlık bir krem. Bu yüzden salonlarda, tüketicinin yanında hazırlanabilecek ve özel standıyla teşhir edilebilecek bir hizmet hedefliyoruz. Çünkü saç açma, dipleri boyatma ve saç uçlarını açmada ciddi bir vakit kaybı var. Bunun dışında konforlu da olması lazım tabii. Müşteriler eziyetle çıkmasınlar mantığıyla ortaya çıkan bir ürün.

    Hush Passion da saç boyamız. Çok özel, amonyaksız bir boya. Bunda da özellikle saç diplerine oldukça konfor sağlayan, yakmayan ve hoş bir kokusu olan bir ürün. Aynı zamanda amonyaklı boya gibi çalışan, 4 tona kadar saçı açabilen ve ppd içermeyen özel formüllü bir saç boyası. 85 rengiyle Sonbaharda çıkacak. Kuaförlerin çok seveceğini düşünüyoruz.

    Hush süprizlerine hazırlanın!

    Bir Kuaförün Kaleminden…

    0
    Kuaför deyip geçmeyin

    Kuaför deyip geçmeyin.

    Kuaför bilinçli veya bilinçsiz aslında her dalda bir uzman. Gözlemci, araştırmacı, duyumcu, yorumcu, yazar, sanatçı ve daha ne ararsanız.

    İnsanların parmağını şıklatınca yanı başında olmasını istediği bir uşak veya hizmetkar değil. Hizmeti beğeni görmediğinde bağırılıp, çağırılacak veya hakaret edilebilinecek biri de değil. O güzel elleri ve hayalperest yüreğiyle yaptığı her işe güzellik ve estetik katan bir uzman. Onu küçümsemeyin, kuaför çünkü artık alt tabaka insanı değil; ki insanı sınıflaştırmak çok çirkin. Artık onlar bu mesleği mecburiyetten değil, bile isteye, severek yapıyor.

    Daha bundan çeyrek asır öncesine kadar kuaförler dar gelirli ailelerin eve katkı sağlasın, nasılsa okumuyor dedikleri gençlerden oluşmaktaydı.

    O dönemler on bir, on iki yaşlarındaki çocuklar, ailesi, akrabası veya yakınının bir salonu olduğundan daha erken yaşlarda meslek hayatına sığınan kuaförlerden oluşmaktaydı. Sığınmak diyorum, çünkü bu bir seçim değil; eve ek gelir sağlamanın en mantıklı, en temiz ve en zorunlu yollarından biriydi. O çağın gençleri feleğin sillesini en çok yemiş meslektaşlarımızdır. Bu nedenle diploma olmaksızın saygıyı hak ediyorlar. O dönemler kuaförlük eğitiminin bir temeli olmaksızın sadece görmek ve bakmakla yetişen neslin ıstıraplarıyla doludur. Buna rağmen kendimin de aralarında bulunduğum ki benim avantajım yurt dışında olmamdı; bu yaş gurubu aslında şimdiki nesle ve sektörümüze en avantajlı ve en şanslı yaş gurubu diyebilirim.

    Avantajlı çünkü ustalarından aldıkları geçmişi yeni nesle yeni imkanlarla aktarmaktalar. Şanslılar, çünkü artık ilkokul mezunu çocukları çalıştırmak zorunda değiller. Yeni nesil daha da şanslı, çünkü artık sadece işvereninden öğrenmiyor bu mesleği ve artık birçoğu meslek lisesi mezunu ve hatta üniversite mezunu.

    Şanslılar çünkü birçok firma artık sadece ütün satmıyor, alıcısına eğitim imkanı da sunuyor. Bu imkanları kullanarak hem işverenler hem de çalışanları ek eğitimler alabiliyor. Bunların yanı sıra işverenler artık akademik çalışmalar da yaparak gelirini sadece saç yaparak değil, eğitim vererek de kazanabiliyorlar.

    Diploma mı yoksa deneyim mi tartışmasının sıkça rastlandığı şu günlerde diplomaların iş yapmadığı, el becerisinin daha ön planda olduğunu savunan meslektaşlara da buradan ayrıca seslenmek isterim; ülkemizin şartlarında diplomanın en çok işe yaradığı mesleklerden biri de kuaförlük.

    Kuaförlük sadece salonda öğrenilen bir meslek olmaktan çoktan çıktı ve artık karşımızda hurafelerle, kulaktan duyumlarla ve göz kararıyla yapılan bir meslek kalmadı.

    Çünkü kuaförlük sadece saç yapmak değil. Bakın bu mesleğin içinde neler var;

    • Matematik, çünkü bilime dayalı olarak hatlarımız geometrik ve asimetrik şekillerden oluşmakta. Matematik kadınsı ve erkeksi şekilleri birbirinden ayırmamıza yardımcı olduğu gibi kişiye özel tasarımlarımızın yolunu açmaktadır.
    • Biyoloji, çünkü kuaförlük sadece makas ve taraktan oluşmuyor. Saç, deri, kan dolaşımı konularını da öğrenmemizin yanı sıra müşterilerimizin genetik saç ve deri problemlerini analiz edebiliyoruz. Suyu, canlıları ve doğayı koruyarak bu mesleği öğrenmek günümüzde sektörün en başlarında gelmekte. Dünya devleri artık klasik yöntemlerini ekolojik ve biyolojik yöntemlere çevirmekte.
    • Kimya, çünkü kimyasallarla da çalışıyoruz ve kullandığımız ürünlerin birleşimlerini bilmek zorundayız. Uygulamasında saça, deriye ve kendimize verecek zararları ve faydalarını bilerek hareket etmeliyiz. Çalıştığımız, sattığımız ürünleri tanımamız, içeriğini bilmemiz gerekmektedir.
    • Sosyal bilgiler, çünkü sosyal ortamımızda hal ve hareketlerimizin yanı sıra hitap etme şeklimiz, diksiyonumuz iş ve müşteri ilişkilerinde çok önemli. Sektörü çevreleyen insanlarla iletişim halinde kalabilmek için insanlara nasıl davranmamız gerektiğini bilmek zorundayız. Etnik, dini, siyasi görüşlere ve dillere aynı oranda yaklaşmayı öğrenmek zorundayız.
    • Pedagoji, çünkü bir nesil yetiştiriyoruz. Yetiştirdiğimiz nesil ergen nesil ve bu nesil ile başa çıkmanın yollarını öğrenmek ve öğretmek zorundayız. Tabii ki baskı ve şiddetin bizden önceki nesillerde çözüm olmadığını öğrenmiş olmamız gerekiyor ve yeni neslin gelişimlerinde katkımız olacaksa, eğitime önce kendimizden başlamamız gerekiyor. Eğitim vermek, okul olmak bunu gerektiriyor artık.
    • Moda, çünkü saç yapma sanatı, uyumu gerektiren bir meslek. Bir bütünü çok iyi gözlemlemek, sadece bakış açısı ve fikirlerden ibaret değil. Modayı çok iyi kişiselleştirerek uygulamak gerekiyor. Giyim, saç, makyaj ve aksesuar bir bütün çünkü.
    • İnsan ilişkileri, çünkü sektör artık işveren, müşteriler ve çalışanlardan oluşmuyor. Sanayi, firmalar, bölge sorumluları, internet, sosyal medya ve hatta CEO’larla bile çalışılabiliyor. Çünkü büyümek, gelişmek için sadece dört duvar yeterli değil.
    • Ekonomi, çünkü zaten bu konuyu anlamıyorsak, gelir giderimizden hiç haberimiz yok demektir. Çalışanlarımızın ve işletmemizin maliyetini bilmezsek işletmeyi yönetemeyiz. Bu aslında matematik bilmeyi de gerektiriyor. Hesap yapmayı bilmek sadece kasaya giren parayla olmuyor. Günlük, haftalık ve aylık kişi başına gelir ve gideri takip etmek gerekir ki alım gücümüzü, yatırımlarımızı ve sürdürülebilir bir işletme sahibi olup olmadığımızı anlayabilelim
    • Siyaset, çünkü yasal haklarımızı, avantaja çevirebilmek adına kurumların bize tanıdığı hakları almayı veya gerektiği halde gerçekleşmemesinin önünü açabilmek adına mücadeleyi öğretir ve gerektirir. Esnaf hakları, çalışan hakları, tüketici hakları, sendikalar, sigortalar iş ve işçi bulma kurumları ve odalar bunun için vardır. Bu kurumların işleyebilmesi ve bizim onlardan faydalanabilmemiz için haklarımızı bilmemiz gerekiyor.
    • Psikoloji, çünkü birebir insanlarla çalışıyoruz. İnsanları en iyi tanıma fırsatına sahibiz. Çalışanlarımızla, müşterilerimizle ve diğer ilişkilerimizle bağlarımızın sağlam olabilmesi ve kalabilmesi için insan psikolojisini anlamak öğrenmek gerekiyor. Onların o günkü ruh hallerine hitap edebilmek gerekiyor.

    Dolayısı ile bütün bunları gençlerimiz el yordamı ve hisleriyle öğrenemezler. Bu öğretileri öğrenmemiş bir nesil bunları yeni nesle aktaramaz. Tam da bu bağlamda mesleğimizi ileriye taşıyacak diplomalı ve eğitimli nesle ihtiyaç duyulmakta. Çünkü imrendiğimiz diğer ülkelerin konumlarına ve şartlarına ancak eğitimle gelebiliriz.

    Yani kuaför deyip geçmemek gerekiyor. Her sektörde olduğu gibi bu sektörde de insanlar emek veriyor, çalışıyor, öğreniyor ve eğitiyor. Emeğimizin karşılığı sadece para değil, saygı, sevgi, hoşgörü ve nezaket görmeyi de hak ediyoruz.

    Çünkü biz buna değeriz ve çünkü kuaförlük dünyayı ve insanı güzelleştiren en güzel meslek.

    Gülgün Biçerel Uysal

     


     

    Bizi sosyal medyada takip edin!

    @hairistcomtr

    https://www.youtube.com/channel/UCys9wuOFAG5Fam65MujXTVA?view_as=subscriber hairistTV

    https://www.facebook.com/hairistcomtr/?ref=aymt_homepage_panel&eid=ARAy9SWPfb5meaupOcdHEQpsTE2u_iS-yAAAexeWtR8OFbOs8qjOCHpdlrfbbtPjZjyoRRMrWR9Mxo8T hairist

    Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu

    0

    Doku, renk ve daha fazlası

    Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonunda, çok renkli örgüler, vahşi ve hissedilebilir doku ile aksesuarların arasında pembe ve mor patlaması. Çarpışan tonlar, günlük kullanıma uygun kesimler, geleceğin örgüleri ve aksesuarlarla bu koleksiyon yaratıcı modayı belirliyor.

    Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu Nicole Kae’nin Inca Rising koleksiyonu

    Saç: Nicole Kae

    Fotoğraf: Andrew O’Toole

    Styling: Josie McManus

    Makyaj: Mikele Simone

     

    Caroline Brand’den Fragmented koleksiyonu

    0
    Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu

    Muhteşem renk kompozisyonları saç sanatında eşsiz eserler yaratır.

    Fragmented koleksiyonun arkasındaki ilham, mental sağlığın insanlar üzerindeki etkisine dayanır.

    Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu Caroline Brand'den Fragmented koleksiyonu

    Saç: Caroline Brand @ Oracle
    Fotoğraf: Dan Thomas
    Makyaj: Lauren Mathis
    Styling: Charlotte England

    KH Hair Kreatif Takımı’ndan Textured Glamour koleksiyonu

    0

    Her duruma uyabilecek bütünlük sağlayan ilham veren görünümler.

    Çarpıcı renkleri, görkemli dokulu kesim ve sofistike şekillendirme ile birleştiren KH Hair Kreatif Takımı’ndan muhteşem bir koleksiyon.

    KH Hair Kreatif Takımı'ndan Textured Glamour koleksiyonu KH Hair Kreatif Takımı'ndan Textured Glamour koleksiyonu KH Hair Kreatif Takımı'ndan Textured Glamour koleksiyonu KH Hair Kreatif Takımı'ndan Textured Glamour koleksiyonu KH Hair Kreatif Takımı'ndan Textured Glamour koleksiyonu

    Saç: KH Hair Kreatif Takımı

    Makyaj: Maddie Austin

    Styling: Clare Frith

    Fotoğraf: Jack Eames

    William ve Bianca Gray’den Colour Cascade koleksiyonu

    0
    William ve Bianca Gray'den Colour Cascade koleksiyonu

    Avant-Garde Saçlar

    En cesur ve canlı şekillerin ve stillerin göz alıcı kombinasyonu ile William ve Bianca Gray’den Colour Cascade koleksiyonunda farklı uç noktalarda birleşiyor.

    William ve Bianca Gray'den Colour Cascade koleksiyonu William ve Bianca Gray'den Colour Cascade koleksiyonu William ve Bianca Gray'den Colour Cascade koleksiyonu William ve Bianca Gray'den Colour Cascade koleksiyonu William ve Bianca Gray'den Colour Cascade koleksiyonu

    Saç:  William ve Bianca Gray

    Makyaj: Norma Gray

    Styling:  Ebony Gray

    Fotoğraf: Jarred Photography

    Eric Zemmour’un Diva koleksiyonu

    0

    Eric Zemmour’un çarpıcı ve sofistike koleksiyonunda ‘Diva’ ismi tek başına oldukça yeterli.

    Saçlar, her zaman bu güzel görünümlerin doğal odak noktası olmaya devam ediyor.

    Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu Eric Zemmour'un Diva koleksiyonu

    Saç: Eric Zemmour & Team

    Fotoğraf & Makyaj: Stéphane Gagnard

    Styling: Yulia Moatti